ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



absinth - Wto Paź 03, 2006 8:13 am
Biuletyn Zamówień
Publicznych nr 263
z dnia 2006-10-03

POZYCJA 51413

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Katowice: remont ul. Opolskiej na odcinku od ul. Sokolskiej do ul. Sobieskiego

Całkowita wielkość lub zakres: ROBOTY DROGOWE
1.Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 250m3
2.Frezowanie nawierzchni asfaltobetonowej na gł. 3cm - 945m2
3.Ułożenie krawężników betonowych 15x30 i kamiennych 20x35, na ławie betonowej - 565mb
4.Ustawienie studzienek ściekowych ulicznych z gotowych elementów - 5 szt.
5.Jezdnia
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm - 871m2
Wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem sortowanym gr.10cm - 124m3
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 11cm (materiał inwestora) - 1987m2
Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 7cm - 120m2
Ułożenie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5cm - 120m2
6.Chodnik
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 10cm - 1645m2
Ułożenie nawierzchni z kostki betonowej gr. 8cm - 1645m2
3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w dniach: 30




jacek_t83 - Wto Paź 03, 2006 8:37 am
A ja chcialem napisac tylko, ze na skrzyzowaniu Mikołowskiej z Kozielską zmienili częstotliwość zmiany świateł, i szlag człowieka trafia bo są takie korki, jak w godzinach szczytu!



Safin - Śro Paź 04, 2006 1:23 am
Światła w wielu miejscach sa jakies takie mulaste. Bocheńskiego to dobry przykład, tam szczególnie na skrzyżowaniu z gliwicka, sygnalizacja jest ustawiona po prostu źle. Inna sprawa ze to sie ankłada na złe rozwaizanai drogowe...

Dlatego ja jeźdze po nocach, czujniki + totalna pustka to jest to co lubie najbardziej. tylko czasami sie zdarza jacys znudzeniu policjanci...



salutuj - Śro Paź 04, 2006 7:36 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko




Bula - Czw Paź 05, 2006 5:53 pm
Zabrska skończona. Efekt wiadomo mógłby być lepszy patrząc na remontowane ulice koło Wojewódzkiej, ale nie jest też aż tak źle.



Ne pewno plusem jest zieleń, a właściwie drzewka i coś tam na dole



Dużo też daje budynek Warty. Swoją drogą kiedy on powstał??







Co teraz mi się rzuciło w oczy to, że na każdej remontowanej ulicy pojawiają się miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych. Tak samo jest na Lompy, Kobylińskiego i reszcie tam.



I Francuska

Przy Powstańców. Tu jest jedna granica remontu



Idziemy w stronę sądu



Nowe miejsca parkingowe wzdłuż ulicy



I przy śląskiej siedzibie przestępców





I druga granica remontu



Pamiętam, że była dyskusja o latarniach na Kobylińskiego i na Lompy są już inne które co prawda mnie się mniej podobobają bo są jakieś zbyt zwykłe, ale nie wiem jak to jest jeśli chodzi o te wasze jakieś style czy co tam





salutuj - Czw Paź 05, 2006 6:21 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tequila - Czw Paź 05, 2006 6:23 pm
A kto z naszych smyrnoł ten baner na ścianie



Bula - Czw Paź 05, 2006 6:26 pm

na Kościuszki już ktoś usunął a stały tam może rok

W którym miejscu na Kościuszki??



salutuj - Czw Paź 05, 2006 6:38 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Czw Paź 05, 2006 6:41 pm
A jesteś pewien że wszystkie zniknęły/zostały usunięte?? Bo jakoś nie zwróciłem na to uwagi a wydaje się doyć dziwne



salutuj - Czw Paź 05, 2006 6:56 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Czw Paź 05, 2006 8:12 pm
najlepsze w nowych latarniach jest to ze sa plastikowe
przynajmniej zlomiarze sie nie pokusza

a ta ktora jest na nowych fotkach jest niezla ciekawostka dol z plastikowego ludwika XIV a gora z polowy lat 90tych



SPUTNIK - Czw Paź 05, 2006 8:16 pm
"Z tradycją w nowoczesność"



jacek_t83 - Pią Paź 06, 2006 6:17 am

"Z tradycją w nowoczesność"
W Katowicach narodzila sie wlasnie nowa, swiecka tradycja.



Tequila - Pią Paź 06, 2006 6:19 pm


Odkorkują miasto?

W przyszłym tygodniu ma zostać otwarte skrzyżowanie ulic Francuskiej i Warszawskiej. To dobra wiadomość dla wszystkich, którzy codziennie muszą przebijać się przez centrum miasta. Za trzy miesiące pojedziemy tunelem pod Rondem. W przyszłym roku ruszy remont ul. Mikołowskiej, a prawdopodobnie rok później ul. 73 Pułku Piechoty.



Już rozpoczęły się prace przy przebudowie węzła Murckowska nad autostradą A4. Wygląda na to, że w najbliższych latach na katowickich drogach będzie panował spory ruch i to nie tylko z powodu coraz większej liczby samochodów.

O tym, że układ komunikacyjny miasta jest niewydolny, nie trzeba nikogo przekonywać. Szczególnie trudna sytuacja jest w śródmieściu. Właściwie już od rana aż do późnego popołudnia na wielu ulicach tworzą się korki.

W ubiegłym tygodniu została oddana droga, która jest przedłużeniem ul. Grundmanna do ul. Sądowej. Ten łącznik ma odciążyć głównie ul. Gliwicką oraz plac Wolności. Na razie jednak korki nie zniknęły. Wręcz przeciwnie, nie tylko tworzą przy wyjeździe z pl. Wolności na Sądową, ale również na Mikołowskiej. Dlaczego? - Kierowcy nie przyzwyczaili się jeszcze do nowej drogi i wielu z nich dalej jeździ do placu Wolności - uważa Waldemar Bojarun, rzecznik UM. - Ponadto przed otwarciem łącznika przestrojona została sygnalizacja przy skrzyżowaniu Sądowej, Matejki, Słowackiego i Mikołowskiej.

Jak zapewnia Bojarun, pracownicy wydziału komunikacji UM monitorują skrzyżowanie i w ciągu dwóch, trzech tygodni światła mają zostać odpowiednio ustawione.

To jednak całkowicie nie zlikwiduje korków. Dlatego powstał pomysł przedłużenia ul. Grundmanna przez tory, aż do autostrady A4. To jednak perspektywa kilku lat. Zdecydowanie bliższy jest remont Mikołowskiej na odcinku od centrum do węzła na wysokości AWF-u. Plany zakładają poprowadzenie dwóch pasów wyjazdowych z centrum. Z kolei do śródmieścia wjeżdżałoby się tylko jezdną jezdnią. Niewykluczone jednak, że uda się nieco poszerzyć Mikołowską, tak żeby jazda w obydwie strony odbywała się dwoma pasami.

Trwają ostanie prace przy budowie tunelu pod Rondem - Wykonawca zapewnił nas, że zdąży do końca października - mówi Bronisław Rduch, kierownik kontraktu. - To jednak tak skomplikowana budowla, że jej odbiory techniczne potrwają około dwóch miesięcy. Jestem jednak przekonany, że w grudniu będzie już można jeździć tunelem.

Z kolei na powierzchni Ronda trwają prace przy budowie tzw. małej architektury oraz pod samą kopułą, której zagospodarowaniem zajmie się ASP.

Niedawno rozpoczęły się roboty przy węźle Murckowska. Jego przebudowa stała się koniecznością, bo w godzinach popołudniowych korki na A4 sięgały aż pod ul. Wita Stwosza. W ciągu dwóch lat całkowicie zostanie zmieniona geometria węzła (czyli wjazdy i zjazdy na i z autostrady oraz z i na ul. Murckowską). Szerszych będzie też kilka wiaduktów w ciągu A4.

Za dwa lata ma zostać poszerzona ul. 73 Pułku Piechoty. Powstanie też zupełnie nowy węzeł przy jej wlocie do ul. Kościuszki. Będzie również nowy wjazd w ul. Pszczyńską.
Grzegorz Żądło - Dziennik Zachodni

http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/654969.html



kropek - Sob Paź 07, 2006 10:51 am
Mogliby jeszcze te słupy oczyścić z ogłoszeń, bo strasznie obskórnie to wygląda.



salutuj - Sob Paź 07, 2006 11:05 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



winn - Sob Paź 07, 2006 3:02 pm

to daloby sie rozwiązać karaniem osób które sa na reklamach - w końcu jest namiar na nich, ale problem jest z tym że konkurencja mogłaby dokopywać w ten sposób

no to jedni nadawali by na drugich a drudzy na pierwszych i sprawa sama by sie rozwiazala



salutuj - Sob Paź 07, 2006 4:55 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



winn - Sob Paź 07, 2006 5:29 pm
hmm no to by byly szczegolnie zlosliwe przypadki wykorzystywania prawa do wlasnych, "niecnych" celow... chyba dalej plusy tego rozwiazania przewazaja nad minusami, a poki spoleczenstwo nie dorosnie to wiele sie nie zmieni... ale moze choc troche. warto moim zdaniem



tremolo - Sob Paź 07, 2006 10:57 pm
A co z tą Warszawską? Dalej stan taki prawie jak przed Wakacjami, to tak już zostanie ??
Coś słyszałem od Omów w Tramwaju, że to nie bardzo wygląda...

Po za tym zauwazyłem, że biora się za osłony przeciwhałasowe na Roździeńskiego na wysokości Burowca/Dąbrówki Małej.



Safin - Sob Paź 07, 2006 11:12 pm
Zadziwia mnie ogólna akceptacja obecnych rozwiązan drogowych w ścisłym centrum Katowic. Szalone slalomy[objazdówka Placu Fryderyka] kilka nieprzejezdnych placków, które trzeba objeżdzać jednokierunkowo [cały klocek Korfantego-Sokolska, Mickiewicza-DTŚ], wieczny brak parkingów, ale planuje się tylko poszerzyc Mikołowską. Rondo swoją boskością wszystko naprawi.
Tak jak z tą kanalizacją. Jedna duża inwestycja, rezszta jak przetnę szarfę. Wogole co ma piernik do witraka, urzednicy po podpisaniu umów powinni odrazu zabierać sie za dalsze planowanie, by było spójnie, a nie czekac do zakończenia pierwszego. Przecierz wiadomo co powstanie, jawnie widac co podpisano, widać urzedach sami co jak nie zobacza i nie pomacaja to nie uwierzą [lekki OT].

Waskie gardła pozostaną. Będziemy się na nich długo dławić.



MarcoPolo - Nie Paź 08, 2006 1:32 am

Zadziwia mnie ogólna akceptacja obecnych rozwiązan drogowych w ścisłym centrum Katowic. Szalone slalomy[objazdówka Placu Fryderyka] kilka nieprzejezdnych placków, które trzeba objeżdzać jednokierunkowo [cały klocek Korfantego-Sokolska, Mickiewicza-DTŚ], wieczny brak parkingów, ale planuje się tylko poszerzyc Mikołowską. Rondo swoją boskością wszystko naprawi.
Tak jak z tą kanalizacją. Jedna duża inwestycja, rezszta jak przetnę szarfę. Wogole co ma piernik do witraka, urzednicy po podpisaniu umów powinni odrazu zabierać sie za dalsze planowanie, by było spójnie, a nie czekac do zakończenia pierwszego. Przecierz wiadomo co powstanie, jawnie widac co podpisano, widać urzedach sami co jak nie zobacza i nie pomacaja to nie uwierzą [lekki OT].

Waskie gardła pozostaną. Będziemy się na nich długo dławić.


Panie, z ust mi pan to wyjales!

Trzeba robic plan komunikacyjny.



Tequila - Nie Paź 08, 2006 8:18 am
To pokaz plan dla południa bez burzenia jego połowy (vide tramwaj na Manhattan) lub wycicnia rezerwatu przyrody (vide droga Kostuchna - Muchowiec)



salutuj - Nie Paź 08, 2006 8:37 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tequila - Nie Paź 08, 2006 9:21 am
Pomysł dobry (do realizacji w latach 60tych ubiegłego stulecia) kiedy to nie trzeba by burzyć połowy dzielnicy.
Na stronie um była mapa z planowanym przebiegiem linii tramwajowej na Ochojcu - Piotrowicach - i ani jedna nie była zbyt dobra. Jedyne w miarę bezkolizyjne rozwiązanie odpada ze względu na to że tramwaj byłby usytuowany w łąkach daleko od osiedla.
Dzis warto pomysleć o połączeniu Trolejbusem Katowic / Mikołowa / Tychów.



Safin - Nie Paź 08, 2006 11:18 am

Dzis warto pomysleć o połączeniu Trolejbusem Katowic / Mikołowa / Tychów.
Trolejbusem? Ale taki z tymi liniami napięcia nad jezdnią, czy może sa juz takie co sie raz ładuja i potem nie muszą. Bo nie wyobrażam sobie CAŁEJ ul. Kościuszki "okratowanej".

a co do planów i rozwiązań no własnie o to chodzi że trzeba bużyć i trzeba planować śmiało, bo polityką bezpiecznego doklejania [...jak nowo Sądowa] nie dojedziemy nigdzie.



Tequila - Nie Paź 08, 2006 11:39 am
Oczywiście rozumiem że miasto ma pieniądze na ewentualne roszczenia mieszkańców + odszkodowania za wyburzenie posesji lub ich wykup. Niestety łatwo się rzuca hasła o Burzeniu całej dzielnicy, bez uwzględnienia innych rozwiązań. Wydaje mi się tez ze lepsze i tańsze jest poprowadzenie linii trolejbusowej , nawet osobym pasem ruchu, niż wyburzenie połowy Ochojca pod wątpliwą inwestycję - spóźnioną o jakis ..dziesiąt lat.



d-8 - Wto Paź 10, 2006 3:23 pm
ulica Jordana ( odcinek z kostki brukowej ) sypie sie. w kilku miejscach porobily sie dziury i kostka 'powylatywala' - nie wyglada to ciekawie i nie jezdzi sie zle. oprocz tego w paru miejscach widac ze kostka sie 'poluzowala' i grozi to powtorzeniem sytuacji jak opisalem powyzej

rowniez podobnie sprawa sie ma zaraz przy Altusie ( miedzy Altusem a przedszkolem ) tak kostka tez fruwa i ani dobrze to nie wyglada ani dobrze sie po tym nie jezdzi...

no coz - taka kostke trzeba umiec dobrze klasc. te odcinki nie byly robione szczegolnie dawno temu. widac - troche spartaczono. szkoda.



MarcoPolo - Wto Paź 10, 2006 4:14 pm
Jak przebudowuja Mikolowska to powinni opracowac jakies rozwiazanie sytuacji na skrzyzowaniach z Slowackiego, Andrzeja, Kopernika i Adamskiego. Tam jest chaos.



Tequila - Wto Paź 10, 2006 6:33 pm
Ciezko mówić o przebudowie , w wypadku przemalowania linii na asfalcie. Konieczna jest budowa Grundmanna aż do Ronda Maczka, bo z Mikołowskiej nic się nie wyciagnie nawet przy zmianie ilości pasów z czy tez do centrum.



Nazzy - Śro Paź 11, 2006 4:09 pm
Na ul. Plebiscytowej powoli prace dobiegają końca. Położony asfalt, chodniki też na wykończeniu. Na ul. Sienkiewicza od skrzyżowania z ul.Powstańców do Wojewódzkiej zaczęli zrywać asfalt i chodniki. Podobnie jak na ul. Zabrskiej, na ul. Sienkiewicza na chodniki zostanie użyty różowy bruk (nie Baum:) ). Tyle zaobserwowałem z drogi ze szkoły do domu.



Bula - Czw Paź 12, 2006 5:49 pm

Podobnie jak na ul. Zabrskiej, na ul. Sienkiewicza na chodniki zostanie użyty różowy bruk (nie Baum:) ).

Na pewno chodzi Ci o Zabrską?? Bo na niej niestety jest baum, i to całkiem sporo, właściwie to tylko baum .

Czyli Sienkiewicza remontują całą??!!

A wracając do drzew na Kościuszki to są wszędzie tam gdzie jest dla nich zrobione miejsce. Żadnego nie brakuje.



SPUTNIK - Czw Paź 12, 2006 5:59 pm

Podobnie jak na ul. Zabrskiej, na ul. Sienkiewicza na chodniki zostanie użyty różowy bruk (nie Baum:) ).

Na pewno chodzi Ci o Zabrską?? Bo na niej niestety jest baum, i to całkiem sporo, właściwie to tylko baum .

Czyli Sienkiewicza remontują całą??!!

A wracając do drzew na Kościuszki to są wszędzie tam gdzie jest dla nich zrobione miejsce. Żadnego nie brakuje.



Maar - Czw Paź 12, 2006 5:59 pm

Czyli Sienkiewicza remontują całą??!!

Nie , tylko odcinek do ul. Jagiellońskiej.



Luki_SL - Pią Paź 13, 2006 10:59 am
Czy zauważyliście,że na Mikołowskiej są coraz większe korki w stronę centrum-moim zdaniem coś przekombinowali z tym nowym programem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Mikołowska-Sądowa.....



jacek_t83 - Pią Paź 13, 2006 11:06 am

Czy zauważyliście,że na Mikołowskiej są coraz większe korki w stronę centrum-moim zdaniem coś przekombinowali z tym nowym programem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Mikołowska-Sądowa.....

dokladnie!!!
dzis o tym rozmawialem z kierowca busa ponoc zmienili ustawienia swiatel tak ze teraz swieca krocej i robia sie korki. w druga strone tez
np dojazd do centrum z przystanku na mikolowskiej zajmuje teraz autobusem jakies 10 minut w najgorszych momentach!



Luki_SL - Pią Paź 13, 2006 11:10 am
Zwykle stało się w nich od skrzyżowania w stronę placu Andrzeja,a teraz od pałacu Młodzieży albo nawet od samej autostrady,masakra...



jacek_t83 - Pią Paź 13, 2006 11:16 am
Ja mam nadzieje, ze wroca do poprzednich ustawien. Choc sytuacja obecna trwa juz jakies poltora tygodnia!



macu - Pią Paź 13, 2006 11:27 am
Nie mogę znaleźć na forum ale niedawno obiecali w ciągu dwóch tygodni ustawić światła na tym skrzyżowaniu. Czyli jeszcze mniej wiecej tydzień:-)



jacek_t83 - Pią Paź 13, 2006 11:30 am

Nie mogę znaleźć na forum ale niedawno obiecali w ciągu dwóch tygodni ustawić światła na tym skrzyżowaniu. Czyli jeszcze mniej wiecej tydzień:-)
czyli jeszcze przez mininum tydzien bede sie spoznial
dzieki za info



macu - Pią Paź 13, 2006 11:48 am
Znalazłem:-)
"Dziennik Zachodni" 06.10.2006 ten wątek
"Jak zapewnia Bojarun, pracownicy wydziału komunikacji UM monitorują skrzyżowanie i w ciągu dwóch, trzech tygodni światła mają zostać odpowiednio ustawione."
Czyli nieprzekraczalny ekhemekhem termin to 27.10.2006 :-)



Luki_SL - Pią Paź 13, 2006 1:51 pm
Co tu monitorować,po prostu ustawić na dłużej sygnał zielony od Mikołowskiej w stronę placu Wolności



salutuj - Pią Paź 13, 2006 1:56 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



jacek_t83 - Pią Paź 13, 2006 2:00 pm

Co tu monitorować,po prostu ustawić na dłużej sygnał zielony od Mikołowskiej w stronę placu Wolności

caly czas tak bylo tylko jakiemus imbecylowi sie zachcialo eksperymentowac

acha, moze ktos zrobic zdjecia Plebiscytowej, bo dzisiaj zauwazylem ze montowali latarnie Ludwik XVI i nawet to wszystko do siebie pasowalo
Maar moze ty sie wybierzesz, dawno zadnych zdjec nie wrzucales



Maar - Pią Paź 13, 2006 6:13 pm

caly czas tak bylo tylko jakiemus imbecylowi sie zachcialo eksperymentowac

acha, moze ktos zrobic zdjecia Plebiscytowej, bo dzisiaj zauwazylem ze montowali latarnie Ludwik XVI i nawet to wszystko do siebie pasowalo
Maar moze ty sie wybierzesz, dawno zadnych zdjec nie wrzucales


Ależ oczywiście Jacku

Remont ulic: Rybnickiej, Lompy, Podgórnej, Rybnickiej i Plebiscytowej)prawie) jest ukończony. Obecnie trwa remont odcinka ul. Sienkiewicza.

ul. Plebiscytowej
















ul. Podgórna






ul. Lompy







Na każdej ulicy postawiono te same, stylowe lampy.

ul. Sienkiewicza








salutuj - Pią Paź 13, 2006 6:19 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Darkat - Pią Paź 13, 2006 7:26 pm
jeszcze tylko deszcz wymyje nieczystości i będzie to wyglądać jeszcze lepiej. Natomiast na co innego chciałbym zwrócić uwagę otóż kilka ujeć powinno być umieszczonych na SCC
Choćby to http://img222.imageshack.us/img222/3132/749xh5.jpg gdzie fajnie widać nawarstwianie się zabudowy. Najpierw przyszły urząd Marszałkowski, potem urząd wojewódzki, a na koniec w perspektywie GCK czy widok ul. Plebiscytowej http://img140.imageshack.us/img140/5646/743rv0.jpg
http://img178.imageshack.us/img178/9229/745lf4.jpg

Co do latarni z początku się wyrażałem że są za długie. Teraz jakoś mi się tak nie wydaje



salutuj - Pią Paź 13, 2006 8:23 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Wit - Pią Paź 13, 2006 9:12 pm


Zmiana ruchu na ul. Warszawskiej
pj
2006-10-13, ostatnia aktualizacja 2006-10-13 21:48

Już niedługo zakończy się budowa Drogowej Trasy Średnicowej w centrum Katowic. Zanim to jednak nastąpi, mieszkańców czekają kolejne utrudnienia i korki. Dzisiaj (w sobotę) ma się rozpocząć budowa nowych przystanków tramwajowych na skrzyżowaniu ulic Granicznej z Warszawską i 1 Maja.

Nie będą się tu zatrzymywały tramwaje, zniknie także przejście dla pieszych. Dwupasmowa ulica będzie na czas robót miała po jednym pasie w każdą stroną. Prace mają potrwać ok. dwóch tygodni.



Maar - Sob Paź 14, 2006 8:22 am

http://miasta.gazeta.pl/i/30/katowice/00.gif

Zmiana ruchu na ul. Wawelskiej


Chyba na ul. Warszawskiej



jacek_t83 - Sob Paź 14, 2006 8:34 am

tu by się przydała taka plomba nowoczesna 4-5 piętrowa z elewacją wyróżniającą pionowe linie

http://url137.imageshack.us/url137/3886/742bk6.jpg

tez tak uwazam
Szkoda ze Dąbrowskiego tak szeroko i agresywnie wdzieraw Plebiscytowa bo wtedy bylby tam niezly klimat zeby zrobic specyficzne "zaglebie" kanjpiane choc na Plebiscytowej juz jest sporo knajp ale brakuje im jakiegos klimatu i przebicia.
A no i jeszcze by mogli cos zrobic z tym upouszczonym budynkiem dwanego teatru. Ja bym tam zrobic cos na ksztal takiej "Szuflady" z Chorzowa wtedy to by wrocilo zycie nocne do miasta



maciek - Sob Paź 14, 2006 8:38 am
Świetne ujęcie





SPUTNIK - Sob Paź 14, 2006 8:38 am


te wiejskie chatki to wyglądają w tym miejscu nieco kuriozalnie



absinth - Sob Paź 14, 2006 8:57 am
Jacek swietny pomysl z tym wykorzystaniem starego teatru/kabaretu na Plebiscytowej na cos takiego jak chorzowska Szuflada
z tym ze u nas bym jeszcze dodal jakis dancefloor fajny

@ Sputnik
mi to ujecie przypomina slynna i tak zachwalana gdzieniegdzie Stodolni w Ostravie



jacek_t83 - Sob Paź 14, 2006 9:21 am

Jacek swietny pomysl z tym wykorzystaniem starego teatru/kabaretu na Plebiscytowej na cos takiego jak chorzowska Szuflada
z tym ze u nas bym jeszcze dodal jakis dancefloor fajny

a tam nie bylo parkietu?? bo parkiet to koniecznie musi byc w tak duzym lokalu inaczej goscie sie zanudza na smierc



Maar - Sob Paź 14, 2006 9:51 am
Dopiero teraz zauważyłem na zdjęciach, że na Plebiscytowej nie zlikwidowali jeszcze starych lamp

A tu jeszcze fotka z ul. Reymonta.





koniaq - Sob Paź 14, 2006 11:54 am
coraz bardziej podobaja mi sie te stylizowane lampy ! Sa takie wielkomiejskie !
Oby jak najszybciej sciagneli te stare lampy, wyburzyli te chatki na Plebiscytowej i zastapili to jakas fajna plombą, oraz wyremontowali kamienice !

Słyszalem kiedys, ze maja remontowac Jagiellonska ! Wiecie cos o tym ?



Pieczar - Sob Paź 14, 2006 12:07 pm
No byly swego czasu takie plotki, ale ostatnio sprawa sie wyciszyla



Oskar - Sob Paź 14, 2006 12:17 pm

Dopiero teraz zauważyłem na zdjęciach, że na Plebiscytowej nie zlikwidowali jeszcze starych lamp

A tu jeszcze fotka z ul. Reymonta.

http://url227.imageshack.us/url227/7563/765up9.jpg


Bardzo fajne ujęcie, choć szkoda, że w kadr wpadło jeszcze tyle wszędobylskich znaków. Ale jak wiadomo: nie sposób w Katowicach ich ominąć.



salutuj - Sob Paź 14, 2006 12:57 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Nie Paź 15, 2006 5:14 pm
wiecie co się dzieje na Załęskiej ? stoją już znaki, będzie zamnięta od Ligockiej aż do przejazdu Wujka



kropek - Nie Paź 15, 2006 5:57 pm

wiecie co się dzieje na Załęskiej ? stoją już znaki, będzie zamnięta od Ligockiej aż do przejazdu Wujka

Tam bedzie remont kanalizacji, bo rok temu ciagle byly jakies awarie i trzebabylo zamkac droge i byly spore problemy bo ludzie nie mieli wody itp.

Remont zaczyna sie w poniedzialek i dlatego wszystkie autobus jezdzace to tej pory po Zaleskiej i Dziewieciu z Wujka pojada prze wiadukt.

Niestety nic mi nie wiadomo ile ten remont ma potrwac.



jacek_t83 - Nie Paź 15, 2006 6:04 pm

Remont zaczyna sie w poniedzialek i dlatego wszystkie autobus jezdzace to tej pory po Zaleskiej i Dziewieciu z Wujka pojada prze wiadukt.

wypas jesli chodzi o mnie to tak juz moze zostac



Tequila - Nie Paź 15, 2006 6:23 pm
Zapominasz Jacek o takiej drobnostce jak obsługa dojazdu dla pracowników KWK "Wujek"



jacek_t83 - Nie Paź 15, 2006 6:30 pm

Zapominasz Jacek o takiej drobnostce jak obsługa dojazdu dla pracowników KWK "Wujek"
To byl taki zart, dowcip. Wyluzuj sie Tequila bo cos spiety jest ostatnio Ja i tak jezdze 812, ktory zatrzymuje se tylko na moim przystanku na Panewnickiej, pod awefem i na dworcu



Tequila - Nie Paź 15, 2006 6:35 pm
Spiety to byłem podczas wczorajszych nauk przed chrzestem Zuzy, i dzisiejszą uroczystością.



jacek_t83 - Wto Paź 17, 2006 6:56 am

Remont zaczyna sie w poniedzialek i dlatego wszystkie autobus jezdzace to tej pory po Zaleskiej i Dziewieciu z Wujka pojada prze wiadukt.


wczoraj jak wracalem po poludniu do domu to sie niezly korek zrobil ciekawe jak bedzie dzisiaj

a tak btw to, te wypasione lampy jeszcze nie swieca




Luki_SL - Wto Paź 17, 2006 10:18 am
Świetnie wyglądają te nowowyremontowane uliczki,dziś z nudów specjalnie wysiadłem przystanek wcześniej i sobie je pozwiedzałem



bobtrebor - Wto Paź 17, 2006 5:18 pm
Załęską rozkopali tylko przy przepompowni ścieków, wygląda na to, że z drogą nic nie będą robili a praktycznie codziennie przybywa garbów, Wujek fedruje na całego



Luki_SL - Wto Paź 17, 2006 5:32 pm

Załęską rozkopali tylko przy przepompowni ścieków, wygląda na to, że z drogą nic nie będą robili a praktycznie codziennie przybywa garbów, Wujek fedruje na całego
Ostatnio w Aktualnościach mówili,że mieli tam jakąś awarię kanalizacji....widać już im rury nie wytrzymały z tych szkód górniczych......



bobtrebor - Wto Paź 17, 2006 5:50 pm
tam ciągle coś strzela, obok siebie idzie ważna rura z wodą i jest przepompownia ścieków, tej zimy strzeliła woda i cała Załęska był w lodzie, potem go kuli i do wiosny leżały na Szadoka hałdy breji, na Kokocińcu poszła rura z gazem, znaki szkody górnicze pojawiły się także na Ligockiej przy Rozwoju, most nad stacją w Brynowie z jednej strony się zapada...

Wujek ma to w d...



Maar - Wto Paź 24, 2006 5:16 pm
Zdjęcia z przebudowy wiaduktu nad ul. Francuską z 21.10.2006:




i tablica informacyjna


btw lampy na Plebiscytowej już świecą, przynajmniej od soboty. Ulica jest w miarę dobrze oświetlona, wygląda to o wiele lepiej niż wcześniej.



winn - Wto Paź 24, 2006 9:17 pm
zauwazylem dzisiaj ze ul. sienkiewicza, tzn prostopadla do jagiellonskiej, jest cala rozkopana. nie jestem pewny czy bylo cos tutaj o tym?




Maar - Śro Paź 25, 2006 12:34 pm

zauwazylem dzisiaj ze ul. sienkiewicza, tzn prostopadla do jagiellonskiej, jest cala rozkopana. nie jestem pewny czy bylo cos tutaj o tym?
http://url410.imageshack.us/url410/3761/hpim2634ej2.jpg


Tak, było:

http://img183.imageshack.us/img183/9715/747dm8.jpg

http://img247.imageshack.us/img247/419/764mk0.jpg

http://img291.imageshack.us/img291/9160/763rv6.jpg



winn - Śro Paź 25, 2006 3:03 pm
a to sory... no to widac ze sie wleka troche - wiadomo cos o terminach?



Luki_SL - Śro Paź 25, 2006 3:06 pm
Co do Francuskiej to mam wrażenie,że najpierw zrobia jedną część wiaduktu,a potem ruch przerzucą na niewykorzystaną część pod obecnym wiaduktem (i tym nowym) w celu zbudowania jego drugiej częsci



Maar - Śro Paź 25, 2006 3:16 pm

a to sory... no to widac ze sie wleka troche - wiadomo cos o terminach?

Wszystkie ulice mają (podobno) zastać wyremontowane do końca tego roku.



Bula - Śro Paź 25, 2006 6:30 pm
Na Reymonta też już ostro kopią. W przyszłym roku Dąbrowskiego (oby) i mamy całkiem fajny kawałek miasta .



Maar - Nie Paź 29, 2006 4:47 pm
ul. Reymonta


ul. Sienkiewicza


stan na 28.10.2006



depress_wist2 - Pon Paź 30, 2006 4:28 pm
oto 2 foty z dzisiaj, z ul. Plebiscytowej





salutuj - Pon Paź 30, 2006 6:28 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



martin13 - Pon Paź 30, 2006 6:28 pm
^^^ bardzo fajnie to wygląda wszczególności te stylowe latarnie, które dobrze komponuja się z tą odnawiona kamiennicą.Widać że ostatnio Katowice stawiaja na jakość wykończenia i detale



Maar - Pon Paź 30, 2006 6:36 pm

Może ktoś specjalnie dla mnie nacykać więcej fotek na Plebiscytowej? Na 1 zdjęciu aż nie poznaję!

Zgłaszam się na ochotnika . Może chcesz foty innych, równolegle wyremontowanych ulic?



salutuj - Pon Paź 30, 2006 6:40 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kropek - Pon Paź 30, 2006 6:56 pm

Może ktoś specjalnie dla mnie nacykać więcej fotek na Plebiscytowej? Na 1 zdjęciu aż nie poznaję!

Zgłaszam się na ochotnika . Może chcesz foty innych, równolegle wyremontowanych ulic?



Bula - Pon Paź 30, 2006 10:29 pm
Przejeżdżałem dzisiaj wieczorem Plebiscytową i muszę powiedzieć, że zaskoczyło mnie to jak dużo światła dają te nowe latarnie!! W ogóle fajnie to wszystko wygląda .



d-8 - Wto Paź 31, 2006 7:05 am
no rzeczywiscie te latarnie calkiem spoko swiatlo daja.
ja sie troche ich obawialem bo... w Duesseldorfie tez sa w wielu dzielnicach takie latarnie stylizowane na stare ale swiatlo to one daja jak by tam jakis knot marny zapalal pan po 18 a pozniej gasil za kilka godzin.



Bula - Sob Lis 04, 2006 4:43 pm
Powiedzcie mi proszę kto w Katowicach zajmuję się utrzymaniem dróg?? Chodzi mi dokładnie o odśnieżanie. A właściwie inaczej, kto powinien się dzisiaj tym zajmować ??



Luki_SL - Sob Lis 04, 2006 8:13 pm
Onio chyba nic nie robią dlatego,że prognozy przewidują,że w nocy ma być ocieplenie...zresztą już teraz pada deszcz,odczułem to na sobie nawet...



Bula - Sob Lis 04, 2006 10:54 pm
Ale co to kogo obchodzi, że kiedyś ma padać deszcz!!?? Jest pełno śniegu i błota na drodze to oni mają to odśnieżyć!! Tak samo mogli sprawdzić pogodę i się przygotować że będzie padał śnieg!! W ogóle tego tłumaczenia nie rozumiem



salutuj - Sob Lis 04, 2006 11:33 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Maar - Nie Lis 05, 2006 11:54 am

btw Maar zaczekaj z fotkami na ocieplenie

możesz zrobić parę(naście) nocnych? oczywiście w asyście czyjejś.


Coś ty, w taką pogodę nawet by na myśl mi to nie przyszło .
Tu słowa uznania dla Buli za świeże fotki w niesprzyjających warunkach atmosferycznych .

Co do zdjęć nocnych, hmm oczywiście postaram się je zrobić (przy asyście czyjejś oczywiście ), ale... mój aparat raczej nie najlepiej sobie radzi w takich warunkach oświetleniowych bym powiedział, jakość zdjęć nie będzie najlepsza, pozostaje tylko zabawa w Photoshopie . Pożyjemy, zobaczymy



salutuj - Nie Lis 05, 2006 12:49 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Nie Lis 05, 2006 1:22 pm
To nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie?? W większości miast są to ZDM-y, ale wiem że u nas to się jakoś inaczej nazywa i nie umiem tego znaleźć. Help



d-8 - Nie Lis 05, 2006 9:23 pm

Powiedzcie mi proszę kto w Katowicach zajmuję się utrzymaniem dróg?? Chodzi mi dokładnie o odśnieżanie. A właściwie inaczej, kto powinien się dzisiaj tym zajmować ??

chyba zajmuje sie tym MZUiM czyli Miejski Zarzad Ulic i Mostow. ale na 100 % to nie jestem pewien. tak wiec pogrzeb na necie o wiecej info o tym



Maar - Śro Lis 15, 2006 9:02 pm
Kilka fotek z Plebiscytowej o które prosił salutuj :


















Stare lampy oświetleniowe nadal nie są zdjęte .



salutuj - Śro Lis 15, 2006 10:03 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Śro Lis 15, 2006 11:34 pm
na Podgornej swieca wszystkie z tych nowych latarni i trzeba przyznac ze daja niezle swiatlo



salutuj - Czw Lis 16, 2006 12:02 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Luki_SL - Czw Lis 16, 2006 10:32 am
Chodząc po tych nowo wyremontowanych ulicach nawet się nie chce wierzyć, że kiedyś wygladały całkiem inaczej... świetnie się prezentują:)



martin13 - Czw Lis 16, 2006 2:10 pm

Chodząc po tych nowo wyremontowanych ulicach nawet się nie chce wierzyć, że kiedyś wygladały całkiem inaczej... świetnie się prezentują:)

Jak byłem ostatnio w Katowicach to na mnie tez zrobiły wrażenie te nowo wyremontowane chodniki. Podoba mi sie tez to że nieograniczyli się do wyremontowania jednej ulicy tylko kilku w podobnym fajnym stylu.
Szkoda że u nas w Rudzie Śląskiej nie ma takich ładnych chodników.



Maar - Sob Lis 18, 2006 5:08 pm
17.11.2006
ul. Sienkiewicza






ul. Reymonta




szkoda ze kładą tylko czerwoną kostkę .



salutuj - Sob Lis 18, 2006 6:25 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



potok77 - Sob Lis 18, 2006 6:51 pm
A w przyszłym roku remont nawierzchni ul.Dąbrowskiego i cały rejon będzie się ładnie prezentował.



Safin - Nie Lis 19, 2006 11:06 am
Ktoś się moze orientuje lepiej czy może naprawde dorabianay jest dodatkowy pas z kocich łbów do ul. Grundmana na wysokosci siedziby Vatenfall? Rozkuli tam kawałek jezdni a z boku lezały właśnie takie duze kamyki jakimi wyłożono pasy na i w okolicach ronda. Troszkę absurdalna jak dla mnie zmiana-a raczej dobudowka- bo pas ten tylko troche bedzie kamienisty, aż do momentu gdzie 2 pasy Grudnmana rozchodza sie na 3 pasy dochodzace do skrzyzowania.



Krijan - Nie Lis 19, 2006 3:42 pm

Ktoś się moze orientuje lepiej czy może naprawde dorabianay jest dodatkowy pas z kocich łbów do ul. Grundmana na wysokosci siedziby Vatenfall? Rozkuli tam kawałek jezdni a z boku lezały właśnie takie duze kamyki jakimi wyłożono pasy na i w okolicach ronda. Troszkę absurdalna jak dla mnie zmiana-a raczej dobudowka- bo pas ten tylko troche bedzie kamienisty, aż do momentu gdzie 2 pasy Grudnmana rozchodza sie na 3 pasy dochodzace do skrzyzowania.

Witam.

Chodzi Ci o okolice boiska Rapid??
Nie dorabiają tam dodatkowego pasa tylko robią przystanki autobusowe.

Pozdrawiam



macu - Nie Lis 19, 2006 5:54 pm
Dokładnie. To są przystaniki autobusowe. Chyba oszczędzali tą kostkę, bo nie są nią wyłożone całe zatoki, a tylko część środkowa, reszta jest wyasfaltowana.



Taczq - Wto Lis 21, 2006 11:38 am
od Wojewódzkiej do Dąbrowskiego ul. Sienkiewicza już jest skończona i prezentuje się równie łądnie jak pozostałe. Daje to znakomity efekt jak idzie sie wojewódzką od francuskiej do rialta, szkoda ze zadnego kawałku tamtych ulic nie zamkneli(np. na dąbrowskiego przed nowym Urzędem Marszałkowskim-fajny by się tam zrobił plac na kilka małych knajpek, a takich miejsc jak najwięcej!



Nazzy - Wto Lis 21, 2006 3:27 pm
Szedłem dzisiaj tą wyremontowaną Sienkiewicza... Coś im trochę nie wyszło. Jeszcze nie koniec, ale i tak... kostka już się osuwa (po tygodniu?!), zwłaszcza koło postawionych latarnii.. Jest pozapadana.. Może coś z tym jeszcze zrobią... I brakuje trochę zielienii... Zwłaszcza przy skrzyżowaniu z Dąborwskiego. Tam śmiało mogli zrobić taki skwerek jak przy rogu Plebiscytowej z Wojewódzką.



maly10000 - Wto Lis 21, 2006 5:46 pm


Jak zakorkować Katowice

Prezydent Piotr Uszok zapowiadał, że w ważnych sprawach będzie się konsultował ze specjalistami. Wspieramy go i pytamy ekspertów z Politechniki Śląskiej, jak pomóc miastu, przez które nie da się przejechać.

Około 1,5 mln samochodów na Śląsku. Ponad 100 tys. w samych Katowicach. Do tego przyjezdni. 150 tys. aut przebijających się codziennie ze wschodu na zachód miasta. Każdy wie ile trzeba się wystać żeby przejechać przez Katowice. Czy jest szansa żeby to zmienić? Zapytaliśmy dr inż. Grzegorza Karonia i dr inż. Jerzego Pawlickiego z Katedry Inżynierii Ruchu Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej.

Zablokować miasto

– Podstawowym błędem katowickiej sieci drogowej jest zbudowanie autostrady (czyli ul. Górnośląskiej) w centrum miasta, dzielącej Katowice na dwie części. To koszmar – mówi Pawlicki. – Ruch miejski miesza się z tranzytowym, a kierowcy zjeżdżający z autostrady z tymi, którzy podróżują po mieście. To powoduje korki np. na Mikołowskiej i Francuskiej, a w efekcie w całym mieście. Właśnie przy Górnośląskiej eksperci wskazują dwa z trzech punktów (newralgicznym miejscem jest jeszcze Bocheńskiego), których zablokowanie może zakorkować całe miasto (patrz ramka: „Na Poznań przez Bocheńskiego” oraz „Mikołowska i Francuska”).

Jak to zmienić?

– Potrzebne są ulice zbiorcze wzdłuż dróg tranzytowych, z których ruch rozprowadzany byłby do sieci ulic w centrum miasta – twierdzi Karoń.
Czyli np. jedna ulica obok Górnośląskiej zbierająca ruch z autostrady. Dopiero na niej kierowca decydowałby, w jakie miejsce centrum chce dojechać. Teraz wybiera najbliższy, często zakorkowany zjazd, przez co blokuje autostradę. Pomysłem mógłby być także pierścień obwodnic.

Konieczny system

To wszystko nie spełni jednak swojej funkcji bez informowania o sytuacji na drogach w mieście.
– Proponujemy zintegrowany system zarządzania ruchem, wzorem np. Poznania – mówi Karoń. – Jego zadaniem jest takie sterowanie sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach, aby nie dochodziło do zatorów. Dodatkowo elektroniczne tablice informujące na bieżąco o tym, czy warto zjeżdżać w konkretną ulicę, czy trafimy na korek.
Chwalonym przez ekspertów, ale połowicznym rozwiązaniem, jest budowa DTŚ-ki. Oceniają, że po jej oddaniu ułatwienia w komunikacji potrwają nie dłużej niż pięć lat.
– To jest droga przeznaczona dla mieszkańców aglomeracji, dlatego całości problemów nie rozwiąże. Dobrze by było, żeby chociaż prowadziła z Gliwic do Dąbrowy Górniczej, a nie tylko Katowic – stwierdza Pawlicki.
– Mamy takie plany, które chcemy realizować w latach 2007-2013 – zapowiadają w Urzędzie Marszałkowskim.

Szybka komunikacja

Pozostaje komunikacja miejska, mieszająca się ze zwykłym ruchem.
– Rozwiązaniem mogłaby stać się tzw. szybka linia tramwajowa z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami biegnąca np. DTŚ-ką – mówi Pawlicki. – Poza tym, jeśli chcemy by drogą szybkiego ruchu poruszały się autobusy, to musi mieć ona przynajmniej trzy pasy, co jest spełnione w przypadku DTŚ.
Eksperci mówią, że za kilka lat nie będzie już możliwości dodania w Katowicach kolejnych ulic. Co wtedy?
– Proponuję metro i mówię całkiem poważnie – odpowiada Pawlicki. – Poza tym terminal logistyczny, gdzie przeładowywane byłyby np. materiały spożywcze tak, by ciężarówki nie wjeżdżały do centrum. No i oczywiście podziemne lub naziemne parkingi. A żeby nie zrobiło się zbyt ponuro?
– W Los Angeles, mieście chyba najlepiej rozwiązanym komunikacyjnie na świecie, na wjazd do centrum czeka się ok. 2 godzin – pociesza katowickich kierowców Pawlicki.

Łukasz Buszman





Maar - Pon Lis 27, 2006 3:19 pm
Stan ulic na 25.11.2006:
Reymonta




Sienkiewicza






depress_wist2 - Pon Lis 27, 2006 5:10 pm
dzisiaj przejeżdżając przez centrum widziałem że ostro walczą także z ulicą Opolską



maniak - Pon Lis 27, 2006 5:28 pm
Latarnie robia wrazenie



jacek_t83 - Pon Lis 27, 2006 5:34 pm

Latarnie robia wrazenie
szkoda tylko ze tych starych nie zdemontowali



salutuj - Pon Lis 27, 2006 5:36 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Pieczar - Pon Gru 04, 2006 2:30 pm
Mikołowska jak nowa

Szykuje się remont jednej z najbardziej zatłoczonej ulicy w centrum Katowic

Jednym z priorytetów katowickiego samorządu jest usprawnienie komunikacji w mieście

Kierowcy którzy codziennie rano wjeżdżają do centrum Katowic ulicą Mikołowską klną na wszystkie świętości. Dziurawa droga korkuje się niemal na całej długości. W dodatku ruch na niej skutecznie blokują autobusy komunikacji miejskiej, które nie mieszczą się w zatoczkach. Ale udręka zmotoryzowanych już wkrótce ma się zakończyć. Miasto szykuje remont Mikołowskiej. - Zdajemy sobie sprawę, że przepustowość tej ulicy jest niewystarczająca. Dlatego planujemy przebudowę. Obejmie ona odcinek od dawnego Ronda Mikołowskiego do Placu Wolności - mówi Barbara Żmidzińska, naczelnik wydziału komunikacji w katowickim magistracie. Niestety gruntowna modernizacja mikołowskiej i dodanie nowych pasów ruchu nie jest możliwa. Wzdłuż ulicy stoją kamienice, których nie można wyburzyć. Dlatego przebudowa ma polegać na... zabraniu jednego pasa ruchu wjeżdżającym do Katowic i oddania go wyjeżdżającym. - Z naszych badań wynika, że to właśnie wyjeżdżający z miasta po pracy najdłużej stoją w korkach. Dlatego planujemy właśnie taką zmianę organizacji ruchu - mówi naczelnik Żmidzińska. Oprócz tego miasto planuje także poszerzenie i ponowne utwardzenie zatoczek autobusowych. Dzięki temu ruch będzie się odbywać płynniej.

www.biznespolska.pl



d-8 - Pon Gru 04, 2006 3:06 pm
hmmmm
trzeba powiedziec, ze Mikolowska to twardy orzech do zgryzienia...

jesli by mieli sie bawic w zamiane pasow ja bym widzial to tak, ze od skrzyzowania z Andrzeja ida dwa pasy w dol - jak dotychczas. natomiast dwa w gore od palacu mlodziezy az do Ronda Mikolowskiego.

zobaczymy co z tego bedzie bo co by nie mowic, to tej ulicy tak czy tak potrzebny jest remont nawierzchni i powiekszenie zatok autobusowych



koniaq - Pon Gru 04, 2006 3:11 pm
Oprócz tego powinni rowniez wybudowac alternatywna drogę do Mikolowskiej, oraz zbudowac metro pod Mikolowska na trasie PN-PD. Pozbyto by sie w ten sposob autobusów (powstalyby nowe linie doprowadzajace z osiedli do metra, cału ruch pasazerski do centrum kce odbywałby sie w metrze), oraz zmniejszono ilosc samochodow.



salutuj - Pon Gru 04, 2006 4:52 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Iluminator - Pon Gru 04, 2006 6:18 pm
Zbudowć przedłużenie Grundmana do Węzła z A4 Potrzebny jest jeszcze jeden przejazd przez tory

Jak zaczną teraz kombinować na Mickiewicza to zakorkuje się pół miasta.



salutuj - Pon Gru 04, 2006 6:30 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Maar - Wto Gru 05, 2006 10:25 pm
dzisiejsze fotki
ul. Sienkiewicza


ul. Reymonta





Bula - Wto Gru 05, 2006 11:25 pm
Widać że z remontem sprawnie się uwijają jak przy poprzednich ulicach i wszystko jest już na ukończeniu. Jeśli w najbliższej przyszłości doszłoby do remontu ul. Dąbrowskiego będzie to świetny kawałek miasta. Naprawdę bardzo mi się podoba styl w jakim są te ulice wyremontowane i to, że wszystkie prawie tak samo.
No i oczywiście dzięki za fotki Maar



Pieczar - Wto Gru 05, 2006 11:42 pm
Teraz te nieodremontowane kamienice na tle tych ulic robia przygnebiajace wrazenie, a tam gdzie sa one w miare ladne wyglada to naprawde swietnie



Maar - Śro Gru 06, 2006 6:20 pm

może będzie więcej światła. świeca się wszystkie? ciekaw jestem jak wygląda to jeśli tak
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mi te stare nie przeszkadzają szczególnie jak sa przyczepione do budynków. o wiele gorsze są wiszące kable.


Problem w tym, że te stare lampy nie świecą, ani na Plebiscytowej, ani na Sienkiewicza .



Bartek - Śro Gru 06, 2006 6:43 pm
Super ze remontuja, ale ta czerwona kostka tam wogole nie pasuje jak na moje oko :/



martin13 - Czw Gru 14, 2006 8:41 pm

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3794131.html

Koniec z wyszczerbionym brukiem na katowickich ulicach

Tomasz Malkowski 2006-12-14, ostatnia aktualizacja2006-12-1419:59

Równy bruk, oznakowane miejsca parkingowe, granitowe krawężniki, nowe oświetlenie - tak prezentują się wyremontowane ulice w śródmieściu Katowic. Nie obyło się niestety bez kilku wpadek.



Fragment miasta na północ od Urzędu Wojewódzkiego remontowany był od lipca. Jeszcze trwają ostatnie prace. Dzięki nim ulice: Reymonta, Sienkiewicza, Plebiscytowa, Lompy, Kobylińska i Podgórna zyskały za prawie 5 mln zł całkowicie nowy wygląd. O tym, co zmieniono, zadecydowali sami mieszkańcy. - Dzięki ankiecie dowiedzieliśmy się, że najbardziej narzekają oni na brak parkingów i małej architektury: ławek, koszy, zieleni - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik katowickiego magistratu.

Mieszkańcy nie chcieli wyłączonych z ruchu deptaków, ulice pozostały jezdne, wzdłuż każdej utworzono nowe miejsca parkingowe. Projektanci nie zapomnieli o niepełnosprawnych - obniżono krawężniki przy wszystkich przejściach dla pieszych i zastosowano nawet specjalną kostkę, która sygnalizuje osobom niewidomym obniżenie chodnika.

Niestety, nie obeszło się bez kilku wpadek. Praktycznie wszystkie miejsca postojowe dla inwalidów nie mają obniżonych krawężników. Osoba na wózku musi więc wjechać na jezdnię, by dopiero przez przejście dla pieszych dostać się na chodnik.

- Właśnie w takich szczegółach tkwi problem. Ciągle staram się o stworzenie grup wsparcia składających się z osób na wózkach i niewidomych, które doradzałyby projektantom, jak kształtować przyjazną dla nas przestrzeń. Taka grupa mogłaby też testować nowe ulice, budynki i wskazywać uchybienia - mówi Marek Plura, jedyny niepełnosprawny na wózku w katowickiej radzie miejskiej.

Problem dotyczy także latarni, które przypominają te oświetlające drogi w XIX wieku. Choć podobają się większości mieszkańców, nie pasują do tej części śródmieścia, w której dominują zabudowania z lat 20. i 30., a nawet już powojenne. - To jakaś dziwna stylizacja, uproszczenie historii. Wokół funkcjonalizm, a te latarnie są jak z innej bajki, tworzą chaos - mówi Jarosław Lewicki, prezes Stowarzyszenia "Kościuszki i okolice", pasjonat architektury Katowic.

Rozmieszczenie ławek i koszy też budzi zastrzeżenia. Ławki stoją pół metra od krawężnika, gdzie jest miejsce postojowe. Otwierając drzwi w samochodzie, można łatwo uderzyć w ławkę. Inne stoją akurat na środku zwężenia chodnika. - Ktoś trochę przeprojektował, jest tu za dużo elementów. Wprost przed drzwiami do mojej pracowni ustawiono ławkę - mówi rzeźbiarz Zygmunt Brachmański.

W okolicy już tylko ulica Dąbrowskiego straszy zniszczonym asfaltem i krzywymi chodnikami, jednak urzędnicy zapowiadają jej remont w przyszłym roku.



Bula - Czw Gru 14, 2006 11:17 pm

W okolicy już tylko ulica Dąbrowskiego straszy zniszczonym asfaltem i krzywymi chodnikami, jednak urzędnicy zapowiadają jej remont w przyszłym roku.

YES YES YES



Bula - Pią Gru 15, 2006 4:56 pm
Ludzie, kto jeszcze nie wyjechał z domu, a ma zamiar ODRADZAM, MEGA ODRADZAM. To co się dzieje w mieście to jest tragedia!!!! A już okolice A4/Geant-a/Belg-a to już jeden wielki parking na ulicy. Nie wiem skad ludzie biora tyle tych aut przed swietami nagle, bo przeciez oni tez codziennie musza jezdzic. Ja przynajmniej zostaje w domu



MarcoPolo - Pią Gru 15, 2006 5:57 pm

W okolicy już tylko ulica Dąbrowskiego straszy zniszczonym asfaltem i krzywymi chodnikami, jednak urzędnicy zapowiadają jej remont w przyszłym roku.

YES YES YES



Bula - Sob Gru 16, 2006 6:55 pm
ul. Ziołowa

Fragment wyremontowany jakiś czas temu



I część obecnie modernizowana (między ul. Jankego i Jaworową)









ul. Opolska

Narazie jakoś nie za bardzo mi przypada do gustu ten remont, ale może jeszcze się coś z tego wykluje . Na pewno nie podoba mi się nawierzchnia. Po jakiego grzyba ta kostka!!?? Dlaczego nie asfalt??!! Oprócz tego nawet spoko.







Upewnijcie mnie, wcześnie tu był asfalt, prawda??











Dziwi mnie, że w artykule napisali, że na wyremontowanych ulicach koło wojewódzkiej, przy miejscach dla inwalidów nie ma zjazdów, skoro są!!

Plebiscytowa



Podgórna



Chyba, że tak szybko to poprawili... może.

Wiem, że fotki już były, ale strasznie mi się podoba teraz ul. Podgórna, chyba najlepsza pomimo tego, że wszystkie są ładne .



ul. Sienkiewicza

Właściwie skończona









ul. Reymonta

Też już gotowa













zasnuty - Sob Gru 16, 2006 7:24 pm
jakbys popatrzyl trochę dokładniej na remont na opolskiej to bys zauwazyl ze pod aswaltem ktory kiedys tam byl, znajduje się w D O S K O N A Ł Y M stanie duzo większa, oszlifowana i dobra kostka brukowa niz to co kladą na tej ulicy teraz. po kiego licha kładą na kostę brukową kostę brukową? coś czuje ze w urzedzie miasta i tych od napraw dróg jakieś przekręty straszliwe robią :///



Maar - Sob Gru 16, 2006 7:53 pm
http://i11.tinypic.com/2en87bl.jpg

IMO powinni najpierw wymienić murek, a później kłaść chodnik



mmm88 - Sob Gru 16, 2006 11:49 pm
teraz te stare zniszczone kamienice(bloki) nie pasuja



koniaq - Nie Gru 17, 2006 9:19 am
po jednej ławeczce i dwóch drzewkach, to oni sobie moga ...



salutuj - Nie Gru 17, 2006 8:03 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Pon Gru 18, 2006 12:09 am
Generalnie to te ulice powinny być wzorem dla kolejnych, które będą przebudowywane .



d-8 - Pon Gru 18, 2006 12:23 am

Generalnie to te ulice powinny być wzorem dla kolejnych, które będą przebudowywane .

moze to jest pewien standard wprowadzony przez UM ? skad mozemy wiedziec ?

moze na wiosne rusza kolejne remonty ( moze jeszcze na wieksza skale ? ) ? pozyjemy - zobaczymy. nie ukrywam, ze fajnie by bylo gdyby na ulicach w gore od Jagiellonskiej tez takie zagranie zrobiono i po kolei ulica po ulicy wyremontowano + chodniki + latarnie, lawki itd



bobtrebor - Pon Gru 18, 2006 5:29 pm

Dlatego przebudowa ma polegać na... zabraniu jednego pasa ruchu wjeżdżającym do Katowic i oddania go wyjeżdżającym. - Z naszych badań wynika, że to właśnie wyjeżdżający z miasta po pracy najdłużej stoją w korkach. Dlatego planujemy właśnie taką zmianę organizacji ruchu - mówi naczelnik Żmidzińska. Oprócz tego miasto planuje także poszerzenie i ponowne utwardzenie zatoczek autobusowych. Dzięki temu ruch będzie się odbywać płynniej.


poranny korek na A4 do wjazdu koło AWF będzie zamiast od Kościuszki zaczynał się koło Praktikera

gratuluję urzędnikom beztroski i bezmyślności



jacek_t83 - Pon Gru 18, 2006 5:40 pm
no ale to prawda, ze wyjezdzajacy w godzinach popludniowych stoja dluzej w korkach niz ci co do miasta wjezdzaja



bobtrebor - Pon Gru 18, 2006 5:56 pm
rozmnażają się przez jedną dniówkę ? po prostu korek w Centrum jest bardziej efektowny niż stojący na A4 z obu stron



jacek_t83 - Pon Gru 18, 2006 6:07 pm

rozmnażają się przez jedną dniówkę ? po prostu korek w Centrum jest bardziej efektowny niż stojący na A4 z obu stron

moze kto wie

w kazdym badz razie faktem jest ze dojazd do domu (na Ligote) w godzinach od 16:00 - 18:00 (19:00) zajmuje mi dwa razy wiecej czasu niz dojazd do centrum w tych godzinach.



bobtrebor - Pon Gru 18, 2006 6:14 pm
to logiczne, mi dojazd w godzinach 7:30 z Ligoty do Centrum zajmuje dwa razy tyle ile po 17

ale czy zamiana kierunków coś naprawi ?



salutuj - Pon Gru 18, 2006 10:47 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Wto Gru 19, 2006 12:18 am
Mikolowska polatac tez trzeba tak czy tak.



Safin - Wto Gru 19, 2006 12:31 am
Można zrobić wersje mieszaną. Rano dwa pasy na dół do centrum, po godzinach dwa pasy z centrum do gory. Zmieniać też preferencje świateł na Mikołowskiej, tak by wyjeżdzający mieli pierwszeństwo.

Wyszło by, jak większość moich wizji szybko, bo zmienne znaki świetlne można stawiac już teraz, dziś.

Pewnie zaraz ktoś napisze ze tak sie nie da



d-8 - Wto Gru 19, 2006 1:05 am

Pewnie zaraz ktoś napisze ze tak sie nie da

ja napisze, ze sie da. bo sie da.
ale mysle, ze to by raczej nie przeszlo mimo wszystko. choc zamysl calkiem niczego sobie



Safin - Wto Gru 19, 2006 1:48 am

Pewnie zaraz ktoś napisze ze tak sie nie da

ja napisze, ze sie da. bo sie da.
ale mysle, ze to by raczej nie przeszlo mimo wszystko. choc zamysl calkiem niczego sobie



Jaimar - Wto Gru 19, 2006 8:36 am
Pomysł bardzo dobry - tak po pół roku, 20 tysiącach wraków i 5 tysiącach ofiar śmiertelnych zaczęłoby pewnie prawie dobrze funkcjonować (prawie - bo czasami przyplątałby sie jakiś kierownik zamiejscowy, nienawykły do takich dziwolągów).
W końcu mieszkamy w kraju, gdzie normalną rzeczą jest wjeżdżanie pod prąd na dwujezdniowe skrzyżowanie.
Chyba żeby jakieś ruchome i mocne zaporki zastosować ? (Obawiam się że nie znalazłoby się tylu policjantów tak odpornych aby to przetrwać).
Trzeba byłoby jeszcze zlikwidować wszystkie lewoskręty na Mikołowską (prawoskręty dla bezpieczeństwa też).
Coś takiego chyba działa na takim dużym moście na Sole w Żywcu - ciekawe jak tam się sprawdza i jakie tam są warunki.



salutuj - Wto Gru 19, 2006 8:51 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Wto Gru 19, 2006 10:41 am
tu nie ma co kombinować bo zamiana kierunków jest pomysłem do bani, trzeba szybko przedłużać Grundmana do węzła Mikołowskiego a nie mydlić oczy jakimiś dyrdymałami, zamiast tramwaju i autobany do wsi Kostuchna niech zrobią coś z sensem i pożytkiem



salutuj - Wto Gru 19, 2006 11:32 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Wto Gru 19, 2006 12:11 pm

W sumie dobry pomysł - w Londynie są np lewoskręty czynne tylko w godzinach wieczornych itp.

W Katowicach też chyba kiedyś tak było - lewostkręt z Mikołowskiej w Raciborską i/lub w Biskupa Jakiegośtam (tylko wtedy nazwy ulic były chyba trochę inne).
Generalnie pomysł ze zmiana kierunku jest bardzo dobry - tylko przydałby się jeszcze równie dobry pomysł na to jakby taki wynalazek uczynić superidiotoodpornym.



babaloo - Wto Gru 19, 2006 2:44 pm
Nie wiem czy kojarzycie długi most w Żywcu (w miarę nowy, powstał kiedy Widzyk był min. od infrastruktury). Tam są właśnie 3 pasy i raz dwa pasy w jedną raz w drugą mogą być. Jest to bardzo rozsądne rozwiązanie, tyle że z tego co wiem ludzie się mylą, więc musiałoby to być super oznaczone.



jacek_t83 - Wto Gru 19, 2006 2:52 pm
w Stanach prawie wszystkie ulice maja srodkowy pas do lewoskretow i jakos nikt sie nie myli a oznakowanie jest jak dla debili. jak znajde zdjecia to wrzuce.



salutuj - Wto Gru 19, 2006 4:45 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



potok77 - Wto Gru 19, 2006 5:25 pm

Można zrobić wersje mieszaną. Rano dwa pasy na dół do centrum, po godzinach dwa pasy z centrum do gory. Zmieniać też preferencje świateł na Mikołowskiej, tak by wyjeżdzający mieli pierwszeństwo.

Coś takiego jest na moście w Żywcu jak się jedzie na Korbielów
Ale nie wiem jak się sprawdza



mmm88 - Wto Gru 19, 2006 8:14 pm

Coś takiego chyba działa na takim dużym moście na Sole w Żywcu - ciekawe jak tam się sprawdza i jakie tam są warunki.
coś takiego działało na tym moście teraz zrobili stałe pasy...



Safin - Wto Gru 19, 2006 9:17 pm
Dodatkowo dobrze by to rozpromowało Katowicą roztropność -miasto gdzie się myśli

Superidioto odporne oznakowanie? hmmm, zmienne kolory zabek [czerwone i białe] na jezdni, dwa skrajne pasy wymalowane jak trzeba zwykła farba, a przy wjezdzie na ta ulice, duze tablice świetlne okreslajace obecny układ [np dwie strzalki do centrum, jedna od] + [lelemnt idiotoodporny] stała plansza, ze strzałkami: (od lewej) 1Dół, 2Dół/Góra,3 Góra-zrobiona w kolorach w stylu "uwaga!", w punkcie 2, pomiedzy strzałkami wskazujacymi wzajmnie na siebie był by jakis mini znak "uwaga" albo cos innego [samochodziki dwa, kraksa, iskry, trupia czaszka ] i tekst: Uwaga: Zmienna organizacja ruchu srodkowego pasa! Obok tablica swietlna, zmienne ograniczenie predkosci[kolejna talbica, ktora mogła by tez dodatkowo wyswietlic: "zakaz wjazdu" przed kazda zmiana.

Lightowo by sie dało :]

Jak moga byc wielkie grafitti pod wiaduktem, to można tez dać 2 plansze z normalnymi zdjeciami ruchu: dwa pasy na dół, czerwona linia z zabek, jeden pas do góry. Kolejna plansza, ale odwrotna sytuacja. W zależnosci od układu podswietlona była by obecnie odpowiadajaca plansza.

PS: jak patrze czasami na instrukcje "objazdu" wijace sie jak węzeł gordyjski na żółtym tle, to mysle ze gdyby nawet dac tylko małe ulotki, to polacy powinni sobie poradzic



Jaimar - Śro Gru 20, 2006 8:44 am
@Safin
Betonowe (solidne) barierki wysuwające się spod asfaltu, zlikwidowane wszystkie lewoskręty na Mikołowską
Za tymi węzłami gordyjskimi są zwykle żółte znaki ze strzałkami i napisem "OBJAZD", poza tym skąd wiadomo ze się nie gubią ? Gubią sie masowo nawet bez objazdów - właściwie nie ma tygodnia żebym komuś nie tłumaczył jak pojechać (na Placu Wolności) - cel podróży : dowolne miasto w Polsce. Z drugiej strony to wiem jak fajnie sa oznakowane drogi w naszych miastach..



potok77 - Pią Gru 22, 2006 8:39 am
Kontrowersje wokół remontu ulicy

Do końca roku zakończyć ma się remont ulicy Ziołowej, która już dziś powinna być przejezdna. Prace na drodze trwały od września i obejmowały wymianę leżących pod nią rur kanalizacyjnych i wodociągowych, a także położenie chodnika oraz nowej nawierzchnia na czterystametrowym odcinku.

Inwestycja pochłonęła około 900 tysięcy złotych. Środki na nią pochodziły z budżetu miasta, a remontem kierowali pracownicy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów. - Remont przebiegał sprawnie - ocenia Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM. Odmiennego zdania są okoliczni mieszkańcy, którzy uważają, że prace prowadzono zbyt długo, a ich efekt nie jest w pełni zadowalający.

- Wszystko nam rozkopali i nie można było swobodnie przejść. Do tego nowe chodniki są węższe, co utrudnia korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym - uważa pani Jolanta, mieszkanka domu przy ulicy Ziołowej.

Nie zgadza się z tymi zarzutami Piotr Handwerker. - Wszystko zostało wykonane zgodnie z projektem i na pewno ta droga będzie dobrze służyć mieszkańcom - zapewnia dyrektor MZUiM.

(wo) - Dziennik Zachodni



Tequila - Nie Gru 24, 2006 10:38 am
Jak niosa pogłoski wkrótce ma się zacząc horror związany z przebudową ulicy Mikołowskiej pomiędzy AWF a ul. Słowackiego.



salutuj - Nie Gru 24, 2006 10:54 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Darkat - Nie Gru 24, 2006 3:35 pm
Ziołową można już jeździć. Niestety mam obawy czy ta jezdnia długo w dobrym stanie wytrzyma. Po za tym są jakieś nierówności przy krawężnikach, no i te fatalne zakończenia przy przechodzeniu szczególnie w miejscu gdzie rozpoczyna się stary wyremontowany odcinek.
Co do Mikołowskiej jak najbardziej jestem za zmianą organizacji ruchu. Dwa pasy do góry jedno do centrum. Już to chyba tłumaczyłem że lepiej będzie gdy od centrum będzie łatwiej można wyprowadzić ruch niż móc łatwiej wtłaczać do niego. Po za tym zawsze mam przed oczami ciągnące się pod górę ikarusy i kolejkę samochodów za nim



_PM_ - Sob Gru 30, 2006 5:31 pm
Nie wiem czy widzięliście, ale koło tej nowej stacji LOTOS na Francuskiej zrobili sygnalizację świetlną i poszerzyli Ceglaną.....niestety jakość nowego asfaltu jest KATASTROFALNA!!!! Tego co to oddał do eksploatacji powiesiłbym za.... ....dziura na dziurze do tego nierówno, zjazd do TP zniszczony i podziurawiony...po prostu KOSZMAR!!!! Mam nadzieję, zę zamierzają to poprawić....bo jak dla mnie to kandydat na największą fuszerkę 2006!!!!



maciek - Sob Gru 30, 2006 5:37 pm
Stary, codziennie tam jeżdżę. Nowy aslaft się kończy po czym manewruję kierownicą żeby nie wpaść w dziurę. Rewelacja!! Polecam dla zaspanych.



kropek - Sob Gru 30, 2006 6:01 pm

Nie wiem czy widzięliście, ale koło tej nowej stacji LOTOS na Francuskiej zrobili sygnalizację świetlną i poszerzyli Ceglaną.....niestety jakość nowego asfaltu jest KATASTROFALNA!!!! Tego co to oddał do eksploatacji powiesiłbym za.... ....dziura na dziurze do tego nierówno, zjazd do TP zniszczony i podziurawiony...po prostu KOSZMAR!!!! Mam nadzieję, zę zamierzają to poprawić....bo jak dla mnie to kandydat na największą fuszerkę 2006!!!!

W Dzienniku pisalo, ze na ten asfalt pojdzie jeszcze jedna warstwa i wtedy bedzie rowniotko.



zasnuty - Sob Gru 30, 2006 6:57 pm

Nie wiem czy widzięliście, ale koło tej nowej stacji LOTOS na Francuskiej zrobili sygnalizację świetlną i poszerzyli Ceglaną.....niestety jakość nowego asfaltu jest KATASTROFALNA!!!! Tego co to oddał do eksploatacji powiesiłbym za.... ....dziura na dziurze do tego nierówno, zjazd do TP zniszczony i podziurawiony...po prostu KOSZMAR!!!! Mam nadzieję, zę zamierzają to poprawić....bo jak dla mnie to kandydat na największą fuszerkę 2006!!!!

W Dzienniku pisalo, ze na ten asfalt pojdzie jeszcze jedna warstwa i wtedy bedzie rowniotko.



bobtrebor - Sob Gru 30, 2006 7:33 pm

Co do Mikołowskiej jak najbardziej jestem za zmianą organizacji ruchu. Dwa pasy do góry jedno do centrum. Już to chyba tłumaczyłem że lepiej będzie gdy od centrum będzie łatwiej można wyprowadzić ruch niż móc łatwiej wtłaczać do niego. Po za tym zawsze mam przed oczami ciągnące się pod górę ikarusy i kolejkę samochodów za nim

idąc tym tokiem rozumowania - ulice w Centrum powinny być wyłącznie do wyjazdu,

ta zmiana ulży po południu, rano będzie horror więc zamienił stryjek... bez sensu, ja wolę z pracy dłużej wracać niż się spóźnić choć nie mam obowiązku bycia o danej godzinie


Nie wiem czy widzięliście, ale koło tej nowej stacji LOTOS na Francuskiej zrobili sygnalizację świetlną

katowicka klasyka, tam gdzie jest dużo miejsca i można uspokoić i upłynnić ruch małym rondkiem, stawia się światła, niedługo w tym mieście każde skrzyżowanie będzie regulowane sygnalizacją, wszyscy będziemy tkwili w korkach a frustracja kierowców sięgnie zenitu

niezłą kasę robią ci goście od świateł, a ci co o tym decydują ?



salutuj - Sob Gru 30, 2006 7:48 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Safin - Wto Sty 02, 2007 4:43 pm
Pawle, jesłi lubisz światła, to widzonie nie dużo jeździsz po naszych śląskich drogach.

BTW: mozna by zrobić taki test wydajnosci ustawienia świateł. Liczyć stosunki czasu gdy skrzyżowanie jest puste[lub nieliczne auta jeźdzą] podczas gdy na innej drodze stoi wiele aut. Drobna symulacja podniesienia wydajnosci.

Taki test IMO dalby dosc interesujace wyniki, oraz zbawcze wnioski. Szczegolnie dla takich skrzyzowan jak Gliwicka-Bocheńskiego(zaaaa duzo czasu dla pustej gliwickiej)

+ jako ze Rumunia juz w unii, to uczmy sie od nich, w kilku tamtejszych miasta widziałem coś bardzo pratycznego; liczniki zawieszony na sygnalizatorze, odliczajace ilosc sekund jaka pozostała do zmiany swiateł.

Dla pozabawionych checi lub wyobraźni: wielu ludzi jak widzi ze ma do zmiany jeszcze 98 sekund, to wyciaga na chwilke gazete, pisze smsa, pije spokojnie kawe, gasi silnik. Uspokaja to ludzi[ nie wymga od nich napiecia i przygotowania], upłynnia ruch. Banalne i praktyczne.
P
p ><'''' '> dorsz!
p
polecamsie



zasnuty - Wto Sty 02, 2007 4:56 pm
+ jako ze Rumunia juz w unii, to uczmy sie od nich, w kilku tamtejszych miasta widziałem coś bardzo pratycznego; liczniki zawieszony na sygnalizatorze, odliczajace ilosc sekund jaka pozostała do zmiany swiateł.



Tomek - Wto Sty 02, 2007 5:20 pm

katowicka klasyka, tam gdzie jest dużo miejsca i można uspokoić i upłynnić ruch małym rondkiem, stawia się światła, niedługo w tym mieście każde skrzyżowanie będzie regulowane sygnalizacją, wszyscy będziemy tkwili w korkach a frustracja kierowców sięgnie zenitu


Tak też to zauważyłem - stawianie świateł w miejscach gdzie prawie wogóle nie są potrzebne na dodatek (jako, że sporo jeżdze po mieście w ciągu dniaA) mógłbym podać mnóstwo przykładów gdzie częstotliwośc zmiany świateł jest ustawiona absurdalnie tj. wogóle nie mająca odniesienia do kierunku i natężenia ruchu na danym skrzyżowaniu. Ostatnio wpadła mi do głowy teoria spiskowa, że to jakieś szychy z magistratu sobie to tak wykombinowali, żeby jak najszybciej być w domu albo pracy tzn. tam gdzie jadą to najcześciej świeci zielone



Safin - Wto Sty 02, 2007 9:28 pm
otwarłem nowy watek, dotyczacy tylko samej sygnalizacji świetlnej.

http://forum.gkw.katowice.pl/viewtopic. ... 1425#51425

zapraszamy



salutuj - Śro Sty 03, 2007 8:39 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Śro Sty 03, 2007 9:23 am
heh moj garaz moja twierdza ?



absinth - Śro Sty 03, 2007 9:30 am
Biuletyn Zamówień
Publicznych nr 4
z dnia 2007-01-02

POZYCJA 6083

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Katowice: remont wiaduktu nad torami PKP w ciągu drogi krajowej Nr 86 w km 20 + 991w miejscowości Katowice - jezdnia do Katowic i jezdnia do Sosnowca
Publikacja obowiązkowa.



zasnuty - Śro Sty 03, 2007 9:30 am

heh moj garaz moja twierdza ? co mu k^rwa moze przeszkadzać w latarnii?
ci niektorzy ludzie to nienormalni są :\



absinth - Śro Sty 03, 2007 9:33 am
wiesz, no moze sie bal ze najciemniej jest pod latarnia



salutuj - Śro Sty 03, 2007 11:17 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Śro Sty 03, 2007 7:00 pm
Prace na skrzyżowaniu Graniczna/Warszawska/Nowograniczna skończone. Możliwa jest już jazda we wszystkich kierunkach z czego osobiście dzisiaj skorzystałem



macu - Czw Sty 04, 2007 9:35 am
Wiecie może jak będzie wyglądało to skrzyżowanie w przyszłości? Będzie poprowadzona druga nitka Granicznej gdzieś w okolicy salonu Chevroleta?



Darkat - Sob Sty 06, 2007 7:33 am
echh zawsze się na tym zastanawiałem. Po drodze jeszcze wiadukt kolejowy i kamienice no i bloki dosyć blisko drogi na wysokości polibudy. Ciężka sytuacja.
Moim zdaniem jeżeli to ma być droga dwujezdniowa to jeśli to możliwe to najlepszy byłby tunel od mniej więcej Belga. Ale to chyba nierealne



absinth - Sob Sty 06, 2007 10:36 am
raczej nie obedzie sie bez wyburzen na wschodniej pierzei, nawet jesli bylaby to wersja z tunelem



d-8 - Sob Sty 06, 2007 3:27 pm
sa w ogole jakies projekty/wizualki dot tego skrzyzowania ?



Bula - Czw Sty 18, 2007 1:41 pm
Dostałem odpowiedź z UM co do przebudowy węzła DTŚ/Bagienna/Murckowska/Roździeńskiego. oto treść:

"Informujemy, że mail z Pana zapytaniami otrzymaliśmy pierwszy raz w dniu 08.01.2007r.
Odpowiadamy na zapytanie nr 1 dotyczące przebudowy węzła DTŚ /Bagienna/Murckowska/Roździeńskiego/.

Roboty nie zostały rozpoczęte z uwagi na unieważnienie procedury przetargowej.
W chwili obecnej Wydział Inwestycji UM Katowice prowadzi ponownie procedurę przetargową celem wybrania Wykonawcy.
Przewidywany termin rozpoczęcia robót w ciągu miesiąca od daty rozstrzygnięcia przetargu."



Bula - Czw Sty 18, 2007 1:49 pm
Również odpowiedział MZUiM w związku z moim zapytaniem o remont chodnika na Kościuszki. Treść:

"Odpowiadając na Pańskiego e-maila otrzymanego z Wydziału Inwestycji UM w dniu 12.01.2006 r. w sprawie remontu chodnika w ciągu ul. Kościuszki – Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach uprzejmie informuje, że przedstawiony zakres realizacji remontu chodnika w cytowanym przez Pana portalu pokrywał się w całości z zamierzeniami tut. Zarządu na rok 2005, niestety całość zakresu robót nie była możliwa do zrealizowania ponieważ po przygotowaniu niezbędnej dokumentacji technicznej stwierdzono że wartość realizacyjna całości zadania w znacznym stopniu przekracza nakłady finansowe wprowadzone do plany remontów, w związku z czym decyzją tut. Zarządu został zrealizowany jedynie skrócony zakres od ul. Poniatowskiego do A-4.

Natomiast w roku 2006 obiekt ten nie był wprowadzony do realizacji ponieważ wystąpiła pilna potrzeba realizacji innych obiektów drogowo – mostowych, które to zagrażały bezpieczeństwu ludzi i pojazdów się po nich poruszających, a nakłady finansowe przeznaczone na ich realizację nie były wystarczające do ich realizacji.

Jednocześnie pragniemy poinformować że zgodnie z zatwierdzonym planem remontów na rok 2007 przedmiotowy chodnik został przeznaczony do realizacji, a planowany termin realizacji przewiduje się na koniec drugiego kwartału br. Obecnie aktualizowana jest dokumentacji projektowa, wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami.

Zakres realizacj będzie obejmował wykonanie nowej nawierzchni chodnika, wraz z wydzieleniem w innym kolorze ścieżki rowerowej, wykonaniem miejsc parkinowych wzdłuż ul. Kociuszki, po stronie parku na odcinku od wjazdu do Parku do restauracji „Zielone Oczko) ponadto dla poprawy bezpieczeństwa ludzi zostanie wykonana wysepka na ul. Kościuszki.

Mamy nadzieje ze przedstawione wyjaśnienia w pełni wyjaśniają wszystki wątpliwości.

Z wyrazami szacunku A. Wołkowyski MZUiM Katowice"



absinth - Pią Sty 19, 2007 8:27 am


Mega konkretna odpowiedź. Czy terminy to jakaś tajemnica??

Pytanie do absinth-a. Czy mogę normalnie odpowiedzieć na tego maila i w nim spytać o terminy czy muszę znowu te wszystkie bzdety pisać jak za pierwszym razem żeby mi odpowiedzieli??


o ile jest im rzeczywiscie znany to nie jest zadna tajemnica
ale urzednicy w Polsce bardzo nie lubia udzielac informacji mimo ze obywatele maja do tego swiete prawo wynikajace z ustawy o dotepie do informacji publicznej.
a co do kolejnego pisma w tej samej sprawie to zawsze podajesz imie nzwisko oznaczenie urzedu itp natomiast nie musisz jeszcze raz opisywac o co ci chodzi zaznaczasz tylko ze chodzi o sprawe ktorej oni nadali numer.......... ( bo zawsze w milach od UM jest takie cos ze sprawa numer czy sygnatura pisma cos w ten desen oni nadaja zeby byl jakis porzadek



salutuj - Pią Sty 19, 2007 9:19 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



jacek_t83 - Pią Sty 19, 2007 9:24 am

Nie będzie gruntownej przebudowy ul. Mikołowskiej
dziś

Mimo wcześniejszych zapowiedzi, nie będzie w tym roku remontu ul. Mikołowskiej. Jedną z dwóch głównych ulic wyjazdowych na południe miasta czekają raczej kosmetyczne zmiany. W zamian urzędnicy mówią o koncepcji przedłużenia ul. Grundmanna. Konkretnych terminów jednak nie podają.


Kiedy na przystanek przy AWF podjeżdżają jednocześnie dwa autobusy, jeden „wystaje” poza zatoczkę. Po przebudowie ma się to zmienić.

Jeszcze kilka miesięcy temu urzędnicy zapowiadali, że w tym roku Mikołowska zostanie wyremontowana na odcinku od centrum do węzła przy AWF. Miała mieć nową nawierzchnię. Pojawił się też pomysł zmiany organizacji ruchu. Zamiast dwóch pasów w kierunku centrum i jednego w stronę autostrady A4 rozważano odwrócenie tej relacji. Mówiło się nawet o poszerzeniu Mikołowskiej, tak, żeby można było poprowadzić dwie jezdnie w obie strony. - Gdyby z centrum były dwa pasy wyjazdowe, odcięlibyśmy możliwość skrętu w lewo w ulicę Raciborską kierowcom jadącym od autostrady - tłumaczy Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM.

Tego nie można zrobić, bo przy tej ulicy mieści się wiele ważnych instytucji. Jedyną zmianą na Mikołowskiej ma być przebudowa zatoki autobusowej i przejścia dla pieszych na wysokości stacji benzynowej, niedaleko A4. Zatoka zostanie poszerzona i wydłużona, a na wysepce dla pieszych pojawią się ekrany*, które mają uniemożliwić przebieganie przez ulicę poza pasami. Często robią tak m.in. studenci, którzy spieszą się na autobus. - Na przystanek często podjeżdżają jednocześnie dwa autobusy, które nie mieszczą się w zatoczce i przez to blokują ruch - mówi Waldemar Bojarun, rzecznik UM. Zamiast remontu Mikołowskiej powstała koncepcja przedłużenia ul. Grundmanna przez tory kolejowe do autostrady. Na razie żadne decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły. Jest natomiast kilka wariantów budowy nowej drogi. Pierwszy zakłada poprowadzenie jej za ul. Raciborską, po lewej stronie kąpieliska "Bugla", a następnie włączenie bezpośrednio do węzła Mikołowskiego. W wariancie drugim tuż za torami nowa droga łączyłaby się z ul. Pukowca, a potem wpadała w ul. Bocheńskiego. Najbardziej prawdopodobny jest trzeci pomysł, który zakłada doprowadzenie drogi do ul. Żeliwnej (skręt w prawo przed "Buglą"). Prace przy budowie drogi mogłyby się zacząć nie wcześniej niż w 2009 roku.

Grzegorz Żądło - Dziennik Zachodni



Andrzej - Pią Sty 19, 2007 1:15 pm
ekrany w katowicach rzecz niezbedna nadaja sie do wszystkiego



Darkat - Pią Sty 19, 2007 1:37 pm
Jeśli chodzi o przedłużenie Grundmanna tylko wariant pierwszy. Pozostałe nic nie dadzą. Zresztą pierwszy raz słyszę o tym najbardziej "prawdopodobnym".



salutuj - Pią Sty 19, 2007 2:12 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



salutuj - Pią Sty 19, 2007 2:50 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Safin - Pią Sty 19, 2007 5:06 pm
dzieki Bogu za to ze sie odwalą od Mikołowskiej. Paraliż totalny by był. Najpierw grundmana. Potem moja wizja A grundmana koniecznie az do węzła mikołowskiej, oraz połączyć ja z Pukowca! to bardzo ułatwiłoby ruch w miesice: Wiśniowa by odetchneła, bocheńskiego tez trochę. Szkoda tylko ze Grundmana jest kolizyjna z Gliwicką i DTŚ...

jeszcze raz dzieki za Mikołowska



bobtrebor - Pią Sty 19, 2007 5:28 pm
po co zaczynali ten temat ? może by najpierw ktoś pomyślał zanim beknie genialnym pomysłem oderwanym od rzeczywistości

co do Grundmana i Żeliwnej... no cóż, po byle jakiej Bocheńskiego i zawieszonej w przestrzeni Grundmana niczego dobrego się nie spodziewam, ciekawi mnie tylko co się będzie w Kcach budowało do 2009 skoro dopiero wtedy mają ruszyć ? autobanę i tramwaj na wieś Kostuchna ? bo o przedłużeniu Bocheńskiego ani mru mru, oby chociaż nie spartaczyli 73 Pułku i poprowadzili ją bezkolizyjnie, ale pewnie znowu będzie wersja najeżona światłami co 100 metrów



Tequila - Pią Sty 19, 2007 5:40 pm
@Bob
Nieco mniej ironii z tą 73 Płk Piechoty - bo tam nie ma gdzie wstawic świateł - tyle z tego co przy wjeżdzie od strony Ochojca.
Tramwaj na Piotrowice i Kostuchnę .. aa jasne - tyle że bez wyburzenia 1/4 Ochojca się nie obejdzie. Choć osobiście powiem żeby się przydało połączenie pólnoc -południe bez konieczności biegania po centrum Katowic z autobusu do autobusu. No i czeka Cie jeszcze przebudowa węzła Murckowska



bobtrebor - Pią Sty 19, 2007 6:56 pm
to nie była ironia tylko zrzędzenie zniesmaczonego mieszkańca Katowic,

z 73 Pułkiem jest taka sprawa, że sama trasa choć jednojezdniowa jest bez korków, wystarczy przebudować podłączenia do Pszczyńskiej i Kościuszki ale koniecznie - bez świateł, bezkolizyjnie, inaczej będzie się tam stało w korkach choćby trasa przez las miała 10 pasów w każdą stronę,więc zamiast ładować kasę w las lepiej przeznaczyć te pieniądze na Grundmana i Bocheńskiego

węzeł Murckowska jest budowany z kasy miasta ?



Tequila - Pią Sty 19, 2007 7:46 pm
W odpowiednim wątku pisze o tym jak maja wyglądać wjazdy i wyjazdy z 73 Płk Piechoty - korki tam się tworzące są nie mniejsze od tych w Centrum, a w dodatku to droga tranzytowa o o wiele większym natęzeniu ruchu ciężarówek niż Grundmana



absinth - Pią Sty 19, 2007 8:30 pm
Jedyną zmianą na Mikołowskiej ma być przebudowa zatoki autobusowej i przejścia dla pieszych na wysokości stacji benzynowej, niedaleko A4. Zatoka zostanie poszerzona i wydłużona, a na wysepce dla pieszych pojawią się ekrany*, które mają uniemożliwić przebieganie przez ulicę poza pasami.



d-8 - Sob Sty 20, 2007 2:31 am
no moze dziennikarzyna sie ciachnal i pomylil slowa... nie wierze ze przy awf-ie mogliby jakkolwiek przy mikolowskiej ekrany postawic. sory. nie da sie po prostu



jacek_t83 - Sob Sty 20, 2007 8:14 am

no moze dziennikarzyna sie ciachnal i pomylil slowa... nie wierze ze przy awf-ie mogliby jakkolwiek przy mikolowskiej ekrany postawic. sory. nie da sie po prostu
ee tam, wszystko sie da
wystarczy chciec
ja jestem ciekaw kto te ekrany produkuje i czy ma jakies personalne powiazania z kims z UM. bo to jest nie mozliwe zeby w tym miescie bylo tyle ekranow
wietrze spisek, ale nastepnym razem jak ktos bedzie kolo tego badziewia przechodzil to niech sie rozejrzy za jakas "metka"



koniaq - Sob Sty 20, 2007 10:37 pm
Niech k**** postawia ekrany na 3 maja bo ludziom mieszkajacym w kamienicach przeszkadza halas tramwajów !!



d-8 - Nie Sty 21, 2007 8:13 am

Niech k**** postawia ekrany na 3 maja bo ludziom mieszkajacym w kamienicach przeszkadza halas tramwajów !!

haha zebys sie nie zdziwil



Tequila - Nie Sty 21, 2007 10:05 am

Niech k**** postawia ekrany na 3 maja bo ludziom mieszkajacym w kamienicach przeszkadza halas tramwajów !!

Przy tym tempie destrukcji sieci tramwajowej to już za długo tam nie pojeżdzą



SPUTNIK - Nie Sty 21, 2007 12:20 pm
Rządam ekranów na Zabrskiej, Sobieskiego i Sokolskiej !!!

Bo niby w czym sa lepsi mieszkańcy Mikołowskiej , ze będą mogli korzystać z dobrodziejstw Hi-Tec na codzień ?

Ekrany jako dobro najwyższe powinny być udostępnione wszystkim mieszkańcom.

Każdy mieszkaniec przy odbiorze dowodu osobistego powinien otrzymywać od miasta ekran z włąsnoręcznym podpisem naczelnika MZUiM i gipsowym odlewem warg rzecznika Bojaruna.

Niech miasto wreszcie się zazieleni a ludzie żyja spokojnie i dostatnie w ciszy generowanej przez ekrany akustyczne.



jacek_t83 - Nie Sty 21, 2007 12:53 pm

(...) i gipsowym odlewem warg rzecznika Bojaruna. (...)

buahahaha złotousty Bojarun



MarcoPolo - Nie Sty 21, 2007 1:45 pm
Mysle ze mozna by naslac prokurature na UM.



Luki_SL - Pon Sty 22, 2007 12:18 pm
Nie wiem czy już to było ,ale otwarto skrzyżowanie Francuskiej z Warszawską oraz ulicę Warszawską(obie jezdnie) do ul.Damrota:)



Safin - Pon Sty 22, 2007 2:15 pm

Nie wiem czy już to było ,ale otwarto skrzyżowanie Francuskiej z Warszawską oraz ulicę Warszawską(obie jezdnie) do ul.Damrota:)

Mamma mia!!!!
Dawajcie info-otwarli tak wogóle, na czysto, czy dalej trenujemy zawieszenie po kamulcach?



Bartek - Pon Sty 22, 2007 3:02 pm
Ja dzis cala ul. Francuska od skrzyzowania z Powstancow do Warszawskiej dojechalem bez uzywania hamulca o godz 14

Pewnie mialem mega fuksa hehe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 3 z 15 • Wyszukano 2755 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.