ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



bobtrebor - Pią Wrz 07, 2007 3:53 pm
na SCC coś było ale chyba nic poza samą zapowiedzią

cieszę się, że wreszcie powstają rondka zamiast świateł




Wit - Sob Wrz 08, 2007 9:34 am


Gruntowny remont, ogromny zator

Jeszcze przez półtora tygodnia kierowcy będą grzęźli w korku na ul. Chorzowskiej. Drogowcy opanowali ulicę Chorzowską w połowie sierpnia. Ruch odbywa się tylko jednym pasem w każdym kierunku. I choć kierowcy oraz pasażerowie autobusów narzekają na korki, to główny inwestor zapewnia, że prac nie da się prowadzić szybciej.

Remont prowadzony jest na stosunkowo niewielkim, około sześciusetmetrowym odcinku ul. Chorzowskiej. Zwężenie rozpoczyna się przy skrzyżowaniu z ul. Bracką (na czas remontu nie można wjeżdżać w nią od strony głównej ulicy), kończy na wysokości wjazdu na Osiedla Tysiąclecia, naprzeciwko tzw. Żyrafy.

Prowadzone w tym miejscu prace są dosyć poważne. - To jest kapitalny remont nawierzchni jezdni i chodników. Wymieniamy również niektóre elementy podbudowy drogi, by ją wzmocnić - wylicza Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach. Jednocześnie drogowcy naprawiają chodniki. - Były w bardzo złym stanie. Dlatego z remontem nie można było już dłużej czekać - dodaje Handwerker.

Zwężenie jezdni do jednego pasa w każdą stronę nie mogło pozostać bez wpływu na płynność ruchu. Jadąc w kierunku Chorzowa kierowcy muszą zachować ostrożność, ponieważ tuż za skrzyżowaniem z dwóch pasów nagle robi się tylko jeden. Gapiostwo można przepłacić stłuczką. W najlepszym wypadku kierowcy, którzy nie zmienili w porę pasa, będą musieli liczyć na życzliwość innych kierowców, albo odczekać swoje, aż przerwa w sznurze aut zrobi się na tyle duża, by mogli w nią wjechać. Według dyrektora MZUiM na szczęście przed remontowanym odcinkiem nie tworzą się wielkie korki. Innego zdania są jeżdżący tamtędy kierowcy i pasażerowie autobusów. - Autobusem jedzie się tak długo, jak tramwajem. Na samym początku nie trzeba było czekać długo. Ale teraz nawet dziesięć, piętnaście minut - opowiada jeżdżąca z Bytomia pani Monika.

- Ilekroć tamtędy przejeżdżam, panowie drogowcy zawsze jedzą śniadanie - irytuje się inna pasażerka autobusu 830. - A jeżdżę o różnych porach.

Prace przy Chorzowskiej mają skończyć się 18 września. - To i tak krótki termin - twierdzi Piotr Handwerker. - Mamy 30 dni na remont, a takie prace trwają zwykle kwartał. Szybciej się już nie da. Harmonogram i tak jest napięty.

W tym roku mają jeszcze rozpocząć się prace przy ul. Chorzowskiej, ale już w granicach Chorzowa.

(kpb) - Dziennik Zachodni



pimys - Nie Wrz 09, 2007 7:25 pm


- Ilekroć tamtędy przejeżdżam, panowie drogowcy zawsze jedzą śniadanie - irytuje się inna pasażerka autobusu 830. - A jeżdżę o różnych porach.

(kpb) - Dziennik Zachodni


a ja widziałem wczoraj tj w sobotę o 22:00 czyli w porze meczu, przy padającym deszczu praujących tam drogowców. dodam ze akurat nie jedli śniadanie ale chyba pora nie odpowiednia była



heniek - Wto Wrz 11, 2007 7:42 am
Czy ktoś z Was wie może, czy cała ulica Chorzowska jest administrowana przez Katowice czy też może jej część od żyrafy, jest administrowane przez Chorzów (raczej nie powinno tak być, przecież w Chorzowie nazywa się Katowicka).

I druga sprawa: czy wie ktoś może kiedy rozpocznie się remont Chorzowskiej od żyrafy w kierunku Chorzowa, jej nawierzchnia (w kierunku Chorzowa) jest już tak zniszczona, że jazda prawym pasem wymaga niesamowitych umiejętności...




Kamyk85 - Wto Wrz 11, 2007 11:19 am
Jakich umiejętności W tych koleinach puszczasz kierownicę i jedziesz
A na serio to remont tego odcinka jest przewidziany na przyszły rok



oio154 - Wto Wrz 11, 2007 12:27 pm

cieszy ze pamietaja o sciezkach rowerowych
Ścieżka rowerowa to by mi sie przydała na Mikołowskiej a nie wzdłuż Rawy
Jak by Rawa była atrakcją, i do tego taką co płynie koło mojej roboty, to bym kupił kajak a nie rower.



salutuj - Wto Wrz 11, 2007 12:53 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Wto Wrz 11, 2007 5:19 pm
sciezka rowerowa wzdluz Rawy jest jak najbardziej porzebna, biegla zreszta tamtedy przed cala ta przebudowa.



oio154 - Czw Wrz 13, 2007 1:04 pm
No dobra, nie powiem nie. No ale jak już mam kajak to użyteczność ścieżki spada.
A tak na poważnie, wyznaczona droga dla rowerów jest na ul. Adamskiego, w pewnym fragmencie równoległej do Mikołowskiej. Tyle tylko, że Mikołowska jest 2 razy dłuższa. Poza tym droga dla rowerów zaczyna się niespodziewanie na skrzyżowaniu z Raciborską a kończy jeszcze bardziej dramatycznie - zjazdem na A4 - więc dalszej jazdy nie polecam



Jastrząb - Czw Wrz 13, 2007 2:30 pm
Zgodnie z zapowiedziami ul. Gliwicka ma być oddana w listopadzie, więc wybrałem się na comiesięczną inspekcję. Począwszy od Punktu 44 są już położone tory w betonowych korytkach póki co tylko przez kilkadziesiąt metrów. Dalej przez kolejne kilkadziesiąt metrów są same korytka a dalej teren jeszcze jest przygotowywany. Stare tory przy skrzyżowaniu Gliwickiej, Pośpiecha i Żelaznej są podniesione o kilka centymetrów ponad poziom drogi. Przypuszczalnie, aby umożliwić przyspawanie nowych torów, które narazie są znacznie wyżej a po ukończeniu torowiska pewnie będę wbijane głębiej w grunt.



absinth - Czw Wrz 13, 2007 3:08 pm




markom78 - Czw Wrz 13, 2007 4:19 pm
Brakuje mi jazdy tramwajem po Gliwickiej



salutuj - Czw Wrz 13, 2007 5:00 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



markom78 - Czw Wrz 13, 2007 5:10 pm
A jakże Najlepiej jest po pierwszym śniegu- kiedy autobusy nie jeżdżą bo się ślizgają po jezdni i nie mogą wjechać pod górę- wtedy tłumy wciskają się do tramwaju i trzeba zrobić wszystko by wyjść cało z tej jazdy . Przypominam poza tym, że oprócz stanu torowiska, wrażeń dostarczają również same pojazdy



MARIQ_1985 - Czw Wrz 13, 2007 6:12 pm
dokladnie hehehe pierwszy RollerCoaster w Wesołym miasteczku?? g.... prawda pierwszy roller coaster to Tramwaje Śląskie S.A. heheheheh



mark40 - Czw Wrz 13, 2007 8:04 pm
Przypominam, ze zima ma być w tym roku długa i ostra. Będą jaja. Nie mogę sie juz doczekać tych jazd na uczelnie. Przynajmniej dobrze, że w zimę ruch tramwajowy zostanie przywrócony, bo jazda katowickimi ikarusami w zimie nie należy do przyjemnych.



rasgar - Czw Wrz 13, 2007 8:38 pm
heh - rzeczywiście - znajomy który za bajtla mieszkał na gliwickiej opowiadał, jak to największą rozrywką było oglądanie mijających się tramwajów wieczorem - przez krzywe tory były tak rozbujane na boki, że zderzały się ze sobą bokami, dając piękny pokaz pióropuszów iskier

a tak poważnie to bardzo dobrze że robią porządnie betonowe podkłady - po niczym innym nie da się jezdzic samochodem



absinth - Nie Wrz 16, 2007 10:33 am
Ogłoszenie z dnia 2007-09-11

Katowice: ROBOTY BUDOWLANE POLEGAJĄCE NA MODERNIZACJI OŚWIETLENIA ULICZNEGO PRZY UL. MEDYKÓW W KATOWICACH - LIGOCIE.

Numer ogłoszenia: 163883 - 2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: ROBOTY BUDOWLANE POLEGAJĄCE NA MODERNIZACJI OŚWIETLENIA ULICZNEGO PRZY UL. MEDYKÓW W KATOWICACH - LIGOCIE.
zAKRES RZECZOWY INWESTYCJI OBEJMUJE WYKONANIE ELEKTROENERGETYCZNYCH LINII KABLOWYCH I OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO, A W SZCZEGÓLNOŚCI:
- DEMONTAŻ I ZŁOMOWANIE ISTNIEJĄCYCH LATARNI I KABLI ZASILAJĄCYCH;
- WYKONANIE NOWYCH LATARNI;
- UŁOŻENIE I PODŁĄCZENIE NOWEGO OKABLOWANIA;
- USTAWIENIE I PODŁĄCZENIE NOWYCH ROZDZIELNI W POMIESZCZENIACH STACJI TRANSFORMATOROWYCH ;
ODTWORZENIE NAWIERZCHNI PO ROBOTACH ZIEMNYCH (TRAWNIK, CHODNIK Z PŁYTEK BETONOWYCH, JEZDNIA O NAWIERZCHNI ASFALTOWEJ, KRAWĘŻNIKI BETONOWE)

Ogłoszenie z dnia 2007-09-11

Katowice: Wykonanie oświetlenia traktu pieszego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 33 na osiedlu Witosa w Katowicach.

Numer ogłoszenia: 163109 - 2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Wykonanie oświetlenia traktu pieszego w rejonie Szkoły Podstawowej nr 33 na osiedlu Witosa w Katowicach w zakresie:
-montaż kabla elektroenergetycznego typu YAKY 4x35 mm2 - 554 mb.,
-montaż słupów stalowych parkowych ocynkowanych h=6,5 m - 16 szt.,
-montaż opraw oświetleniowych parkowych z lampą sodową 70W - 16 szt.



markom78 - Nie Wrz 16, 2007 11:29 am
Trakt pieszy przy szkole? Jeżeli chodzi o ten chodnik przy głównym wejsciu, to tamtędy przeciez jeżdżą samochody (odwozenie dzieci do szkoły)- i zadaje sie, że nawet jest to droga dla straży pożarnej- ciekawe czy przy ustawianiu tych latarni wezmą to pod uwagę Bo jeszcze się okaże, że wóz strażacki nie przejedzie



Darkat - Pon Wrz 17, 2007 8:19 am
pod remont idzie ulica Bogucicka. Całe szczęscie bo na wysokości Akademii Ekonomicznej wyglądała po zjeździe z DTŚ syfiasto.

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 1190016809

Co można stwierdzić to że zdaje się klasyczna bauma przynajmniej w centrum odchodzi w przeszłość Widać że ta kostka po remontach wokół Wojewódzkiej od której zdaje się zaczęło powodzenie tej kostki przypadła do gustu. Owszem estetycznie wygląda lepiej niż klasyczna bauma natomiast co do praktycznej strony np. rowerzysty już tak nie jest.
Jeszcze jak zaczną remontować ciąg pieszo rowerowy wzdłuż Rawy to bedzie wreszcie wyglądać okolica pod względem małej architektury nie tragicznie. Szkoda że nie wyremontują tego ciągu wzdłuż Rawy przynajmniej do wiaduktu DK86



markom78 - Pon Wrz 17, 2007 5:28 pm
No ale remont ulicy to jedno, a chyba budowa dalszego ciągu Bulwarów Rawy to drugie. Zresztą interesuje mnie, czy zostaną utworzone prawdziwe parkingi przy Bogucickiej (naprzeciwko budynku D obok rzeki i naprzeciwko budynku A).



Bula - Wto Wrz 18, 2007 5:00 pm
Jakiś czas temu w końcu poprawili kawałek ul. Ceglanej przy nowym Lotosie. Teraz jest już w miarę ok.



rasgar - Wto Wrz 18, 2007 6:59 pm

Co można stwierdzić to że zdaje się klasyczna bauma przynajmniej w centrum odchodzi w przeszłość Widać że ta kostka po remontach wokół Wojewódzkiej od której zdaje się zaczęło powodzenie tej kostki przypadła do gustu. Owszem estetycznie wygląda lepiej niż klasyczna bauma natomiast co do praktycznej strony np. rowerzysty już tak nie jest.

Kształtem lepsze niż "oryginalny" behaton (chociaż w tych remontach naprawde fajne sa granitowe wstawki ), ale cóż z tego jesli materiał wydaje się podobnej jakości = po kilku zimach będzie pękać, a po kilku tygodniach będzie już usyfiony (chłoną ciecz jak gąbka)...

Poza tym - nie da sie po tym chodzić na szpilkach (nie testowałem - słyszałem )



Maar - Nie Wrz 23, 2007 7:36 am
Remont ul. Sienkiewicza (22 IX 2007)




absinth - Pią Wrz 28, 2007 7:36 am


Mieszkańcy Krzywej i Andrzeja wypowiedzieli się na temat remontów swoich ulic

Znamy już wyniki ankiet, które Urząd Miasta przeprowadził wśród mieszkańców ul. Krzywej i ul. Andrzeja. Zostaną one wzięte pod uwagę przy planowanych remontach tych ulic.

Urząd przeprowadził badanie po naszych publikacjach na temat pokrywania kolejnych brukowanych ulic w centrum asfaltem. Tak stało się m.in. z ul. Wojewódzką i ul. Batorego. Właśnie podczas przebudowy tej ostatniej ulicy do naszej redakcji dzwonili jej mieszkańcy, którzy byli niezadowoleni ze zmian. Ich opinie przekazaliśmy prezydentowi Piotrowi Uszokowi, który obiecał, że zajmie się sprawą. Dodał, że remonty kolejnych ulic będą konsultowane z mieszkańcami. Po kilku tygodniach urząd przygotował ankiety, które rozesłał do mieszkańców ul. Krzywej i ul. Batorego. Można je było odesłać pocztą albo przynieść osobiście do urzędu. Oprócz rodzaju preferowanej nawierzchni jezdni, w ankietach znalazły się pytania o materiał, z którego mają być wykonane chodniki oraz o rodzaj oświetlenie.

Z 312 wysłanych ankiet mieszkańcy odesłali 45 (16 z Krzywej i 29 z Andrzeja), czyli około 15 procent. - Porównując to z badaniami, które przeprowadzaliśmy wcześniej, ta liczba jest duża. Średnio przychodzi bowiem około dziesięć procent odpowiedzi - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik UM w Katowicach.

Najmniej wątpliwości wzbudziła sprawa oświetlenia. Zdecydowana większość osób, które wzięły udział w badaniu, opowiedziała się za postawieniem przy ich ulicy stylizowanych latarni, takich jak te na ul. Batorego. Za takim rozwiązaniem optowało 15 osób z ul. Krzywej i 26 z ul. Andrzeja. Przy nawierzchni chodników przewagę zdobyła betonowa kostka, czyli tzw. kształtka. Po chodniku wykonanym z takiego materiału chciałoby chodzić 10 z 16 ankietowanych z Krzywej oraz 25 z 29 z Andrzeja.

W przypadku nawierzchni jezdni wyraźną przewagę na obu ulicach uzyskał asfalt. Na Andrzeja takiego rozwiązania chce 19 osób, a siedem opowiedziało się za kostką granitową. Trzy osoby chciałyby jezdnię z kostką betonową. W przypadku ul. Krzywej 13 osób było za asfaltem, a trzy za granitem.

- W ciągu najbliższych kilku dni opinie i uwagi mieszkańców zostaną przekazane do Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. Remont ulicy Andrzeja chcemy zrobić jeszcze w tym roku. Prace na Krzywej zostaną przeprowadzone najwcześniej wiosną przyszłego roku - mówi Bojarun.

Zdecydowali ci, którym się chciało

Miałem nadzieję, że mieszkańcy Krzywej i Andrzeja będą chcieli mieć na swoich ulicach jak najwięcej kostki brukowej. Wyniki są jednak inne i je szanuję. Skoro bawimy się w demokrację, to musimy się liczyć z konsekwencjami. Dlatego jeśli na wspomnianych ulicach rozpocznie się remont, a mieszkańcy znowu będą protestować przeciwko położeniu asfaltu, to mogą mieć pretensje tylko do siebie. Być może ci, którzy chcieliby jezdni z kostki granitowej są w większości, ale nie pokazali tego w badaniach. Być może nie znaleźli czasu na odesłanie ankiety albo zwyczajnie im się nie chciało. Zdecydowali ci, którym się chciało.

Podobnie jest z wyborami, które czekają nas za trzy tygodnie. Jeśli nie zagłosujesz, to później nie krytykuj.
Grzegorz Żądło - Dziennik Zachodni



Jastrząb - Pią Wrz 28, 2007 8:16 am
Chyba nasze społeczeństwo w ogóle nie dorosło do kwestii demokracji, nie wspominając już o kwestiach doboru materiałów w centrum miasta. Dla mieszkańców widocznie kostka betonowa jest czymś normalnym, co występuje i powinno występować w mieście. Dla innych być może przeważyły argumenty, że po bruku się gorzej i głośniej jeździ oraz w szpilkach można się zabić. Teraz UM kładąc wszędzie betonową kostkę, będzie mieć podkładkę, że przecież społeczeństwo się tego domaga w ankietach - porażka

Jeśli tak mają wyglądać te minireferenda, to lepiej niech ich nie będzie wcale.



salutuj - Pią Wrz 28, 2007 8:48 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Pią Wrz 28, 2007 10:08 am
no właśnie tez mam zamiar o to zapytać nasz UM...

ale wyniki tej sondy poki co pozwalaja pozbyc sie zludzen co do tego miasta



bobtrebor - Pią Wrz 28, 2007 3:03 pm
taak, super, niech się spytają czy zamiast teatru na Rynku wolą kino, jak wybiorą kino to zburzyć Wyspiańskiego i postawić koszmarka a'la Kosmos - to jest esencja gustu naszych władców

akurat o wyglądzie miasta nie powinno się decydować po sondzie z 50 uczestnikami, to nie jest osiedle bloczków gdzie można wybrać asfalt bo tak taniej i wygodniej, Centrum ma wyglądać i mieć dobre materiały

rozumiem, że jak w następnych, pożal się Boże ankietach, jedna ulica będzie chciała lampy zielone a druga pomarańczowe to Uszok też to poprze



absinth - Pią Wrz 28, 2007 4:04 pm
o tym czy cos jest estetyczne nie decyduje wiekszosc

inna rzecz, ze w przypadku centrum o jego wygladzie nie moga decydowac tylko mieszkancy centrum bo z samego zalozenia centrum miasta ma sluzyc wszystkim mieszkancom, ma byc przestrzenia reprezentacyjna



salutuj - Pią Wrz 28, 2007 4:13 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Pią Wrz 28, 2007 4:26 pm
pytanie na ile wogole takie wyniki moga byc wiazace skoro wzielo w nich udzial 15 procent osob uprawnionych a jeszcze mniej z nich opowoedzialo sie za kostka betonowa i asfaltem...



Bula - Pią Wrz 28, 2007 5:40 pm
A odbiegając od ankiet to:

-na węźle Bagienna/DTŚ... rozpoczęły się prace nad remontem fragmentów jezdni na kierunku Tychy - Sosnowiec. Utworzył się niemały korek, ale nie powinno im to długo zająć, bo zaraz po sfrezowaniu był ustawiony rozściełacz, więc moim zdaniem pójdzie szybko i sprawnie.

-most koło IKEI otwarty!!!!

-na S86 w granicach Sosnowca na ekranach zasadzili bluszcz który zaczyna się piąć do góry

Tyle, pozdrawiam



marianus - Pią Wrz 28, 2007 6:12 pm
W ogóle jak dla mnie takie ankiety na temat zagospodarowania przestrzeni publicznej są bezsensowne, to nie jest osiedle domów jednorodzinnych tylko miejska ulica i to jest chyba naturalne(przynajmniej dla mnie) że ulice i chodniki powinny być stworzone z jak najtrwalszych i jak najlepszych materiałów.

Przecież np na Staromiejskiej ta kostka jest zszarzała, brudna, wyszczerbiona i moim zdaniem nadaje się do wymiany.

Jest to naprawdę kpina tygodnia, parę ankiet(w rzeczywistości nie wiadomo ile) zostanie skierowanych do odpowiedniego wydziału, aby wział je pod uwagę.
Ale cóż w końcu sołtys i jego prawa ręka czyli bufonowaty solar, rządzą.



sensei - Pią Wrz 28, 2007 6:32 pm
Ludzie przywykli do baumy i zapomnieli że na ulicach może być coś innego niż eurokostka. Z całym szacunkiem ale ludzie nie powinni decydować o takich rzeczach jak na wierzchnia ulicy. Podobnie było na ulicy reymonta gdzie występuje modernistyczna zabudowa a latarnie na tej ulicy są stylizowanie na gazowe z dziewiętnastego wieku. To klimatyczne uliczki na których bruk wygląda bajecznie, szczególnie na krzywej. Czemu musimy patrzeć jak znika z ulic na rzecz jakiegoś gównianego asfaltu, który po roku zacznie pękać, wybrzuszać sie itd.



salutuj - Pią Wrz 28, 2007 6:46 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Kamyk85 - Pią Wrz 28, 2007 8:20 pm
Może najwyższy czas na jakiś protest, tym razem ze strony tych, którym zależy na tym mieście



d-8 - Sob Wrz 29, 2007 7:52 am
no miodzio po prostu !!!!!!

odpowiedzialo 15 % ludzi i na tej podstawie , na podstawie takich wyrywkowych opinii kilkunastu doslownie ludzi ustala sie ewentualne przymiarki do dalszych remontow ??? i to remontow w centrum ???!!!!!! halo !!!! to jakas niepojeta farsa i kpina !!!

ciekawe co piją Ci panowie w UM-ie ?



Bula - Nie Wrz 30, 2007 6:25 pm

-na węźle Bagienna/DTŚ... rozpoczęły się prace nad remontem fragmentów jezdni na kierunku Tychy - Sosnowiec. Utworzył się niemały korek, ale nie powinno im to długo zająć, bo zaraz po sfrezowaniu był ustawiony rozściełacz, więc moim zdaniem pójdzie szybko i sprawnie.

Dziś już gotowe



salutuj - Nie Wrz 30, 2007 6:30 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Nie Wrz 30, 2007 6:39 pm
Zabieram się za to już od kilku dni, może jutro w końcu mi się uda.



cristovao_81 - Wto Paź 02, 2007 2:30 pm
Nie wiem czy w dobrym temacie ale dzisiaj na pl. Szewczyka przy zejściu z estakady ekipa kilku robotników zrywała kostkę i układała ją od nowa w miejscach, w których po deszczu zawsze zbierała sie woda



Bartek - Wto Paź 02, 2007 4:03 pm
Oni to robią od kilku dni.

Robią to chyba tylko po to aby nielegalni sprzedawcy mogli sprzedawać swoje zgniłe owoce i warzywa nie stojąc w wodze.



Tequila - Wto Paź 02, 2007 6:05 pm
Także na Kościuszki w Kierunku Brynowa trwa wymiana krawężników i kostki na nową.



Kamyk85 - Wto Paź 02, 2007 6:16 pm
A remont Chorzowskiej zbliża się ku końcowi, zostały praktycznie same prace kosmetyczne, czyli malowanie pasów I zatoczka przy Żyrafie została fajnie wybrukowana, o ile dobrze widziałem



d-8 - Śro Paź 03, 2007 12:37 pm

I zatoczka przy Żyrafie została fajnie wybrukowana, o ile dobrze widziałem

dobrze widziales.
fajnie, ze tak te zatoczki robia.

jesli natomiast idzie o kostke na przejezdzie tramwajowym na Brackiej, bo byla ponownie ukladana... to jest POMYLKA z tą kostką tam! tam jest ruch z DTS na A4 ogromny ! tam powinno byc betonem zalane tak jak przy torach przy wejsciu do Wesolego Miasteczka i by sie jechalo tak ze tych torow sie nie czuje w ogole !



Kamyk85 - Śro Paź 03, 2007 2:54 pm
jesli natomiast idzie o kostke na przejezdzie tramwajowym na Brackiej, bo byla ponownie ukladana... to jest POMYLKA z tą kostką tam! tam jest ruch z DTS na A4 ogromny



Bula - Śro Paź 03, 2007 6:45 pm
Wie ktoś skąd dzisiaj takie ogromne korki na dojeździe do Mikołowskiej z południa?? Właściwie to i z Brynowskiej i z A4 z dwóch stron. Początek remontu??



kropek - Śro Paź 03, 2007 6:53 pm

Wie ktoś skąd dzisiaj takie ogromne korki na dojeździe do Mikołowskiej z południa?? Właściwie to i z Brynowskiej i z A4 z dwóch stron. Początek remontu??

Tak, mozna wywnioskowac, ze to poczatek remontu. Na wysokosci AWFu jest zwęzenie o jeden pas. Fragment drogi zablokowany jest od mniej wiecej ul. Kominka do przejscia dla pieszych kolo AWFu, czyli tak, jak mial byc remont.

Cyrk sie zaczyna.



d-8 - Czw Paź 04, 2007 7:01 am
^^^ no coz, to nieodzowne niestety.

choc lepiej bylo by to robic w okresie wakacyjnym, kiedy mimo wszystko ruch w miescie jest nieco mniejszy ( choc w przypadku mikolowskiej to chyba zawsze jest duzy )



Kamyk85 - Czw Paź 04, 2007 1:24 pm
A Chorzowska ostatecznie skończona i pomalowana i samochody już jeżdżą na całej szerokości
Jeszcze tylko robią prace wykończeniowe przy zatoczce przy Żyrafie



Luki_SL - Czw Paź 04, 2007 5:45 pm
Szczerze mówiąc myślałem, że dłużej im zejdzie jej wykańczanie



Kamyk85 - Czw Paź 04, 2007 6:14 pm
Ja też, tym bardziej że dziś rano tylko mały odcinek jednego pasa był namalowany, a jak wracałem wczesnym popołudniem już było po wszystkim
Teraz czekam na przyszły rok i dokończenie remontu Chorzowskiej, czyli odcinek od Żyrafy do Chorzowa, bo jest w tragicznym stanie



Bula - Czw Paź 04, 2007 7:43 pm
Szykujcie się na dużo zdjęć

04.10.2007 - ul. Batorego

Co tu dużo pisać, wszystko gotowe jako kontynuacja nowego katowickiego stylu remontowanych ulic. Tutaj dodatkowo mamy trawkę, która bardzo mi się podoba. Jestem na tak .













rasgar - Czw Paź 04, 2007 7:56 pm
obiektywnie trzeba przyznać że jakiby nie był ten remont to zdecydowanie lepiej po- niż przed-
Zgodze sie też że fajne są te małe trawniczki.
Kwestia tylko jak długo będzie to wyglądało tak fajnie przy tej jakości materiałach :/



Bula - Czw Paź 04, 2007 8:03 pm
Lecimy dalej

04.10.2007 - ul. Bogucicka

Styl bardzo podobny, ale w samych chodnikach jest trochę różnicy. Jedno co wiem to że po remoncie też będę na tak . Przynajmniej tak mi się wydaje.

Zaczynamy od 1 maja



Chodnik jest robiony w kwadraty



Krawężnik przesuwany w ulicę







Tu zapewne pojawi się taki parking jak jest po lewej







Jakby zamiast kostki "w środku" były płyty granitowe to już nie byłoby do czego się przyczepić











Bula - Czw Paź 04, 2007 8:18 pm
Jakby ktoś nie skumał na poprzedniej stronie są dzisiejsze fotki z remontów ulic Batorego i Bogucickiej.

04.10.2007 - ul. Chopina

Opis patrz Batorego (bez trawy).













Żeby coś napisać to moim zdaniem największym pozytywem tych wszystkich ostatnich remontów są ławki. Kiedyś nie do pomyślenia, a często by się przydały. Teraz na szczęście są już na wielu ulicach i przybywa ich z każdym remontem.



sensei - Czw Paź 04, 2007 8:22 pm
jedyne co mi sie podoba to latarnie,choć nie wiem czemu one są takie wysokie. Co do materiałów to szkoda gadać kostka dauna a co najważniejsze zamiast bruku asfalt. Jakość wykonania też nie powala-już widać krzywe słupki, latarnie też pionu nie trzymają, nie mówiąc już o osłonach drzewek. Co do ławek-to nie wiem po co ustawili je po prawej stronie idąc od Kościuszki chodnik tam jest i tak wąski a z ławkami to już w ogóle i chyba zapomnieli o tych szkaradnych, plastikowych aszkach

Mimo wszystko mogło być gorzej :-]



salutuj - Czw Paź 04, 2007 8:22 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bartek - Czw Paź 04, 2007 8:23 pm
Mi osobiście najbardziej podoba się kawałek ul. Reymonta od Jagielońskiej do Ligonia, tam jest po prostu fantastyczna atmosfera, a gmach Urzędu Wojewódzkiego jeszcze to bardziej potęguje

BTW. Może wrzucie parę fotek na SSC? Warto pokazać że jest nawet ładnie w tych stereotypowo szarych Katowicach



Bula - Czw Paź 04, 2007 8:33 pm

a krawężniki wszędzie są kamienne? bo nie widze wszedzie

Tylko kamienne. Nie narzekajcie tylko bo poprawa jest i to ogromna. Popatrzcie sobie na Zabrską, tam to można narzekać. Na szczęście jest to tylko jeden niewypał już nie powtarzany. Wiem, że na chodnikach powinny być płyty granitowe, zamiast asfaltu mógłby być bruk, ale ja z tych remontów jestem naprawdę bardzo zadowolony.

Kontynuujemy z następną gotową ulicą

04.10.2007 - ul. Dąbrowskiego

Świetnie się teraz tam chodzi. Gdzie nie spojrzysz wszystko ładnie zrobione. Jak to jednak ważna jest ciągłość















Bula - Czw Paź 04, 2007 8:47 pm
To jeszcze nie koniec

04.10.2007 - ul. Gliwicka

Dużo pracowników, o dziwo wszyscy coś robią, generalnie pozytywne wrażenie. I jak myślę że tu będzie można w końcu normalnie przejechać i tramwajem i autem to aż nie wierzę

Idziemy od P44























Bula - Czw Paź 04, 2007 8:59 pm
Sporo tych remontów u nas co??

04.10.2007 - (słynna) ul. Mikołowska



Niby przystanek przeniesiony tutaj i jeden autobus sie nawet tu zatrzymał, ale wszyscy stoją na starym i większość busów tam się zatrzymuje blokując całą ulicę



Nie kumam...



Duuużo granitu, tylko nie mam pojęcia czy to jakieś fikuśne krawężniki, czy po tym się chodzi, czy jak... Zobaczymy.





Narazie to właściwie zajmują się tylko chodnikiem, ale często wchodzą na ulicę mierząc, patrząc, licząc i takie tam, czyli niech im będzie, że musieli to zwężenie zrobić.



sensei - Czw Paź 04, 2007 9:06 pm
no jak na polskie standardy to całkiem nieźle

rzeczywiście remont na gliwickiej wygląda konkretnie szczególnie te betonowe podkłady, w końcu skończy się offroad na gliwickiej



Bula - Czw Paź 04, 2007 9:32 pm
Coś jeszcze...?? Jasne

04.10.2007 - węzeł Bagienna/Roździeńskiego/DTŚ

Pogubiłem się już tych etapach, ale wiem, że jest to 211 dzień robót na całym węźle

Zaczynamy od skończonego fragmentu przy salonach





Brakuje chodnika





Ale panowie pewnie zaraz się za to zabiorą





A to już zjazd na i wjazd z Monte Cassino. Akurat trafiłem na asfaltowanie





Przy skrzyżowaniu zasypywali siatkę asfaltem







A teraz jesteśmy tam gdzie przed chwilą patrzyliśmy z mostu



Krzywe barierki zostały zastąpione betonowymi



I gotowa łącznica Sosnowiec - Mysłowice







koniaq - Czw Paź 04, 2007 9:42 pm
Przede wszystkim wszedzie powinny byc te stylowe latarnie, na chodnikach plytki granitowe, wiecej drzewek, oraz pod drzewkami kratki. Asfalt na tych drogach od biedy moze byc.
Niby duzo remontuja, ale wielka szkoda, ze nie robia tego porzadnie , wyrzucamy pieniadze w bloto



Bula - Czw Paź 04, 2007 10:09 pm
No to całą resztę wrzucę już do jednego posta.

04.10.2007

ul. Kościuszki

Ciąg dalszy budowy parkingów wzdłuż ulicy. Niestety tu ścieżka się nie zmieści .
A mogłaby, gdyby trochę zwężyć oba pasy ulicy!! Przecież pasy na Kościuszki są giga szerokie!! I po co??!! A tak byłby już naprawdę spory kawałek fajnej ścieżki...





Dodatkowo jakiś tydzień temu wyremontowali/położyli nową kostkę, na wszystkich chodnikach prostopadłych do Kościuszki od Zielonego do Drewnianego Kościoła.







ul. Sienkiewicza

Z remontem idą dalej. Teraz odcinek od Jagiellońskiej do Ligonia



ul. Brynowska

Nowa wysepka między przystankami



Ostatnią już (uff) informacją jest to, że firma "GIERA" wymienia dużo starych znaków z podstawami na nowe. M. in. na skrzyżowaniu Kościuszki/Rolna/Brynowska czy na 1 maja (zdjęcie)



To już jest koniec



d-8 - Pią Paź 05, 2007 7:49 am
-widok remonowanego torowiska na gliwickiej napawa BARDZO optymistycznie

- na brynowskiej ta wysepka dla pieszych bardzo potrzebna byla. brawo dla drogowcow!

- na sienkiewicza w koncu bedzie mozna fajnie zaparkowac



Darkat - Pią Paź 05, 2007 8:29 am
brawo bula za co jakiś czas dawaną fotorelację. Przede wszystkim to co mi się rzuca w oczy to jak dużo wpływa remont dróg w śródmieściu na odbieranie otoczenia. Na przykład tu http://i191.photobucket.com/albums/z114 ... iego01.jpg z początku nie mogłem poznać co to za ulica a jak się już dowiedziałem to się zdumiałem jak wzrosła miejskość ulicy. Wcześniej sama ulica wpływała na to że otoczenie jest zaniedbane i mało ważne.
Ale zgadzam się z przedmówcami na jak długo to wystarczy choć Wojewódzka od której zaczął się jakby wysyp tego typu remontów nadal wygląda nieźle



Bula - Pią Paź 05, 2007 10:50 am
Na czerwono gotowe



Jak widać dużo zrobione i to jeszcze nie koniec. Mam nadzieję, że dociągną do Powstańców: Reymonta, Lompy, Sienkiewicza, Królowej Jadwigi i Plebiscytową, o remoncie Powstańców ktoś kiedyś pisał więc tu wiadomo, że będzie ok i mamy naprawdę fajny kawałek miasta. Właściwie to już jest tego sporo, ale będzie jeszcze lepiej. Teraz co z Jagiellońską?? Moim zdaniem wystarczy wymienić asfalt i postawić ławki. W sumie mogłem zaznaczyć na czerwono. Zostaje jeszcze tylko Ligonia, o której mam nadzieję, że nie zapomną .



Safin - Pią Paź 05, 2007 12:33 pm
1. Wieeeelkie dzieki dla Buly za swietna fotorelacje

2. Wielki pozytyw. Ilekroć przechadzam sie "nowymi" uliczkami w centrum, tylekroc mam wrazenie ze serio sa nowe. Calosc wyszla swietnie. Lepiej by bylo oczywisce gdyby kostka betonowa byla albo zastapiona kostka brukowa[ale gladką, nie kocimi łbami] albo byla zrobiona na lepszym poziomie jakosci.

Szcegolnie cieszy calosc wymiany torow na gliwckiej. Patrzac na wczesniejszy odcienek [Wiśniowa- bochenskiego] to o ten mozemy byc spokojni. Juz tak źle[ino behaton] jak przy P44 nie bedzie. raczej spodziewam sie miszungu betonowo-brukowego, czyli pewnego kompromisu.

i git. Miasto piękniej, i to szybko!



salutuj - Pią Paź 05, 2007 1:50 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



rasgar - Pią Paź 05, 2007 3:54 pm
1) @Bula - powinieneś dostać osobną kategorię na forum: 'etatowy fotospammer'

2) remonty - oczywiście że mogłoby być lepiej, ale chyba najważniejsze żeby teraz te tereny odzyskały trochę 'życia'. Przecież nawet taki remont nieco 'po kosztach' zaskakująco skutecznie ożywił np. Batorego. Być może łatwiej będzie teraz znaleźć inwestorów na same kamienice.
Metodą kolejnych iteracji dojdziemy do dobrego efektu

3) @salutuj - pełna zgoda Pawle - też widziałbym teraz, planowaną kiedyś, budowe parkingów podziemnych w okolicach sejmu śląskiego.
Już nawet nie wspominam o pomyśle parkingów poziemnych 'pod torami' wzdłuż wojewódzkiej.



kropek - Pią Paź 05, 2007 5:06 pm
Wyremontowane ulice prezentuja sie naprawde niezle. Szkoda, jeszcze ze nie zrobiono jakis innych włazow kanalizacyjnych itp.

Na fotkach:

http://i191.photobucket.com/albums/z114 ... icka01.jpg

czy

http://i191.photobucket.com/albums/z114 ... rego04.jpg

widac, ze fajnie by wygladały

Poza tym, oczywiscie przylaczam sie do podziekowań dla @Bula




absinth - Pią Paź 05, 2007 5:10 pm

też widziałbym teraz, planowaną kiedyś, budowe parkingów podziemnych w okolicach sejmu śląskiego.
Już nawet nie wspominam o pomyśle parkingów poziemnych 'pod torami' wzdłuż wojewódzkiej.


juz kiedys wklejalem moja korespondencje z UM:

"Nawiazując do Pana wiadomości z dnia 29.01.2007 r., przekazanej nam przez Wydział Inwestycji, uprzejmie informuję, że w planowaniu inwestycyjnym miasta Katowice na najbliższe lata nie jest przewidziana budowa parkingu podziemnego w rejonie Placu Sejmu Śląskiego. Inicjatywa Miasta na temat budowy tego parkingu nie znalazła poparcia i chęci pomocy w spółinwestowaniu ze strony Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Wojewódzkiego, mimo, że taki parking obsługiwałby głównie te urzędy.

Łączę pozdrowienia"



salutuj - Pią Paź 05, 2007 5:55 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Safin - Pią Paź 05, 2007 7:21 pm
Nie widze powodu dla którego biedne wojewodztwo miałoby sie dokladac do bogatych Katowic i budowac nam parking. Bycie miastem wojewodzkim to prestiż, a za prestiz zwyklo sie placic



absinth - Pią Paź 05, 2007 8:48 pm
a ktore to wojewodztwo jest takie biedne?
ja uwazam, ze powinny tu wspoldzialac wszystkie trzy podmioty, a dyskutowac mozna jedynie o udziale ( w znaczeniu proporcji )poszczegolnych urzedow



salutuj - Pią Paź 05, 2007 9:31 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Safin - Pią Paź 05, 2007 9:56 pm

a ktore to wojewodztwo jest takie biedne?
ja uwazam, ze powinny tu wspoldzialac wszystkie trzy podmioty, a dyskutowac mozna jedynie o udziale ( w znaczeniu proporcji )poszczegolnych urzedow


Co do udziału w roznych czesciach-to rzeczywiscie byloby dobre rozwiazanie.

Chicaiłem głownie podkrelic, ze i tym razem cos nie zostanie zrobione bo to dzialka kogos innego. wieczne przelewy odpowiedzialnosci powoduja oplakany wyglad wielu elementow naszego otoczenia.

Z tego parkingu w takim samym stopniu korzytaaliby Katoiwczanie, studenci UŚ, melomanie NOSPRU jak i petenci UW.
A co do biedoty wojewodztwa, to jedynie chodzilo o to ze budzet tego tworu nie jest jakis ogromnie wiekszy niz naszego miasta. Kompetencje i wydatki inne.

tak czy siak, parking szybko nie powstanie. I bardzo szkoda.



salutuj - Sob Paź 06, 2007 7:20 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



babaloo - Sob Paź 06, 2007 12:23 pm
Też uważam, że to powinno być przede wszystkim zadanie miasta, które w wygodny sposób pozbywa się problemu. Choć partycypacja Województwa i Skarbu Pańtwa byłaby mile widziana. Ja to widzę tak (pomijając środki zewnętrzne)
Miasto - 60%
Województwo - 20%
Skarb Pańtwa (wojewoda) - 20%

Nic tylko się dogadać i robić bo parking tam to podstawowa inwestycja dla tej części śródmieścia.



Bula - Nie Paź 07, 2007 4:52 pm
Jakiś czas temu, po zobaczeniu, że na wyremontowanej Granicznej nie ma ścieżki rowerowej popisałem sobie trochę z UM. Ciekawe co Wy o tym myślicie, bo ja po drugim mailu stwierdziłem, że chyba już nic więcej nie zdziałam.

Mój pierwszy mail
Witam serdecznie,

chciałbym zgłosić swoje zaniepokojenie brakiem ścieżki rowerowej na obecnie remontowanym odcinku ulicy Granicznej. Poprzednio wyremontowany fragment czyli od Lidl-a do ronda posiada jak na katowickie warunki w miarę porządną ścieżkę rowerową, nawet z przejazdami obok przejść dla pieszych. Tym większe było moje zdziwienie gdy pojawiłem się na placu budowy i zauważełem, że poza chodnikiem na nic innego nie można liczyć. Rozumiem, że są ulice w ścisłym centrum gdzie po prostu brakuje miejsca na ścieżki, ale tutaj!!?? Wzdłuż omawianej ulicy zmieściłaby się nawet oddzielona od chodnika ścieżka. Służę zdjęciami, ale sądzę, że nie będzie to potrzebne. Jest to dla mnie niewytłumaczalna sytuacja, lecz chciałbym wiedzieć, czym kierowaliście się Państwo podejmując tak fatalną decyzję.

Osobną kwestią jest jakość ścieżek rowerowych w Katowicach. Za jedyną w pełni udaną można uznać tą wzdłuż ul. Gen. Jankego. Dlaczego nie można tak wszędzie??
Bardzo mnie ucieszył widok oznaczenia poziomego ścieżki wzdłuż nowego odcinka DTŚ-ki, lecz gdzie są przejazdy przez ulicę??!! Czy nie uważa Pan/Pani, że absurdem jest kończenie ścieżki przed skrzyżowaniem, by zaraz za nim rozpoczynała się ona na nowo?
Czy tylko ścieżka wzdłuż DTŚ zasługuje na oznakowanie poziome? Co ze ścieżką wzdłuż ulicy Kościuszki? Tam na szczęście użyto wyszlifowanej kostki, ale oznakowania, czy przejazdów niestety nie znajdziemy.
Brak jakiejkolwiek ciągłości przy ścieżkach w Katowicach. Jeśli nawet już są 2 blisko siebie (wzdłuż ul. Kościuszki i ul. Ceglanej) i jest szansa na połączenie ich, dlaczego się tego nie robi poprzez namalowanie przejazdu przez ulicę??
Nie mówię już o ścieżkach asfaltowcyh które pozostaną chyba na długo tylko wśród marzeń katowickich rowerzystów.

W innych miastach ścieżki asfaltowe, przejazdy przez ulicę to standarty, o których nie trzeba wspominać a co najważniejsze ścieżki powstają praktycznie przy każdej remontowanej ulicy.

U nas to chyba niestety odległa przyszłość...

Obym się mylił.

Bardzo proszę o wyjaśnienie sytuacji z ulicą Graniczną i odpowiedź na zadane przeze mnie pytania.

Z poważaniem,
Tomasz Sanetra

kobe8@poczta.onet.pl



Kamyk85 - Nie Paź 07, 2007 6:04 pm
A na Ceglanej krzaki zajmują z 90% szerokości ścieżki... chyba że to zmienili odkąd jechałem tamtędy ostatnio



rasgar - Nie Paź 07, 2007 6:30 pm
Bula - masz racje - tu już się nic więcej nie da zdziałać. To miasto wogóle skazane jest na nijakość i absurd.

Jeśli usłysze w czyjejś kampanii wyborczej hasło 'ścieżki rowerowe' to wyjde z siebie i stane obok, bo te maile utwierdzają mnie tylko w przekonaniu że ścieżki rowerowe robi się u nas tak 'przy okazji' remontu jakiejś drogi, tylko wtedy gdy jest na to miejsce i tylko wtedy kiedy nie jest to jakoś wybitnie kłopotliwe albo wymaga jednego chciażby pisma więcej. Tyle żeby rowerzystom zamknąć gęby.

Leczenie objawowe.

Wątpie żeby ktoś tam na górze kiedykolwiek wyszedł z inicjatywą jakiegoś szerszego planu (w tym wypadku - budowy systemu dla komunikacji rowerowej), badania rzeczywistych potrzeb, potencjalnych korzyści (w tym wypadku - przeniesienie części ruchu na rowery), zebrania przykładów istniejących i sprawdzonych rozwiązań (e.g. amsterdam, kopenhaga), rozpoczęcia publicznej dyskusji i pomysłu na zebranie inwestorów.

Nie - po co tak się męczyć - można przecież położyć dodatkowe kilkaset m^2 baumy (dalej twierdze że nasza lokalna "grupa trzymająca władzę" to konsorcjum producentów behatonu) i dodać sobie budowę kolejnych kilkaset metrów scieżek rowerowych do politycznego portfolio.



Safin - Pon Paź 08, 2007 1:20 am
1. Wielkie dzieki Bula za te listy i za ich wklejenie.
2. UM oczywiscie zasłania sie problemami prawnymi. Ze sie nie da bo to nie pas jezdni...taaa. Problem rzeczywiscie nie do przjescia.

3Ciekawe w jakim trybie sa powolywanie ci dyletanci ktorzy tak zbywaja problem-chodzi mi o mozliwosc skladania jakis zazalen na ich dzialalnosc...Absinth, Babaloo, Marco-jak to wyglada? Na ile mozemy im uprzykrzyc zycie, by sie zabrali do porządnej roboty?



salutuj - Pon Paź 08, 2007 6:14 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kropek - Pon Paź 08, 2007 2:51 pm
Dzisiaj na Mikolowskiej z tych granitowych blokow układano krawęzniki chodnika. Pytanie czy jego nawierzchnia tez bedzie wykonana z tegoż materiłu, czy moze innego. Mam nadzieje, ze zagosci rowniez granit.

Aha, zatoczka autobusowa byla dzisiaj przygotowywana do wykladania czyms, z tego co widziałem takie same kostki jak do drugiej stronie kolo AWFu.



Bula - Pon Paź 08, 2007 3:38 pm
Wracając do tej granicznej to najbardziej mnie rozbawiło to stwierdzenie

która i tak nie byłaby powiązana z żadnym innym ciągiem rowerowym



salutuj - Pon Paź 08, 2007 3:42 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Wto Paź 09, 2007 2:23 pm
UM łaskawie zauważył pseudoremont Mikołowskiej, warto spojrzeć na daty, także publikacji

" Przebudowa ulicy Mikołowskiej

04.10.2007, 13:04
Szanowni mieszkańcy. Od dnia 2 do 30 października będzie trwała przebudowa ulicy Mikołowskiej na odcinku od zjazdu z A4 do ul. Kominka w Katowicach. Natomiast od 8 października do 8 listopada będzie trwała przebudowa ul. Mikołowskiej na odcinku ul. Kominka do ul. Poniatowskiego. Roboty drogowe będą prowadzone w trakcie ruchu kołowego pojazdów. Przepraszamy za utrudnienia."

dzisiaj (11.10) zdarzył się cud, nie było korka, okazało się, że jednak można remontować chodnik bez blokowania połowy ulicy,

ciekawe czy, po awanturze, zaczną coś tam robić po południu a może nawet w sobotę ?



Jaimar - Wto Paź 16, 2007 9:11 am
Dzisiaj rano na Sienkiewicza pojawił się walec, więc pewnie niedługo odcinek do Ligonia zostanie skończony.
Na odcinku od Ligonia do Powstańców nie ma chodnika i są wykopane krawężniki. Leży też spora ilość betonowej kostki.



martin13 - Śro Paź 17, 2007 9:25 pm
Kłopoty z komunikacją zastępczą
Iwona Sobczyk 2007-10-17, ostatnia aktualizacja 2007-10-17 20:11
Podczas remontu torów tramwajowych między Chorzowem Batorym a Bytomiem mieszkańcy mieli korzystać z komunikacji zastępczej. Ale ta zawodzi.
Pan Wiktor, mieszkaniec Świętochłowic, w zeszłym tygodniu w nocy z czwartku na piątek wracał z pracy. Chciał jak zwykle dojechać "siódemką" do domu (na czas remontu tramwaj zastępuje autobus).

- Czekałem i marzłem, a autobus nie przyjeżdżał. W końcu wezwałem taksówkę. Kiedy dotarłem do domu, zadzwoniłem do dyspozytora Tramwajów Śląskich. Przeprosił mnie za utrudnienia i myślałem, że sprawa jest zakończona. Niestety, następnej nocy sytuacja się powtórzyła - opowiada mężczyzna, który tym razem postanowił odnaleźć zaginiony autobus.

Od dyspozytora dowiedział się, że autobus T-7 wyjechał z zajezdni o godz. 0.30.

Pan Wiktor: - Zdziwiłem się, że tak wcześnie, bo na moim przystanku, Świętochłowice Mijanka, który jest jakieś trzy kilometry dalej, miał być o osiem po pierwszej. Niemożliwe, żeby tyle czasu zajęło mu pokonanie tej odległości. Musiał być tu wcześniej.

Ponieważ następny autobus miał jechać dopiero za czterdzieści minut, mężczyzna znowu zdecydował się na taksówkę. Kolejną rozmowę z dyspozytorem i nocną podróż taksówką odbył z niedzieli na poniedziałek. - Oni są niereformowalni! - denerwuje się pasażer.

W poniedziałek panu Wiktorowi udało się wrócić do domu autobusem. - Wyszedłem z pracy wcześniej, na przystanku byłem dziesięć minut przed godziną odjazdu wypisaną na rozkładzie i w końcu się udało. T-7 przyjechał sześć minut wcześniej, niż powinien. W imię pasażerskiej solidarności ostrzegam: jeśli podróżujecie między Chorzowem Batorym i Świętochłowicami, zaopatrzcie się w telefon do dyspozytora i bądźcie na przystanku wcześniej!

- Sprawdziłem zapisy w dyspozytorni i nie ma tam żadnych skarg na funkcjonowanie komunikacji zastępczej w tym rejonie - mówi Bogumił Bochenek z Działu Ruchu Tramwajów Śląskich. - Musiało dojść do jakiegoś nieporozumienia. Bardzo mi przykro i chcę jeszcze raz przeprosić tego pana. Autobus jeździ tą samą trasą, co tramwaj, i o tych samych godzinach. Pilnujemy, żeby tak było i według mojej wiedzy nie ma z tym kłopotu. Szyny szlifujemy w nocy, kiedy natężenie ruchu jest najmniejsze. Na tej trasie roboty skończą się jeszcze w tym tygodniu. W najbliższym czasie utrudnienia czekają pasażerów linii 6 i 41.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4587751.html



Kamyk85 - Śro Paź 17, 2007 9:38 pm
W najbliższym czasie utrudnienia czekają pasażerów linii 6 i 41



absinth - Nie Paź 21, 2007 9:31 am
wczoraj wieczorem jechalem Bagienna...
tam mniej wiecej co trzecia latarnia nie dziala, a sa odcinki ze nie dzialaja wszystkie... i wyglada jakby sie wjechalo do jakies postPGRowskiej wsi a nie stolicy wojewodztwa...

Nie wie ktos do kogo nalezy utrzymanie tej drogi tzn czy jest to droga gminna/powiatowa czy moze wojewodzka?



Bula - Nie Paź 21, 2007 2:24 pm
Moim zdaniem oświetlenie zostanie przekazane miastu dopiero po zakończeniu całej modernizacji węzła. Teraz pewnie teren należy do Drogopol-u i oni mogą się tłumaczyć trwającymi pracami. Problem będzie jeśli wszystkie nie będą działały po zakończeniu wszystkiego.

Z "latarnianych" pozytywów to w końcu działają te wzdłuż DTŚ-ki na odcinku pod Stęśliciego/Grundmana.

Miałem też do UM pisać o tych na A4 (szczególnie w. Mikołowska) ale teraz się będą tłumaczyli że nie ma co robić, bo już się tym zajmie Budimex.

Wczoraj natomiast latarnie nie działały na Mikołowskiej od wiaduktu nad A4 do Brynowskiej



absinth - Nie Paź 21, 2007 4:31 pm

Moim zdaniem oświetlenie zostanie przekazane miastu dopiero po zakończeniu całej modernizacji węzła. Teraz pewnie teren należy do Drogopol-u i oni mogą się tłumaczyć trwającymi pracami. Problem będzie jeśli wszystkie nie będą działały po zakończeniu wszystkiego.

ale ja pisze o odcinku na ktorym zadnych robot nie ma t/j od Lwowskiej do mniej wiecej Boh. Monte Cassino...



Wit - Pon Paź 22, 2007 6:25 pm
Rusza przebudowa zjazdu z Katowic do Tychów i Bielska-Białej
tg2007-10-22, ostatnia aktualizacja 2007-10-22 19:11

W środę całkowicie zamknięty zostanie zjazd z Katowic w stronę Tychów i Bielska-Białej.
W ten sposób rozpocznie się ostatni etap remontu węzła drogowego al. Roździeńskiego - ul.Murckowska - ul. Bagienna. Kierowcy jadący w stronę Tychów będą musieli korzystać z objazdów: ulicami Bagienną i Monte Cassino. Szczegółowa mapa objazdów znajduje się na stronie http://www.um.katowice.pl.

Ruch na zjeździe w stronę Tychów i Bielska-Białej zostanie przywrócony 1 listopada, by kierowcy mogli korzystać z niego na Wszystkich Świętych. Droga ponownie zostanie zamknięta od 5 do 9 listopada.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



Bartek - Wto Paź 23, 2007 9:08 pm
Orinetuję się ktoś z was czy planowany jest remont ul. Warszawskiej od Rynku do Dudy Gracza?

Szczególnie chodzi mi o tory tramwajowe bo ich jakość jest wręcz szokująca, nie mówiąc o dziurach w drodze czy na przejazdach samochodowych przez tory.



kropek - Wto Paź 23, 2007 9:18 pm

Orinetuję się ktoś z was czy planowany jest remont ul. Warszawskiej od Rynku do Dudy Gracza?

Szczególnie chodzi mi o tory tramwajowe bo ich jakość jest wręcz szokująca, nie mówiąc o dziurach w drodze czy na przejazdach samochodowych przez tory.


Remont Warszawskiej by sie przydał. Najepiej taki, jaki zaproponowali architekci, ktorzy wygrali konkurs na przebudowe Mariackiej, Dworcowej itp.

Co do konkretów to całkiem niedawno ktoś pisał na forum, że Tramwaje Śląskie planuja remont torowiska na odcinku Rynek - Zawodzie Zajezdnia.
Co do samej ulicy Warszawskiej to na razie chyba nie ma co liczyc na jakakolwiek poprawe.



maniak - Wto Paź 23, 2007 9:32 pm
Z tego co ostatnio zauważyłem to z Warszawskiej zniknęli goście od kanalizacji. Czy to oznacza, że kanalizacja jest juz skończona??



Wit - Wto Paź 23, 2007 9:40 pm
raczej niedokończona....
czytaj wykonawca nie sprostał podwyżce cen na materiały budowlane i nie zmieścił się w przetargowym budżecie



Darkat - Śro Paź 24, 2007 6:00 pm
acha z remontów to chyba szykuje się remont wiaduktu w Murckach nad DK86 a przynajmniej jego nawierchni gdyż w tej chwili samochody poruszają się jedną nitką



absinth - Pon Lis 05, 2007 3:06 pm
ul. Bogucicka





Bartek - Pon Lis 05, 2007 3:16 pm
Takie czarne słupki z łańcuchem powinny być wszędzie w Katowicach zastępując te żółte barierki żywcem wyciągnięte z klocków LEGO



potok77 - Czw Lis 08, 2007 9:49 am
Dziś na Mikołowskiej mają układać ostatnią warstwe asfaltu a wogóle z placu budowy mają zejść do wtorku.



d-8 - Czw Lis 08, 2007 10:09 am
^^^ a nie mieli sie do konca pazdziernika z tym odcinkiem uwinac ?



Bula - Czw Lis 08, 2007 9:19 pm
Korki dzisiaj były masakryczne.



kropek - Czw Lis 08, 2007 9:30 pm

Korki dzisiaj były masakryczne.

oj tak

To efekt ruchu wahadłowego na Mikołowskiej. Rolę świateł przejęła policja. Korki również na A4 (oczywiście w zwiazku z przebudowa wezła Murckowska).

Dobrze, ze remont Mikołowskiej ma sie szybko zakonczyc.



Kamyk85 - Czw Lis 08, 2007 10:26 pm
Okropne korki z tego powodu tworzą się już na Placu Wolności, gdzie odcinek ok. 100 metrów pokonuje się obecnie w ok. 10 minut...



Safin - Czw Lis 08, 2007 10:44 pm
Prawie jak w Krakowie

Ja tam śmigałem szybko, ale musiałem się nadumać nad wyborem trasy.



Iluminator - Pią Lis 09, 2007 5:53 am
Tak, korki już się zaczynały nawet na Sokolskiej.

Spodziewam się podobnej sytuacji po realizacji inwestycji przez GTC na Mikołowskiej.



miglanc - Pią Lis 09, 2007 4:31 pm
Mikolowska w ogole robi sie coraz bardziej zakorkowana. Koniecznosc budowy alternatywnej drogi dla niej to najpilniejsza inwestycja drogowa Katowic.



Jastrząb - Pią Lis 09, 2007 10:43 pm
Nadmienię, że wczoraj jadąc do centrum z Witosa autobusem 193, jak się zatrzymaliśmy przed rondem mikołowskim, tak zjechaliśmy z niego po pół godziny. W połączeniu z 15 minutowym spóźnieniem autobusu (pewnie też wygenerowanym na mikołowskiej jadąc w przeciwną stronę) zaowocowało przybyciem na przystanek za AWFem zamiast o 9:33 to gdzieś koło 10:15. Współczuję ludziom, którzy jechali tym autobusem do pracy.



SPUTNIK - Sob Lis 10, 2007 11:11 am

Nadmienię, że wczoraj jadąc do centrum z Witosa autobusem 193, jak się zatrzymaliśmy przed rondem mikołowskim, tak zjechaliśmy z niego po pół godziny. W połączeniu z 15 minutowym spóźnieniem autobusu (pewnie też wygenerowanym na mikołowskiej jadąc w przeciwną stronę) zaowocowało przybyciem na przystanek za AWFem zamiast o 9:33 to gdzieś koło 10:15. Współczuję ludziom, którzy jechali tym autobusem do pracy.

ja wracałem tą trasą we czwartek, ale posłuchawszy rad znajomych zrobiłem sobie 7 - minutowy spacer przez park i resztę trasy pokonałem tramwajem



Krijan - Sob Lis 10, 2007 1:02 pm
Wczoraj jechałem przez piotrowice i podlesie.
Czy ktos wie po co zrobili debilne rondo na Armi Krajowej z ul. Bażantów (chyba), która jest drogą do nikąd i bez ruchu, zrozumiałbym bym z ul. Szarych Szeregów no ale jak widac miasta ma za duzo pieniedzy i wydaje na pierdoły, które są bezsensu.



salutuj - Sob Lis 10, 2007 2:10 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tequila - Sob Lis 10, 2007 3:17 pm

Wczoraj jechałem przez piotrowice i podlesie.
Czy ktos wie po co zrobili debilne rondo na Armi Krajowej z ul. Bażantów (chyba), która jest drogą do nikąd i bez ruchu, zrozumiałbym bym z ul. Szarych Szeregów no ale jak widac miasta ma za duzo pieniedzy i wydaje na pierdoły, które są bezsensu.


Bo to będzie wjazd z Armii Krajowe j na ul. Hierowskiego tam gdzie Osiedle Bażantów, dalej w ciągu ul. Bażantów na terenie dawnych zakładów Winklera planowane są inne inwestycje budowlane - a na zachód od Bażantów też ma być ma być budowane osiedle mieszkaniowe i od tego ronda będzie szło przedłużenie do tej planowej inwestycji.



Bula - Sob Lis 10, 2007 11:40 pm
09.11.2007, ul. Mikołowska











bobtrebor - Nie Lis 11, 2007 8:18 pm

może na przyszłość, w sumie lepiej zrobić raz rondo niż się wkopać ze skrzyżowaniem i potem przebudowywać do ronda

szkoda, że inne miejsca są przebudowywane bez takiego podejścia, np Francuska/Meteorologów, no ale sołtys tam nie jeździ i syfoza może być

czy wydaje mi się, że Mikołowska jest trochę poszerzona ?



kropek - Nie Lis 11, 2007 8:35 pm

czy wydaje mi się, że Mikołowska jest trochę poszerzona ?

Nie, raczej nie. Poprostu tak wygląda, bo ulica na fotce jest prawieże puste, nie ma namalowanych pasów itp.




d-8 - Pon Lis 12, 2007 9:49 am
na mikolowskiej w sobote wieczorem ( albo w piatek ) wylozyli asfalt. jeszcze wierzchnia warstwe beda klasc. ale trzeba przyznac ze tak sie uwineli, ze nie wiedzialem kiedy i juz bylo zrobione. a w sobote to do 19.00 pracowali chlopcy.



bobtrebor - Śro Lis 14, 2007 12:34 pm
ciągle ulica zwężona, grzebali się po kilka godzin zamiast pracować jak należy, teraz spadł śnieg, nic mogą robić a kierowcy stoją, ciekawe czy do wiosny



salutuj - Śro Lis 14, 2007 12:39 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Śro Lis 14, 2007 9:32 pm
mój punkt patrzenia to fotel kierowcy, jeśli zwykłe odnowienie jezdni na odcinku 100 m ma paraliżować miasto przez 1,5 miesiąca (na razie) to dziwię się, że ktokolwiek może ich chwalić, widziałeś to miejsce ? spędziłeś godziny stojąc w korku spowodowanym przez bezmózgie zarządzanie ?



salutuj - Śro Lis 14, 2007 9:39 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Śro Lis 14, 2007 9:43 pm
no i jak to widziałeś ?



salutuj - Śro Lis 14, 2007 9:59 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Śro Lis 14, 2007 10:01 pm
Żeby narzekanie było kompletne o i ja się poskarżę.
Jechałem tamtędy we wtorek i zuważyłem że zapadnięta studzienka przed światłami na skrzyżowaniu ze Strzelecką/Poniatowskiego nadal jest zapadnięta - mniej niż przed remontem, ale przeciez nie chodzi o to żeby mniej ale żeby wcale



Jastrząb - Śro Lis 14, 2007 11:21 pm

Wczoraj jechałem przez piotrowice i podlesie.
Czy ktos wie po co zrobili debilne rondo na Armi Krajowej z ul. Bażantów (chyba), która jest drogą do nikąd i bez ruchu, zrozumiałbym bym z ul. Szarych Szeregów no ale jak widac miasta ma za duzo pieniedzy i wydaje na pierdoły, które są bezsensu.


Też mnie ono zastanawiało, będąc jeszcze w fazie wczesnej budowy, ale tłumaczę sobie to tak, że w przyszłości jak rozbudują Bażanty i to po drugiej stronie drogi, to będzie potrzebne. Z tym, że póki co ulica Armii Krajowej jest główną drogą na Kostuchnę i Podlesie, już obecnie dość solidnie zatłoczoną a takie rondo ruchu na niej raczej nie upłynni.



potok77 - Pią Lis 16, 2007 9:33 am
Z ulicy Brynowskiej nie znikną ciężarówki?

Chociaż z początkiem stycznia ulica Brynowska przestanie być drogą krajową, a stanie się powiatową, nie oznacza to jednak, że nie będą nią mogły jeździć ciężarówki. Tak jak do tej pory, samochody o masie powyżej 10 ton będą miały zakaz wjazdu na Brynowską tylko w godzinach od 22 do 6. Na dobre sytuacja ma się poprawić dopiero wtedy, kiedy zostanie wyremontowana ul. 73 Pułku Piechoty i węzeł na ul. Pszczyńskiej na wysokości Giszowca.

Obecnie ul. Brynowska jest częścią DK 81. Mieszkańcy od lat narzekają, że życie utrudniają im pędzące pod oknami ciężarówki. Sytuację tylko trochę poprawiła decyzja miasta o wprowadzeniu zakazu poruszania się samochodów cięższych niż 10 ton w godzinach nocnych.

Do Urzędu Miasta dotarło już wprawdzie rozporządzenie ministra transportu o nowych kategoriach kilku dróg (w tym Brynowskiej), ale na razie niewiele to zmienia. - Żeby wprowadzić całkowity zakaz wjazdu dla ciężarówek, ruch tranzytowy musi mieć jakąś alternatywę. A na razie jej nie ma - mówi Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów.

Alternatywna droga, o której wspomina, jest na razie w sferze planów. - Chcemy, żeby samochody jadące z południa miasta zjeżdżały z ulicy Kościuszki w Kolejową, a dalej jechały ulicą 73 Pułku Piechoty do Pszczyńskiej. Z północy ruch odbywałby się tymi samymi ulicami. To jednak będzie możliwe dopiero po poszerzeniu ul. 73 Pułku Piechoty - wyjaśnia Marian Zych, naczelnik wydziału rozwoju miasta. Tymczasem w przyszłym roku rozpocznie się dopiero projektowanie przebudowy, a remont może potrwać nawet dwa lata. Mieszkańcy domów przy Brynowskiej muszą wiec uzbroić się w cierpliwość.

Opóźnienia na Mikołowskiej

Chociaż remont fragmentu ul. Mikołowskiej miał się zakończyć 8 listopada, na odcinku od ul. Kominka do hali AWF nadal nie ma ostatniej warstwy jezdni. Robotnicy pracują też przy budowie chodnika. Dlaczego prace się opóźniają. - Wszystkiemu winna jest pogoda. Asfalt nie może zostać położony, kiedy temperatura jest niższa niż 5 stopniu Celsjusza - tłumaczy Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM. - Prognozy są jednak pomyślne i myślę, że najpóźniej do końca miesiąca z Mikołowskiej znikną ostatnie utrudnienia w ruchu.

Grzegorz Żądło - POLSKA Dziennik Zachodni



salutuj - Pią Lis 16, 2007 10:00 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Pią Lis 16, 2007 10:37 am
Z wypowiedzi p. Handwerkera wynika że ciężarówki nie mogą jechać normalną dwupasmową + pobocza drogą przez las, poza obszarem zabudowanym, praktycznie bez skrzyżowań, lepszą niż niejedna krajówka i muszą czekać na jej remont i poszerzenie. Muszą za to teraz jeździć dwupasmową, nieco krętą, miejską ulicą, w terenie zabudowanym i zabudową po obu stronach i niezbyt szczęśliwymi z tego powodu mieszkańcami, z przejściami dla pieszych, światłami i przystankami autobusowymi. ?????????
A może ja to źle zrozumiałem albo czegoś nie wiem ? Bo w przeciwnym wypadku to albo rżnie głupa albo jest rzeczywiście mądry inaczej.
Wydaje mi się też że sporo kierowców ciężarówek zna "skrót przez garby" i z niego korzysta.



bobtrebor - Pią Lis 16, 2007 11:27 am
- Wszystkiemu winna jest pogoda. Asfalt nie może zostać położony, kiedy temperatura jest niższa niż 5 stopniu Celsjusza - tłumaczy Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM. - Prognozy są jednak pomyślne i myślę, że najpóźniej do końca miesiąca z Mikołowskiej znikną ostatnie utrudnienia w ruchu.




tremolo - Sob Lis 17, 2007 9:18 pm
A co z Gliwicką? Kiedy będą tamtędy jeździć tramwaje, podobno na zimę mieli puścić tam te omnibusy. Może przydało by sie tam puścić jakieś lepsze tramwaje? Nowe. Bo te krzywe, pokrzywione niewyważone raszple (co poniektóre) po prostu zajada tą ulice, i będzie trzeba zamknąć tramwaje ślaskie raz na zawsze. Bo autobusy wychodzą taniej.

W normalnych krajach w centrach miast robi się metro a poza nim Tramwaje -> lub po prostu wyjazd z tunelu. W normalnych krajach tez kolej ukrywa się w tunelach. Po pierwsze mneijszy hałas po drugie nie ma korków przed nielicznymi mostami kolejowymi.



Safin - Nie Lis 18, 2007 12:03 pm
gadałem kiedyś z jednym z robotników robiących tory na gliwickiej. Wspominał, że tory mają oddać na początku listopada. Nie do konca zrozumiałem go wtedy, czy maja oddac cała Gliwicka, czy tylko kawałek torow [czyli ze dalej tramwaj nie jeździ].

Tak czy siak, przy Cinema City sciagnieto barierki i mozna dalej wjezdzac w Gliwicka. Jak daleko-tego nie wiem.



potok77 - Pon Lis 19, 2007 8:05 am
Jeżeli chodzi o ul. Gliwicka to planowany termin przywrócenia ruchu tramwajowego planowany jest na 01.12.2007 r.



Jastrząb - Wto Lis 20, 2007 12:11 pm

A co z Gliwicką? Kiedy będą tamtędy jeździć tramwaje, podobno na zimę mieli puścić tam te omnibusy. Może przydało by sie tam puścić jakieś lepsze tramwaje? Nowe. Bo te krzywe, pokrzywione niewyważone raszple (co poniektóre) po prostu zajada tą ulice

Zwróć uwagę, że jest obecnie remontowana około 1/3 newralgicznego odcinka Gliwickiej. Nawet jeśli zostanie skończona, to pozostają jeszcze 2/3 po których żaden ucywilizowany tramwaj nie przejedzie.


W normalnych krajach w centrach miast robi się metro a poza nim Tramwaje -> lub po prostu wyjazd z tunelu.

Metro ma zupełnie inną funkcję niż tramwaj. Przewozi ono szybko ludzi pomiędzy oddalonymi od siebie dzielnicami. Tramwaj jest natomiast środkiem transportu bardziej lokalnym i dostępnym. Oprócz tego tramwaj jest typowo miejskim środkiem komunikacji, który świetnie wpisuje się w centra i deptaki miejskie, czego dowodem jest zastosowanie go w centrach wielu europejskich miast. Tunel tramwajowy ma ten zasadniczy plus, że skraca bezkolizyjny przejazd tramwaju tak jak wydzielone torowisko a przy tym nie zajmuje miejsca na powierzchni, ale jest to co najwyżej alternatywna droga linii tramwajowych w pewnych newralgicznych punktach.


W normalnych krajach tez kolej ukrywa się w tunelach. Po pierwsze mneijszy hałas po drugie nie ma korków przed nielicznymi mostami kolejowymi.

A po trzecie miasto nie jest rozcięta na pół jak Katowice. Niestety koszty są porównywalne do wystrzelenia obojga Kaczyńskich na Alpha Centauri (korzyści też porównywalne )



potok77 - Czw Lis 22, 2007 12:17 pm
Zaczynają sie prace przygotowawcze przed połączeniem Francuskiej z Damrota



salutuj - Czw Lis 22, 2007 12:46 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Pią Lis 23, 2007 7:36 am
naciepali asfaltu na Mikołowskiej, pewnie jakiś podkład, nierówne to, studzienka koło przejścia dalej dumnie sterczy i ogrodzona barierkami tamuje ruch, pięknie to oznakowane zresztą, chyba robi ten remont firma zajmująca się dotąd remontami podwórek wiejskich



d-8 - Pią Lis 23, 2007 7:54 am
wczoraj na mikolowskiej jakas siatke metalowa rozkladali przy zjezdzie na stacje lotos, na a ten asfalt ktory jest to ewidentnie widac ze na niego jeszcze jedna warstwa bedzie szla



Jastrząb - Pią Lis 23, 2007 9:26 pm
U góry na Mikołowskiej też jest siatka pod asfaltem. Ostatnio często stosuje się w Katowicach takie rozwiązanie na bardzo obciążonych drogach (widziałem to w górnych rejonach Korfantego). Wpływa to pozytywnie na wytrzymałoś nawierzchni.



Safin - Pią Lis 23, 2007 11:46 pm
Pukowca tez tak robili-z jakaś smieszna siatka. Właśnie wracam z Mikołowskiej-nakładaja kolejne warsty asfaltu. trzeba pogratulowac, bo na ogól psioczymy ze pracuja w ciągu dnia.



Kamyk85 - Sob Lis 24, 2007 12:07 am
U góry na Mikołowskiej też jest siatka pod asfaltem. Ostatnio często stosuje się w Katowicach takie rozwiązanie na bardzo obciążonych drogach



bobtrebor - Sob Lis 24, 2007 7:44 am

Pukowca tez tak robili-z jakaś smieszna siatka. Właśnie wracam z Mikołowskiej-nakładaja kolejne warsty asfaltu. trzeba pogratulowac, bo na ogól psioczymy ze pracuja w ciągu dnia.

nie mają wyjścia, w tym roku może się już nie zdarzyć temperatura pozwalająca na kładzenie asfaltu, gdyby teraz tego nie zrobiliby, moglibyśmy całą zimę zostać z rozgrzebaną ulicą

swoją drogą to chyba rekord nieudolności, prawie dwa miesiące robić niewielki remont i to w samym centrum miasta, ciekawe kto zdecydował o takim terminie prac, zamiast w małym ruchu wakacyjnym wybrał jesienny szczyt i niepewną pogodę



drzewko - Sob Lis 24, 2007 8:11 am

I nie tylko na bardzo obciążonych, siatkę położyli też na Tauzenie na ul. Chrobrego, na odcinku od Chorzowskiej do targu
Na wszystkich remontowanych drogach na tauzenie jest siatka.



Kamyk85 - Sob Lis 24, 2007 11:18 am
Dałem przykład z tym odcinkiem Chrobrego, bo to akurat niedawno robili
Ale te siatki na całym Tauzenie pokazują, że nie tylko na obciążonych drogach są stosowane



Bula - Sob Lis 24, 2007 10:39 pm
Na Mikołowskiej leży już ścieralna (ostatnia) warstwa asfaltu, zostały do wypełnienia małe kawałki przy zjeździe na Kominka i przy stacji. Dobrze, że to już się kończy.



Jaimar - Nie Lis 25, 2007 8:11 pm
Na SCC w watku o katowickich drogach była kiedyś dyskusja o tych siatkach - przuy okazji bodajże kładzenia siatki na Batorego. Podobnież jest to nasz miejscowy katowicki pomysł (MZUiM ?). Pierwsza podobno była ul Andrzeja (wyremontowany kawałek oczywiście) i się sprawdziło - co doskonale widać - ruch jest tam spory, włącznie z autobusami a ulicy nic nie ma. Teraz kładą tą siatkę prawie wszędzie - np. nawet na łącznicach na węźle Roździeńskiego-Bagenna - Murckowska.



Safin - Nie Lis 25, 2007 10:07 pm
hahah, oby tylko sie złomiarze nie dowiedzieli bo nam drogi rozprują!



bobtrebor - Pon Lis 26, 2007 7:35 am
Mikołowska już przejezdna, pierwszy raz nie było korka, co prawda nie trafili z łączeniem nowego kawałka ze poprzednio położonym i jest stopień przy światach dla pieszych

skoro nasz UM zakończył tak wielką inwestycję to mam teraz propozycję : może by puścili ekipę w miasto i zobaczyli jak wiele ulic, ze stosunkowo dobrą nawierzchnią ma zaczątki kraterów, niech chociaż lepikiem zamalują te spękania, droga pociągnie parę lat dłużej, chyba że zadaniem MZUiM nie jest dbanie o drogi tylko produkowanie terenów pod całkowite remonty, widocznie nas stać

GW i zdanie Uszoka :

"Zdaniem prezydenta Katowic Piotra Uszoka sposobem na ożywienie centrum miasta jest wyeliminowanie zeń ruchu samochodów."

temu panu już naprawdę podziękuję, wypłoszył na spółę z Lutym resztę chętnych i kolejny genialny pomysł



Bula - Czw Lis 29, 2007 8:46 pm
29.11.07 ul. Mikołowska















Jak widać zostały do namalowania pasy i uporządkowanie terenu.



Bula - Czw Lis 29, 2007 8:49 pm
Na węźle Murckowska/Bagienna/DTŚ prace niestety skończone. Oto ostatnia remontowana łącznica: Centrum - Tychy.













Wit - Pią Gru 07, 2007 9:46 pm


Czy zimą ul. Gliwicką znowu pojadą tramwaje?

Do końca listopada miał się zakończyć kolejny etap remontu ul. Gliwickiej. Miał, ale się nie zakończył. Powodem opóźnień był nagły atak zimy. Kierowcy będą mogli bez przeszkód przejechać Gliwicką najpóźniej do końca roku. Niewykluczone jednak, że remontowany fragment będzie gotowy już w połowie miesiąca.

Prace na Gliwickiej są trudne, bo prowadzi je kilka firm i instytucji. Głównymi inwestorami są Urząd Miasta oraz Tramwaje Śląskie. Mimo że modernizowany odcinek od ul. Żelaznej do ul. Janasa jest już prawie gotowy, nie wiadomo czy wraz z zakończeniem robót znowu zaczną kursować tędy tramwaje. Jak się bowiem dowiedzieliśmy, miasto ma na tę sprawę nieco inny pogląd niż Tramwaje Śląskie. - Chcemy się trzymać ustalonego wcześniej harmonogramu - mówi Adam Kochański, naczelnik wydziału inwestycji UM. - Zgodnie z nim w tym roku kończymy prace na Gliwickiej i wznawiamy je wiosną, kiedy pozwoli na to pogoda. W przyszłym roku cała ulica aż do ul. Bocheńskiego musi zostać wyremontowana.

Wprawdzie Tramwaje Śląskie nie chcą o tym głośno mówić, ale firma chciałaby prowadzić prace nadal. Wiązałoby się to oczywiście z nie wznawianiem kursów tramwajowych Gliwicką na okres kilku najbliższych miesięcy. - Póki co koncentrujemy się na zakończeniu robót przy skrzyżowaniu z ulicą Janasa - mówi Szczepan Wodniok, dyrektor techniczny w spółce Tramwaje Śląskie. - Na razie nie zapadła decyzja, co będzie dalej. Na pewno nie zrobimy niczego, co nie będzie uzgodnione z miastem. Prowadzimy tę inwestycję wspólnie i jesteśmy od siebie zależni.

Na czas remontu mieszkańcy muszą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej, którą organizuje KZK GOP. Zamiast tramwajów, jeżdżą busy i autobusy. - Zastosowaliśmy się do uwag mieszkańców i od dłuższego czasu nie mamy żadnych skarg - mówi Alodia Ostroch, rzeczniczka KZK GOP. - Jeżeli będzie taka konieczność, jesteśmy przygotowani na dalsze funkcjonowanie komunikacji zastępczej. Czekamy na decyzje w tej sprawie.

Wczoraj w Urzędzie Miasta miało się odbyć spotkanie w sprawie dalszych prac na ul. Gliwickiej. Zakończyło się po zamknięciu tego numeru gazety.

Grzegorz Żądło - POLSKA Dziennik Zachodni



d-8 - Wto Gru 11, 2007 8:20 am
w wielu miejscach w srodmiesciu pojawily sie tablice informacyjne bialo-niebieskie dot konkretnych miejsc / punktow

i tak na przyklad na dworcowej sa odnosniki na prokurature, teatr ateneum , UM itd , prz rialcie tez na te punkty przy placu miarki na kochanowskiego odnosniki na politechnike slaska i akademie muzyczna i w paru miejscach jeszcze.

czasami mozna by to bardziej schludnie poustawiac bo czasami znaki sa po dwoch stronach jezdni + znaki drogowe + jakies reklamy i robi sie 'las' slupkow, ale ogolnie wielu osobom moze to ulatwic poruszanie sie po miescie wiec ok



babaloo - Wto Gru 11, 2007 9:28 am
To jest przykład działania półśrodkami. Nie chce nam się robić przemyślanego systemu informacji miejskiej ... to chociaż postawimy takie słupo - kierunkowskazy.



absinth - Wto Gru 11, 2007 10:40 am
tzn sama idea jest dobra bo wielokrotnie zdaerzalo mi sie ze kieowcy sie mnie pytali jak dotrzec tu i owdzie teraz jest to bardziej czytelne

zastrzezenia mozna miec nie tyle do samych znakow, bo to normalne znaki drogowe, ale miesc w ktorych je zamomtowano i sposobu w jaki to zrobiono



Bula - Wto Gru 11, 2007 8:18 pm
Miałem o tych znakach napisać już chyba z tydzień temu, ale jakoś zawsze mi wypadało z głowy.

Potwierdzenie z ul. warszawskiej



Oprócz nowych znaków w centrum wymieniane są wszystkie w całym mieście. W niektórych miejscach rzeczywiście są czytelniejsze i wskazują to co trzeba.



d-8 - Śro Gru 12, 2007 7:41 am
^^^ co do estetyki moze nie bede sie wypowiadal, czasami jest ok czasami mniej.

niemniej jednak wydaje mi sie ze te znaki moga nie do konca byc czytelne tak 'na szybko' dla jadacego kierowcy. na pocztowej w jednym ciagu ( czy kolo rialta ) jest chyba 5 ( czy nawet 6?) wiec nie da sie za jednym zamachem ogarnac wszystkich.

ale jednak zawsze to jakas pomoc dla obcych szukajacych info.



Jaimar - Śro Gru 12, 2007 7:55 am
Jak jest dużo obiektów docelowych to musi być dużo znaków
Czytelność natomiast mogłaby być nieco lepsza, gdyby tablice dla miejsc/obiektów były inne od tablic dla dzielnic - tak jak to jest w większości znanych mi przypadów zagraniczych.



salutuj - Śro Gru 12, 2007 7:55 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Śro Gru 12, 2007 8:46 am

Jak jest dużo obiektów docelowych to musi być dużo znaków
Czytelność natomiast mogłaby być nieco lepsza, gdyby tablice dla miejsc/obiektów były inne od tablic dla dzielnic - tak jak to jest w większości znanych mi przypadów zagraniczych.


dla zabytkow sa inne


imo czytelnoscia nie ma problemu, tzn zalezy jeszcze jaki kto ma wzrok ja z moim nie narzekam

co do estetyki samej planszy imo jest ok, to jest zwykly znak drogowy wiec nie za bardzo wiem czego mona tu oczekiwac, problem dotyczy raczej tego jak to jest montowane



d-8 - Śro Gru 12, 2007 9:41 am
ja wspomnialem o czytelnosci bo na dworcowej obok poczty glownej jest 5 info na raz i nie objalem niestety w trakcie jazdy wszystkich... stad moje wątpliwosci - ale polecam przetestowac samemu z pozycji kierowcy przy predkosci 40-50 km /h



jacek_t83 - Śro Gru 12, 2007 10:05 am


dla zabytkow sa inne


imo czytelnoscia nie ma problemu, tzn zalezy jeszcze jaki kto ma wzrok ja z moim nie narzekam

co do estetyki samej planszy imo jest ok, to jest zwykly znak drogowy wiec nie za bardzo wiem czego mona tu oczekiwac, problem dotyczy raczej tego jak to jest montowane


no wlasnie, jak to jest montowane?? te znaki sie obsuwaja za sprawa ciazenia czy tak specjalnie zostaly umieszczone na tych palikach??:)



macu - Śro Gru 12, 2007 10:36 am
Na samej górze będzie wielka, podświetlana tablica "Nowy system informacji miejskiej - dzieło Piotra Uszoka" ;-)



salutuj - Śro Gru 12, 2007 12:31 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Śro Gru 12, 2007 3:10 pm
Podwójne słupy to na pewno z myślą o zwiekszeniu atrakcyjności przyszłej ściezki rowerowej

Z większą różnorodnościa tablic chodziło mi mniej więcej o to (może nie do końca w takim wykonaniu) :

http://www.slowtrav.com/italy/driving/navigating.htm

Jak są 3 tablice to nie ma problemu, jak jest więcej to już może być gorzej.
Postawmy się też w sytuacji cudzoziemca, który będzie na mapie szukał dzielnicy "Urząd Wojewódzki"

Odrębne oznaczenie zabytków to krok w dobrą stronę, tylko czemu nie pójśc na całość ?



Bula - Śro Gru 12, 2007 5:01 pm

nic nie mowie, ale mogli na jednym slupie to postawic

Znaków na podwójnych słupach się nie przekręci.



salutuj - Śro Gru 12, 2007 6:15 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Śro Gru 12, 2007 7:53 pm
Chyba rozszyfrowałem genezę podwójnych słupów. Idąc z Andrzeja pod wiadukt nad Mikołowską zauważyłem że tam też pojawiły się te "wskazówki" - na solidnym (pojedynczym) słupie na którym jeszcze niedawno wisiała zwykła, duża zielona tablica. Na tych podwójnych słupach też pewnie były takie drogowe zielone tablice - na Warszawskiej na pewno, na Kościuszki nie jestem pewien



absinth - Śro Gru 12, 2007 9:04 pm
niekoniecznie



Jastrząb - Śro Gru 12, 2007 9:34 pm

no wlasnie, jak to jest montowane?? te znaki sie obsuwaja za sprawa ciazenia czy tak specjalnie zostaly umieszczone na tych palikach??:)

Może magistrat przewiduje, że dojdzie tam jeszcze bardzo dużo tablic z nowymi miejscami. Np. "Do Rezydencji Piotra Uszoka".




Na tym zdjęciu to wygląda to makabrycznie. Czy to trzeba było postawić na środku chodnika i to jeszcze na dwóch słupkach. Współczuję co wyższym przechodnią, którzy pewnie nie raz przydzwonią w tę tablicę.

Dziś zaliczyłem mały spacerek przez Załęże, wraz z kontrolą ulicy Gliwickiej. Prace faktycznie są już na ukończeniu. W okolicy kościoła brakuje jeszcze wielu rzeczy, w tym warstwy ścieralnej, ale im bliżej centrum, tym jest lepiej. Kawałek drogi od Żelaznej, do następnego skrzyżowania jest już otwarty. Dalej Nawierzchnia i torowisko są czyszczone, oraz wieszana jest trakcja tramwajowa. O dziwo nie jest wieszana na słupach jak to miało miejsce od Placu Wolności, ale na budynkach. Więc albo nie planuje się w najbliższym czasie żadnych wyburzeń przy Gliwickiej, albo się planuje i będą przy tym poważne problemy z funkcjonowaniem tramwajów.

Sama ulica Gliwicka została troszkę zwężona. Zdecydowanym plusem takiego rozwiązania są szersze chodniki, czyli więcej miasta dla ludzi. Zdecydowanym minusem jest to, że teraz mało które auto będzie w stanie wyprzedzić po prawej tramwaj. To przy awaryjności Tramwajów Śląskich, może być troszkę upierdliwe. Jak już kiedyś wspominałem nawierzchnia ulicy to betonowe koryta na tory oraz asfalt. Chyba najlepsze rozwiązanie, zapewniające komfort podróży zarówno autem jak i tramwajem, oraz dosyć dobrą wytrzymałość. Znacznie gorzej wyglądają materiały użyte na chodnikach. Zwykła, szara, prostokątna kostka, pozostająca lata świetlne, za tą (też nie rewelacyjną) użytą w centrum, natomiast wjazdy do posesji wykonane są z dużych kostek granitowych.

Na sam koniec, moją uwagę zwróciły dwa monstrualnej wielkości słupy, tworzące jakby bramę do remontowanej części Gliwickiej. Może zostaną na nich umieszczone te tablice informacyjne w wersji dla niedowidzących. Na razie stoją puste, ale sądząc po ich rozmiarach, to mogłyby podpierać lądowisko dla śmigłowców.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 7 z 15 • Wyszukano 3395 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.