ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



martin13 - Pon Sty 22, 2007 10:19 pm

http://katowice.echomiasta.pl/artykuly.php?artykuly_id=241

Połączyła ich droga

Dawno nie realizowano w Katowicach inwestycji, która nie miałaby przeciwników



Zmiana przebiegu drogi krajowej nr 81 zadowala niemal każdego. Barbara Bartkiewicz, wiceprezes stowarzyszenia „Zdrowe Osiedla” i Piotr Uszok, prezydent Katowic, zwykle po różnych stronach barykady, tym razem są zgodni: trzeba odkorkować południe Katowic.
– Popieramy zmianę przebiegu tej drogi, bo to szansa na wyprowadzenie przynajmniej części tirów z miasta, sprawniejszy dojazd do centrum i mniejsze zanieczyszczenie – wylicza Barbara Bartkiewicz.

Korek do kwadratu
W południowych dzielnicach Katowic mieszka dziś jedna trzecia mieszkańców miasta, czyli prawie 100 tysięcy ludzi. Tam, jak grzyby po deszczu, powstają osiedla domków jednorodzinnych i apartamentowce. Codziennie rano znaczna część tych osób musi dostać się do śródmieścia. Większość jedzie ulicami Kościuszki i Brynowską. To dziś droga krajowa 81. Biegnie nią tranzyt z Cieszyna. Tę samą drogę muszą pokonać kierowcy, którzy jadąc z południa chcą się dostać na autostradę do Krakowa czy Wrocławia. W ciągu doby ulicą Kościuszki przejeżdża, wtedy gdy nie stoi w korku, 37 tysięcy samochodów. Przez ul. Kościuszki muszą też przejechać ci, którzy chcą się dostać na trasę w kierunku Bielska i Warszawy.

Szybko, szybciej
– Usprawnienie tego ruchu i odciążenie ulic Kościuszki i Brynowskiej jest niezbędne i pilne – mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic. – Musimy przy tym wziąć pod uwagę potrzeby naszych mieszkańców i całej aglomeracji. Najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana przebiegu drogi krajowej 81. Uporządkowujemy w tej chwili sprawy gruntów.
– Rozstrzygnięty jest już przetarg na przygotowanie studium wykonalności – dodaje Marian Zych, naczelnik Wydziału Rozwoju Miasta UM Katowice. – Ten dokument bada celowość inwestycji i jest konieczny przy staraniach o pieniądze z Unii Europejskiej. Jest to potężna inwestycja. Jej budżet szacujemy na 130 do 150 mln zł. Zmiana przebiegu drogi wymaga też zgody ministra transportu i radnych.

Lek, ale nie na wszystko
Nowa DK 81 będzie biegła z Kościuszki w Kolejową i dalej ul. 73 Pułku Piechoty. Ta ostatnia zostanie poszerzona o dwa pasy i przedłużona do wiaduktu kolejowego przy ul. Pszczyńskiej. Tam powstanie ślimak, z którego kierowcy wyjadą w kierunku Warszawy i autostrady A4. Dodatkowa nitka będzie służyć podróżującym do Bielska. Przebudowa oznacza też modernizację skrzyżowań Kościuszki – Kolejowa i Kościuszki – Armii Krajowej.
Fizycznie przebudowa drogi zacznie się w przyszłym roku i potrwa minimum 2 lata. Zdaniem naczelnika Zycha, choć ułatwi życie mieszkańcom, nie jest lekiem na całe zło. Nowa DK 81 nie sprawi, że korki całkowicie znikną z mamy południa miasta.
JP




salutuj - Wto Sty 23, 2007 1:08 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Darkat - Wto Sty 23, 2007 8:42 am
tu nie będzie żadnej nowej rewulacji. Ta rewolucja już od wielu lat tam się dzieje. Gdyby nie ta droga to nie wiem co by się działo na Górnoślaskiej.
Droga faktycznie nadaje się przy tym ruchu do poszerzenia. Ale jest problem co z odcinkiem przy skrzyżowaniu z Jankego. Obudowana budynkami oraz salonem toyoty czy pozwoli to jeszcze na jakieś przebudowy choćby bezkolizyjne



Maar - Wto Sty 23, 2007 5:03 pm
Dzisiaj zauważyłem, że na drugiej, niewyremontowanej części ul. Sienkiewicza zaczęła się wymiana murków .




Safin - Wto Sty 23, 2007 6:07 pm
heheh, tych murków, co to o nich kiedys pisano, jak to na nich menty i zule przesiadują ?



jacek_t83 - Wto Sty 23, 2007 6:40 pm

heheh, tych murków, co to o nich kiedys pisano, jak to na nich menty i zule przesiadują ?
dokładnie tych



Maar - Wto Sty 23, 2007 6:59 pm

heheh, tych murków, co to o nich kiedys pisano, jak to na nich menty i zule przesiadują ?
dokładnie tych



jacek_t83 - Wto Sty 23, 2007 7:11 pm

Dokładnie nie tych .

Te "zulowskie" murki (skrzyżowanie z ul. Dąbrowskiego) wymieniali zaraz po zakończeniu remontu fragmentu ul. Sienkiewicza do ul. Jagiellońskiej, teraz wzięli się za wymianę w części niewyremontowanej . Myślę, że jest to dobry prognostyk przed dalszym remontem ulic w Śródmieściu .

wiem wiem kiedy wyremontowano murki na Dabrowskiego, i ze teraz remontuja powyzej przeciez chodze tam prawie codziennie (bynajmniej nie na murek ) na tych murka powyzej tez czasem menele przesiaduja



absinth - Czw Sty 25, 2007 7:52 am

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/01/24-993637

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Sukcesywna dostawa na Bazę II Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach wraz z rozładunkiem brukowych kostek betonowych i krawężników betonowych.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.mzum.katowice.pl/zamowienia.html



Bula - Pią Sty 26, 2007 12:13 am
Za każdym razem jak przejeżdżam koło nowej stacji Lotosu na Francuskiej/Meteorologów to podziwiam największą fuszerkę jaką w życiu moje oczy widziały. Ten fragment Meteorologów to jest jakaś kpina.

Jedyny plus to to, że światła działają bardzo dobrze.



rasgar - Pią Sty 26, 2007 2:46 pm
sama stacja też pasuje do okolicy jak pięść do nosa...

i jeszcze beznadziejnie się z niej wjeżdża/wyjeżdża. właściwie to służyć może tylko do ominięcia tych nowych świateł podczas wyjazdu z centrum



SPUTNIK - Pią Sty 26, 2007 8:11 pm
może nie odnosi się to bezpośrednio do powyższego artykułu , ale nie powiem co mnie "bierze" , kiedy widzę takie kolorowe , emaliowane barierki , które po dwóch latach wyglądają po prostu oszkliwie . dlaczego w centrach miast nie można zrobić tego tak jak choćby w amsterdamie gdzie pas ruchu oddzielony jest w prosty , estetyczny sposób od chodnika .









martin13 - Pią Sty 26, 2007 8:27 pm
^^ Fajnie to wygląda, ale niestety u nas nikt nie patrzy na estetykę. Napewno taki system oddzielania jak w Amsterdamie nie jest wiele droższy od tych naszych barierek. Jedynym plusem tych naszych barierek jest to że można na usiąść jak nie ma gdzie indziej



Wit - Pią Sty 26, 2007 10:21 pm
A w np. w Ostrawie można, co na fotce pokazuje Sputnik
http://i4.photobucket.com/albums/y115/dzosz/IMG_2445.jpg



SPUTNIK - Pią Sty 26, 2007 10:50 pm
heh , w sumie zauwazyłem , że na jednej z fotek z ams, tez przewija się sputnik.

człowiek bez twarzy



absinth - Pią Sty 26, 2007 11:23 pm

^^ Fajnie to wygląda, ale niestety u nas nikt nie patrzy na estetykę. Napewno taki system oddzielania jak w Amsterdamie nie jest wiele droższy od tych naszych barierek. Jedynym plusem tych naszych barierek jest to że można na usiąść jak nie ma gdzie indziej

zeby nie bylo...

w Amstedamie tez sa barierki ale jakis normalnych(czyt neutralnych) kolorach



a u nas chyba ktos ma traume po tym jak go w dziecinstwie nie chcieli wziac do wesolego miasteczka...
i pewnie u nas by wygladalo to tak:


co do estetyki ulic to w Amstedamie ta mi szczegolnie przypadla do gustu:





salutuj - Pią Sty 26, 2007 11:39 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Pieczar - Pią Lut 02, 2007 11:54 am
Z krajowych na powiatowe

DZIENNIK ZACHODNI

Radni przegłosowali w poniedziałek uchwałę, która zmienia kategorie kilku dróg na terenie Katowic. To pierwszy krok, który ma doprowadzić do wyeliminowania ruchu tranzytowego z fragmentów ulic: Kościuszki, Brynowskiej i Mikołowskiej.

REKLAMA
Drogą krajową DK 81 przebiega zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Taka sytuacja najbardziej daje się we znaki mieszkańcom ul. Brynowskiej. Wielokrotnie zwracali się oni do miasta z prośbą o interwencję. Dotychczas podejmowane działania m.in. ograniczenie ruchu ciężarówek w ciągu nocy, nie przyniosły jednak oczekiwanych rezultatów.

Dlatego urzędnicy postanowili zmienić przebieg DK 81. Miasto chce, żeby od skrzyżowania ul. Kościuszki z ul. Kolejową ruch tranzytowy kierował się w tę ostatnią drogę, która następnie przechodzi w ul. 73 Pułku Piechoty. Potem samochody dojeżdżałyby do ul. Murckowskiej, zupełnie omijając ścisłe centrum.

Żeby to było możliwe, konieczna jest przebudowa ul. 73 Pułku Piechoty. Ma ona nastąpić do 2008 lub 2009 roku. Według wstępnych szacunków, prace mają kosztować ponad 130 mln zł. Zanim jednak do tego dojdzie, konieczna jest zmiana kategorii dróg.

Dlatego Rada Miasta swoją uchwałą pozbawiła dotychczasowy odcinek DK 81 od ul. Mikołowskiej (od al. Górnośląskiej) przez ul. Brynowską do ul. Kościuszki (do ul. Kolejowej) kategorii drogi krajowej i zaliczyła ten odcinek do kategorii drogi powiatowej. Odwrotna procedura zaszła w przypadku ulic: 73 Pułku Piechoty i ul. Kolejowej.



maniak - Pią Lut 02, 2007 3:02 pm
Mnie zastanawia Gliwicka, jak ktos juz tutaj wspomnial, tyle UM wydaje na inwestycje drogowe -a tak wazna ulica w samym centrum wyglada jakby nie byla remontowana od kilkudziesieciu lat :/



Darkat - Pią Lut 02, 2007 5:21 pm
gdzieś słyszałem że w tym roku mają się wziąść za odcinek który jeszcze rzutuje na wizerunek tej ulicy



Jaimar - Pią Lut 02, 2007 9:44 pm

Mnie zastanawia Gliwicka, jak ktos juz tutaj wspomnial, tyle UM wydaje na inwestycje drogowe -a tak wazna ulica w samym centrum wyglada jakby nie byla remontowana od kilkudziesieciu lat :/
Większośc Gliwickiej została wyremontowana - przynajmniej część drogowa, bo kamienice nadal potrzebuja reanimacji. Pozostał tylko fragment od Żelaznej do Brackiej. Zresztą ruszanie Gliwickej nie jest takie proste - nie dość że jest tam fatalny grunt (kiedyś tamtędy płynęła Rawa) to jeszcze podczas remontu fragmentu od Pl. Wolności do Żelaznej okazało sie że w ziemi leży mnóstwo "dzikich" instalacji - dlatego ten fragment był remontowany tak dlugo (co chwila trzeba było ustalać do kogo nalezy ten kabelek albo ta rurka). Prawdopodobnie tak samo będzie na jeszcze niewyremontowanym a znacznie dłuższym odcinku.



martin13 - Nie Lut 04, 2007 6:36 pm


Prowizorka w stolicy województwa

pj 2007-02-04, ostatnia aktualizacja 2007-02-04 19:04

Robotnicy połatali chodniki na ul. Warszawskiej w Katowicach. Efekty ich pracy wyglądają fatalnie.

Kilka tygodni temu z Katowic zniknęli pracownicy Hydrobudowy 6, która w centrum przebudowywała kanalizację. Zanim władze rozwiązały umowę z firmą, robotnicy zdążyli wykonać większość prac i w wielu miejscach ponowne rozkopywanie ulic już nam nie grozi.

Zaraz po tym jak Hydrobudowa opuściła Katowice, ekipy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów wzięły się za łatanie dziur na chodnikach i na ulicy Warszawskiej. Piotr Handwerker, szef MZUiM, z efektów prac jest zadowolony. - Centrum jest przejezdne - mówi.

Choć dziury zniknęły, chodniki wyglądają fatalnie. W niektórych miejscach robotnicy ograniczyli się do wylania asfaltu w miejscach rozkopów. Efekt? Przed reprezentacyjną kamienicą na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i Francuskiej chodnik przypomina paskudną mozaikę: ze starą kostką brukową w jednym miejscu i starym oraz świeżo położonym asfaltem w drugim.

Prowizorka nie martwi urzędników. - Da się tędy przejść - mówi Józef Kocurek, wiceprezydent Katowic. Tłumaczy, że MZUiM nie mógł od razu wszędzie położyć kostki, bo kosztowałoby to zbyt dużo.

- Musimy ogłosić przetarg na te prace. Kiedy wszystko będzie gotowe? Zobaczymy. Na pewno w tym roku - pociesza Kocurek.



zasnuty - Pon Lut 05, 2007 8:19 am

http://bi.gazeta.pl/im/3/3765/m3765183.gif

Prowizorka w stolicy województwa

pj 2007-02-04, ostatnia aktualizacja 2007-02-04 19:04

Robotnicy połatali chodniki na ul. Warszawskiej w Katowicach. Efekty ich pracy wyglądają fatalnie.

Kilka tygodni temu z Katowic zniknęli pracownicy Hydrobudowy 6, która w centrum przebudowywała kanalizację. Zanim władze rozwiązały umowę z firmą, robotnicy zdążyli wykonać większość prac i w wielu miejscach ponowne rozkopywanie ulic już nam nie grozi.

Zaraz po tym jak Hydrobudowa opuściła Katowice, ekipy Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów wzięły się za łatanie dziur na chodnikach i na ulicy Warszawskiej. Piotr Handwerker, szef MZUiM, z efektów prac jest zadowolony. - Centrum jest przejezdne - mówi.

Choć dziury zniknęły, chodniki wyglądają fatalnie. W niektórych miejscach robotnicy ograniczyli się do wylania asfaltu w miejscach rozkopów. Efekt? Przed reprezentacyjną kamienicą na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i Francuskiej chodnik przypomina paskudną mozaikę: ze starą kostką brukową w jednym miejscu i starym oraz świeżo położonym asfaltem w drugim.

Prowizorka nie martwi urzędników. - Da się tędy przejść - mówi Józef Kocurek, wiceprezydent Katowic. Tłumaczy, że MZUiM nie mógł od razu wszędzie położyć kostki, bo kosztowałoby to zbyt dużo.

- Musimy ogłosić przetarg na te prace. Kiedy wszystko będzie gotowe? Zobaczymy. Na pewno w tym roku - pociesza Kocurek.




Bula - Śro Lut 07, 2007 1:17 pm
Dostałem uzupełnienie poprzedniej informacji o przebudowie węzła DTŚ/Murckowska... od UM:

"W uzupełnieniu odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące terminu rozpoczęcia robót przy przebudowie węzła drogowego al. Roździeńskiego - ul. Murckowska - ul. Bagienna informujemy, że przekazanie placu budowy oraz rozpoczęcie robót nastąpi w lutym br. a ich zakończenie przewidywane jest do 31.12.2007"

Szkoda, że od razu tego nie napisali, ale lepiej późno niż wcale .
A co najważniejsze prace niedługo się rozpocznął i będzie co focić .



pimys - Czw Lut 08, 2007 8:08 pm

Dostałem uzupełnienie poprzedniej informacji o przebudowie węzła DTŚ/Murckowska... od UM:

"W uzupełnieniu odpowiedzi na Pana zapytanie dotyczące terminu rozpoczęcia robót przy przebudowie węzła drogowego al. Roździeńskiego - ul. Murckowska - ul. Bagienna informujemy, że przekazanie placu budowy oraz rozpoczęcie robót nastąpi w lutym br. a ich zakończenie przewidywane jest do 31.12.2007"

Szkoda, że od razu tego nie napisali, ale lepiej późno niż wcale .
A co najważniejsze prace niedługo się rozpocznął i będzie co focić .


przez jakiś czas nie sledziłem dyskusji na forum. o co chodzi z tą przebudową tego węzła? co ma być zmieniane? może jakiś link do informacji?



Bula - Czw Lut 08, 2007 8:37 pm
"To jednak nie koniec prac drogowych w tym rejonie. Za 14 mln zł zostanie zmodernizowana tzw. geometria węzła i jego najbliższych okolic. Projekt obejmuje m.in. inne wyprofilowanie dojazdów i zjazdów do wiaduktów, przygotowanie odwodnienia, remont oświetlenia i położenie nowej nawierzchni. - W tym miejscu kończy się Drogowa Trasa Średnicowa, która ma określoną klasę nawierzchni - mówi Kochański. - Dlatego trzeba dostosować węzeł właśnie do poziomu DTŚ-ki.

Jednym z elementów przebudowy będzie poszerzenie al. Roździeńskiego na wysokości dawnego Polmozbytu. Ułatwi to kierowcom jadącym od Bielska w kierunku Sosnowca włączanie się do ruchu. Wyremontowany zostanie też dojazd z ul. Bagiennej do ul. Bohaterów Monte Cassino. Światła, które zostały tu zainstalowane, nadal będą działać.



absinth - Pią Lut 16, 2007 5:15 pm
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/02/15-2249118

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

Telefon: 0322569901119
Fax: 0322569847
e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl

Osoba upoważniona do kontaktów: mgr inż. Grzegorz Nawrat

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Powstańców na odc. od ul. Kościuszki do ul. Francuskiej (w zakresie przebudowy infrastruktury drogowej i przebudowy oświetlenia ulicznego) wraz z projektem organizacji ruchu na czas robót oraz docelowej.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.mzum.katowice.pl/zamowienia.html

PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: Usługi
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony

Kryteria oceny ofert: Cena - 95% Termin wykonania - 5%

Termin składania ofert: 2007-02-27



Maar - Pią Lut 16, 2007 5:58 pm
^^ świetna wiadomość. Jestem ciekaw jakie wymyślą objazdy dla samochodów i busów, może Francuską na odcinku Jagiellońska - Powstańców zrobią dwukierunkową



d-8 - Sob Lut 17, 2007 9:56 pm
w koncu ! powstancow zasluguje na konkretny remont juz od dawna!



kaspric - Sob Lut 17, 2007 10:11 pm

co do estetyki ulic to w Amstedamie ta mi szczegolnie przypadla do gustu:

http://i80.photobucket.com/albums/j163/prosimpozor/amsterdam/PICT0119.jpg
Rewelacja!
Czy te materiały to beton czy jakieś kamienie? Nawet jak z betonu - to przykład, że takimi materiałami też można coś klimatycznego zdziałać. Czy tak nie mogłyby wyglądać nasze nieruchliwe ulice? Miejsce na zieleń, na parking, na szeroki, wręcz deptakowy chodnik. Dlaczego w naszym kraju nie ma takiego pojęcia jak zwężenie ulicy, gdy dotychczasowa szerokość nie jest potrzebna? Czy takie zwężenie jezdni nie przyjemniej i estetyczniej wymusza zwolnienie i zmniejszenie ruchu niż wszechobecne progi zwalniające??
PS podobną uliczkę, tylko specjalnie pokręconą (przy prostych pierzejach wąska uliczka biegła zygzakiem), widziałem w Bremie. Piękna sprawa.



Jaimar - Pon Lut 19, 2007 1:26 pm

TESTQUOTERewelacja!
Czy te materiały to beton czy jakieś kamienie? Nawet jak z betonu - to przykład, że takimi materiałami też można coś klimatycznego zdziałać. Czy tak nie mogłyby wyglądać nasze nieruchliwe ulice? Miejsce na zieleń, na parking, na szeroki, wręcz deptakowy chodnik. Dlaczego w naszym kraju nie ma takiego pojęcia jak zwężenie ulicy, gdy dotychczasowa szerokość nie jest potrzebna? Czy takie zwężenie jezdni nie przyjemniej i estetyczniej wymusza zwolnienie i zmniejszenie ruchu niż wszechobecne progi zwalniające??
PS podobną uliczkę, tylko specjalnie pokręconą (przy prostych pierzejach wąska uliczka biegła zygzakiem), widziałem w Bremie. Piękna sprawa.

To raczej beton - w Amsterdamie kamień spotyka się bardzo rzadko (Dam i Damrak z okolicami, chyba jeszcze plac wokół Oudkerke) - ogólna zasada jest taka że jak nierówne to klinkier (zwykle w starszych, bardziej turystycznych częściach - np. główna dzielnica czerwonych latarni) a jak równe to kostka betonowa.
Amsterdam jest wogóle ciekawym przypadkiem - w kwestii organizacji ruchu samochodowego i rowerowego, krzywych kamienic, prostytucji, turystów, psich kup, umiejscowienia dworca kolejowego, sprzątania śmieci. Moglibyśmy sie od Holendrów wiele nauczyć. Zresztą tam nie zawsze było tak różowo - pamiętam Amsterdam sprzed ok. 10 lat - pokrzywione, zaniedbane kamienice popodpierane drewnianymi balami (w dużych ilościach) i zagęszczenie psich kup bijące Katowice na głowę - w zeszłym roku przeżyłem prawdziwy szok, jak zobaczyłem zupełnie inne miasto ;-) .
Co do krzywych i waskich uliczek - na jakims forum (chyba SCC) pisałem kiedyś o szykanowaniu ruchu samochodowego - chodziło mi właśnie o coś takiego - krzywa i wąska uliczka, kwietnik na środku itp - nie dość że wygląda ładnie to jeszcze działa lepiej od jakiegokolwiek policjanta - leżącego czy stojącego. Ale i u nas pojawiły się jaskółki - np. ul. Brzozowa w Katowicach.



Bula - Pon Lut 19, 2007 6:01 pm
Nareszcie remontują przystanek autobusowy przy ESSO. I do tego wymieniaja na kostkę granitową (to co na rondzie), więc gitara .



Bartek - Pon Lut 19, 2007 6:12 pm
Kryteria oceny ofert: Cena - 95% Termin wykonania - 5%



d-8 - Pon Lut 19, 2007 7:24 pm

Nareszcie remontują przystanek autobusowy przy ESSO. I do tego wymieniaja na kostkę granitową (to co na rondzie), więc gitara .

tylko jakos wolno im to idzie. to jest w sumie pare metrow a klada to juz kilka dni...

z drugiej strony - czy wczesniej nie mogl ktos pomyslec i czy potrzebne bylo wydanie kasy na baume i polozenie jej tam i teraz po okolo 1,5 roku wymiana i prowadzenie prac od nowa ? no jaki sens ? nie lepiej raz a dobrze zrobic ?



d-8 - Wto Lut 20, 2007 11:56 am
dzis mialem okazje przejsc sie ulica Sienkiewicza - ladna, po remoncie... pomiedzy Dabrowskiego a Jagiellonska posadzono tuje ( to sa chyba tuje z tego co mi wiadomo ) ale te iglaki dlugo nie pociagna poniewaz widac po nich ze mieszkancy tamtejszych kamienic bardzo chetnie wyprowadzaja pod te iglaki swoje czworonogi - efekt jest taki ze sa one 'czarne' od dolu w gore na jakies 40 cm... i za dobrze to nie wyglada, wygladaja jak by byly spalone.

wokol tych tuii byly chyba tez jakies mini-krzewy obsadzone, ale z tego zostaly juz tylko resztki z resztek.



kropek - Wto Lut 20, 2007 1:03 pm

Nareszcie remontują przystanek autobusowy przy ESSO. I do tego wymieniaja na kostkę granitową (to co na rondzie), więc gitara .

z drugiej strony - czy wczesniej nie mogl ktos pomyslec i czy potrzebne bylo wydanie kasy na baume i polozenie jej tam i teraz po okolo 1,5 roku wymiana i prowadzenie prac od nowa ? no jaki sens ? nie lepiej raz a dobrze zrobic ?



martin13 - Czw Lut 22, 2007 9:32 pm


Mikołowska zapchana, a urzędnicy rozkładają ręce

Anna Malinowska 2007-02-22, ostatnia aktualizacja 2007-02-22 22:05

Katowice nie mają pomysłu, jak rozładować ruch na ul. Mikołowskiej. Jeszcze rok temu władze miasta zapowiadały, że problem rozwiąże budowa nowej drogi. Na zapowiedziach się skończyło.

Mikołowska jest główną drogą dla wszystkich, którzy chcą wyjechać z centrum miasta w kierunku południowych dzielnic. Oprócz samochodów osobowych korzystają z niej miejskie autobusy. Codziennie w godzinach popołudniowych, gdy ludzie wracają do domów, na Mikołowskiej tworzą się potężne korki. Czasem trzeba kilkunastu minut, żeby wydostać się z centrum miasta.

Już w zeszłym roku urzędnicy magistratu przedstawili plan budowy dróg w mieście. Mikołowską miała odciążyć nowa droga biegnąca przez centrum od Gliwickiej do Akademii Wychowania Fizycznego. W czwartek dowiedzieliśmy się, że miasto zrezygnowało z tej inwestycji. - Powodów jest kilka, m.in. z tyłu Mikołowskiej zagęściła się zabudowa. Jest tutaj duża jednostka policji, do nowych budynków przeprowadziła się Akademia Sztuk Pięknych, a do węzła koło AWF-u nie można podpiąć jeszcze jednej drogi - mówi Marian Zych, naczelnik wydziału rozwoju w katowickim Urzędzie Miejskim.

Urzędnicy wiedzą, że ruch na Mikołowskiej trzeba upłynnić, ale na razie nie mają pomysłu, jak to zrobić. Barbara Żmidzińska, naczelniczka wydziału komunikacji, zapewniła nas w czwartek, że ulica będzie poszerzana. Nie potrafiła jednak odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób, skoro przy Mikołowskiej jest ścisła zabudowa.

Tymczasem sytuacja na Mikołowskiej będzie się tylko pogarszała. Przy drodze, na działce naprzeciwko kościoła pw. św. Piotra i Pawła, powstanie bowiem nowe osiedle - dodaje Zych.

Naczelnik pociesza, że Mikołowska jest jedynym przypadkiem w mieście, dla którego ratusz nie znajduje rozwiązania. - Wszystkie inne propozycje budowy nowych dróg w mieście będą realizowane - zapewnia.

Te inne propozycje to przede wszystkim rozbudowa ulic 73. Pułku Piechoty i Kolejowej, co ma usprawnić ruch w południowych dzielnicach miasta. Niewielkie zmiany naniesiono na planie przebiegu trasy z Kostuchny do centrum (będzie biegła tuż przy zabudowaniach, a nie jak wcześniej planowano przez część leśnego rezerwatu Ochojec) i na planie ulicy, która ma połączyć Bocheńskiego z Owsianą.



MarcoPolo - Czw Lut 22, 2007 9:38 pm
Podpowiadam -polaczyc Grundmana z Zeliwna a potem przeciac A4-dalej wzdluz torow biegnacych na Brynow i do Ligoty ( miedzy torami kolejowymi w poblizu stacji na Brynowie a Wujkiem). Polaczyc to z Ligocka i innymi.



kropek - Czw Lut 22, 2007 10:32 pm
Nie łudzmy sie, ze ktos na to wpadnie. Wszyscy bede biadolic, ze nie ma wyjscia. A i o obwodnicy (przedluzeniu Bochenskiego) jakos przycichlo.

I jeszcze fotka zartykulu powyzej:





Wit - Czw Lut 22, 2007 11:54 pm
Przepraszam...a koncepcja Salutuj na połączenie Nowomikołowskiej w węzłem przy AWF? Paweł jeszcze raz przygotował flasha:
http://forum.gkw.katowice.pl/flash/mikolowska.swf
http://forum.gkw.katowice.pl/viewtopic.php?t=626






Jastrząb - Pią Lut 23, 2007 12:10 pm
Dziś rano przeczytałem ten artykuł (i szlag mnie trafił ) i tak sobie szukałem, w jakim wątku go wkleić.... Ale oczywiście starzy forumowicze mnie ubiegli.

Połączenie Grundmana do węzła Mikołowskiego to najpotrzebniejsza droga w mieście (a na pewno znacznie bardziej potrzebna niż inwestycje drogowe planowane na ten rok) i dla tego koszty nie powinny tu grać roli. Ewentualnie sytuację może poprawić przedłużenie Francuskiej do 73 Pułku piechoty i dalej, ale to też nie będzie tanie, bo jest do przekroczenia więcej torów niż przy sądowej a w realizowane też za wcześnie nie będzie. Dlatego najpierw Grundmana a reszta niech poczeka

Ludzie w urzędzie miasta, jak możecie tego nie wiedzieć - obudźcie się wreszcie



Jastrząb - Pią Lut 23, 2007 12:23 pm
A koncepcja Salutuj jak zwykle bardzo mądra i jak zwykle bardzo droga (to lubię ) i przez to chyba całkowicie nie realna. Tym bardziej z tym tramwajem w obliczu faktu, że pieniędzy nie ma nawet na naprawę popsutych zwrotnic.
Jednak przy dobrej woli, wsparciu środków unijnych i rozkładając to na kilka corocznych etapów na pewno dałoby się to zrobić. Ale tego moglibyśmy się spodziewać chyba jakby GKW rządziło miastem



MarcoPolo - Pią Lut 23, 2007 12:39 pm
No ale jesli argumentuja to gesta zabudowa w tym miejscu, ASP i policja to przeciez wezel moze byc kawalek dalej przy torach kolejowych w okolicach ul . Zeliwnej. Tam sa jedynie ogrodki, Bugla i pustki.



Jastrząb - Pią Lut 23, 2007 7:23 pm
Są tam też połacie torów, których przejście na pewno będzie bardzo kosztowne i inżynieryjnie trudne, co dla naszych władz już jest argumentem przeciw



MarcoPolo - Pią Lut 23, 2007 7:40 pm
Nie no tory trzeba przekroczyc enylej.
2.Moim zdaniem dodatkowym argumentem za droga wzdluz torow na Brynow jest mozliwosc zrobienia w tym rejonie parkingow przesiadkowych jak bedzie szybka kolejka miejska.
3. Gdyby skomunikowac stepy wokol Zeliwnej pojawilyby sie tam inwestycje automatycznie.
A tak wogole to przestronny teren, ktory zajmuje niepodzielnie Wujek troche wadzi. :/



d-8 - Pią Lut 23, 2007 8:30 pm
ja mysle mimo wszystko ze polaczenie okolicy placu wolnosci ewentualnie grundmanna z wezlem przy awf ( np gdzies w okolicy Bugli ) jest mozliwe i wykonalne - chocby z polaczeniem z droga serwisowa, a pod A4 przy torach wiadukt jest zrobiony jakby 'na wyrost' , wyglada to tak jakby przygotowany pod droge wlasnie. nie kumam tu czegos



Jastrząb - Sob Lut 24, 2007 10:12 am

2.Moim zdaniem dodatkowym argumentem za droga wzdluz torow na Brynow jest mozliwosc zrobienia w tym rejonie parkingow przesiadkowych jak bedzie szybka kolejka miejska.
3. Gdyby skomunikowac stepy wokol Zeliwnej pojawilyby sie tam inwestycje automatycznie.


Przydało by się coś takiego, bo są to obszary graniczące z ścisłym centrum a wyglądają jak otoczenie opuszczonej tajnej radzieckiej bazy rakietowej na Syberii. Później połączyć to z Raciborską i będzie to dobrym wstępem do rozbudowy Śródmieścia na zachód. Do tego jakiś miły węzełek z Pukowca, który znacznie bardziej przywiązałby osiedle Witosa do miasta. Teraz jego mieszkańcy aby dojść pieszo do centrum muszą iść albo Gliwicką albo ścieżynką pomiędzy A4 a jej ekranami.
Tylko patrząc na mapę to Łatwiej połączyć Żeliwną z Żelazną niż Grundmana z Żeliwną. Ale jeśli coś ma być zrobione dobrze to musie być ta pierwsza wersja.



rasgar - Sob Lut 24, 2007 10:21 pm
nowa droga (czy to do węzła mikołowskiego czy nieco 'dalej' przy bugli) mogłaby (przy i tak już planowanych przebudowach krytycznych węzłów) 'domknąć' trasy wokół centrum - A4 -> węzeł murckowski (jeśli dobrze kojarze planowo bezkolizyjny) -> murckowska -> węzeł z roździeńskiego -> średnicówka -> grundmanna (problematyczne skrzyżowanie) -> nowa trasa -> węzeł mikołowski/dalsze połączenie.

centrum jest sztucznie zapchane jako że w wielu przypadkach jest to jedyna rozsądna droga dostania się z punktu A (poza centrum) do punktu B (poza centrum).

nie wyobrażam sobie zresztą przy takim natężeniu ruchu żadnej ważnej zmiany w komunikacji tej strefy (zwanej dalej 1szą ZONĄ )

nie zdziwiłbym się też gdyby nagle po otworzeniu tej nowej trasy i dokończeniu przebudowy problematycznych węzłów 3/4 (no, 2/3) samochodów zniknęłoby z centrum.



bobtrebor - Wto Lut 27, 2007 10:59 am
"Niewielkie zmiany naniesiono na planie przebiegu na planie ulicy, która ma połączyć Bocheńskiego z Owsianą"

jakie zmiany i czy oprócz czczej gadki zaczną coś robić i czy faktycznie pan Pietrzak mający dom w tym rejonie rządzi w tym mieście ? bo takie plotki słyszałem ?

czy UM jest tak ślepy, że nie zauważa faktu totalnego zakorkowania Ligockiej ? po zakończeniu budowy Euro Parku będzie jeszcze gorzej

Mikołowska ? tylko się ośmieszyli planami zamiany kierunków, na zdjęciu powyżej widać doskonale, że korek zamiast A4 sięgałby Rolnej i Panewnickiej, tam się nic nie da zrobić, trzeba przedłużać Grundmana a nie bawić się w 73 Pułku bo póki co Brynowska jest przejezdna i jedyny minus to uciążliwość dla mieszkańców ale nie oni jedni w mieście tak mają

po kolei :
1. przedłużenie Grundmana do ronda Mikołowskiego bezkolizyjne
2. Bocheńskiego do Owsianej
3. Stęślickiego do Cynkowni
4. bezkolizyjne węzły 73 Pułku z Kościuszki i DK86, dopiero potem druga nitka



macu - Pią Mar 02, 2007 9:25 am
Zburzyli zabytkowe murki w Katowicach - Gazeta Wyborcza

Tomasz Malkowski

Z katowickiej ulicy Sienkiewicza zniknęły kilkudziesięcioletnie zabytkowe murki oddzielające trawniki od chodnika. Miasto postanowiło je wyburzyć, bo były w złym stanie technicznym. Mieszkańcy są zdziwieni. - Nikt już ich nie odtworzy w pierwotnej formie. A były takie piękne! - mówią zgodnie.



Fot. Grzegorz Celejewski / AG

Ta część śródmieścia Katowic zachowała swój dawny urok. Mimo bliskości centrum jest tu spokojnie i zielono. Kamienice przy Sienkiewicza są bardzo pomysłowo zaprojektowane - te narożne stoją tuż przy chodniku, w głębi ulicy pierzeja cofa się o kilka metrów. W tej wolnej przestrzeni rosną trawa, kwiaty, drzewa, a okalają je żywopłoty. Od chodników ogródki oddzielały niskie murki. Oddzielały, bo wszystkie zostały wyburzone przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach.

- Gdy wróciłem po kilkutygodniowej nieobecności do domu, myślałem, że mnie krew zaleje - mówi Marek Kania, antykwariusz mieszkający przy Sienkiewicza. - Wyburzyli dobre murki. To były obiekty zabytkowe o pięknych okuciach i detalach. Stawiają nowe, które są tandetne! - dodaje zdenerwowany Kania. Podobnego zdania jest inny mieszkaniec. - Murki stanowiły nieodłączny element całej ulicy. O ogródki dbali mieszkańcy. KZGM wszedł jak słoń do składu porcelany, powyrywano rośliny i żywopłoty - mówi Witold Sas-Nowosielski.

O robotach na zabytkowej ulicy nie wiedziała miejska konserwatorka zabytków Małgorzata Zygmunt. - Murki wymagały remontu, ale czy wszystkie należało wyburzyć? Stało się to poza moją wiedzą - mówi Zygmunt. Wspomina, że mieszkańcy ulicy już półtora roku temu prosili KZGM, by przy remoncie chodników i dróg odnowić murki. Konserwatorka spotkała się wtedy z przedstawicielami KZGM-u i postawiła warunki: murki miały być poddane remontowi odtwarzającemu ich stan pierwotny lub w kilku najgorszych przypadkach postawione od nowa, ale również z odtworzeniem ich formy. - Nikt nie konsultował później ze mną projektów nowych murków - podkreśla Małgorzata Zygmunt.

Zarzuty odpiera Józef Biskup, zastępca kierownika technicznego KZGM: - Murki były w złym stanie technicznym. Może nie wszystkie się sypały, ale nie miały fundamentów. Pokazuje też, że jego pracownicy wykonali dokumentację fotograficzną. - Nie przygotowaliśmy projektów, ale odtwarzamy murki zgodnie ze zdjęciami. Wzięliśmy nawet kilka odkuć, by zbadać skład kruszywa - wyjaśnia. Nowe murki są z betonu z dodatkiem żwiru rzecznego, na górze zamontowano stalowe barierki. Wszystkie wyglądają tak samo.

- W tamtym rejonie było kilka rodzajów murków. Niektóre miały słupki z czapami, a inne wykonano z zatartego lastriko. Ogrodzenia to ważne elementy małej architektury. Nadają klimat ulicy Sienkiewicza, były świetnie dopasowane do kamienic z końca XIX wieku - mówi Zygmunt.

Prace na ulicy Sienkiewicza związane z wyburzeniem murków i postawieniem nowych kosztują 140 tys. zł.



Maar - Pią Mar 02, 2007 9:52 am
http://bi.gazeta.pl/im/6/3956/z3956986X.jpg - artykuł odnosi się ulicy Sienkiewicza, a nie na widocznej na tym zdjęciu ul. Królowej Jadwigi

Wyburzyli dobre murki. To były obiekty zabytkowe o pięknych okuciach i detalach. Stawiają nowe, które są tandetne! - dodaje zdenerwowany Kania.



d-8 - Pią Mar 02, 2007 10:50 am

(...) efekt nowopostawionych murków lepiej nie komentować...

czyli tradycji stalo sie za dosc



depress_wist2 - Pią Mar 02, 2007 11:01 am
nie zapominajmy również o tym, że pani M. Zygmunt o niczym nie wiedziała, co warto podkreślić



d-8 - Pią Mar 02, 2007 11:22 am

nie zapominajmy również o tym, że pani M. Zygmunt o niczym nie wiedziała, co warto podkreślić
a to juz tym bardziej taka nasza regionalna katowicka tradycja



rasgar - Pią Mar 02, 2007 12:06 pm
nie narzekałbym tak na wszystko..

murki mozna odbudowac - mały pikuś - gorzej z samymi kamienicami. te sie sypią w oczach. "ogródki" tak reklamowane w artykule to była zwykle goła ziemia - tragedia - żadnej ciemnolubnej trawy, krzaczków itp.

generalnie remont tych uliczek w okolicy (plebiscytowa, sienkiewicza) jest niezły - trzeba przyznać że estetycznie jest nieźle, a jak na średni poziom remontów w kato - jest bosko.

pozostaje problem samych kamienic - te nie dość że w fatalnym stanie technicznym, to jeszcze wyglądają okrutnie. potencjał tych okolic jest ogromny !! marzy mi sie żeby jeden inwestor wykupił cały kwartał, wyremontował kamienice, podniósł standard, wewnątrz kwartału wypieprzył domorosłe garaże i inne z ... przybudówki zamiast tego organizując patio z ogrodem i brukowanymi alejkami dla mieszkańców. Przecież można by z tego zrobić naprawde rewelacyjne miejsce do życia !

jestem za tym żeby wypieprzyć to menelstwo stanowiące 70% mieszkańców plebiscytowej (znam osobiście kilka osób z tej ulicy i zwykle stanowią jedynych normalnych, pracujących mieszkańców w swoich klatkach), podnieść standard tych kamienic i powrócić do stanu przedwojennego gdzie mieszkało tu bogatsze mieszczaństwo

marzenia ściętej głowy



depress_wist2 - Pią Mar 02, 2007 12:19 pm
toteż ja nie ubolewam aż tak nad tymi murkami. jasna sprawa, że to można odbudować, uładzić czy co tam jeszcze. bardziej frapuje mnie postawa pewnych osób, jakby nieobecnych, którym przydałby się kurs spostrzegawczości, żelaznej woli i konsekwencji. cóż...
a z opisem okolicy jak najbardziej się zgadzam. duży potencjał, proweniencja szemrana. może coś ruszy po tych ostatnich remontach...



Safin - Pią Mar 02, 2007 12:30 pm
mamy pierwszego kadnydata do Betonowej 2007 ;] ? Oby okazal sie najmocniejszym...



macu - Pią Mar 02, 2007 12:34 pm
Oby :-) Pomarzyć zawsze można.



bobtrebor - Pią Mar 02, 2007 1:27 pm

"ogródki" tak reklamowane w artykule to była zwykle goła ziemia - tragedia - żadnej ciemnolubnej trawy, krzaczków itp.



tam żadna trawa nie wytrzyma, należy sadzić rośliny cieniolubne jak bukszpan i cis na żywopłoty i specjalne byliny np konwalie, ale to wymaga pracy i ciągłego dbania a to w 'bezpańskich' miejskich zakątkach u nas leży i kwiczy, nawet trawniki nie są koszone, zobaczcie sobie okolice Stęślickiego i średnicówki przed estakadą, rosną tam gęste, wysokie chwasty z zeszłego lata a jesień była długa i właśnie przechodzi w wiosnę, więc zero wymówek, zwykłe niechlujstwo



absinth - Pią Mar 02, 2007 3:00 pm
Juz to kiedys wklejalem ale co tam

Chcialbym zeby ulice w Kato byly tak zadbane jak te w Amsterdamie

Dodam ze ta uliczka miala podobny klimat jak wlasnie Sienkiewicza i okolice





d-8 - Pią Mar 02, 2007 3:37 pm
^^^ ladnie, estetycznie i na pewno nie jest to realizacja kosztowna. da sie. jak sie tylko chce i potrafi ! u nas tez mogloby tak wygladac.
stac nas na to pod kazdym wzgledem.



Bula - Pon Mar 05, 2007 7:02 pm
Chyba rozpoczęła się modernizacja węzła DTŚ/Murckowska... bo zamknęli już łącznicę Mysłowice -> Bielsko.



d-8 - Pon Mar 05, 2007 7:20 pm

Chyba rozpoczęła się modernizacja węzła DTŚ/Murckowska... bo zamknęli już łącznicę Mysłowice -> Bielsko.

zamkneli.
i obawiam sie co bedzie sie dzialo na DK 86 w strone Sosnowca poniewaz

- troche dalej na wysokosci castoramy jest zwezenie i juz na wysokosci salonu fiata+citroena robi sie 'tlok'

- dzis okolo godz 18.30 jechalem kolo castoramy i objazd jest poprowadzony tamtedy i przy 'agacie' w dol i tam trzeba zawrocic - byl spory zator

tak wiec tam sie moze waskie gardlo robic i moga byc problemy spore
zobaczymy na dniach jak to bedzie wygladac



absinth - Wto Mar 06, 2007 8:39 am


Z Mysłowic do Katowic od dzisiaj jeździmy z przeszkodami



Szykują się znów potężne korki. Dzisiaj, osiem miesięcy po zakończeniu poprzedniego etapu prac, rusza remont kolejnego odcinka węzła Roździeńskiego-Murckowska-Bagienna. Ma się zakończyć 30 kwietnia.

Tym razem z użytku wyłączony został odcinek ul. Bagiennej, z którego musimy korzystać, jeśli jedziemy z Mysłowic w stronę centrum miasta lub Bielska-Białej. Na naszej mapce przedstawiamy zalecane objazdy. Kierowcy, jadący z Mysłowic, powinni albo z Bagiennej kierować się na Sosnowiec i Warszawę (DK 86), dojechać aż do Dąbrówki Małej, tutaj zawrócić i jechać prosto (kierunek na Poznań i Wrocław), albo zjechać w ul. Murckowską (Bielsko-Biała, Cieszyn). Teoretycznie możemy zawrócić wcześniej, przy hipermarkecie Carrefour i sklepie Ikea, ale... tutaj wciąż remontowany jest wiadukt i korki są już normą.

Kierowcy, którzy chcą z Bagiennej dostać się do centrum miasta, powinni zjechać na ul. 1-go Maja i dojechać nią aż do Nowogranicznej. Z niej następnie można skręcić w al. Roździeńskiego.

Kłopoty będą mieli nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie autobusów. Na okres remontu KZK GOP wprowadza zmiany w kursowaniu linii nr 12, 30 i 930 w kierunku Ligoty i Michałkowic. Autobusy jeździć będą ulicami 1 Maja - Nowograniczną - Roździeńskiego. Nie będą zatrzymywać się na przystankach Zawodzie Bohaterów Monte Cassino i Katowice Hotel Novotel.
(dn) - Dziennik Zachodni



rasgar - Wto Mar 06, 2007 8:45 am
z remontem tego węzła - będzie tylko wymiana nawierzchni czy też poszerzenie niektórych przejazdów? ten węzeł oraz węzeł murckowska-górnośląska są już obładowane a w niedużej przyszłości będą jeszcze bardziej razem z planowanym (przynajmniej kiedyś planowanym - na chwile obecną nie wiem jak ma wyglądać np. sprawa dworcowej czy mariackiej) wyłączaniem ruchu w części centrum.

szkoda by było za 3 lata kolejny remont węzła robić



Bula - Śro Mar 07, 2007 4:15 pm
Nie jest to tylko wymiana nawierzchni, oprócz tego zmieniona będzie geometria węzła (pewnie mniejsze promienie skrętów) i pewnie tam gdzie trzeba poszerzone jezdnie. 30 kwietnia to zapewne termin zakończenia prac na tej łącznicy.



d-8 - Śro Mar 07, 2007 6:52 pm
no przez ten remont niezly balagan sie robi i korek wczoraj w strone sosnowca zaczynal sie na gwiazdach.
czyli po szybkim przemknieciu przez tunel... stop



Wit - Śro Mar 07, 2007 11:08 pm


Centrum Katowic bez samochodów

Anna Malinowska2007-03-07, ostatnia aktualizacja 2007-03-07 23:24

Sokolska, jedna z najbardziej newralgicznych ulic Katowic, ma zostać zwężona. Wszystko po to, by ograniczyć ruch samochodów w centrum miasta.

Sokolska przebiega przez ścisłe centrum miasta. Tuż obok siebie znajdują się cztery przystanki autobusowe. Zatoczki są na nitce drogi, którą skręca się w kierunku ronda, a dalej Sosnowca. Od godziny 15 ulica jest zakorkowana. Autobusy nie mogą wjechać na przystanki, pasażerowie wysiadają na środku jezdni. Z kolei kierowcy aut nie mogą skręcić, bo pas blokują autobusy.

Kiedy pytaliśmy w Urzędzie Miejskim o pomysł na zakorkowaną ulicę, dowiedzieliśmy się, że Sokolska... ma zostać zwężona. - To na razie projekt, ale przymierzamy się do wyłączenia dwóch pasów ruchu. Sokolska pozostanie dwukierunkowa, a wyłączone pasy posłużą jako miejsca parkingowe - poinformował nas Marian Zych, naczelnik wydziału rozwoju w katowickim Urzędzie Miejskim.

- Sokolska to jeden z elementów planów zmniejszenia ruchu kołowego w centrum. Podobnie będzie z ulicami Dworcową czy Mariacką. Trwają prace nad powstaniem centrum przesiadkowego przy pętli tramwajowej w Zawodziu. Będzie tam olbrzymi parking, a kierowcy, zostawiając swoje auto, dalej do centrum będą przemieszczać się tramwajami. Oczywiście wszystko wiąże się również z rozbudową połączeń tramwajowych, ich ulepszeniem - dodaje Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu.

Z projektu cieszy się Grażyna Szymborska, dyrektorka Filharmonii Śląskiej. - Nasz budynek jest usytuowany przy samej ulicy. Praktycznie z filharmonii wychodzi się na jezdnię. Nasi goście, melomani, nie mają gdzie zaparkować. Nie ukrywam, że sami składaliśmy prośby, by wyłączyć dwa pasy ruchu. Przy okazji umożliwi nam to poszerzenie wejścia do budynku - dodaje Szymborska.

O pomyśle na Sokolską póki co nie słyszano w KZK GOP. - Wiem, że sytuacja na tej ulicy jest trudna. Też zależy nam na tym, żeby to poprawić. Każde rozwiązanie należy jednak przemyśleć. My tymczasem czekamy na opracowanie przez firmę zewnętrzną, która bada organizację ruchu w centrum Katowic - mówi Alodia Ostroch, rzecznik KZK GOP.

Prof. Robert Tomanek z Katedry Transportu Miejskiego i Regionalnego Akademii Ekonomicznej w Katowicach podkreśla, że zgodnie z tendencją światową centrum miasta powinno być ograniczone dla samochodów. - Pod dwoma jednak warunkami. Po pierwsze, nie może być tak, że wyłączamy jedną ulicę lub dwie. Wtedy auta i tak będą jeździły, a korki przeniosą się gdzie indziej. Musi być opracowany kompleksowy plan. Po drugie, należy wzmocnić transport zbiorowy. Zachęcić ludzi do tramwaju szybkiego, wygodnego, taniego i łatwo dostępnego. Jak na razie, jaki jest tabor tramwajowy, każdy widzi. Sytuacja finansowa Tramwajów Śląskich jest koszmarna. Jak więc ludzie mają szybko poruszać się po centrum takim środkiem transportu? Płatne parkowanie też miało ograniczyć ruch samochodów i nie ograniczyło. Ludziom nie zaoferowano bowiem niczego w zamian. Lepiej może najpierw pokazać, że można poruszać się sprawniej, a dopiero potem zwężać drogi czy zamykać ulice - uważa profesor.



salutuj - Śro Mar 07, 2007 11:13 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



mark40 - Śro Mar 07, 2007 11:21 pm
Do tego centrum przesiadkowego oczywiscie zabierają sie od tyłu . Zresztą jak ktoś zaznaczył w artykule najpierw powinno być wyremontowane torowisko, a ja dodam że powinien być przynajmniej wyremontowany obecny tabor a w przyszłosci zakupiony nowy, który będzie zachecać do przesiadki na tramwaje. O ile pasażerowie autobusów są do tego zmuszeni, kierowcy samochodów już niekoniecznie.



d-8 - Czw Mar 08, 2007 7:41 am
z tym zwezeniem Sokolskiej to moze nawet nie jest taki zly pomysl, ruch sie zmniejszyl po otwarciu Grundmanna, to ze tworza sie korki na koncu przy ING spowodowane jest tylko tym, ze swiatla skretu w prawo na rondo/tunel sa za krotkie. i tyle. jesli to sie zmieni moze byc calkiem poprawnie.

co do przesiadki z auta na tramwaj - nie zamierzam tego robic i pewnie dlugo ten zamiar mnie jeszcze nie najdzie. oczywiscie, ze chcialbym i wolalbym zostawic auto pod domem ale poki co, to co jest oferowane jako transport publiczny - jakosc tych usluch, stan taboru, czas przejazdu i cala reszta - powoduja ze nie mam najmniejszej ochoty na jakakolwiek 'wpolprace'



salutuj - Czw Mar 08, 2007 8:03 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tomek - Czw Mar 08, 2007 8:07 am

z tym zwezeniem Sokolskiej to moze nawet nie jest taki zly pomysl, ruch sie zmniejszyl po otwarciu Grundmanna, to ze tworza sie korki na koncu przy ING spowodowane jest tylko tym, ze swiatla skretu w prawo na rondo/tunel sa za krotkie. i tyle. jesli to sie zmieni moze byc calkiem poprawnie.


A ja uważam, że to nie jest dobry pomysł; w godzinach popołudniowych ruch jest tam spory; zwężenie jezdni raczej nie spowoduje, że samochody przestaną nią jeździć za to korki będą się tworzyły już na Mickiewicza i Matejki (co dodatkowo zatka i tak już niedrożną Mikołowską). Kiedy wiadukt na Sokolskiej był remontowany i ruch był bardzo utrudniony to raczej nie zauważyłem tendencji, że zmniejszyła się liczba aut w centrum.

Korki na Sokolskiej to wina złego rozwiązania skrzyżowania z Chorzowską - światło do skrętu w prawo powinno być dłuższe o conajmniej 30 sekund; poza tym jest moment w którym mogłaby się uruchamiać zielona strzałka w prawo - jest taka chwila, że z każdej strony skrzyżowania wszyscy stoją.

Mam wrażenie, że w tym mieście wszystko robi się od końca - niech najpierw popracują z sygnalizacją na skrzyżowaniu, rozwiążą problem przystanków autobusowych (może je cofnąć kilkadziesiąt metrów ?), wybudują centrum przesiadkowe z dużym, porządnym parkingiem , poprawią stan komunikacji miejskiej a potem zabierają się za zwężania jednej z najważniejszych ulic Katowic



absinth - Czw Mar 08, 2007 8:21 am
zwezenie Sokolskiej to pomysl dobry pod warunkiem ze... no wlasnie
ze bedzie sprawna komunikacja miejska na poziomie w polaczeniu z centrami przesiadkowymi na obrzezach
ze beda w centrum podziemne parkingi



Wit - Czw Mar 08, 2007 8:26 am
Dokładnie Łukasz...podziemne lub wielopoziomowe parkingi
Natomiast wygląda na to, że kolejna ulica w mieście stanie się miejscem postojowym dla autek



macu - Czw Mar 08, 2007 8:47 am
Jedyny problem tego skrzyżowania to samochody skręcające w prawo. Na pasach jazdy na wprost stoi w godzinach szczytu po 4-5 samochodów, a na skręt w prawo czeka kilkadziesiąt samochodów miksujących się z autobusami. Trzeba tylko przedłużyć światła w prawo i problem zniknie. Skoro kierowcy dotąd nie nabrali nawyku jazdy przez Grundmanna to po zwężeniu to też się nie zmieni i jedynym efektem będzie całkowite zakorkowanie ulicy. Na czym najbardziej ucierpię ja :-) wracający na Koszutkę.



Tomek - Czw Mar 08, 2007 9:21 am
ciekawy wpis z forum gazeta.pl mogący choć w części wyjaśnic prawdziwy powód chęci przebudowy Sokolskiej

"BYŁAM NA ROZDANIU NAGRÓD PO KONKURSIE NA FILHARMONIĘ. W NIEKTÓRYCH PRACACH POJAWIŁ SIĘ TEN PODJAZD DLA MELOMANÓW. ALE SUPER BYŁO DOPIERO WEJŚCIE NA TEN TEMAT PANA PREZYDENTA. POŚWIECIŁ TEJ KWESTII 1 ALBO 2 ZDANIA. POWIEDZIAŁ, CHYBA POD WPŁYWEM TEGO POMYSŁU, ŻE ULICA W TYM MIEJSCU JEST SZEROKA, TAK, ŻE NIE BĘDZIE Z TYM PROBLEMU... CHYBA ŚNIĘ - POMYŚLAŁAM, ALE TERAZ WIDZĘ, ŻE NIE..."




rasgar - Czw Mar 08, 2007 9:23 am
moze jednak najwyzszy czas uświadomić naszych urzednikow ze są jeszcze alternatywy do wypełniania tkanki miejskiej parkingami z kostki...

powraca jak bumerang temat ścieżek rowerowych (oraz całej infrastruktury - osobne mniejsze światła dla rowerów itp). pomysl niby prosty i tani (nie liczac osobnej sygnalizacji swietlnej, ale to tez nei sa astronomiczne koszta) a jakos nie uwzględniany przez urzędników. wydaje sie jakby pomysł ich przerastał i po kolejnych protestach rowerzystów w centrum buduje sie chodnik w innym kolorze gdzieś w ochojcu czy na paderewie co by im usta zamknąć





Pieczar - Pią Mar 09, 2007 9:50 pm
No to szykuje sie remont Chorzowskiej w tym roku od ul Zlotej do Zyrafy wraz z budowa miejsc parkingowych wzdluz ulicy.



d-8 - Pią Mar 09, 2007 10:10 pm

No to szykuje sie remont Chorzowskiej w tym roku od ul Zlotej do Zyrafy wraz z budowa miejsc parkingowych wzdluz ulicy.

jak juz w tamtej okolicy sprzet bedzie to mogliby przy okazji ciachnac tez Bracka od Chorzowskiej do torow przy Gliwickiej bo te studzienki to juz prawie jak male kratery sa



Nazzy - Pią Mar 09, 2007 10:16 pm
Ciekawe jak sobie wyobrażają te miejsca.. mam nadzieje, że nie po prostu, wzdłuż drogi.. Przy codziennym ruchu i dużej szybkości drogi, która notabene jest przecież przelotówką byłoby to baaardzo niebezpieczne. Z drugiej strony mamy imprezy, gdzie zawsze cała droga stoi w miejscu, wpierw czekając na zjazd na parkingi, a po imprezie już przy rozjeździe w drugą stronę.. Wtedy takie parkingi trochę by pomogły. Ciekaw jestem jak to wymyślili...

A poniżej nowe murki na ul. Sienkwiecza. W większości już zrobione, a wyglądają dokładnie tak. Przy okazji mogliby coś zrobić z zielenią i pewnie zrobią. Nawierzchnię, którą nie tak dużo wcześniej przecież położyli zdążyli tymi murkami już miejscami zniszczyć... Czy ktoś w tym magistracie zna pojęcie chronologii? Czy oni sobie domy też od dachu zaczynają budować, a kończą na fundamentach?





Bula - Sob Mar 10, 2007 7:14 pm

No to szykuje sie remont Chorzowskiej w tym roku od ul Zlotej do Zyrafy wraz z budowa miejsc parkingowych wzdluz ulicy.

A można wiedzieć skąd info??



Bula - Sob Mar 10, 2007 7:51 pm
Remont węzła Murckowska/DTŚ/Bagienna/Roździeńskiego 10.03.07

Tempo niespotykane. Zaczęli 2 dni temu a… z resztą sami zobaczcie. Ja byłem pod mega wrażeniem.

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2001.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2002.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2003.JPG[

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2004.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2005.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2006.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2007.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Murckowska.D ... a%2008.JPG

i jeszcze nowy chodnik i ścieżka rowerowa pod ul. Murckowską przy 3 stawach. Chyba pierwsza oddzielona ścieżka od chodnika w Katowicach. Jakby jeszcze nie była z baumy to bym nie uwierzył

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2001.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2002.JPG



d-8 - Sob Mar 10, 2007 8:02 pm

Remont węzła Murckowska/DTŚ/Bagienna/Roździeńskiego 10.03.07

Tempo niespotykane. Zaczęli 2 dni temu a… z resztą sami zobaczcie. Ja byłem pod mega wrażeniem.


no jechalem tamtedy dzisiaj i musze powiedziec, ze sie zaskoczylem troche... in plus
rzeczywiscie tempo prac jak na PL wrecz nieprawdopodbne, ale dobrze, mnie cieszy



absinth - Sob Mar 10, 2007 9:15 pm

sie zaskoczylem troche... in plus
rzeczywiscie tempo prac jak na PL wrecz nieprawdopodbne, ale dobrze, mnie cieszy


no bo... zima zaskoczyla drogowcow



Darkat - Sob Mar 10, 2007 9:18 pm
tak apropo tej fotki http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2001.JPG i tej zaskakującej inwestycji a może by tak wyremontowali też ten chodnik który w większym stopniu służy jako ścieżka rowerowa po lewej stronie ulicy. Podobnież dalej chodnik na wysokości Murckowskiej od stacji benzynowej w kierunku tunelu pod 1maja.



Bula - Pon Mar 12, 2007 12:45 am
Jakoś długo nie miałem okazji obfocić skończonych ulic: Ziołowej i Opolskiej. Udało się wczoraj.

Zaczynamy od Ziołowej. Remont obejmował odcinek od Jankego do Krynicznej. Zaczynamy od tej drugiej.

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2001.JPG

Jak widać pasy już odchodzą :/

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2002.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2003.JPG

Czy tak powinna wyglądać nawierzchnia kilka miesięcy po remoncie??!!

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2004.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2005.JPG

"Prawie" równo. Niestety prawie robi wielką różnicę.

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2006.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2007.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2008.JPG[

Podsumowując świeżo wyremontowany fragment nie umywa się do tego wykonanego wcześniej czyli od Krynicznej do szpitala. Tam jest wszystko jak trzeba, a tu widać, że niestety nie. Wiadomo, że jest dużo lepiej niż było, ale nie takiego efektu się spodziewałem.



Bula - Pon Mar 12, 2007 12:53 am
A teraz Opolska.

Tutaj remont obejmował odcinek od Sokolskiej do Sobieskiego. Zaczynamy też od drugiej

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2001.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2002.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2003.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2004.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2005.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2006.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2007.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2008.JPG

http://www.bula.livenet.pl/Remonty%20ul ... a%2009.JPG

Tu jest zdecydowanie lepiej niż na Ziołowej, chociaż bez rewelacji jak na Plebiscytowej i równoległych. Po kostce jedzie się dobrze, miejsca parkingowe są, chodnik równy jest. Może być.



d-8 - Pon Mar 12, 2007 7:41 am
co do Ziolowej to przykre troche.
z reszta na niektorych 'nowo' remontowanych ulicach mozna zauwazyc podobne kwiatki w stylu pozapadanych studzienek badz przecierajacego sie asfaltu...



salutuj - Pon Mar 12, 2007 9:15 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



SPUTNIK - Pon Mar 12, 2007 11:43 am

Opolska jest dobrze zrobiona choć jakoś brakuje mi nieco latarni na zdjęciach i ławek jak na plebiscytowej.

Bardzo dużym plusem jest to że zachowali kostkę brukową!!


i właśnie dlatego uważam ,ze remont przeprowadzono lepiej niż na plebiscytowej.

ławeczki i latarnie zawsze można dostawić a zerwany bruk zazwyczaj nie wraca na swoje miejsce.

w podobnym stylu ma zostać przeprowadzony remont sobieskiego.



salutuj - Pon Mar 12, 2007 11:51 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



rasgar - Pon Mar 12, 2007 1:20 pm
zgadzam sie ze z dwojga złego te betonowe kształtki z plebiscytowej wyglądają nieco lepiej niż "szaroczerwony potworek" (good one ), ale do granitu to ciągle daleko...

PS: jeśli chodzi o chodniki to bruk generalnie też nie jest nalepszym pomysłem - jeśli ktoś słyszał kiedyś przepotworne wiązanki słowne sypane przez osóbki na obcasach które próbują przejść przez taki chodnik... wiecie o co chodzi



po raz kolejny Wrocław się kłania (sic! to już jest chyba jakiś kompleks...) - tu Świdnicka - elegancka kompozycja bruku i granitowych (chyba) płyt. Jak widać da się i ładnie i praktycznie...[/quote]



aVgan - Pon Mar 12, 2007 5:52 pm
chyba fajna kompozycja kostek granitowych będzie na Marjackiej.
Co do Murckowskiej-Bagiennej chłopaki nadrabiają stracony czas przez unieważniony przetarg...



Bula - Czw Mar 15, 2007 4:25 pm
7 dzień robót (wczoraj) i znowu szok , oczywiście związany z tempem prac.

Łuk został poszerzony po zewnętrznej stronie.



Widać nowe miejsce wlotu na Bagienną, będzie dłuższa rozbiegówka





Pierwsza warstwa utwardzona i wyrównana



Łącznica Bielsko - DTŚ, sporo się zmieni łuk bo dość dużo krzaków i krzewów zniknęło i następne są szykowane do cięcia.



Myślałem, że ta pierwsza warstwa się szybko pojawiła, ale co tam, tutaj już z kruszywem lecą. Nie zdziwię się jak za parę dni będą asfalt lać.



Nie marnują czasu



Podsumowując DROGOPOL nie zwalnia



Bula - Pon Mar 26, 2007 7:36 pm
Niedziela 25.03.07, 17 dzień robót

Lecimy



Na przeciwnej jezdni trwało malowanie betonowych barierek



Ostatnio wspominałem coś o asfalcie... no to zaraz się za niego zabiorą .



Idziemy w stronę Mysłowic







I wracamy



Czas na łącznicę, która została wyraźnie poszerzona







Widok w dół



A teraz coś co mnie zastanawiało, ale już wykumałem . Mianowicie dziwiło mnie, że nie zrywają wszędzie asfaltu. Okazało się, że jednia zostanie znacznie podniesiona i stary asfalt będzie służył jako jedna z warstw podbudowy. Wszystko widać na poniższych zdjęciach, jak również na poprzednich z łącznicy. Do dna wykopali wszystko jedynie między zjazdem na Sosnowiec a samym węzłem.





Teraz jeszcze 2 fotki z dzisiaj (tragiczne, bo zza brudnej szyby, telefonem i pod słońce, no ale nie miałem innego wyjścia ). Żeby maszyna się nie marnowała zabrali się już za asfalt i z tego co widziałem lali od razu 2 warstwy (na 3 chyba). Powtarzam się ale tempo naprawdę imponujące.





pozdro

EDIT: Zapomniałem napisać, że lada dzień nastąpi zamknięcie łącznicy Bielsko - DTŚ (centrum), bo są już naki, tylko jeszcze przekreślone



martin13 - Pon Mar 26, 2007 7:47 pm
^^ Dzięki za fotki, tępo naprawdę świetne, ciekawe dlaczego tak szybko im to idzie, może dodatkowa premia ? Mogliby na każdej przebudowie i przy każdym remoncie dróg tak zasuwać, jak na inwestycji na fotkach



rasgar - Pon Mar 26, 2007 9:03 pm
może zaczynają pracować jak to bywa w normalnych, rozwiniętych krajach kapitalistycznych - dzierżawa maszyn kosztuje, a płacone jest od roboty, więc opłaca się bardziej dać ludziom fajne dodatki i zorganizować 2 (lub nawet 3) zmiany.

Jeśli ktoś pamięta jak we wczesnych latach 90 wyglądała budowa autostrad we wschodnich niemczech to wie o czym mówie.

Kto jest wykonawcą ? (narazie można tylko chwalić)



Bula - Pon Mar 26, 2007 9:22 pm
Wykonawcą jest firma DROGOPOL i rzeczywiście jak na razie nic nie można im zarzucić. Fajnie dzisiaj wyglądało jak podczas lania asfaltu chyba z 6 ciężarówek czekało w kolejce .

Ale co najciekawsze to to, że oni wcale nie robią po nocach czy niedzielach, o czym się sam przekonałem. Wygląda na to, że między godzinami powiedzmy 9-18 od poniedziałku do piątku ostro pracują i to wystarcza.



absinth - Czw Mar 29, 2007 3:31 pm
od jakiegos czasu trwa budowa drogi lecacej rownolegle do Rawy (poludniowy brzeg) na wysokosci ul Nowogranicznej

wykonano juz mury oporowe przywieziono kruszywo i czesciowo je juz "ubito"



aVgan - Czw Mar 29, 2007 4:36 pm
droga??
Rozumiem że od nowogranicznej do bogucickiej??



Darkat - Czw Mar 29, 2007 5:28 pm

od jakiegos czasu trwa budowa drogi lecacej rownolegle do Rawy (poludniowy brzeg) na wysokosci ul Nowogranicznej

wykonano juz mury oporowe przywieziono kruszywo i czesciowo je juz "ubito"


hmmm zawsze mi się wydawało że drogę zbudują po północnej stronie Rawy. W końcu już kawałek tam juz jest no i skrzyzowanie ze światłami jest po północnej. Ale faktycznie po południowej stronie coś tam postawili. Bardzo dziwne
Coś się tu nieklei bo dalej także od Bankowej do Moniuszki droga idzie po północnej stronie



salutuj - Czw Mar 29, 2007 8:07 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Czw Mar 29, 2007 10:46 pm

droga??
Rozumiem że od nowogranicznej do bogucickiej??


wlasnie w przeciwnym kierunku t/j w strone wodnej to leci

@ Darkat
tez [pamietam ze na planach budowy DTS droga leciala po polnocnej stronie Rawy ale moze jakas zmiana... hmm



rasgar - Pią Mar 30, 2007 7:42 am
albo tez komus sie popieprzyło



Jaimar - Pią Mar 30, 2007 7:51 am
A może docelowo będą to "Nabrzeża Rawy" - dwie niezbyt szerokie, eleganckie drogi z drzewami i szerokimi chodnikami po bokach i oczyszczoną Rawą pośrodku (po której pływaja białe łabędzie) - rozmarzyłem się...



potok77 - Pią Mar 30, 2007 11:37 am
Z tego co pamietam to Szpital Elżbietanek prosił by w czasie budowania ul. Nowogranicznej w ramach kontraktu DTŚ wykonać drogę dojazdową do nich bo ul. Warszawska sie czasami blokuje a u nich każda minuta cenna przy dojeździe.
Może teraz spełniają tą prośbę?



rasgar - Pią Mar 30, 2007 12:03 pm
nie byłoby to głupie.

droga mogłaby też pomóc w przebudowie oficyn kamienic przy warszawskiej - narazie z tego co pamiętam jest tam tylko rumowisko i syf, i wstretnie to wygląda od strony wydziału prawa



d-8 - Pią Mar 30, 2007 12:40 pm

nie byłoby to głupie.

droga mogłaby też pomóc w przebudowie oficyn kamienic przy warszawskiej - narazie z tego co pamiętam jest tam tylko rumowisko i syf, i wstretnie to wygląda od strony wydziału prawa


i smierdzi tam jak sie tam przechodzi. z bram, z rawy ( czasem ) i z tego zakladu co tam jest ( miesny?) i w ogole jakos... bleee



Bula - Sob Mar 31, 2007 5:24 pm
Sobota 31.03.07, 23 dzień robót

Piękne sobotnie popołudnie, idealny czas na fotki





3 warstwy z siatką gotowe, jeszcze tylko ścieralna



Pierwszy rzut na wyasfaltowaną łącznicę





Nowy punkt obserwacyjny





Z łącznicy Bielsko - Centrum niewiele zostało



Nowe miejsce wlotu na jezdnię główną



Kolejne widoczki z góry







Idziemy w stronę Mysłowic





I wracamy, tu widać jak fajnie będzie wyprofilowana jezdnia. W miejscu zrobienia fotki kończy się zakręt w prawą stronę i spad będzie po prawej o czym świadczą kanały na wodę, a przed nami widoczne są one już po lewej stronie, ponieważ następny zakręt jest w lewo





Czas na łącznicę



Na niej również brakuje tylko warstwy ścieralnej









Wlot na DK86



I ostatni widoczek z góry



Pzdr



d-8 - Sob Mar 31, 2007 5:43 pm
najs !
fajne foty ! dzieki!
jestem milo zaskoczony
- prace ida bardzo szybko
- profilowanie drogi... tego nie oczekiwalem
- przesuniecie zjazdu z Bielska na Centrum - trafne rozwiazanie




Kris - Wto Kwi 03, 2007 8:25 pm
We wczorajszych "Interwencjach" na Polsacie był ciekawy reportaż o przebudowie Krakowskiego Przedmieścia w Warszawie. Scenariusz identyczny jak u nas (nota bene) na ul. Warszawskiej w Katowicach

Krakowskie Przedmieście to jeden wielki plac budowy. Kurz, brud i nieustanny hałas odstraszają klientów pobliskich lokali. Kłopoty z poruszaniem się po ulicy spowodowały nawet 50-procentowe straty wśród lokalnych przedsiębiorców. Końca przebudowy nie widać.
http://interwencja.interia.pl/news?inf=889856

czyli wszędzie tak samo...



Tomek - Nie Kwi 08, 2007 8:36 am
Podobno ma zostać zlikwidowana ulica księdza Czempiela łącząca Wita Stworza z Plebistytową (przed katedrą)



rasgar - Nie Kwi 08, 2007 8:46 am
hmmm dziwny to pomysł - nie wiem komu to przeszkadza - i tak nie ma tam ruchu raczej, a teraz chcac pojechac w góre plebiscytowej trzeba będzie dojechać aż do powstańców...



Tomek - Nie Kwi 08, 2007 9:03 am
Stanie się tak ponieważ ulica lezy na terenach Kościoła i Kościołowi się zachciało połączenia terenu Katedry z "domem księzy emerytów" który jest po drugiej stronie ulicy.




salutuj - Nie Kwi 08, 2007 9:23 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



rasgar - Nie Kwi 08, 2007 12:09 pm

Stanie się tak ponieważ ulica lezy na terenach Kościoła i Kościołowi się zachciało połączenia terenu Katedry z "domem księzy emerytów" który jest po drugiej stronie ulicy.



tak też myślałem - mały watykan. tylko muru brakuje...

no ale skoro tereny są ich i sie uparli....


jesli pomyślą o tunelu na powstańców przy okazji przebudowy placu to może wyjść ciekawy ciąg spacerowy, szkoda tylko że ogrody biskupie są zamknięte cały czas a nie są np dostępne za dnia i zamykane na noc

Oczywiście że byłby to dobry pomysł, ale wolą to zamnkąć i nie mieć większych problemów z remontami... Niestety



Bula - Nie Kwi 08, 2007 11:08 pm
Ciekawe kiedy u nas podczas remontów ulic zaczną powstawać porządne ścieżki rowerowe...

















Zdjęcia z Wrocławia



rasgar - Nie Kwi 08, 2007 11:40 pm
Te ścieżki są niczego sobie, ale to dość specyficzny przypadek - jest dużo miesjca.

U nas nie byłoby gdzie takich dróżek budować zbytnio.

Jeśli chcesz wzorcowych dróg rowerowych to proponuje odwiedzić kopenhage. Tam 'zmieszczono' drogi rowerowe po obu stronach jezdni na większości ważnych ulic w zabudowanym kamienicami centrum.

A i same drogi: dobra nawierzchnia, odzielona krawężnikiem od jezdni, osobna sygnalizacja dla rowerów + najważniejsze: mocna ochrona ze strony prawa - bardzo restrykcyjny kodeks drogowy, mówiący w skrócie że jak jadąc samochodem zrobisz kuku rowerzyście to masz ... (pardon).

Ale prawda że np na remontowanej ostatnio granicznej można było ustawić takie dróżki jak na zdjęciach, a nie znowu sprano-różową baumę

PS - czy mam rację twierdząc że drogi rowerowe są na świecie wyróżniane kolorem zielonym (przynajmniej w spornych miejscach)? Czerwony to raczej bus lane... Skąd pomysł na to żeby było to sprano-różowe? I czy wysnuł już jakąś teorie na temat zamiłowania p.Uszoka do kostki brukowej? Ja dużo rozumiem ale czemu jasno-łatwo-się-brudzący szary i różowy w odcieniu spranych starych majtek? Czemu te kolory? Brak pomysłu producentów na inne odczynniki koloryzujące?



martin13 - Pon Kwi 09, 2007 10:31 am
I nawet z takimi ścieżkami rowerowymi Katowice, jak i cała aglomeracja są znowu mocno za Wrocławiem.
Niestety u nas ścieżki rowerowe wykłada się tą kostką, choć napewno po asfalcie jezdziłoby się dużo lepiej. No i jeszcze jest bardzo mało ścieżek rowerowych i przeważnie zostaje nam przeciskanie się między pieszymi na chodniku, lub jazda po drodze gdzie większość kierowców ignoruje rowerzystrów, myśląc że większy może więcej.



Kris - Pon Kwi 09, 2007 3:24 pm


tutaj na tym zdjęciu jest najlepsze rozwiązanie: jest osobna droga dla pojazdów, rowerzystów i chodnik dla pieszych. Nie ma konfliktu. Ale rzeczywiście , żeby coś takiego stworzyć to trzeba mieć trochę więcej miejsca. Raczej nie na "starych' drogach Katowic.
Przy drogach remontowanych/lub nowo budowanych nie ma nawet takich propozycji dla rowerzystów. A szkoda, bo często się istniejące ulice powiększa a chodniki zmniejsza, ale tylko dla parkowania aut. Ja to bym wolał jechać na rowerze do Katowic czy innych miast dłużej, ale żeby taka trasa była specjalnie przystosowana dla rowerzystów. Może wtedy więcej osób przesiadłoby się z samochodów na rowery i może minimalnie zmniejszyłyby się 'korki drogowe'



bobtrebor - Pon Kwi 09, 2007 7:31 pm

Stanie się tak ponieważ ulica lezy na terenach Kościoła i Kościołowi się zachciało połączenia terenu Katedry z "domem księzy emerytów" który jest po drugiej stronie ulicy.



szkoda, można było tamtędy dostać się do A4 bez zbędnego krążenia

w tym miejscu dziękuję właścicielowi tej ulicy za blokowanie miasta, już dwie inne ulice tam zablokowali, teraz pewnie kolej na Powstańców



d-8 - Pon Kwi 09, 2007 8:45 pm
co do rowerow...
dzis jechalem zbiorcza droga przy A4 i jechali sobie rowerzysci...
szkoda, ze nie zrobiono ( nie pomyslano ) o tym, zeby miedzy osiedlem witosa a centrum zrobic gdzies wzdluz zbiorczych drog sciezek rowerowych. na rowerze w 10 minut byloby co centruma...



salutuj - Wto Kwi 10, 2007 10:29 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Darkat - Wto Kwi 10, 2007 1:34 pm
jasne żeby się przydała. Problem w tym że to autostrada a za nią jest odpowiedzialna GDDKiA. A oni nie za bardzo się takimi szczegółami się przejmują. Dla nich się liczy droga i nic więcej. Podobnyż problem jest z S86 ( Al.Roździeńskiego ) na szczęscie za komuny tam w pewnych miejscach znalazły się chodniki. Jeśli idzie o trasy przelotowe to chodniki przydałyby się na Kościuszki od pętli Brynowskiej do mniej więcej miejsca gdzie postawili ekrany dzwiękochłonne. W ten sposób chodnikiem można by było przejść z centrum do Piotrowic.
A także na DK86 pomiędzy 73 pułku piechoty a Górniczego dorobku w ten sposób można by było np. na rowerze przejechać od centrum do praktycznie Murcek. Problemem byłby wiadukt DK86 nad torami ale od biedy można tam przechodzić.



rasgar - Wto Kwi 10, 2007 3:00 pm

jasne żeby się przydała. Problem w tym że to autostrada a za nią jest odpowiedzialna GDDKiA. A oni nie za bardzo się takimi szczegółami się przejmują. Dla nich się liczy droga i nic więcej.

Przy przelotówkach nei ma mowy o drogach rowerowych, a zwłaszcza przy autostradach.

Koledzy zapewne mieli na myśli żeby droge puścić gdzieś w okolicach bugli, z wylotem na raciborską



Jastrząb - Śro Kwi 11, 2007 9:10 am

I nawet z takimi ścieżkami rowerowymi Katowice, jak i cała aglomeracja są znowu mocno za Wrocławiem.
Niestety u nas ścieżki rowerowe wykłada się tą kostką, choć napewno po asfalcie jezdziłoby się dużo lepiej. No i jeszcze jest bardzo mało ścieżek rowerowych i przeważnie zostaje nam przeciskanie się między pieszymi na chodniku, lub jazda po drodze gdzie większość kierowców ignoruje rowerzystrów, myśląc że większy może więcej.


A żeby wyjść z tych rowerowych marazmów proponuję wizytę w Tychach (oczywiście na rowerze). Dojazd od Katowic dość przyjemny bo w większości przez las a w samym mieście prawie przy każdej alei jest ścieżka rowerowa z jednej lub z obu stron. Z reguły gdzieś pomiędzy chodnikiem a drogą, od pierwszego oddzielone żywopłotem od drugiego trawnikiem. Stare ścieżki są wyasfaltowane, ale bardzo często zniszczone przez korzenie pobliskich drzew. Nowe buduje się już tylko z kostki bardzo często oddzielone od chodnika tylko linią. Choć na Starych Tychach ścieżek nie ma (ale ruch też jest mały), to każda nowobudowana dzielnica (osiedle) ma przewidziany dojazd rowerowy.
Tychy ideałem pod tym względem może nie są ale na pewno są numerem jeden na Śląsku.



bty - Śro Kwi 11, 2007 3:27 pm
Niestety stan cieżek drogowych w tychach jest fatalny i jest coraz gorzej, zdarza się nawet, że modernizuje się skrzyżowaniei jednocześnie likwiduje fragment ścieżki, np. skrzyżowanie edukacji i budowlanych



d-8 - Śro Kwi 11, 2007 5:39 pm

Niestety stan cieżek drogowych w tychach jest fatalny i jest coraz gorzej, zdarza się nawet, że modernizuje się skrzyżowaniei jednocześnie likwiduje fragment ścieżki, np. skrzyżowanie edukacji i budowlanych

przykre



Jastrząb - Czw Kwi 12, 2007 5:33 am
Trochę może dziwić ten brak konsekwencji, bo z jednej strony Tychy zawsze chwaliły się swoją ekologią: że są zielone i przyjazne dla rowerzystów, z drugiej strony zaniedbania na polu ścieżek rowerowych poddają powyższe w wątpliwość. Albo spoczęli na laurach bo sądzą, że już są rajem dla rowerzystów, albo teraz władza ma inne priorytety niż ścieżki rowerowe. A szkoda bo tam akurat jest gdzie ścieżki budować a nowym wystarczy trochę remontów. Zapewne taka prorowerowość pozytywnie wpłynęłaby na wizerunek miasta.

Ale nawet przy tych zaniedbaniach, jazda rowerem po Tychach jest znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza niż np. po Katowicach



Luki_SL - Pią Kwi 13, 2007 6:16 am

co do rowerow...
dzis jechalem zbiorcza droga przy A4 i jechali sobie rowerzysci...
szkoda, ze nie zrobiono ( nie pomyslano ) o tym, zeby miedzy osiedlem witosa a centrum zrobic gdzies wzdluz zbiorczych drog sciezek rowerowych. na rowerze w 10 minut byloby co centruma...


Nie tylko z Witosa, ale z węzła Batory mogli by zrobić ścieżkę wzdłuż północnej jezdni zbiorczej(poniżej nasypu)



Luki_SL - Pią Kwi 13, 2007 12:35 pm
A propos ścieżek rowerowych -asfaltowa ścieżka wzdłuż osiedla Górnośląskiego w Rudzie Śląskiej



Starszy odcinek, z kostki, całość ma 1,5km





Luki_SL - Pią Kwi 13, 2007 6:13 pm
Czy była już wzmianka o ponizszym przetargu ??;) Chyba nie :

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Katowice: wykonanie robót budowlanych pn.: Obwodnica Siemianowic Śl. i Czeladzi w Katowicach
Publikacja obowiązkowa.

całość: http://www.przetargi-zamowienia.pl/1939 ... w_Katowica



zabriskie_point - Pią Kwi 13, 2007 6:32 pm

I nawet z takimi ścieżkami rowerowymi Katowice, jak i cała aglomeracja są znowu mocno za Wrocławiem.

Polecam wątek. Mam nadzieję, że to nie będzie traktowane jako myślozbrodnia ;-)
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=457786



martin13 - Pią Kwi 13, 2007 8:50 pm
No taka ścieżka rowerowa jak na osiedlu Górnośląskim to rzadkość niestety, nie wiem ile ona ma lat, ale ten kawałek z asfaltem powinien byc przykładem jak powinno się budować takie trasy.

A co do tego tematu to nietylko u nas zdarzają się buble przy budowie nowych ścieżek, ale w Poznaniu też:
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,4058255.html



Bula - Pią Kwi 13, 2007 10:39 pm
Zabrali się w końcu za chodnik na Kościuszki od wiaduktu nad A4 do Zielonego Oczka





Zdjęcia niewyraźne bo już się ciemnawo robiło, ale i tak nic poza rozkopanym chodnikiem nic nie ma a to widać .



Bula - Pią Kwi 13, 2007 10:43 pm
Piątek 13.04.07, 36 dzień robót

Kolejna wycieczka na węzeł

Zaczynamy tam gdzie zawsze. Teren wyrównany i pojawiła się pierwsza warstwa asfaltu.





Na łącznicy bez zmian, czeka na warstwę ścieralną



Sprzęt się regeneruje przed kolejnym ciężkim dniem pracy



Widać już dokładnie jak i gdzie łącznica "wjedzie" na jezdnię główną.





Łącznica...



..i reszta z góry



Dalej w stronę Mysłowic.



Jak widać trochę tego asfaltu wylali.



Strzelam, że za 2 tygodnie otworzą jezdnię Mysłowice -> Centrum i łącznicę Mysłowice -> Bielsko



Doszliśmy do końca



Najprawdopodobniej w dzień otwarcia jezdni głównej zamknięta zostanie łącznica Mysłowice -> Sosnowiec, bo nie wyobrażam sobie, żeby ktokolwiek dopuścił do ruchu taką drogę. Na zdjęciu widać jak nierówno będzie nowa jezdnia w odniesieniu do starej.



Ciekawa konstrukcja . Grunt, że działa .



No to jeszcze kilka fotek z powrotu



Wiosna :banana:



I ostatni strzał



W dalszym ciągu bardzo pozytywnie oceniam prace Drogopolu. Na budowie porządek, wszystko idzie sprawnie, a ochroniarze się nie czepiają i gdy robotnicy skończą pracę można się spokojnie przespacerować z aparatem.



Luki_SL - Sob Kwi 14, 2007 12:48 pm

No taka ścieżka rowerowa jak na osiedlu Górnośląskim to rzadkość niestety, nie wiem ile ona ma lat, ale ten kawałek z asfaltem powinien byc przykładem jak powinno się budować takie trasy.



Scieżka ma roczek Wcześniej też była,ale taka z betonowych płytek



absinth - Sob Kwi 14, 2007 6:05 pm
a tak wyglada wspomniana przeze mnie budowa drogi na wysokosci Nowogranicznej:




salutuj - Sob Kwi 14, 2007 6:23 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Sob Kwi 14, 2007 7:26 pm
nie wiem czy dobrze mi sie wydaje - ale wydaje mi sie ze ten remont Bagiennej to jeden z szybciej i sprawniej przebiegajacych remontow ulic w kato ?

a droga wzdluz rawy bardzo dobrze ze powstaje ale poki co chyba nie do konca czyli nie polaczy sie z Bankowa kolo wydz biol-chem ? albo ?



babaloo - Sob Kwi 14, 2007 7:57 pm
Dzisiaj zrobiłem sobie całkiem fajną wycieczkę rowerową z małżonką przez koszutkę, wełnowiec, kawałek siemianowic, dąbrówkę, szopienice, nikiszowiec, sztauwajery. Ścięzką rowerową w sumie jechaliśmy kilkaset metrów. A miejsca we wszystkich tych miejscach było sporo na zrobienie takiej ścieżki. Spokojne dałoby się chyba prawie całą taką pętlę wytyczyć ścieżkami rowerowymi. Rozumiem, że skoro dopiero niedawno do powszechnej świadomości przebiła się potrzeba budowy dróg dla samochodów, to ze ścieżkami rowerowymi też może to trochę potrwać. Apeluję jednak żeby to się stało w jakiejś wyobrażalnej przyszłości.



Jastrząb - Nie Kwi 15, 2007 8:46 am
Z tej Rawy na Nowogranicznej to może wyjdzie taka aleja z rzeką w środku.... Było by to dość dobre, nie tylko z punktu widzenia komunikacji, ale też estetyki, bo wszystkie podwórka znalazły by się nagle frontem do jezdni, więc prędzej czy później zostały by jakoś uprzątnięte i uporządkowane.



Safin - Nie Kwi 15, 2007 1:39 pm
A ja dołanczam sie do apelu babaloo, oraz prosze od siebie, by ścieżek rowerowytch nie robić z kostki betonowej. Najlepiej byłoby gdyby powstawało one z gładkiego asfaltu, tak by rolkarze też mogli spokojnie i wygodnie po nich jeździć.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 4 z 15 • Wyszukano 2899 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.