ďťż
[Piłka nożna] Ekstraklasa, I i II liga



Luki_SL - Nie Sty 07, 2007 9:57 pm
PZPN przyjął nowy system rozgrywek

ztery ligi centralne - od ekstraklasy przez pierwszą, dwie grupy drugiej do ośmiu grup trzeciej ligi - taką strukturę piłkarskich rozgrywek centralnych od sezonu 2008/09 przyjęło obradujące w Warszawie Walne Zgromadzenie Sprawozdawczo-Statutowe PZPN.

Obecna pierwsza liga przyjmie nazwę "ekstraklasa", a druga stanie się pierwszą. Liczebność tych klas rozgrywkowych nie ulegnie zmianie - tworzyć je będzie odpowiednio 16 i 18 drużyn.

Nowym tworem będzie składająca się z dwóch grup po 18 zespołów druga liga. Trzecią ligę stanowiłoby osiem grup złożonych z zespołów z dwóch sąsiednich województw.

Według nowego systemu rozgrywki toczyć się będą od sezonu 2008/09, a sezon 2007/08 będzie "przejściowym", a regulamin rozgrywek w nim obowiązujący zostanie opracowany przez PZPN.

Obecnie rozgrywki centralne obejmują trzy klasy rozgrywkowe - 16-zespołowa pierwsza liga, 18-drużynowa druga liga oraz cztery grupy trzeciej ligi, po 16 drużyn każda.




martin13 - Pon Sty 08, 2007 4:05 pm
^^ Zobaczymy jak to będzie wyglądać, ale Śląska piłka raczej na tym nie zyska.



salutuj - Pon Sty 08, 2007 4:56 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Luki_SL - Wto Sty 09, 2007 9:12 am
Zresztą już w tym sezonie reorganizują nasze dwie czwarte ligi, na przyszły sezon będzie tylko jedna grupa. A propos tej "nowej" trzeciej ligi to kluby będą musiały przeznaczyć więcej kasy na dojazdy.




martin13 - Wto Sty 09, 2007 3:25 pm
^^ Masz racje co do tej 4 ligi. Zobaczymy czy do tej jednej grupy uda się załapać rudzkim klubom, chodzi mi o Slavię i Grunwald, którzy grają w 2 różnych grupach 4 ligi.



Luki_SL - Czw Sty 11, 2007 6:50 pm
^^Fajnie by było ,żeby się załapali do nowej IV ligi, choć obie są na "pograniczu", liczę że się utrzymią, bo jeśli spadną to mogą przez dłuższy czas okupować V ligę...



martin13 - Nie Cze 03, 2007 5:20 pm
Myślę, że brakuje tematu, gdzie można podyskutować na temat Poloni Bytom, Piasta Gliwice i innych ligowców, dlatego zakładam ten wątek.

Dziś swój awans do OE przypieczętowali Polonia Bytom i Zagłebie Sosonowiec oraz Jagiellonia Białystok. Tym samym w przyszłym sezonie będziemy mieć 5 zespołów z regionu w OE i wielki powrót Śląska

Przedewszystkim gratulacje dla piłkarzy Poloni Bytom, którzy swoim zaangażowaniem pokazali, że to nie pieniądze grają .



jacek_t83 - Nie Cze 03, 2007 5:45 pm
brawo dla Polonii
a gorole z Altreichu to z jakiej okazji sie dostali do OE??



martin13 - Nie Cze 03, 2007 5:52 pm

a gorole z Altreichu to z jakiej okazji sie dostali do OE??

Narazie się mogą cieszyć, ale nie wiadomo jak długo. Zaniedługo powinny zostać ogłoszone kolejne kary dla zespołół, które brały udział w kupowaniu meczów i bardzo prawdopodobne, że wśród tych zespołów znajdzie się Zagłębie S. Więc jeszcze nie dokońca jest pewne czy zagrają w OE, czy w III albo niższej lidze.



babaloo - Nie Cze 03, 2007 5:57 pm
A czy nie jest tak, że nad Polonią Bytom wisi jeszcze jakaś kara odjęcia 3 punktów, tyle że "nieprawomocna". Coś takiego mi się obiło o uszy.



Wit - Nie Cze 03, 2007 6:03 pm
Gratuluję...cieszę się, ze awansowały kibicowsko uznane firmy
Została jesze GieKSa i kwestia jej awansu do II ligi



martin13 - Nie Cze 03, 2007 6:10 pm

A czy nie jest tak, że nad Polonią Bytom wisi jeszcze jakaś kara odjęcia 3 punktów, tyle że "nieprawomocna". Coś takiego mi się obiło o uszy.

Niby jest taka sprawa, ale Polonia dąży do ugody i chce jak najszybciej załatwić tą sprawę i myślę, że nie powinno byc problemu. A jak nie to jeszcze mają 1 mecz przed sobą i jeśli wygraja to te -3 pkt nic im nie zrobią. No i jeszcze ewentualna degradacja sosonowiczan jest. Więc podsumowując awans jest niemal pewny i na dzień dzisiejszy Polonia wraca do OE.



Bartek - Nie Cze 03, 2007 6:14 pm
Prawda jest taka że jak zdegradują Sosnowiec Zagłębie to i Zagłębie Lubin i inne umoczone drużyny powinny spaść. Ale pewnie wszystko umilknie i tak to się skończy.



babaloo - Nie Cze 03, 2007 6:16 pm

brawo dla Polonii
a gorole z Altreichu to z jakiej okazji sie dostali do OE??


A co trzeba zrobić, żeby awansować do OE



Tequila - Nie Cze 03, 2007 6:16 pm
Z tego co pisała prasa sportowa - na razie nie mowy o karnej degradacji innych drużyn niż Arka i Leczna.



martin13 - Nie Cze 03, 2007 6:25 pm

Prawda jest taka że jak zdegradują Sosnowiec Zagłębie to i Zagłębie Lubin i inne umoczone drużyny powinny spaść. Ale pewnie wszystko umilknie i tak to się skończy.

Zgadzam się z twoimi słowami, bo te kluby były od samego początku wymieniane w gronie tych co kupowały mecze, a teraz sprawę wyciszono. Poprostu nikt się niespodziewał, że Zagłebie Lubin, będzie mieć mistrza. A teraz prubują zachować twarz w europie i nie karać tego klubu i niewywoływać skandalu, że klub grający w el. LM gra za korupcję w III lidze. A dzięki temu korzysta też sosnowiec, choć ich los jeszcze nie jest przesądzony.



Bartek - Nie Cze 03, 2007 6:26 pm
Ale za to mamy 4 drużyny w I lidze z przyszłej Silesi! Oby tak się utrzymywało i liczba drużyn się zwiększała



babaloo - Nie Cze 03, 2007 6:36 pm
No ja muszę powiedzieć, że nie przeszkadza mi, że Zagłębie się dostało Nawet się trochę cieszę. Pomimo tego, że chyba nigdy nie byli mistrzem Polski (sorry jak się pomyliłem), to jednak jest solidna drużyna z tradycjami, a poza tym z Silesii.

To taka uwaga kibica na wskroś piknikowego i nie traktującego tych spraw serio



Kris - Nie Cze 03, 2007 6:44 pm
Super zapowiada się edycja następnej OE.
Trzeba jednak poważnie wzmocnić budżety. Wg pewnej gazety budżety drużyn awansujących do OE wyglądały następująco : Ruch (4,5 mln) Zagłębie (5,5 mln) Polonia Bytom (1 mln) a np Jagielloni (7 mln)
Wielkie gratulacje - zwłaszcza dla Polonii



jacek_t83 - Nie Cze 03, 2007 6:48 pm
jak Zaglebie nie poleci to znowu bedzie "wojna swiatow" i "ostateczne starcie" na Cichej



martin13 - Nie Cze 03, 2007 6:55 pm
Naprawdę przyszły sezon będzie bardzo ciekawy szczególnie dla nas, czyli mieszkańców Górnego Śląska.

@Kris, podane przez ciebie budżety dokładnie pokazują, to jaki biedna Polonia osiągneła sukces i zapewne pod nią w tabeli jest jeszcze kilka bogatszych klubów.



Kris - Nie Cze 03, 2007 7:10 pm
Ciężko będzie, ale już II lidze miało być ciężko. (w tamtym sezonie PB była na 15 miejscu)
Co do Polonii to jest jeszcze sprawa ze stadionem
pożyjemy, zobaczymy :|
Teraz ruch należy do władz Bytomia



Bruno_Taut - Nie Cze 03, 2007 7:14 pm
Z regionu to mamy 4 drużyny, a z województwa jest 5.
Do II ligi też wejdzie drużyna z Górnego Śląska, choć reklamująca się jako ostatni bastion polskości.
Pozostaje jeszcze kwestia ewentualnego awansu drugiego GKS. Po remisie Rakowa baraże są już w zasadzie pewne. Do III ligi ma szanse wejść Ruch Radzionków. Gdyby nie upadek Szombierek, byłby to znakomity sezon dla górnośląskiej piłki.



salutuj - Nie Cze 03, 2007 7:16 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



martin13 - Nie Cze 03, 2007 7:21 pm

Co do Polonii to jest jeszcze sprawa ze stadionem

To fakt, że oni mają stadion, który ledwo co spełnia wymogi na grę w II lidze, a co dopiero w OE. Najprawdopodobniej będą grać w Gliwicach, albo Opolu, jeśli dostaną zgodę do gry na stadionie bez podgrzewanej murawy. W takiej sytuacji powinno działać miasto, dla którego Polonia będzie teraz reklama w całej Polsce i powinni zrobić wszystko, aby zmodernizować obiekt w Bytomiu do wymogów licencyjnych.



mark40 - Nie Cze 03, 2007 9:19 pm


Wracają wielkie mecze

Przeciętna Odra Wodzisław przeciwko jeszcze słabszemu Górnikowi Zabrze. Jedyne w ostatnich latach pierwszoligowe śląskie derby nikogo nie powalały na kolana. Gdy prezes Górnika wspomniał raz, że takie mecze to dla niego żadne święto, prezes Odry się obraził.

Od przyszłego sezonu nasi kibice nareszcie będą mieli w czym wybierać. Jak za najlepszych lat, dojdzie do świętych wojen z udziałem Górnika, Ruchu, Polonii i Zagłębia, a więc zespołów, które w przeszłości sięgały po mistrzostwa i Puchary Polski. Będzie też niezniszczalna Odra, która I-ligowcem jest zaledwie od 10 sezonów i ciągle pracuje na swoją historię.

Nie mam zamiaru nikomu psuć święta, jednak pięć zespołów w ekstraklasie to wynik zdecydowanie ponad stan naszego regionu. To właśnie tutaj wciąż trudno o poważnego sponsora, nawet najpopularniejsze drużyny grają na rozsypujących się stadionach, a zdolni piłkarze czmychają czym prędzej do Kielc, Lubina albo Bełchatowa.

I jeszcze jedno. Mnogość atrakcyjnych meczów to radość dla kibiców, natomiast dla klubów i sił porządkowych - ogromne wyzwanie. Skorych do zadym przy takich okazjach chuliganów przecież nie ubyło.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



Wit - Nie Cze 03, 2007 9:22 pm
tylko GieKSy brak
oby jak najkrócej



Piotreq - Pon Cze 04, 2007 6:17 pm
Ale te 4 kluby z Silesii to właśnie biznes. Dzięki licznym derbom będzie więcej kupionych biletów = większe zyski = lepsze drużyny.



martin13 - Pon Cze 04, 2007 6:30 pm

Ale te 4 kluby z Silesii to właśnie biznes. Dzięki licznym derbom będzie więcej kupionych biletów = większe zyski = lepsze drużyny.

Myślę, że zyski z biletów niestanowią aż tak kluczowych sum w budżetach klubów

No, ale napewno zwiększy się zainteresowanie piłką nożną i przyciągnie znów nowych fanów na stadiony. A co za tym idzie biznesmeni zauważą, że warto zainwestować w te kluby i budżety będą rosnąć i kluby będą rosnąć w siłę.



Safin - Pon Cze 04, 2007 7:42 pm
Mogliby derby rozgrywac na Śląskim.
Ruch Zagłębie, Górnik Polonia, tanie bilety,a jakie święto

I promocja stadionu



martin13 - Pon Cze 04, 2007 9:23 pm


Czy Polonia i Zagłębie na pewno zagrają w ekstraklasie?
Maciej Blaut, Wojciech Todur
2007-06-04, ostatnia aktualizacja 2007-06-04 20:41

Kibice Polonii Bytom i Zagłębia Sosnowiec wciąż jeszcze radują się z awansu swoich drużyn do ekstraklasy. Fani Górnika Zabrze świętowali utrzymanie w ekstraklasie. Może za wcześnie?

- Nie jestem wcale pewien, że Polonia i Zagłębie awansowały do I ligi - powiedział wczoraj "Gazecie" Wojciech Jugo, przewodniczący Wydziału Gier PZPN-u. Wokół zasad awansów i spadków do i z I ligi panuje totalne zamieszanie. Chyba nie ma osoby, która potrafiłaby w tej chwili jasno stwierdzić, w jakim składzie zagrają obie ligi w sezonie 2007/08. Prześledźmy, co zadecyduje zatem o losach naszych klubów.

A może baraż?

Według ostatnich ustaleń PZPN-u ekstraklasę opuszczają cztery zespoły - dwa najgorsze, czyli Pogoń Szczecin i Wisła Płock oraz dwa zdegradowane za korupcję, czyli Górnik Łęczna i Arka Gdynia. Problem w tym, że działacze z Łęcznej i Gdyni odwołali się od kar i liczą, że związek zachowa je w I lidze. Gdyby tak się stało, to do ekstraklasy awansowałby tylko Ruch Chorzów i ktoś z dwójki Jagiellonia Białystok - Polonia Bytom (zadecydowałaby o tym ostatnia kolejka II ligi).

Przypomnijmy, że pierwotnie planowano także rozegranie barażu pomiędzy 14. zespołem ekstraklasy i trzecią drużyną II ligi. - Gdyby z I ligi spadały tylko dwa zespoły, to do barażu trzeba będzie... wrócić - wypalił wczoraj w rozmowie z "Gazetą" Jugo.

Takie rozstrzygnięcie oznaczałoby konieczność gry w barażu dla Górnika Zabrze! Jego rywalem byłby zapewne ktoś z dwójki Polonia Bytom - Zagłębie Sosnowiec. - Baraż?! To jakiś absurd - obruszył się wczoraj, słuchając tych rewelacji, Ryszard Szuster, prezes Górnika.

Sprawę mogłoby uratować powiększenie ligi, ale zdaniem Jugo takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Poza tym decyzja o zmianie reguł skompromitowałaby ministra Tomasza Lipca, który sam za nią optował.

Znów ta korupcja

Kolejne komplikacje rodzą się wokół naszych domniemanych pierwszoligowców - Zagłębia i Polonii.

Sytuacja Zagłębia to korupcyjny paradoks. Gdyby nie karne degradacje Łęcznej i Arki, klub z Sosnowca (na którym też przeciąż ciążą zarzuty!) byłby największym przegranym sezonu. Czwarte miejsce, które Zagłębie prawdopodobnie zajmie na koniec rozgrywek, nie dałoby mu nic poza kacem i zgrzytaniem zębów.

Chociaż działacze Wydziału Dyscypliny PZPN-u twierdzą, że więcej degradacji już nie będzie, a już na pewno nie przed rozpoczęciem sezonu, to jednak nie można wykluczyć, że sosnowiczanie stracą punkty już w trakcie rywalizacji.

W tej chwili nikt nie wie też, jakie rozstrzygnięcia zapadną w sprawie nałożonej na bytomską Polonię kary odjęcia trzech punktów. Gdyby kara uprawomocniła się, to bytomianie wciąż nie mogą być pewni zajęcia miejsca w pierwszej czwórce II ligi. Wystarczy jednak, że w ostatnim meczu sezonu w Legnicy zdobędą punkt i wtedy żadna kara im niegroźna! Pojawiające się głosy, aby w tej sytuacji karę PZPN-u całkowicie zlekceważyć i nie odwoływać się od niej, są jednak mało rozsądne, bo odjęciu punktów towarzyszył też zakaz transferów, co w obliczu gry w ekstraklasie byłoby sporą niedogodnością. Przypomnijmy, że Wydział Dyscypliny zaproponował jednak Polonii układ zakładający spłacenie przez klub długów wobec byłych zawodników oraz wycofanie odwołania, co miało skłonić WD do zaniechania kary. Wówczas sprawa ujemnych punktów znalazłaby rozstrzygnięcie nawet jeszcze w tym tygodniu.

Licencje, licencje

Jeżeli wszystkie powyższe procedury potoczą się po myśli naszych klubów, to wtedy czeka je jeszcze jedna przeszkoda - walka o licencje na grę w pierwszej lidze.

Ruch Chorzów ma dwa problemy - brak podgrzewanej murawy i długi. Nowoczesnej płyty na razie na Cichej na pewno nie będzie. Rozwiązaniem ma być zgłoszenie do rozgrywek jako obiektu rezerwowego Stadionu Śląskiego, który ma mieć podgrzewaną murawę już w listopadzie. Więcej kłopotów będzie z długami, które mogą sięgać nawet 4 milionów złotych. Niebiescy złapią głębszy oddech, jeżeli sprzedadzą za dobre pieniądze Piotra Ćwielonga, o którego rywalizują Legia i Wisła Kraków. Piłkarz ma też dobre notowania w Grecjii.

Zagłębie nie ma długów, ale i ... stadionu. 10 czerwca zostanie rozstrzygnięty przetarg na budowę oświetlenia Ludowego. Jeżeli wyników przetargu nikt nie oprotestuje, jupitery rozbłysną po wakacjach. Podgrzewana murawa i zadaszona trybuna powstaną (na razie są w fazie projektu) najwcześniej w marcu przyszłego roku! W Sosnowcu liczą na wyrozumiałość PZPN-u i okres karencji na przystosowanie obiektu do ekstraklasowych standardów. Jeżeli się nie uda, to Zagłębie wzorem Ruchu może zgłosić do rozgrywek Śląski.

Największym problemem Polonii jest oczywiście stan jej stadionu. W bytomskim ratuszu już wczoraj zastanawiano się, jakie podjąć kroki w związku z awansem polonistów. - Wiążące decyzje zapadną prawdopodobnie we wtorek, kiedy prezydent Piotr Koj wróci z zagranicznej wizyty - informuje Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka magistratu. Decyzja stojąca przed prezydentem to wybór pomiędzy szybką budową nowego stadionu (za takim rozwiązaniem optuje firma doradcza Modern Constructions System) lub dostosowaniem obiektu przy ul. Olimpijskiej do wymogów I ligi. Nieoficjalnie wiadomo, że miasto skłania się raczej ku drugiemu scenariuszowi. Podstawowe prace na zrujnowanym stadionie pochłoną około 8-10 mln zł. Jako pierwsza miałaby zostać zainstalowana podgrzewana murawa. - O przyznaniu pieniędzy na remont stadionu zadecyduje bytomska Rada Miasta, prawdopodobnie na sesji zaplanowanej na 19 czerwca. Dopiero po tym terminie będą mogły zostać uruchomione procedury przetargowe. - Jedyne, co teraz możemy zrobić na obiekcie, to... posprzątać po meczu z Piastem - twierdzi Damian Gaweł, dyrektor OSiR-u.

W ratuszu liczą, że PZPN wyrazi zgodę na to, by Polonia rozgrywała swojej mecze w Bytomiu, choć sztuczne oświetlenie może pojawić się na ul. Olimpijskiej najwcześniej we wrześniu.

„Gieksa” liczy na Zagłębie

Rozstrzygnięciom w II lidze z uwagą przypatruje się też wicelider... III ligi - GKS Katowice. Katowiczanie walczą o zajęcie drugiego miejsca w swojej grupie, które gwarantuje udział w barażach z jednym z II-ligowców. Stawką takiego pojedynku jest gra na zapleczu ekstraklasy. Wymarzonym rywalem dla "Gieksy" byłoby KSZO Ostrowiec Św. Dlaczego? Klub z Ostrowca został ukarany przez PZPN degradacją do III ligi i jeśli zajmie miejsce barażowe, to meczu... nie będzie. - Trzecioligowiec, który wylosuje KSZO, automatycznie trafi do II ligi - wyjaśnia Jugo.

Przed ostatnią kolejką zespół z Ostrowca zajmuje w tabeli II ligi bezpieczne 12. miejsce. Nad strefą barażową ma tylko punkt przewagi i jeśli przegra w ostatniej kolejce z... Zagłębiem Sosnowiec, to może znaleźć się w feralnej grupie. Szanse na wylosowanie wymarzonego rywala to jednak tylko 25 proc.

gk

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



Kris - Wto Cze 05, 2007 5:42 am
znowu jakieś mieszanie przez PZPN?




mark40 - Śro Cze 06, 2007 4:18 pm
Awansowali, ale czy dostaną licencje?

Gdyby PZPN restrykcyjnie przestrzegał wymogów licencyjnych, do ekstraklasy nie awansowałby żaden z drugoligowców. Być może Ruch Chorzów, Zagłębie Sosnowiec i Polonia Bytom będą zmuszone zgłosić do rozgrywek Stadion Śląski.

Gdy cztery lata temu Ruch Chorzów spadał z ekstraklasy, PZPN dopiero licencje wprowadzał. Od tamtego czasu na Cichej przybyło krzesełek, zamontowano monitoring, ale stadionowi daleko do standardów I ligi. W Chorzowie wciąż kibice zajmują miejsca na krytej trybunie z 1936 r. - pierwszej w Europie, która powstała bez słupów ograniczających pole widzenia. Działa też słynna Omega - szwajcarski zegar, który odmierza czas na Cichej od 1939 r. Magiczne dla każdego fana niebieskich miejsca to jednak za mało, by oczarować komisję licencyjną PZPN. Pod dachem znajduje się bowiem tylko 715 miejsc siedzących - według niektórych działaczy Ruchu ponad tysiąc, ale oni liczą też miejsca, gdzie dach już nie sięga. A Omega nawet wyniku nie wyświetla - plansze z liczbą strzelonych bramek trzeba wstawiać ręcznie.

Jak Ruch chce uzyskać licencję? Miasto ma plany, by zadaszyć trybunę główną, a te za bramkami wybudować od nowa. Ale podgrzewanej murawy na razie nie będzie. Działacze chcą więc zgłosić do rozgrywek Stadion Śląski, gdzie na listopadowy mecz Polska - Belgia będzie podgrzewana murawa. Tyle że Ruch ma 3 mln zł długów.

Długów nie ma Zagłębie Sosnowiec, ale nie ma też stadionu. Remontowany Stadion Ludowy nadal nie ma zadaszonych trybun, oświetlenia, a murawa jest fatalna. Przed laty Zagłębie miało już jupitery, ale zdjęto je na początku lat 90., bo groziły zawaleniem. I maszty poszły na złom. 10 czerwca ma się rozpocząć przetarg na nowe oświetlenie. Zadaszona trybuna i podgrzewana murawa mają być gotowe w marcu przyszłego roku.

W Bytomiu żartuje się, że Polonia uzyskała awans "teoretyczny". Nikt bowiem nie wie, jak zostanie rozwiązana sprawa kary odjęcia trzech punktów za długi wobec byłych zawodników. Bytomski klub, który na powrót do I ligi czekał 20 lat, ma skromniutki budżet, rozpadający się stadion i masę długów. Piłkarze z Bytomia dwa razy już strajkowali, bo im nie płacono, a trener Dariusz Fornalak groził odejściem. Przed decydującym meczem z Piastem Gliwice na premię motywacyjną dla zawodników składali się kibice. Na pierwsza ligę klub nie jest przygotowany pod żadnym względem.

Działacze Jagiellonii Białystok są przekonani, że uzyskają licencję, choć stadion jest w kiepskim stanie. Ale miasto (właściciel klubu) przygotowuje gruntowną i kosztowną przebudowę, by w Białymstoku powstał drugi po Kielcach nowoczesny obiekt piłkarski. Już zimą położono podgrzewaną murawę, w sierpniu mają być jupitery. Trzeba też szybko skończyć remont pomieszczenia konferencyjnego i nad częścią trybuny honorowej zainstalować prowizoryczny dach. Liczba drużyn młodzieżowych? Przez lata białostocki klub współpracował z Miejskim Ośrodkiem Szkolenia Piłkarskiego, który posiada kilkanaście zespołów. Prezesi Jagiellonii i MOSP skłócili się jednak, rozwiązali umowę i nie potrafią podpisać nowej.

Źródło: Gazeta Wyborcza
http://www.sport.pl/GW/1,75693,4202534.html

------------------------------------------------------------------------------------------

Mogłoby być ciekawie, gdyby mecze były rozgrywane na ślaskim.



martin13 - Śro Cze 06, 2007 4:58 pm
^^ Niesądze, że te kluby będą chcieć grać na Śląskim, bo koszty wynajęcia są niestety bardzo duże. Polonia jest juz dogadana z Odrą Opole, aby u nich grać, Ruch chce zgłosić stadion Śląski, ale grałby tam tylko wtedy gdy będzie śnieg i będzie potrzebna podgrzewana murawa, a Zagłębiem się nie interesuje.

A co do Śląskiego to słyszałem o zainteresowaniu Górnika Żabrze wynajęciem go na derby z Ruchem, w przypadku, gdy mecz ten był rozgrywany juz w czasie przebudowy stadionu w Zabrzu.



mark40 - Śro Cze 06, 2007 5:26 pm
^^^ Na takie derby pewnie przybyłoby 20 000 a może nawet 30 000



martin13 - Śro Cze 06, 2007 5:36 pm
^^ 20 00 to by w Zabrzu upchli na chama , myślę że 30 00 powinno spokojnie przyjść, wszystko zależałoby jak zorganizowaliby przyjazd kibiów z Zabrza i ile osób zrezygnowałoby z przyjścia bojąc się jakiejś zadymy.



Safin - Czw Cze 07, 2007 10:10 pm
Niech graja na Śląskim! bilet po 3zł, to jak przyjdzie te 60 000 ludzi to sie w sam raz zwróci, a jeszce na bane nazto pozostanie
A dodatkowo, niech koniecznie pozwolą pić piwo na stadionach!



salutuj - Czw Cze 07, 2007 10:13 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kaspric - Czw Cze 07, 2007 10:25 pm

znowu jakieś mieszanie przez PZPN?

Mieszanie to w przypadku Poloni, za to w przypadku Zagłębia mieszaniem jest nie degradowanie go. I nie obchodzi mnie, że to "nasz" klub, wywalić ich do 3 ligi. W drugiej witamy GKSe



Safin - Czw Cze 07, 2007 11:04 pm

z tym piwem to trochę ryzykowne jeszcze.
społeczeństwo jest jeszcze nie przygotowane imo


A ja mysle ze juz potrafimy pic piwo. Malo kto rozlewa
Jeśli myślisz, ze od wypicia 3 piw ktos mogłby byc pijany i w takim stanie kibicowac...to chyba nigdy nie byłes na meczu w Polsce

Martin, w Zabrzu sie da kupic piwo, jakos na pół legalnie, ale sie da-prawda ?

W Czechach to standard....Chyba nie zakładamy, ze kibice + piw = zniszczenia? Bo jesli tak, to moze zakazac piwa wogole? Jakos na festiwalach piwo pic mozna. Na kocertach zaś nie, choć ja jednych od drugich nie rozrózniam. Od zadymiarzy, huliganów i angielskich pijaków mamy policję i sądy. Piwo dla kibiców!



salutuj - Czw Cze 07, 2007 11:27 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



kaspric - Czw Cze 07, 2007 11:55 pm
^^ kulturalnie, a hoolsi?



martin13 - Pią Cze 08, 2007 12:49 pm

A ja mysle ze juz potrafimy pic piwo. Malo kto rozlewa
Jeśli myślisz, ze od wypicia 3 piw ktos mogłby byc pijany i w takim stanie kibicowac...to chyba nigdy nie byłes na meczu w Polsce

Martin, w Zabrzu sie da kupic piwo, jakos na pół legalnie, ale sie da-prawda ?


Kiedyś było podobno takie kombinowanie z kupowaniem piwa na meczach w Zabrzu, ale obecnie policja jest wyczulona na takie sytuacje.

Zresztą sprzedaż piwa na stadionach niespowodowałaby jakiejś większej ilości pijanych kibiców, bo kto chce to i tak przed meczem idzie do pubu się nawalić i potem idzie w takim stanie na stadion.



Safin - Pią Cze 08, 2007 4:09 pm
@martin13: Wszyscy to doskonale wiemy
No moze poza jednym taki agresywnym "niewygodnym inteligentem zza kałuży"

A w Zabrzu to dość długo trwało. Szkoda ze sie skonczyło.

A tak dla ścisłosci, to (piwo) nie znaczy (zniszczenie), (pijany), czy (smierc). Piwo to napój. Prosze nie mylic skutków z przesłankami. Sama przesłanka, to jeszcze bardzo daleko od pełni przestępstwa.



salutuj - Sob Cze 09, 2007 1:28 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Pieczar - Sob Cze 16, 2007 7:54 pm
JSW nie da więcej na piłkę nożną!

www.wnp.pl

Nie będziemy wspierać klubów sportowych na poziomie wyższym niż dotychczas - mówi portalowi wnp.pl Jarosław Zagórowski, prezes zarządu Jastrzębskiej Spółki Węglowej

Czy po awansie piłkarzy GKS-u Jastrzębie do II ligi przewiduje Pan większe wsparcie klubu przez Jastrzębską Spółkę Węglową? Czy prawdziwe są pogłoski, że kierowana przez Pana firma przeznaczy na klub ok. 4, bądź 5 mln zł?

- Ależ skąd! Nie ma o tym mowy! Budżet na wsparcie wszystkich klubów to ok. 4 mln 200 tys zł. Tyle łoży Jastrzębska Spółka Węglowa na wsparcie sportu ogółem. I nie przewidujemy zwiększenia tej kwoty. Głównie idea jest taka, by wspierać młodych ludzi, którzy garną się do sportu.

Przedmiotem działalności Jastrzębskiej Spółki Węglowej jest wydobywanie węgla, a nie zajmowanie się sprawami sportowymi. Około 1-1,5 proc. naszego zysku netto jest przeznaczane na wsparcie sportu. Większego wsparcia nie będzie. Nie będziemy wspierać klubów sportowych na poziomie wyższym niż dotychczas.

Pojawiły się informacje, że właśnie 15 czerwca ma się odbyć spotkanie poświęcone wsparciu klubu GKS Jastrzębie przez Jastrzębską Spółkę Węglową. Będzie Pan rozmawiał na ten temat 15 czerwca?

- Pierwsze słyszę. Nie mam w planach żadnego spotkania na ten temat. Jeżeli kluby chcą większych pieniędzy, to muszą ich szukać na zewnątrz. Dla mnie jako prezesa JSW awans piłkarzy GKS Jastrzębie do drugiej ligi piłkarskiej nie ma żadnego znaczenia.

Jedna z gazet podała, że przekazanie większych środków na piłkarzy GKS Jastrzębie ma ułatwić przekonanie związkowców i załóg kopalń Jastrzębskiej Spółki Węglowej do prywatyzacji. Co Pan na to?

- To jakiś absurd. Sponsorowanie sportu nie może być narzędziem służącym w przekonywaniu do prywatyzacji. Zgoda na proces prywatyzacji poprzez giełdę Jastrzębskiej Spółki Węglowej nie jest i nie może być przedmiotem handlu! To musi być świadoma decyzja, o której słuszności muszą być przekonane załogi kopalń Jastrzębskiej Spółki Węglowej.



martin13 - Sob Cze 16, 2007 8:43 pm
^^ Czyli GKS Jastrzębie nie ma co liczyć na wielkie węglowe pieniądze i snucie wielkich planów na podbój II ligi. W sumie to los tego klubu mało mnie obchodzi i niech lepiej JSW mocniej wesprze zespół siatkarski.



Kris - Wto Cze 19, 2007 8:08 pm
Cóż?! Jedni mogą, drudzy nie.
Jak Górnik"kulał" z finansami to wielce było niewłaściwe aby firmy z kapitałem państwa (KHW, KW )sponsorowały sport (=wydawały publ. pieniądze), a tam idzie. Podobnie jest z Zagłębiem L. i KGHM
Dziwne - ale zdążyliśmy sie przyzwyczaić do takiego traktowania (antyśląskie)
_____________________________________________

BOTo dobry sponsor jest
Łukasz Jachimiak
2007-06-18, ostatnia aktualizacja 2007-06-18 17:34
Holding BOT w sportowym światku zaczyna uchodzić za wymarzonego sponsora. Dlaczego? Bo dba o swe kluby i nie żałuje na nie pieniędzy

BOT powstał w marcu 2005 roku w wyniku konsolidacji kilku elektrowni i kopalń. Szybko największy producent energii elektrycznej w kraju swoją rynkową pozycję postanowił umacniać, inwestując w sport. Niedawno świętował mistrzostwo Polski siatkarzy z Bełchatowa i wicemistrzostwa - piłkarzy z tego samego miasta oraz koszykarzy Turowa Zgorzelec.

Dając niewiele, zyskali wiele

W samym Bełchatowie w minionym sezonie, wykładając nieco ponad 10 mln zł (8 mln na piłkarzy, około 3 mln na siatkarzy), BOT zrobił złoty, a właściwie srebrno-złoty interes. Trzeci z rzędu tytuł mistrza Polski siatkarzy Skry wskaźniki rozpoznawalności BOT-u podniósł nie mniej niż dobra postawa srebrnych ostatecznie piłkarzy GKS-u. Do sukcesów zespołów z woj. łódzkiego dołączył koszykarski team holdingu Turów Zgorzelec. - Inwestowanie w sport, zwłaszcza w tak popularne dyscypliny, to świetny interes. Gdyby wydać te same pieniądze na reklamy telewizyjne, efekt rozpoznania marki byłby o wiele gorszy - mówi rzecznik holdingu Błażej Torański. Jego słowa znajdują potwierdzenie w wynikach badań rynku. Według majowych badań Pentora markę BOT rozpoznaje spontanicznie 9,3 proc. respondentów, podczas gdy rok wcześniej - jeszcze zanim BOT włączył się w sponsorowanie sportu - znało ją 5,8 proc. ankietowanych. Z kolei z raportu "Sponsoring Monitor 2006/2007" wynika, że aż 36,5 proc. respondentów kojarzy markę BOT właśnie ze sportem.

Inwestycje na poważnie

Do wyobraźni kibica lepiej przemówią inne dane. W końcówce sezonu Orange Ekstraklasy BOT robił wszystko, by pomóc swym piłkarzom wywalczyć mistrzostwo. Firma nie skąpiła środków nawet na samolot, którym GKS udawał się na wyjazdowe mecze. W ubiegłym roku holding wspólnie z miastem za 18 mln zł zbudował halę, z której Skra może nieodpłatnie korzystać przez 15 lat. Teraz, gdy siatkarze potwierdzili swój prymat w kraju, szefowie koncernu robią wszystko, by zespół poważnie zaistniał na scenie europejskiej. Cel jest "prosty" - wygranie Ligi Mistrzów. I patrząc na determinację, z jaką do realizacji celu przystępuje klub BOT-u - trwają zabiegi mające doprowadzić do rozegrania Final Four w Łodzi, a do zespołu dołączyły kolejne siatkarskie gwiazdy: Stephane Antiga, Daniel Pliński, Michał Bąkiewicz - można spodziewać się pełnego sukcesu. O taki ma powalczyć także GKS. Klub, który do tego roku balansował na granicy pierwszej i drugiej ligi, będzie wkrótce dysponował pokaźnym budżetem, bo 30 mln zł to jak na polskie warunki naprawdę imponująca suma. Sportowe działania firmy w Bełchatowie przynoszą znakomite skutki. - W mieście, w którym żyje 60 tys. ludzi, aż 600 chłopców trenuje piłkę nożną. Młodzież kocha i siatkówkę; Skra ma 11 juniorskich drużyn - podkreśla Torański. BOT pamięta również o swych koszykarzach. Budżet wicemistrzowskiego Turowa Zgorzelec na kolejny sezon ma się kształtować w granicach 10-12 mln zł. Tak duże pieniądze na swe drużyny holding będzie mógł przeznaczyć dzięki przekształceniom, jakie przechodzi. Od 9 maja BOT wchodzi w skład Polskich Sieci Elektroenergetycznych. Nowy twór jest największą firmą w kraju. I to właśnie z jego logo na boiska i parkiety wybiegną już wkrótce mistrzowie i wicemistrzowie Polski.

http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,55141,4233885.html



jacek_t83 - Wto Cze 19, 2007 8:13 pm
na ssc ktos wrzucil info ze Lukas Podolski bedzie gral w Gorniku



salutuj - Wto Cze 19, 2007 8:19 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



martin13 - Wto Cze 19, 2007 8:22 pm

Cóż?! Jedni mogą, drudzy nie.
Jak Górnik"kulał" z finansami to wielce było niewłaściwe aby firmy z kapitałem państwa (KHW, KW )sponsorowały sport (=wydawały publ. pieniądze), a tam idzie. Podobnie jest z Zagłębiem L. i KGHM
Dziwne - ale zdążyliśmy sie przyzwyczaić do takiego traktowania (antyśląskie)


No niestety, taka jest smutna prawda o tym, że śląska piłka jest dyskryminowana w Polsce. Sam nie wiem, dlaczego aż tak bardzo nas nie lubią, ale my też ich nie lubimy . Ale nie patrząc na przeciwnośći ze strony państwowych spółek, nasza piłka powoli odradza się, co najlepiej, będzie widać w OE, gdzie będą grać 4 nasze kluby. A o ściąganie dużych sponsorów, to muszą walczyć władze miasta i klubu i przykład Górnika pokazuje, że jeśli się chce to można.



martin13 - Wto Cze 19, 2007 8:25 pm

na ssc ktos wrzucil info ze Lukas Podolski bedzie gral w Gorniku
Tak , pomażyć zawsze można , ale przynajmniej wie jaki klub jest warty odwiedzenia na Górnym Śląsku



jacek_t83 - Wto Cze 19, 2007 8:30 pm
no patrz:

Najlepszy napastnik reprezentacji Niemiec w Zabrzu!

Lukas Podolski na Roosevelta

Nieoczekiwany gość pojawił się w godzinach południowych na stadionie im. Ernesta Pola. Łukasz Podolski - bo o nim mowa - spotkał się na obiekcie zabrzańskiego klubu z działaczami Górnika i dziennikarzami - czytamy na oficjalnej stronie zabrzańskiego klubu.

Podczas krótkiej, trwającej pół godziny wizyty, zawodnik Bayernu Monachium, wymienił szereg spostrzeżeń na temat polskiej i niemieckiej piłki nożnej oraz swojej kariery w Monachium.

- Murawa na stadionie Górnika jest lepsza od tej w Monachium - stwierdził z uśmiechem "Poldi"
-----
Jak przeczytalem tytul to prawie z krzesla spadlem


http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... stcount=94
niestety na ssc panuje glupi zwyczaj ze malo kto podaje linki do zrodla



martin13 - Wto Cze 19, 2007 8:35 pm
^^No to np, z najlepszego zródła informacji :
http://gornikzabrze.pl/index.php?s=147& ... macji=3793



Kris - Wto Cze 19, 2007 8:40 pm
Do Legii czy Wisły raczej nie przyjedzie

Podolski na Roosevelta!
19 czerwca 2007

Nieoczekiwany gość pojawił się w godzinach południowych na stadionie im. Ernesta Pola. Łukasz Podolski - bo o nim mowa - spotkał się na obiekcie zabrzańskiego klubu z działaczami Górnika i dziennikarzami.

Podczas krótkiej, trwającej pół godziny wizyty, zawodnik Bayernu Monachium, wymienił szereg spostrzeżeń na temat polskiej i niemieckiej piłki nożnej oraz swojej kariery w Monachium. Zagadnięty przez dziennikarzy, wspominał mecz Mistrzostw Świata pomiędzy Niemcami, a Polską. Po krótkiej, utrzymanej w luźnej atmosferze pogawędce w asyście dziennikarzy oraz reprezentacji Klubu - Krzysztofa Maja i Stanisława Oślizły - zwiedził obiekt przy ul. Roosevelta.

- Murawa na stadionie Górnika jest lepsza od tej w Monachium - stwierdził z uśmiechem "Poldi"

Łukasz wypytywał także o plany budowy nowego stadionu oraz o nowego sponsora, firmę Allianz. Kończąc wizytę, Podolski przekazał pozdrowienia dla wszystkich kibiców Górnika Zabrze, które wraz z pamiątkowymi zdjęciami prezentujemy poniżej.







http://gornikzabrze.pl/index.php?s=147& ... macji=3793



martin13 - Wto Cze 19, 2007 8:43 pm
^^ Ciebie tylko podać link, to od razu musisz przekleić, jego zawartość



Kris - Śro Cze 20, 2007 8:52 am
nie, nie Martin troche się spóźniłem za Tobą , jednak co by nie powiedzieć że taka gwiazda jak odwiedza, to tylko te dobre kluby (ślaskie) W końcu jest u siebie
Dobra promocja Górnika, choć akurat klubu z Zabrza promować nie trzeba.



martin13 - Śro Cze 20, 2007 3:41 pm
^^ Chyba, że tak
A promocji klubu nigdy za wiele i Górnik musi teraz, po przyjściu dużego sponsora, odbudować silną markę klubu w Polsce.



martin13 - Pią Cze 22, 2007 11:28 am
Dziś został podany terminarz OE:

Ekstraklasa SA podała szczegółowy terminarz rozgrywek Orange Ekstraklasy - sezon 2007/08.

Kolejka 1 – 28 lipca (sobota), godzina 19:00
Zagłębie Lubin - Widzew Łódź
Wisła Kraków - Górnik Zabrze
GKS Bełchatów - Korona Kielce
Lech Poznań - Zagłębie Sosnowiec
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Ruch Chorzów
Odra Wodzisław Śląski - Łódzki KS
Legia Warszawa - Cracovia
Polonia Bytom - Jagiellonia Białystok

Kolejka 2 – 4 sierpnia (sobota), godzina 19:00
Widzew Łódź - GKS Bełchatów
Cracovia - Ruch Chorzów
Łódzki KS - Polonia Bytom
Jagiellonia Białystok - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Zagłębie Sosnowiec - Odra Wodzisław Śląski
Górnik Zabrze - Legia Warszawa
Korona Kielce - Lech Poznań
Zagłębie Lubin - Wisła Kraków

Kolejka 3 – 11 sierpnia (sobota), godzina 19:00
Wisła Kraków - Korona Kielce
GKS Bełchatów - Zagłębie Lubin
Lech Poznań - Górnik Zabrze
Ruch Chorzów - Zagłębie Sosnowiec
Odra Wodzisław Śląski - Widzew Łódź
Legia Warszawa - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Polonia Bytom - Cracovia
Jagiellonia Białystok - Łódzki KS

Kolejka 4 – 18 sierpnia (sobota), godzina 19:00
Widzew Łódź - Wisła Kraków
Cracovia - Jagiellonia Białystok
Łódzki KS - Legia Warszawa
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - GKS Bełchatów
Zagłębie Sosnowiec - Polonia Bytom
Górnik Zabrze - Ruch Chorzów
Korona Kielce - Odra Wodzisław Śląski
Zagłębie Lubin - Lech Poznań

Kolejka 5 – 25 sierpnia (sobota), godzina 19:00
GKS Bełchatów - Wisła Kraków
Lech Poznań - Widzew Łódź
Odra Wodzisław - Zagłębie Lubin
Ruch Chorzów - Korona Kielce
Legia Warszawa - Zagłębie Sosnowiec
Polonia Bytom - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Jagiellonia Białystok - Górnik Zabrze
Cracovia - Łódzki KS

Kolejka 6 – 1 września (sobota), godzina 18:00
Widzew Łódź - Ruch Chorzów
Wisła Kraków - Lech Poznań
GKS Bełchatów - Odra Wodzisław Śląski
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Łódzki KS
Zagłębie Sosnowiec - Jagiellonia Białystok
Górnik Zabrze - Cracovia
Korona Kielce - Polonia Bytom
Zagłębie Lubin - Legia Warszawa

Kolejka 7 – 15 września (sobota), godzina 18:00
Lech Poznań - GKS Bełchatów
Odra Wodzisław Ślaski - Wisła Kraków
Ruch Chorzów - Zagłębie Lubin
Legia Warszawa - Widzew Łódź
Polonia Bytom - Górnik Zabrze
Jagiellonia Białystok - Korona Kielce
Cracovia - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Łódzki KS - Zagłębie Sosnowiec

Kolejka 8 – 22 września (sobota), godzina 18:00
Widzew Łódź - Cracovia
Wisła Kraków - Polonia Bytom
GKS Bełchatów - Jagiellonia Białystok
Lech Poznań - Ruch Chorzów
Zagłębie Sosnowiec - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Górnik Zabrze - Odra Wodzisław Śląski
Korona Kielce - Legia Warszawa
Zagłębie Lubin - Łódzki KS

Kolejka 9 – 29 września (sobota), godzina 18:00
Odra Wodzisław Śląski - Lech Poznań
Ruch Chorzów - Wisła Kraków
Legia Warszawa - GKS Bełchatów
Polonia Bytom - Zagłębie Lubin
Jagiellonia Białystok - Widzew Łódź
Cracovia - Zagłębie Sosnowiec
Łódzki KS - Korona Kielce
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Górnik Zabrze

Kolejka 10 – 6 października (sobota), godzina 18:00
Widzew Łódź - Łódzki KS
Wisła Kraków - Jagiellonia Białystok
GKS Bełchatów - Polonia Bytom
Lech Poznań - Legia Warszawa
Odra Wodzisław Śląski - Ruch Chorzów
Górnik Zabrze - Zagłębie Sosnowiec
Korona Kielce - Cracovia
Zagłębie Lubin - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski

Kolejka 11 – 20 października (sobota), godzina 18:00
Ruch Chorzów - GKS Bełchatów
Legia Warszawa - Odra Wodzisław Śląski
Polonia Bytom - Widzew Łódź
Jagiellonia Białystok - Zagłębie Lubin
Cracovia - Wisła Kraków
Łódzki KS - Górnik Zabrze
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Lech Poznań
Zagłębie Sosnowiec - Korona Kielce

Kolejka 12 – 27 października (sobota), godzina 18:00
Widzew Łódź - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Wisła Kraków - Legia Warszawa
GKS Bełchatów - Łódzki KS
Lech Poznań - Cracovia
Odra Wodzisław - Jagiellonia Białystok
Ruch Chorzów - Polonia Bytom
Korona Kielce - Górnik Zabrze
Zagłębie Lubin - Zagłębie Sosnowiec

Kolejka 13 – 3 listopada (sobota), godzina 16:00
Legia Warszawa - Ruch Chorzów
Polonia Bytom - Odra Wodzisław Śląski
Jagiellonia Białystok - Lech Poznań
Cracovia - Zagłębie Lubin
Łódzki KS - Wisła Kraków
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Korona Kielce
Zagłębie Sosnowiec - Widzew Łódź
Górnik Zabrze - GKS Bełchatów

Kolejka 14 – 10 listopada (sobota), godzina 16:00
Widzew Łódź - Korona Kielce
Wisła Kraków - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
GKS Bełchatów - Zagłębie Sosnowiec
Lech Poznań - Polonia Bytom
Odra Wodzisław Śląski - Cracovia
Ruch Chorzów - Łódzki KS
Legia Warszawa - Jagiellonia Białystok
Zagłębie Lubin - Górnik Zabrze

Kolejka 15 – 24 listopada (sobota), godzina 16:00
Polonia Bytom - Legia Warszawa
Jagiellonia Białystok - Ruch Chorzów
Cracovia - GKS Bełchatów
Łódzki KS - Lech Poznań
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Odra Wodzisław Śląski
Zagłębie Sosnowiec - Wisła Kraków
Górnik Zabrze - Widzew Łódź
Korona Kielce - Zagłębie Lubin

Kolejka 16 – 1 grudnia (sobota), godzina 16:00
Widzew Łódź - Zagłębie Lubin
Górnik Zabrze - Wisła Kraków
Korona Kielce - GKS Bełchatów
Zagłębie Sosnowiec - Lech Poznań
Ruch Chorzów - Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski
Łódzki KS - Odra Wodzisław Śląski
Cracovia - Legia Warszawa
Jagiellonia Białystok - Polonia Bytom

Kolejka 17 – 8 grudnia (sobota), godzina 16:00
GKS Bełchatów - Widzew Łódź
Ruch Chorzów - Cracovia
Polonia Bytom - Łódzki KS
Dyskobolia Grodzisk Wielkopolski - Jagiellonia Białystok
Odra Wodzisław Śląski - Zagłębie Sosnowiec
Legia Warszawa - Górnik Zabrze
Lech Poznań - Korona Kielce
Wisła Kraków - Zagłębie Lubin

Godziny rozpoczęcia meczów nie transmitowanych przez Canal+:
Podstawowe terminy - sobota:
- lipiec, sierpień – godz. 19.00
- wrzesień, październik - godz. 18.00
- listopad, grudzień – godz. 16.00
- marzec – godz. 16.00
- kwiecień, maj – godz. 18.00
___________________________________________

Bardzo ciężki start czeka Górnika Zabrze, ale co najważniejsze, że derby z Ruchem, jeszcze w wakacje i to w Zabrzu



Kris - Pią Cze 22, 2007 8:46 pm
GKS Bełchatów z nowym sponsorem

Piątek, 22 czerwca (18:00)

Polska Grupa Energetyczna (PGE) będzie nowym sponsorem piłkarskiego wicemistrza Polski GKS Bełchatów - poinformowała w piątek rzecznik prasowy Polskich Sieci Energetycznych S.A., wchodzących w skład PGE, Dominika Tuzinek- Szynkowska.

Umowę sponsoringową podpisali w piątek: prezes Zarządu PSE SA Jacek Socha i wiceprezes Kazimierz Ferenc, oraz prezes Jerzy Ożóg i członek zarządu Dominik Wrona w imieniu GKS Bełchatów.

"Od GKS oczekujemy przede wszystkim zaangażowania w nasza narodową dyscyplinę - piłkę nożną. Najbardziej będzie nas cieszyć dobra gra piłkarzy, zarówno w rozgrywkach krajowych, jak i międzynarodowych. Swoją sportową postawą będą najskuteczniej promowali PGE. Pamiętamy też, że duża część pracowników kopalni i elektrowni holdingu BOT to od lat wierni kibice drużyny z Bełchatowa. Teraz GKS ma szansę pomnożyć liczbę sympatyków o ponad 40-tysięczną rzeszę pracowników całego holdingu PGE"- powiedział po podpisaniu umowy prezes PSE SA Jacek Socha.

"Na razie za wcześnie na szczegóły. Na pewno nasza drużyna zmieni nazwę. Podpisana umowa daje umocnienie finansowe i mam nadzieję, że wpłynie pozytywnie na postawę zespołu w nowych rozgrywkach" - przyznał w rozmowie Ożóg.

Zgodnie z treścią umowy, kwota sponsoringu jest objęta tajemnicą kontraktu, jednak, jak zapewniały władze GKS, pieniądze te pozwolą wzmocnić zespół, który w poprzednim sezonie wywalczył wicemistrzostwo Polski.

Władze GKS poinformowały w piątek, że do sztabu szkoleniowego włączony zostanie Marek Wleciałowski.

Źródło informacji: PAP/INTERIA.PL
ttp://sport.interia.pl/pilka-nozna/oran ... ora,931773



martin13 - Pią Cze 22, 2007 8:53 pm

Na pewno nasza drużyna zmieni nazwę.

Troszkę ten GKS Bełcható, staję się klubem, w którym kto da więcej to tego bedziemy nosić nazwę. Ale to klub bez tradycji, więc może sobie na takie coś pozwolić.



Andrzej - Wto Lip 10, 2007 8:13 am
Obiekt będzie gotowy w 2009 roku
2007-07-09 23:35 Aktualizacja: 2007-07-09 23:52

Lubin zbuduje stadion za 100 mln złotych

Sto milionów złotych będzie kosztowała przebudowa stadionu mistrza Polski w Lubinie. Od końca 2009 roku piłkarze Zagłębia będą grali na obiekcie, który pomieści 15 tysięcy widzów. Dzisiaj ma być rozstrzygnięty przetarg na budowę.

"To ma być kameralny stadion, ale za to zawsze pełen i z niesamowitą atmosferą. Niepotrzebny nam gigant, który miałby podczas niektórych spotkań świecić pustkami" - zastrzega dla "Faktu" Robert Pietryszyn, prezes Zagłębia Lubin.

Projekt zakłada, że nowy stadion powstanie przy istniejącym wale ziemnym, na którym są obecnie największe trybuny z lożą dla VIP-ów. Zdemontowane zostaną postawione dwa lata temu wielkie maszty oświetleniowe. Stadion będzie miał bowiem oświetlenie na dachu.

Na czas przebudowy piłkarze Zagłębia będą musieli swoje spotkania rozgrywać w oddalonych o kilkanaście kilometrów Polkowicach.

źródło dziennik.pl



martin13 - Wto Lip 10, 2007 6:41 pm
Ruch, Zagłębie i Polonia nie dostały licencji
tod, pap 2007-07-10, ostatnia aktualizacja 2007-07-10 20:38
Komisja licencyjna Polskiego Związku Piłki Nożnej nie przyznała licencji na grę w ekstraklasie trzem z czterech beniaminków: Ruchowi Chorzów, Polonii Bytom i Zagłębiu Sosnowiec.
O decyzji komisji poinformował nas Eugeniusz Kolator, wiceprezes PZPN. Licencję otrzymała natomiast drużyna Jagiellonii Białystok.

- Ruch Chorzów nie otrzymał licencji ze względu na niejasne sprawy finansowe związane z restrukturyzacją długów klubu - wyjaśniał Zbigniew Koźmiński, rzecznik związku. Z kolei Polonia i Zagłębie nie mają możliwości gry na swoich boiskach i nie przedstawiły jeszcze umów w sprawie wykorzystania stadionów innych klubów. Polonia chce grać na obiekcie Górnika Zabrze, natomiast Zagłębie - Odry Wodzisław. Nasze drużyny mają pięć dni na odwołanie się od decyzji. Za tydzień zbierze się Komisja Odwoławcza, która podejmie wiążące decyzje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4304986.html



mark40 - Wto Lip 10, 2007 7:08 pm
^^^ Nie wytrzymam



Sabino Arana - Wto Lip 10, 2007 7:14 pm

Ruch, Zagłębie i Polonia nie dostały licencji
tod, pap 2007-07-10, ostatnia aktualizacja 2007-07-10 20:38
Komisja licencyjna Polskiego Związku Piłki Nożnej nie przyznała licencji na grę w ekstraklasie trzem z czterech beniaminków: Ruchowi Chorzów, Polonii Bytom i Zagłębiu Sosnowiec.
O decyzji komisji poinformował nas Eugeniusz Kolator, wiceprezes PZPN. Licencję otrzymała natomiast drużyna Jagiellonii Białystok.

- Ruch Chorzów nie otrzymał licencji ze względu na niejasne sprawy finansowe związane z restrukturyzacją długów klubu - wyjaśniał Zbigniew Koźmiński, rzecznik związku. Z kolei Polonia i Zagłębie nie mają możliwości gry na swoich boiskach i nie przedstawiły jeszcze umów w sprawie wykorzystania stadionów innych klubów. Polonia chce grać na obiekcie Górnika Zabrze, natomiast Zagłębie - Odry Wodzisław. Nasze drużyny mają pięć dni na odwołanie się od decyzji. Za tydzień zbierze się Komisja Odwoławcza, która podejmie wiążące decyzje.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4304986.html


Zagłębie ma od Odry promese , mysle ze w ciagu tych 5 dni podpisza umowe i jakos sie wybronimy , Polonia ma troche gorzej chyba najbardziej liczyli na stadion śląski i teraz są w kropce , paradoksalnie Ruch na najwiekszy problem czego bym sie nie spodziewal



Wit - Wto Lip 10, 2007 7:18 pm
A Odra Wodzisław?...oni mieli największe problemy z formą prawną, czyli braku SSA



Kris - Wto Lip 10, 2007 7:24 pm
To są jakieś jaja!!! Wszystkie inne kluby są w porządku chocby np. ta co grała w Wilnie?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Trzy kluby Orange Ekstraklasy bez licencji!


Stadion Ruchu Chorzów Fot. Jerzy Kleszcz /Agencja Przegląd Sportowy52 minuty temu

Komisja licencyjna Polskiego Związku Piłki Nożnej nie przyznała licencji na grę w ekstraklasie trzem z czterech beniaminków - Ruchowi Chorzów, Polonii Bytom i Zagłębiu Sosnowiec - poinformował rzecznik PZPN Zbigniew Koźmiński.

Jagiellonia Białystok będzie mogła grać w pierwszej lidze. Kluby mają pięć dni na odwołanie się od decyzji Komisji. Za tydzień zbierze się Komisja Odwoławcza, która podejmie wiążące decyzje.

"Ruch Chorzów nie otrzymał licencji ze względu na niejasne sprawy finansowe związane z restrukturyzacją długów klubu" - wyjaśnił Koźmiński.

Z kolei Polonia i Zagłębie nie mają możliwości gry na swoich boiskach i nie przedstawiły jeszcze umów w sprawie wykorzystania stadionów innych klubów. Polonia chce grać na obiekcie Górnika Zabrze, natomiast Zagłębie - Odry Wodzisław.

Przed posiedzeniem komisji odbyło się posiedzenie zarządu PZPN. Spotkanie rozpoczęło się od przypomnienia sukcesu sprzed 25 lat, trzeciego miejsca na mistrzostwach świata w Hiszpanii. Z tej okazji kwiaty otrzymali Antoni Piechniczek oraz Grzegorz Lato.

Zarząd zajął się bieżącymi sprawami związku - między innymi zatwierdzono regulaminy rozgrywek ekstraklasy, drugiej i trzeciej ligi.

Źródło informacji: PAP/INTERIA.PL
http://sport.interia.pl/pilka-nozna/ora ... cji,941935



Kris - Wto Lip 10, 2007 7:30 pm

A Odra Wodzisław?...oni mieli największe problemy z formą prawną, czyli braku SSA

Odra Wodzisław tworzy spółkę bez Hiszpanów
lb2007-07-10, ostatnia aktualizacja 2007-07-10 16:30

W ekstraklasie piłkarskiej mogą występować jedynie kluby, które są spółkami akcyjnymi. Dlatego też działacze Odry Wodzisław próbują szybko przekształcić stowarzyszenie w spółkę.

- Mamy już przygotowany akt notarialny oraz status spółki. W tym tygodniu spółka zostanie zarejestrowana. Udziałowcem będzie w stu procentach stowarzyszenie - tłumaczy prezes Odry Edward Socha. Przejęciem klubu jeszcze niedawno była zainteresowana hiszpańska firma budowlana. W jej imieniu z działaczami Odry rozmawiał menedżer Felix Moneo Gil. Czy firma przejmie śląski klub? - Wygląda na to, że nic z tego nie wyjdzie. Hiszpanie mieli się ponownie z nami spotkać, ale przestali się z nami kontraktować - dodaje szef klubu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35024,4303985.html



martin13 - Wto Lip 10, 2007 7:45 pm

paradoksalnie Ruch na najwiekszy problem czego bym sie nie spodziewal

Sam się dziwię, że to właśnie Ruch ma tak duże problemy z uzyskaniem licencji. Myśłałem, że teraz po umorzeniu 1mln długu u Wisły po transferze Pepe, to zadłużenie chorzowian, jest już tylko malutkie. Ale wiele innych klubów też ma długi i jakoś podostawało licencje, więc klub, chyba jakoś szybko wyjdzie z tej sytuacji. W końcu na transfery nie wydali za wiele, więc w budżecie znajdą się jakieś pieniądze.

Myślę, żę to jednak Polonia, będzie mieć trudniejsze szanse na licencje, bo na Śląskim, jest planowana budowa podgrzewanej murawy, więc zgody na rozgrywanie całej rundy raczej niedostaną. A w Opolu, też ich za bardzo nie chcą. A remont własnego obiektu, też nie wiadomo jak długo potrwa.



Kris - Wto Lip 10, 2007 8:11 pm
troche o ?mistrzu?
Kombinat chce wybudowac nowy stadion. I dobrze, tylko dlaczego tutaj firma państwowa może wydawac ot, tak pieniądze? W Górniku nie mogły inwestowac spółki z sektora górniczego. Dziwne, jedni mogą, na Ślasku nie mogą? Ale dobrze - Górnik ma sponsora z prawdziwego zdarzenia i to mnie cieszy. Nareszcie ktoś wie, że Ślask piłką stał i będzie stac.
Inna rzecz to sprawa korupcji. Coś było nie tak z mistrzem i co? W rezultacie ślaskie kluby nie dostają licencji. ?Odwracanie kota ogonem???
O zamieszkach w Wilnie cisza, głośniej było o kibicach Ruchu w Gdańsku.
Coś jest nie tak i przykładów można mnożyc chocby wirtualnymi stadionami

??????????????????????????

Kombinat wybuduje Zagłębiu stadion?
Artur Brzozowski 2007-07-10, ostatnia aktualizacja 2007-07-10 20:48

Piłka nożna. Nowy stadion piłkarski Zagłębia Lubin ma kosztować około 100 milionów złotych. - Budowę zaczniemy za kilka tygodni - zapowiada prezes klubu Robert Pietryszyn

Trybuny w Lubinie są położone daleko od murawy boiskaPrzedstawiciele Zagłębia i właściciela klubu, firmy KGHM Polska Miedź SA, finalizują negocjacje z polsko-niemieckim konsorcjum, które przeprowadzi inwestycję. Konsorcjum opracuje projekt architektoniczny obiektu oraz wybuduje stadion. Końcowe rozmowy dotyczą przede wszystkim ceny, a także wszelkich zabezpieczeń prawnych.

- Negocjujemy cenę inwestycji, dlatego nie jestem w stanie jeszcze dokładnie powiedzieć, ile będzie to nas kosztować - tłumaczy Robert Pietryszyn, prezes Zagłębia. - Na pewno nie mniej niż 100 milionów złotych - dodaje.

Szefowie Zagłębia na razie nie ujawniają szczegółów dotyczących nowego stadionu. Nie wiadomo, czy wyburzone zostaną trybuny, czy stadion zostanie "wbudowany" w już istniejący obiekt.

- To ciężko wytłumaczyć, bo sam miałem problemy z wyobrażeniem sobie tego przedsięwzięcia. Zrozumiałem dopiero wtedy, gdy zobaczyłem wstępne projekty. Ale już wkrótce zorganizujemy specjalną konferencję prasową, podczas której przedstawimy wizualizację naszego stadionu - zaznacza prezes Pietryszyn.

Wiadomo, że stadion pomieści 15 tysięcy kibiców, ma być całkowicie zadaszony, z wbudowanym dużym telebimem. Jeśli prace rozpoczną się jesienią tego roku, nowy stadion zostanie ukończony w połowie 2009 roku. Praktycznie całkowity koszt inwestycji poniesie KGHM Polska Miedź SA, która jest właścicielem klubu. Pomysł został już zaakceptowany przez zarząd spółki, teraz musi go ostatecznie zatwierdzi rada nadzorcza KGHM.

Obecny stadion Zagłębia jest przestarzały i mało funkcjonalny. Teoretycznie może on pomieścić około 25 tysięcy kibiców, ale aż tak duży obiekt w Lubinie nie jest potrzebny. Poza tym jego sporą wadą jest duże oddalenie trybun od murawy boiska - w efekcie widoczność jest kiepska. W minionych sezonach - ze względu na stadion - Zagłębie miało problemy z uzyskaniem licencji na grę w ekstraklasie. Problemem był brak podgrzewanej murawy i zbyt mała ilość miejsc usytuowanych pod dachem. Licencję Zagłębie otrzymało, gdyż zainstalowano podgrzewanie boiska i postawiono prowizoryczny dach nad częścią trybun. Niestety, nie wygląda to estetycznie, a poza tym słupy podtrzymujące dach zasłaniają część boiska i utrudniają oglądanie spotkań.

Jeszcze do niedawna nie było wiadomo, czy walczące w eliminacjach do Ligi Mistrzów Zagłębie będzie mogło rozgrywać mecze w Lubinie. Działacze poważnie rozważali możliwość gry w Poznaniu lub Kielcach. Ostatecznie specjalna delegacja UEFA po wizycie na lubińskim stadionie zezwoliła na rozegranie spotkania ze Steauą Bukareszt, ale postawiła warunek, że na obiekt będzie mogło wejść tylko 7300 widzów. Tyle właśnie jest krzesełek na stadionie.

- Dla UEFA najważniejsze są warunki bezpieczeństwa, dlatego nie możemy sprzedać większej ilości biletów - przyznaje prezes Pietryszyn.

Mimo że UEFA wyraziła zgodę na grę w Lubinie, działacze Zagłębia i tak rozważali możliwość rozegrania spotkania w Poznaniu, gdzie mogłoby je zobaczyć około 25 tysięcy kibiców. Na oficjalnej stronie internetowej klubu wśród kibiców przeprowadzono nawet ankietę, w której zadano pytanie: Czy spotkanie ze Steauą ma zostać rozegrane w Lubinie czy w Poznaniu. Ponad 1200 osób zagłosowało za Lubinem, a niewiele ponad 600 za Poznaniem.

- Po tym, jak UEFA nie pozwoliła nam sprzedać więcej niż 7300 biletów, chcieliśmy się zorientować wśród naszych kibiców, czy zgodziliby się na wyjazd do Poznania, bo część z nich może nie dostać biletu na spotkanie ze Steauą. Zdecydowana większość wybrała stadion w Lubinie i bardzo dobrze, bo zagramy u siebie. Szkoda tylko, że przy ograniczonej ilości naszych sympatyków - kończy Robert Pietryszyn

Od wtorku można już kupować bilety na pojedynek ze Steauą. Na razie są w sprzedaży internetowej na oficjalnej stronie klubowej - www.zaglebielubin.pl. Bilety ulgowe kosztują 30 zł, normalne - 50 zł, a trybunę główną - 80 zł.

Mecz Zagłębie - Steaua rozegrany zostanie we wtorek 31 lipca o godz. 20.45. Rewanż tydzień później w Bukareszcie.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35760,4305030.html



Sabino Arana - Wto Lip 10, 2007 8:32 pm
[quote="Kris"]troche o ?mistrzu?
Kombinat chce wybudowac nowy stadion. I dobrze, tylko dlaczego tutaj firma państwowa może wydawac ot, tak pieniądze?

no dokladnie a najsmieszniejsze ze nie widze podstaw aby KGHM wspieral Lubin . Ta miescina znana jest praktycznie tylko ze wzgledu na klub , pisowscy bonzowie ładuja w to kase podczas gdy legendy żebrzą o licencje. Spolce chluby to nie p;rzynosi , wszyscy wiedza ze ten klub jest sztuczny jak persi Pameli a w dodatku nielubiany , KGHM robi sobie tym samym negatywny PR bo wszyscy wiedza ze sie macza jakby nie bylo panstwowa kase w klub ktry powinien grac w okregowce , a i jeszcze ostatnio ta spraw z reklamowaniem sie lubina we wroclawiu i zachecaniu do kibicowania Lubinowi . Sponsor taki jak KGHM jak rozumiem inwestuje w klub miedzy innymi po to zeby wyrobic sobie pozytywna marke, w tym przypadku jest dokladnie odwrotnie.

No i ta nazwa...przeciez Zaglebie jest tylko jedno!



martin13 - Wto Lip 10, 2007 8:41 pm

troche o ?mistrzu?
Kombinat chce wybudowac nowy stadion. I dobrze, tylko dlaczego tutaj firma państwowa może wydawac ot, tak pieniądze? W Górniku nie mogły inwestowac spółki z sektora górniczego. Dziwne, jedni mogą, na Ślasku nie mogą? Ale dobrze - Górnik ma sponsora z prawdziwego zdarzenia i to mnie cieszy. Nareszcie ktoś wie, że Ślask piłką stał i będzie stac.
Inna rzecz to sprawa korupcji. Coś było nie tak z mistrzem i co? W rezultacie ślaskie kluby nie dostają licencji. ?Odwracanie kota ogonem???
O zamieszkach w Wilnie cisza, głośniej było o kibicach Ruchu w Gdańsku.
Coś jest nie tak i przykładów można mnożyc chocby wirtualnymi stadionami

??????????????????????????


To wszystko niestety cała prawda o dyskryminowaniu śląskiej piłki. Kilka lat temu była jakaś firma państwowa, która była poważnie zainteresowana w sponsorowaniu Górnika. Ale szybko przyszła z góry informacja, która rozwiała wszelkie złudzenia o sponsorowaniu Śląskiego klubu.
A Zagłębie Lubin, ma wyjątkowe przywileje, bo nie dość, że jest sponsorowana przez państwową spólkę, to w dodatku, ze względu, że jest mistrzem, to nikt nie chce robić skandalu z ich degradacją. Trzymią się dzięki układom. Co można było zrobić we Włoszech u nas narazie nie idzie. Możę jeszcze coś ruszy z ich ukaraniem, jak i innego Zagłębia i całej reszty skorumpowanych klubów. Przynajmniej mam taką nadzieję.



brysiu - Wto Lip 10, 2007 8:41 pm
@ Sabino Arana:
w odpowiedzi na powyzsza wypowiedz przytocze jedno:

LEGIA -> ITI

...wiecej nie musze dodawac, jesli chodzi o PR...;-)

a'propos Legii - swieteni skonstruowany i jedyny chyba na Gazeta.pl taki tekst - pioruny leca, jak sie patrzy...
...nazwalem go MANIFEST ZCZUBA.PL...

...smaczku dodaje fakt, ze tekst jest na stronie raczej przesmiewczo traktujacej zdarzenia sportowe i samych sportowcow...

PS. kto nie zna - polecam relacje na zywo z ZCzuba.pl przy niemal kazdym co wazniejszym meczu czy to pilkarskim, czy wyscigach...;-)



Sabino Arana - Wto Lip 10, 2007 8:55 pm
no ale wiesz,,ITI jakos sie od tego odcielo i wogole...bo to jednak prywaciarze i wogole inny temat.

Ale Legia jako klub sie skompromitowala , mniejsza o ich sztame z Zagłebiem, dali ciala i dziwne ze Listek mowil co to im nie zrobi uefa a chyba sam tez jako szef PZPN powinien podjac odpowiednie kroki



Wit - Wto Lip 10, 2007 8:57 pm
więcej info dodano:

PZPN: Polonia, Ruch i Zagłębie bez licencji

Wnioski Ruchu Chorzów, Polonii Bytom i Zagłębia Sosnowiec nie spełniły wymogów formalnych - zdecydowała komisja licencyjna PZPN-u. Jeżeli kluby nie przedstawią skutecznych odwołań, to w przyszłym sezonie zagrają w II lidze.

Trzy do jednego - tak krótko skwitował wtorkowe posiedzenie komisji licencyjnej PZPN-u jej przewodniczący Eugeniusz Kolator.

Choć wśród czterech rozpatrywanych przez komisję wniosków aż trzy pochodziły z klubów z naszego regionu, to zwycięsko z posiedzenia wyszła jedynie Jagiellonia Białystok, która otrzymała warunkowe prawo do występów w ekstraklasie. Wnioski Ruchu, Polonii i Zagłębia przepadły.

Brakujące procenty

Wydawało się, że klub z Chorzowa jest pewniakiem do spełnienia wymogów. - Licencja dla chorzowian rozbiła się o sprawy finansowe. W 2005 roku zarząd PZPN-u przyjął uchwałę o restrukturyzacji długów Ruchu. W tym czasie klub spłacił jednak tylko 88 procent wymaganych należności - przypomina Kolator.

Na dodatek we wniosku klubu z Chorzowa zabrakło jeszcze jednego dokumentu. Chodzi o uchwałę akcjonariuszy o kontynuowaniu działalności przez spółkę. - To formalność, ale we wniosku powinna być załączona - upomina Kolator.

- Uzupełnimy braki do poniedziałku. Zapewniam, że otrzymamy licencje - uspokaja Mariusz Klimek, właściciel klubu.

Klimek dziwi się, skąd wypowiedź Kolatora o tym, że klub nie realizuje planu spłaty długów. - Przecież po wytransferowaniu Piotra Ćwielonga do Wisły Kraków wydaje mi się, że jesteśmy nawet na plusie! Może ten fakt nie został jeszcze uwzględniony w dokumentach? - zastanawia się Klimek.

Członkowie Komisji stwierdzili też, że Ruch ma zaległości w wypłatach bieżących pensji. - To nieporozumienie może wynikać z faktu, że za dany miesiąc płacimy 15., ale kolejnego miesiąca. Jeżeli bilans został sporządzony przed tą datą to rzeczywiście może się wydać, że mamy opóźnienie w wypłatach - tłumaczy Klimek. Właściciel klubu dodaje, że przygotowanie uchwały akcjonariuszy o kontynuowaniu działalności spółki to formalność.

Zabrze ratuj!

Dużo gorzej prezentuje się sytuacja Polonii Bytom. - Poza samym wnioskiem o prawo do gry w ekstraklasie, było niewiele więcej dokumentów przedłożonych przez bytomski klub! - twierdzi Kolator.

Polonia - czego się spodziewano - nie przedstawiła umowy o wynajem stadionu, na którym mogłaby rozgrywać mecze w ekstraklasie. Zarząd PZPN-u co prawda przychylił się do wniosku Polonii o czasowe dopuszczenie stadionu o mniejszej liczbie zadaszonych siedzisk oraz odległego od siedziby klubu o więcej niż zapisane w "Podręczniku Licencyjnym PZPN" 50 kilometrów (chodzi oczywiście o stadion w Opolu), ale umowy z władzami tego miasta nadal nie ma.

Dlatego działacze z Bytomia zabiegają obecnie o możliwość gry na stadionie Górnika. Nie wiadomo, czy zgodę na takie rozwiązanie wyrazi zabrzańska policja. W środę ma dojść do decydującego spotkania w tej sprawie. - My możemy tylko przyglądać się z boku tym rozmowom. Zabrze to chyba nasza ostatnia szansa. Ale jeśli się nie tam uda, to będziemy próbować w każdym możliwym miejscu - zapowiada Damian Bartyla, prezes Polonii.

Na sprawie stadionu jednak nie kończą się kłopoty bytomian. - We wniosku nie było bilansu finansowego. Klub nie spełnia też innych kryteriów formalnych. Nie przedstawił np. umowy o współpracy z trzema drużynami młodzieżowymi, czy trenera z uprawnieniami na prowadzenie zespołu w I lidze - wylicza Kolator.

Bartyla uspokaja: - Nie brałem ze sobą wszystkich dokumentów, bo bez umowy stadionowej spodziewałem się negatywnej decyzji. Najważniejsze, że właśnie spłaciliśmy zadłużenie wobec ZUS-u i urzędu skarbowego. Co do bilansu finansowego, to jest on gotowy na dzień 30 maja. Powinien być ważny także na czerwiec i taki będzie przygotowany do czwartku. Z kolei umowę z drużynami młodzieżowymi OSiR-u mamy ważną od kilku lat. A trener z uprawnieniami? Rozmawiamy z kandydatem.

Co jeśli Polonia nie zgromadzi w ciągu kilku dni wszystkich wymaganych dokumentów? - Nie dopuszczam do siebie myśli o grze w II lidze - twierdzi Bartyla.

Promesa to za mało

Zagłębie - choć również bez licencji - wydaje się być blisko jej uzyskania w trybie odwoławczym. - W przypadku klubu z Sosnowca sprawa również rozbiła się o stadion. Przedstawiono nam umowę ze Stadionem Śląskim na organizację jednego spotkania, ale to nie było do zaakceptowania - podkreśla Kolator.

Jasno dał do zrozumienia, że Zagłębie musi zgłosić obiekt na całą rundę. Działacze i władze miasta zabrali się do pracy i we wtorek została podpisana promesa (czyli tzw. przyrzeczenie) na użyczenie stadionu Odry Wodzisław.

Dokument został przefaksowany do Warszawy, a działacze Zagłębia ze spokojem oczekiwali na werdykt komisji. Pomylili się... - Wszystkie dokumenty mamy w porządku. Okazało się jednak, że promesa to za mało! - podnosi głos Grzegorz Baran, wiceprezes klubu.

- Tak, to za mało. My wymagamy umowy - potwierdza Kolator. Członkowie Komisji sarkastycznie pytali działaczy klubu z Sosnowca, czy władze miasta (właściciela Stadionu Ludowego) nie zdawały sobie sprawy, że klub ma ambicje gry w ekstraklasie i dlatego nie remontowały obiektu przy ulicy Kresowej?

Nic dziwnego, że działacze klubu spotkają się dziś z władzami Sosnowca. Wspólna delegacja prawdopodobnie pojedzie później do Wodzisławia. - Problem braku licencji na pewno będzie jednym z pierwszych punktów kolegium. Jeżeli jest promesa to można założyć, że umowa jest naturalną koleją rzeczy. Bierzemy się dynamicznie do pracy - podkreśla Zbigniew Jaskiernia, wiceprezydent Sosnowca odpowiedzialny za sprawy sportu.

Prawo do odwołania

Postępowanie przed komisją licencyjną zostało we wtorek oficjalnie zakończone. Naszym klubom przysługuje teraz prawo do odwołania się od jej decyzji. Czasu jej jednak bardzo niewiele. Formalnie przepisy przewidują na to pięć dni. - Termin wypada w dzień wolny, więc kluby zyskują czas do północy w poniedziałek na złożenie wniosków - wyjaśnia Kolator. Potem sprawą zajmie się komisja odwoławcza ds. licencji.

Wisła już czeka...

Jeżeli któryś z beniaminków nie otrzyma licencji, to wówczas do ekstraklasy zostaną dokooptowane kluby z II ligi. Pierwsza w kolejności jest Wisła Płock (spadek z ekstraklasy z 15. miejsca), a potem Pogoń Szczecin (spadek z 16.). Klub ze Szczecina się rozpada, więc rozstrzygnięciom licencyjnym bacznie przyglądają się też Lechia Gdańsk (5. miejcse w II lidze) i Polonia Warszawa (6. miejsce w II lidze).

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



martin13 - Wto Lip 10, 2007 9:10 pm
^^ Jabym nie miał nic przeciwko temu, aby Polonia grała w Zabrzu, w końcu chodzi o dobro Górnośląskiej piłki. Ale wątpie, w to, aby policja zgodziła się na takie rozwiązanie. Jednak mimo wszystko, to duże ryzyko dla Zabrza, jeśli chodzi o kibiców z Bytomia. Mogłyby się wydarzyć różne rzeczy. Ale mam nadzieję, że Polonia, jednak nie będzie musieć wracać do II ligi.



Sabino Arana - Wto Lip 10, 2007 9:18 pm

więcej info dodano:

PZPN: Polonia, Ruch i Zagłębie bez licencji


Czytajac ten artykul przypomnial mi sie pewien skecz kabaretowy. Pacjent sie pyta lekarza ila ma mu dac za wypisanie recepty
10zl, 20 , ...50? tak,50! odpowiada lekarz

Tu bedzie podobnie.
No to kto ma wejsc za tych co zesmy im licencji nie dali, Pogoń Szczecin , Wisła PŁock , Lechia , Polonia Warszawa? Polonia - krzykną leśne dziadki



martin13 - Wto Lip 10, 2007 9:34 pm
^^ To, jest całkiem realne Przecież grozba -3 pkt dla Poloni Bytom pod koniec sezonu, to też w dużej mierze miało być ułatwienie w awansie dla Poloni W. Naszczeście bytomianie zdobyli, jeszcze dodatkowe punkty i Lechia, jeszcze wbiła się pomiędzy nich.

P.S. Jeszcze masz drobne problemy z cytowaniem. Dodaj na końcu cytowanego fragmentu [/quote]



brysiu - Wto Lip 10, 2007 10:02 pm

P.S. Jeszcze masz drobne problemy z cytowaniem.
^jakbym slyszal moja promotorke...;-P

a teraz do tematu:
pilka nozna interesuje sie srednio - bardziej reprezentacja i jak graja z jakims zagraniczniakiem, anizeli sama liga; ale patrzac na zapatrywania coniektorych urzedasow to mnie krew zalewa, ale potem mowie: "ot, Polska..." i wzdycham beznamietnie gleboko...

co do ITI - dzisiaj straszyli kamerami i innymi gadzecikami majacymi na celu pokazanie publiczce, ze im jednak zalezy (plus nadmienili w miedzyslowiu o nowym stadionie - ale nie pociagneli tematu kiedy - jego projekt jakby co TUTAJ); straszyli tez jakims 3-letnim zakazem wstepu kibicow Legii na wszelkiej masci wyjazdowki i inne takie...

...ale nie o tym...

nie kibicuje tak szczerze zadnemu klubowi, co na Rudzianina jest dosc ryzykownym stwierdzeniem ("te, Gornik czy Chorzowskie?" albo "te, Ruch czy Zabole?" - na szczescie coraz rzadziej sie slyszy takie haselka - kibole sie cywilizuja...;-) ) ale jak mamy maly powrot do korzeni i kluby z naszego regionu zaczynaja grac w I lidze to serce chyba kazdemu Kibicowi przez duze K rosnie...
...inaczej sie dzieje, jak jednak pojawiaja sie jakies klody pod nogami prowadzacymi do szczescia - wtedy radosc ustepuje wkurzeniu...

tak jest i tym razem - mimo, ze sie na tych wszystkich dlugach nie znam i nie do konca wiem o co chodzi, to jednak mam wrazenie, ze ktos tu kogos robi w bambuko i to ja jestem tym drugim...
i nie rozumiem tez sytuacji, gdzie kluby, ktore niczym na duza skale nie zawinily pod wzgledem swych "dwunastych graczy" musza pokutowac za tych, ktore zawinily i to skad - ZE STOLYCY!!

takie mam odczucie - blagam, niech mnie ktos wyprowadzi z bledu...



Bruno_Taut - Wto Lip 10, 2007 10:20 pm
Śląska Liga staje się jedynym racjonalnym wyjściem. Dłuższe zadawanie się z krtyminalistami z warszawki to strata czasu.



Kris - Śro Lip 11, 2007 4:07 pm
Pół miliona dla klubów
dziś

Dziewięć klubów piłkarskich z naszego regionu dostanie w sumie pół miliona złotych dzięki akcji "Warka - Wspieraj swój klub". Konkurs zorganizowany przez Grupę Żywiec SA wygrał GKS Jastrzębie, który otrzyma 152 tys. zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Odra Wodzisław (67 tys.), GKS Tychy (66 tys.), Ruch Chorzów (58 tys.) i Polonia Bytom (42 tys.). Czołowa piątka dodatkowo otrzyma od organizatorów akcji po 10 tys. zł na oprawy swoich meczów ligowych. O podziale tych środków zdecydowali kibice, którzy w ciągu trzech ostatnich miesięcy nabywali produkty Warki i oddawali na swój ulubiony zespół głosy przez internet (na konto klubu trafiało 10 groszy z każdej sprzedanej butelki piwa). Kluby zamierzają przeznaczyć otrzymane pieniądze na obozy treningowe oraz zakup sprzętu sportowego, a GKS Tychy chce za nie kupić autobus dla drużyny.
(s) - Dziennik Zachodni
http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/sport/748438.html



Sabino Arana - Śro Lip 11, 2007 4:15 pm

Pół miliona dla klubów
dziś

Dziewięć klubów piłkarskich z naszego regionu dostanie w sumie pół miliona złotych dzięki akcji "Warka - Wspieraj swój klub". Konkurs zorganizowany przez Grupę Żywiec SA wygrał GKS Jastrzębie, który otrzyma 152 tys. zł. Na kolejnych miejscach uplasowały się Odra Wodzisław (67 tys.), GKS Tychy (66 tys.), Ruch Chorzów (58 tys.) i Polonia Bytom (42 tys.). Czołowa piątka dodatkowo otrzyma od organizatorów akcji po 10 tys. zł na oprawy swoich meczów ligowych. O podziale tych środków zdecydowali kibice, którzy w ciągu trzech ostatnich miesięcy nabywali produkty Warki i oddawali na swój ulubiony zespół głosy przez internet (na konto klubu trafiało 10 groszy z każdej sprzedanej butelki piwa). Kluby zamierzają przeznaczyć otrzymane pieniądze na obozy treningowe oraz zakup sprzętu sportowego, a GKS Tychy chce za nie kupić autobus dla drużyny.
(s) - Dziennik Zachodni
http://wodzislawslaski.naszemiasto.pl/sport/748438.html


Jastrzębiacy tak żłopią? no kto by pomyslal...

w nastepnej edycji tak sie wezme do roboty ze Zaglebie bedzie pierwsze.
Ehh czysta , sportowa rywalizacja to to co lubie



jacek_t83 - Śro Lip 11, 2007 4:23 pm
gdyby nie to ze pije warke tylko wtedy kiedy musze to Ruch bylby na pierwszym miejscu a jak
mozecie mnie ochrzcic mianem naczelnego menla w smm



Andrzej - Pon Lip 16, 2007 1:40 pm
PIŁKA NOŻNA Połowa klubów II ligi bez licencji, także GKS Katowice i GKS Jastrzębie

Aż dziewięć klubów nie otrzymało licencji na grę w drugiej lidze piłkarskiej, w tym GKS Katowice i GKS Jastrzębie. Powody w większości przypadków zbliżone: albo brak pełnej dokumentacji potwierdzających niezaleganie z płatnościami wobec Urzędów Skarbowych i ZUS, albo niespełniające wymogów licencyjnych stadiony. Albo i to, i to. Oprócz naszych zespołów, prawa do gry w II lidze, przynajmniej chwilowo, nie otrzymały także: Warta Poznań, Pelikan Łowicz, Motor Lublin, ŁKS Łomża, Lechia Gdańsk, Odra Opole i Pogoń Szczecin.

- Akurat śląskie kluby powinny sobie z licencjami poradzić bez większych problemów - twierdzi członek Komisji, Krzysztof Smulski. - Obydwa muszą uzupełnić dokumentację, a w przypadku GKS Katowice chodzi również o remont sektora przeznaczonego dla kibiców gości. Notabene, prace na Bukowej dobiegają już końca.

To pozytywny sygnał, bo trudno nie pamiętać, że jeszcze na początku rundy wiosennej w III lidze, katowiczanie musieli rozgrywać swoje mecze bez udziału publiczności i to na skutek zastrzeżeń zgłaszanych przez urzędy miasta w Katowicach i Chorzowie, jak również przez zainteresowane policje. - Rzeczywiście, w przypadku klubu z Katowic wszystko zdaje się zmierzać w dobrym kierunku, a głównym tego przejawem są coraz bardziej zaawansowane działania, by stadion GKS został przejęty przez miasto Katowice - twierdzi Krzysztof Smulski, dla którego jednak ewenementem jest to, że aż połowa klubów II ligi nie otrzymała licencji.

- Może to i zbieg okoliczności - dodaje Smulski - bo część klubów ten awans zaskoczył, ale przecież już wiosną do czołowych drużyn III ligi wysyłaliśmy pisma, by przygotowywały się pod względem formalnym i infrastrukturalnym do takiej ewentualności. Już wtedy przecież było wiadomo, że w konsekwencji afery korupcyjnej dokonają się ruchy w górę w i dół w polskich ligach.

Teraz kluby mają pięć dni na odwołanie się od tej decyzji. Z góry wiadomo, że najwięcej problemów będą miały albo z dostosowaniem swoich stadionów do wymogów licencyjnych, albo z umowami z właścicielami innych obiektów. A czas nagli...

źródlo dziennik zachodni



mark40 - Śro Lip 18, 2007 3:13 pm


Ruch Chorzów nie zagra w ekstraklasie!

Komisja Odwoławcza PZPN-u negatywnie rozpatrzyła w środę odwołanie chorzowskiej drużyny i nie przyznała jej licencji na grę w Orange Ekstraklasie. Miejsce chorzowian w OE zajmie Wisła Płock.

O decyzji komisji poinformował nas Zbigniew Koźmiński, rzecznik PZPN.

Ruch nie otrzymał licencji, ponieważ nie przedstawił planu restrukturyzacji długów. Komisji pokazał te same dokumenty co przed rokiem. Decyzja o nieprzyznaniu licencji jest ostateczna.

Decyzja komisji zastała piłkarzy Ruchu w autokakrze w drodze na sparing. - Nie wierzę! To do nas nie dociera. Nie wiem, co teraz będzie z drużyną - mówił Grażvydas Mikulenas, napastnik niebieskich.

- Jestem w szoku dziesięć razy większym niż pan - powiedział dziennikarzowi Gazety Mariusz Klimek, właściciel klubu, który jeszcze na środowy wieczór zapowiedział nadzwyczajne zebranie władz klubu.

O decyzji komisji od Gazety dowiedział się Marek Kopel, prezydent Chorzowa. - Jest mi niezmiernie przykro. To zła wiadomość dla klubu i dla miasta. Przygotowaliśmy stadion specjalnie na pierwszą ligę. Mam nadzieję, że decyzja komisji mimo wszystko nie jest ostateczna.

Gerard Cieślik, legendarny piłkarz "niebieskich": - To skandal! Czuję się, jakbym dostał zawału. Nie robi się tak dwa tygodnie przed ligą. To nie do pomyślenia, brak mi słów. Nie wiem, kto mógł podjąć taką decyzję. Dajmy zawodnikom grać w piłkę - przekonuje była gwiazda chorzowskiego klubu.

Sprawa licencji dla Polonii Bytom odłożona

Komisja Odwoławcza PZPN-u nie podjęła w środę decyzji w sprawie przyznania drużynie z Bytomia licencji na grę w Orange Ekstraklasie. Sprawą zajmie się w poniedziałek.

Jak nam powiedział Cezary Zając, dyrektor Polonii Bytom, komisja uznała, że w dokumentach przedstawionych przez klub brakuje umowy ze stadionem, który posiada podgrzewaną murawę.

Przypomnijmy, że w poniedziałek działacze Polonii dogadali się w sprawie rozgrywania meczów w Chorzowie na stadionie Ruchu. Stadion przy Cichej nie posiada jednak podgrzewanej murawy, dlatego konieczna jest jeszcze dodatkowa umowa. Najpewniej będzie to Stadion Śląski. Wtedy, dla formalności, niezbędna będzie ponowna zgoda Marka Kopla, prezydenta Chorzowa, na organizację meczów Polonii na Śląskim.

Komisja ewidentnie poszła na rękę działaczom z Bytomia, wcześniej bowiem zapowiadano, że dziś zapadną ostateczne decyzje.

Zagłębie Sosnowiec z licencją na ekstraklasę

Komisja Odwoławcza PZPN-u pozytywnie rozpatrzyła w środę odwołanie klubu z Sosnowca i przyznała mu licencję na grę w Orange Ekstraklasie

- To była konkretna dyskusja, a wszystko co najważniejsze dotyczyło umowy na korzystanie ze stadionu Odry Wodzisław [tego dokumenty Zagłębie nie dostarczyło w pierwszym terminie - przyp.red.]. Powtarzałem, że po zmianie właściciela klub miał bardzo mało czasu by sprostać wymogom licencyjnym. Prosiłem by doceniono zaangażowanie nasze i władz miasta. Gdy usłyszałem, że nasz trud nie pójdzie na marne stałem się niezwykle szczęśliwym człowiekiem - mówi Grzegorz Baran, wiceprezes sosnowieckiego klubu, który przed komisją stanął jako pierwszy. W kolejce czekali jeszcze działacze Polonii Bytom i Ruchu Chorzów.

Odetchnął trener Zagłębie Jerzy Kowalik. - Działacze zapewniali mnie, że mają nad wszystkim kontrolę, ale dopiero teraz spadł mi kamień z serca. Lżej będzie też piłkarzom, którym na pewno kołatała się po głowie myśl, a co jeżeli licencji jednak nie będzie? - mówi.

Informacje z Warszawy wprawiły też w dobry nastrój władze miasta. - Małymi kroczkami zmierzamy w dobrą stronę. Podpisujemy umowę na montaż oświetlenia na Ludowym. Zaraz będą też remontowane szatnie, murawa, brama wjazdowa...- wylicza Zbigniew Drążkiewicz, dyrektor sosnowieckiego MOSiR-u.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

Ech, Ruch uwalony, brak mi słó żeby dalej pisać...



salutuj - Śro Lip 18, 2007 3:47 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



martin13 - Śro Lip 18, 2007 4:09 pm

Polonia i Zagłębie mogą się długo nie utrzymać i znów będzie mniej drużyn z regionu :/
Po takiej dzisiejszej decyzji, to niezdziwi mnie jak Polonia poleci z OE jeszcze przed rozpoczęciem ligi, oby nie. Ale faktem, jest że te dwa kluby jedynie o co będą walczyć w lidze, to utrzymanie. Więc honoru regionu będzie bronić Górnik Zabrze i po udanym sezonie być może takżę Odra Wodzisaw.



salutuj - Śro Lip 18, 2007 4:45 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Cyc_Aliny - Pią Lip 20, 2007 6:39 pm


Lekcja geografii dla PZPN
zczuba
2007-07-18, ostatnia aktualizacja 2007-07-18 12:53

O tym, że Polski Związek Piłki Nożnej kpi sobie z nas od kilku lat przy okazji corocznego wydawania licencji na grę w lidze - zdążyliśmy się przyzwyczaić. Daszki z blachy na trybunach krytych, "warunkowe przyznanie", wątpliwe ugody, "my z tamtym Widzewem nie mamy nic wspólnego, ani z jego długami" i stadiony, na które rodzice zaprowadzają dzieci, by opowiadać o duchach. I tak w koło Macieju. W tym roku znowu jest zabawnie. Dostaliśmy w tej sprawie maila.
Tu można poczytać o zamieszaniu tegorocznym. Fajne jest też to, że klub z aspiracjami pierwszoligowymi w ogóle się interesuje tym, żeby do tej ligi się przygotować. Bo wie, że jakoś to będzie. A o stadionie w Bytomiu już pisaliśmy. A do tego rozmawialiśmy z Łukaszem Starowieyskim (wma) (mp3).

A do tego wszystkiego mamy jeszcze jeden kwiatek, o którym pisze Marek S. z Poznania w liście do redakcji. Przeczytajcie, bo warto:

*****************

Witam wszystkich ,,z czubowiczów"

Chciałbym dwa słowa komentarza do znajomości naszych wielkich z PZPN-u geografii.

Oto w dzisiejszej Gazecie Wyborczej oraz na gazeta.pl czytamy:

W nieco lepszej sytuacji jest Zagłębie Sosnowiec, które nie ma "tylko" stadionu. Działacze też długo chodzili po prośbie, aż zgodziła się im pomóc Odra Wodzisław (do niedawna też zagrożona brakiem licencji, bo zwlekała z przekształceniem w spółkę akcyjną). Zagłębie ma grać w Wodzisławiu, ale uwaga - w przeciwieństwie do Polonii - klub z Sosnowca nie wystąpił do PZPN z wnioskiem o zwiększenie limitu kilometrów przy takiej przeprowadzce. Kibice i piłkarze będą na "swój" stadion jechali ok. 65 km. Co na to PZPN? - W linii prostej z Sosnowca do Wodzisławia jest 51 km, no może 52 km. Nikt chyba nie będzie z tego robił problemu - mówi Kolator, który jednak nie będzie dziś podejmował decyzji, bo nie zasiada w Komisji Licencyjnej drugiej instancji.

A więc w linii prostej z Sosnowca do Wodzisławia jest 51 a może 52... a po drogach 65... ktoś tu już chyba zaczyna kręcić oficjalnie...

A więc zobaczmy:

www.odleglosci.pl

Odleglość w linii prostej (!): 65,36 km

www.map24.de

Odległość po drogach lokalnych: 79 km

www.maps.google.pl

Odległość po drogach lokalnych: 75.7 km

Ja wiem, ze panom z PZPN-u 15 km czy 20 różnicy nie robi, w koncu wymogi licencyjne zawsze można nagiąć...

*****************

Dzięki Marku. No i jak tu nie kochać polskiej piłki?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 1 z 18 • Wyszukano 573 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.