ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



Darkat - Nie Sie 10, 2008 4:04 pm
a to jeszcze kilka fotek z Chopina

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1218383845

A tu widać że to chyba nie będzie jednak parking tylko placyk bo dali płyty chodnikowe. Ponadto widać że tam gdzie jest mercedes jest droga do Mickiewicza

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1218383851

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1218383852

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1218383866




Michał Gomoła - Nie Sie 10, 2008 7:36 pm
a gdzie na Chopina chociaż jedno drzewko? Choć materiały są świetne to wszystko jest tak szare, że szkoda patrzeć... jedno małe drzewko...



mark40 - Nie Sie 10, 2008 7:44 pm
A tam dalej będa parkować samochody? Przecież to miał być deptak!



Jastrząb - Nie Sie 10, 2008 9:54 pm

Ulica Słowackiego po remoncie będzie w obie strony dwukierunkowa na fragmencie od ul. Mikołowskiej do Dworcowej.

To jeszcze nie jest Według moich informacji jest tak od ponad 20 lat (tyle osobiście pamiętam) a pewnie i znacznie, znacznie dłużej. Natomiast, jeśli dwukierunkowy miałby być odcinek Dworcowej przed obecnym dworcem PKP to popieram w całej rozciągłości. Tak samo jak możliwość przejechania ulicą Słowackiego od Mikołowskiej do skrzyżowania z 3-go maja (może by się tu sprawdziło średniej wielkości rondo?)


A tam dalej będa parkować samochody? Przecież to miał być deptak! [Chopina]

Dopiero dziś jak tam zaparkowałem zobaczyłem jak bez głowy rozwiązano tę ulicę. Wcześniej była jednokierunkowa Auta wjeżdżały z jednej strony, parkowały skośnie a potem wyjeżdżały z drugiej strony. Teraz ulica jest ślepa i samochody parkujące skośnie, aby wyjechać, muszą albo gdzieś zawrócić, na co w tygodniu zwykle nie ma miejsca, albo wyjeżdżać na Słowackiego tyłem.




Darkat - Pon Sie 11, 2008 7:51 am
ale tu chyba się jakaś droga szykuje http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1218383866 chociaż byłoby to bardzo blisko skrzyżowania Mickiewicza z Słowackiego więc ciężko będzie wjechać na prosto na to skrzyżowanie.
Co do miejsca Chpina Stawowa ja myślałem że zrobią tam jakiś parking ale jeśli to ma być miejsce dla pieszych taki mini placyk to mogli faktycznie dodać drzew jakieś ławki



Jastrząb - Pon Sie 11, 2008 7:32 pm
Na żywo mi to wszystko wyglądało na zaślepioną uliczkę, ale oczywiście mogę się mylić.



kiwele - Pon Sie 11, 2008 7:36 pm
A ja domyslam sie prozaicznego podjazdu pod Bank PKO BP.
Tylko czekac jak namaluja tam koperte.



absinth - Wto Sie 12, 2008 7:11 am
Ogłoszenie z dnia 2008-08-11

Katowice: Przebudowa ul. Krzywoustego w Katowicach - cztery etapy.

Numer ogłoszenia: 187354 - 2008

ROBOTY DROGOWE
1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 1134m3
2. Ułożenie krawężników betonowych 15x30, 15x25 i 12x25 na ławie betonowej -603mb
3. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8 na ławie betonowej - 857mb
4. Ustawienie ścieków z elementów betonowych gr. 10cm - 297mb
5. Jezdnia.
- Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20cm - 781m2;
- Ułożenie podbudowy z betonu asfaltowego gr. 7cm. - 781m2;
- Ułożenie warstwy wiążącej z asfaltobetonu gr. 6cm - 781m2;
- Ułożenie w-wy SMA gr. 5cm - 781m2.
6. Chodnik.
- Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr.15cm - 293m2;
- Ułożenie nawierzchni z bkb. szarej gr.8cm - 293m2.
7. Stanowiska postojowe i wjazdy.
- Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 29cm - 699m2;
- Ułożenie nawierzchni z bkb. grafitowej gr.8cm - 539m2;
- Ułożenie nawierzchni z bkb. czerwonej gr.8cm - 161m2.
8. Ciąg pieszo-rowerowy.
- Wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym - 132m3;
- Ułożenie nawierzchni z bkb. szarej gr.8cm - 1141m2;
- Ułożenie nawierzchni z bkb. czerwonej gr.8cm - 737m2.



johny90 - Wto Sie 12, 2008 3:32 pm
Zaczynaja wylewac asfalt na ligonia



photoman - Wto Sie 12, 2008 9:17 pm
kończy sie remont ulicy Opolskiej.



absinth - Śro Sie 13, 2008 7:19 am


Kostka na Teatralnej
dziś

Ulica Teatralna przez lata nadawała się na scenografię do sztuki o miejscach zapomnianych: dziury, nierówności i łaty.

- Teatr Śląski otoczenie ma tragiczne, a to przecież na Teatralnej parkują autobusy dowożące artystów. Tu jest "Scena w Malarni", kawiarnia "Za kulisami". Nie mówiąc o siedzibie ZUS, do którego starszym osobom po prostu trudno dojść po tych wertepach - dzwonili do nas zdenerwoani Czytelnicy.

Wreszcie Teatralna doczekała się remontu w ramach przebudowy kanalizacji w śródmieściu. Właśnie zrywany jest tam asfalt, spod którego wyłania się stara kostka granitowa. To ona, po uzupełnieniu, będzie stanowić nową nawierzchnię ulicy pod koniec października. Najpierw przez miesiąc potrwają roboty kanalizacyjne. Ul. Teatralna jest teraz "ślepa". Dojeżdżający do niej muszą się liczyć z utrudnieniami.
BIB - POLSKA Dziennik Zachodni

czyzby nasz UM poszedl wreszcie po rozum o glowy?



Bartek - Śro Sie 13, 2008 7:30 am



Kostka na Teatralnej
dziś

Ulica Teatralna przez lata nadawała się na scenografię do sztuki o miejscach zapomnianych: dziury, nierówności i łaty.

- Teatr Śląski otoczenie ma tragiczne, a to przecież na Teatralnej parkują autobusy dowożące artystów. Tu jest "Scena w Malarni", kawiarnia "Za kulisami". Nie mówiąc o siedzibie ZUS, do którego starszym osobom po prostu trudno dojść po tych wertepach - dzwonili do nas zdenerwoani Czytelnicy.

Wreszcie Teatralna doczekała się remontu w ramach przebudowy kanalizacji w śródmieściu. Właśnie zrywany jest tam asfalt, spod którego wyłania się stara kostka granitowa. To ona, po uzupełnieniu, będzie stanowić nową nawierzchnię ulicy pod koniec października. Najpierw przez miesiąc potrwają roboty kanalizacyjne. Ul. Teatralna jest teraz "ślepa". Dojeżdżający do niej muszą się liczyć z utrudnieniami.
BIB - POLSKA Dziennik Zachodni

czyzby nasz UM poszedl wreszcie po rozum o glowy?
Brawo! Teraz jeszcze Warszawska, 3-go Maja i Mickiewicza!

Czy jest planowany remont takich ulic jak Staromiejska czy Dyrekcyjna? Bo zawsze jak idę i widzę szarą kostkę i brudne latarnie to mam ochotę iść na Młyńską i nastukać komu trzeba



d-8 - Śro Sie 13, 2008 7:58 am

Czy jest planowany remont takich ulic jak Staromiejska czy Dyrekcyjna? Bo zawsze jak idę i widzę szarą kostkę i brudne latarnie to mam ochotę iść na Młyńską i nastukać komu trzeba

nie zastanawiaj sie !

nie czekaj !

zrób to !



kiwele - Śro Sie 13, 2008 12:48 pm

nie zastanawiaj sie !
nie czekaj !
zrób to !


Polska szlachta znana byla w Europie z pustego w efekcie pobrzekiwania szabelka.
Jak widac, tradycje pozostaja ciagle zywe.
Juz od dawna zbieram sie na odwage, by wytknac to na Forum.
By nie tylko wymieniac opinie miedzy soba, ale by przede wszystkim wplywac aktywnie na to co sie dzieje wokol nas i uzyskiwac pozadane efekty konieczne jest przestrzeganie pewnych standartow zachowan i stylow wypowiedzi, by nie zrazac sobie zbytnio adresatow.
Ta wypowiedz, do ktorej jest podczepiony moj post, niezbyt grzeczna, jest jeszcze zupelnie w normie, ale zdarzaja sie inne wypowiedzi (w tekscie i zwlaszcza w stopce pod tekstem), ktore swoja agresywnoscia i brakiem jakiejkolwiek kindersztuby przecinaja wszelkie mozliwosci kontaktu z adresatami; w efekcie pozostajemy sami na placu boju.
Jest , oczywiscie, inna mozliwosc czy interpretacja takich zachowan:
nie wierzymy w nic wiecej, swoim zachowaniem wyladowywujemy tylko swoje frustracje, przyslowiowo tluczemy garnki.



absinth - Śro Sie 13, 2008 2:57 pm
trudno sie nie zgodzic



Michał Gomoła - Śro Sie 13, 2008 3:15 pm



Kostka na Teatralnej
dziś

Ulica Teatralna przez lata nadawała się na scenografię do sztuki o miejscach zapomnianych: dziury, nierówności i łaty.

- Teatr Śląski otoczenie ma tragiczne, a to przecież na Teatralnej parkują autobusy dowożące artystów. Tu jest "Scena w Malarni", kawiarnia "Za kulisami". Nie mówiąc o siedzibie ZUS, do którego starszym osobom po prostu trudno dojść po tych wertepach - dzwonili do nas zdenerwoani Czytelnicy.

Wreszcie Teatralna doczekała się remontu w ramach przebudowy kanalizacji w śródmieściu. Właśnie zrywany jest tam asfalt, spod którego wyłania się stara kostka granitowa. To ona, po uzupełnieniu, będzie stanowić nową nawierzchnię ulicy pod koniec października. Najpierw przez miesiąc potrwają roboty kanalizacyjne. Ul. Teatralna jest teraz "ślepa". Dojeżdżający do niej muszą się liczyć z utrudnieniami.
BIB - POLSKA Dziennik Zachodni

czyzby nasz UM poszedl wreszcie po rozum o glowy?
Brawo! Teraz jeszcze Warszawska, 3-go Maja i Mickiewicza!

Czy jest planowany remont takich ulic jak Staromiejska czy Dyrekcyjna? Bo zawsze jak idę i widzę szarą kostkę i brudne latarnie to mam ochotę iść na Młyńską i nastukać komu trzeba



koniaq - Śro Sie 13, 2008 3:28 pm
ja mysle, ze jezeli materialy są wysokiej jakosci to moga sie roznic. Wazne by dobrze wygladaly.



Bartek - Śro Sie 13, 2008 3:57 pm


nie zastanawiaj sie !

nie czekaj !

zrób to !


Przez Ciebie wyszliśmy na porządnych zbirów na tym forum ;-)



kiwele - Śro Sie 13, 2008 5:38 pm

nie zastanawiaj sie !
nie czekaj !
zrób to !

Przez Ciebie wyszliśmy na porządnych zbirów na tym forum ;-)



Bula - Śro Sie 13, 2008 6:01 pm
10.08.08, ul. Chopina









Tyle zostawiają kierowcy miejsca z tyłu



Zabierając tym samym niepotrzebnie miejsce na chodniku. Spojrzałem sobie na projekcik i na szczęście będą barierki









Jakiś większy się ten plac zrobił



















Biorąc pod uwagę jeszcze Mariacką i Krzywą to takiej ilości granitu Katowice dawno nie widziały. Oby tak dalej



Bula - Śro Sie 13, 2008 6:17 pm
10.08.08, ul. Ligonia



Na skrzyżowaniu z Królowej Jadwigi miła niespodzianka, całe w kostce













ul. Opolska, tu prawie wszystko skończone











ul. Plebiscytowa



ul. Sobieskiego













Bula - Śro Sie 13, 2008 6:26 pm
10.08.08, ul. Starowiejska

Nie pamiętam żeby były wrzucane zdjęcia gotowej ulicy, pomimo, że już dawno temu była oddana. Nawet jeśli były to będą jeszcze raz bo wyszła całkiem ładnie. Gdyby jeszcze jezdnia była taka jak na krzywej to już byłby ideał

















ul. Mariacka









Rzut w bok na ul. Stanisława







Tyle, pozdro



koniaq - Śro Sie 13, 2008 8:40 pm
Gdyby te wszystkie remonty uilic jakie wykonano w coagu ostatnich 3 lat byly na poziomie krzywej, czy nawet ChopinA, KATOWICE by byly nie do poznania, a tak pozostaje, jak dla mnie niedosyt i poczucie wyrzucenia pieniedzy w błoto, bo niedlugo ulice takie jak Wojewódzka, Plebiscytowa, czy Batorego beda straszyc rozwalającą sie kostką betonowa i krzakami...



SPUTNIK - Śro Sie 13, 2008 8:52 pm


genailna jest ta kostka !

i nie opowiadac mi tu o kobietach w szpilkach itepe.



kiwele - Śro Sie 13, 2008 9:02 pm
Zawsze bede zalowal tego zlikwidowanego obecnie wyjazdu z Chopina na Mickiewicza. To bylo takie proste i bezpieczne, gdy tlum przechodzil przez Mickiewicza.
No coz, nie tylko Paryz walczy z samochodami.
Ale Katowice robia to glupiej.



potok77 - Czw Sie 14, 2008 6:21 am
Ktoś tu wspomniał, że fajnie, że skrzyżowanie Ligonia z Kr. Jadwigi jest całe z kostki a to dlatego, że w przyszłym roku MZUiM robi remont nawierzchni w Kr. Jadwigi i ma tam zostać kostka

Z innych przecieków na 2009 rok jest planowany remont nawierzchni 3 Maja alo to jest nieoficjalnie więc może wypaść.

a to remonty na przyszły rok:

1. Grota Roweckiego - od wiadukyu do granicy miasta J+ch
2. Barbary - od Poniatowskiego do końca wraz z ul. Hercena i Szmausa J+ch+p
3. Panewnicka - od Rogosza do Owsianej J+ch+p
4. Jagiellońska - od Kochanowskiego do Francuskiej J+ch+p
5. Ligonia od Wita Stwosza do Kościuszki i od Francuskiej do Lompy J+ch+p
6. Królowej Jadwigi - od Powstańców do Jagiellońskiej ( kostka ) J+ch+p
7. Rybnicka - od Powstańców do Lompy J+ch+p
8. Lompy - od Dąbrowskiego do Powstańców J+ch+p
9. Wita Stwosza - od Powstańców do Placu Miarki J+ch+p
10. Kochanowskiego - od Jagiellońskiej do Wojewódzkiej J+ch+p
11. Plebiscytowa - od Powstańców do końca ulicy w strone A4 J+ch+p
12. Drzymały - od Kopernika do PCK J=ch+p
13. Stalmacha - od Drzymały do Kilińskiego J+ch+p
14. Rymera - od Skłodowskiej-Curie do Kościuszki J+ch+p
15. PCK - od Kilińskiego do Kościuszki J+ch+p
16. Jordana - od Podchorążych do Mikołowskiej J+ch+p
17. Powstańców - od Francuskiej do Granicznej J+ch+p

Jak widać całośc prac w Śródmieściu z 2 rodzynkami Panewnicka i Grota Roweckiego.

Oczywiści jeszcze coś z tego może wylecieć ale raczej nic nowego nie wskoczy.

Legenda

J = jezdnia
ch = chodnik
p = parking



plain - Czw Sie 14, 2008 8:24 am
Klatki na Mariackiej mają budzić kontrowersje



Zielone klatki na tuje według projektantów przebudowy Mariackiej mają wywoływać kontrowersje

Katowiccy urzędnicy postanowili przyjrzeć się remontowanej właśnie ul. Mariackiej. I zachwyceni nie byli, gdy na świeżo położonych granitowych płytach zobaczyli już ślady oleju. Wykonawcy prac przykazali zatem, by płyty zaimpregnować

Zamieniana na deptak ulica, z szarą granitową nawierzchnią, nowoczesnymi lampami i ławkami, ma być w zamyśle magistratu miejskim salonem, który będzie przyciągał i tętnił życiem. Część ulicy, w pobliżu kościoła mariackiego, jest już gotowa. Nic dziwnego, że urzędnicy postanowili się przyjrzeć efektom dotychczasowych prac.

Okazało się, że świeżo położone granitowe płyty są już mocno przybrudzone brudnymi plamami oleju i pozostałościami po psich odchodach. - Jeśli szybko czegoś z tym nie zrobimy, możemy zapomnieć o eleganckiej ulicy - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu. I dodaje, że remontująca ulicę firma Telbud ma przywrócić płytom pierwotny blask. - Potem wszystko trzeba zaimpregnować, by w przyszłości deptak łatwo się nie brudził - mówi rzecznik.

Ryszard Złotorowicz z firmy Telbud tłumaczy, że płyty są szorstkie i wystarczy skręt autem, by zostały na nich ślady opon. - Wjeżdżają tu śmieciarki, z których może skapnąć olej. Nie mogę gwarantować, że uda się to doczyścić. Projektant szuka też środka, który pozwoli zaimpregnować granit - mówi Złotorowicz i dodaje, że na razie pracownicy Telbudu rozkładają na Mariackiej maty, które ochronią płyty przed zniszczeniami m.in. przez samochody z materiałami budowlanymi.

Okazuje się, że urzędnikom nie przypadły także do gustu niektóre elementy małej architektury. Chodzi m.in. o jaskrawo zielone klatki, w których rosną tuje. - Będziemy rozmawiać o tym z projektantem i liczymy na zmiany - mówi Bojarun.

Ale architekt Ryszard Jurkowski, projektant przebudowy, mówi, że klatki zostaną tak, jak już stoją. - To ma wywoływać kontrowersje. Po drugie, one chronią zieleń przed zniszczeniem i obsikaniem przez psy. A są zielone, by kolorystycznie zlały się z zielenią, gdy ta podrośnie - tłumaczy Jurkowski.



d-8 - Czw Sie 14, 2008 8:34 am
plac-przestrzeń-łącznik przy zbiegu chopina / stawowej rzeczywiscie zyskał optycznie.
mysle ze na tą część chodnika wyjdą w przyszłym roku ogródki piwne zwiększając bier-obszar w centrum :-)

i dobrze że w projekcie na chopina są barierki bo niektórzy kierowcy w ogóle nie widzą tego że tam jest chodnik i ten przykład z mercedesem ze zdjęcia powyżej jest jeszcze w miare 'soft'.



Jastrząb - Czw Sie 14, 2008 8:29 pm

...ten przykład z mercedesem ze zdjęcia powyżej jest jeszcze w miare 'soft'.

W tę niedzielę parkowałem tuż obok niego, autem podobnej wielkości, może trochę dłuższym i tam po prostu nie da się inaczej zaparkować, bo "dupka" będzie na ulicę wystawać i sam też tak parkowałem.



Bula - Czw Sie 14, 2008 8:58 pm


W tę niedzielę parkowałem tuż obok niego, autem podobnej wielkości, może trochę dłuższym i tam po prostu nie da się inaczej zaparkować, bo "dupka" będzie na ulicę wystawać i sam też tak parkowałem.




Czy ja jestem ślepy czy tam jest jeszcze ponad metr miejsca za autem??



salutuj - Pią Sie 15, 2008 8:21 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Pią Sie 15, 2008 2:32 pm


@ Jastrząb - serio "sie nie da" ?



absinth - Pią Sie 15, 2008 3:00 pm
jak sie jezdzi takim:






kiwele - Pią Sie 15, 2008 5:31 pm

jak sie jezdzi takim:




Mysle, ze mniej wiecej jak gorszym autokarem.
Odwroce kwestie:
Czy takie niskie autokary w ogole sa praktyczne?



kaspric - Pią Sie 15, 2008 6:46 pm



genailna jest ta kostka !

i nie opowiadac mi tu o kobietach w szpilkach itepe.


OMG!!

Pewnie nikt nie pamięta, ale kiedyś wrzucałem na forum przykład dokładnie takiej kostki z... Urugwaju. Oczywiście z adnotacją czemu do cholery u nas się takiej nie stosuje? (to są jakby zwykłe płyty chodnikowe 30x30cm, tylko podzielone na małe kosteczki, przez co wydaje sie, że ulica jest z takich kostek wyłożona). I co? Beton - beton! Estetyczny - estetyczny! Nie musi być wszędzie kamień, ale po prostu wybijmy się poza zwykłą baumowską przeciętność.



absinth - Pią Sie 15, 2008 11:43 pm



genailna jest ta kostka !

i nie opowiadac mi tu o kobietach w szpilkach itepe.


OMG!!

Pewnie nikt nie pamięta, ale kiedyś wrzucałem na forum przykład dokładnie takiej kostki z... Urugwaju. Oczywiście z adnotacją czemu do cholery u nas się takiej nie stosuje? (to są jakby zwykłe płyty chodnikowe 30x30cm, tylko podzielone na małe kosteczki, przez co wydaje sie, że ulica jest z takich kostek wyłożona). I co? Beton - beton! Estetyczny - estetyczny! Nie musi być wszędzie kamień, ale po prostu wybijmy się poza zwykłą baumowską przeciętność.



kaspric - Sob Sie 16, 2008 8:42 am
^^ aha . A wszędzie zaczęli nagle to to kłaść czy tylko gdzieś np w okolicach Mariackiej (tj jakaś specjalna okazja czy wchodzi taki standard )?

Ale to nie zmienia faktu, że taka kostka betonowa (chodzi o te małe kosteczki - pakowane 4x4 na jedną płytę) też wygląda super



maciek - Sob Sie 16, 2008 8:47 am
Czy kostka, czy bruk to bez odpowiedniej impregnacji będzie wyglądać po jakimś czasie słabo. Oczywiście na betonie wygląda to gorzej niż na bruku, ale tak czy inaczej muszą to impregnować.



Jastrząb - Nie Sie 17, 2008 9:54 pm



Czy ja jestem ślepy czy tam jest jeszcze ponad metr miejsca za autem??


Wytyczonego miejsca parkingowego owszem. Jednak sprawa wygląda troszkę inaczej, gdy po przeciwnej stronie auta parkują równolegle. Do tego obecnie ulica jest ślepa, więc przynajmniej miejscami powinno zostać miejsce do wyminięcia się dwóch aut... Kto nie wierzy niech pomierzy



Bula - Nie Sie 17, 2008 10:01 pm



Czy ja jestem ślepy czy tam jest jeszcze ponad metr miejsca za autem??


Wytyczonego miejsca parkingowego owszem. Jednak sprawa wygląda troszkę inaczej, gdy po przeciwnej stronie auta parkują równolegle. Do tego obecnie ulica jest ślepa, więc przynajmniej miejscami powinno zostać miejsce do wyminięcia się dwóch aut... Kto nie wierzy niech pomierzy



Jastrząb - Nie Sie 17, 2008 10:08 pm



Czy ja jestem ślepy czy tam jest jeszcze ponad metr miejsca za autem??


Wytyczonego miejsca parkingowego owszem. Jednak sprawa wygląda troszkę inaczej, gdy po przeciwnej stronie auta parkują równolegle. Do tego obecnie ulica jest ślepa, więc przynajmniej miejscami powinno zostać miejsce do wyminięcia się dwóch aut... Kto nie wierzy niech pomierzy



kiwele - Pon Sie 18, 2008 10:06 am
Jak podejrzewalem.
Na przykladzie parkingu na Chopina ilustruje sie znane powiedzenie:
lepsze jest wrogiem dobrego.



Wit - Śro Sie 20, 2008 6:55 pm


Nie ma jednego spójnego planu remontów ulic w mieście
Groch z kapustą na ulicach Katowic

Niegdyś dziurawy asfalt i krzywe chodniki, dziś - remontowana jest praktycznie połowa ulic w centrum. Wyremontowane ulice różnią się jednak od siebie wyglądem. Dlaczego tak się dzieje?

Takiej ilości remontów dróg, jakie obserwujemy tego lata, nie pamiętają chyba najstarsi katowiczanie. Rozkopana jest praktycznie połowa centrum, oprócz tego trwają prace m.in. na ulicy Gliwickiej w dzielnicy Załęże, czy na autostradzie A4, przy Węźle Murckowska. O ile w przypadków remontów poza centrum liczy się głównie trwałość i jakość wykonania, o tyle w samym centrum ważną rolę pełnią również aspekty wizualne. Cieszy fakt, że remontowane są uliczki, kładzione nowe, wreszcie proste chodniki, a przestrzeń uzupełniana jest małą architekturą, ławkami czy latarniami. Zastanawiający jest jednak fakt, iż wszystkie remonty, które obserwujemy są tak odmienne od siebie. Często przy sąsiadujących z sobą ulicach obserwujemy zupełnie różne wizje nowej przestrzeni, począwszy od materiału, z którego wykonana jest nawierzchnia danej ulicy, po jej wystrój. Nie wszystkim taka niespójność koncepcyjna przypada do gustu.

Latarnia przy ulicy Starowiejskiej

Nie ma jednej, spójnej wizji

- To co uderza w przypadku Katowic, jeśli chodzi o pomysł na wygląd ulic, placów i towarzyszącej małej architektury, to właśnie brak spójnego pomysłu. Różne wzory latarń, różne nawierzchnie - mówi MM Silesii Łukasz Brzenczek, prezes Stowarzyszenia Moje Miasto.

Latarnia przy ulicy Reymonta

- Nie chodzi oczywiście o to, żeby wszędzie było tak samo. Latarnie stylizowane na te sprzed 100 lat będą wyglądały dobrze wśród zabudowy sprzed 100 lat, ale już niekonieczne wśród funkcjonalistycznej zabudowy międzywojennej, nie mówiąc już o latarniach na ul. Dąbrowskiego, które przypominają raczej te autostradowe. Tak samo nie wiem czym można uzasadnić jeszcze inny wzór na remontowanej aktualnie ul. Chopina. To wprowadza chaos - komentuje Brzenczek.

Latarnie przy ulicy Chopina

Krótka eskapada po mieście z aparatem uświadamia nam, że faktycznie wiele ulic znacznie różni się stylem, w jakim je remontowano. Nie ma jednego przyjętego kanonu, choć motywem dominującym jest wykonanie nawierzchni z asfaltu i chodnika przy użyciu betonowej kostki. Ostatnio doszły do tego wyniesione przejścia dla pieszych, wykonane z kostki granitowej oraz zatoczki parkingowe - tu używa się obu kostek naprzemiennie. Od tego, można rzec - standardu zdecydowanie odróżniają się remonty ulic Mariackiej, Chopina i Krzywej. Ta pierwsza ma stać się reprezentacyjnym deptakiem Katowic. Wyłozona została już niemal w całości eleganckimi płytami granitowymi, na nich spoczywają efektowne, choć może nieco kontrowersyjne ławki i inne elementy małej architektury. Obraz dopełniają umieszczone w klatkach drzewkach oraz nietypowe, jak na Katowice, latarnie, których światło skierowane jest ukośnie ku górze, oświetlając bryły budynków. Również drzewka będą podświetlane, dzięki czemu nocne oblicze Mariackiej ma stać się wizytówką miasta. Prace na ulicy mają się zakończyć do końca roku.

Ulica Mariacka - reprezentacyjny deptak Katowic

Na ulicy Chopina prace ruszyły niedawno, ale już zbliżają się ku końcowi. Również tam zagościły eleganckie płyty, które uzupełnia kostka granitowa i latarnie, jednak, jak podkreślił Brzenczek, o innym wzorze niż te stosowane w innych miejscach centrum. To wrażenie niespójności potęguje dodatkowo w tym wypadku zestawienie Chopina z sąsiadującą Stawową, chyba najbardziej ruchliwym deptakiem Katowic, którego nawierzchnię tworzy standardowa kostka betonowa w kolorze czerwonym.

Mieszkańcy Krzywej chcieli bruku

Krzywa to przypadek szczególny, jedna z niewielu ulic, na której odtworzono nawierzchnię brukową. W większości przypadków, jak choćby na ul. Wojewódzkiej czy Andrzeja, stary bruk przykryto podczas remontów warstwą asfaltu. Dlaczego?

- Pytaliśmy mieszkańców poszczególnych ulic, jak chcieliby żeby ich ulica wyglądała. Były prowadzone ankiety i tam gdzie są znaczne odstępstwa, a takim przykładem jest ulica Krzywa, mieszkańcy wykazali, że chcą bruk. W zdecydowanej większości wypadków, gdy badaliśmy odczucia mieszkańców i ich oczekiwania, wybierali asfalt i tzw. wyniesione przejścia dla pieszych, tak to najłatwiej można scharakteryzować. To najbardziej popularna metoda. Asfaltowa jezdnia, przejścia dla pieszych wyniesione i zbudowane z kostek granitowych, a miejsca parkingowe w bardziej eleganckiej kształtce betonowej. To są wybory mieszkańców i to zawęża wybór i pole manewru miasta - mówi MM Silesii Waldemar Bojarun, rzecznik Urzędu Miasta Katowice.

Ulica Krzywa cała w bruku

- Mogę się tylko domyślać, że to wynika z tego, że ludzie patrzą na to w sposób bardzo pragmatyczny. Pojazd jadący po bruku ? Jest to uciążliwe. Na Krzywej ruch jest bardzo niewielki i mieszkańcy są w stanie to zaakceptować, na pozostałych ulicach ten ruch jest większy, więc chcą mieć ładnie i elegancko ale jednocześnie niegłośno, stąd ich wybór. Można by się zastanowić, czy nie warto narzucić się mieszkańcom, ale uważam, że zastosowany kompromis jest słuszny. Mieszkańcy są zadowoleni, poruszają się po w miarę eleganckich ulicach. Lepiej jak jest tak, niż gdyby mieli mieć pretensje, kosztem remontów nastawionych jedynie na stronę wizualną i zastosowanie najdroższych, ekskluzywnych materiałów - tłumaczy Bojarun.

Miasto to dobro wspólne

Z takim nastawieniem nie do końca zgadza się Brzenczek, uważając, że ulice i chodniki w centrum to przestrzeń należąca do wszystkich mieszkańców miasta, a nie jedynie mieszkańców poszczególnych ulic.

- Czy krąg osób zainteresowanych należy ograniczać tylko do tych zamieszkujących jedną ulicę? Odpowiedź wydaje się oczywista, zwłaszcza w kontekście ścisłego centrum, które jest wizytówka całego miasta, a nie tylko wąsko rozumianych mieszkańców tegoż centrum. Głos mieszkańców musi być brany pod uwagę, co do tego nie ma wątpliwości, pytanie czy ma być on głosem jedynym i decydującym, bo może to doprowadzić do sytuacji, że każda ulica w centrum będzie wyglądała inaczej, i być może patrząc skalą jednej ulicy będzie to dobre, ale patrząc w skali szerszej, a tak wydaje mi się, że należy na ten problem patrzeć, będzie prowadzić do chaosu - uważa Brzenczek.

Ulica Starowiejska/Warszawska - starcie różnych rodzajów kostek

- Czy Nikiszowiec podobał by się nam tak samo gdyby każde okno było malowane na inny kolor, a nie tak jak to jest obecnie na czerwono? Ten przykład można ekstrapolować na całe centrum miasta, choćby dlatego, że z doświadczenia wiem, jakie wrażenie na wszystkich moich gościach robiła taka właśnie spójność Nikiszowca - dodaje.

Co zrobić z tym fantem?

- Jeśli z tych czy innych względów nie można wszędzie zastosować nawierzchni granitowych, to zasadą powinno być, iż im bliżej centrum tym takiej nawierzchni jest więcej, stosownie do gradacji "ważności" okolicy, a centrum powinno mieć tu priorytet. Uderzające jest to, że na różnych ulicach w obszarze Środmieścia stosuje się inne latarnie, inny układ kompozycyjny jeśli idzie o nawierzchnie. Parę lat temu można by powiedzieć, że był taki spójny element, niestety była to betonowa kostka brukowa. - uważa Brzenczek.

Nietypowo jest na ulicy Kościuszki, ale nie tylko tam...

- 9 na 10 uliczek ma takie same parametry, asfalt, wyniesione przejścia, parkingi z w miarę eleganckiej czerwonej betonowej kostki plus te zabytkowe, secesyjne latarnie. Tam gdzie wygląd odbiega od ogólnie przyjętego kanonu, jest to podyktowane koniecznością. Mariacka to osobny projekt i tak należy go rozpatrywać. Był przedmiotem postępowania konkursowego. Co do latarni, to w zdecydowanej większości mamy do czynienia z modelami stylizowanymi. Wybrali je mieszkańcy. W wyjątkowych wypadkach, na ul. Wojewódzkiej i Dąbrowskiego postawiono inne modele, ale ulice te są o wiele szersze i nie dało się tego rozwiązać przy użyciu tych samych modeli - tłumaczy Bojarun.

- Mnie to też nie pasuje, wolałbym żeby tam stały zabytkowe latarnie. Pasowałyby do całego kwartału, od ul. Wojewódzkiej aż po urząd marszałkowski - mówi Bojarun.

- Niestety wynikało to z parametrów jezdni i konieczności doświetlenia ich odpowiednią ilością luksów - zapewnia Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. - Ale ta konieczność podytkowana jest założeniami inżynierii ruchu. Kto weźmie odpowiedzialność gdy będzie stłuczka i w tym miejscu będzie za ciemno, bo latarnie nie pasują do takiej szerokości ulicy? - dodaje.

Takie widoki to coraz większa rzadkość, ale zdarzają się w ścisłym centrum. Tu - obok "Skarbka"

Ostanie lata to remonty m.in.: Starowiejskiej, Mariackiej, Zacisze, Chopina, Opolskiej, Zabrskiej, Andrzeja, Batorego, Krzywej, Reymonta, Ligonia, Jagiellońskiej, Dąbrowskiego, Sienkiewicza, Kobylińskiego, Podgórnej czy Plebiscytowej. Sporo tego, ale na przyszły rok zapowiadane są kolejne. Doczekają ich m.in. ulice: Jagiellońska, Królowej Jadwigi, Rybnicka, Lompy, Wita Stwosza, Drzymnały, Stalmacha, Rymera, PCK, Jordana i Powstańców.

Witold Stech
dodane 17-08-2008 10:25

http://www.mmsilesia.pl/2613/2008/8/17/ ... anged=true



Darkat - Czw Sie 21, 2008 7:45 am
zgadzam się totalny misz masz. Ale parę rzeczy cieszy niezależnie od użytego materiału. Zawężanie zwykle asfaltowych jezdni ze zrobieniem miejsc dla parkingów. Sadzone są tu i uwdzie drzewa. Niskie krawężniki najczęściej w śródmieściu granitowe. Przejścia dla pieszych często wyodrębnione kostką granitową lub betonową co również stanowi barierę dla prędkości samochodów.
Mam wrażenie że przejścia dla pieszych z ich dojściem m.in przez wyodrębnienie miejsc parkingowych, zawężenie jezdni bardziej miejskie tj. bardziej dla pieszych
Dla mnie paradoksalnie nie podoba mi się remont Starowiejskiej mimo że użyto tej fantastycznej kostki granitowej na chodnik. Po co taka szeroka jezdnia praktycznie zachowana a przecież jako że to ulica boczna to powinna zostać wybrukowana jak Krzywa



heniek - Czw Sie 21, 2008 11:09 am
Na razie nie ma co dramatyzować, przynajmniej moim zdaniem. Wszystko zacznie wyglądać naprawdę dobrze kiedy wyremontuje się kamienice na wyremontowanych ulicach. Wtedy też należy się zacząć zastanawiać czy postawione tam latarnie pasują do architektury budynków.



artursiwy91 - Pią Sie 22, 2008 5:42 pm
Na ul.Chopina ustawiono już granitowe klocki, oddzielają jezdnie od chodnika. Po drugiej stronie za samochodami też już je ustawiono, dlatego samochody stoją tak jak powinny.




Iluminator - Sob Sie 23, 2008 8:40 am
Niemożna by te latarnie wywieźć gdzieś na kostuchne, a tutaj postawić takie fajne stylowe?

I te dziesiątki psełdoreklam :/



koniaq - Sob Sie 23, 2008 9:50 am
panie bojarun to róbcie asfaltowe drogi, ale chodniki wykładajcie granitem, i postarajcie sie o lepsze latarnie niz na chopina czy dąbrowskiego!



Maar - Pon Sie 25, 2008 10:55 pm
Ligonia 25 VIII














Plebiscytowa





sensei - Wto Sie 26, 2008 7:29 am
Po jakiego grzyba stoi tam jeszcze ten betonowy słup na tej ścieżce do katedry??




Bula - Wto Sie 26, 2008 6:31 pm
Po remoncie placu przed Katedrą i ul. Ligonia kolejny kawałek miasta dużo zyskał. Szczególnie pozytywnie mnie zaskoczyła zieleń na Ligonia, której jest dużo i wygląda na to, że będzie ktoś o to dbał. Jak jeszcze zrobią Powstańców i skończą Plebiscytową to już będzie w ogóle gitara .

Wiem, wiem, ja tez bym chciał żeby te ulice wyglądały jak Krzywa, ale nikt mi nie powie, że nie jest o niebo lepiej niż było.



Bartek - Wto Sie 26, 2008 7:51 pm
Mickiewicza i Stawowa









salutuj - Wto Sie 26, 2008 8:03 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kropek - Wto Sie 26, 2008 8:22 pm
ooooo! i to jest max wielkomiejski widok

szeroka jednokierunkowa ulica, knajpki, ladna nawierzchnia + slupki itp.



kiwele - Wto Sie 26, 2008 8:26 pm
Przyznaje pokornie, ze mnie to tez sie podoba, ale i tak pozostaje malkontentem, bo dla mnie jedno stracone miejsce na parkingu ulicznym powinno byc rekompensowane dwoma miejscami w pobliskim parkingu podziemnym.
Wyglada na to, ze pozostawiona zostala mozliwosc bezposredniego wyjazdu z Chopina na Mickiewicza. Przyjaznili sie przeciez kiedys, he.
Wypadaloby teraz zabrac sie za odswiezenie budynku z bankiem PKO BP.



salutuj - Wto Sie 26, 2008 8:34 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kiwele - Wto Sie 26, 2008 8:46 pm

Nic straconego można jeszcze wjazd do parkingu podziemnego w tym rejonie zrobić od strony Hotelu Silesia a wyjazd od Skargi
Nie bede sie wiecej rozgladal gdzie w Srodmiesciu mozna zlokalizowac parking podziemny.
Z tego co wiem na pewno, to wielopoziomowy parking podziemny mozna zlokalizowac np. nie tylko pod Pl. Sejmu Slaskiego, ale wrecz pod samym budynkiem Sejmu Slaskiego. I takie realizacje znam, oczywiscie nie u nas.
Najpierw trzeba w ogole cos zrobic.



Darkat - Śro Sie 27, 2008 6:29 am
a mówiłem że tam będzie wylot ulicy w Mickiewicza i Chopina nie będzie ślepa.
Ogólnie remont na plus



Iluminator - Śro Sie 27, 2008 8:31 am
Remont na plus. Kurcze tylko te latarnie :/



d-8 - Śro Sie 27, 2008 8:36 am
a przed niecałą godziną na tym ładnie wyremontowanym placu żebraków było trzech - śmierdzący pan dziadek z zagłębia, pan na wózku który zawsze stał przy skarbku oraz jakas nowa pani.

wszyscy z kubeczkami...

oprocz tego pani z trzema wazonikami polnych kwiatów

na dokładkę pani z wózkiem z grzybami i owocami

a jako bonus - bodajże sześciu bądź siedmu ulotkarzy... tych jest znacznie więcej ale to juz przyjemnosc w dalszej części ulicy idąc w stronę żaby. ogólnie jest ŹLE!



Bartek - Śro Sie 27, 2008 9:22 am

a przed niecałą godziną na tym ładnie wyremontowanym placu żebraków było trzech - śmierdzący pan dziadek z zagłębia, pan na wózku który zawsze stał przy skarbku oraz jakas nowa pani.

wszyscy z kubeczkami...

oprocz tego pani z trzema wazonikami polnych kwiatów

na dokładkę pani z wózkiem z grzybami i owocami

a jako bonus - bodajże sześciu bądź siedmu ulotkarzy... tych jest znacznie więcej ale to juz przyjemnosc w dalszej części ulicy idąc w stronę żaby. ogólnie jest ŹLE!


Wczoraj ok 19 czekałem na autobus pod Empikiem. W przeciągu 10min podeszło do mnie 12 kolesi żebym ich wspomógł. Naprawdę pod wieczór w tych okolicach jest pełno różnego rodzaju żuli, a policja czy straż miejska ma to gdzieś.

Nawet nie mówię już o okolicach dworca i estakady bo to już jest naprawdę żałosne Nie jest źle, jest BARDZO ŹLE!



heniek - Śro Sie 27, 2008 10:50 am
Z tymi żulami to jest poważna sprawa, wydaję mi się że mafia ściąga od nich część wyżebranych pieniędzy, mafia ma kontakty w policji i tak żebracy mają spokój... to samo tyczy się kwiaciarek i wszystkich innych rodzajów małych handlarzy...



Maar - Sob Sie 30, 2008 4:49 pm
Sobieskiego z 30 VIII





kiwele - Sob Sie 30, 2008 5:44 pm

Sobieskiego z 30 VIII


Zwrot: boso ale w ostrogach juz sie pojawial na tym Forum.
Pasuje tez wyrazenie: mieszane uczucia.
Gorzej bedzie jak ktos dopatrzy sie w takich widokach potiomkinowskich wsi.
Po takim niekrytykowanym przeze mnie liftingu ulic widac, ze w Katowicach jest nie coraz mniej, ale przeciwnie: jest coraz wiecej do zrobienia.



Darkat - Nie Sie 31, 2008 5:25 pm
a ja może z bardziej pozytywnych rzeczy choć pewnie nie będzie ta ulica w granicie to nie wiem czy już były fotki z fragmentu Powstańców ale zgodnie już z pewnym mechanizmem widać że tam gdzie jest jednokierunkowość to jezdnię asfaltową się zawęża oby tak pociągnęli dali choć ciekawe jak to będzie na wysokości Katedry




Dobrze że w śródmieściu większość ulic jest jednokierunkowa to oznacza że nie będzie wygonów asfaltowych

Nowodamrota ma już ostateczny asfalcik co ciekawe z SMA taka sama technologia końcowej warstwy jest na DTŚ czy obecnie remontowanej A4. Bardzo dobrze oby stosowane na innych ulicach miejskich bo zdaje się że drogowcy wreszcie trafili na coś porządnego



A po drugiej strony lifting się szykuje



ps. a tak po za tym niech jakiś moderator sprawi żeby mógł wkońcu zamieszczać fotki na forum a nie linki do fotek

Każdy może wklejać foty, ale chyba kopiujesz zły adres obrazka. Zmieniłem i jest ok. Wit



Maar - Nie Sie 31, 2008 5:43 pm

ps. a tak po za tym niech jakiś moderator sprawi żeby mógł wkońcu zamieszczać fotki na forum a nie linki do fotek

Nie korzystam z photobucketa, ale pewnie kopiujesz zły link. Powinien się kończyć na *.jpg (ty masz dodatkowo ?t=1220202685)



heniek - Pon Wrz 01, 2008 12:58 pm
"(...) niech jakiś moderator (...)"



Maar - Pon Wrz 01, 2008 2:06 pm
Słowackiego 1 IX





Maar - Pon Wrz 01, 2008 3:37 pm
Jest jedna rzecz, która pozytywnie zaskoczyła mnie w remoncie ul. Ligonia. Zainstalowano w latarniach żarówki o wysokiej temperaturze barwowej, co nadało im piękny biały odcień.





johny90 - Pon Wrz 01, 2008 6:39 pm
No fajnie jasno jest, tylko mogliby te stare na kamienicach zdjac, albo chociaz wylaczyc bo narazie swieca i te i te.



Maar - Sob Wrz 13, 2008 3:50 pm
Sobieskiego z dzisiaj






Wit - Sob Wrz 13, 2008 3:55 pm
szkoda, że tu już wrócił nieśmiertelny wzór ....a to ścisłe centrum, kwartał knajp i klubów...



salutuj - Sob Wrz 13, 2008 5:10 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



SPUTNIK - Sob Wrz 13, 2008 6:12 pm
może do tego czsu zniknie też ten biały baraczek



salutuj - Sob Wrz 13, 2008 6:27 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Maar - Sob Wrz 13, 2008 8:10 pm
Tu masz rację



d-8 - Wto Wrz 16, 2008 1:34 pm
przebudowa ulicy Słowackiego przy wiadukcie z Mikołowskiej średnio dziś wyglądała.

ilość pracowników pracujących tam dziś wynosiła 0 ( słownie: zero )

nie rozumiem za bardzo dlaczego ? tam robota powinna iść na dwie zmiany bo sie codziennie kopernika-plac miarki-kościuszki korkuje a tu taka laba



kropek - Wto Wrz 16, 2008 1:51 pm
^^ to chyba za wzgledu na pogode... :/

moze nie moga wykonywac zadnych robot przez deszcz ..



bobtrebor - Wto Wrz 16, 2008 5:07 pm
przypomnijcie sobie remont kawałka Mikołowskiej w zeszłym roku, z krótkim odcinkiem bawili się chyba trzy miesiące, też pracowali od niechcenia, potem nagle spadł deszcz, śnieg i dupa zimna... nie da się

tak się pracuje na zlecenie UM Katowice i dokładnie tak samo wygląda budowa ronda Ligocka/Załęska, przed 8 nikogo nie ma, po 16 też pustki, auta stoją w sznurze, ulica zamknięta, kogo to obchodzi...

obyśmy z tymi remontami do wiosny nie zostali, nie każda zima musi być tak ciepła jak ostatnia



Nazguler - Śro Wrz 17, 2008 1:43 pm
Dokładnie zgadzam sie , jak przechodziłem tam jakiś tydzień temu to z 4 robotników siedziało a jeden pracował , cóż polskie realia



d-8 - Śro Wrz 17, 2008 2:56 pm
dzisiaj jeździli koparką . czyli wniosek taki że post ponaglający podziałał :-)



Jastrząb - Nie Wrz 21, 2008 8:45 am
Nowodamrota i skrzyżowanie, które zapewne w przyszłości posłuży do połączenia z rondem na Granicznej.









gojik - Pon Wrz 22, 2008 6:38 pm
poprzedni system też nam fundował drogi i mosty do nikąd...

co do pogody, to nie wiem w czym ona miał by przeszkadzać robotnikom?



kiwele - Pon Wrz 22, 2008 7:30 pm
Dziwne, ze nie zdecydowano sie za jednym zamachem wykonac te 200 m polaczenia z Nowo-Damrota do Granicznej.
Wyglada na to, ze teren jest calkiem wolny i robota raczej tania.
Zlagodziloby to ruch na Powstancow.



salutuj - Pon Wrz 22, 2008 7:33 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kropek - Pon Wrz 22, 2008 7:38 pm
w takim razie UM wyszedl chyba z zalozenia, ze za kilka lat ( ? ) protestow nie bedzie

smiesznie to wyglada, ale z drugiej strony lepiej tak, niz jakby za jakis czas nastapila koniecznosc czasowego zamkniecia drogi z powodu budowy wjazdu/zjadu.



kiwele - Pon Wrz 22, 2008 7:51 pm
Jakie protesty?
Przeciez tam nic niczemu nie przeszkadza. Wrecz przeciwnie to ulatwiloby dojazd do zakatka osiedla.
To taka sytuacja chyba jak ta opisana przed Superjednostka: jedna pani chce fontanny, a druga nie, protestuje.
Przy okazji: ciekawe czy ruszy na nowo sprawa przedluzenia Czyzykow na Brynowie, oprotestowana przez jakas pania.



szpic - Pon Wrz 22, 2008 8:03 pm
narazie nie buduja pewnie z powodu tego, ze ma sie tam rozpoczac budowa biurowca Zus'u
Jak bedzie stal biurowiec to bedzie wiadomo jak zrobic droge



kiwele - Pon Wrz 22, 2008 8:12 pm

narazie nie buduja pewnie z powodu tego, ze ma sie tam rozpoczac budowa biurowca Zus'u
Jak bedzie stal biurowiec to bedzie wiadomo jak zrobic droge

Jak zrobic droge? Tez problem.
Ktorys z carow na takie pytanie wzial linijke i olowek i jednym pociagnieciem wyznaczyl trase kolei miedzy Moskwa i Petersburgiem.
Prawda, troche wykorbil, bo mu palec wystawal.
Czy tam moze byc inna wersja niz ta carska?



salutuj - Pon Wrz 22, 2008 8:56 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



szpic - Pon Wrz 22, 2008 9:04 pm

Jak zrobic droge? Tez problem.
Ktorys z carow na takie pytanie wzial linijke i olowek i jednym pociagnieciem wyznaczyl trase kolei miedzy Moskwa i Petersburgiem.
Prawda, troche wykorbil, bo mu palec wystawal.
Czy tam moze byc inna wersja niz ta carska?

Znajac zamilowanie do pewnych budowli to na tych 200 metrach znajdzie sie przynajmniej jedno rondo



bobtrebor - Wto Wrz 23, 2008 4:13 pm
wolisz światła ? może warto dowiedzieć się czegoś u uspokajaniu ruchu, kolizyjności itd. ?



Pogromca - Śro Wrz 24, 2008 11:26 am

Dziwne, ze nie zdecydowano sie za jednym zamachem wykonac te 200 m polaczenia z Nowo-Damrota do Granicznej.
Wyglada na to, ze teren jest calkiem wolny i robota raczej tania.
Zlagodziloby to ruch na Powstancow.

Już kiedyś pisałem, że to raczej będzie połączenie z rondem to, wszyscy wmawiali mi, że za wąska droga

W planach było coś, że budowa całej drogi ma być rozłożona na 2 etapy, nie wiem czy to dotyczyło tego drugiego połączenia ale ... wydaje mi się, że dokończa to w przyszłym roku.

Ciekawe jak nowe skrzyżowanie ze swiatłami wpłynie na zakorkowanie tamtych okolic. Jestem bardzo ciekawy

Biurowiec ZUS`u ma być nizej, więc droga nie powinna temu zawadzać



johny90 - Czw Wrz 25, 2008 1:25 pm
Remont Sienkiewicza powyzej Powstancow zbliza ku koncowi, ale nie mozna powiedziec ze praca wre bo sie niezle przy tym opieprzaja. A z pozytywnych rzeczy to zauwazylem ze wykorzystuja stary bruk do wykladania niektorych parkingow przy ulicy.



Maar - Sob Wrz 27, 2008 5:56 pm
26 IX, skrzyżowanie ul. Francuskiej i Nowodamrota








Maar - Sob Wrz 27, 2008 9:04 pm
ul. Ligonia i Plebiscytowa, także z wczoraj











Maar - Sob Wrz 27, 2008 9:33 pm

Remont Sienkiewicza powyzej Powstancow zbliza ku koncowi, ale nie mozna powiedziec ze praca wre bo sie niezle przy tym opieprzaja. A z pozytywnych rzeczy to zauwazylem ze wykorzystuja stary bruk do wykladania niektorych parkingow przy ulicy.










johny90 - Wto Wrz 30, 2008 2:13 pm
Na Sienkiewicza kolo 14 byla juz wylana pierwsza warstwa asfaltu.



Podlesianin - Wto Wrz 30, 2008 6:14 pm
A czy może ktoś wie kiedy zniknie ta pseudo firma budowlana z ulicy Słowackiego i skończy się ten remont?



Tequila - Wto Wrz 30, 2008 6:23 pm
Tego nie wiedzą nawet najstarsi górale o urzędasach z UM już nie mówiąc.



kropek - Wto Wrz 30, 2008 6:35 pm
remont na Załęskiej ku koncowi się raczej nie zbliza, ale za to "to cos" ma juz kształt ronda



Bula - Wto Wrz 30, 2008 10:12 pm

A czy może ktoś wie kiedy zniknie ta pseudo firma budowlana z ulicy Słowackiego i skończy się ten remont?

Ten remont bez deszczu bez problemu można by przeprowadzić w 1,5-2 tygodnie. Co do "pseudo firmy budowlanej" bym był ostrożny bo jeśli zmieszczą się w terminie to nie można mieć do nich pretensji. Inna sprawa, że jeszcze ani razu nie udało mi się tam złapać choćby jednego robotnika co tylko świadczy o tym, że zamawiający dał wręcz kosmicznie dużo czasu jak na taki remont. Pytanie czemu...??



gojik - Śro Paź 01, 2008 9:40 pm


Ten remont bez deszczu bez problemu można by przeprowadzić w 1,5-2 tygodnie. Co do "pseudo firmy budowlanej" bym był ostrożny bo jeśli zmieszczą się w terminie to nie można mieć do nich pretensji. Inna sprawa, że jeszcze ani razu nie udało mi się tam złapać choćby jednego robotnika co tylko świadczy o tym, że zamawiający dał wręcz kosmicznie dużo czasu jak na taki remont. Pytanie czemu...??


Bo dali najtańszą ofertę?



Bula - Śro Paź 01, 2008 9:42 pm
Nie pytam się czemu wybrali akurat tą firmę bo to jasne. Chodzi mi o to że w warunkach przetargu powinny być 2 tygodnie na ten remont i nara.

Teraz sobie skojarzyłem, ile trwał remont 2km jednej jezdni A4?? 2 tygodnie, a zakres prac w ogóle nie do porównania. Więc wynika, że można by Słowackiego zrobić nawet w tydzień.



gojik - Śro Paź 01, 2008 9:46 pm
ale skoro ktoś daje np. 4 tygodnie pod warunkiem że za tyle i tyle mniej, to taka mało ważna uliczka niech się robi ten miesiąc



Bula - Śro Paź 01, 2008 10:24 pm
Ale czy 2,4 czy 8 tygodni to sobie nie wybiera wykonawca, tylko to jest zapisane w warunkach przetargu. Wykonawca tylko daje cenę.



bobtrebor - Pią Paź 03, 2008 6:49 am
Na Załęską mają 4 miesiące i nie wygląda by mieli zamiar skończyć... robi ekipa miasta pewnie



Bula - Pią Paź 03, 2008 2:30 pm
Nie, Załęską robi firma zewnętrzna i jest to jeśli się nie mylę katowicki niemalże monopolista, czyli "Drogopol".



gojik - Pią Paź 03, 2008 9:40 pm

Ale czy 2,4 czy 8 tygodni to sobie nie wybiera wykonawca, tylko to jest zapisane w warunkach przetargu. Wykonawca tylko daje cenę.

zgadzam się, tylko dająć dłuższy okres czasu, może startować mniejsza firma co automatycznie pomniejsza koszta.... chyba że źle rozumuje



Bula - Pią Paź 03, 2008 10:05 pm
Dobrze rozumiesz ale to jest samo centrum miasta, remont wcale nie duży i nie wielce kosztowny, więc spokojnie można było dać krótszy czas na realizację.



Podlesianin - Sob Paź 04, 2008 12:49 pm
Dzisiaj przechodziłem obok tego fragmentu remontowanej ulicy Słowackiego, i już jest chyba po robocie nawet można by tą ulice już otworzyć tylko pewno ta firma będzie tam jeszcze sprzątała z dwa tygodnie jak znam życie. Ale za to przy budowanym rondzie u zbiegu ulic Ligockiej i Załęskiej został wprowadzony ruch wahadłowy za pomocą sygnalizacji świetlnej, co to oznacza to się można domyśleć sobota a tam korek że szok, jak to będzie wyglądało w tygodniu już nawet lepiej nie myśleć pewno tak jak wczoraj podróż do Ligoty będzie trwała z godzinę.



absinth - Sob Paź 04, 2008 4:33 pm
Ogłoszenie z dnia 2008-09-30

Katowice: Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Krakowskiej w Katowicach.

Numer ogłoszenia: 242189 - 2008



d-8 - Pon Paź 06, 2008 9:23 am

Ogłoszenie z dnia 2008-09-30

Katowice: Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Krakowskiej w Katowicach.

Numer ogłoszenia: 242189 - 2008


hmmmm
ta ulica pare lat temu miała kładzioną nową nawierzchnię z tego co pamiętam. i z tego co też jeszcze pamiętam to był remont który zaraz po zakończeniu nadawał się do remontu...



Emenefix - Pon Paź 06, 2008 12:59 pm


Od kilkunastu dni południowa część śródmieścia tonie w korkach. Dlaczego?
Katowice o 16:00 są zatkane. Winni studenci?

- Rano i popołudniu to miasto jest koszmarem! - Informuje naszą redakcję kierowca, stojący właśnie w korku na ul. Mikołowskiej. Sprawdziliśmy. Rzeczywiście, jest ciężko. Zakorkowane są nawet boczne uliczki.



Zadzwonił do nas jeden z kierowców, stojących od kilkunastu minut w korku na ul.Mikołowskiej.
- Korek zaczyna się już na Brynowie, horror jednak to jazda od węzła "Mikołowska" w kierunku centrum. Tutaj do jednej drogi wpływają 3 sznury samochodów. Z Gliwic, z "wiślanki" i z Krakowa. Nie ma jak uciec, bo coczne drogi też praktycznie stoją. A jak będzie potrzebna karetka?! To makabra, napiszcie o tym! - informuje nas pan Andrzej.

Prawdopodobnie od kilku lat centrum Katowic nie było zakorkowane tak jak teraz. O ile z zachodu na wschód można przejechać w zaledwie 5 minut o tyle aby dostać się z Brynowa przez Centrum np do Bogucic potrzebujemy nierzadko 50 minut. Spóźnione autobusy, pracownicy, mnóstwo nerwów i hałas klaksonów. Tak wygląda okolica ul Mikołowskiej oraz Francuskiej. A także wszystkich ulic przyległych.

Jak twierdzą taksówkarze na katastrofalną sytuację złożyło się kilka czynników:
- Nie da się ukryć, że najgorzej jest przed godziną 8.00 i właśnie teraz. Mamy godzinę 16.00 i całe miasto stoi. Nie da się tego inaczej nazwać jak katastrofą - mówi z rozmowie z MM Piotr Kusina, wiceprezes korporacji Echo Taxi z Katowic. - Po pierwsze gigantyczne korki genruje remont ul. Mariackiej i niepotrzebnie działające tam światła, po drugie z powodu objazdu w okolicach dworca PKP zakorkowane są wszystkie ulice na południe od linii kolejowej, między ul Kościuszki a ul. Mikołowską. Za kilka dni, gdy remont się zakończy powinno być lżej - tłumaczy Kusina.

Według obliczeń taksówkarza obecnie aby się przebić przez centrum potrzeba minimum 20 minut. Ponadto jak twierdzi Piotr Kusina do miasta wrócili studenci, a to również może mieć wpływ na zdecydowane zwiększenie ilości samochodów.

- To dla mnie nowość. Ta ulica zawsze była cicha i spokojna, a teraz kilka godzin dziennie suną nią sznury samochodów a nawet ciężarówki - żali się mieszkanka ul. Kilińskiego.
To jedna z alternatyw, aby szybciej dostać się do centrum. Niestety mnóstwo kierowców odkryło właśnie taką alternatywę, w wyniku czego całkowicie zablokowane są również ulice: Kopernika, Kilińskiego, Skłodowskiej Curie, Żwirki i Wigury, Kościuszki, Poniatowskiego a nawet ul. Gen Zajączka.

Remont jednej nitki ul. Słowackiego przy wiadukcie kolejowym planowo miał zakończyć się pod koniec września. Jak widać katusze kierowców potrwają jeszcze kilka dni "ponad program".



Jastrząb - Pon Paź 06, 2008 5:27 pm
Przy okazji remontu ul 3-go maja, ukazała się zalana asfaltem kostka. Całkiem równa jak na swój wiek i moim zdaniem bardzo ładna. Fajnie by było, jakby odsłonili ją na całej ulicy (o ile oczywiście takowa jest pod całą)



A te krzywe słupki na Chopina to jest jakaś artystyczna wizja, czy po prostu niechlujstwo





Qba - Pon Paź 06, 2008 5:29 pm
myślę że jakaś wizja artystyczna :P jakby były prosto poustawiane to wyglądało by to całkiem całkiem :):)



johny90 - Pon Paź 06, 2008 5:49 pm
Ale przeciez bruk jest pod wiekszoscia ulic w Katowicach, ale przy remoncie ulic w poludniowym srodmiesciu nikt sie nie wysilil no zostawienie starego bruku. Jedynie, jak juz pisalem, na Sienkiewicza wylozyli nim czesciowo parkingi przy ulicy.



bobtrebor - Pon Paź 06, 2008 6:18 pm
otworzyli Słowackiego, jeszcze nie skończona



Podlesianin - Pon Paź 06, 2008 6:29 pm
Ale mnie ciekawi jak tam będą rozrysowane pasy, może sie pojawi specjalny pas dla autobusów wzorem z Krakowa?



kropek - Pon Paź 06, 2008 6:38 pm

Ale mnie ciekawi jak tam będą rozrysowane pasy, może sie pojawi specjalny pas dla autobusów wzorem z Krakowa?

uuu, szczerze wątpię ...

za mało miejsca, bo skrajny lprawy pas to jazda na Mikolowską + na Matejki, a ten drugi na Mikolowska, ale korzystają z niego głównie samochody, które skręcają zaraz z Mikołowskiej na Andrzeja;

jesli nawet pas by powstał, to urywałby sie zaraz na Mikołowskiej (ma tylko jeden pas, więc nie ma z czego wydzielać).



Jastrząb - Pon Paź 06, 2008 7:01 pm

Ale przeciez bruk jest pod wiekszoscia ulic w Katowicach, ale przy remoncie ulic w poludniowym srodmiesciu nikt sie nie wysilil no zostawienie starego bruku. Jedynie, jak juz pisalem, na Sienkiewicza wylozyli nim czesciowo parkingi przy ulicy.

No tak, ale 3-go maja jest nadal główną ulicą handlową Katowic, więc tutaj kostka wydaje się niezbędna (chyba, że szrpnęliby się na takie płyty jak na Mariackiej, w co wątpię), a dodatkowo na plus działa fakt, że wydaje mi się ona bardzo równa. Nieraz bardziej niż ta nowo kładziona. Żeby nie użyć określenia "równiejsza"



bidzis004 - Pon Paź 06, 2008 10:03 pm
Naprawde co do ulic to jestem pod wrazeniem remontów i zmian na duzy plus wszytko ładnie jak w centruym metropoli , ale mam pare zastrzezen co z tymi kamienicami az zgroza na to patrzez na dwóch ostatnich stronach widac dokładnie jak to wygląda , ? kiedy zaczną sie gruntowne remonty całych pierzej kamienic w Katowicach? na niektórych zdjęciach dało sie tez zauwazyc okna zabite dechami dyktami i nawet zamurowane wejscia czy okna tak wiec naprawde kamienice są piękne ale niszczeją i ich stan naprawde jest zły czy ktoś kiedys wezmie sie za nie? mam nadzieje ze jednak tak i zostanie to tak szybko zrobione jak ulice... trzymam kciuki za przebudowe i rewitalizacje zrujnowanych kamienic bo az zal na to patrzec.

Ulice ładne ale kamienice... ktoś przyjedzie i pomyśli że , sam niewiem

edit: czy mozna by zastosowac na rowery takie stojaki fajne jak gdzies w Dojczlandzie? cz gdzie indziej jest tylew tych ulic gdzie mozna by takie cos zastosowac a chociazby gdzies w rejonie dworca przydały yb sie tak z 3 duze parkingi rowerów moze ludzie zaczli by przechodzic z samochodów na rowery:)



Wit - Czw Paź 09, 2008 12:24 am


Auto stop
Grzegorz Żądło, 2008-10-07 20:51

Jedynka, sprzęgło, gaz, potem jazda przez dziesięć, piętnasście metrów i hamulec. Tak od kilku tygodni wygląda jazda po centrum Katowic. W ostatnich dniach korki w śródmieściu znacznie się wydłużyły. Ale są i dobre wiadomości. Taka sytuacja ma potrwać najpóźniej do końca roku, bo właśnie wtedy zakończą się największe inwestycje drogowe w mieście.

Jakość katowickich dróg systematycznie się podnosi. A że postęp często wymaga ofiar, to na razie kierowcy muszą swoje odcierpieć. Dla Przemysława Rosaka jazda po Katowicach to zło konieczne. Prowadzi badania na Śląskim Uniwersytecie Medycznym i co drugi dzień musi przedzierać się przez centrum. Taki widok już go nie dziwi: Czas, który spędzam w korkach to jest dla mnie jedna, wielka masakra. Ponieważ jakbym zsumowal ilość czasu spędzonego w samochodzie w korkach, to uzyskałbym już dwukrotnie dalsze efekty w swoich badaniach. Ale efekty badań muszą na razie ustąpić przed efektami jednoczesnej przebudowy kilku ulic w śródmieściu.

Niemiłe niespodzianki czekają na kierowców m.in. na ul. Warszawskiej, Gliwickiej, skrzyżowaniu Mikołowskiej, Matejki i Słowackiego oraz na Powstańców. Na tej ostaniej prace miały się już zakończyć, ale potrwają jeszcze przynajmniej półtora miesiąca. Marek Adamczyk z Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów przekonuje, że winni są inni: Zakłady gazownicze z Zabrza zgłosiły awarię i na awarię gazu musiały być wpuszczone na tę ulicę. Przebudowa tego gazociągu trwała 62 dni. Przez ten okres czasu nie można było wykonywać prac nawierzchniowych. Te za to trwają w najlepsze przy przebudowie węzła Murckowska. Ale nie zmienia to faktu, że w tym miejscu korki będą się tworzyć jeszcze przez rok. Jednak zdaniem Wojcieha Gierasimiuka GDDKiA wszystko idzie zgodnie z planem: Prace przebiegają bardzo sprawnie, wykonawca wykazuje duze zainteresowanie. Prace prowadzone są również przy sztucznym oświetleniu oraz w dni świąteczne. Życzyć sobie, żeby wszyscy wykonawcy wykonywali swoje prace w takim tempie. I jeśli tak się stanie, to jeszcze w tym roku z katowich dróg zniką kolejne bariery dla kierowców. Wrzesień, październik jest bardzo uciążliwy w mieście. Jednak czynimy wszystko, żeby większość robót zakończyć przed końcem pażdziernika. Intencja jest taka, żeby na 1 listopada kierowcom jeździło się lepiej - mówi Adam Kochański, naczelnik wydziału inwestycji UM w katowicach. Ale lepiej nie myśleć, że nawet koniec remontów znacząco poprawi sytuację. Bo zdaniem specjalistów, wbrew pozorom, nie jest ona aż taka zła: DUR|00:12 Krawiec: Badania pokazują, że w Katowicach i wszystkich okolicznych miastach nasza prędkość przemieszczania się przez centrum jest i tak wysoka w porównaniu do innych dużych miast Polski -zapewnia dr Stanisław Krawiec, wydział transportu Politechniki Śląskiej. By ją jednak utrzymać, równie duża musi być cierpliwość kierowców. Przynajmniej przez kilka najbliźszych tygodni.

http://www.tvs.pl/informacje/5363/



Wit - Pią Paź 10, 2008 8:07 am


W centrum stolicy województwa ludzie muszą chodzić poboczem jezdni
dziś
Mieszkańcy ul. Uniwersyteckiej domagają się dokończenia budowy chodnika przy ul. Olimpijskiej.

- Od trzydziestu lat chodzę tą drogą i od trzydziestu lat znajduje się ona w tak opłakanym stanie.

Czuję się tak, jakbym szła wiejską ścieżką. Na taką drogę nadają się tylko kalosze, bo każde inne buty można zniszczyć - opowiada Ewa Kluga-Rodzim, mieszkanka ul. Uniwersyteckiej.

Największe zaniepokojenie budzi jednak fakt, że zły stan chodnika zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu przechodniów. Na zakręcie nie ma nawet pobocza i ludzie zmuszeni są wchodzić wprost na jezdnię, nie widząc w dodatku nadjeżdżających samochodów. - Nasze dzieci chodzą tędy codziennie do Szkoły Podstawowej nr 62 przy ul. Ordona. Na tej samej ulicy znajduje się przychodnia rejonowa. Musimy też przejść przez to niebezpieczne pobocze, aby dostać się na targowisko, pocztę, do przedszkola i żłobka, a tam nawet nie ma pasów! - denerwuje się pani Ewa.

Dojść do szkoły i do przychodni można aleją Korfantego przez Rondo, ale droga zajmuje wtedy jeszcze raz tyle czasu, co ul. Olimpijską.

W kwietniu mieszkańcy napisali list do prezydenta Uszoka, w którym domagają się dokończenia budowy pozostałej części chodnika. - Zależy nam na bezpieczeństwie naszym i naszych dzieci - podkreślają.

Odpowiedź z magistratu była jednoznaczna: istniejący ciąg jezdni i chodników kilka lat musi funkcjonować w obecnym kształcie. - Ten rejon będzie w przyszłości przebudowywany, co wiąże się z powstaniem Centrum Kongresowego, Muzeum Śląskiego, zabudowy mieszkaniowej. Ulica Olimpijska będzie inaczej biegła niż dzisiaj, nie ma sensu, aby remontować ją teraz - mówi Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

Jego zdaniem nie ma zagrożonego bezpieczeństwa pieszych. - Poza tym chodnik jest po obu stronach, tyle że nie po obu równolegle. Kończy się po prawej stronie i zaczyna po lewej - tłumaczy Handwerker.

Sprawą obiecał zająć się radny Jakub Łukasiewicz. Wystosował właśnie list do prezydenta miasta Piotra Uszoka z prośbą o rozważnie możliwości tymczasowego rozwiązania problemu, np. postawienie na feralnym odcinku ulicy odpowiednich znaków albo namalowanie pasów.

Katarzyna Wolnik - POLSKA Dziennik Zachodni

http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/907969.html



Wit - Pon Paź 13, 2008 8:29 pm
Światło w tunelu do Doliny Trzech Stawów
am2008-10-13, ostatnia aktualizacja 2008-10-13 20:55

Władze Katowic spełnią prośbę mieszkańców i wyremontują tunel na ul. Murckowskiej, który prowadzi do Doliny Trzech Stawów
Z Zawodzia do Doliny Trzech Stawów najkrótsza droga prowadzi przez tunel na ul. Murckowskiej. Biegnie nim droga dwupasmowa z Warszawy w kierunku Tychów i Bielska-Białej. Mieszkańcy, którzy korzystali z przejścia od lat narzekali, że w tunelu nie pali się ani jedna lampa, a poziom hałasu przekracza wszelkie normy. Dochodziło tam też do napaści na ludzi, którzy korzystali z przejścia.

Prace rozpoczną się już w tym tygodniu. - Na remont udało nam się wygospodarować ponad 1 mln zł - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu. W tunelu zostaną założone lampy, chodniki dla pieszych zostaną odgrodzone od jezdni i wygłuszone specjalnymi matami. Roboty mają się zakończyć w grudniu. Remont nie spowoduje zakłóceń w ruchu samochodów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



oio154 - Wto Paź 14, 2008 9:31 am
Ładnie, tyle tylko, że ...
1. Tunel potrzebuje porządnego oświetlenia a kosztuje nie tyle jego instalacja a przede wszystkim utrzymanie. Obecnie jedyne światło to badziewne lampki rozdzielające pasy ruchu kołowego.
2. Tamtędy biegnie ścieżka rowerowa o której wypadało by nie zapomnieć - wykonać odpowiednią nawierzchnię, odgrodzić od ruchu pieszego.
3. Wychodząc z tunelu w kierunku 3stawów trafiamy na ścieżkę (prowadzącą w górę), którą od dziecka pamiętam jako jedną wielką kałużę, ale pewnie nie ma co liczyć na poprawę, bo to już nie tunel.
4. W tym tunelu zawsze był jakiś problem z wodą a konkretnie z jej odprowadzaniem, trzeba to też zmodernizować, bo inaczej kapie na głowę.
5. No i na kompletne dobicie tego planu dodam jeszcze, że skoro jest tam tak niebezpiecznie jak piszą w artykule to przydało by się ten tunel monitorować.

Jednym słowem, dodając do tego to co zaplanowano do remontu, miliona braknie!



d-8 - Śro Paź 15, 2008 1:37 pm
dzisiaj zdzierany był asfalt na powstańców - odcinek od kościuszki do wita stwosza. prace mają się już ku końcowi, chodniki i zatoki parkingowe gotowe, latarnie nowe też juz są



Michał Gomoła - Pią Paź 17, 2008 8:13 pm
ulica Teatralna, jak zapowiadano, zyskuje powoli nawierzchnię ze starej kostki, którą znaleziono pod asfaltem, szkoda tylko, że będzie ona tworzyć szalone połączenie z kostką typu behaton, którą to wykładane są powoli chodniki :/



kropek - Pią Paź 17, 2008 8:25 pm

że będzie ona tworzyć szalone połączenie z kostką typu behaton, którą to wykładane są powoli chodniki :/

ktos miał swietny pomysl



Fachura - Sob Paź 18, 2008 2:18 am
Szkoda że "wybehatonują" nam chodnik na Teatralnej. Dobrze jednak że w końcu wzięli się za tą ulicę. Czy ktoś może wie czy zainstalują tam jakieś nowe latarnie?



absinth - Sob Paź 25, 2008 5:00 pm
Ogłoszenie z dnia 2008-10-22

Katowice: Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Mysłowickiej w Katowicach.

Numer ogłoszenia: 278679 - 2008;



Darkat - Pon Paź 27, 2008 5:21 pm
Powstańców
hmmm ciekawe skąd ta kostka się pojawiła czy ona tam już była czy może mi się wcześniej wydawało że już wcześniej wyfrezowano nawierzchnię.





kropek - Pon Paź 27, 2008 5:26 pm
^^^ wygląda to kiepsko .. wiecej rodzajow kostki juz nie mogli wcisnąć..



Tequila - Pon Paź 27, 2008 7:27 pm


Urzędniczy beton wykańcza firmy w Katowicach

Przemysław Jedlecki
2008-10-27, ostatnia aktualizacja 2008-10-27 19:49

Przedsiębiorcy, którzy mają siedzibę przy ulicy Bocheńskiego w Katowicach, narzekają na urzędników, którzy zlikwidowali dwa skręty w lewo z ulicy. - Utrudnia to dojazd naszym klientom - argumentują.


Betonowe zapory, ustawione na polecenie urzędników, uniemożliwiają skręt w lewo z ul. Bocheńskiego
Fot. Dawid Chalimoniuk / AG

Chodzi o dwa skrzyżowania zaraz za zjazdem z autostrady A4. Z pierwszego można było dotąd dostać się na ulicę Chodnikową, a 50 metrów dalej skręcać mogli kierowcy, którzy chcieli dojechać na giełdę warzywną. Teraz nie sposób tego zrobić, ponieważ na obu skrzyżowaniach ustawiono bariery. Właściciele okolicznych firm są oburzeni. Ponad 30 z nich napisało w tej sprawie do Piotra Uszoka, prezydenta Katowic, list protestacyjny.

Podkreślają, że zmiany wprowadzono bez konsultacji społecznych, a nowa organizacja ruchu jest pozbawiona logiki i dobrego oznakowania. Teraz bowiem, kto chce skręcić w lewo z Bocheńskiego, musi jechać aż do następnych świateł przy tzw. szaberplacu, albo zawracać na wiadukcie przy ulicy Pukowca.
- Te zmiany utrudniły dojazd naszym klientom, urzędnicy mówią, że zakręty były niebezpieczne. Ja nie pamiętam tu wypadków - mówi Halina Lazar, właścicielka firmy handlowo-usługowej. Podobnego zdania jest również Leszek Sulej, który prowadzi tu salon samochodowy. - Miasto tłumaczy, że chce w ten sposób zapewnić dużą przepustowość ulicy Bocheńskiego. To przecież niemożliwe, bo tu działa dużo firm. Z Bocheńskiego nie da się zrobić drogi ekspresowej - podkreśla biznesmen. Jego zdaniem władze miasta w trosce o usprawnienie ruchu w tej okolicy powinny pomyśleć przede wszystkim o remoncie przejazdu przez tory tramwajowe na Brackiej, która jest przedłużeniem Bocheńskiego.

- Tam każdego dnia tysiące samochodów musi zwolnić, ale to jakoś nikomu nie przeszkadza - denerwuje się Sulej.

Urzędnicy nie mają jednak zamiaru zmienić zdania. Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu, powtarza znane już przedsiębiorcom argumenty. - Zlikwidowanie lewoskrętów zostało podyktowane koniecznością usprawnienia ruchu samochodowego w tym rejonie, ponieważ samochody skręcające w lewo powodowały zatory. Poza tym dochodziło w tym miejscu do łamania przepisów ruchu drogowego, czyli wymuszeń pierwszeństwa i licznych kolizji - twierdzi Bojarun.

Według niego, pomimo zmian, dojazd do każdej z firm zlokalizowanych przy Bocheńskiego jest nadal możliwy. - Decyzja ta została podjęta przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. To naprawdę usprawniło ruch. Ulica Bocheńskiego łączy przecież DTŚ-kę z autostradą - przekonuje rzecznik.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... icach.html



Safin - Pon Paź 27, 2008 8:17 pm
z tym przejazdem tramwajowym to jest jakiś horror. Dlaczego nikt za to nie odpowiada? Tam prędzej jak 10km/h się jechać nie da! jakiś cholerny system naturalnych progów zwalniających? Ale na środku skrzyżowania ?

Ale niestety wypowiadający się w tym tekscie nie mają racji-wypadki były i to niestety włącznie z śmiertelnymi[śp. Patry!]. Cała droga jest w tym odcinku źle zaplanowana; górka, duża predkość i lewoskrety ;/

jedynym sensownym wyjściem byłoby dorobienie bezkolizyjnego skrzyzowania wielopoziomowego, ale to nie jest możlwie za obecnej władzy.



heniek - Pon Paź 27, 2008 8:33 pm
a moim zdaniem lewoskręty nie przeszkadzały, droga jest zaprojektowana dobrze ale korzysta z niej zbyt wiele samochodów, jedynym rozwiązaniem jest połączenie DTŚ A4 i Chorzowskiej w okolicach oś. Witosa i Tysiąclecia...



Jastrząb - Pon Paź 27, 2008 8:40 pm
Bocheńskiego na całej linii to porażka. A im bardziej na północ tym gorzej. Jeśli można to omijam od południa przez Osiedle, od północy przez Gliwicką. Bo w godzinach szczytu tam się więcej stoi niż jedzie.

Natomiast skrzyżowanie z Gliwicką i DTŚką to istna makabra. Nawet wyrównanie torowiska da niewiele, bo tam jest po prostu bajzel. Najlogiczniej byłoby zbudować tam małą estakadę, by Bocheńskiego/Bracka, przechodziła bezkolizyjnie nad Gliwicką, torami tramwajowymi i łączyła się dopiero ze zjazdem z DTŚki.

na marginesie, to mój tysięczny post



SPUTNIK - Pon Paź 27, 2008 9:50 pm



Urzędniczy beton wykańcza firmy w Katowicach



a mnie się podoba nagłówek



Darkat - Wto Paź 28, 2008 7:51 am
ruch na Bocheńskiego jest bardzo duży i faktycznie wykonywanie manewrów skrętu w lewo nie należy do przyjemnych



bobtrebor - Wto Paź 28, 2008 11:48 am

^^^ wygląda to kiepsko .. wiecej rodzajow kostki juz nie mogli wcisnąć..
dokładnie, wygląda to ohydnie


a moim zdaniem lewoskręty nie przeszkadzały, droga jest zaprojektowana dobrze ale korzysta z niej zbyt wiele samochodów, jedynym rozwiązaniem jest połączenie DTŚ A4 i Chorzowskiej w okolicach oś. Witosa i Tysiąclecia...

lewoskręty były niebezpieczne, słabo przepustowe, przez to frustrujące i zmuszające do ryzykownych akcji, wypadki były

z oceną drogi jako dobrze zaprojektowanej nie będę polemizował, to akurat jest temat oczywisty dla każdego kierowcy

rozwiązań jest kilka, szkoda, że od początku ta droga nie powstała jak należy ale Sołtys powinien krowy paść a nie rządzić miastem



heniek - Wto Paź 28, 2008 12:45 pm
jedyny "słabo przepustowy" lewoskręt jest przy skrzyżowaniu sterowanym sygnalizacją świetlną, przy wjeździe na targowisko od strony A4, pozostałe zaprojektowano najlepiej jak można na tego typu drodze



bobtrebor - Wto Paź 28, 2008 1:10 pm
jasne , skręć w lewo na Bocheńskiego jadąc od Mikołowskiej, zobacz co robią autobusy żeby tam zakręcić, zobacz jak wygląda wyjazd, pogniecione krawężniki bo zaoszczędzili na 20 metrach asfaltu na pas do włączania, jak wygląda zjazd na zbiorczą południową, to jest żenada a nie trasa A4- DTS - droga je łącząca powinna być tej samej klasy co one a wyszła "tego typu droga"



macu - Wto Paź 28, 2008 2:21 pm

^^^ wygląda to kiepsko .. wiecej rodzajow kostki juz nie mogli wcisnąć..

Dziś jest już jeden rodzaj kostki mniej. Szkoda, że ten najlepszy



Safin - Wto Paź 28, 2008 2:25 pm
@heniek:
na tego typu drodze nie powinno być żadnych lewoskrętów. Same bezkolizyjne, wielopoziomowe. Tam zginęły przynajmniej 3 osoby, pamiętam z kilka poważniejszych kolizji. Koniec tematu. Sam korzystałem z tych lewoskrętów, ale nie chciałbym żeby korzystała z nich np moja matka.

I jeszcze by [w zgodzie z Jastrzębiem] zapłakać nad cała beznadzieją Bocheńskiego. Otóż zrobiono tam wiadukt, skrzyżowania Pukowca z Bocheńskiego. Niestety, nikt z inżynierów nie zaprojektował na nim możliwości nawracania [jadąc od A4, nawracasz góra tak by jechac w kierunku A4]. I dzięki temu, tuz obok jest lekko chore skrzyżowanie z szaberplacem. Też kolizyjne, tez tamujące, też niewydajne.
No i jeszcze jakiś mega Uszokowy urzędnik przepuścił ta droge, wydając na nią grube gminne pieniądze

BTW: tylko w Polsce/ Katowicach trzeba przy określeniu "wielopoziomowe" dodawać "bezkolizyjne", bo inaczej spece z UM mogliby znowu wydać zgode na budowę kolizyjnego skrzyżowania wielopoziomowego, jak np Grundmana-DTŚ



bobtrebor - Wto Paź 28, 2008 4:29 pm
Rondko na Ligockiej już częściowo oddane do ruchu, szkoda tylko, że mimo tego ciągle jest zamknięty wjazd od strony Wujka, mogliby chociaż ten odcinek odblokować skoro wszystko gotowe



d-8 - Wto Paź 28, 2008 5:16 pm

Powstańców
hmmm ciekawe skąd ta kostka się pojawiła czy ona tam już była czy może mi się wcześniej wydawało że już wcześniej wyfrezowano nawierzchnię.



jesli masz na mysli kostke starą na drodze - to ona tam była. na tej ulicy i praktycznie na wszystkich zaasfaltowanych już w tym rejonie miasta...



kiwele - Wto Paź 28, 2008 6:28 pm

@heniek:
na tego typu drodze nie powinno być żadnych lewoskrętów. Same bezkolizyjne, wielopoziomowe. Tam zginęły przynajmniej 3 osoby, pamiętam z kilka poważniejszych kolizji. Koniec tematu. Sam korzystałem z tych lewoskrętów, ale nie chciałbym żeby korzystała z nich np moja matka.

I jeszcze by [w zgodzie z Jastrzębiem] zapłakać nad cała beznadzieją Bocheńskiego. Otóż zrobiono tam wiadukt, skrzyżowania Pukowca z Bocheńskiego. Niestety, nikt z inżynierów nie zaprojektował na nim możliwości nawracania [jadąc od A4, nawracasz góra tak by jechac w kierunku A4]. I dzięki temu, tuz obok jest lekko chore skrzyżowanie z szaberplacem. Też kolizyjne, tez tamujące, też niewydajne. (

No wlasnie, poruszmy te zenujaca sprawe jeszcze raz.
Wiadukt ulicy Pukowca nad Bochenskiego musi byc zwaloryzowany, by zlikwidowac pobliskie swiatla zbyt spowalniajace ruch na Bochenskiego.
Wjazd na targowisko nie moze sie odbywac przez lewoskret na Bochenskiego!
Bochenskiego powinna miec podobny priorytet drogowy, co A4, DTS i Murckowska, by uzyskac niezbyt doskonala, ale za to pelna obwodnice Katowic.



brendpit - Wto Paź 28, 2008 8:54 pm
Ten Bojarun to chyba sam nie wierzy w to co mówi ,to że lewoskręty były niebezpieczne to się zgodzę ale że powodowały zatory to chyba mu się przysniło.W obu przypadkach jest pas w do skrętu nie koliduje więc z jadącymi prosto ,którym zostają dwa pasy.nigdy nie widziałem tam stojących więcej niż kilka samochodów.Zatory to są dzięki temu,że teraz nawracają przy targowisku tam to jest teraz niebezpiecznie ,oraz dzięki super przejazdowi przez tory tramwajowe .



Fachura - Śro Paź 29, 2008 7:10 am
Bardzo intensywne prace trwają na Teatralnej. Wczoraj przywieziono tam krawężniki.Są wysokiej jakości. Mam nadzieję że reszta użytych tam materiałów również będzie z górnej półki.



Michał Gomoła - Śro Paź 29, 2008 10:17 am

Bardzo intensywne prace trwają na Teatralnej. Wczoraj przywieziono tam krawężniki.Są wysokiej jakości. Mam nadzieję że reszta użytych tam materiałów również będzie z górnej półki.

Masz na myśli bardzo wysokiej jakości kostkę typu behaton? Niestety to nią będę wyłożone chodniki... ( a przynajmniej w tylnej jej części wyłożyli nią już kawałek... ).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 10 z 15 • Wyszukano 3886 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.