ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



Safin - Nie Cze 10, 2007 12:32 pm
Chcesz mi powiedziec ze to nie było wykonalne z powdu braku miejsca? Litosci.
Jesli takie uwarunkowania jak tam maja hamowac rozwoj miasta, to ja sie wyprowadzam z tego kraju.

Nie potrzeba tam jakis wielkich wiaduktów, ślimaków przystosowanych do predkosci autostrady. Dla bezkolizyjnego ruchu około 60km/h po dwa pasy w kazda strone spokojnie starczyloby miejsca! A przeniesienie stacji bezynowej, czy lekkie przesuniecie całego skrzyzowania to przysłowiowe "przyszcze". Zalezy tylko czy nasze miasto ma aspiracje byc krolowa balu czy kopciuszkiem.




Darkat - Nie Cze 10, 2007 12:56 pm
no ale samo miasto przyznaje że w tym miejscu planowany jest węzeł. I co ciekawe a było to w jakiś planach miejskich nie wspominano wtedy o węźle Kościuszki i Kolejowej gdzie nie ma problemów terenowych dla takiej inwestycji.
Miejsca jest mało ale mozna trochę go zabrać po stronie Piotrowic (stacja benzynowa, tereny zielone przed szkołą średnią ) jedynie do wyburzenia prawdopobnie musiałaby pójść stara willa po stronie stacji benzynowej jak się jedzie od Mikołowa w kierunku centrum. No i nie wiem co na te plany mieszkańcy budynków po drugiej stronie jesli by to miał być wiadukt w ciągu Kościuszki



Bartek - Nie Cze 10, 2007 12:57 pm
Ale off topa walicie! Już myślałem że jakieś fajne wiadomości przeczytam, a tu taki zonk



Safin - Nie Cze 10, 2007 1:21 pm
Racja, przeniosę
gotowe




salutuj - Nie Cze 10, 2007 10:23 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



bobtrebor - Pon Cze 11, 2007 6:43 am
wyasfaltowali torowisko na Warszawskiej, pięknie to wygląda...



macu - Wto Cze 12, 2007 2:47 pm

czy ktos przejezdzal w nocy z 05 na 06 czerwca ulica graniczna, na odcinku pogotowie - rondko w kierunku wyjazdu na górnosląska. W nocy jacys debilni drogowcy pokryli zewana warstwe tej drogi jakąś mazią typu smoła. Nie bylo zadnych informacji iz cos takiego jest polozonego na drodze, i niestety wpkowalem sie na ta nawierzchnie przez co mam teraz zniszczone opony. Spotkala kogos moze taka przygoda?????? ehhhhh w piatek mam dzwonic do MZUiM , bede chcial zglosic szkode. Wiec jesli kogos spotkalo takie nieszczescie to prosze o jakis kontakt... wspolnymi silami moze cos wiecej sie wskura
Ja jechałem w weekend i pół auta miałem w smole przez tych paproków.



d-8 - Wto Cze 12, 2007 5:00 pm
zerwana jest warstwa asfaltu z przygotowaniem na wylanie nowego ( bez klimatow ze smołą ) na Korfantego od banku do petli tramwajowej



Safin - Wto Cze 12, 2007 10:40 pm
To co jest porobione na Granicznej to sie nadaje na donos do prokuratury! Jakies pomylenie, znaki sie jak zwykle wykluczaja, nikomu nie zechciało sie pozamazywac starych białych lini na czas remontu ani nawet nakleiz nocych zółtych, wszedzie wszytko nierowno poustawiane, raz dwa pasy raz jeden, światła nie przesuniete dlatego ludzie je olewaja, smoła jakas porozlewana, normalnie horror!!!!



Safin - Wto Cze 12, 2007 10:45 pm

Propozycja z dwoma lewoskrętami kolizyjnymi na AK:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 2920996814


Bardzo biedne. Prościej i znacznie lepiej tak



d-8 - Czw Cze 14, 2007 1:30 pm
trwa remont torowiska pod wiaduktem kolo kina rialto ( tory w strone rynku ) tzn kladziony jest nowy asfalt przy nich bo dotychczas byl syf totalny tam , pomalowano rowniez sciany po obu stronach pod wiaduktem a takze dzis trwalo malowanie filarow wiaduktu - da sie ? da sie !
moze byc czysto i mozna zadbac ( nie mam nic do graffiti! zeby nie bylo ) natomiast te czynnosci sa zwiazane z tymi obchodami calymi w weekend
czyli tradycyjnie u nas - pod politykow wiele da sie zrobic, ale zeby bylo normalnie tak codziennie - to wrecz niemozliwe ( w czym utwierdza nas w wywiadach taki pan Luty na przyklad! )



kropek - Czw Cze 14, 2007 2:13 pm
natomiast te czynnosci sa zwiazane z tymi obchodami calymi w weekend




Nazzy - Czw Cze 14, 2007 3:43 pm
"85 lat przyłaczenia części Górnego Śląska do Macierzy" ?



rasgar - Czw Cze 14, 2007 4:45 pm

trwa remont torowiska pod wiaduktem kolo kina rialto ( tory w strone rynku ) tzn kladziony jest nowy asfalt przy nich bo dotychczas byl syf totalny tam

Szczerze mowiac (skoro juz tramaje są 'śląskie') mogliby się "szarpnąć" i wymienić od razu torowisko i położyć na betonowych podkładach (jak na Kochanowskiego), a nie robić taką prowizorę...


natomiast te czynnosci sa zwiazane z tymi obchodami calymi w weekend
czyli tradycyjnie u nas - pod politykow wiele da sie zrobic, ale zeby bylo normalnie tak codziennie - to wrecz niemozliwe ( w czym utwierdza nas w wywiadach taki pan Luty na przyklad! )


Tja... to już nareszcie wiem skąd pomysł "połatania" na szybko części torowiska na Warszawskiej tuż przy rynku...

Ciekawe ile wydaje się rocznie na "polityczne" remonty - łatanie na szybko, tak żeby sie trzymało kupy (z akcentem na kupę) przez kilka dni, po czym za kilka lat i tak trzeba będzie to porządnie zrobić.



Jastrząb - Sob Cze 16, 2007 2:09 pm

autobusy tworzą latem koleiny, po prostu bruk jest solidniejszy (no i lepiej wygląda)

Wiem jakie są zalety bruku, ale bruk też oprócz tego jest stosunkowo nierówny, a co za tym idzie jazda po nim nie należy do najprzyjemniejszych ani najszybszych, efekt: Większość autobusów omija wybrukowane zjazdy i jedzie normalnie przez rondo po asfalcie. Dla tego bruk niech wykładają na spokojne uliczki w centrum a nie na pasy dla autobusów.



Jastrząb - Sob Cze 16, 2007 2:31 pm
Wczoraj przeszedłem się remontowaną ulicą Gliwicką, niestety bez aparatu, bo nie mam, żeby zobaczyć jak wygląda remont najdłuższego slalomu Europy. Po pierwsze, co rzuciło się w oczy to nawierzchnia jest już znacznie bardziej równa, bo.... wszystkie dziury i tory zatkały się piaskiem, który nawoziły ciężarówki. Drugim spostrzeżeniem było to, że chyba znów nie wyremontują całego odcinka do Bocheńskiego, bo rozkopane jest tylko od Żelaznej do Janasa. Jeszcze się łudzę, że po prostu nie mają tyle ekip, żeby całą ulicę od razu rozkopać. Bo jeśli w planach mają tylko tyle to po roku znów będzie trzeba zamknąć i remontować resztę, gdyż żaden niskopodłogowy tramwaj nie przejedzie kawałka od Janasa do Bocheńskiego.

Na owym remontowanym odcinku nadal prowadzone są tylko prace kanalizacyjne (więc kanalizacja będąca głównym argumentem przeciw przebudowie naszego miasta, na Załężu już nie powinna służyć za wymówkę). Wykop wzdłuż drogi jest już w większości pozasypywany, natomiast mniej więcej co 80m są wykopy w poprzek, które to są głównym powodem wstrzymania ruchu tramwajowego. Nadmienię też, że przed zamknięciem ulicy były prowadzone zaawansowane prace kanalizacyjne.

Moje całkowicie subiektywne spostrzeżenia są takie, że tempo prac wskazuje, iż firmy mają płacone od godziny a nie od wykonanej pracy. Cała robota mimo już ponad miesięcznego zamknięcia ulicy wygląda nadal jak doraźne prace porządkowe.

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo mi, że prace na tej ulicy miały początkowo trwać do listopada tego roku, ale przedłużą się do... listopada następnego roku. Czyżby rozszerzono zakres remontu, lub wymianę torowiska? Czy ktoś może zweryfikować te moje nieoficjalne informacje?



salutuj - Sob Cze 16, 2007 3:27 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Sob Cze 16, 2007 3:57 pm
^ No tak, tylko że w takim razie po co w ogóle ten pas Że nie wspomnę o tym całkowicie bezużytecznym przed Spodkiem. Lepiej byłoby tą kostkę położyć gdzieś pomiędzy kamienicami.



Safin - Sob Cze 16, 2007 4:37 pm

Wiem jakie są zalety bruku, ale bruk też oprócz tego jest stosunkowo nierówny, a co za tym idzie jazda po nim nie należy do najprzyjemniejszych ani najszybszych, efekt: Większość autobusów omija wybrukowane zjazdy i jedzie normalnie przez rondo po asfalcie. Dla tego bruk niech wykładają na spokojne uliczki w centrum a nie na pasy dla autobusów.
Duzo juz wylałem liter na ten temat na forum Ciekawe ile jeszce wybudują mega bubli, zanim ktoś zacznie weryfikować projekty pod kontem funkcjonalnym, bo jak narazie, to pomyłek-jak te nieuzywane pasy dla busow-jest pełno.
A nie powinno ich byc wogole. Drogi to zbyt powazna inwestycja, by robic błedy na poziomie tak podstawowym.

Gliwicka mnie tez nie napełniła optymizmem. Kawalek przy wiśniowej jest chyba robiony od podstaw, ale ten od cinema City to jakaś dziwna inwestycja.



mark40 - Sob Cze 16, 2007 10:14 pm
@Jastrząb

Remont Gliwickiej od poczatku był podzielony na 2 etapy

I Etap Pospiecha-Janasa - oddany ma być do listopada 2007
II Etap Janasa - Bochenskiego - od wiosny - do listapada 2008
Zimą przerwa.

Co do tramów niskopodłogowych to tam jeszcze długo zaden się nie pojawi nawet po remoncie całej Gliwickiej.



Bula - Sob Cze 16, 2007 11:47 pm
15.06.07, 99 dzień robót na całym węźle, 39 w II etapie



To mi wygląda na zjazd















Gotowej łącznicy nie otworzyli, pewnie dlatego, że ciężko by było ją teraz włączyć do ruchu.





depress_wist2 - Wto Cze 19, 2007 10:00 pm

wyasfaltowali torowisko na Warszawskiej, pięknie to wygląda...
na tej focie trochę widac (zupełnie bym na to nie zwrócił uwagi gdyby nie ten wątek




babaloo - Śro Cze 20, 2007 6:45 am
Asfalt oczywiście już się gnie przy torach. Jak przyjdą jeszcze cieplejsze dni to będzie jedna wielka powyginana smoła. Mam nadzieję, że to taka prowizorka, która nie będzie trwała.



salutuj - Śro Cze 20, 2007 6:51 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



macu - Śro Cze 20, 2007 12:51 pm
Zabrali się za Batorego. O więcej szczegółów proszę piechurów, ja zaliczyłem jeno objazd :-)



Kris - Śro Cze 20, 2007 2:09 pm

Asfalt oczywiście już się gnie przy torach. Jak przyjdą jeszcze cieplejsze dni to będzie jedna wielka powyginana smoła. Mam nadzieję, że to taka prowizorka, która nie będzie trwała.

a nie zrobili tego czasem tylko na uroczystości zwiazane z 85-leciem... ?
Szybkie przykrycie asfaltem Warszawskiej ???



babaloo - Śro Cze 20, 2007 5:27 pm
W takim razie mam nadzieję, że ten asfalt nie doczeka 86 rocznicy



Jaimar - Śro Cze 20, 2007 10:21 pm

Zabrali się za Batorego. O więcej szczegółów proszę piechurów, ja zaliczyłem jeno objazd :-)
Na razie zniknął krawężnik z przyległościami - ten od wewnętrznej strony krzywizny ulicy.



Bula - Czw Cze 21, 2007 3:23 pm
Radzę omijać DK[86], wiadomo czemu. Ja nie rozumiem czy oni z tym tunelem nie mogą czegoś zrobić .



d-8 - Wto Cze 26, 2007 6:31 pm
na tym wezle ze zdjec powyzej ( Rozdzienskiego/Murckowska) pomalowano gorna czesc mostow na kolor blado-oliwkowy ( jesli takowy istnieje heh ) w kazdym razie nie jest to ani zolty ani niebieski, ktorymi jestesmy notorycznie raczeni.
a ten ktory jest wyglada na prawde fajnie i dobrze komponuje sie z szarobetonowymi filarami



Bula - Wto Cze 26, 2007 11:21 pm
25.06.07, 109 dzień robót na całym węźle, 49 w II etapie

Ze stacji właściwie nic nie zostało



Nowa perspektywa



ZOOM



A tak to mniej więcej chyba będzie wyglądać. Na czerwono prawa krawędź DK[86] a na niebiesko podjazd i kawałek drogi... no właśnie, nie wiem gdzie się będzie kończyć i czemu w ogóle ma służyć



Jak widać pojawiły się krawężniki i następną warstwą chyba będzie asfalt



Tu już w większości jeździ się po warstwie ścieralnej





Nowa jezdnia jest zdecydowanie wyżej od starej





I ostatni widok: mur oporowy





Bula - Wto Cze 26, 2007 11:40 pm
25.06.07

ul. Reymonta



ul. Dąbrowskiego







Bula - Wto Cze 26, 2007 11:43 pm
25.06.07

ul. Szafranka





ul. Zacisze









Bula - Wto Cze 26, 2007 11:47 pm
25.06.07

ul. Graniczna

Akurat jak podjechałem to czyścili nawierzchnię i przyjechał rozściełacz z walcem, zatem pewnie zaraz się zabrali za ostatnią warstwę asfaltu.















salutuj - Śro Cze 27, 2007 6:27 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Śro Cze 27, 2007 8:21 am
http://i15.tinypic.com/4xom3hc.jpg

fajny kontrast...



Jastrząb - Śro Cze 27, 2007 10:53 am

Remont Gliwickiej od poczatku był podzielony na 2 etapy

I Etap Pospiecha-Janasa - oddany ma być do listopada 2007
II Etap Janasa - Bochenskiego - od wiosny - do listapada 2008
Zimą przerwa.


No to wszystko jasne. Ale idiotyzmem jest zamykać taką ulicę na półtorej roku. Bo to główna i prawie, że jedyna ulica Załęża, bo to ważny trakt komunikacyjny tramwajów. Znacznie mądrzej byłoby poczekać, zgromadzić większe środki i machnąć całą w pół roku (od ustania mrozów i skończyć przed następną zimą). Nawet otwarcie odcinka Pośpiecha Janasa w listopadzie, nic nie zmieni, bo będzie to ślepy odcinek, z którego i tak nigdzie się nie wyjedzie.


Co do tramów niskopodłogowych to tam jeszcze długo zaden się nie pojawi nawet po remoncie całej Gliwickiej.

Nie byłbym takim pesymistą. Do Chorzowa np. 36 śmiało mógłby jeździć Karlik. Po wyremontowaniu Gliwickiej, podstawową przeszkodą będzie raczej za mała liczba tramwajów niskopodłogowych. Bo od Bocheńskiego, tory jak na Śląskie warunki są w miarę równe, porównywalne z niezmodernizowanymi torami po których jeżdżą Karliki. Dodam także, że puszczenie niskopodłogowców przez Gliwicką do Chorzowa było niekiedy przebąkiwane przez TŚ. Podobno jechała jakaś makieta która miała symulować wysokość Karlika i od razu na Gliwickiej się zawiesiła.



Jastrząb - Śro Cze 27, 2007 11:03 am



No wreszcie jakiś profilowany krawężnik. Bo te łuki z kawałków kanciatych, ze szczelinami pozatykanymi (albo i nie) cementem to jest porażka. O tym, że ten jest kamienny nie betonowy to nawet nie muszę wspominać



mark40 - Śro Cze 27, 2007 5:00 pm

Nie byłbym takim pesymistą. Do Chorzowa np. 36 śmiało mógłby jeździć Karlik. Po wyremontowaniu Gliwickiej, podstawową przeszkodą będzie raczej za mała liczba tramwajów niskopodłogowych. Bo od Bocheńskiego, tory jak na Śląskie warunki są w miarę równe, porównywalne z niezmodernizowanymi torami po których jeżdżą Karliki. Dodam także, że puszczenie niskopodłogowców przez Gliwicką do Chorzowa było niekiedy przebąkiwane przez TŚ. Podobno jechała jakaś makieta która miała symulować wysokość Karlika i od razu na Gliwickiej się zawiesiła.

Nie należy zapominać o torowisku na Warszawkiej i o tym na Armii Krajowej w Chorzowie, po których regularne kursy niskopodlogowców są niemożliwe. No i tak jak piszesz Karlików jest za mało. Nawet na 6/41 ich nie wystarcza.



absinth - Czw Cze 28, 2007 7:49 am
Ogłoszenie z dnia 2007-06-27

Katowice: Wykonanie dróg, parkingów, chodników i linii energetycznej napowietrznej przy ul. Emerytalnej 17a-c w Katowicach

Numer ogłoszenia: 107149 - 2007; data zamieszczenia: 27.06.2007

Ogłoszenie z dnia 2007-06-27

Katowice: Przebudowa układu komunikacyjnego dla obsługi kompleksu obiektów sportowych przy ul. 11 Listopada w Katowicach

Numer ogłoszenia: 107734 - 2007; data zamieszczenia: 27.06.2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: roboty budowlane w zakresie:
a)budowy kanalizacji deszczowej,
b)budowy ścieżki rowerowej,
c)przebudowy drogi,
d)przebudowy oświetlenia ulicznego,
e)przekładki gazociągu.



absinth - Pią Cze 29, 2007 7:52 am
Ogłoszenie z dnia 2007-06-28

Katowice: Przebudowa ul. Chorzowskiej w Katowicach na odc. od ul. Brackiej do Żyrafy.

ROBOTY DROGOWE
1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 4888m3,
2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej na gł. 12cm - 13764m2,
3. Ułożenie krawężników kamiennych 15x30, 12x25 i 15x22 na ławie betonowej - 2094mb,
4. Ułożenie obrzeży betonowych 30x8 - 1333mb,
5. Jezdnia - 13764m2;
Ułożenie warstwy BITUFOR,
Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5cm,
Ułożenie w-wy SMA gr. 4cm,
6. Chodnik
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 25cm - 5213m2,
Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 5213m2,
Przebrukowanie bkb gr.8cm - 803m2,
7. Wjazdy.
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 25cm - 320m2
Ułożenie nawierzchni z bkb kolorowej gr.8cm - 320m2
Przebrukowanie bkb gr.8cm - 236m2
8. Zatoka - 225m2.
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 25cm,
Ułożenie podbudowy betonowej gr. 15cm,
Ułożenie nawierzchni z kostki rzędowej o wys. 18cm,



d-8 - Pią Cze 29, 2007 8:12 am
no w koncu !!!

oprocz tego Bracka tez by sie zdalo ciachnac bo studzienki kanalizacyjne tam to takie male kratery juz a w zimie kruszy sie jeszcze asfalt w kilku miejscach i dziurska sie robia, no i slynny przejazd tramwajowy z kostka ktora 'strzela' na boki wrrrr



salutuj - Pią Cze 29, 2007 8:34 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kropek - Pon Lip 02, 2007 9:03 am
Podsumowanie remontów w Kato zroione przez TVN 24:

= (1) remont węzła na trasie drogi krajowej 79 i 86 (ulice : Roździeńskiego, Murckowska, Bagienna), planowany koniec sierpień
= (2) remont ul. Granicznej (os. Paderewskiego) od ul. Krasińskiego do ronda na ul. Sowińskiego, planowany koniec : 20.07.2007r.
= (3) remont ul. Korfantego (od Siemianowic do ul. Karłowicza)
= (4) remont ul. Dąbrowskiego (ul. Plebiscytowa – ul. Francuska)
= (5) remont ul. Reymonta (ul. Jagiellońska – ul. Ligonia)
= (6) remont ul. Zacisze (boczne ul.Wojewódzkiej)
= (7) remont ul. Chrobrego (os. Tysiąclecia)
= (8 ) remont drogi w kierunku na Kraków (wyjazd z DTŚ) objazd ul. Porcelanową i ul. Gospodarczą, remont rozpoczyna się 6 lipca
= (9) remont ul. Mysłowickiej (na odcinku od ul. Batalionów Chłopskich do stacji Jeta), remont rozpoczyna się w sierpniu
= (10) remont ul. Bogucickiej, remont rozpoczyna się w sierpniu



www.tvn24.pl



bobtrebor - Pon Lip 02, 2007 12:09 pm

a nie myślą o przebudowie tego węzła?
Chorzowska powinna iść estakadą ponad Bracką. taki remont bez przebudowy to wyrzucanie pieniędzy.


czy Katowice same kiedykolwiek zbudowały coś bezkolizyjnego ? tylko światła i światła, nawet rondek nie dadzą gdzie trzeba



absinth - Wto Lip 03, 2007 1:50 pm
Ogłoszenie z dnia 2007-07-02

Katowice: Wykonanie dróg wraz z oświetleniem na terenie osiedla mieszkaniowego przy ulicy Panewnickiej i Zamiejskiej w Katowicach w ramach inwestycji : Wykonanie dróg wraz z oświetleniem ulicznym na terenie osiedla mieszkaniowego Zamiejska-Panewnicka w Katowicach.

Numer ogłoszenia: 110112 - 2007; data zamieszczenia: 02.07.2007



absinth - Pią Lip 06, 2007 2:15 pm
ul. Graniczna






kropek - Pon Lip 09, 2007 8:29 am


Uwaga na Bagiennej w Katowicach

Uwaga kierowcy - rozpoczął się drugi etap remontu węzła drogowego od al. Roździeńskiego do ul. Bagiennej w Katowicach.

Od poniedziałku ul. Bagienna będzie częściowo zamknięta. Prace będą prowadzone w dwóch etapach: do centrum Katowic w kierunku Mysłowic oraz ul. Bagiennej Południowej do ul. Bohaterów Monte Cassino. Na drogach ustawiono tablice szczegółowo informujące o objazdach.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

www.gazeta.pl



d-8 - Wto Lip 10, 2007 12:27 pm
od niedzieli do dzisiaj szwedalem sie po drogach i bezdrożach wroclawia - i powiem tak : tak jak oni sa lata swietlne przed nami jesli chodzi o inwestycje to my jestesmy analogicznie lata swietlne do przodu z drogami. masakra und horror - to dosc soft-okreslenia jakie nadaja sie na opisanie stanu ich drog.

takie pocieszenie chcialem zapodac na forum, ze nie ze wszystkim jest tak do d*** w Kato



Safin - Wto Lip 10, 2007 7:32 pm
to ja zapodaj takie pocieszenie:
Jesli idze o promocje i feeling miasta, jego turist-frendliwość [ ] Krakowa, to my jestesmy Lata świetlne przed nim jeśli idzie o drogi. Co z tego ze zyje sie fajnie, skoro wiekszośc życia Krakowianie spedzaja w aucie?
Korek to jedyny krakowski środek transportu



d-8 - Śro Lip 11, 2007 5:33 am
^^^ hmmm , bejbe, ale ja pisalem o wrocku. chyba ze nadmienilem cos o kraku, ale nic mi o tym nie wiadomo...



absinth - Czw Lip 12, 2007 7:38 am
Ogłoszenie z dnia 2007-07-11

Katowice: Przebudowa ul. Sienkiewicza w Katowicach na odc. od ul. Jagiellońskiej do ul. Powstańców wraz z modernizacją oświetlenia.

Numer ogłoszenia: 116825 - 2007

ROBOTY DROGOWE
1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 1387m3
2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej - 1692m2,
3. Ułożenie krawężników kamiennych 15x22 i 20x25 na ławie betonowej - 532mb,
4. Jezdnia - 1231m2:
Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5cm,
Ułożenie w-wy SMA gr. 3cm,
5. Wjazdy + stanowiska postojowe:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 27cm - 286m2,
Wyrównanie podbudowy klińcem na śr. gr. 10cm - 65m2,
Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 839m2,
6. Chodnik - 1732m2,
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm,
Ułożenie nawierzchni z kostki gr. 8cm.
7. Rampy i przejścia - 154m2,
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 40cm,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8cm.
ROBOTY ELEKTRYCZNE
Ułożenie kabla wielożyłowego - 60m
Ustawienie słupów oświetleniowych - 9szt. i montaż opraw oświetleniowych - 18szt.



absinth - Czw Lip 12, 2007 2:53 pm
wrzucone przez niejakiego forestona na ssc:

ondo na skrzyżowaniu Budowlana, Wiertnicza, Le Ronda, Siemianowicka, Leopolda. Budowa rusza na dniach.

http://images27.fotosik.pl/11/49eee6bb41d7c809.jpg

projekt ronda A.K. - Bażantów, mam nadzieje że na tym zdjęciu coś rozpoznacie.

http://images30.fotosik.pl/10/9ef7c816c5f27587.jpg



Safin - Czw Lip 12, 2007 2:57 pm

^^^ hmmm , bejbe, ale ja pisalem o wrocku. chyba ze nadmienilem cos o kraku, ale nic mi o tym nie wiadomo...
wiem ze pisałes o WRO, ja po prostu do listy miast deprecjonowanych dodałem KRK. Kto nie z nami [czyli w GZM] ten przeciwko nam



salutuj - Czw Lip 12, 2007 3:25 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Pią Lip 13, 2007 7:02 pm
Na A.K. jest spory ruch, nie sądzę, żeby akurat tam rondo było wskazane. Raczej tylko zatka jeszcze bardziej tą drogę. Co najwyżej mogę pochwalić, że to rondo przewiduje przedłużenie ulicy Bażantów w kierunku zachodnim, zapewne do Ul. Wilczyńskiego. Mam też nadzieję, że to, co jest opisane na tym zdjęciu jako ekran akustyczny ziemny nie będzie tym, co stoi wokół DTŚki na wysokości centrum Katowic.



Jastrząb - Pią Lip 13, 2007 7:03 pm
Dziś (ewentualnie wczoraj) został otwarty odcinek ul. Gliwickiej pomiędzy Bocheńskiego a Wiśniową. Cała droga przypomina raczej osiedlową uliczkę, wyłożona kostką betonową, z podwyższanymi przejściami dla pieszych i znikomym ruchem. Wprawdzie tramwaj jeżdżący wzdłuż DTŚ jedzie znacznie szybciej niż kiedyś w drodze (chyba 30 lat temu), ale ten odcinek Gliwickiej bez torów tramwajowych wygląda strasznie smutno, pusto i jest tu za mało ruchu. Na ulicy co najwyżej dzieci grają w piłkę.



Jastrząb - Pią Lip 13, 2007 7:24 pm
No normalnie zapomniałbym o skomentowaniu połączenia drogowego Francuskiej i Damrota. Dopiero czytając posta Darkata zatrybiłem, że łącznik ten nie będzie od Francuskiej do Granicznej a zaledwie do Damrota. Było dla mnie oczywiste, że od razu zbudują całość, wręcz nie dopuszczałem myśli, że to można rozbijać na części. Szkoda, bo nie jest to chyba aż tak gigantyczny odcinek drogi, żeby nie można było go zbudować w całości. Oby chociaż to było wszystko mądrze przygotowane pod łączenie z Graniczną, żebyśmy nie mieli potem jakiś chorych połączeń.
Jak dla mnie to powinno to wyglądać tak:





Bula - Pon Lip 16, 2007 11:54 pm
Nie wiem czy to robota "Wujka" czy kogo, ale w okolicach Rolnej i Obi zaczynają się pojawiać takie cuda i wyskakiwać kostki z chodników





martin13 - Wto Lip 17, 2007 11:16 am
^^ To chyba mogą tylko być szkody górnicze, bo od drzew aż tak bardzo nie mogła ta kostka powyskakiwać, a i asfalt jest mocno zdeformowany. Dodam, że w Rudzie Śląskiej, tam gdzie wydobywa kopalnia "Pokój", też takie rzeczy się zdarzją. W końcu u nas, jest to dość często spotykane



Bula - Wto Lip 17, 2007 11:23 pm
17.07.07, 132 dzień robót na całym węźle, 72 w II etapie, 9 w III etapie

Zanim skończyli II etap zaczęli III, zatem fotek dzisiaj więcej niż zawsze.
Na początek oznakowanie przy dojeździe do węzła. Jezdnia na Mysłowice zamknięta.









Rozgrzebana łącznica Sosnowiec -> Mysłowice (III etap)





Jak widać będzie poszerzona głównie “od wewnątrz”.









Bagienna z dołu…





…i z góry



A to już znane miejsce. Trochę jeszcze jest do zrobienia.
Z góry…





…i z dołu













Ta “wyspeka” będzie tylko wjazdem i wyjazdem z salonów samochodowych.









Łącznica Cetrum -> Sosnowiec gotowa







Jeszcze 3 strazły na Bagienną









d-8 - Śro Lip 18, 2007 8:50 am
^^^ dzieki za fotorelacje.

trzeba powiedziec, ze dosc sprawnie ida te wszystkie etapy i nawet jak przy takim zakresie prac z korkami wcale nie jest tak zle i da sie jezdzic w miare



pimys - Czw Lip 19, 2007 12:48 pm






we wtorek przejeżdzałem tędy o 3:15 w nocy i... prace trwały!!! panowie rozstawili sobie światełka i jakby nigdy nic normalnie pracowali. szacuneczek



Bartek - Czw Lip 19, 2007 1:10 pm
Przy tych temp po prostu lepiej się pewnie w nocy pracuje



Jastrząb - Pią Lip 20, 2007 8:37 am
Tak zupełnie na marginesie, bajerancko na tych zdjęciach wyglądają Gwiazdy. Autostrada niknąca między drzewami, a za tym wszystkim wyrasta 7 wieżowców. Jakby ich było więcej byłby wjazd jak do Nowego Jorku. Jak dla mnie super.



aniad - Pią Lip 20, 2007 9:42 am

Tak zupełnie na marginesie, bajerancko na tych zdjęciach wyglądają Gwiazdy. Autostrada niknąca między drzewami, a za tym wszystkim wyrasta 7 wieżowców. Jakby ich było więcej byłby wjazd jak do Nowego Jorku. Jak dla mnie super.

tak, szkoda tylko, ze większość gwiazd taka obdrapana.



absinth - Pią Lip 20, 2007 3:28 pm
wcale nie

wiekszosc t/j 4 na 7 jest wyremontowana



marianus - Pią Lip 20, 2007 11:12 pm
NaszeMiasto.pl
Kontrowersje wokół remontu ul. Batorego

Nie wiem, dlaczego zamiast kostki będziemy mieć pod domami asfalt. Nam bruk wcale nie przeszkadzał - mówi Izabela Sygiet, która mieszka w jednym z budynków przy ul. Batorego.

O remoncie tej ulicy napisaliśmy tydzień temu. Zamiana stylowej kostki na asfalt to tylko jeden z problemów, na który zwracają uwagę mieszkańcy. Kolejnym są zbyt wysoko ich zdaniem ułożone chodniki. - Nie można było wybrać trochę ziemi i zrobić ten chodnik niżej? Przecież jak przyjdzie ulewa, to nam pozalewa piwnice - martwi się pani Izabela. - Poza tym, kiedy na jezdni leżała kostka, samochody jeździły wolniej. Jak będzie asfalt, to sytuacja pewnie zmieni się na gorsze.

Z zarzutami mieszkańców nie zgadza się Marek Adamczyk, główny inżynier w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów. - Woda na pewno nie będzie nikogo zalewać, bo chodnik ma dwuprocentowy spadek w kierunku jezdni, a nie do budynków - tłumaczy. - Jeśli zaś chodzi o pozostawienie kostki, to owszem było to możliwe, ale kilkakrotnie podniosłoby koszt remontu. Musielibyśmy zrobić 60 centymetrowe koryto, które trzeba by wypełnić kruszywem i betonową zaprawą. Ulica Batorego musi mieć bowiem odpowiednią nośność, między innymi z powodu planowanego remontu ulicy Andrzeja. Kiedy zamkniemy tę ostatnią drogę, na czas prac na Batorego zwiększy się ruch.

Kolejnym powodem likwidacji bruku miał być jego wpływ na bezpieczeństwo. - Po opadach deszczu lub śniegu kostka robi się śliska. W połączeniu z dużym spadkiem, jaki ma ta ulica, powoduje to duże niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu - mówi Admaczyk.

Batorego to kolejna ulica w centrum, z której znika bruk. Wcześniej stało się tak m.in. na ul. Wojewódzkiej. Jak twierdzi Marek Adamczyk, podstawowym powodem przykrywania kostki asfaltem jest podłoże, na którym została przed laty położona. - W Katowicach kostka była najczęściej układana na podbudowie z kruszywa i piasku, a nie jak na przykład we Wrocławiu na zaprawie betonowej. Przy dzisiejszym natężeniu ruchu to nie wystarczy.

Jak się dowiedzieliśmy, bruk ma też zniknąć z ul. Andrzeja.
Koniec.

Czyli w Katowicach wszystko po staremu



absinth - Sob Lip 21, 2007 11:36 am
pewnie by sie dalo zachowac kostke granitowa, ale z asfaltem jest taniej i proscie wiec nie trzeba sie wysilac...



Jaimar - Pon Lip 23, 2007 8:06 am

Z zarzutami mieszkańców nie zgadza się Marek Adamczyk, główny inżynier w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów. - Woda na pewno nie będzie nikogo zalewać, bo chodnik ma dwuprocentowy spadek w kierunku jezdni, a nie do budynków - tłumaczy. - Jeśli zaś chodzi o pozostawienie kostki, to owszem było to możliwe, ale kilkakrotnie podniosłoby koszt remontu. Musielibyśmy zrobić 60 centymetrowe koryto, które trzeba by wypełnić kruszywem i betonową zaprawą. Ulica Batorego musi mieć bowiem odpowiednią nośność, między innymi z powodu planowanego remontu ulicy Andrzeja. Kiedy zamkniemy tę ostatnią drogę, na czas prac na Batorego zwiększy się ruch.

Kolejnym powodem likwidacji bruku miał być jego wpływ na bezpieczeństwo. - Po opadach deszczu lub śniegu kostka robi się śliska. W połączeniu z dużym spadkiem, jaki ma ta ulica, powoduje to duże niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu - mówi Admaczyk.


Już dawno nie czytałem podobnych bzdur (poza tym że kostka droższa, i o spadku chodników) - chyba naciągane argumenty "Gliwiczan dla Gliwic".
Na Andrzeja jest tak duży ruch ze ten na Batorego zwiększy się ze 100 samochodów /h do 101 samochodu /h.
Przy obecnym ruchu ta kostka jest w świetnym stanie jak na swój wiek - a ruch na Batorego powinien IMHO zostać nieco ograniczony (tylko osobówki).
No i z powodu śliskiej kostki wypadków tam jest całe mnóstwo - tylko jakoś nigdy nie widziałem żadnego, ani nawet jego "pozostałości".

Ale jak się nie chce to każdy powód jest dobry... - mógłby tylko ten pan traktować swoich rozmówców nieco poważniej i nie wciskać im kitu.



Bula - Pon Lip 23, 2007 10:29 pm
23.07.07, 138 dzień robót na całym węźle, 78 w II etapie, 15 w III etapie

ul. Bagienna















Łącznica Sosnowiec -> Mysłowice







Roboty przy salonach



















Łącznica Centrum -> Sosnowiec skończona, więc to już ostatnia jej fotka



EDIT:

Przeglądając zdjęcia przyszła mi do głowy nowa koncepcja ruchu po skończeniu prac .

Wyglądałoby to tak:



- 2 pasy (z czerwoną kropką) to pasy z łącznicy Centrum -> Sosnowiec

- pas zielony z łącznicy Mysłowice -> Sosnowiec kończyłby się na wysokości rampy przy salonach i z niego byłaby możliwość wjazdu na rampę, czyli do salonów

- pas niebieski to pas włączeniowy z salonów. Na początku myślałem, że może z zielonego nie trzeba by zjeżdżać i przed wjazdem na DK[86] z salonów byłby STOP, ale chyba byłoby to zbyt niebezpieczne włączenie.



aniad - Wto Lip 24, 2007 8:30 am

wcale nie

wiekszosc t/j 4 na 7 jest wyremontowana


No ok:-) ale te trzy bardzo się rzucają w oczy przy wjezdzie:-)



Tequila - Pią Lip 27, 2007 8:55 am
Piotr Uszok rozważa pozostawienie bruku na ulicach Krzywej, Andrzeja oraz w rejonie ulic Pawła, Wodnej i Górniczej -> szczegóły w papierowym DZ na stronach lokalnych (Katowice str3 - artykuł Sondaż Na Krzywej)



Tequila - Sob Lip 28, 2007 9:29 am


Sondaż na Krzywej

Możemy zrobić sondaż wśród mieszkańców ulicy Krzywej. Jeśli będą sobie tego życzyli, na tej ulicy położymy bruk - deklaruje prezydent Piotr Uszok. To efekt naszych publikacji na temat remontu ul. Batorego i planowanej modernizacji ul. Andrzeja.


Inż. Marek Adamczyk z MZUiM zapewnia, że asfalt jest lepszym rozwiązaniem niż kostka brukowa. fot. Tomasz Kiełowski

Przypomnijmy: od kilku tygodni na Batorego trwa remont jezdni i chodników. Niestety, po jego zakończeniu jezdnia nie będzie już wyłożona kostką brukową. Przykryje ją warstwa asfaltu. Jak tłumaczą przedstawiciele Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów kostkę można by ocalić, ale wtedy inwestycja kosztowałaby trzy, cztery razy więcej.

Po naszych tekstach otrzymaliśmy sygnały od mieszkańców, że im bruk wcale nie przeszkadzał. Przeciwnie, przekonywali, że kostka korzystnie wpływała na wygląd ulicy, a także na bezpieczeństwo. Samochody jeździły bowiem po niej wolniej, niż przypuszczalnie będą jeździć po asfalcie.

Bruk ma też zniknąć z ul. Andrzeja, której remont niedługo się rozpocznie. - Jeśli jest już gotowy projekt, to sprawdzimy, czy nie można by go zmienić w celu zachowania bruku - mówi Uszok. - Mogę zadeklarować, że tam, gdzie nie zostały jeszcze rozpoczęte procedury przetargowe, rozważymy możliwość zrobienia brukowanych ulic.

Tak może się stać na ul. Krzywej, której remont przewidziany jest na przyszły rok. - Zróbmy sondaż wśród mieszkańców. Jeśli opowiedzą się za brukiem, to dostosujemy się do ich zdania. Jeśli oczywiście pozwolą na to uwarunkowania techniczne - deklaruje prezydent.

W najbliższym czasie napiszemy, w jakiej foramie mieszkańcy ul. Krzywej będą mogli się wypowiedzieć.

Szansa na ocalenie kostki istnieje też w rejonie ulic Pawła, Wodnej i Górniczej. Kwartał ten czeka gruntowna przebudowa. Jak deklarują władze miasta, w projekcie modernizacji może się znaleźć zachowanie bruku.

(greg) - Dziennik Zachodni

http://katowice.naszemiasto.pl/wydarzenia/753798.html



absinth - Sob Lip 28, 2007 9:38 am
to trzymamy kciuki za rozsadek mieszkancow w spotkaniu z machina urzednicza

swoja droga wypadaloby sie zapytac na czym ma polegac ta "gruntowna przebudowa Wodnej i okolic i co y kwartalem akademickim

Pamietamy!



maciek - Sob Lip 28, 2007 9:40 am
Słabo mi się robi jak czytam wypowiedzi Sołtysa. Ale co ciekawe mieszkańcy zwracają uwagę na estetykę i sami dostrzegają, że bruk wygląda lepiej niż asfalt w którym po zimie i tak się zrobią dziury.

Ciekawe co Sołtys zrobi z brukiem. Pewnie już gdzieś został sprzedany.



MarcoPolo - Sob Lip 28, 2007 11:19 am
Co tu duzo mowic, Uszok to najgorszy prezydent jaki mogl sie nam przytrafic. Totalnie beznadziejny, bezsensowny, tym grozniejszy, bo dziala bez rozglosu i ludzie nie moga zobaczyc jego marnoscii w calej okazalosci. Jego celem jest powolne stopniowe wymeczenie spoleczenstwa i przyzwyczajenie go do mizerii jego wizji i ambicji co do Katowic. Nam sie nie nalezy nic co maja inni.
Mysl o nim, jako prezydencie sporego europejskiego organizmu miejskiego wyniszcza mozg. To postac z koszmaru, konsekwentnie szkodliwa dla miasta, a my jestesmy bezbronni.



Tequila - Sob Lip 28, 2007 11:26 am
Myślycie że Szpyrka z Che na piersiach byłby lepszy - dejcie se pokój



MarcoPolo - Sob Lip 28, 2007 11:29 am
Każdy nawet sam Che albo 5-letnia dziewczynka albo koń 2-latek. Mogę Ci to udowodnić.



Tequila - Sob Lip 28, 2007 11:49 am
No jak Szpyrka zacząłby przebudować jak mówił w wywiadzie na WP.pl Muchawiec ... to nawet łysek z pokładu Idy byłby lepszy...
I Panowie co za stękanie - ktoś na tego Uszoka głosował, sam sobie nie wygrał wyborów - ale to temat na zupełnie inną dyskusję.



absinth - Sob Lip 28, 2007 12:42 pm
Szpyrka na pewno nie bylby lepszy, to akurat poki co nie ulega watpliwosci dla mnie, ale temat zdaje sie nie dotyczy Szpyrki, wusztow ani nudli tylko remontu ulic w Kato wiec koniec OT



miglanc - Czw Sie 02, 2007 12:24 pm
W Bytomiu beda lidkwidowac gierkowski asfalt w srodmiesciu i przywroca kocie lby

Zatem postuluje Przeniesc stolice wojewodztwa do miasta Bytomia! Siedziba wladz regionu nie moze byc dluzej wies!



macu - Czw Sie 02, 2007 12:31 pm
Rozpoczęto przebudowę skrzyżowania ul. Granicznej i 1 maja. Ciężko stwierdzić jak to będzie wyglądało ale póki co Graniczna będzie dwukierunkowa. Nie mam pojęcia jak chcą puścić w przyszłości kolejne dwa pasy nie wyburzając którejś z narożnych kamienic albo salonu Chevroleta.



absinth - Czw Sie 02, 2007 12:32 pm
dawne plany zakladaly poszerzenie tego waskiego gardla, ale chyba ktos protestowal a byli to niezmordowani mieszkancy Paderwey bo obawiali sie ze wzrosnie ruch kiedy Graniczna polaczy DTS z A4



macu - Czw Sie 02, 2007 12:39 pm
W tamtym roku wyremontowali czesciowo ostatnia kamienice po wschodniej stronie Granicznej, wiec nie sądzę by jakies wyburzenia miały nastąpić.
W sumie kamienica przy 1 maja 2a wygląda na pustostan i nie wiem czy nie chcą drogi poprowadzić tatędy, przez warsztat oponiarski, jakieś rudery aż do torów.
A co dalszego odcinka Granicznej to chyba powstanie mimo protestów i i tak połączenie z A4 powstanie.



d-8 - Czw Sie 02, 2007 2:59 pm

A co dalszego odcinka Granicznej to chyba powstanie mimo protestów i i tak połączenie z A4 powstanie.

czego sobie w wiekszosci chyba zyczymy bez wzgledu na humory mieszkancow paderewy czy jakichkolwiek innych



Darkat - Czw Sie 02, 2007 3:15 pm
aż nie myślę żeby Graniczna (po tym co się stało z włączeniem Grundmanna do Sądowej) aż do Warszawskiej była dwukierunkowa. To skrzyżowanie właśnie ze względu na usytuowanie wlotu Granicznej i Nowogranicznej z drugiej strony jest bardzo nie wygodne i dwukierunkowość Granicznej moze to jeszcze skomplikować.
Choć ja jestem całym sercem za takim rozwiązaniem to bez takiej fuszerki czyli sam remont Granicznej i skrzyżowania bez rozwiazania ciasnoty w tym miejscu nie może wystarczyć. Idealnym sposobem na rozwiazanie sytuacji byłoby budowa tunelu od Biprometu do Nowogranicznej. Na powierzchni ulica by pozostała ale jako wykorzystywana do zjazdu na Warszawską czy Krasińskiego. Oczywiście w obecnej sytuacji to sf.
Pamiętajmy ciąg Francuska/Graniczna - Graniczna - Nowograniczna jest bardzo ważny dla wyeliminowania ruchu z odcinka Warszawskiej od Damrota i ucywilizowania wreszcie Warszawskiej dla mnie najbardziej gorszącej ulicy ze względu na zachowany potencjał historyczny



absinth - Pią Sie 03, 2007 8:03 pm


Zatoka z kostki

W ciągu najbliższych kilku tygodni rozpoczną się remonty fragmentów ul. Chorzowskiej i ul. Mikołowskiej. Spowoduje to utrudnienia dla kierowców.

O planowanym remoncie Chorzowskiej na odcinku od skrzyżowania z Bracką i Złotą do wysokości Ronda Sławika na os. Tysiąclecia już pisaliśmy. Właśnie rozstrzygnął się przetarg na wyłonienie wykonawcy prac. Roboty mają się zacząć do 10 sierpnia i potrwać maksymalnie 40 dni. Na wspomnianym odcinku zostanie wymieniona nawierzchnia. W czasie prac ruch odbywał się będzie po jednym pasie w każdą stronę.

Z kolei na Mikołowskiej remontowany będzie fragment od zjazdu na autostradę A4 do skrzyżowania z ul. Poniatowskiego. Tutaj zakres robót będzie szerszy. Oprócz nowej nawierzchni, drogowcy przebudują też zatokę dla autobusów jadących w kierunku Brynowa, przejście dla pieszych na wysokości AWF oraz zjazd z Mikołowskij w ul. Kominka. Zatoka autobusowa zostanie wyłożona grubą granitową kostką, podobnie jak stało się to na przystanku po przeciwnej stronie ulicy.

W tym miejscu prace mają się rozpocząć pod koniec sierpnia i potrwać też najdłużej 40 dni. – Chcemy zdążyć przed rozpoczęciem nowego roku akademickiego – mówi Marek Adamczyk, główny inżynier w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów.
(greg) - Dziennik Zachodni



d-8 - Nie Sie 05, 2007 1:38 pm
remont mikolowskiej cieszy bo potrzebny jest juz od jakiegos czasu. natomiast dlaczego tylko ten krotki kawalek ?

i kiedy dalszy ciag remontu od poniatowskiego do wiaduktu ?



koniaq - Pon Sie 06, 2007 9:25 am
przeszedlem sie wczoraj Dąbrowskiego... To co tam zobaczylem przerazilo moja osobe. Wyobraźcie sobie, ze zamontowali tam takei autostradowe latarnie, ze swiecacej stali !!!! Skandal !!!



Bruno_Taut - Pon Sie 06, 2007 10:26 am
A najlepsze jest to, że na prostopadłej Sienkiewicza są latarnie w stylu retro. Niezły dysonans. Ale wszystko ujednolica nierówno położona kostka.



d-8 - Pon Sie 06, 2007 11:31 am
a moze um przeprowadzil jakies 'referendum' tak jak na batorego chce - i wyszlo ze czesc mieszkancow ulicy chce retro a drudzy srebrne - no i staneli na wysokosci zadania

obawiam sie ze ta cala przebudowa tych ulic w tym rejonie to bedzie taka "koloriada" stylistyczna ze pozniej dlugo dlugo trzeba bedzie to wszystko odkrecac...



koniaq - Pon Sie 06, 2007 12:00 pm
no wlasnie tez zwrocilem uwage na ten rozdźwięk miedzy retro latarniami a tymi nowymi... Strasznie to wyglada.



absinth - Pon Sie 06, 2007 1:14 pm
te nowe latarnie same w sobie sa imo bardzo ladne, z tym, ze nie wpasowuja sie w kontekst miejsca zupelnie



MarcoPolo - Pon Sie 06, 2007 1:42 pm
Betonowa kostka dla zbrodniarzy estetycznych. Chodzi oczywiscie o zestawienia , przemieszanie stylow-a moze ktos bierze za to do kieszeni?



absinth - Pon Sie 06, 2007 1:48 pm
tak przy okazji, od robotnikow dopwiedzialem sie, z ta rozkopane skrzyzowanie rog Granicznej i 1-go Maja/Warszawskiej to z powodu... remontu kanalizacji

przypomne, ze tam robili remont kanalizacji na poczatku kontraktu, ale, ze prac nie skonczono i jakos dziwnie sprawa przycichla to pewnie cos sie spieprzylo...



SPUTNIK - Pon Sie 06, 2007 2:48 pm
każda ulica w Kato wygląda inaczej , bo na każdą ogłaszany jest osobny przetarg :|



Jastrząb - Wto Sie 07, 2007 10:53 am

remont mikolowskiej cieszy bo potrzebny jest juz od jakiegos czasu. natomiast dlaczego tylko ten krotki kawalek ?

Jeśli nie chcemy, żeby cały ruch w południowych dzielnicach Katowic stanął w miejscu, to z remontem Mikołowskiej powinniśmy poczekać, aż do wykonania zachodniej obwodnicy centrum: Grundmana - Węzeł Mikołowska. Z tym, że to może oznaczać czekanie dziesiątki lat


przeszedlem sie wczoraj Dąbrowskiego... To co tam zobaczylem przerazilo moja osobe. Wyobraźcie sobie, ze zamontowali tam takei autostradowe latarnie, ze swiecacej stali !!!! Skandal !!!

Bo to jest koncepcja wtapiania nowoczesnej małej architektury w zabytkową tkankę miejską. Pierwsze wzmianki o niej pojawiły się chyba w filmie "Poszukiwany Poszukiwana"



macu - Wto Sie 07, 2007 10:54 am
Byłem dziś na Dąbrowskiego, faktycznie fatalnie to wygląda. Co za głąb zatwierdza te projekty?



Bula - Wto Sie 07, 2007 1:06 pm
Niestety Gliwicka nie jest najlepszą okolicą na zostawianie sprzętu budowlanego bez opieki.

Wczoraj zauważyłem jak dzieci się bawiły w wyrywanie słupków wyznaczających miejsce torowiska, a potem przerywanie linek z tych słupków. I co z tego, że im się powie żeby tak nie robiły jak zaraz się odjedzie to wracają do swojej "zabawy" .

Dziwi mnie, że tam nie ma ochrony, bo czy to na węźle (wiadomo którym), czy na A4 nie raz musiałem tłumaczyć ochroniarzom, że nie jestem żadnym szpiegiem i robię fotki "dla siebie".



Jastrząb - Wto Sie 07, 2007 1:50 pm
A’Propos Gliwickiej to miałem zakomunikować, że prace kanalizacyjne zostały już chyba całkowicie ukończone, stara nawierzchnia zerwana a w jej miejsce pojawiają się fundamenty drogi i torowiska. Oby tylko tory nie był tak dramatycznie krzywe jak to po wymianie na Wełnowcu i oby było całe w specjalnych formach z gumowym wytłumieniem jak to na Wita Stwosza.



Bula - Wto Sie 07, 2007 3:20 pm

specjalnych formach z gumowym wytłumieniem jak to na Wita Stwosza.

Z tego co widziałem to na szczęście właśnie takie będzie.



Bula - Wto Sie 07, 2007 4:23 pm
06.08.07

Jeden strzał na Batorego



I 2 na Chopina gdzie pojawiły się już pierwsze miejsca parkingowe







Bula - Wto Sie 07, 2007 4:37 pm
06.08.07 - ul. Dąbrowskiego

Brakuje już właściwie tylko ostatniej warstwy asfaltu













Bula - Wto Sie 07, 2007 5:01 pm
06.08.07 - ul. Reymonta

Odcinek od Jagiellońskiej do Ligonia skończony, czyli razem z poprzednim remontem Reymonta jest wyremontowana na odcinku od Wojewódzkiej do Ligonia.

Fotki z "najnowszego" fragmentu













Powtórzę to co chyba kiedyś pisałem. mianowicie wiadomo, że nie jest to ideał ulicy w centrum miasta, ale jeśli reszta będzie wyglądać co najmniej jak Reymonta, Dąbrowskiego, Lompy itd. to będę zadowolony.



kropek - Wto Sie 07, 2007 5:12 pm
Dla mnie ulica wygladaja przyzwoicie, ale rzeczywiscie jak robi sie juz generalny remont to moznaby sie szarpnac na cos lepszego.

Ogolnie na plus, ale o wiele lepiej by bylo gdyby np. po prostu te czerwona koste zamienic na taka sama tylko szara.

Na tej fotce to widac:
http://i191.photobucket.com/albums/z114 ... monta6.jpg

Dla mnie naprawde lepiej by sie to prezentowalo.



Bula - Wto Sie 07, 2007 5:26 pm
Kolory kostki są dla mnie kolejną (po latarniach) niezrozumiałą niekonsekwencją. Normalnie było tak, że chodnik szary, a parkingi czerwone. Jest tak jeśli dobrze pamiętam na Plebiscytowej i Lompy, a na reszcie wyremontowanych sama czerwona



kropek - Wto Sie 07, 2007 5:37 pm

Kolory kostki są dla mnie kolejną (po latarniach) niezrozumiałą niekonsekwencją. Normalnie było tak, że chodnik szary, a parkingi czerwone. Jest tak jeśli dobrze pamiętam na Plebiscytowej i Lompy, a na reszcie wyremontowanych sama czerwona

No wlasnie. Np. Podgorna po remoncie nie jest z granitowych plyt, ale kostka betonowa jest szara, dzieki czemu ulica prezentuje sie, moznaby powiedziec nawet bardzo dobrze i wszystko jest na poziomie.



Bula - Czw Sie 09, 2007 12:20 pm
08.08.07 - ul. Zacisze i Szafranka

Jak dla mnie rewelka















Bartosz W. - Czw Sie 09, 2007 12:29 pm

A’Propos Gliwickiej to miałem zakomunikować, że prace kanalizacyjne zostały już chyba całkowicie ukończone, stara nawierzchnia zerwana a w jej miejsce pojawiają się fundamenty drogi i torowiska. Oby tylko tory nie był tak dramatycznie krzywe jak to po wymianie na Wełnowcu i oby było całe w specjalnych formach z gumowym wytłumieniem jak to na Wita Stwosza.

Podejrzewam że torowisko będzie jak na Wita Stworza/ Kochanowskiej gdyż robi to ta sama firma (dodam że bardzo solidna i z Katowic)



Bula - Czw Sie 09, 2007 12:37 pm
08.08.07 - ul. Graniczna

Skończona już jakiś czas temu, ale zdjęć nie było.

















Nie rozumiem tylko czemu nie wyremontowali środkowej części.



Darkat - Czw Sie 09, 2007 1:21 pm
chodzi ci o te rondo na ostatniej fotce. Może poczekają aż zbudują łącznik od Francuskiej tak mi przyszło na myśl



Andrzej - Czw Sie 09, 2007 2:29 pm

08.08.07 - ul. Zacisze i Szafranka

Jak dla mnie rewelka













no wszystko fajnie tylko kto sie zainteresuje takim zadupiem jak to na zdjeciach???
centrum centrum centrum i jeszcze raz centrum tylko to swiadczy o calosciowym wizerunku miata a reszta to tylko taki marny dodatek dla koneserow takich jak my!!! dopki bedzie syf w scislym centrum katowic doputy zadne cuda w innych miejscach nic nie pomoga ile to razy trzeba jeszcze powtarzac tym ktorzy rzadza naszym miastem???



absinth - Czw Sie 09, 2007 3:22 pm
tak Zacisze i Szafranka jest swietnie zrobione

pytanie dlaczego tak sie nie robi innych ulic? Odpowiedz znamy, beton zalega w MZUiM



Bula - Czw Sie 09, 2007 4:51 pm

chodzi ci o te rondo na ostatniej fotce. Może poczekają aż zbudują łącznik od Francuskiej tak mi przyszło na myśl

Nie, rondo jest zrobione. Chodzi mi o fragment od krzyżowania z Powstańców do Belga.



macu - Czw Sie 09, 2007 5:01 pm
A raczej od Sikorskiego do Belga, bo odcinek Powstańców-Sikorskiego był chyba robiony.



Bula - Czw Sie 09, 2007 7:12 pm
Dokładnie



salutuj - Czw Sie 09, 2007 8:00 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Pią Sie 10, 2007 12:06 am
09.08.07, 155 dzień robót na całym węźle, 95 w II etapie, 32 w III etapie

Bagienna







Łącznica Sosnowiec -> Mysłowice









Przy salonach





















salutuj - Pią Sie 10, 2007 4:51 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Sob Sie 11, 2007 3:38 pm


Miasto zapyta o zdanie mieszkańców

Jeszcze w sierpniu do mieszkań przy ul. Krzywej i ul. Andrzeja trafią ankiety przygotowane przez Urząd Miasta. Mieszkańcy będą się w nich mogli wypowiedzieć, czy chcą, żeby na wspomnianych ulicach był bruk, czy asfalt.

Ankiety to efekt naszych publikacji na temat pokrywania asfaltem kolejnych brukowanych ulic w centrum. Tak stało się m.in. z ul. Wojewódzką, a ostatnio z ul. Batorego, na której remont jeszcze trwa. Dwa tygodnie temu prezydent Piotr Uszok zadeklarował, że zapyta mieszkańców kolejnych remontowanych ulic w śródmieściu o zdanie. – Kończymy właśnie przygotowywanie ankiet – mówi Waldemar Bojarun, rzecznik Urzędu Miasta. – Znajdą się w nich najprawdopodobniej dwa lub trzy pytania. Najważniejsze z nich będzie dotyczyło preferowanego przez mieszkańców rodzaju nawierzchni ulic.
Ankiety urząd wyśle pocztą. Każdy będzie je mógł bezpłatnie odesłać w kopercie zwrotnej albo przynieść do Centrum Informacji o Mieście (przy ul. Młyńskiej).

Podobną akcję miasto przeprowadziło przy okazji planowanego remontu kwartału ulic od ul. Wojewódzkiej do ul. Jagiellońskiej. Wówczas odzew był bardzo mały. – Dlatego teraz chcemy zaczekać do końca wakacji. Mam nadzieję, że tym razem mieszkańcy potraktują sprawę poważnie. Chodzi przecież o wygląd najbliższego otoczenia ich domów – tłumaczy Bojarun.

Jak się dowiedzieliśmy, mieszkańcy będą mieć decydujące zdanie w przypadku remontu ul. Krzywej. Natomiast to, czy kostka brukowa pozostanie na ul. Andrzeja będzie także zależało od uwarunkowań technicznych.
(greg) - Dziennik Zachodni





salutuj - Sob Sie 11, 2007 4:18 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



babaloo - Sob Sie 11, 2007 4:28 pm
Ciekawe co się dzieje z brukiem zabieranym właśnie z ulicy Batorego. Na skrzyżowaniu Batorego z Kościuszki będzie betonowa kostka w trzech rodzajach bo nikomu nie przyszło do głowy zsynchronizować kostkę układaną obecnie z tą która na Kościuszki jest już jakiś czas. Ta przebudowa robi ogólnie fatalne wrażenie.

A już zupełną kompromitacją UM jest działanie na zasadzie: a może nikt nie zareaguje. Postanowili zacząć tandetnie od kostki i asfaltu na Batorego, DZ się zainteresował więc żeby uniknąć szumu zapytają mieszkańców. Tak jakby nie mogli tego zrobić wcześniej, skoro rok temu na Lompy i okolicach były identyczne problemy. Nasz UM traktuje to miasto jak niewygodnego klienta: wciśniemy im kupę bo może nikomu nie będzie się chciało protestować.



maciek - Sob Sie 11, 2007 4:29 pm
^ Ok, fajnie że pytają mieszkańców, ale ta konsekwentna wizja betonowego i asfaltowego świata dróg i chodników centrum miasta Sołtysa mnie przeraża. Dopiero, gdy ktoś powiedział NIE Sołtys zaczyna robić ankiety. Ciekawe czemu nie robił ankiet w sprawie ekranów, albo "wybehatonowania" wszystkiego co się da w centrum :|



MarcoPolo - Sob Sie 11, 2007 7:10 pm

Ciekawe co się dzieje z brukiem zabieranym właśnie z ulicy Batorego. Na skrzyżowaniu Batorego z Kościuszki będzie betonowa kostka w trzech rodzajach bo nikomu nie przyszło do głowy zsynchronizować kostkę układaną obecnie z tą która na Kościuszki jest już jakiś czas. Ta przebudowa robi ogólnie fatalne wrażenie.

A już zupełną kompromitacją UM jest działanie na zasadzie: a może nikt nie zareaguje. Postanowili zacząć tandetnie od kostki i asfaltu na Batorego, DZ się zainteresował więc żeby uniknąć szumu zapytają mieszkańców. Tak jakby nie mogli tego zrobić wcześniej, skoro rok temu na Lompy i okolicach były identyczne problemy. Nasz UM traktuje to miasto jak niewygodnego klienta: wciśniemy im kupę bo może nikomu nie będzie się chciało protestować.


Piotrze, wydaje mi sie ze twój imiennik na urzędzie sołtysa Katowic zapewne był totalnie skompromitowany już w wieku kiedy wyrósł mu pierwszy wąs.



Jastrząb - Nie Sie 12, 2007 9:51 am
Nie wiem czy ktoś już o tym wspominał, ale parę tygodni temu naprawiono bruk na przejeździe tramwajowym na Bocheńskiego (ciągle zapomniałem o tym napisać ). Wprawdzie to co zrobili nadal równe nie jest a pokonanie go z prędkością powyżej 20km/h jest wyzwaniem dla zawieszenia każdego niegąsienicowego pojazdu, ale przejazd przestał być zagrożeniem dla pieszych i innych pojazdów, które wcześniej mogły zostać zbombardowane, przez kostki wylatujące spod kół samochodów.



Jaimar - Czw Sie 16, 2007 8:14 am
Żegnamy się z (ale niezupełnie) z brukiem na Batorego - właśnie asfaltują.
Zastanawia mnie sposób tego asfaltowania. Część bruku została zerwana przy okazji innych robót - tak na oko 25%. Reszta, w postaci killku mniej lub bardziej regularnych prostokątów, nadal leży. I na taka szachownicę jest kładziony asfalt.
Wydaje mi się że:
1. Jest to niegospodarność (szkoda bruku pod asfalt)
2. Jak się ten asfalt będzie na tym trzymał ?
3. Stoi to chyba w sprzeczności z bajkami o wymaganej odporności jakie opowiadał MZUiM.



SPUTNIK - Czw Sie 16, 2007 8:45 am
Zrób proszę zdjęcia . Lub ktoś inny niech prosze zrobi zdjęcia. Będzie można wysmażyć cudowne zapytanie, poparte materiałem zdjęciowym, do UM



absinth - Czw Sie 16, 2007 2:35 pm
oto efekty asfaltowania Batorego:










rasgar - Czw Sie 16, 2007 2:49 pm
que?

niech mi ktoś będący w temacie wytłumaczy czemu asfaltujemy PO bruku?

bo tak było taniej wykonawcy a nie uwzględniał tego przetarg? bo innej możliwości nie widze...



Jaimar - Czw Sie 16, 2007 3:11 pm
Dla oddania sprawiedliwości w temacie wytrzymałości i bajek z MZUiM musze dodać, że pomiędzy warstwami asfaltu będzie jakaś siatka :



Niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia bruku przed zaasfaltowaniem.



Darkat - Czw Sie 16, 2007 3:58 pm
chyba tam bruk przebłyskuje wyżej . Co do siatki to taka technologia trochę to dziwne bo to w końcu raczej stosowane wobec ulic o silnym natężeniu



salutuj - Czw Sie 16, 2007 5:07 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Nazzy - Sob Sie 18, 2007 11:30 am
Rozpoczął się remont ul. Chorzowskiej od skrzyżowania z ul. Bracką do Żyrafy. W praktyce jezdnia w kierunku Katowic jest zamknięta, ruch odbywa się po jednym pasie w każdym kierunku na jezdni do Chorzowa. Zaczęli od zerwania całego chodnika, czekają granitowe krawężniki czyli wpierw zrobią parkingi i chodnik, a dopiero potem jezdnie. Korka właściwie nie ma. Przejazd trwa z 4-5minut, więc nie tak źle, zważywszy na to, że tam i tak się czeka, bo Bracka czasem hamuje ruch. No i jedno zdjęcie zwężenia:




absinth - Pon Sie 20, 2007 10:33 am
Ogłoszenie z dnia 2007-08-17

Katowice: Przebudowa deptaka w ciągu ul. Kościuszki w Katowicach na odcinku od ul. Ceglanej do ul. Zgrzebnioka.

Numer ogłoszenia: 143780 - 2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa deptaka w ciągu ul. Kościuszki w Katowicach na odcinku od ul. Ceglanej do ul. Zgrzebnioka w zakresie:
ROBOTY DROGOWE
1.Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 697m3
2.Ustawienie krawężników bet. 15x22, 12x25 i 15x30 na ławie betonowej - 1075mb
3.Ustawienie obrzeży bet. 30x8 na ławie betonowej - 437mb
4.Chodnik
Wyrównanie istniejącej podbudowy kruszywem łamanym śr. gr. 5-7cm - 70m3
Ułożenie nawierzchni z betonowe kostki brukowej gr. 8cm - 1101m2
5.Jezdnia - 144m2
Ułożenie w-wy betonowej - 42m3
Ułożenie w-wy wiążącej z BA gr. 6cm
Ułożenie w-wy ścieralnej z BA gr.5cm
6.Parkingi + Wjazdy - 978m2
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. (15+14)cm
Ułożenie nawierzchni z betonowe kostki brukowej gr. 8cm



d-8 - Pon Sie 20, 2007 11:39 am
nie wyszczegolniono koloru kostki brukowej.

ciekawe czy bedzie wersja 'kontynuacyjna' czy tez wersja 'teczowo-kolorowa' ?



absinth - Pon Sie 20, 2007 3:58 pm
Batorego... czyli bruk smarujemy smola a na to dajemy asfalt:




d-8 - Pon Sie 20, 2007 5:04 pm
Batorego... czyli bruk smarujemy smola a na to dajemy asfalt:



Tequila - Pon Sie 20, 2007 6:39 pm
www.um.katowice.pl

Budowa przejścia podziemnego pod torami kolejowymi na Zadolu

20.08.2007, 14:22
W związku z całodobowymi pracami przy budowie przejścia podziemnego pod torami kolejnowymi w ciągu ul. Zadole w Katowicach informujemy mieszkańców pobliskich domów o możliwości pojawienia się uniedogodnień związanych z dużym natężeniem hałasu. Prace potrwają od 20 do 25 sierpnia 2007 r. Za niedogodności serdecznie przepraszamy.



rasgar - Pon Sie 20, 2007 9:38 pm
Przy okazji jakiejś następnej publicznej dyskusji (kto będzie obecny) - niech padnie pytanie czemu tak wartościowy materiał idzie pod bitumin, a potem kładzie się wszędzie behaton "bo bruk jest drogi"...

Nie wiem - nie znam się - może rzeczywiście po prostu miastu się to kalkuluje, ale bardziej jestem gotów uwierzyć że tak kalkulowało się wykonawcy, a miasto nie zadbało...



absinth - Wto Sie 21, 2007 3:18 pm
na Batorego sa juz drzewka, lawki i latarnie






Darkat - Wto Sie 21, 2007 4:31 pm
no ładnie jak na Katowice Kwestia tylko tego asfaltu. Być może wyszli z założenia że jest to ważny łącznik drogowy pomiędzy placami Andrzeja i Miarki które jak wiadomo są ważne dla ruchu samochodów Po za tym jakość tego asfaltu już widać że jest znacznie lepsza niż np. na tych uliczkach odchodzących od Wojewódzkiej (warstwa wierzchnia z posypką coś podobnego na DTŚ no i ta siatka wzmacniająca )
No i te drzewka tu się jakoś dało posadzić je a na przykład na Dąbrowskiego od strony Francuskiej juz nie przez co spoczątku jest pustynia betonowa a dopiero później pojawia się stara zieleń.



Jaimar - Wto Sie 21, 2007 8:20 pm
Te drzewka to chyba też nie byle co - tak na oko to może nawet platany (ewentualnie klony lub jawory)
Tylko tego bruku szkoda. I mam watpliwości co do wytrzymałości tego co pod asfaltem.



MARIQ_1985 - Czw Sie 23, 2007 6:48 pm
a oto zdjęcia z remontu ul. Gliwickiej















MARIQ_1985 - Czw Sie 23, 2007 6:49 pm
Jak sie dowiedziałem mają kończyc torowisko aby tramwaje normalnie kursowały i prace zostałą wstrzymane na okres zimowy



martin13 - Czw Sie 23, 2007 7:02 pm
Dziwi mnie to, że prace mają wstrzymać na czas zimy. Lepiej gdyby normalnie dalej pracowali, a tak remont przeciągnie się na kolejny rok. Kasy im brakuje czy co ? Dobrze, że przynajmniej zrobią tory i tramwaje zaczną kursować normalnie



MARIQ_1985 - Czw Sie 23, 2007 8:13 pm
zadziwiają mnie te "podkłady kolejowe" są takie ogromne i grube



martin13 - Czw Sie 23, 2007 8:36 pm

zadziwiają mnie te "podkłady kolejowe" są takie ogromne i grube

Są takie duże, bo napewno będą mieć za zadanie tłumić drgania i hałas. Cieszy mnie, że ta ulica w końcu będzie prosta i będzie szło po niej normalnie jezdzić. A i komfort podróży tramwajem, też się poprawi dzięki prostym synom



Jaimar - Pią Sie 24, 2007 6:41 am
^^ Będzie równa (mam nadzieję), bo prosta to raczej nie - chyba że kosztem solidnych wyburzeń
Tam chyba z powodu właściwości torowiska mógł kurować tylko "stary model" tramwaju - taki zaokraglony z przodu z jednym reflektorem. Ale mogę się mylić.



salutuj - Pią Sie 24, 2007 6:56 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



MARIQ_1985 - Pią Sie 24, 2007 8:21 am

^^ Będzie równa (mam nadzieję), bo prosta to raczej nie - chyba że kosztem solidnych wyburzeń
Tam chyba z powodu właściwości torowiska mógł kurować tylko "stary model" tramwaju - taki zaokraglony z przodu z jednym reflektorem. Ale mogę się mylić.


Mylisz sie tory jeździły tam takze te "stare nowe" tramwaje te kanciate hehehe



daroslav - Pią Sie 24, 2007 10:48 am
I 102Na i 105Na tam kursowały i z pewnością będą kursować... Jakieś 3 - 4 lata temu na chwile TŚ puściły nawet tam karliki trwało to kilka tygodni, ale szybko z tego zrezygnowali...



kropek - Nie Sie 26, 2007 7:52 pm


Mieszkańcy katowickiego Zadola dostaną tunel

Za rok ma być gotowe przejście podziemne pod torami kolejowymi na katowickim Zadolu. Mieszkańcy dzielnicy czekali na nie od wielu lat

Ul. Zadole jest dzisiaj przecięta torami kolejowymi. Z jednej strony duże osiedle bloków, z drugiej domki jednorodzinne, a tuż obok dwupasmowa ul. Kościuszki. Od lat mieszkańcy ryzykują życiem, by dojść do pracy, na zakupy czy nawet odprowadzić dzieci do szkoły. Straż miejska już wiele lat temu policzyła, że w ciągu godziny przez tory kolejowe przechodzi 50 osób.

- Ile tu ludzi zginęło! - mówi Bronisława Wilk, która mieszka na ul. Zadole od ponad 40 lat. Pamięta, że dawno temu były w tym miejscu szlabany, więc przejście przez tory było o wiele bezpieczniejsze. Jednak szlabany zlikwidowano, a zamiast nich pojawiły się stalowe sztaby zagradzające przejście. Ludzie i tak nie przestali tędy chodzić. W najgorszej sytuacji byli ci, którzy mieszkali w domkach jednorodzinnych od strony ul. Kościuszki. Droga przez tory to najlepszy skrót do przystanku autobusowego na osiedlu.

Magistrat od lat chciał coś z tym zrobić. Najpierw planowano wybudować kładkę nad torami, ale nie wszystkim mieszkańcom przypadło to do gustu. Zdecydowano więc o przekopaniu tunelu pod kolejowym szlakiem. Prace w tym miejscu już się rozpoczęły. Przejście będzie kosztowało ok. 10 mln zł i ma być gotowe za rok.

- Tylko czy nie będzie tu napadów? Przecież to dość ustronne miejsce. Ważne jednak, że nie będziemy musieli już chodzić po torach - mówi Wilk.

Mieszkańców dzielnicy stara się uspokoić Waldemar Bojarun, rzecznik Urzędu Miejskiego. - Przejście będzie dobrze oświetlone. Po zakończeniu budowy zwrócimy się też do policji, by częściej patrolowała okolicę - mówi.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

www.gazeta.pl



Jaimar - Wto Sie 28, 2007 8:44 am
Wczoraj po południu wracałem z Sosnowca i jak przemykałem przez wiadukt przy IKEA to zdawało mi się że jego remontowana część jest prawie gotowa - tj posiada nawet asfalt - czyli za krótki czas powinno się tamtędy ponownie dać jeździć
Przemykałem szybko więc nie udało mi się więcej zaobserwować i nawet nie jestem pewien czy dobrze widziałem to co widziałem
Nie pamiętam nawet czy ta strona po której obecnie się jeździ jest już wyremontowana czy też a dopiero na remont czeka - tak długo się przy tym wiadukcie grzebią.



absinth - Śro Sie 29, 2007 9:44 am
Ogłoszenie z dnia 2007-08-28

Katowice: Przebudowa ul. Mikołowskiej w Katowicach na odc. od zjazdu z autostrady A4 do ul. Kominka.

Numer ogłoszenia: 151615 - 2007;

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa ul. Mikołowskiej w Katowicach na odc. od zjazdu z autostrady A4 do ul. Kominka w zakresie:

ROBOTY DROGOWE
1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 728m3,
2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej na gł. 6cm - 1975m2,
3. Ułożenie krawężników betonowych 15x22, 15x30 i 12x25 na ławie betonowej - 1299mb,
4. Jezdnia:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20cm - 148m2,
Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5cm - 148m2,
Ułożenie warstwy BITUFOR - 2776m2,
Ułożenie w-wy SMA gr. 5cm - 2776m2,
5. Chodnik oraz wysepki rozdzielające:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm - 1364m2,
Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 849m2,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8 cm - 515m2.
6. Zatoka.
Geotekstylia - 174m2,
Geosiatka - 468m2,
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr 30cm - 174m2,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej rzędowej gr. 18 cm - 174m2.



Bartek - Śro Sie 29, 2007 1:41 pm

Wczoraj po południu wracałem z Sosnowca i jak przemykałem przez wiadukt przy IKEA to zdawało mi się że jego remontowana część jest prawie gotowa - tj posiada nawet asfalt - czyli za krótki czas powinno się tamtędy ponownie dać jeździć
Przemykałem szybko więc nie udało mi się więcej zaobserwować i nawet nie jestem pewien czy dobrze widziałem to co widziałem
Nie pamiętam nawet czy ta strona po której obecnie się jeździ jest już wyremontowana czy też a dopiero na remont czeka - tak długo się przy tym wiadukcie grzebią.


Ta po której się jeździ jest już wyremontowana, a ta remontowana jest już praktycznie gotowa. Bariery energochłonne są zamontowane itd Sama kosmetyka, ale prawdą jest to że grzebią się jak cholera :/



Safin - Śro Sie 29, 2007 7:31 pm
Zanim zamkną na czas remontu Mikołowską, powinno sie oddac odcinek dalszy Grundmana łaczacy DTŚ z Węzłem Mikołowskim nad autostradą, ale niestety ten odcinek nie jest narazie wogóle omawiany :/



jacek_t83 - Czw Sie 30, 2007 2:21 pm
a na Ligocie wymieniaja kawalek chodnika kolo telepizzy





Taurus - Pią Sie 31, 2007 3:30 pm
orientuje sie ktos moze dlaczego i na ile zamkneli estakade na dtś przy wjezdzie do Katowic? Niezła głupota zwlaszcza w czasie remontu Chorzowskiej!



salutuj - Pią Sie 31, 2007 3:32 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Nazzy - Pią Sie 31, 2007 4:19 pm
Dla jaj stoi pół Katowic... Wiadukt poszedł do remontu, dlatego. A, że zbiegło się w czasie to największe kretyństwo na jakie wpadli.. Chorzowska stoi, DTŚ stoi.. na całym Tauzenie większość dróg stoi... Cudnie..



salutuj - Pią Sie 31, 2007 4:23 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Sob Wrz 01, 2007 9:59 am
dlaczego zrywany jest asfalt na estakadzie na DTS od strony Tauzena w kier centrum ?

czy beda go profilowac jakos czy co ? przeciez byl gladki jak blat od stolu...



salutuj - Sob Wrz 01, 2007 10:01 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



martin13 - Sob Wrz 01, 2007 10:56 am

dlaczego zrywany jest asfalt na estakadzie na DTS od strony Tauzena w kier centrum ?

czy beda go profilowac jakos czy co ? przeciez byl gladki jak blat od stolu...


Też mnie to wczoraj zdziwiło. A przez ten remont tworzą się tam w okolicach 16, dosyć spore korki



d-8 - Sob Wrz 01, 2007 3:46 pm
no i pozniej tez sie zatyka...

zwezona jest chorzowska od zyrafy do wesolego no i teraz estakada - trzeba niezle kolko robic zeby korek ominac wiec na jedno wychodzi



daroslav - Pon Wrz 03, 2007 7:04 pm

chyba łuk nie był dobrze wyprofilowany - słyszałem takie opinie.

Też mi coś takiego obiło się o uszy...



Piccolo - Wto Wrz 04, 2007 7:13 am
Witam,
estakada od strony Chorzowa do Katowic na DTŚ już otwarta. Wczoraj wracałem przed 17:00 i bardzo się zdziwiłem. Na drodze widać było trochę łat szczególnie na lewym pasie w miejscu gdzie kiedyś często zbierała się woda - wyglądało to jakby minimalnie zmienili kąt i teraz może będzie to spływało lepiej.
pozdrawiam



absinth - Wto Wrz 04, 2007 7:40 am
Ogłoszenie z dnia 2007-08-31

Katowice: Budowa dróg, ciągów pieszych i ścieżek rowerowych oraz zagospodarowanie terenu wzdłuż rzeki Rawy na odcinku od ul.Szkolnej do ul. Bogucickiej, wraz z przebudową drogi dojazdowej do budynków 86A i 88A osiedla Gwiazdy i ul. Chełkowskiego w Katowicach

Numer ogłoszenia: 154970 - 2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: wartość zamówienia netto 12.001.255,31 zł.
Budowa dróg, ciągów pieszych i ścieżek rowerowych oraz zagospodarowanie terenu wzdłuż rzeki Rawy na odcinku od ul.Szkolnej do ul. Bogucickiej, wraz z przebudową drogi dojazdowej do budynków 86A i 88A osiedla Gwiazdy i ul. Chełkowskiego w Katowicach
dla zadania inwestycyjnego pn.: Bulwary Rawy,
w zakresie:
a)kanalizacji sanitarnej,
b)kanalizacji deszczowej,
c)wodociągu,
d)budowy dróg,
e)oświetlenia ulicznego.



salutuj - Wto Wrz 04, 2007 8:41 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Pią Wrz 07, 2007 7:10 am
Ogłoszenie z dnia 2007-09-05

Katowice: Przebudowa ul. Mikołowskiej w Katowicach na odc. od ul. Kominka do ul. Poniatowskiego.

Numer ogłoszenia: 158385 - 2007

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przebudowa ul. Mikołowskiej w Katowicach na odc. od ul. Kominka do ul. Poniatowskiego w zakresie:
ROBOTY DROGOWE
1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 543m3
2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej na gł. 6cm - 508m2,
3. Ułożenie krawężników betonowych 15x30 i 12x25 na ławie betonowej - 250mb,
4. Jezdnia:
Ułożenie podbudowy z betonu asfaltowego gr. 14cm - 159m2,
Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 8cm - 159m2,
Wyrównanie istniejącej podbudowy asfaltobetonem - 57t
Ułożenie warstwy BITUFOR - 1293m2,
Ułożenie w-wy SMA gr. 5cm - 1293m2,
5. Chodnik:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm - 604m2,
Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 478m2,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8 cm - 126m2.
6. Wjazdy:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 27cm - 187m2,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8 cm - 187m2.
7. Stanowiska postojowe:
Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 27cm - 444m2,
Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 132m2,
Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8 cm - 312m2.



absinth - Pią Wrz 07, 2007 8:39 am

2007 / 09 / 06

Asfalt w odwrocie
Uliczki w centrum Katowic nabierają blasku. Mieszkańcom się podoba, choć mają kilka uwag

Pierwszy był kwartał ulic między Jagiellońską a Wojewódzką: nowy bruk, ławki, lampy, zieleń. Pojawiły się zarzuty, że po bruku nie da się chodzić na obcasach, ale i tak miasto na południe od dworca wypiękniało.
Na tym nie koniec. Budowlańcy pojawili się na Opolskiej, Sobieskiego, Chopina, a ostatnio wyremontowali ul. Batorego, w okolicy placu Andrzeja. Magistrat przygotowuje teraz ankietę, którą chce rozesłać do ok. 300 mieszkańców sąsiadujących z Batorego ulic Krzywej i Andrzeja.
– Ludziom się podoba przebudowa, ale woleliby, żeby na większej części ulic pozostał bruk, a nie jak w przypadku ul. Batorego, tylko na chodnikach – mówi Waldemar Bojarun, rzecznik magistratu.
Mieszkańcy mają się wypowiedzieć, jaką nawierzchnię wolą na ulicy i na chodnikach i jaki typ oświetlenia im odpowiada. Jeśli zdecydują, żeby na całej ulicy był bruk, jak na ul. Opolskiej, wydłuży się czas prac do przyszłego roku. – Docelowo wszystkie ulice w centrum mają tak wyglądać. Dzięki temu nabiorą miejskiego charakteru. Ostatnim etapem będzie remont rynku.

Wioleta Niziołek
wioleta.niziolek@echomiasta.pl

Specjalnie dla Was
Łukasz Brzenczek, prezes Stowarzyszenia Moje Miasto, które walczy o lepszy wygląd miasta: – Jest lepiej, ale to nie jest to, do czego powinno się dążyć. Wciąż dominuje kostka betonowa, a to ścisłe centrum miasta, więc powinien być naturalny kamień. Przykład można znaleźć choćby w Ostrawie. Dobrze, że miasto zadbało o ławki i zieleń, ale są zgrzyty z oświetleniem – w sąsiedztwie modernistycznych kamienic są latarnie jak z końca XIX wieku i odwrotnie – nowoczesne latarnie oświetlają secesyjne kamienice. wn



Iluminator - Pią Wrz 07, 2007 2:00 pm
Na Dąbrówce Małej trwa budowa jakiegoś ronda i obwodnicy Siemianowic Śląskich. Wiecie coś o tym ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 6 z 15 • Wyszukano 3222 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.