ďťż
[Komunikacja] KZK GOP



katowiceR - Pią Cze 18, 2010 6:25 pm
Czasem nie lepszy jest pociąg z tamtych terenów do Katowic ? 149 tak jakby się wlecze
Zresztą załatwic coś w KZKGOP ? To już prędzej załatwisz sobie lot na Księżyc w NASA




oio154 - Pon Cze 21, 2010 9:08 am
[...] prędzej załatwisz sobie lot na Księżyc w NASA



Maciek2207 - Śro Cze 23, 2010 12:57 pm
Mam nadzieję, że za parę dni ruszą do pracy...
http://www.phototrans.eu/14,419216,0,So ... _2208.html



adas3 - Śro Cze 23, 2010 3:43 pm

Mam nadzieję, że za parę dni ruszą do pracy...
http://www.phototrans.eu/14,419216,0,So ... _2208.html

Podobno jest to najuboższa wersja jaką Solaris wyprodukował




kropek - Śro Cze 23, 2010 3:55 pm
^ dokładnie... :/
juz z kilku źródeł też o tym czytałem.
nawet w komentarzach pod ta fotką ktoś napisał, że to najuboższa wersja U18.

jestem ciekawy, czy telewizorki się pojawią w pojeździe.



kaspric - Śro Cze 23, 2010 4:05 pm

Mam nadzieję, że za parę dni ruszą do pracy...
http://www.phototrans.eu/14,419216,0,So ... _2208.html


Czy to kwestia foty, czy PKM Katowice zmienia barwy na gliwicką żółć?



Maciek2207 - Czw Cze 24, 2010 8:23 am

Mam nadzieję, że za parę dni ruszą do pracy...
http://www.phototrans.eu/14,419216,0,So ... _2208.html


Czy to kwestia foty, czy PKM Katowice zmienia barwy na gliwicką żółć?



mark40 - Sob Cze 26, 2010 8:45 am


24 czerwca 2010 - Chorzów, ul. Katowicka. Trzy fabrycznie nowe Urbino 12 w drodze do Katowic. Pozostałe dwa dojechały kilka godzin wcześniej.

http://www.phototrans.eu/14,419516,0,So ... _1179.html



Katowice, ul. Adama Mickiewicza. Nowe Solarisy dojechały do Katowic tuż przed godziną 18.

http://www.phototrans.eu/14,419297,0,So ... _1179.html



Katowice, ul. Adama Mickiewicza. Solaris dojeżdża do swojego nowego domu.

http://www.phototrans.eu/14,419304,0,So ... _2181.html



25 czerwca 2010 - Katowice, ul. Mickiewicza - zajezdnia. Czerwcowa dostawa Solarisów zakończona. Kolejne 10 autobusów zostanie dostarczonych w lipcu oraz 5 w sierpniu.

http://www.phototrans.eu/14,419718,0,So ... _2208.html

To chyba część z resztek ikarusów z chorzowsko-katowickich linii 632 i 48 zniknie.



mark40 - Sob Cze 26, 2010 11:27 am
I jeszcze wnętrze


Dla porównania wnętrze warszawskiego solarisa (świetny pomysł z tapicerowanym obrazem na siedzeniach). Oprócz tego przesuwne okna (nie uchylne), siedzenia podwójne (nie półtoraki)


Plus informacja pasażerska w postaci wewnętrznych tablic-wyświetlaczy.






katowiceR - Sob Cze 26, 2010 1:12 pm
Czasami to zazdroszcze tej Warszawie :/



qlomyoth - Sob Cze 26, 2010 3:27 pm
Ja im zazdroszcze jednego - że o tak ważnych sprawach jak komunikacja miejska nie decydują ludzie, którzy mentalnie są głeboko w PRLu.



mark40 - Sob Cze 26, 2010 7:27 pm
O, Toruń też montuje siedzenia z miejskimi rysunkami




kaspric - Wto Cze 29, 2010 9:34 am
A tymczasem do Gliwic zawita 10 używanych przegubowych Citaro (na 90% z Majorki) . Dobrze, że nie Many.



Maciek2207 - Wto Cze 29, 2010 10:06 am

A tymczasem do Gliwic zawita 10 używanych przegubowych Citaro (na 90% z Majorki) . Dobrze, że nie Many.
CZemu nie many?
NG313 (nie lion'sy tylko te troszkę starsze) były, by w sam raz.



kaspric - Wto Cze 29, 2010 10:52 am
^^ IMO za szybko się starzeją (zarówno wyglądem jak i materiałami wewnątrz). Jeśli pomalują te 9 letnie Citaro w barwy PKM będą wyglądać prawie jak nówki



kropek - Wto Cze 29, 2010 12:57 pm
Jeden z katowickich U18 śmiga dziś na linii numer 11



mark40 - Wto Cze 29, 2010 7:08 pm

A tymczasem do Gliwic zawita 10 używanych przegubowych Citaro (na 90% z Majorki) .Czterodrzwiowe czy trzydrzwiowe?



kaspric - Wto Cze 29, 2010 7:39 pm
Nie wiem. Jeżeli to te egzmeplarze z Majorki, to... w necie nie znalazłem fotki, na której widać, jak tam mają . W SIWZ było jedno i drugie.



Cuma - Pon Lip 05, 2010 6:00 pm
W pożarze zajezdni spłonęło sześć autobusów--------------------------------------------------------------------------------
05.07.2010
Sześć autobusów prywatnego przewoźnika komunikacji miejskiej spłonęło w nocnym pożarze należącej do niego zajezdni w Rudzie Śląskiej. Straty wyceniono wstępnie na pół miliona złotych.
Jak poinformował rzecznik rudzkich strażaków kapitan Klaudiusz Cop, zgłoszenie o pożarze w kompleksie garażowo-warsztatowym w dzielnicy Chebzie napłynęło ok. godz. 23. Na miejscu ratownicy zastali płonący garaż z kilkoma autobusami w środku. Garaż przylegał do innego obiektu, w którym znajdują się m.in. specjalistyczne sklepy.

Rudzkich strażaków w gaszeniu pożaru wspomogli koledzy z Zabrza, Chorzowa i Bytomia - łącznie w akcji uczestniczyło 13 zastępów. Ratownicy jednocześnie gasili palący się dach i chronili przed ogniem budynek przylegający do garażu.

Po ugaszeniu ognia, strażacy częściowo rozebrali konstrukcję dachu garażu. Wiadomo, że oprócz części poddasza i dachu obiektu zniszczeniu uległo sześć znajdujących się wewnątrz miejskich autobusów oraz zmagazynowane na poddaszu części zamienne i siedzenia autobusowe. Akcję zakończono ok. godz. 4 nad ranem.

Według strażackiego raportu, zniszczone w pożarze autobusy to m.in. neoplany oraz wozy zarejestrowane jako SAM-y, czyli pojazdy po poważnych przeróbkach fabrycznych konstrukcji. Wstępnie straty oszacowano na 500 tys. zł. Strażacy uratowali m.in. sąsiednie obiekty i kilka innych stojących w pobliżu autobusów o łącznej wartości ok. 1 mln zł.

Prywatny przewoźnik, który poniósł straty w pożarze, w ostatnich latach obsługiwał na zlecenie organizującego komunikację w aglomeracji katowickiej Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP głównie linie w rejonie Rudy Śląskiej, Zabrza, Mikołowa i Katowic. Ostatnio jeździ tylko na dwóch śródmiejskich liniach w Zabrzu - 86 i 286.

(PAP)

www.kat.tvp.pl

Heh 6 busów + hala + części = 500 tys. Niezłe złomy musiały spłonąć



Maciek2207 - Pon Lip 05, 2010 6:54 pm
Zagozda...



mark40 - Śro Lip 14, 2010 7:26 pm


W autobusach jak w piekarniku. Dajcie nam klimatyzację!

Zadzwoniła do nas czytelniczka: W autobusach komunikacji miejskiej jest jak w piekarniku! W większości nie da się otworzyć okien, jest potworny zaduch, z ludzie leje się pot.

- Wszystkich prezesów komunikacji zapraszam na przejażdżkę. Powinni się przekonać, w jakich warunkach ludzie muszą podróżować. Tak trudno w autobusach włączyć klimatyzację!? - pyta czytelniczka, a my pytamy o klimatyzację KZK GOP i MZK Tychy.

Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP: Żaden autobus, ze względów ekonomicznych, nie jest wyposażony w klimatyzację. Przystanki są co 300, 400 metrów, otwierają się drzwi i do środka wpada gorące powietrze. W takich warunkach klimatyzacja nie spełniłaby roli. Co innego w autobusach dalekobieżnych, na dalszych trasach. Staramy się, by wentylację zapewniały uchyły okienne i wywietrzniki w dachu.

Andrzej Ochman, prezes MZK Tychy: Na razie nasi pasażerowie nie akcentowali specjalnie tego problemu. Klimat się ociepla i nie wykluczam, że w przyszłości będziemy się zastanawiać nad taborem z klimatyzacją.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... acje_.html

Pani niedorzecznik KZK fandzoli głupoty aż głowa boli. Niedawno jechałem łódzką pesą. Tramwaje te wyposażone są w klimę. Czuć różnicę jadąc takim pojazdem.



nrm3 - Śro Lip 14, 2010 8:38 pm
Panie Ochman, niech pan przejedzie się tymi MANami bez okien to się zaraz Pan zaakcentuje odpowiednio!



kaspric - Czw Lip 15, 2010 9:49 pm
Do Gliwic docierają już Citaro. Niestety 3-drzwiowe, ale za to z klimą. Podobno nie są aż w tak dobrym stanie, jak się wydawało - zobaczymy na żywo. Na pewno lepsze to niż Ikary



Cuma - Pią Lip 16, 2010 11:42 am
^^ A klimy nie włączą bo... patrz trochę wyżej

To z tą klimą ciekawe jest. Jakoś w zime ogrzewanie chodzi mimo przystanków co 300-400m i mimo mieszania się ciepłego powietrza z zimnym.... ale jednak cieplej w busie jest. Właściwie stwierdzenie o mieszaniu się powietrza to samobójczy strzał. Logiczne że mieszanka ciepłego i zimnego jest chłodniejsza od ciepłego, więc żeby było to nieefktywne to powietrze na każdym przystanku musiało by się całkowicie wymienic



Hebel - Pią Lip 16, 2010 6:47 pm
Znowu ktoś próbuje wmówić, że na Śląsku się nie da tego, co gdzieś indziej jest oczywiste.

Nie mówię już o bardziej cywilizowanych krajach, ale o większych i mniejszych polskich miastach.

Wystarczyłoby przyznać, że paliwo drogie zamiast robić z ludzi idiotów.



m966 - Śro Lip 21, 2010 5:27 pm
^^ To bardziej jest chyba kwestia jednorazowego wydatku na opcję z klimatyzacją, niż kosztów jej późniejszego utrzymania. Choć faktycznie znam przypadki, że i na ogrzewaniu niektórzy przewoźnicy oszczędzali. Ale to już zupełna degeneracja.



Cuma - Czw Lip 22, 2010 7:11 am
Ależ o koszty utrzymania też chodzi. I nie o zwiększenie zużycia paliwa a o serwis klimy tu chodzi. W osobówce jest drogi a co dopiero w autobusie.



Marcin Bogusz - Pią Lip 23, 2010 7:43 am

Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP: Żaden autobus, ze względów ekonomicznych, nie jest wyposażony w klimatyzację. Przystanki są co 300, 400 metrów, otwierają się drzwi i do środka wpada gorące powietrze. W takich warunkach klimatyzacja nie spełniłaby roli. Co innego w autobusach dalekobieżnych, na dalszych trasach. Staramy się, by wentylację zapewniały uchyły okienne i wywietrzniki w dachu.

Jak mozna być takim chamem i robić z ludzi idiotów. Trzeba być naprwde tępym osłem żeby zakładać że ludzie nie jeżdżą za granicę i nie wisadają do komunikacji miejskiej. Zwalanie braku klimy na karby ograniczeń techniki wzbudza tylko pusty śmiech.

Jakoś Chorwaci na wybrzeżu potrafili zakupić kilkadziesiąt autobusów z kliemtyzacją. W samym Dubrowniku autobusy mają przystanki co 200-300 metrów i w środku panuje błogie 19 stopni.

Ale chyba pani Anna nie jeździ po świecie. Trydno się dziwić, tylko profesjonalni rzcznicy prasowi sa dobrze opłacani, tych z trzeciej ligi niestety nie stac na podróże po świecie.



katowiceR - Pią Lip 23, 2010 10:23 am
KZK GOP już się dawno skompromitowało na całej linii. Mam nadzieję, że niedługo ten moloch upadnie. Żałować nie będziemy !
Banda nierobów !



comodore64 - Pią Lip 23, 2010 10:35 am
Żeby takie bzdury w żywe oczy wciskać to tylko u nas możliwe. Już nawet w Jeleniej Górze mieście mniejszym od Świętochłowic zdecydowana większość autobusów klimatyzację posiada która zresztą sprawnie działa i tam przystanki zdarzają się nie co 400m tylko co 200 i jakoś to nie stanowi problemu.
A tu kzk gop firma która strukturą i funkcjonowaniem twardo stoi we wczesnym PRL-u. Nie potrzebne nam żadne muzeum wystarczy się przejechać komunikacją.



mark40 - Pią Lip 23, 2010 3:36 pm
Tour de Pologne w Katowicach: Czy wyścig sparaliżuje miasto?

Dla miasta będzie to świetna promocja, dla mieszkańców atrakcja... Tylko czy KZK GOP będzie w stanie sprostać zamknięciu ulic? I czy pracujący w Katowicach będą w stanie się z miasta wydostać (albo dojechać).



3 sierpnia w Katowicach odbędzie się jeden z etapów wyścigu kolarskiego Tour de Pologne. Start odbędzie się w Sosnowcu, potem przez Siemianowice dojadą do Katowic. Tam będą mieli do przejechania 11 kilometrową pętlę 7 razy.

Dowiedz się więcej o wyścigu Tour de Pologne w województwie Śląskim

Trasa wyścigu przebiegać będzie DTŚ, GĂśppert-Mayer, Mikołowską, Poniatowskiego, Wita Stwosza, Ceglaną, Damrota, Graniczną, Dudy-Gracza, ponownie DTŚ z wjazdem na Korfantego do Pętli Słonecznej. Następnie z powrotem do Ronda, na Sokolską, Oblatów i Stęślickiego. Główną pętlę w Katowicach Kolarze maja pokonać 7 razy.

Taka trasa pewnie będzie atrakcyjna dla widzów. Ale czy mieszkańcy i pracujący będą w stanie do miasta wjechać/wyjechać? Korki są jak najbardziej pewne. Nie wiadomo jakie trasy będzie miała komunikacja miejska... Jedyną informację otrzymaną z Urzędu Miejskiego jest to, że tramwaje od strony Chorzowa będą od godziny 8:00 (tak, ósmej - a wyścig startuje o 15:00 z Sosnowca) będą jeździły tylko do pętli przy stadionie Śląskim. Podobnie od ósmej tramwaje nie będą jeździły przez Rondo do Pętli Słonecznej (zawracanie na rynku). Przygotowania wymaga sama trasa wyścigu - ale czy jest konieczne zamykanie tras tramwajowych od wczesnych godzin porannych?

W czasie wyścigu nie będą kursowały tramwaje ulicą Warszawską, a tramwaje przyjeżdżające od strony Chorzowa Batorego będą w miarę możliwości przepuszczone w stronę Placu Wolności przez trasę wyścigu. Jak będą kursować linie autobusowe - takie informacje KZK GOP ma podać 27 lipca na specjalnej konferencji.

Oby tylko w czasie wyścigu osoby potrzebujące komunikacji mogły się po centrum miasta przemieszczać - znając jednak działania KZK GOP można mieć ku temu pewne wątpliwości. Ważna jest też odpowiednie poinformowanie pasażerów o zmianach - w KZK GOP zwykle jest z tym problem (zobacz: problemy w zastępczą komunikacja tramwajową w Zabrzu.)

Osoby zmotoryzowane również nie będą miały łatwo. Miejscami zakorkowanymi będą pewnie miejsca wjazdu na DTŚ, okolice ulicy Mikołowskiej, Francuskiej... Możliwe też, że zostanie ograniczona możliwość parkowania w okolicy trasy przejazdu wyścigu. W takim wypadku rozsądnym może być przyjechanie do Katowic innym transportem niż samochód albo obserwowanie wyścigu kolarskiego do końca.

Pewnym rozwiązaniem może być też skorzystanie tego dnia z kolei - ciekawe jest czy kolej będzie w stanie taka sytuację dobrze wykorzystać...

http://www.mmsilesia.pl/11151/2010/7/23 ... anged=true



nrm3 - Pią Lip 23, 2010 3:46 pm
Oj panowie z MM, nie znosze takich tytułów. Niech paraliżuje, co to, ma być pustynia imprezowa? Impreza wysokiej klasy, nalezy się cieszyć, transmisje w TV na cały świat. Polacy to tylko marudzą.



adas3 - Pią Lip 23, 2010 6:26 pm
Ja też średnio tytuł lubię Wymyśliłem w sumie "Komunikacja w Katowicach w trakcie Tour de Polonge"
Ale pomarudzić musiałem bo nie rozumiem tego wywalenia tramwajów od 8,,, No i znając KZK GOP to po Katowicach i Siemianowicach ledwo co będzie jeździć... (chociaż obym się mylił).

A właśnie - bo transmisję na Eurosporcie mamy? Międzynarodowym?



katowiceR - Sob Lip 24, 2010 8:48 am

Ja też średnio tytuł lubię Wymyśliłem w sumie "Komunikacja w Katowicach w trakcie Tour de Polonge"
Ale pomarudzić musiałem bo nie rozumiem tego wywalenia tramwajów od 8,,, No i znając KZK GOP to po Katowicach i Siemianowicach ledwo co będzie jeździć... (chociaż obym się mylił).

A właśnie - bo transmisję na Eurosporcie mamy? Międzynarodowym?

Tak.



kaspric - Sob Lip 24, 2010 1:37 pm
http://www.itv.gliwice.pl/artykul.php?id=3446

dobre wiadomości co do gliwickich Merców:)
- autobusy są w dobrym stanie technicznym
- będą malowane na żółto (bo akurat z zewnątrz stan gorszy )
- jest klima i będzie działać



beschu - Pią Sie 06, 2010 9:22 am
Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP: Żaden autobus, ze względów ekonomicznych, nie jest wyposażony w klimatyzację. Przystanki są co 300, 400 metrów, otwierają się drzwi i do środka wpada gorące powietrze. W takich warunkach klimatyzacja nie spełniłaby roli. Co innego w autobusach dalekobieżnych, na dalszych trasach. Staramy się, by wentylację zapewniały uchyły okienne i wywietrzniki w dachu.



1976_darek - Pią Sie 06, 2010 10:34 am

Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP: Żaden autobus, ze względów ekonomicznych, nie jest wyposażony w klimatyzację. Przystanki są co 300, 400 metrów, otwierają się drzwi i do środka wpada gorące powietrze. W takich warunkach klimatyzacja nie spełniłaby roli. Co innego w autobusach dalekobieżnych, na dalszych trasach. Staramy się, by wentylację zapewniały uchyły okienne i wywietrzniki w dachu.

To dziwne, ostatnio przez miesiąc korzystałem z "Warszawskiej Karty Miejskiej" i bywało, że jeździłem nie tylko klimatyzowanymi autobusami (np. Solarisami), ale i klimatyzowanymi tramwajami (np. Pesą na linii nr "9"). Tam to jakoś funkcjonuje, a odległości między przystankami na niektórych liniach są niewielkie.
Poza tym sama karta to super sprawa - zbliżeniowa, doładowanie za 78 zeta i można swobodnie przez miesiąc jeździć metrem, tramwajami, koleją skm i autobusami.



katowiceR - Pią Sie 06, 2010 11:35 am

Na moje nieszczęście zbyt często bywam w Warszawie, bo dzięki temu widzę wyraźnie jak nasi "organizatorzy" komunikacji robią nas w balona i to za ciężkie pieniądze... Dotyczy to nie tylko KZK GOP oczywiście...

Dlatego jeżdżę za darmo



SPUTNIK - Pią Sie 06, 2010 1:35 pm

Na moje nieszczęście zbyt często bywam w Warszawie, bo dzięki temu widzę wyraźnie jak nasi "organizatorzy" komunikacji robią nas w balona i to za ciężkie pieniądze... Dotyczy to nie tylko KZK GOP oczywiście...

Dlatego jeżdżę za darmo



kiwele - Pią Sie 06, 2010 3:22 pm

Na moje nieszczęście zbyt często bywam w Warszawie, bo dzięki temu widzę wyraźnie jak nasi "organizatorzy" komunikacji robią nas w balona i to za ciężkie pieniądze... Dotyczy to nie tylko KZK GOP oczywiście...

Dlatego jeżdżę za darmo



katowiceR - Pią Sie 06, 2010 6:45 pm
Nie mam zamiaru płacić za stare, śmierdzące,spóźnione Ikarusy. A że kontroli praktycznie nie ma, to korzystam.
Kiedyś kupowałem miesięczne. Od kiedy zauważyłem, ze organizator wypina się na mnie, to stwierdziłem, że i ja się wypne na organizatora.



Hebel - Pią Sie 06, 2010 6:53 pm
^^ Rzadko kiedy można spotkać kogoś, kto ochoczo przyznaje, że jest złodziejem.
A tu proszę.



katowiceR - Pią Sie 06, 2010 7:07 pm

^^ Rzadko kiedy można spotkać kogoś, kto ochoczo przyznaje, że jest złodziejem.
A tu proszę.

Ile można pisać pism, udowadniać w pracy, ze autobus nie przyjechał lub się spóźnił. Po pewnym czasie gubisz się w tym, olewasz system i sie sprzeciwiasz. Lepszego sposobu niż nie kupowanie biletu nie znalazłem.



kiwele - Sob Sie 07, 2010 2:38 pm

Nie mam zamiaru płacić za stare, śmierdzące,spóźnione Ikarusy. A że kontroli praktycznie nie ma, to korzystam.
Kiedyś kupowałem miesięczne. Od kiedy zauważyłem, ze organizator wypina się na mnie, to stwierdziłem, że i ja się wypne na organizatora.


Bedziesz mial swieta racje jak w protescie bedziesz chodzil piechota!
Przez taka filozofie, poki co, sam sie starasz osiagnac status menela.
Ale ci rzeczywisci, wcale, ale to wcale, nie probuja byc z siebie dumni.



mark40 - Sob Sie 14, 2010 10:00 am
Pojawiły sie fabrycznie nowe mercedesy w Irexie Sosnowiec


oraz MAZy i używane MANy u Pawelca
http://www.phototrans.eu/images/photos/big/6/430014.jpg

Przypomnijmy, że ci prywatni przewoźnicy nowymi autobusami wykonują jeżdzą o ok 1/4 taniej niz PKMy.

PKM Sosnowiec kupuje używane MANy (10-cio letnie). Ma ich przybyć w zależności od źródeł 5-10 sztuk w tym roku.



i prawdopodobnie będą to autobusy 4-drzwiowe z MĂźnster


Przetarg na dostarczenie nowych autobusów 15-metrowych wygrał Solaris
http://pkm.home.pl/bip/dok/372.pdf

PKM Tychy ogłosił przetarg na dzierżawę niskopodłogowych, 15-metrowych autobusów w ilości 4 sztuk: http://www.infobus.pl/text.php?id=34156&from=main (mozliwe, że chodzi o MAN-y z Oslo)

Ogłoszono także przetarg na dostawę 6-ciu sztuk niskopodłogowych przegubów: http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOT... L:HTML&src=0



pepe - Pon Sie 23, 2010 6:31 am
Katowice ożyją dzięki nocnej komunikacji. Od 1 września

Iwona Sobczyk 2010-08-22, ostatnia aktualizacja 2010-08-23 07:56

KZK GOP i społecznicy, którzy proponowali uporządkowanie systemu nocnej komunikacji, doszli do porozumienia. Od 1 września nocne autobusy zaczną kursować według nowych reguł. Zmiany ożywią nocne życie w Katowicach

Agata Kasprzak, studentka kulturoznawstwa, pracuje w jednym z klubów w centrum Katowic. Bywa, że do domu na osiedlu Witosa wraca późno w nocy. Jeśli klienci mają ochotę posiedzieć przy piwie dłużej, ma problem. - Ostatni autobus do domu mam o 1.40. Jeśli nie zdążę, mam do wyboru - wziąć taksówkę albo czekać na następny cztery godziny - mówi.

Nocną komunikację krytykują też internauci. "Chyba jak zwykle będzie trzeba zwijać żagle" o 21, żeby załapać się na normalny dojazd do domu - pisze na forum gazeta.pl internauta Propagator pod tekstem zapowiadającym tegoroczną Rawę Blues. Koncerty w Spodku kończą się o północy.

Niedostatki funkcjonowania nocnej komunikacji w aglomeracji wyliczyli w maju stowarzyszenie Moje Miasto (które stara się rozkręcić "Modę na Centrum" Katowic) i Jakub Jackiewicz, redaktor naczelny Wojewódzkiego Portalu Komunikacyjnego.

Jackiewicz na prośbę stowarzyszenia przygotował koncepcję gruntownych zmian. Postulował nieznaczne zwiększenie liczby kursów i - przede wszystkim - uporządkowanie całego systemu. Po skasowaniu dotychczasowych autobusowych i tramwajowych linii nocnych miały powstać zupełnie nowe, łączące centrum Katowic ze wszystkimi miastami aglomeracji. Wszystkie miały odjeżdżać w stałym takcie z jednego miejsca. Nowe oznaczenie miało pomóc wypromować połączenia.

Propozycja trafiła do KZK GOP, który pod koniec lipca stwierdził, że większość pomysłów jest nie do wprowadzenia. Po kilku kolejnych spotkaniach ze społecznikami związek nabrał jednak optymizmu. - Udało się wypracować kompromis satysfakcjonujący obie strony dyskusji - mówi Anna Koteras, rzeczniczka KZK GOP. Związek jeszcze nad rozkładami pracuje, ale zapowiedzi są obiecujące.

Zmiany mają objąć na razie tylko komunikację autobusową. W nocy jeździć będą te same linie co za dnia, ale zostaną oznaczone dodatkowo literą "N". W końcu będą widoczne w rozkładach jazdy. Ma ich być kilkanaście. Autobusy będą odjeżdżać ze wspólnego węzła w rejonie ul. Mickiewicza i Piotra Skargi. KZK GOP zgodził się na stały, łatwy do zapamiętania takt odjazdów. - Bywa, że jakiś kurs wypada trochę inaczej, ale większość autobusów będzie odjeżdżać stamtąd 40 min po pełnej godzinie. Na przystanku będą od 9 do 15 min przed odjazdem, dzięki czemu pasażerowie będą mogli się swobodnie przesiąść - mówi Dominik Tokarski z SMM. KZK GOP obiecał wprowadzić także korektę liczby kursów i tras. - Efekt jest taki, że do wszystkich głównych dzielnic Katowic i większości okolicznych miast autobusy będą odjeżdżać co godzinę! - cieszy się Tokarski.

Łatwiej będzie dojechać m.in. na osiedle Witosa, bo KZK GOP obiecał dołożyć dodatkowy kurs o 2.40. Powody do radości mają też mieszkańcy akademików w Ligocie. Teraz autobus linii 657 dojeżdża tam ostatni raz po północy. O drugiej i trzeciej w nocy też ma kursy, ale wtedy już między akademiki się nie zapuszcza. Teraz ma się to zmienić. - Jeśli to prawda, to super! Koniec nocnych wycieczek przez nieciekawą okolicę - cieszy się studentka polonistyki Asia.

Nie wszystko się jednak udało. "7" do Zabrza nadal ma przerwę w kursowaniu między północą a trzecią. Nie ma postulowanego przez SMM nocnego połączenia autobusowego do Gliwic. "908" nadal dojeżdżać będzie tylko do centrum Sosnowca. - Powinna przynajmniej do Zagórza, a najlepiej do Dąbrowy Górniczej. Będziemy rozmawiać z lokalnymi stowarzyszeniami, żeby przekonywały do tych pomysłów urzędników - mówi Tokarski.

Ale chwali efekty pracy KZK GOP. - To bardzo dobry początek. Teraz tylko trzeba zareklamować nowe rozwiązania wśród mieszkańców regionu - mówi Tokarski.

KZK GOP chce umieszczać nowe nocne rozkłady w klubach i instytucjach kultury. Stowarzyszenie obiecało je promować swoimi kanałami. Nocna komunikacja w nowym kształcie ma zacząć funkcjonować 1 września.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... esnia.html



mark40 - Wto Sie 24, 2010 4:58 pm
PKM Katowice








katowiceR - Wto Sie 24, 2010 5:32 pm
KZK zbiera na tą "nocną komunikacje" i kazał pkmowi jeździć na coca cole z TIPa



sambuca - Czw Sie 26, 2010 1:42 pm
W Katowicach będą nocne autobusy

Justyna Przybytek 2010-08-24 07:00:21, aktualizacja: 2010-08-24 07:00:21


Student po imprezie dojedzie z centrum Katowic do akademików w Ligocie, mieszkaniec Piotrowic, Kostuchny czy Murcek może balować do 3 w nocy. Tak samo mieszkańcy Rudy Śląskiej, Zabrza, Bytomia, Sosnowca, Świętochłowic, Czeladzi, Mikołowa, Chorzowa, czy Siemianowic Śląskich. Bajka? Nie!

W stolicy aglomeracji gotowe są założenia zintegrowanej sieci nocnej komunikacji. Od 1 września 13 nocnych linii autobusowych z centrum będzie wyjeżdżało z jednego miejsca, o stałej porze - zawsze 40 minut po pełnej godzinie, właściwie we wszystkich kierunkach i co najważniejsze: od 23.40 nawet do rana. Wyruszą ze Stawowej, Mickiewicza i Skargi.

- Zaproponowaliśmy, aby przystanki linii N znajdowałysię na ul. Stawowej, Mickiewicza oraz Skargi. Początkowo KZK GOP nie chciał się zgodzić na takie rozwiązanie, ale udało się. 1 września już o 23.40 na tych ulicach będzie stało kilkanaście autobusów i wszystkie z odpalonymi silnikami ruszą w jednym momencie - mówi Dominik Tokarski ze Stowarzyszenia Moje Miasto.

To SMM oraz Koło Miłośników Komunikacji Miejskiej opracowały projekt sieci komunikacji nocnej i naciskały na zarząd KZK GOP oraz władze miasta, aby wprowadziły go w życie.

Społecznicy wyszli z założenia, że centrum Katowic będzie żyło całą noc, ale pod warunkiem, że ludzie tu dojadą i będą mieli pewność, że wrócą do domu środkami komunikacji publicznej. Obecnie ostatnie nocne kursy w wielu kierunkach są zaraz po północy, kolejne o świcie. Do tego autobusy rozrzucone są po całym centrum.

Dodatkowo wszystkie autobusy jadące na południe Katowic będą się zatrzymywały przy pl. Wolności, bo w tej okolicy jest kilkanaście pubów i klubów.

O wszystkich zmianach mamy dowiedzieć się z kampanii informacyjnej oraz ulotek z rozkładami jazdy, które trafią do katowickich pubów i klubów. Rozkłady zostaną jednak wydrukowane dopiero w październiku, kiedy zostanie zamknięty dworzec PKP. Do tego czasu autobusy wyruszające ze Stawowej, Skargi i Mickiewicza będą się zatrzymywały na pl. Szewczyka. Pełna informacja o odjazdach będzie też na stronie kzkgop.com.pl.

Jednak aby Katowice ożyły, trzeba zainwestować. Na nowy system nocnej komunikacji miasto będzie wykładało ok. 60 tys. złotych miesięcznie.

==================================================================================
Nie widziałem tego artykułu na forum, więc chyba warto wrzucić
IMHO, jeśli to dojdzie do skutku to będzie to wielki krok w stronę rozwinięcia życia nocnego w Kato.



sambuca - Czw Sie 26, 2010 1:44 pm
Sorry, wrzuciłem dwa razy, post do usunięcia.
Wybaczcie.



katowiceR - Czw Sie 26, 2010 2:01 pm
Bez jaj. To co media nazywają wielka rewolucją i rozwojem komunikacji nocnej w GOPie to jedno wielkie G.
Dodanie kilku autobusom literki N, dodanie kilku kursów albo nawet odjęcie! ( linia 77 w jednym kursie już nie odwiezie imprezowiczów na katowicki Janów ) to ma być ta poprawa ?
Na forum traktującym o KM oraz skupiającym ludzi znających się na KM itp. ta pseudo reforma jest wyśmiana na całej linii.
Więc radzę się nie napalać na tytuły z gazet.
Dokładnie to jest dodane na całym systemie komunikacyjnym około 7 kursów oraz rozkomunikowanie przesiadek na wielu kierunkach.
To wszystko wystarczyło do odtrąbienia sukcesu w całym GOPie.



sambuca - Czw Sie 26, 2010 2:13 pm

Bez jaj. To co media nazywają wielka rewolucją i rozwojem komunikacji nocnej w GOPie to jedno wielkie G.
Dodanie kilku autobusom literki N, dodanie kilku kursów albo nawet odjęcie! ( linia 77 w jednym kursie już nie odwiezie imprezowiczów na katowicki Janów ) to ma być ta poprawa ?
Na forum traktującym o KM oraz skupiającym ludzi znających się na KM itp. ta pseudo reforma jest wyśmiana na całej linii.
Więc radzę się nie napalać na tytuły z gazet.
Dokładnie to jest dodane na całym systemie komunikacyjnym około 7 kursów oraz rozkomunikowanie przesiadek na wielu kierunkach.
To wszystko wystarczyło do odtrąbienia sukcesu w całym GOPie.


Mógłbyś podać adres tego forum o KM? Jestem laikiem, więc bardzo chętnie poczytałbym opinie ekspertów.

A dlaczego sądzisz że to jest dodanie tylko literki "N"? Wydaje mi się że jedyną linią, którą teraz nocą (ok. godziny 2) można dojechać do Kostuchny, Piotrowic, czy Podlesia jest 905, a z tekstu wynika, że będą jeździły co godzinę, a jeśli nie to zapewne częściej niż teraz.
Nie znamy jeszcze dokładnych rozkładów jazdy więc chyba możemy tylko gdybać. Mam nadzieję, że będą to całkiem nowe autobusy.
Jeśli będzie to choćby wspomniane przez Ciebie 7 linii to i tak będzie lepiej niż teraz. Nie oczekujmy tutaj od razu fajerwerków.



katowiceR - Czw Sie 26, 2010 2:22 pm
Nie 7 linii tylko dodatkowych kursow ! Np. linia 297 dostanie JEDEN dodatkowy kurs nocą. Pozatym rozkłady są już znane. Nic Ci na Kostuchnę czy Podlesie nie przybędzie. Dalej będziesz miał jeden kurs na noc z pt/sob, sob/ndz.



sambuca - Czw Sie 26, 2010 2:36 pm

Nie 7 linii tylko dodatkowych kursow ! Np. linia 297 dostanie JEDEN dodatkowy kurs nocą. Pozatym rozkłady są już znane. Nic Ci na Kostuchnę czy Podlesie nie przybędzie. Dalej będziesz miał jeden kurs na noc z pt/sob, sob/ndz.

Faktycznie, zgadza się, nie zaglądałem chyba od roku na stronę KZK więc tak to się kończy.
Dodali kilka literek i tyle... W takim wypadku nie pozostaje mi nic innego jak tylko się z Tobą zgodzić i współczuć mieszkańcom, których objęła ta niesamowita rewolucja komunikacji nocnej.
Eeeh... a już zacząłem wierzyć i już chciałem powiedzieć "a jednak się da".



adas3 - Czw Sie 26, 2010 2:50 pm
http://www.mmsilesia.pl/11491/2010/8/26 ... egory=news

Rewolucja czy też pierwszy, mały krok?
Zmiany w nocnej komunikacji KZK GOP

Stowarzyszenie Moje Miasto zaproponowało projekt zmian w komunikacji nocnej. Po negocjacjach KZK GOP poszedł na ustępstwa i zgodził się na część postulatów.

Zmiany w nocnej komunikacji KZK GOP

1 września zmiany zostaną wprowadzone. Czy jest się czym chwalić? Komunikacja ma ułatwić dojazd i powrót do domów z imprez odbywających się w centrum Katowic - jest to ważne, gdy weźmiemy pod uwagę to, że Katowice starają się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016.

O propozycji Stowarzyszenia Moje Miasto można przeczytać na stronie WPK Katowice. Pomysł przewidywał wprowadzenie kilkunastu linii nocnych z punktem starowym/przesiadkowym w okolicy Stawowa/Skargi/Mickiewicza/Rynek. Linie miały mieć nową numerację (od N1, N2 itp.), miały kursować co godzinę.

Rzeczywiste zmiany w komunikacji nocnej

A jak będzie w rzeczywistości? Na stronie KZK GOP pojawiły się rozkłady jazdy kursów linii nocnych. Czy dodano nowe kursy? Tylko kilka. W większości wypadków istniejące kursy nocne z linii normalnych wydzielono do linii nocnej.

Ma to zalety: kursy nocne będą w rozkładzie lepiej oznaczone (wyróżnione). Także linie dzienne zyskają na przejrzystości (mniejsza liczba wariantów tras). Poprawiono też częstotliwość kursowania (zamiast dwugodzinnych przerw na trasach autobusy będą kursować w stałych odstępach czasu - zazwyczaj co godzinę). Dobrym rozwiązaniem będzie również zatrzymywanie się większości linii na placu Wolności.

Ale dla korzystających z komunikacji nocnej rewolucji nie ma - na kilkunastu liniach dołożono w sumie kilkanaście kursów. Brakuje schematu nocnej komunikacji. Z informacji prasowych wynika, że ulotki z nim pojawią się dopiero w październiku - szkoda miesiąca na informację o zmianach.

Brakuje przedłużenia kursów do sosnowieckiego Zagórza, do Gliwic, Piekar Śląskich, Tarnowskich Gór itp... Na razie nie wydzielono kursów nocnych linii tramwajowych.

Problemy ze skomunikowaniami

Wraz ze zmianami pojawiły się też problemy ze skomunikowaniem w niektórych punktach Silesii. Mieszkańcy dużej dzielnicy Bytomia - Miechowic, stracą ostatnie wieczorne połączenie z Katowic (830 + 623 - brakuje kilku minut na przesiadkę) - następne połączenie dopiero o 4 rano.

Mieszkańcom Tarnowskich Gór zostanie brak synchronizacji linii 830 z linią 19 (ostatni kurs z Katowic z przesiadką będzie możliwy o 23:40 a nie jak wcześniej o 0:20 - będzie jednak kilkadziesiąt minut więcej na przesiadkę na bytomskim dworcu).

Mieszkańcy północnych dzielnicy Zabrza mają następujący problem: przyjazd linii 7N o 0:44 na Dworzec przy ul. Goethego, gdy cztery minuty wcześniej odjeżdża 617 do Rokitnicy i Mikulczyc. Problemy dotyczą innych miast niż Katowice, ale to KZK GOP powinien rozwiązanie takich problemów koordynować.

To dopiero pierwszy krok

Zmiany komunikacji nocnej to jednak pierwszy krok w dobrym kierunku. Osoby chcące skorzystać z oferty kulturalnej będą miały sensowniejszą ofertę komunikacji miejskiej. Szkoda jednak, że dopiero przed wyborami i po wakacjach były możliwe takie zmiany...

Znalazłeś brak skomunikowania? Poinformuj o tym w komentarzach oraz wyślij informację do KZK GOP: kzkgop@kzkgop.com.pl.

Zobacz szczegóły zmian: na stronie KZK GOP. Linie oznaczone jako nocne to: 7N, 30N, 76N, 77N, 130N, 297N, 657N, 672N, 830N, 902, 903, 904, 905N, 906N, 908N.



katowiceR - Czw Sie 26, 2010 3:06 pm

Nie 7 linii tylko dodatkowych kursow ! Np. linia 297 dostanie JEDEN dodatkowy kurs nocą. Pozatym rozkłady są już znane. Nic Ci na Kostuchnę czy Podlesie nie przybędzie. Dalej będziesz miał jeden kurs na noc z pt/sob, sob/ndz.

Faktycznie, zgadza się, nie zaglądałem chyba od roku na stronę KZK więc tak to się kończy.
Dodali kilka literek i tyle... W takim wypadku nie pozostaje mi nic innego jak tylko się z Tobą zgodzić i współczuć mieszkańcom, których objęła ta niesamowita rewolucja komunikacji nocnej.
Eeeh... a już zacząłem wierzyć i już chciałem powiedzieć "a jednak się da".



Bartek - Czw Sie 26, 2010 3:08 pm
Szkoda że do Dąbrowy Górniczej nic nie ma



sambuca - Czw Sie 26, 2010 3:16 pm

Nie 7 linii tylko dodatkowych kursow ! Np. linia 297 dostanie JEDEN dodatkowy kurs nocą. Pozatym rozkłady są już znane. Nic Ci na Kostuchnę czy Podlesie nie przybędzie. Dalej będziesz miał jeden kurs na noc z pt/sob, sob/ndz.

Faktycznie, zgadza się, nie zaglądałem chyba od roku na stronę KZK więc tak to się kończy.
Dodali kilka literek i tyle... W takim wypadku nie pozostaje mi nic innego jak tylko się z Tobą zgodzić i współczuć mieszkańcom, których objęła ta niesamowita rewolucja komunikacji nocnej.
Eeeh... a już zacząłem wierzyć i już chciałem powiedzieć "a jednak się da".



Wit - Czw Sie 26, 2010 3:33 pm
- zamiast marudzić, to spróbujcie choć trochę docenić, że ktoś stara się cokolwiek zmienić i rozmawia z KZK GOPowskim betonem. Mamy nadzieje, że wprowadzone zmiany będą przez wszystkich zaakceptowane i spodobają się, a co za tym idzie w przyszłości będzie łatwiej poprawiać funkcjonowanie komunikacji nocnej w regionie.
- nie wszystkie miasta są zainteresowane komunikacją nocną z Katowicami
- i najważniejsze...korzystajcie z nocnych, by KZK tłumacząc się niską frekwencją nie zrobiła "reformy" w dół



adas3 - Czw Sie 26, 2010 3:41 pm
Fajnie... korzystajcie z nocnych jak właśnie mi ostatnie połączenie z Katowic do TG zlikwidowano :/ (830 + przesiadka na 19, start z Katowic o 0:20). Gdzie koordynacja z MZKP w tym wypadku?

Edycja: Żeby nie było: MZKP wystarczy, że zmieni rozkład 19 tj. opóźni kursy nocne tak aby wyglądało to tak z Bytomia:

obecnie 23:25, 23:55, 0:55
proponowane: 23:25, 0:15, 1:15

I wtedy każde połączenie będzie do TG również... Więc będzie git. A gdyby jeszcze 830N zatrzymywał się na przystanku na Strzelców Bytomskich to przesiadki by mogły się tam odbywać (także po remoncie ulicy koło Agory). Czyli kolejne 4 minuty można by było odjąć.



sambuca - Czw Sie 26, 2010 3:45 pm

- zamiast marudzić, to spróbujcie choć trochę docenić, że ktoś stara się cokolwiek zmienić i rozmawia z KZK GOPowskim betonem. Mamy nadzieje, że wprowadzone zmiany będą przez wszystkich zaakceptowane i spodobają się, a co za tym idzie w przyszłości będzie łatwiej poprawiać funkcjonowanie komunikacji nocnej w regionie.
- nie wszystkie miasta są zainteresowane komunikacją nocną z Katowicami
- i najważniejsze...korzystajcie z nocnych, by KZK tłumacząc się niską frekwencją nie zrobiła "reformy" w dół


Po prostu po tej dawce pozytywnych informacji jaką dostaliśmy w artykułach GW oraz DZ prawda jest nieco gorzka i tego podważyć nie można.
Zwróciłeś jednak uwagę na bardzo ważną kwestię. Z połączeń nocnych należy korzystać, bo KZK GOP nam je zabierze. Może jakaś akcja by się przydała "jak z inprezy to tylko z KZK"?

Miejmy nadzieję, że to tylko początki komunikacji nocnej w Katowicach i GOPie. Nędzne, lecz zawsze początki.



rasgar - Czw Sie 26, 2010 7:46 pm
Zamiast marudzić proponuję zebrać takie nietrafione "use case'y" i przesłać oficjalnym pismem do KZK.
Jeśli tam nikt o konkretnych kierunkach nie pomyślał, to sprzężenie zwrotne od Was się przyda.



katowiceR - Czw Sie 26, 2010 8:38 pm
Do KZK pisam milion osiemset pinć razy. Maile, listy, listy polecone a w koncu z potwierdzeniem odbioru. NIGDY nie dostałem odpowiedzi. NIGDY. Także lepiej se piszcie do Św. Mikołaja na 6 grudnia



absinth - Czw Sie 26, 2010 8:46 pm
Racja, KZK nie przymuszony przez media nie ma w zwyczaju odpowiadac na pisma.



adas3 - Czw Sie 26, 2010 9:07 pm
Eee... Mi odpowiadają... rzucają czasami teksty "proszę podać konkretny powód dla którego chce pan taką informacje poznać"

A sprzężenie zwrotne poszło i do KZK i do MZKP (bo oni powinni zmienić rozkład 19).



rasgar - Pią Sie 27, 2010 5:37 am

Do KZK pisam milion osiemset pinć razy. Maile, listy, listy polecone a w koncu z potwierdzeniem odbioru. NIGDY nie dostałem odpowiedzi. NIGDY. Także lepiej se piszcie do Św. Mikołaja na 6 grudnia

- fakt, z KZK coś jest nie tak



Bartek - Sob Sie 28, 2010 9:24 pm
Czy jako stowarzyszenie Moje Miasto, wiecie może dlaczego nie ma nocnych busów do Dąbrowy Górniczej? Czy to miasto (Dąbrowa Górnicza) nie wyraziło zgody/zapotrzebowania na takie kursy, a może to prezydent Katowic ewentualnie KZK GOP? Chodzi o to, do kogo trzeba uderzyć żeby takowe się pojawiło.



adas3 - Nie Sie 29, 2010 8:16 am

Czy jako stowarzyszenie Moje Miasto, wiecie może dlaczego nie ma nocnych busów do Dąbrowy Górniczej? Czy to miasto (Dąbrowa Górnicza) nie wyraziło zgody/zapotrzebowania na takie kursy, a może to prezydent Katowic ewentualnie KZK GOP? Chodzi o to, do kogo trzeba uderzyć żeby takowe się pojawiło.
Ja stowarzyszeniem nie jestem, ale mogę napisać takie coś:
każde miasto płaci za kursy na swoim terenie. Czyli jeżeli linia ma 5km w Katowicach, 4 w sosnowcu i 10 w dąbrowie to każde miasto płaci odpowiednio (chyba, że mam błędną wiedzę ). Więc podejrzewam, że jeżeli w Dąbrowie nie ma kursów nocnych to trzeba uderzać do miasta...



heniek - Nie Sie 29, 2010 9:34 am

Czy jako stowarzyszenie Moje Miasto, wiecie może dlaczego nie ma nocnych busów do Dąbrowy Górniczej? Czy to miasto (Dąbrowa Górnicza) nie wyraziło zgody/zapotrzebowania na takie kursy, a może to prezydent Katowic ewentualnie KZK GOP? Chodzi o to, do kogo trzeba uderzyć żeby takowe się pojawiło.
Ja stowarzyszeniem nie jestem, ale mogę napisać takie coś:
każde miasto płaci za kursy na swoim terenie. Czyli jeżeli linia ma 5km w Katowicach, 4 w sosnowcu i 10 w dąbrowie to każde miasto płaci odpowiednio (chyba, że mam błędną wiedzę ). Więc podejrzewam, że jeżeli w Dąbrowie nie ma kursów nocnych to trzeba uderzać do miasta...



Kris - Nie Sie 29, 2010 11:39 am
Tego jeszcze nie było. Miliony na wypasione autobusy
tg
2010-08-28, ostatnia aktualizacja 2010-08-28 17:01

Ponad 51 milionów złotych wyda PKM Świerklaniec na 43 autobusy firmy Man. To największy taki kontrakt na Śląsku.

Pasażerowie z Tarnowskich Gór mogą już zacierać ręce. Nie dość, że trwają przygotowania do budowy nowego dworca autobusowego, to PKM w Świerklańcu kupi aż 43 autobusy firmy Man produkowane w Poznaniu. Będzie to największy tego typu kontrakt na Śląsku. Każdy z autobusów będzie kosztował ponad milion złotych, a te większe, przegubowe niemal półtora miliona. W sumie przewoźnik zapłaci 51 mln zł, czyli mniej więcej tyle samo, ile w rozbudowę komunikacji inwestują takie miasta, jak Poznań czy Wrocław.

Man Lion`s City to jedne z najnowocześniejszych autobusów na świecie. Niskopodłogowe z platformami dla niepełnosprawnych i matek z wózkami. O przebiegu trasy i czasie dojazdu będą informować tablice elektroniczne, a w środku zamontowano m.in. monitoring, bramki do liczenia pasażerów i nowoczesne kasowniki. Nowe autobusy to także komfort dla kierowców. Klimatyzacja, system GPS oraz sterowanie z pulpitu, dzięki któremu dyspozytor będzie wiedział, co dzieje się w autobusie.

Nowa flota PKM-u zostanie pomalowana na czerwono i ĂŠcru.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... obusy.html



SPUTNIK - Nie Sie 29, 2010 3:57 pm

Czy jako stowarzyszenie Moje Miasto, wiecie może dlaczego nie ma nocnych busów do Dąbrowy Górniczej? Czy to miasto (Dąbrowa Górnicza) nie wyraziło zgody/zapotrzebowania na takie kursy, a może to prezydent Katowic ewentualnie KZK GOP? Chodzi o to, do kogo trzeba uderzyć żeby takowe się pojawiło.

Dabrowa i Gliwice nie były zainteresowane komunikacją nocną do Katowic. Trzeba napisać pismo do UM, ale szczegóły poda Ci pewnie Dominik.



macu - Nie Sie 29, 2010 6:02 pm
Gliwice, teraz dla odmiany, stawiają na nocne tramwaje.



Cuma - Wto Sie 31, 2010 8:16 am
Nie no to już jest max przesada. Wczoraj ul. Halembska w Rudzie Śl. była już przejezdna. A autobus linii 198 mimo to jechał objazdem! I jak poasażerowie mają sie nie wkur**** jak tracą 15 min na nic :/



Bartek - Wto Sie 31, 2010 8:17 am

Dabrowa i Gliwice nie były zainteresowane komunikacją nocną do Katowic. Trzeba napisać pismo do UM, ale szczegóły poda Ci pewnie Dominik.

Tak napisał, już w DG działamy w tej sprawie



Simba - Śro Wrz 01, 2010 3:42 pm

Bilety KZK GOP od środy będą dostępne przez komórkę
Tomasz Głogowski 2010-08-29, ostatnia aktualizacja 2010-08-29 16:44:29.0

Od 1 września również w KZK GOP będzie można kupować bilety przez komórkę. Na początek tylko jednorazowe, ale w przyszłości także okresowe, w tym najchętniej kupowane bilety miesięczne.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP dotrzymał słowa i od najbliższej środy wprowadza możliwość kupowania biletów przez telefon komórkowy. Warunkiem będzie rejestracja na stronie http://www.mobilet.pl, ściągnięcie aplikacji na telefon i wybranie formy płatności.

Wybraną kwotę będzie można następnie przelać na specjalne konto albo skorzystać z innej opcji - program po miesiącu automatycznie pobierze z konta "wyjeżdżoną" przez nas kwotę. Ceny biletów elektronicznych będą jak w kiosku, ale pasażer musi doliczyć kilkanaście groszy za połączenie internetowe. Trzeba też pamiętać, że akceptując regulamin, zgadzamy się pokazywać swój telefon kontrolerom biletów, którzy zjawią się w autobusie bądź tramwaju.

Początkowo przez komórkę będzie można kupować tylko bilety jednorazowe (w tym ulgowe), ale jak zapewniają w KZK GOP, jeżeli system się sprawdzi, oferta zostanie szybko rozszerzona na bilety okresowe, w tym miesięczne. - Chcemy najpierw zobaczyć jaka będzie popularność biletów na komórkę - przekonuje Anna Koteras z biura prasowego KZK GOP.

Nie jest jednak tajemnicą, że szefowie związku za sukces uznają już kilka tysięcy biletów sprzedanych przez telefon. Nową formę sprzedaży wprowadzono bowiem "dla świętego spokoju", by nie odstawać od Tychów i Jastrzębia, które w woj. śląskim jako pierwsze zdecydowały się na takie rozwiązanie. - To oferta skierowana przede wszystkim do ludzi młodych, którzy na co dzień posługują się komórką. Starsi pozostaną zapewne przy tradycyjnej formie kupowania biletów - mówi Koteras i dodaje, że w ciągu miesiąca KZK sprzedaje ponad 5 mln tradycyjnych biletów jednorazowych.

Z drugiej strony w KZK GOP przyznają, że nie mogą lekceważyć żadnej, nawet niszowej formy dystrybucji biletów, bo ich sprzedaż stanowią aż połowę wszystkich przychodów związku. W zeszłym roku budżet w KZK GOP wyniósł 481 mln zł, z czego połowa stanowiły dotacje z gmin, druga część to właśnie dochody ze sprzedaży biletów.

W Tychach z biletów komórkowych korzysta około tysiąca osób miesięcznie, czyli nieco więcej niż w Jastrzębiu, które taką możliwość wprowadziło 1 czerwca.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,8308589,Bilety_KZK_GOP_od_srody_beda_dostepne_przez_komorke.html



katowiceR - Śro Wrz 01, 2010 3:54 pm
Ciekawe ilu pasażerów zakupi bilet przez komórkę
Wdrażanie czegoś dla samego wdrażania ( sam Urbańczyk to przyznał) jest BEZSENU.



absinth - Śro Wrz 01, 2010 4:02 pm

Ciekawe ilu pasażerów zakupi bilet przez komórkę
Wdrażanie czegoś dla samego wdrażania ( sam Urbańczyk to przyznał) jest BEZSENU.


ja np. mam zamiar



kaspric - Śro Wrz 01, 2010 4:31 pm
Taki bilet będzie tańszy, niż u kierowcy. Przyda się choćby w KM nocnej.



katowiceR - Śro Wrz 01, 2010 4:56 pm
A ja mam se starą Nokie i se nie skorzystam. Dyskryminacja !



heniek - Śro Wrz 01, 2010 5:51 pm
Ja też będę korzystać.



nrm3 - Śro Wrz 01, 2010 6:57 pm

A ja mam se starą Nokie i se nie skorzystam. Dyskryminacja !
Nie martw się, ja mam srajfona i tez nie działa Kiedyś miałem szajsunga i pomimo, że miało działać to się nonstop wieszało. Pisałem do producenta, odpisali, że nie maja pojęcia dlaczego wywala błędy. i tyle



oio154 - Czw Wrz 02, 2010 7:49 am
Tylko nie wiem po co do zakupu biletu mam podać adres, nip pesel, i jeszcze numer buta, nie zapominając o numerze mojego telefonu i adresie email.

No ale i tak sprawdzimy czy działa. Aplikację już mam, teraz muszę znaleźć autobus, z tym może być trudniej

...
I jeszcze jedno, czy ktoś wie, czy na parkowanie też to będzie działać w Katowicach? Może już działa, tylko ja taki niedoinformowany?



SPUTNIK - Czw Wrz 02, 2010 8:13 pm
optymalnym rozwiązaniem byłyby kupowane przez komórkę minutowe bilety "dojazdowe".

przykładowo jeśli chcemy dojechać właśnie nadjeżdżającym tramwajem z rynku do kopuły to kupujemy przez komórkę 5 minutowy bilet za np. 1 pln,a jeśli chcemy podjechać na plac miarki to 10 minutowy za 1,50.



kaspric - Czw Wrz 02, 2010 10:32 pm
^^ ogólnie ceny biletów to porażka KZK. Teoretycznie są na średnim poziomie. Przykładowo miesięczny w jednym mieście to 84zł, w Poznaniu (pomijając, że w całym...) 81zł. Problem w tym, że mamy bardzo ubogi system taryfowy.
Bliżej - codziennie dojeżdżam do pracy busem, kupuję miesięczny za 84zł (i nie mam możliwości taniej). W Poznaniu na taką samą trasę (do 6 przystanków) miałbym bilet miesięczny za.... 27zł. Co więcej, praktycznie każdy mieszkaniec Gliwic zmieściłby się w bilecie za 55zł (do 18 przystanków). W KZK GOP nawet, jak dojeżdżasz 5 przystanki, jesteś skazany na 84zł. W 90% taniej wtchodzi codzienny dojazd samochodem.

I jeszcze raz: 84 i 27zł. Jest różnica, nie?



rasgar - Pią Wrz 03, 2010 6:28 am

Tylko nie wiem po co do zakupu biletu mam podać adres, nip pesel, i jeszcze numer buta, nie zapominając o numerze mojego telefonu i adresie email.


Jeśli tak by było, z pewnością GIODO by się tym zainteresował. Urzędy i spółki państwowe dbają akurat o takie rzeczy.
Może być też tak, że ma być to przy okazji rejestracja w jakimś szerszym systemie (o tym będzie w "legal notes", przy rejestracji).



salutuj - Pią Wrz 03, 2010 7:30 am
Też będę korzystał bo w sumie korzystam z piździka, a jedyny czas kiedy chcę skorzystać z autobusu to wieczorami idac na piwo, i wtedy kioski są zamknięte z reguły.

Nie mówiąc już o pośpiechu, w którym czasem się wsiada;-)



Sabino Arana - Pią Wrz 03, 2010 8:10 am
Tak myślac bardziej ogolnie to uwazam ze rozwiazaniem wiekszosci problemow komunikacji miejskiej w naszej aglomeracji byloby wprowadzenie dodatkowego podatku. Brak kanarów, ograniczenie administracji w KZK i wieksza plynnosc finansowa spolki.



Bartek - Pią Wrz 03, 2010 10:01 am
Kanarów to ja od roku nie uświadczyłem, a często jeżdżę liniami 831, 801, 12, 10, 12, 51 czy 653 nie mówiąc po moim mieście wszelkimi busami do centrum Dąbrowy Górniczej. Tak z 2 lata temu, często widziałem, teraz po prostu ich nie ma.



oio154 - Pon Wrz 06, 2010 8:45 am
GIODO by się tym zainteresował. Urzędy i spółki państwowe dbają akurat o takie rzeczy.



kaspric - Śro Wrz 08, 2010 7:28 pm
Pierwszy Citaro już na trasie

http://www.phototrans.eu/14,436688,0,Me ... G_140.html



adas3 - Sob Wrz 11, 2010 10:51 am
Szanowny Panie
W nawiązaniu do e-maila otrzymanego w dniu 08.09.10r informujemy, że żadne sugestie z Pana strony wcześniej nie wpłynęły zaś kopię Pana pisma skierowaną do Urzędu Miasta w Tarnowskich Górach otrzymaliśmy również dopiero w dniu 08.09.10r.
W Pana pismach zdziwienie wywołuje fakt kierowania pretensji do nas a nie do sprawcy zamieszania, którym jest KZK GOP Katowice wprowadzającego zmiany w rozkładach jazdy bez powiadomienia o tym nie tylko pasażerów ale również innych organizatorów komunikacji, których linie mają jakiekolwiek powiązania z ich liniami.
Informujemy, że KZK GOP do dnia dzisiejszego nie powiadomił nas o wprowadzeniu zmian w rozkładzie jazdy linii nr 830N, dlatego nie mieliśmy
podstaw do wprowadzenia jakichkolwiek zmian w rozkładach jazdy linii nr 17 i 19.
Z chwilą otrzymania informacji od Urzędu Miasta w Tarnowskich Górach podjęliśmy działania dla zmiany rozkładu jazdy linii nr 19, dostosowując go do godzin przyjazdów linii nr 830N do/z Bytomia. Zmiany te prowadzimy w życie z dniem 21.09.2010r



adas3 - Śro Wrz 15, 2010 6:40 pm
W Dąbrowie Górniczej będą mieli nocne autobusy.
Nocne autobusy także do Dąbrowy
Od października Dąbrowa Górnicza będzie miała aż 5 nocnych połączeń z Katowicami.

Od 1 października Dąbrowa Górnicza będzie miała aż 5 nocnych połączeń z Katowicami. Będzie to przedłużona linia N908, która do tej pory kursowała tylko do przystanku przy Urzędzie Miejskim w Sosnowcu. Od początku października autobusy te będą dojeżdżały do przystanku Dąbrowa Górnicza Centrum.

- Planujemy 5 par kursów nocnych połączeń pomiędzy centrum Dąbrowy Górniczej a Katowicami. W porozumieniu z KZK GOP rozpoczęliśmy już procedurę, aby połączenia te mogły zacząć kursować już 1 października – mówi Paweł Gocyła, zastępca Prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Planowane połączenia w niezmienionej formie będą kursowały do końca 2010 roku. W tym okresie będą one monitorowane pod względem obłożenia poszczególnych kursów, tak aby na początku nowego roku można je jeszcze lepiej dopasować do oczekiwań korzystających z nich mieszkańców. Na początku kursy będą odbywały się w weekendowe noce czyli od piątku do niedzieli, kiedy w stolicy naszego regionu odbywa się najwięcej imprez kulturalnych.

Zadowolenia z takiego obrotu sprawy nie krył też Andrzej Węgrzynek – jedna z osób, która podpisała petycję skierowaną do prezydenta Zbigniewa Podrazy w sprawie nocnej komunikacji i podkreślał, że autobusy na pewno puste jeździć nie będą i doskonałą okazją do weryfikacji tej decyzji będzie zbliżający się festiwal Rawa Blues.



d-8 - Czw Wrz 16, 2010 7:02 am
tak !



kropek - Czw Wrz 16, 2010 1:52 pm
25 nowych Solarisów w barwach PKMu Katowice juz śmiga po naszej aglomeracji

Tymaczem za niedługo zostanie ogłoszony kolejny przetarg na 25 nowych autobusów
(10 krótkich + 15 przegubowych) Pierwsze nowe wozy mają się pojawić przed wakacjami 2011.

info: gazetka PKMu Katowice.



mark40 - Czw Wrz 16, 2010 4:00 pm
^^^ W końcu coś się dzieje w katowickim PKMie.



adas3 - Pią Wrz 17, 2010 6:14 am

25 nowych Solarisów w barwach PKMu Katowice juz śmiga po naszej aglomeracji

Tymaczem za niedługo zostanie ogłoszony kolejny przetarg na 25 nowych autobusów
(10 krótkich + 15 przegubowych) Pierwsze nowe wozy mają się pojawić przed wakacjami 2011.

info: gazetka PKMu Katowice.


związku z powyższym Zarząd PKM Katowice prosi pasażerów, by zechcieli na adres mailowy:
marketing@pkm.katowice.pl przesyłać listy z uwagami na temat naszego najnowszego zakupu. Prosimy o sugestie i uwagi na temat autobusów jakimi chcielibyście Państwo podróżować. Z góry dziękujemy za Państwa uwagi! Dla najciekawszych wypowiedzi przygotowaliśmy ciekawe
nagrody!



Cuma - Pią Wrz 17, 2010 7:46 am
Jak im napiszę, że chcę jeździć nowiutkimi.... Konstalami to mam szansę na nagrode??



Jastrząb - Pią Wrz 17, 2010 8:36 pm
Nocne autobusy także do Dąbrowy

Planowane połączenia w niezmienionej formie będą kursowały do końca 2010 roku. W tym okresie będą one monitorowane pod względem obłożenia poszczególnych kursów, tak aby na początku nowego roku można je jeszcze lepiej dopasować do oczekiwań korzystających z nich mieszkańców.



adas3 - Wto Wrz 28, 2010 5:02 pm
http://www.mmsilesia.pl/blog/entry/3079 ... liwic.html
Na początku września KZK GOP wprowadził trochę zmian w komunikacji nocnej. Ale ominęło to kilka miast. Mieszkańcom Dąbrowy Górniczej się udało i od października mają mieć możliwość dojazdu/powrotu z Katowic i Sosnowca nocą.

Ale trzecie największe (ilość ludności) miasto Silesii nie ma nadal takiej komunikacji z pozostałymi miastami. A dlaczego? Bo mieszkańcy nie zgłosili takiej potrzeby. Oto jaki list otrzymałem z UM Gliwice.

Wydział Przedsięwzięć Gospodarczych i Usług Komunalnych informuje, że temat komunikacji nocnej jest analizowany przez KZK GOP, uruchamiane są również pilotażowe połaczenia. Na chwilę obecną nie mamy żadnych sygnałów, ze strony mieszkańców, że taka komunikacja jest w Gliwicach potrzebna. Jeśli zajdzie taka potrzeba temat ten zostanie przeanalizowany, a uruchomienie ewentualnych nocnych połączeń uwzględniony w planach rozwoju komunikacji miejskiej w Gliwicach.

Z poważaniem,

Naczelnik Wydziału

Mariola Pendziałek



kaspric - Wto Wrz 28, 2010 6:15 pm
@Adas - cierpliwości . System jest w trakcie opracowywania.



bidzis004 - Wto Wrz 28, 2010 11:09 pm
Czy ktoś może mi powiedzieć co dzieje się w MZKP Świerklaniec czy PKM Świerklaniec , bowiem od parunastu tygodni u mnie puszczają sam zdezelowany tabór w tym jakieś stare jelcze m.in M11 , czy ikarusy a jeszcze pół roku temu puszczali większości solarisy w tym inne z ich w miare nowoczesnego taboru.., głównie chodzi tutaj o linie 94 która jest chyba jedną z najbardziej obciążonych linii w Radzionkowie w tym jest jedyną linią łączącą nasze miasto z powiatem (sic) , a więc istnieją jakieś starania o zwiększenie chociaż o jedną linie na trasie TG_Radzionków i odwrotnie..?

Przypomnę tylko że miasto Radzionków jest gminą w powiecie Tarnogórskim , a linii do Bytomia jest tu ponad 4 razy tyle co do naszego miasta powiatowego czyli Tarnowskich Gór , do Bytomia kursują m.in 73 , 708 , 608 , 94 czy 173 która kursuje również do TG ale trasą okrężną przez inne gminy powiatu m.in Orzech czy Świerklaniec.

Skąd zatem taka a nie inna decyzja o puszczaniu tak starych autobusów jakimi są niewątpliwie Jelcze M11 , ostatnio to je widziałem na linii jakieś 5 lat temu (co najmniej)?
W ramach ich zakupów i w miarę waszej wiedzy chciałbym spytać też czy wiadomo już na których liniach kursujących po m.in Radzionkowie i okolicy , będą kursowały nowoczesne Many Lion'sy?

I druga sprawa kto wygrał przetarg na obsługe linii 73? , ponoć jakiś przewożnik z Sosnowca który tabor ma w całkiem dobrym stanie i są to Białe autobusy(tyle mi wiadomo) , a chciałbym przejrzeć jego dokonania w tym tabor , a więc mógłby ktoś zarzucić jakimś linkiem ze zdjęciami najlepiej z fototrams z ww przewożnika (chciałbym przejrzeć jego tabor)
(na pewno nie jest to "nowak transport" , wiem jedynie tyle że są to autobusy białe i obsługuje je prywatne przedsiębiorstwo czy tam przewożnik z Sosnowca.

Z poważaniem
Grzegorz



kropek - Pon Paź 04, 2010 2:12 pm
znalezione na skyscrapercity.com

NOWE AUTOBUSY NA ŚLĄSKICH ULICACH
katowice.eu 2010-10-04

25 nowych niskopodłogowych autobusów Solaris wprowadzono uroczyście do eksploatacji. Dziś pojazdy prezentowano w siedzibie spółki przy ul. Mickiewicza 59.

Koszt nowego taboru to 22 milionów złotych. Blisko połowę tej kwoty (10 milionów złotych) pokryło Miasto Katowice. Nowy tabor – 10 krótkich autobusów i 15 przegubowych już służy pasażerom. Jak obiecuje prezes PKM Katowice Eugeniusz Pypłacz to nie koniec wymiany taboru. W przyszłości przedsiębiorstwo wzbogaci się o kolejne 25 autobusów wzbogaconych o klimatyzację.

- Cieszę się, że pasażerom będzie jeździło się teraz wygodniej. Modernizowanie taboru to obecnie konieczność – mówił podczas uroczystości Prezydent Miasta Katowice Piotr Uszok.

! ! ! ! !
nareszcie!



bidzis004 - Pon Paź 04, 2010 3:14 pm
Może się czepiam , ale jak na PKM Katowice który notabene obsługuje łącznie ok milionową Aglomeracje Katowice Ruda , Siemianowice , i Mysłowice.. i reszta , to wymiana mizerna tzn w porównaniu do np innych PKMów np świerklanieckiego bida.. a nie zmiana na lepsze.. oczywiście zdaje sobie sprawę że w najbliższych latach również doczekacie wymiany taboru , w większym stopniu , cieszy tylko fakt że u nas robią to szybciej i z rozmachem , na prowincji to trzeba tu dodać.



kropek - Pon Paź 04, 2010 3:44 pm

Może się czepiam , ale jak na PKM Katowice który notabene obsługuje łącznie ok milionową Aglomeracje Katowice Ruda , Siemianowice , i Mysłowice.. i reszta , to wymiana mizerna tzn w porównaniu do np innych PKMów np świerklanieckiego bida.. a nie zmiana na lepsze.. oczywiście zdaje sobie sprawę że w najbliższych latach również doczekacie wymiany taboru , w większym stopniu , cieszy tylko fakt że u nas robią to szybciej i z rozmachem , na prowincji to trzeba tu dodać.
zgadza się - PKM Świerklaniec ostanio poszałał z nowym taborem
natomiast trzeba uwzględnić to, że otrzymał on duuużą unijną dotację na zakup autobusów



mark40 - Wto Paź 05, 2010 6:35 pm
Chyba jednak PKM Katowice przebije inne



W Katowicach są już nowe solarisy, ale bez klimatyzacji

25 solarisów wprowadziło w poniedziałek oficjalnie do ruchu katowickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej.

Autobusy kosztowały 22 miliony złotych (z tego 12 mln zł to wkład własny spółki, a 10 mln zł pochodzi z kasy miasta). Pojazdy są niskopodłogowe, czyli łatwo do nich wsiądziemy i z nich wysiądziemy. 15 z nich jest przegubowych, a 10 krótkich, z miejscami stojącymi dla 72 osób, a siedzącymi dla 28.

Dodatkowo we wszystkich nowych autobusach zamontowano kamery. Brakuje w nich jedynie klimatyzacji. Na jej montaż pieniędzy w tym roku zabrakło, a koszt instalacji wynosi od 60 do 80 tys. zł. - W pełni klimatyzowane, nie tylko w kabinie kierowcy, ale i w przestrzeni pasażerów, będą autobusy, które
kupimy w przyszłym roku - zapowiada Eugeniusz Pypłacz, prezes PKM w Katowicach. W przyszłym roku PKM kupi kolejne 25 autobusów.

A to nie koniec, bo kolejne pojazdy, po 20 każdego roku, przedsiębiorstwo będzie kupowało aż do 2014 roku. Docelowo za cztery lata po Katowicach ma jeździć 110 nowych pojazdów, co będzie stanowiło połowę autobusowej floty PKM. Obecnie ok. 60 linii obsługują 202 autobusy, w sumie na stanie PKM ma ponad 250 autobusów, z tego ok. 70 to ponad 20-letnie ikarusy. Najstarszy zarejestrowano w 1985 roku.

http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/315813,w-katowicach-s-ju-z-nowe-solarisy-ale-bez-klimatyzacji,id,t.html?cookie=1

Nie powiem, bardzo mnie to cieszy, bo Pkm Katowice obsługuje większość linii w Chorzowie. Nowe autobusy, nowe tramwaje. KM wreszcie zacznie wyglądać dobrze. Żeby jeszcze dobrze funkcjonowała...



Wit - Wto Paź 05, 2010 9:19 pm
przed dniem bez samochodu 22IX

Wygodna komunikacja? To nabijanie ludzi w butelkę
Jacek Madeja 2010-09-21, ostatnia aktualizacja 2010-09-21 16:30:41.0

Autobusy i tramwaje wciąż nie są u nas konkurencją dla samochodów. Nie ma co liczyć na to, że posiadacze czterech kółek się przesiądą. Chyba że w komunikacji nastąpi rewolucja - pisze Jacek Madeja.

O tym, że warto zostawić samochód przed domem i wsiąść do autobusu lub tramwaju, od kilku dni z zapałem przekonuje Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, organizator transportu publicznego. Wszystko z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu (jego kulminacja przypada w środę, kiedy obchodzony jest Dzień bez Samochodu). Kierowców, którzy tego dnia zostaną pasażerami, mają skusić darmowe przejazdy, kawa i ciastko oraz możliwość wygrania biletu kwartalnego.

To wystarczy? Być może na ten jeden dzień tak. Szczerze wątpię, że na stałe. Wejście i przejazd autobusem lub tramwajem będzie tego dnia jak pokerowe "sprawdzam". Nietrudno przewidzieć, jak zakończy się ta partia, bo karty, które trzyma w ręku organizator transportu w aglomeracji, to same przegrane blotki. Moim zdaniem sam na to rozdanie solennie zapracował - zamiast zachęcić ludzi do korzystania ze swoich usług, zrobił wiele, żeby ich odstraszyć i pozbyć się nawet wiernych pasażerów.

Sporą winę za taki stan rzeczy ponoszą prezydenci śląskich i zagłębiowskich miast. Wielu z nich od dawna stara się minimalizować własny wkład finansowy w publiczną komunikację. W 2009 roku KZK GOP, który skupia 25 gmin, dysponował budżetem w wysokości 490 mln zł, czyli trzy razy mniejszym od tego, co na organizację komunikacji u siebie wydała Warszawa i niewiele większym od wydatków Krakowa.

Efekt jest taki, że po stolicy wkrótce zacznie jeździć prawie 170 nowych tramwajów, a my musimy się cieszyć, jeśli trafi się nam przejażdżka przemalowanym 10-letnim karlikiem.

Nie lepiej jest z autobusami. Tutaj na wielu trasach wciąż rzęzi wiekowy ikarus, ale nie zanosi się na to, by miał ustąpić pola młodszym wozom. O tym, jak wiele by trzeba zmienić, najlepiej świadczą wyniki kontroli przeprowadzonej latem przez Inspektorat Transportu Drogowego. Po wyrywkowych badaniach autobusów w ośmiu miastach (m.in. w Katowicach, Bytomiu i Będzinie) okazało się, że co czwarty nie spełniał wymagań technicznych. Główne problemy to: przekroczenie wartości zadymienia spalin, wycieki paliwa, olejów, płynów hamulcowych, chłodniczych.

Jednak problem z komunikacją nie polega u nas wyłącznie na braku pieniędzy. Odpowiadające za tę dziedzinę osoby zdają się zapominać, że miejski transport powinien w równym stopniu wykorzystywać kolej, autobusy i tramwaje. Naukowcy przyrównują tę strukturę do szkieletu ryby: kręgosłup i główne ości to połączenia kolejowe, mniejsze to autobusy i tramwaje. U nas nikt się do tego nie stosuje, a pojawienie się w ofercie wspólnego biletu kolejowo-autobusowo-tramwajowego zakończyło się fiaskiem.

Dlatego nie wierzę, że w ciągu jednego dnia KZK GOP przekona kierowców do tramwajów i autobusów. Wmawianie im, że nasz transport miejski to wygoda, mniejsze stres, hałas i zanieczyszczenie powietrza, to najzwyczajniej nabijanie ludzi w butelkę. Bo kiedy na przystanek przyjedzie spóźniony rozklekotany gruchot, w którym deszcz leje się przez przeciekający dach, a spaliny dostają do środka, to na następny dzień wsiądą do niego tylko ci, którzy muszą, czyli nie mają alternatywy w postaci samochodu.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... telke.html



Maciek B - Wto Paź 05, 2010 10:27 pm

Sporą winę za taki stan rzeczy ponoszą prezydenci śląskich i zagłębiowskich miast. Wielu z nich od dawna stara się minimalizować własny wkład finansowy w publiczną komunikację. W 2009 roku KZK GOP, który skupia 25 gmin, dysponował budżetem w wysokości 490 mln zł, czyli trzy razy mniejszym od tego, co na organizację komunikacji u siebie wydała Warszawa i niewiele większym od wydatków Krakowa.
1. Jak można porównywać budżet ZTM Warszawa (autobusy, tramwaje, metro, szybka kolej miejska) do budżetu KZK GOP, który nie dysponuje środkami Tramwajów Śląskich czy przedsiębiorstw przewozów autobusowych?
2. Czy pisząc o organizacji komunikacji w Krakowie autor miał na myśli budżet MPK Kraków czy może Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie?



mark40 - Śro Paź 06, 2010 2:04 pm
1. ZTM Warszawa tak jak KZK GOP nie dysponuje żadnymi środkami dot autobusów, tramwajów, pociągów i metra.
2. Pewnie ZIKiT. Kwoty by się zgadzały jeśli chodzi o określenie "budżet niewiele wiekszy od Krakowa"



Maciek B - Czw Paź 07, 2010 9:52 am

1. ZTM Warszawa tak jak KZK GOP nie dysponuje żadnymi środkami dot autobusów, tramwajów, pociągów i metra.
Ha. To jeszcze lepiej. W takim razie do czego autor porównuje budżet KZK GOP?


2. Pewnie ZIKiT. Kwoty by się zgadzały jeśli chodzi o określenie "budżet niewiele wiekszy od Krakowa"
Co w takim razie z opłatami parkingowymi czy gospodarką odpadami, skoro ZIKiT też się tym zajmuje?



adas3 - Wto Paź 12, 2010 9:28 am
Od 15 X poprawiona będzie synchronizacja wieczornych kursów linii 19 z 830N.



BART - Nie Paź 24, 2010 9:48 pm
Zmiany rozkładów jazdy od 2010-10-25 r. Katowice - uruchomienie nowego przystanku autobusowego ‼Katowice Konopnickiej Dworzec” Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w ramach rozszerzania dostępności do komunikacji zbiorowej od poniedziałku 25 października 2010 r. przy ul. Kościuszki w Katowicach (rejon bocznego wejścia do Dworca PKP w Katowicach) uruchomiony zostanie nowy przystanek autobusowy oznaczony jako ‼Katowice Konopnickiej Dworzec” obwiązujący dla linii nr 0, 10, 12, 50, 51, 110, 600, 672, 672N, 674, 910 i C-5.

www.kzkgop.pl



adas3 - Pon Paź 25, 2010 6:06 am
Cofający się w czasie autobus wg KZK GOP

Wiedzieliście, że autobusy wg rozkładu KZK GOP mogą sie cofać w czasie? Jest godzina 13:23 - wtedy wsiadacie do autobusu linii 719 na przystanku Pyskowice Plac Wyszyńskiego. A wysiadacie o godzinie 12:07 na przystanku Tarnowskie Góry Dworzec PKP. I macie ponad godzinę zaoszczędzoną. Prawda, że czadowe? Nic ino odmładzamy się w autobusach.



mark40 - Pon Paź 25, 2010 6:10 pm
Autobusy dla Jaworzna
http://jaworznianin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2644&Itemid=30&comment_id=10223#josc10223



Wit - Pią Lis 05, 2010 7:58 am
Odjazd na lotnisko z ul. Andrzeja - czyli przebudowa dworca i bałagan
Justyna Przybytek

Wczoraj 15:20:55 , Aktualizacja wczoraj 15:21:45

Lecisz z Pyrzowic, a na lotnisko chcesz dojechać autobusem PKM? Nie planuj wyjazdu na ostatnią chwilę. Linia lotnisko ma nowy przystanek po drugiej stronie dworca PKP.
Autobus PKM linii "Lotnisko", który kursuje między Katowicami a portem lotniczym w Pyrzowicach nie wyjeżdża już z placu Szewczyka, a z placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej!

Przystanek startowy autobusu jest zlokalizowany naprzeciw dworca tymczasowego, czyli przy ul. Andrzeja.
Jeśli jednak sądzicie, że wokół dworca, bądź w samym obiekcie nie sposób przeoczyć informacji o zmianie, jesteście w błędzie. Wczoraj ludzie bezradnie krążyli wokół przystanku pod estakadą na pl. Szewczyka, gdzie dotąd autobus się zatrzymywał.

O tym, że linia "Lotnisko" już się tu nie zatrzyma informuje niewielka ulotka nalepiona na słupie, na którym niegdyś wisiał rozkład. Żadnych wskazówek dla podróżnych nie z Katowic - gdzie jest plac OMP, albo ulica Andrzeja. Pozostaje im pytać wyglądających na bardziej zorientowanych przechodniów. I potem szybko biec.

Zmiana lokalizacji przystanku jest związana z przebudową dworca PKP i przymiarkami inwestora - firmy Neinver - do całkowitego zamknięcia placu Szewczyka. To nastąpi pod koniec listopada. Wówczas ruszy rozbiórka estakady i gmachu dworca. Obecnie obsługa podróżnych odbywa się właśnie w dworcu tymczasowym od strony pl. OMP - są tu m.in. kasy, a w kasie z numerem pięć udzielana jest informacja kolejowa.

Zmianie nie ulegają ceny biletów na autobus oraz pozostałe, poza pierwszym, przystanki. Bilet jednorazowy kosztuje 20 zł, dla dzieci 4 do 10 lat - 10 zł, bilet jednodniowy dwukrotnego kasowania - 28 zł (ważny 24 godz.), bilet promocyjny dwukrotnego przejazdu - 35 zł (ważny 30 dni).
Bilety są do nabycia u kierowcy.
Nadal aktualny jest też dotychczasowy rozkład jazdy.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html



mark40 - Sob Lis 06, 2010 10:32 am
Kuźnica Świętojańska koło Siewierza:






Wit - Sob Lis 06, 2010 10:44 am
heh...tam ciągle trwają prace z budową obwodnicy i nie przenieśli jeszcze słupka tymczasowego przystanku



b999 - Sob Lis 06, 2010 10:49 am
No tak, ale tam gdzie kończą się barierki to chyba majaczy na asfalcie linia przystankowa P-17? I tam winien się zatrzymać autobus



Wit - Sob Lis 06, 2010 10:58 am
w tym miejscu mniej więcej zaczyna się pas prowadzący do węzła i do skrętu w prawo z DK1 na DK78 w stronę Kielc i raczej nie ma już miejsca na przystanek. Albo go zrobią jeszcze wcześniej, albo busy puszczą drogą koło widocznych na fotce zabudowań i dalej nową droga za cmentarzem do Siewierza. Zobaczymy



mark40 - Nie Lis 07, 2010 12:23 pm
20 solarisów PKM Gliwice







b999 - Nie Lis 07, 2010 4:02 pm
12 listopada ponoć ma się odbyć poświęcenie 30 nowych autobusów w Jaworznie. Ale to chyba nie ten temat



bidzis004 - Śro Lis 10, 2010 7:53 am
Co to za autobus jeżdzi po Katowicach , jakaś przegubowa biała Hybryda z aku na dachu , chyba solaris ?
jest u nas na testach? tzn w PKMie K-ce?




Bartek - Śro Lis 10, 2010 7:57 am

Co to za autobus jeżdzi po Katowicach , jakaś przegubowa biała eCo prądowiec z aku na dachu , chyba solaris ?
jest u nas na testach? tzn w PKMie K-ce?


Druga hybryda w PKM Sosnowiec.

Fotka http://www.phototrans.eu/14,440376,0,So ... 3223V.html



caudillo84 - Pią Lis 12, 2010 9:58 am
Hej

Co myslicie zeby KZKGOP kupil pietrowe autobusy , tak jak np w Londynie ?
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 2.html?i=1

Nie mowie ze konkretnie ten , bo zapewne jest drogi ale moze inny.
W Berlinie jezdza pietrowe i sie sprawdzaja , moze i u nas w Katowicach by sie sprawdzily na niektorych liniach.

p.s Chociaz biorac pod uwage projekt nowego dworca , nie wiem czy wjada na dol... ale moze gdzie indziej moglyby jezdzic.



mark40 - Pią Lis 12, 2010 11:57 am
Piętrowe MANy w Berlinie tez mi sie podobają. Fajnie by wyglądały takie autobusy na naszych ulicach. Problem jednak byłoby jednak z ich wysokością. Nie zmieściłyby się pod niejednym wiaduktem.

Nowe MANy w Jaworznie




Tauzen - Pią Lis 12, 2010 12:22 pm
Nie wiem czy ktoś poruszał temat (przepraszam za lenistwo ale nie chce mi się specjalnie szukać) siedzeń w nowych solarisach z PKM Katowice. Ja rozumiem że oszczędzano na wielu rzeczach, ale żeby kłaść tapicerkę na goły plastik to już całkowite "wypięcie się" na pasażera. Te trochę gąbki czy tam pianki to nie jest jakiś radykalny wydatek...



b999 - Pią Lis 12, 2010 4:18 pm

Autobusy dla Jaworzna
http://jaworznianin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2644&Itemid=30&comment_id=10223#josc10223


Mamy nowe autobusy!
Jaworznicki Portal Społecznościowy jaw.pl

30 nowych autobusów, dofinansowanych z Unii Europejskiej wyjechało na jaworznickie drogi. Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w pierwszej kolejności udostępniło autobusy mieszkańcom Jaworzna.
Przed Halą Widowiskowo Sportową w centrum miasta miało miejsce oddanie nowych pojazdów do eksploatacji. PKM zrealizowało projekt o wartości 28 mln zł. Celem działania jest zmniejszenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne poprzez zwiększenie udziału transportu publicznego w przemieszczaniu osób. Liczne grono mieszkańców, przedstawicieli PKMu oraz miasta zgromadziło się przed Halą Widowiskowo Sportową gdzie poświęcono nowy tabor. Dzisiaj po raz pierwszy nowe pojazdy przewiozły mieszkańców ulicami miasta. Oprócz możliwości zwiedzania autobusów, pod halę przyjechał również symulator, który służy do szkolenia kierowców zawodowych. Każdy chętny mógł poczuć się jak prawdziwy kierowca autobusu. Od dziś w Jaworznie mamy nową jakość transportu publicznego. 5 autobusów marki Solbus, 15 sztuk Scanii i 10 pojazdów marki MAN z pewnością zaspokoją potrzeby najbardziej wymagających pasażerów.

http://www.jaw.pl/video/show/9370



bidzis004 - Pią Lis 12, 2010 6:18 pm

Hej

Co myslicie zeby KZKGOP kupil pietrowe autobusy , tak jak np w Londynie ?
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... 2.html?i=1

Nie mowie ze konkretnie ten , bo zapewne jest drogi ale moze inny.
W Berlinie jezdza pietrowe i sie sprawdzaja , moze i u nas w Katowicach by sie sprawdzily na niektorych liniach.

p.s Chociaz biorac pod uwage projekt nowego dworca , nie wiem czy wjada na dol... ale moze gdzie indziej moglyby jezdzic.


Ochydne , a jak będą w Katowicach to znaczy że Katowice są modne?



fajny52 - Sob Lis 13, 2010 7:27 am

20 solarisów PKM Gliwice





Kiedy te nowe autobusy wyjadą na drogi i na jakich liniach będą kursowały?



kaspric - Sob Lis 13, 2010 2:37 pm
Już jeżdżą po trochu na każdy numer



caudillo84 - Nie Lis 14, 2010 10:37 am
A dlaczego zaczeli kupowac solarisy z 3 drzwiami ?
oraz krotkie z dwoma wejsciami ?

To dziwne , zawsze kupowali normalne.



Maciek2207 - Nie Lis 14, 2010 4:37 pm
Chyba pomyliło Ci się z PKM Katowice.



katowiceR - Wto Lis 16, 2010 5:13 pm
Uruchumiono nową linię na minibusie na południu Katowic. Zachacza o Piotrowice, Zarzecze. Linia ma numer 937. Dobry krok myślę, natomiast trzeba jeszczę zwiększyć ilość kursów na 37.



Fabiano - Wto Lis 16, 2010 5:41 pm
Moim zdanie lepszym rozwiązaniem było by stworzenia takie busa który dowoził by ludzi do stacji kolejowej Katowice Podlesie a tak wiadomo zalążkiem SKR na centrum.(najlepiej na jednym bilecie) Wątpię ze 37 będzie częściej jeździć bo rok czy półtora roku temu , zostały w mękach i bólach wywalczone parę dodatkowych kursów( prawdopodobnie pięć , jeśli mnie pamięć nie myli ) co spowodowało ze jeżdżą mniej więcej co pól godziny. Co znacznie polepszyło komunikacje Podlesia z resztą miasta. W dodatku linia jest obsługiwana przez nowy sprzęt.



katowiceR - Wto Lis 16, 2010 5:51 pm

Moim zdanie lepszym rozwiązaniem było by stworzenia takie busa który dowoził by ludzi do stacji kolejowej Katowice Podlesie a tak wiadomo zalążkiem SKR na centrum.(najlepiej na jednym bilecie) Wątpię ze 37 będzie częściej jeździć bo rok czy półtora roku temu , zostały w mękach i bólach wywalczone parę dodatkowych kursów( prawdopodobnie pięć , jeśli mnie pamięć nie myli ) co spowodowało ze jeżdżą mniej więcej co pól godziny. Co znacznie polepszyło komunikacje Podlesia z resztą miasta. W dodatku linia jest obsługiwana przez nowy sprzęt.
Wiadomo,że dowóz na SKR byłby najlepszym rozwiązaniem. Ale ne to nie ma co liczyć więc należy walczyć o zwiększenie kursów na 37, które mogą być skrócone np. do Ligoty.



Fabiano - Wto Lis 16, 2010 6:21 pm
Tak prawdę mówiąc mnie się marzy aby np w Piotrowicach lub Brynowie powstało swojego rodzaju centrum przesiadkowe , gdzie swoje trasy kończyło by 37 , 688, 689 i inne ale wiadomo , puki nie powstanie spójny system to zostaje dalsza walka o 37 która oczywiście popieram. Problem dworca w Piotrowicach jest taki ze w ogolę nie jest synchronizowany z autobusami przykładowo z osiedlem Odrodzenia , już nie mówiąc o estetycznych walorach tego miejsca. Jeśli chodzi o Brynów to przede wszystkim należało by skrócić czas przejazdu tramwajów po przez wprowadzenie systemu "zielonej fali dla bany " (to co chcą zrobić na Warszawskiej , 1-go Maja) Bo obecnie, tramwaj staje co chwila i czas przejazdu autobusem z pętli jest krótszy jak baną. To taka moja wizja poprawienia komunikacji południa , puki co fantazja , wybaczcie poniosło mnie



silesia-reporter - Wto Lis 16, 2010 9:14 pm
Problemem centrum przesiadkowego w brynowie jest coraz gorszy stan linii tramwajowej z pętli do rynku. Mimo przeprowadzonego remontu z 10 lat temu, polegającego na wymianie szyn i podkładów linia się sypie. Jest to zapewne spowodowane szkodami górniczymi. W niektórych miejscach przerwy między szynami mają po 5cm w innych szyny są ciasne i zakładki są w pełni wykorzystane. Niestety wiele skrzyżowań i przystanków powoduje że dojazd do rynku trwa 20 minut, podczas gdy autobusem między 10 a 20 minut. Zapewne stan linii doprowadzi do tego że, będzie jeszcze wolniej. Wiem to bo sam mieszkam koło pętli i mimo tego, że uwielbiam tramwaje jeżdżę autobusem gdyż jest po prostu szybszy. W szczycie tramwaje wcale nie są wiele szybsze niż autobus. Dlatego też centrum przesiadkowe w brynowie nie jest wcale takim cudownym pomysłem. Przesiadka w Ligocie na pociąg owszem, ale w brynowie na tramwaj już niekoniecznie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 22 z 23 • Wyszukano 4656 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.