ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



pimys - Śro Kwi 18, 2007 4:13 pm
na bagiennej chyba leży już ostatnia warstwa. może ktoś to potwierdzić?




salutuj - Śro Kwi 18, 2007 4:22 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



macu - Czw Kwi 19, 2007 11:21 am
Doniesienia radiowe:
Za 2 tygodnie ruszy remont Gliwickiej od Żelaznej do Janasa. Obecnie remontowane są tam chodniki. Na remont całej Gliwickiej przyjdzie nam czekać 2 lata.



Safin - Czw Kwi 19, 2007 9:49 pm
Łaskawcy. Przynajmnije nie ma czego roziberać. Powinni mówić-budowa brakujacego kawalka. Ciekawe czy znów przyoszczędzą, i wyciągną stare pogięte połamane tory i wsadza je w nowa nawierzchnie?




bobtrebor - Pią Kwi 20, 2007 6:32 pm
nie wybrzydzaj, wiesz ile będzie kosztowała bana na Kostuchnę ?



Safin - Pią Kwi 20, 2007 8:17 pm
A tak, zapomniałem.
No i jeszcze koszt przetargu, na pociagniecie rurki z gazem pod Dworcową to też nie kilka złotych,a ile pracy....dobranoc.



Taurus - Pią Kwi 20, 2007 8:22 pm
tak pomijajac dobre wiadomosci od Was o szybkich postepach na linii Murckowska/Bagienna, co ponownie skroci moje meki na trasie do dom z Tychow, czy ktos sie orientuje kiedy skonczy sie 'wieczny' remont obok Ikei?



salutuj - Pią Kwi 20, 2007 8:41 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Nie Kwi 22, 2007 3:09 pm
Piątek 20.04.07, 43 dzień robót


na bagiennej chyba leży już ostatnia warstwa. może ktoś to potwierdzić?

Potwierdzam





















Moja teoria o zamknięciu łącznicy Mysłowice -> Sosnowiec chyba się potwierdza







Łącznica









Z ostrym włączeniem na DK 86 niestety nie dało się nic zrobić przez wiadukt





Cuś wysokiego musiało przejechać...



Pozdro



Piccolo - Wto Kwi 24, 2007 6:54 am
Witam wszystkich,
wprawdzie od dłuższego czasu śledzę wątki na tym forum ale teraz pierwszy raz zdecydowałem się coś napisać.
Mieszkam na Boh. Monte Cassino i rano jadąc do pracy zauważyłem, że na bagiennej od mysłowic do centrum namalowano pierwsze znaki poziome na nowej nawierzchni. Wie ktoś kiedy puszczą auta w stronę tunelu bo już mnie dobija te objeżdzanie przez Agatę?
pozdrawaim



bobtrebor - Czw Kwi 26, 2007 12:06 pm
Ligota znowu zablokowana, wczoraj i dzisiaj o 7:40 korek zaczynał się już od skrzyżowania z Piotrowickiej z Panewnicką czyli jakiś kilometr długości, podobnie wygląda bezimienna ulica z Kokocińca, jadący dalej mają następną atrakcję, ruch wahadłowy na Załęskiej - totalnie rozwalone pół jezdni, remont kanalizacji pewnie zejdzie któryś miesiąc, Wujek jak widać fedruje po chamsku na zawał

o przejściu podziemnym i przebudowie ulic przy Euro Centrum ani mru mru, pewnie UM oszczędza kasę na tramwaj i autobanę na Kostuchnę



Bula - Pią Kwi 27, 2007 10:33 pm
27.04.2007, 50 dzień robót

Właściwie ta 50-tke można uznać za koniec, bo jak zobaczycie wszystko już gotowe. Dzisiaj raczej bez opisów bo raz nie za bardzo mam czas a dwa miejsca cały czas te same.

ENJOY











Jak już nas Drogopol zdążył przyzwyczaić, wszędzie porządek jak się patrzy













Ciekawe rozwiązanie z tym żwirkiem/kamykami (??). Osobiście mi się podoba, ale czemu służy to nie wiem. Może żeby trawa nie rosła przy samej jezdni i między barierkami...??



Nadal upieram się przy mojej wersji





Powrót











Łącznica











Pozdro



salutuj - Pią Kwi 27, 2007 11:59 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



rasgar - Sob Kwi 28, 2007 9:17 am
aż przyjemnie sie patrzy...

czy druga nitka też będzie robiona ? szczególnie przydałoby się wyremontować wjazd na boh. Monte Cassino - fatalny jest



Iluminator - Sob Kwi 28, 2007 2:45 pm
Remont ulicy obok Spiża w pełni. Widziałem, że parkingi zostały zrobione z kostki



salutuj - Sob Kwi 28, 2007 3:13 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Sob Kwi 28, 2007 7:55 pm
^ Zapewne tej z bydgoskiego stowarzyszenia producentów kostki drogowej

@ Bula Kamyki na zdjęciach to chyba kwestia czysto estetyczna - ładnie wyglądają i zapobiegają zarośnięciu barierek chwastami.



Slimowski - Nie Kwi 29, 2007 8:40 am
Nie wiedzialem gdzie wstawic ten post ale jest "troche" powiazany z remontem ulic, w tym momencie chodzi mi konkretnie o ulice rozdzienskiego a raczej o sciezke rowerowa ktora prowadzi wzdluz tej ulicy(od strony ulicy). Zostaly tam wymalowane na sciezce rowerki ktore symbolizuja z ktore jstrony jest sciezka, czy ktos mial okazje jzu zobaczyc jak zostalo to spartolone? Od strony spodka wszytsko jest ok, rowerki namalowane sa na bordowej kostce, w momencie gdy nastepuje zmiana pasu wszystko jest ok, do przystanku autobusowego gdzie dalej rowerki namalowane sa juz na jasnej kostce, ktos musial by to zglosci bo bedzie wprowadzlao ludzi w blad!



brysiu - Nie Kwi 29, 2007 9:19 am
@ Slimowski

juz chyba wprowadza - rowerzysci jezdza ulica, a busy tylko patrza jak lawirowac miedzy nimi a autami z pasa obok (zazwyczaj to lawirowanie polega na taranowaniu/wpychaniu sie na pas obok po czym ponowne wpychanie sie pod rowerzyste, ku zgrozie kierowcow jednych i drugich...

dlatego tez odlozylbym dyskusje o sciezkach rowerowych na bok, skoro i tak nikt z nich nie korzysta ("bo dlaczego ja mam jezdzic po jakiejs kostce i niewygodnie na niej podskakiwac, skoro moge swobodnie rowniutkim asfaltem popedzac?")

wracajac do tematu wlasciwego - wlasnie mialem zauwazyc jakie sliczne sa te pobocza i wnioskuje o jakis list pochwalny tudziez e-maila do Uszoka czy kogos, ze te drogi wlasnie tak wygladac maja, a nie glina pod ekranami i naiwne mysli, ze na jalowej glinie da sie pnacza posadzic i to sie wszystko ladnie zazieleni...



Jastrząb - Nie Kwi 29, 2007 9:21 am
Te mixowanie barw białej kostki z czerwoną, to chyba miała być jakaś alegoria naszych barw narodowych



martin13 - Nie Kwi 29, 2007 9:55 am

rowerzysci jezdza ulica, a busy tylko patrza jak lawirowac miedzy nimi a autami z pasa obok (zazwyczaj to lawirowanie polega na taranowaniu/wpychaniu sie na pas obok po czym ponowne wpychanie sie pod rowerzyste, ku zgrozie kierowcow jednych i drugich...

Tak, potwierdzam twoje słowa, bo sam jezdżę dużo po ulicach rowerem, omijając chodniki i krzywe ścieżki rowerowe. Dodam, że ten sam problem jest z tirami i np. wczoraj jeden taki prawie wpakował mnie na drzewo przy drodze, bo próbował mnie wyprzedzić bez zjeżdzania na pas obok.



Slimowski - Nie Kwi 29, 2007 10:34 am
Ja jako okazjonalny rowerzysta bez kart rowerowej i swiatelek, raczej omijam ulice i korzystam ze sciezek rowerowych, tylko jak zachowywac sie na takich ktore funduje nam miasto? Albo jak mam sie zachowac jako pieszy, widzac nadjezdzajacy rower, bo nasuwa sie pytanie czy ide dobrze czy nie



martin13 - Nie Kwi 29, 2007 11:03 am
^^ Ja też nie mam wszystkich światełek i jeżdze po ulicy, a karta rowerowa nie jest potrzebna jak ma się skończone 18 lat. A co do tego jak ma się zachowywać pieszy na ścieżkach rowerowych, to już różne cuda widziałem, a nawet pretensje pieszych za słowne upomnienie o zejście na część wydzieloną dla nich. A prawda jest taka, że mało który pieszy zwraca uwagę po której części idzie i nie chcą ustępować rowerzystą pierwszeństwa, a nam rowerzystą pozostaje omijanie pieszych i jezdzić jak idzie, czyli raz chodnik, raz ścieżka.



Slimowski - Nie Kwi 29, 2007 1:43 pm
Tak tak, raz chodnik a raz sciezka, tylko ze ja akurat jestem i rowerzysta i pieszym, wiec znam potrzeby rowerzystow do szybkiego przyjezdu przez sciezke i staram sie je spacerujac omijac, tylko w sytuacji takiej jak na rozdzienskiego to juz prawie nie do zrobienia



salutuj - Nie Kwi 29, 2007 3:15 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



BART - Nie Kwi 29, 2007 8:38 pm
Modernizacja węzła drogowego Roździeńskiego-Murckowska-Bagienna - nowe objazdy

Informujemy, że z dniem 30.04.2007r. zostanie przywrócony ruch z Mysłowic do Centrum Katowic, natomiast z dniem 7.05.2007r. obowiązywać będą objazdy wg załączonej mapy. Za utrudnienia w ruchu przepraszamy



BART - Nie Kwi 29, 2007 8:45 pm
Tak naprawde dzis jest 29 a ja ta droga jezdzilem i ni bede ukrywal ze jest duza roznica po jej poszerzeniu i milo sie zaskoczylem jej wykonaniem
a oto i mapa objazdow





Piccolo - Pon Kwi 30, 2007 6:24 am
Witam i potwierdzam,
mówią prawdę - rano jechałem od Mysłowic pod rondo wyremontowanym kawałkiem drogi - o niebo lepiej niż poprzednio.
pozdrawiam



Safin - Pon Kwi 30, 2007 11:59 am
No to git.
A orientuje sie ktoś, jak wygląda na codzien sytuacja na autostradzie przy nowym Realu, dawnym Geancie? Nadal robią sie tam niespodziewane korki?



Piccolo - Pon Kwi 30, 2007 12:09 pm
Witam,
koło Realo-Geanta to korki są zawsze pytanie tylko jak duże.
Ostatnio, to jest w zeszłą środę, przebijałem się około 15:30 na Zawodzie i korek był na głównej drodze od budowanej kładki (no może trochę wcześniej) więc bywał chyba większy.
Problemem robi się raczej straszne korkowanie się okolicznych dróg serwisowych - zaczęło się już na wysokości zjazd na francuską, wjazd do marketu oraz wyjazd całkiem zatkane - ludzie tamtędy starają się omijać korek - szczególnie Ci jadący do bielska i sosnowca
pozdrawiam

PS: Oczywiście pisałem o kierunku na Kraków



d-8 - Pon Kwi 30, 2007 12:32 pm
a przy nowych drogach zbiorczych postawiona jest juz spora czesc ekranow - i jest to nasz ulubiony rodzaj ekranu - deep green czyli to, co mamy zafundowane przy DTS w centrum m.in miedzy spodkiem a gazrurka....



Darkat - Pon Kwi 30, 2007 12:53 pm
ulubiony w sensie pozytywnym czy negatywnym. Bo dla mnie negatywnym.
Natomiast na pocieszenie powiem że pomiędzy Olimpijską a kładką zazieleniły się praktycznie wszystkie drzewka wzdłuż ekranów także przez chwilę myślałem że coś się po nich plącze. Natomiast w znacznie mniejszym stopniu zazieleniły się pnącza. Na szczęście większosć jest na miejscu więc może jeszcze się uratują



d-8 - Pon Kwi 30, 2007 2:46 pm

ulubiony w sensie pozytywnym czy negatywnym.

jak najbardziej negatywnym. myslalem, ze co do tego nie ma zadnych wątpliwości



depress_wist2 - Pon Kwi 30, 2007 3:52 pm
nie wiem, czy aby w dobrym wątku, ale wrzucam

30.04 - kładka nad autobaną




Jastrząb - Wto Maj 01, 2007 5:28 am
Widać ten sam motyw stylistyczny z wygiętym łukiem, co w kładce nad DTŚ. Tyle, że tutaj zrobili go kanciatym, żeby nikt go nie porównywał do gazrurki. A tak ogólnie to mi te łuki się podobają



salutuj - Wto Maj 01, 2007 8:26 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Wto Maj 01, 2007 9:01 am
imo ten jest ladniejszy od gazrurki



salutuj - Wto Maj 01, 2007 9:07 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Wto Maj 01, 2007 1:29 pm



Czy dobrze rozumiem, że łącznica Centrum -> Sosnowiec będzie tylko zwężona a nie zamknięta??

Jeśli tak to korki pewnie będą się zaczynać w tunelu



Jastrząb - Czw Maj 03, 2007 4:50 am

rolą łuków jest wrażenie że kładka jest lekka i podtrzymywana na nich i ten imho będzie to wrażenie spełniał.

A dlaczegóż mielibyśmy się zachwycać tylko kładkami lekkimi optycznie i kto powiedział, że kładka nie może być optycznie ciężka. Ja osobiście preferuję budowle wielkie i ciężkie, co nadaje im monumentalności, dla tego nie mam nic przeciwko temu, żeby kładka wyglądała jak most kolejowy, czy nawet jak Golden Gate bądź Most Brooklynski. Ważne, żeby było to zrealizowane z jakąś wizją i pomysłem a te warunki spełnia kładka nad DTŚ.



salutuj - Czw Maj 03, 2007 7:50 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Czw Maj 03, 2007 4:55 pm
Golden Gate brzydki ?.... pierwszy raz słyszę (czytam) taką opinię. W każdym razie, mnie się podoba, choć wygląda dość lekko. Ma też wyraźnie zaznaczone linie pionowe. Ogólna zasada obydwu mostów jest chyba podobna. Dwie wielkie podpory, na których zwisa cała konstrukcja. Z tym, że konstrukcja podpór GG (nie mylić z gadu-gadu) składa się z w miarę cienkich, wysokich elementów metalowych, nadających lekkości. Natomiast podpory MB jeśli się nie mylę są murowane i przez to takie krępe i masywne. Czego konsekwencją jest chyba lżejszość (co za słownictwo) GG w stosunku co do MB. Ale i tak oba mnie się podobają, z przewagą dla MB (bo cięższy)



absinth - Pią Maj 04, 2007 1:03 pm
@ Jastrzab
to, ze obiekt jest ciezki to jeszcze nie znaczy ze bedzie monumentalny

obiekt powinien zachowywac proporcje i tyle

za ciezki i za lekki po prostu bedzie zle wygladal



depress_wist2 - Pią Maj 04, 2007 4:48 pm
jaca chyba zapomniał wrzucić. z naszej ostatniej wyprawy (jakiś tydzień z hakiem temu), ale chyba jeszcze tu tego nie było ? wizualki i stan obecny projektu przejścia podziemnego (ul. zadole - ligota)






martin13 - Sob Maj 05, 2007 8:13 am

Korki od poniedziałku
dziś

Od poniedziałku kierowcy wjeżdżający z centrum Katowic, a także z ul. Bagiennej na al. Roździeńskiego w kierunku Sosnowca i Warszawy będą musieli uzbroić się w cierpliwość i przygotować na dłuższe oczekiwanie w korkach. Zjazd w prawo z Bagiennej zostanie zamknięty.



Żeby dostać się na Roździeńskiego, trzeba będzie zjechać z Bagiennej wcześniej, w ulicę Burowiecką, a potem skręcić w lewo przed hipermarketami Castorama i Carrefour. Podobną trasę będą musieli pokonać kierowcy, którzy zjeżdżają na Bagienną z ul. Bohaterów Monte Cassino.

Utrudnienia czekają też kierowców na drodze z centrum Katowic w kierunku Sosnowca i Warszawy. Zamiast dwoma, ruch w tym miejscu będzie odbywał się tylko jednym, stosunkowo wąskim pasem.

- Planujemy poszerzenie wyjazdu na aleję Roździeńskiego - wyjaśnia Adam Kochański, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miasta Katowice. - Początkowo zamierzaliśmy całkowicie zamknąć ten łącznik. Uznaliśmy jednak, że spowodowałoby to zbyt duże problemy w ruchu. Do kierowców apelujemy o cierpliwość. Remont potrwa dwa miesiące.
(mz) - Dziennik Zachodni



d-8 - Sob Maj 05, 2007 9:09 am
super ze bedzie dwupasowy wylot na Sosnowiec z gwiazd !!

to co prawda od wielu wielu lat sie takie rozwiazanie prosilo, no ale dobrze ze w ogole sie doczekalismy tej realizacji bo zawsze to lepiej pozno niz wcale



yoopiter - Sob Maj 05, 2007 11:49 am

Korki od poniedziałku

Też się cieszę, że będzie porządny zjazd, bo to co się działo przez ostatnie dwa, trzy lata to była porażka. Ale i tak nie zmienię zdania, że zamknięcie możliwości zjazdu do Sosnowca z Bogucickiej to nie najlepszy pomysł. Rozumiem względy bezpieczeństwa, ale czy bezpieczny jest chodnik i betonowe barierki na czteropasmowej drodze, która w dodatku ma być kontynuacją DTŚ?



yoopiter - Sob Maj 05, 2007 11:59 am

trzeba to jeszcze bedzie dobrze pooznakować
mi się podoba angielski/amrykański system oznaczeń, taki że tablice są nad pasami i wie się że jak się jedzie danym pasem to się jedzie w takie a takie miejsc, no i muszą być powatarzane po kilka razy


Czy chodzi o to?







Kris - Sob Maj 05, 2007 4:28 pm


Uwaga objazdy

Od poniedziałku zmiana organizacji ruchu w centrum Katowic. Inaczej jeździć będzie się przez przebudowywany węzeł drogowy: Al. Roździeńskiego z ul. Murckowską i ul. Bagienną. Tym razem dla ruchu zamknięty zostanie wyjazd z ul. Bagiennej w kierunku Sosnowca. Na długie korki natkniemy się jadąc do Sosnowca z centrum Katowic. Tu z ruchu zostanie wyłączony jeden pas jezdni.


(fot. arch.)

Wszystkiemu winne są remonty i prace drogowe. Z pomocą mogą przyjść objazdy, które drogowcy wytyczyli ulicami Bohaterów Monte Cassino i Al. Roździeńskiego od strony ul. Borowieckiej.

http://forum.gkw.katowice.pl/posting.php?mode=reply&t=41



Jastrząb - Pon Maj 07, 2007 10:25 am

@ Jastrzab
to, ze obiekt jest ciezki to jeszcze nie znaczy ze bedzie monumentalny

obiekt powinien zachowywac proporcje i tyle

za ciezki i za lekki po prostu bedzie zle wygladal


Wiem, że zarówno ciężki jak i lekki optycznie budynek można spieprzyć jak i zrobić z niego arcydzieło. Po prostu mi się bardziej podobają te ciężkie (co wcale nie dyskwalifikuje tych lekkich). Kładka, jeśli zrobiona z wyczuciem może być ciężka, a forma tej nad DTŚ jest IMO całkiem przyzwoita.



absinth - Pon Maj 07, 2007 3:11 pm

Kładka, jeśli zrobiona z wyczuciem może być ciężka, a forma tej nad DTŚ jest IMO całkiem przyzwoita.



bobtrebor - Śro Maj 09, 2007 12:07 pm
może ktoś zna odpowiedź na kilka pytań dotyczących mojej 'ukochanej' ulicy Bocheńskiego :

- czy rzucony luzem bruk na torach tramwajowych przez który można jechać góra 10 km/h zostanie kiedykolwiek ułożony by nie tamował i tak zapchanego skrzyżowania ?

- czy ktoś wreszcie zauważy potężne doły przy skręcie z opaski A4 w kierunku na północ i spowoduje dobudowanie pasa do włączania ?

- czy będziemy czekali na serię trupów przy skręcie w lewo w tym samym miejscu zanim coś się tam zmieni ?



Piccolo - Śro Maj 09, 2007 12:13 pm
Witam,
z ta kostką to fakt - ostatnio jadąc tą drogą skręcałem w prawo ze średnicówki w bocheńskiego a obok mnie to samo robił tir, który tak podbił kilka kostek brukowych, że te śmigały ludziom koło samochodów na wysokości zderzaków. Jednym słowem masakra - mnie jeden taki pocisk minął o centymetry !!
pozdrawiam



absinth - Czw Maj 10, 2007 7:33 am
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/05/09-1596123

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

Telefon: 0322569901119
Fax: 0322569847
e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl

Osoba upoważniona do kontaktów: mgr inż. Grzegorz Nawrat

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa ul. Północnej w Katowicach.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mzum.katowice.pl

=========================================================

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/05/09-603268

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

Telefon: 0322569901119
Fax: 0322569847
e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl

Osoba upoważniona do kontaktów: mgr inż. Grzegorz Nawrat

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Budowa miejsc parkingowych w ciągu ul. Ułańskiej w Katowicach.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mzum.katowice.pl

PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony

Kryteria oceny ofert: Cena - 80%Termin wykonania - 10%Okres gwarancji - 10%

Termin składania ofert: 2007-05-24
Miejsce składania ofert: W siedzibie zamawiającego w Pawilonie „C” pokój Nr 2.



Kris - Czw Maj 10, 2007 8:47 am


Gliwicka do remontu 10.05.2007

Kolejne utrudnienia czekają od soboty na katowickich kierowców.

Tym razem problem będzie z przejazdem do Chorzowa, bo od 12 maja rozpocznie się wymiana kanalizacji przy zamkniętej ul. Gliwickiej. Wyjeżdżający z placu Wolności dotrą jedynie do skrzyżowania z Grundmana. Potem trzeba będzie skręcić w prawo i dojechać do Chorzowskiej. By dostać się na Bocheńskiego pozostanie skręt w Bracką. W inne ulice Załęża wjeżdżać będą mogli tylko mieszkańcy.


źródło um.katowice
Tak od 12 maja jeździmy do Chorzowa, Bytomia i Tarnowskich Gór

Linie 7 i 36 (z Bytomia i Chorzowa) dojadą do zajezdni w Chorzowie Batorym. Dla linii 13, 20 i 37, kursujących z Siemianowic Śląskich, Szopienic i Zawodzia przystankiem docelowym będzie plac Wolności. Kursów ma być za to więcej, a zamiast tramwajów w okolice zamkniętej Gliwickiej dojedzie autobus zastępczy T-7 startujący z dworca PKP w Katowicach do przystanku Chorzów Batory Piekarska. Po Załężu (z przystanku przy ul. Sobieskiego) będzie kursował też minibus nr 970. Prace na Gliwickiej mają potrwać do końca lipca.

http://katowice.echomiasta.pl/artykuly.php?czytaj=460



Jastrząb - Pią Maj 11, 2007 5:01 am

no to nasze gusta sa dosc odmienne mowiac oglednie

O gustach się nie dyskutuje - mówiąc klasycznie
Lub z odrobiną fantazji:
Gusta są jak dupa - każdy ma swoją



Jastrząb - Pią Maj 11, 2007 5:08 am
A co do tego remontu Gliwickiej, to jakże bardzo potrzebny, ale wydaje mi się, że mógł poczekać jeszcze z rok. Bo jak całą Gliwicką zrobią jak ten odcinek od Placu Wolności do Cinema City, to za kilka lat znów będzie do generalnego remontu. Pewno zapytacie: ”a dla czego mieli by za rok zrobić dobrze?” Otóż liczę, że do tego czasu Tramwaje wreszcie będą śląskie a co za tym idzie znajdą się pieniądze, na porządne torowisko w jezdni na podkładach gumowych, w odpowiednich formach (przynajmniej takie jak pomiędzy placem Miarki a Jagiellońską).
Choć może zbyt optymistycznie to widzę



Jaimar - Pią Maj 11, 2007 8:07 am
^^ torowisko w tej części Gliwickiej jest zrobione na gumowych matach. Betonowych form nie ma na wierzchu pewnie z powodu tego że nie pasowałby do kostki, ale o ile dobrze pamiętam są pod kostką. Wogóle to jest tam zrobione w większości dosyć porządnie - wraz z wymianą całej podbudowy i geowłókniną - spaprana jest chyba tylko sama nawierzchnia - nie dośc że kostka (a nie bruk) to jeszcze IMHO nienajlepiej położona. Sam nie jeździłem tam tramwajem, ale wydaje mi się że samo torowsko trzyma się dobrze - zapada sie tylko kostka w niektórych miejscach- prawdopodobnie tam gdzie jest pod nią coś mniej stabilnego niż betonowa płyta.



Jastrząb - Pią Maj 11, 2007 9:23 am
Jak wygląda kostka + tory tramwajowe bez betonowych form to widać najlepiej na wysokości przystanku przy teatrze Wyspiańskiego. Gliwicka na wysokości Cinema City nie wygląda jeszcze aż tak tragicznie, ale i tak co chwila są gdzieś popękane, połamane czy pozapadane kostki. A w przyszłości na pewno lepiej nie będzie. Mogli jednak środkiem puścić te tory w betonie. Chyba wyglądałoby to lepiej niż zdewastowana kostka.



rasgar - Pią Maj 11, 2007 9:58 am
tu się zgadzam.

swoja droga - ciekawe kto się wtedy 'szarpnął' na ten remont torowiska na kochanowskiego - TŚ czy miasto dopłaciło ?



Jaimar - Pią Maj 11, 2007 7:59 pm
^^ z tymi torami była większa haja. Właściciel kamienicy w której teraz jest Nordea (a wcześniej skóry) rozpętał niezłą burzę o to że tramwaje jeżdżące po zdewastowanym torowisku niszczą mu chatę - włącznie ze straszeniem sądami (może nawet coś złożył) i akcjami typu spawanie metalowych sztab do torów. Było gorąco i GW (i inne) miała o czym pisać.



Jastrząb - Sob Maj 12, 2007 5:28 pm
No i chop protestował aż do skutku i teraz wszyscy odczuwamy skutki (pozytywne) jego protestów. Może te wszystkie protesty nie są aż takie głupie jak to się wydawało po przeczytaniu o protestach na Brynowie przeciw inwestycji Holdimexu Zaprotestujcie no ktoś, kto mieszka przy Gliwickiej



absinth - Pon Maj 14, 2007 7:31 am
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/05/10-859099

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

Telefon: 0322569901119
Fax: 0322569847
e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl

Osoba upoważniona do kontaktów: mgr inż. Grzegorz Nawrat

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa skrzyż. ulic: Brynowska-Kępowa-Wożniczki w Katowicach.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mzum.katowice.pl

PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony

Kryteria oceny ofert: Cena - 75%Termin wykonania - 15%Okres gwarancji - 10%

Termin składania ofert: 2007-05-22
Miejsce składania ofert: W siedzibie zamawiającego w Pawilonie „C” pokój Nr 2.

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU
POSTĘPOWANIA NUMER
OWP/2007/05/10-665054

NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Nazwa: Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Adres: ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice
Województwo: śląskie

Telefon: 0322569901119
Fax: 0322569847
e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl

Osoba upoważniona do kontaktów: mgr inż. Grzegorz Nawrat

PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Określenie przedmiotu zamówienia:
Przebudowa ul. Osiedlowej w Katowicach.

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.mzum.katowice.pl

PROCEDURA

Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony

Kryteria oceny ofert: Cena - 75%Termin wykonania - 15%Okres gwarancji - 10%

Termin składania ofert: 2007-05-21
Miejsce składania ofert: W siedzibie zamawiającego w Pawilonie „C” pokój Nr 2.



salutuj - Pon Maj 14, 2007 7:54 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



salutuj - Pon Maj 14, 2007 8:01 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



rasgar - Pon Maj 14, 2007 9:24 am
22 lutego 2007 r.

Przebudowa ul. Szarych Szeregów na odcinku od km 1+650,00 do km 1+960,00.
Przetarg został rozstrzygnięty.



Safin - Pon Maj 14, 2007 10:13 am
Przebiłem sie dzis przez gliwicką [dodatkowe info o tej wyprawie tutaj

z tego co widziałem, na dziś dzien to tam nie bedzie zadnej dalszej wymiany asfaltu na bruk czy nawet kostkę. Po prostu zalepiają kilka ogromych dziur, wraz z wymiana kanalizacji jakiejs...oczywiscie. Zatem, to tylko działanie chwilowe-takie sobie łatanie drogi nie nadajacej sie jzu absolutnie do niczego- czy moze coś źle zrozumiałem?



zasnuty - Pon Maj 14, 2007 1:36 pm

Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej kolorowej (czerwonej) o grubości 8 cm Nawierzchnie z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 8 cm


@rasgar - tak to sobie ustalili w przetargu, bo poprzednie odcinki ulic w tym kwartale remontowal urzad marszalkowski, a nie kochany UM, wiec i efekt był normalny.



rasgar - Pon Maj 14, 2007 2:18 pm
w takim razie jesli to nie ma jakkolwiek sie odnosić do poprzednich remontów, wolałbym żeby nie robili tego wogóle.

I chodniki i nawierzchnia jezdni są zdatne do użycia, nie życzyłbym sobie żeby pchano miejskie (moje) pieniądze na 'remont' który w takiej formie będzie tylko marnotrawieniem pieniedzy.

Czy do nich nic nie dociera ?

I po raz setny: co to - baumowy lobbing ?

i znowu mi ciśnienie skoczyło...



Jastrząb - Czw Maj 17, 2007 7:27 am
No właśnie, jak w poniedziałek szedłem z domu (Witosa) na do Światowida na Pulp Fiction specjalnie odbyłem podróż piechotą i przez ulicę Gliwicką, żeby zobaczyć jak tam zdzierają te żałosne szczątki które kiedyś były ulicą a w przyszłości jak będą tam kłaść nowiutkie tory i oby nie behatonową nawierzchnię (bo jak taka wygląda między torami to widać przy Teatrze Wyspiańskiego). Idę i idę tą Gliwicką a znamion remontu dopatrzyć się nie mogę. Jedyne co się zmieniło to kilka dodatkowych dziur pomiędzy torowiskiem a chodnikiem i jeszcze więcej dziur zasypanych kruszywem bądź ziemią. Oczywiście w normalnym mieście, ulica w takim stanie technicznym, a właściwie już droga gruntowa z tramwajem pośrodku ( sic ) nie miała by prawa być otwarta dla ruchu. Ale ulica Gliwicka, otwarta była cały czas, przez wiele lat i mimo, że w dziurach gubiły się całe auta, nikt nie myślał o jej zamknięciu. Raz prawie, że przymnie, na skrzyżowaniu Gliwickiej, Żeliwnej i zdaje się Janasa, Honda Civic dosłownie urwała przednie koło. Anyway droga wciąż funkcjonowała w ruchu liniowym. Teraz właściwie nic się nie zmieniło i nagle ją zamknęli. Bardzo dziwne. Z tego co zaobserwowałem, to prace ziemne nie ingerują nawet w torowisko (może tylko na razie). Stoją na nim tylko znaki nakazu objazdu, ale same tory chyba są nadal nie tknięte. W takim razie czemu zawieszono kursowanie tramwajów na Gliwickiej Może kopią tak blisko torowiska, że przejazd tramwaju byłby niebezpieczny. Ale skoro jest tak, że faktyczny remont tej ulicy ma czekać do następnego roku, to te wszystkie objazdy rozjazdy na trzy miesiące są wyjątkowo bezsensowne, a za rok trzeba je będzie powtórzyć.

P.S. Z ciekawostek, przy przekroju ulicy w jednej linii, prostopadłej do osi jezdni naliczyłem się następujących typów materiałów budowlanych:
Chodnik z asfaltu
Ulica znów asfalt, ale już trochę inny
Płyty wokół torowiska beton
Po drugiej stronie braki płyt uzupełnione (a jakże) kostką betonową
Następnie pas jezdni wybrukowany
Oraz chodnik wyłożony płytami chodnikowymi.
W sumie sześć różnych materiałów wykończeniowych drogi, nie licząc ziemi wyłażącej spomiędzy tego wszystkiego. Toż to artyzm na miarę dywanów perskich.



Jaimar - Czw Maj 17, 2007 9:16 am
To w ramach innej ciekawostki napisze że pierwszy raz rozwaliłem (tylko trochę) auto - a raczej malucha po tym jak wjechałem na świeżo wyremontowany, gładziutki Plac Wolności po podróży na 2 biegu Gliwicką - z samego Batorego. A Gliwicka obecnie jest w 100 razy lepszym stanie niż wówczas. Na Placu tak wyluzowałem po ciężkich przeżyciach z Gliwickiej (i cięzkich przeżyciach w Batorym - dentysta) że wjechałem innemu kaszlowi w tyłek - do którego był w dodatku przymocowany hak holowniczy...

Może ktoś zgadnie kiedy było ?
Dodam że w tamtych czasach występowało na Gliwickej jeszcze inne zagrożenie w postaci bardzo dużej ilości niezbyt trzeźwych osobników, na których trzeba było uważać tak samo jak na dziury.



Adam W - Czw Maj 17, 2007 10:22 am
W ubiegłym tygodniu rozpoczęli remont Alei Korfantego (od Karłowicza do Placu Alfreda). Mają kłaść nową nawierzchnię i dobrze, bo dotychczasowa kompletnie się zdeformowała głównie dzięki ciężarówkom, które jeżdżą pomiędzy wydziałami siemianowickiej huty właśnie tędy.

Na razie kładą naszą ulubioną kostkę i porządkują chodniki + nowe krawężniki.
Ma powstać wreszcie zatoczka dla autobusów na Alfredzie, który niedługo może stać się ostatnim przystankiem tej linii - czytałem niedawno wypowiedź jednego z wiceprezydentów Siemianowic - chcą usunięcia linii, która dochodziła do huty, a w zamian mają zamiar poszerzyć ulicę o dodatkowy pas, który miałby dochodzić do stacji BP.

Remont tego odcinka Korfantego wykonuje MZUiM, ale pracują w składzie ok. 12 osób (1 brygada) i chyba na jedną zmianę - piszę chyba, bo nie za często tamtędy jeżdżę. Jakie są Wasze obserwacje? Pytam, bo gdyby się ta moja obserwacja potwierdziła złożyłby, oficjalne zapytanie w tej sprawie. Jeśli remont jednej z głównych ulic w mieście wykonuje się takimi siłami i w tak zawrotnym tempie - to chyba tłumaczy też sytuacje w innych miejscach... ;(



Pieczar - Czw Maj 17, 2007 10:30 am
Ile razy przejezdzalem tam rano ok 7.40 tyle razy widzialem pracownikow, ale gdy juz wracalem ok. 18 nie bylo nikogo. raz wracalem wczesniej ok. 17 ekipa byla.
Niestety to tylko takie moje male obserweacje, wiec nie moge w 100% Panie Adamie stwierdzic, ze nie pracuja na dwie zmiany ale to bardzo prawdopodobne



absinth - Czw Maj 17, 2007 11:36 am

Na razie kładą naszą ulubioną kostkę i porządkują chodniki + nowe krawężniki.
nie demonizujmy kostki jako zła wcielonego
owszem jestem jej wielkim przeciwnikiem, ale tylko jesli idzie o centrum miasta
przestrzenie reprezentacyjne zasługują na płyty graniotowe
że się da widać po miastach czeskich:
Ostrava, Brno, nie wswpominajac o Pradze gdzie wszedzie sa chodniki sa wylozone slicznym granitem

Ma powstać wreszcie zatoczka dla autobusów na Alfredzie, który niedługo może stać się ostatnim przystankiem tej linii - czytałem niedawno wypowiedź jednego z wiceprezydentów Siemianowic - chcą usunięcia linii, która dochodziła do huty, a w zamian mają zamiar poszerzyć ulicę o dodatkowy pas, który miałby dochodzić do stacji BP.

mowimy o tramwajach?
Stowarzyszenie Moje Miasto interweniowalo w tej sprawie

przy merytorycznej pomocy Jastrzebia z tego forum wystosowalismy
apel do Prezydenta Siemianowic

oto jego tresc:

Katowice, 23 kwietnia 2007r.

Prezydent Miasta Siemianowice Śląskie
Jacek Guzy
ul. Jana Pawła II 10
41-100 Siemianowice Śląskie

Szanowni Państwo,

Z opublikowanego w dniu 13 kwietnia 2007r. w Dzienniku Zachodnim artykułu pt. „Czy miasto przejmie sieć tramwajową” wynika, że władze Siemianowic Śląskich, po planowanym nabyciu od Skarbu Państwa akcji Tramwajów Śląskich S.A., zamierzają zlikwidować sieć tramwajową w tym mieście.

Informacja ta wzbudziła zaniepokojenie członków Stowarzyszenia na rzecz rozwoju miast aglomeracji katowickiej „Moje Miasto”, a także przyjaciół Stowarzyszenia, którzy zasugerowali, by Stowarzyszenie podjęło interwencję w tej sprawie. Dlatego, w obawie przed degradacją systemu komunikacji w Siemianowicach Śląskich, pragniemy zaprotestować przeciwko likwidacji sieci tramwajowej w tym mieście. Prosimy o ponowne przeanalizowanie decyzji o likwidacji i wzięcie pod uwagę poniższych argumentów.

Obecnie, w państwach rozwiniętych, transport szynowy jest podstawą nowoczesnego systemu komunikacyjnego obszarów zurbanizowanych. W Europie, po latach zastoju i likwidacji tramwaje przeżywają swój renesans. Budowane są nowe linie, stare poddawane są modernizacji a komunikacja szynowa bywa nawet wprowadzana do miast w których w ubiegłym stuleciu została zlikwidowana oraz do takich w których tramwaj nie był do tej pory obecny. Komunikacja tramwajowa prężnie rozwija się nie tylko w takich europejskich metropoliach jak Paryż, Barcelona, Ateny, Londyn czy Zurych, ale też w małych, kilkunastotysięcznych miejscowościach. Ten trend zaczyna także docierać do Polski. W Poznaniu władze miejskie za priorytet postawiły sobie rozwój sieci tramwajowej, która ma być podstawą komunikacji w mieście, tylko uzupełnianą przez autobusy. W naszym regionie, w ostatnich latach, komunikacja tramwajowa, ze względu na zaniedbania Skarbu Państwa, dotychczasowego właściciela Tramwajów Śląskich S.A., nie rozwijała się odpowiednio. Spółka ta była wyraźnie niedoinwestowana, zadłużona, nieodpowiednio wyposażona, a jej infrastruktura ulegała degradacji. Mieliśmy nadzieję, że komunalizacja Tramwajów Śląskich pozwoli na stopniowe odrodzenie transportu tramwajowego w naszej aglomeracji. Przypuszczaliśmy, że władze samorządowe, niewątpliwie dużo lepiej zorientowane w problemach naszej aglomeracji niż władze centralne, będą racjonalnie rozwijać komunikacje tramwajową i w większym stopniu dostosowywać ją do potrzeb wspólnot lokalnych. Nie braliśmy w ogóle pod uwagę scenariusza w którym władze lokalne zamiast rozwiązywać problemy narosłe przez ostatnie lata, zdecydują się ich pozbyć, przez likwidację sieci tramwajowej.

Obserwowane na świecie odrodzenie transportu tramwajowego wiąże się przede wszystkim z niewydolnością komunikacji indywidualnej na terenach wielkich miast. Przykłady Los Angeles i Houston oraz innych amerykańskich aglomeracji pokazują, że nawet pięciokrotne zwiększenie powierzchni infrastruktury drogowej nie jest w stanie zagwarantować płynności ruchu komunikacji indywidualnej. Komunikacja tramwajowa jest najskuteczniejszym sposobem rozwiązania tych problemów przy jednoczesnym zapewnieniu szybkiego dojazdu, szerokiej dostępności oraz dużej przepustowości a to wszystko przy znikomo niskiej uciążliwości dla środowiska w porównaniu z autobusami. Tramwaj nie emituje bowiem do atmosfery praktycznie żadnych zanieczyszczeń, a w wypadku zastosowania nowoczesnych technologii kładzenia torów i budowy wagonów, emituje mniej hałasu niż autobus. Dodatkowo, ma znacznie większą pojemność i jest mniej podatny na niekorzystne warunki atmosferyczne. Jednak najmocniejszą stroną tramwaju jest elastyczność kształtowania jego trasy, gdyż może on poruszać się zarówno w wydzielonym torowisku, w miarę możliwości całkowicie nie kolidującym z ruchem ulicznym, co upłynnia jazdę i uniezależnia ją od warunków drogowych. Natomiast gdy nie ma miejsca na wydzieloną linie tramwajową, może poruszać się w jezdni, w śródmiejskim deptaku a nawet na estakadzie bądź w tunelu.

Tak duża konurbacja jak Górnośląski Okręg Przemysłowy nie może sobie pozwolić na degradację systemu komunikacji publicznej przez likwidację linii tramwajowej pomiędzy dwoma miastami w których żyje łącznie 400 000 mieszkańców. Tym bardziej Siemianowice Śląskie, jako jedno z jej ważniejszych miast powinny aktywnie włączać się w budowę zintegrowanej sieci transportu szynowego opartego na lekkiej kolei miejskiej i właśnie na tramwajach. Obecna linia tramwajowa 12/13 jest przestarzała, zniszczona i za krótka. Jej rozbudowa i remont zwiększy jej atrakcyjność przez zwiększenie komfortu podróży, skrócenie czasu przejazdu oraz zwiększenie dostępności dla pasażerów. Przyczyni się do zmniejszenia zatorów drogowych, zmniejszenia ilości zanieczyszczeń i w konsekwencji do poprawy warunków życia mieszkańców i atrakcyjności inwestycyjnej miasta.

Powołując powyższe argumenty, protestujemy przeciwko likwidacji linii tramwajowej 12/13 i prosimy o podjęcie nowej decyzji, która zamiast likwidować postawi na przebudowę i unowocześnienie linii.

Łukasz Brzenczek

Prezes Stowarzyszenia



mmm88 - Czw Maj 17, 2007 8:36 pm
wygląda na to że będzie remont nawierzchni ulicy granicznej póki co w okolicach powstańców, zrobili już nowe krawężniki i ogólnie ostro pracują



absinth - Sob Maj 19, 2007 10:35 am
zjazd do Szpitala sw Elzbiety z Nowogranicznej wlasciwie juz skonczony:





absinth - Pon Maj 21, 2007 1:51 pm
Biuletyn Zamówień
Publicznych nr 98
z dnia 2007-05-18

POZYCJA 28427

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Katowice: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy przebudowie sześciu ulic na terenie miasta Katowice: skrzyż. ulic Obrońców Westerplatte i Roździeńskiej, ul. Chopina, ul. Mysłowickiej, ul. Andrzeja, ul. Sienkiewicza i ul. Kaskady.

2) Wielkość lub zakres zamówienia
Całkowita wielkość lub zakres: Pełnienie nadzoru inwestorskiego przy przebudowie sześciu następujących ulic na terenie miasta Katowice:
- Przebudowa skrzyż. ulic Obrońców Westerplatte-Roździeńska wraz z modernizacją sieci teletechnicznej i oświetlenia ulicznego.
- Przebudowa ul. Chopina na odc. od ul. Sokolskiej do ul. Słowackiego wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego.
- Przebudowa ul. Mysłowickiej na odcinku od ul. Batalionów Chłopskich do ul. Kolistej.
- Przebudowa ul. Andrzeja wraz z przebudową oświetlenia ulicznego.
- Przebudowa ul. Sienkiewicza na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Powstańców wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego.
- Przebudowa ul. Kaskady.
3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w dniach: 200

========================================

jestem ciekaw zwlaszcza remontu Chopina bo to juz jest centrum miasta! i tu zadnych betonowych paskudztw w postaci behatonu nie powinno byc!



salutuj - Pon Maj 21, 2007 2:17 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Pon Maj 21, 2007 2:17 pm

jestem ciekaw zwlaszcza remontu Chopina bo to juz jest centrum miasta! i tu zadnych betonowych paskudztw w postaci behatonu nie powinno byc!

To samo ul. Andrzeja. Obie powinny wyglądać podobnie do już wyremontowanych Lompy, Plebiscytowej..., tylko na chodniku obowiązkowo granit!!

Sienkiewicza pewnie będzie wyglądać identycznie jak już wyremontowana część, więc tu nie powinno być niespodzianek.

EDIT:

Co to jest bkb?? Czyżby niestety kochany baumik??

Na + kamienne krawężniki i to, że cena nie jest jedynym kryterium.



salutuj - Pon Maj 21, 2007 2:28 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Pon Maj 21, 2007 3:55 pm

betonowa kostka brukowa

Genialnie

21.05.07, 74 dzień robót na całym węźle (licząc 10 dni przerwy), 14 dzień robót przy II etapie

Dzisiaj tylko trochę fotek i bez szczegółowych opisów, bo w trakcie prac ciężko się tam poruszać, żeby nie wpaść pod jakąś koparkę czy łopatę. Następnym razem postaram się wybrać jak nie będzie robotników i spokojnie się obfoci co trzeba .

Łącznica Centrum -> Sosnowiec









By-pass











Mysłowice -> Sosnowiec



Ubijanie żwirowych "poboczy"





Bula - Pon Maj 21, 2007 4:53 pm
A teraz wyremontowany chodnik na Kościuszki.

Wszystko wydaje się być dobrze zrobione, ciekawy nowy kolor chodnika, ścieżka rowerowa z kostki wyszlifowanej (??).



















Jedyne czego jeszcze na Kościuszki brakuje to oznakowania poziomego ścieżek rowerowych, takiego jak zrobili wzdłuż DTŚ-ki.



absinth - Pon Maj 21, 2007 4:56 pm


co, Katowice teczowe miasto?
wiecej kolorow sie juz nie dalo...



SPUTNIK - Pon Maj 21, 2007 4:59 pm
widać ktoś w UM poznał kolejny kolor



martin13 - Pon Maj 21, 2007 5:08 pm
Ta żółta kostka jest fatalna, skoro ma być pod ścieżke rowerową to najlepszy byłby asfalt jak już, nawet ta szara kostka lepiej by mi się podobała.



salutuj - Pon Maj 21, 2007 5:15 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



babaloo - Pon Maj 21, 2007 5:20 pm

o co chodzi z tym żółtym kwadratem tam wyżej?

Też się nad tym zastanawiałem stojąc tam ostatnio na żywo. Zastanawiające jest też dlaczego ścieżka rowerowa zmienia się w fioletową tuż obok tego żótego kwadratu.



absinth - Pon Maj 21, 2007 5:20 pm

widać ktoś w UM poznał kolejny kolor

centralnie, ten kto to akceptowal w naszym UM musi miec jakas traume po czasach szaroburych opakowan zastepczych poznego PRLu i sie wyzywa teraz...

ale tak to jest jak rodzice nie kupuja w odpowiednim wieku swoim pociechom kolorowanek i kredek..



babaloo - Pon Maj 21, 2007 5:46 pm
Nie no, może to jednak ma jakąś funkcję Żółte może być od gazu Może chodzi o to, żeby nie palić tam ognisk. A fioletowe chyba wynika z tego, że najpierw pomali na czerwono, a potem na żółto .



Kamyk85 - Pon Maj 21, 2007 5:55 pm
A mi się ten żółty zajefajnie podoba
Może to tylko wrażenie spowodowane innym niż szary kolorem, ale serio mi się podoba - pasuje w tamtym miejscu



piotrekb - Pon Maj 21, 2007 6:15 pm
To żółte to zamalowany beton wokół tej studzienki, tam chyba jakiś kolektor czy komora ściekowa. Jak budowali autostradę to, to się pojawiło. Mogli wtedy to wsadzić ciut głębiej i przykryć ziemią. A teraz nie mogli obłożyć tego kostką, więc postanowili pomalować na kolor zbliżony.
Wyszło po uszokowemu czyli...

Reszta Kościuszki przy parku wygląda nawet nawet, za jakiś rok zacznie się zapadać, za dwa szarzeć, za trzy nowe wybory.

Aż strach myśleć jak zabetonują Chopina.



salutuj - Pon Maj 21, 2007 6:15 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jastrząb - Wto Maj 22, 2007 8:46 am

A fioletowe chyba wynika z tego, że najpierw pomali na czerwono, a potem na żółto .

Najpierw na czerwono a potem na żółto to by wyszło pomarańczowo bądź pomidorowo w zależności od proporcji. Żeby było fioletowo potrzebny byłby czerwony z niebieskim. Widać, że nie tylko w urzędzie miasta nie mieli za bajta kolorowanek

Poza tym sama żółta kostka mnie jakoś nie razi, chyba, dlatego, że jest bardzo rzadko spotykana, tak samo jak niebieska czy też zielona, więc jest powiedzmy oryginalna. A do tego, żółta jest na pewno znacznie ładniejsza od szarej.



Jastrząb - Wto Maj 22, 2007 8:57 am

W ubiegłym tygodniu rozpoczęli remont Alei Korfantego (od Karłowicza do Placu Alfreda). Mają kłaść nową nawierzchnię i dobrze, bo dotychczasowa kompletnie się zdeformowała głównie dzięki ciężarówkom, które jeżdżą pomiędzy wydziałami siemianowickiej huty właśnie tędy.
[...]
Remont tego odcinka Korfantego wykonuje MZUiM, ale pracują w składzie ok. 12 osób (1 brygada) i chyba na jedną zmianę - piszę chyba, bo nie za często tamtędy jeżdżę. Jakie są Wasze obserwacje? [...]


Jeżdżę tamtędy do pracy i raczej nikogo tam nigdy nie widuję, ale może to wynika z faktu ekscentrycznych godzin, w których wykonuję moje podróże. Cały ten remont, to jak dla mnie jest tylko facelifting, a na dłuższą metę potrzeba by z alei Korfantego zrobić faktycznie aleję i dobudować drugą jezdnie po drugiej stronie torów tramwajowych oraz na samych torach zlikwidować mijanki (ale to już w gestii Tramwajów Śląskich). Pomiędzy placem Alfreda a planowanym Silesia Atrium (obecnie to się chyba nazywa carbotechnika) na drugą jezdnie miejsce jest zostawione, natomiast pomiędzy Silesia Atrium a Słoneczną pętlą potrzeba by wyburzyć kilka pomniejszych domków, ale jest to do wykonania w linii prostej i bez drastycznych akrobacji.



Darkat - Wto Maj 22, 2007 12:46 pm
jak przejeżdzałem tamtędy to normalnie byłem zaskoczony i wygląda to znacznie lepiej niż by miało być szare i czerwone choć to tylko bauma i ten kolor baumy wygląda tak jakby go pomalowali
Jednak dla mnie najbardziej pozytywną ostatnią inwestycją drogową jest ucywilizowanie skrzyżowania Nasypowej i zjazdu właśnie z Kościuszki poprzez utworzenie wysepki i namalowanie przejścia dla pieszych



Bula - Wto Maj 22, 2007 2:30 pm

jak przejeżdzałem tamtędy to normalnie byłem zaskoczony i wygląda to znacznie lepiej niż by miało być szare i czerwone choć to tylko bauma i ten kolor baumy wygląda tak jakby go pomalowali
Jednak dla mnie najbardziej pozytywną ostatnią inwestycją drogową jest ucywilizowanie skrzyżowania Nasypowej i zjazdu właśnie z Kościuszki poprzez utworzenie wysepki i namalowanie przejścia dla pieszych


Mimo, że nie była to zbyt duża inwestycja, to rzeczywiście bardzo poprawiła bezpieczeństwo pieszych. Już dawno się prosiło o to przejście. Przy okazji trochę przedłużyli chodnik i teraz wszystko jest cacy.

Cyknę coś, bo to w końcu "moja" ulica .



Safin - Wto Maj 22, 2007 8:44 pm
Nagroda Żółtej Betonowej Kostki tylko wtedy gdy ktoś dostanie 10 szeregowych szaraków



Bula - Sob Maj 26, 2007 8:55 pm
Wspomniana wysepka przy zjeździe z Kościuszki na Nasypową.











Bula - Sob Maj 26, 2007 9:08 pm
Remont ul. Opolskiej od Dąbrówki do Sobieskiego.













Czyżby od miejsca gdzie stoją 2 czerwone fury zabrakło im ciemnej kostki??



Ta wygląda jakby ją układały dzieci z przedszkola





Póki co jest średnio, żeby nie mówić źle, ale ocenę się wystawia po skończonych pracach i na to poczekam.
Nie cofniemy już natomiast baumowych chodników w centrum co jest dla mnie totalną porażką!! Przez to, że remont jest teraz przez najbliższe x lat będziemy musieli na to patrzeć, bo nikt nie będzie rozbierał wyremontowanej ulicy.
Również nie jestem w stanie zrozumieć na czym to wszystko polega. Dlaczego ulica mająca może 200-300 metrów ma mieć 2 różne nawierzchnie!!?? No już albo ta kostka, albo asfalt. Kto o tym decydował chyba zapomniał o czymś takim jak ciągłość...
Czyli ogólnie fajnie, że remontują, ale jak popatrzymy co z tego wynika to już nie jest tak fajnie



salutuj - Sob Maj 26, 2007 9:31 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Sob Maj 26, 2007 9:32 pm
25.05.07, 78 dzień robót na całym węźle, 18 przy II etapie

Lecimy

Widok od centrum na remontowany jeden z pasów łącznicy centrum -> Sosnowiec



Szanowny pasażer w okularkach ładnie pozuje do zdjęcia .
Remont nie obejmuje jezdni na samym wiadukcie, która została wymieniona w I etapie. Zmianę nawierzchni widać na dole zdjęcia.



Bardzo spodobało mi się to ujęcie



Na wiadukcie następuje przejazd na lewy pas, a remont przenosi się na prawy.



Ciężko na razie cokolwiek wnioskować...



...patrząc na krawężniki można sądzić, że łącznice się połączą, ale kto to wie...



Pewnie projektant i wykonawcy .
Tu bez problemu powinny się zmieścić 3 pasy.



Tu już nie za bardzo. Zatem zwężenie?? A może jeszcze ten fragment poszerzą??



Od niebieskiego kabla (??) na poprzednim zdjęciu wbijane są druty (??) w ziemię. Przy DTŚ-ce takie coś robiono pod ekrany, ale czy salony po prawej pozwolą się zasłonić??!! A może przezroczyste??



Wbijanie kolejnych







I jak to tu będzie wyglądać?? Projektant jak i wykonawca pewnie mnie oleją, więc idę do wróżki



Rzut za plecy



No i łącznica Mysłowice -> Sosnowiec nie wymagająca raczej komentarza.















absinth - Nie Maj 27, 2007 9:07 am
ech...
widze ze behaton kontratakluje na Opolskiej...

szkoda bo to juz jest ulica ktora zasluguje jesli nie na granit to przynajmniej na jakies ladniejsze kostki betonowe...



salutuj - Nie Maj 27, 2007 9:57 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Nie Maj 27, 2007 10:01 am
no zgadzam sie przy czym przepuscilem juz moja wypowiedz przez filtr "uwaga! mieszkasz przeciez w Katowicach"



salutuj - Nie Maj 27, 2007 11:13 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Pon Maj 28, 2007 10:08 pm
wymiana nawierzchni na Granicznej:




gladiator79 - Wto Maj 29, 2007 12:48 pm
Może ktoś wie jak będzie wyglądał ten remont na Granicznej? Czy mają zamiar wymienić nawierzchnię na całym niedokończonym odcinku czy tylko ten kawałek koło szkoły? Na jak długo przewidują prace?



macu - Wto Maj 29, 2007 7:23 pm
Rozpoczęto remont ul. Dąbrowskiego. Od strony Plebiscytowej zerwano część nawierzchni jezdni, krawężniki i chodniki. Tak więc niedługo cały kwartał będzie domknięty.



Bartosz W. - Śro Maj 30, 2007 7:22 am
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Katowice: przebudowa ul. Andrzeja na odcinku od ul. Kościuszki do ul. Skłodowskiej wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego

Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, do kontaktów: p. Jacek Mizdalski, ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 256 99 01, fax (032) 256 98 47, e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl.

[...]



d-8 - Śro Maj 30, 2007 5:21 pm
^^^ hmmm na tej czesci Andrzeja jest kostka. stan jest sredni ze tak powiem ale ciekaw jestem czy zerwa kostke i wyleja asfalt czy tez poloza kostke od nowa ?

jak juz zabrano sie za Andrzeja to mozna by tez ciachnac Batorego. sam srodek miasta a wyboje nieziemskie!



salutuj - Śro Maj 30, 2007 5:41 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Śro Maj 30, 2007 5:46 pm
no coz - czyli mix z cyklu asfalt und bauma.

szkoda. na tej ulicy nie ma zadnego wielkiego ruchu. kostka niczemu i nikomu by nie przeszkadzala.



Bula - Śro Maj 30, 2007 6:32 pm
Rzeczywiście niektóre remonty nie są przeprowadzane tak jakbyśmy tego chcieli o czym sam wielokrotnie wspominałem, ale trzeba powiedzieć, że ostatnimi czasy dużo się remontuje ulic/uliczek w centrum, czego jeszcze rok, dwa lata temu nie było. Wystarczy powiedzieć o: Wojewódzkiej i do niej prostopadłych, Zabrska, Opolska, teraz Graniczna, Dąbrowskiego, Andrzeja.



Jaimar - Śro Maj 30, 2007 8:14 pm
O ile remont ulic pomiędzy Wojewódzką a Jagiellońską mi sie podobał (no może poza tymi lampami w stylu Ludwika któregośtam - w dodatku z pianki poliuretanowej) to likwidacja bruku na Andrzeja jest dla mnie barbarzyństwem. Czemu nie może być tak jak na Opolskiej od Sokolskej do Sobieskiego - zwłaszcza że kamienice na Andrzeja są o wiele fajniejsze ?



absinth - Śro Maj 30, 2007 9:09 pm
@ Bula

problemem jednak jest jakosc tych remontow

w centrum do ktorego zaliczam juz Andrzeja nie powinno byc w ogole betonowych kostek brukowych tylko plyty granitowe!



Bula - Czw Maj 31, 2007 4:02 pm

@ Bula

problemem jednak jest jakosc tych remontow

w centrum do ktorego zaliczam juz Andrzeja nie powinno byc w ogole betonowych kostek brukowych tylko plyty granitowe!


To samo na Opolskiej, Zabrskiej... i tak można wymieniać.



Jaimar - Pią Cze 01, 2007 7:21 am
^^ W zasadzie w większości tych miejsc granit już jest / był - tyle że pod warstwą asfaltu.
W końcu jakieś 100 lat temu władze miasta wydały kosmiczną ilość marek na wybrukowanie w zasadzie całego miasta. Pod względem bruku byliśmy wtedy chyba w czołówce miast Rzeszy



Jastrząb - Nie Cze 03, 2007 11:50 am
A ja jeszcze przypomnę, że zamiast brukować uliczki w centrum, o małym natężeniu ruchu, brukuje się pasy dla autobusów przy rondzie. Ludzie, gdzie tu jest jakiś sens?



babaloo - Nie Cze 03, 2007 4:38 pm

A ja jeszcze przypomnę, że zamiast brukować uliczki w centrum, o małym natężeniu ruchu, brukuje się pasy dla autobusów przy rondzie. Ludzie, gdzie tu jest jakiś sens?

Hehe, w ogóle się na tym nie znam ale to rzeczywiście wydaje się tak absurdalne, że może jest w tym jakiś sens



salutuj - Nie Cze 03, 2007 6:15 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Jaimar - Nie Cze 03, 2007 7:45 pm
Zresztą po "rozbiórce" części placu z parkingiem pod budowę przedłużenia Grundmanna do Sądowej zostało mnóstwo świetnej kostki granitowej - i to chyba ona właśnie leży teraz na przystankach.



Bartosz W. - Wto Cze 05, 2007 6:38 am
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - roboty budowlane

Katowice: Przebudowa ul Reymonta w Katowicach wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Ligonia

Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, do kontaktów: mgr inz Grzegorz Nawrat, ul. Józefy Kantorówny, 40-381 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 256 99 01, fax (032) 256 98 47, e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl.

Data udzielenia zamówienia: 29.05.2007.



Bartosz W. - Wto Cze 05, 2007 6:44 am
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Katowice: przebudowa ul. Chrobrego na odcinku od ul. Chorzowskiej do ul. Tysiąclecia

Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, do kontaktów: p. Jacek Mizdalski, ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 256 99 01, fax (032) 256 98 47, e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl.

Całkowita wielkość lub zakres: ROBOTY DROGOWE

1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 1475m3

2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej na gł. 5cm - 1072m2,

3. Ułożenie krawężników betonowych 15x22 i 15x30 na ławie betonowej - 943mb,

4. Obrzeża betonowe 30x8 na ławie betonowej - 612mb,

5. Ułożenie ścieku z elem. bet. gr. 10cm - 404mb,

6. Jezdnia:

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 32cm - 1414m2,

Ułożenie podbudowy z betonu asfaltowego gr. 7cm - 1414m2,

Wyrównanie podbudowy mieszanką mineralno-asfaltową - 93t,

Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 6cm - 1414m2,

Ułożenie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5cm - 478m2,

Ułożenie w-wy SMA gr. 3cm - 2009m2,

7. Chodnik:

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm - 1283m2,

Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 1183m2,

8. Parkingi - 766m2,

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 29cm,

Ułożenie nawierzchni z kostki kolorowej gr. 8cm.



d-8 - Wto Cze 05, 2007 8:57 am
Graniczna na Paderewie - remontu ciag dalszy rowniez.

w Kato na osiedlach jest mnostwo drog wyremontowanych i ich stan jest po prostu dobry. sporo wyremontowanych ulic jest na Witosa, Giszowcu, Tysiacleciu... i w sumie dobrze. tempo zuzycia takich osiedlowych ulic jest nieco mniejszy niz tych przelotowych i glowniejszych wiec to na lata cale powinno sluzyc.

w innych miastach pod tym wzgledem z tego co widzialem jest znacznie biedniej.



Safin - Wto Cze 05, 2007 9:14 am
Oj jest bardzo biednie- nie chce uogólniać, ale juz kilka minut od centrum Krakowa, można stracić resory na tamtejszych dziurach. U nas dbałość o osiedla jest az zbytnia, jesli przyrównac je do centrum.

Ale rzeczywiscie, moje osiedle-Witosa, ma regularnie wymieniane chodniki na kostke betonowa, parkingow duzo, zielen jako tak zadbana[choc tutaj chyba ciagle najwiecej do roboty], drogi coraz lepsze-z malymi wyjatkami, ale tam sa "problemy prawne"- bardzo dobrze zadbane place zabaw, nowe boiska. Mit biednego Śląska na Katowickich osiedlach jakoś nie bardzo sie potwierdza. I tym trzeba sie chwalić.



babaloo - Wto Cze 05, 2007 11:18 am





bluszczyk - Śro Cze 06, 2007 1:47 pm
czy ktos przejezdzal w nocy z 05 na 06 czerwca ulica graniczna, na odcinku pogotowie - rondko w kierunku wyjazdu na górnosląska. W nocy jacys debilni drogowcy pokryli zewana warstwe tej drogi jakąś mazią typu smoła. Nie bylo zadnych informacji iz cos takiego jest polozonego na drodze, i niestety wpkowalem sie na ta nawierzchnie przez co mam teraz zniszczone opony. Spotkala kogos moze taka przygoda?????? ehhhhh w piatek mam dzwonic do MZUiM , bede chcial zglosic szkode. Wiec jesli kogos spotkalo takie nieszczescie to prosze o jakis kontakt... wspolnymi silami moze cos wiecej sie wskura



Taczq - Śro Cze 06, 2007 8:09 pm
układają kostke granitową pomiędzy ul. Szafranka a ul. Zacisze(miedzy MHK a tylnim wejsciem do symfonii). Będzie ładny szeroki chodnik, z zielenią + są kable do latarń(któych tam nigdy nie było)



salutuj - Śro Cze 06, 2007 8:46 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



koniaq - Śro Cze 06, 2007 9:24 pm

układają kostke granitową pomiędzy ul. Szafranka a ul. Zacisze(miedzy MHK a tylnim wejsciem do symfonii). Będzie ładny szeroki chodnik, z zielenią + są kable do latarń(któych tam nigdy nie było)

sorki ale nie mam pojecia gdzie to



salutuj - Śro Cze 06, 2007 9:36 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



koniaq - Śro Cze 06, 2007 9:54 pm
aaa juz wiem , a nie jest to przypadkiem czesc projektu symfonii ? Watpie by Miasto samo z siebie ukladalo granitowe płytki :]



salutuj - Śro Cze 06, 2007 10:59 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Czw Cze 07, 2007 12:25 pm

czy ktos przejezdzal w nocy z 05 na 06 czerwca ulica graniczna, na odcinku pogotowie - rondko w kierunku wyjazdu na górnosląska. W nocy jacys debilni drogowcy pokryli zewana warstwe tej drogi jakąś mazią typu smoła. Nie bylo zadnych informacji iz cos takiego jest polozonego na drodze, i niestety wpkowalem sie na ta nawierzchnie przez co mam teraz zniszczone opony. Spotkala kogos moze taka przygoda?????? ehhhhh w piatek mam dzwonic do MZUiM , bede chcial zglosic szkode. Wiec jesli kogos spotkalo takie nieszczescie to prosze o jakis kontakt... wspolnymi silami moze cos wiecej sie wskura

Ja wczoraj jechałem graniczną i w ciągu dnia też wydawało mi się, że coś jest nie tak. Opon raczej nie zniszczyłem ale nie wyglądało to najlepiej...



Bartosz W. - Pią Cze 08, 2007 8:41 am
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Katowice: przebudowa ul. Sienkiewicza na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Powstańców wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego

Publikacja obowiązkowa.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) Nazwa, adresy i osoby upoważnione do kontaktów: Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach, do kontaktów: p. Jacek Mizdalski, ul. Józefy Kantorówny 2a, 40-381 Katowice, woj. śląskie, tel. (032) 256 99 01, fax (032) 256 98 47, e-mail: przetargi@mzum.katowice.pl.

Adresy internetowe

Ogólny adres internetowy zamawiającego (URL): www.mzum.katowice.pl

Adres profilu nabywcy (URL): www.mzum.katowice.pl/zamowienia.html

Adres internetowy, pod którym dostępne są informacje dot. dynamicznego systemu zakupów (URL):

Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów.

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub oferty należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla osoby upoważnionej do kontaktów.

2) Rodzaj zamawiającego i główny przedmiot lub przedmioty działalności: Administracja samorządowa; Budownictwo i obiekty komunalne.

Zamawiający dokonuje zamówienia w imieniu innych zamawiających: Nie.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Opis

1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: przebudowa ul. Sienkiewicza na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Powstańców wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego.

1.2) Rodzaj zamówienia oraz miejsce wykonania robót budowlanych, realizacji dostaw lub świadczenia usług: roboty budowlane, wykonanie.

Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych: Katowice.

1.3) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego.

1.4) Informacje na temat umowy ramowej:

Czas trwania umowy ramowej:

Wartość umowy ramowej:

Częstotliwość oraz wartość zamówień, które zostaną udzielone:

1.5) Określenie przedmiotu zamówienia: Przebudowa ul. Sienkiewicza na odcinku od ul. Jagiellońskiej do ul. Powstańców wraz z modernizacją oświetlenia ulicznego.

1.6) Informacja o oświadczeniach i dokumentach potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego: Brak wymagań.

1.7) Wspólny słownik zamówień (CPV): 45.23.31.40, 45.31.43.00, 45.31.61.10.

1. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

1.9) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.

2) Wielkość lub zakres zamówienia

Całkowita wielkość lub zakres: ROBOTY DROGOWE

1. Roboty rozbiórkowe i ziemne z odwozem - 1387m3

2. Sfrezowanie nawierzchni asfaltobetonowej - 1692m2,

3. Ułożenie krawężników kamiennych 15x22 i 20x25 na ławie betonowej - 532mb,

4. Jezdnia - 1231m2:

Ułożenie w-wy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 5cm,

Ułożenie w-wy SMA gr. 3cm,

5. Wjazdy + stanowiska postojowe:

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 27cm - 286m2,

Wyrównanie podbudowy klińcem na śr. gr. 10cm - 65m2,

Ułożenie nawierzchni z bkb gr.8cm - 839m2,

6. Chodnik - 1732m2,

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 15cm,

Ułożenie nawierzchni z kostki gr. 8cm.

7. Rampy i przejścia - 154m2,

Ułożenie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 40cm,

Ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej gr. 8cm.

ROBOTY ELEKTRYCZNE

Ułożenie kabla wielożyłowego - 60m,

Ustawienie słupów oświetleniowych - 9szt. i montaż opraw oświetleniowych - 18szt.

3) Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Wymagany; okres w dniach: 70



absinth - Pią Cze 08, 2007 12:49 pm
fotka z remontu ul. Reymonta





Bula - Pią Cze 08, 2007 9:50 pm
Remont ulicy Dąbrowskiego















Jak widać dopiero zaczęli.

absinth, na jakim odcinku jest teraz remontowana Reymonta bo zupełnie o niej zapomniałem będąc w okolicy dzisiaj.

A odnośnie kolejnych przetargów, to niedługo spory kawałek miasta będzie naprawdę fajnie wyglądał. W sumie rzecz rzadko u nas spotykana czyli ciągłość inwestycji. Widać w tym jakąś myśl i sens.



absinth - Pią Cze 08, 2007 10:19 pm
Reymonta remontuja na odcinku na wysokosci Sejmu Slaskiego



Bula - Pią Cze 08, 2007 10:36 pm
Remont ul. Granicznej 08.06.07

Na początek rondo



A to efekt tego o czym pisał bluszczyk i o czym się sam też przekonałem. Pasy wyglądają tak



A powinny tak (po drugiej stronie ulicy)



Gdzie jest ścieżka rowerowa!!!!!?????



Idziemy dalej





Przystanek na szczęście będzie z betonu albo kostki (nie bkb )



ŚCIEŻKA DLA ROWERÓW!!!!



Tu kawałek nietknięty



A tu tknięty





Wracamy











Może nie ma miejsca na ścieżkę







Ale się wk&%$#@em z tą ścieżką. Jutro jak nie zapomnę piszę do UM, bo to jest skandal. Tym bardziej, że na wyremontowanej już części jest i to całkiem nieźle jak na Katowice zrobiona ścieżka. Jak odpiszą, że nie ma bo nie to gazety, TV, Putin, Bush i kij wie co jeszcze ale tego zostawić nie można.



Bula - Pią Cze 08, 2007 11:10 pm
08.06.07, 92 dzień robót na całym węźle, 32 w II etapie

Dzisiaj zaczynamy z drugiej strony bo znalazłem lepszą miejscówkę na parkowanie



3 pasy wejdą bez problemu







Jezdnia zostanie trochę podniesiona, jak prawie każda podczas tego remontu





A na dole już zielono







A teraz główny punkt programu, czyli...



...łącznica Mysłowice -> Sosnowiec gotowa!!!! Normalnie ekspres, albo i nawet szybciej









Równo??



Idealnie





Bula - Pią Cze 08, 2007 11:19 pm
Opolska skończona

Trochę na nią ponarzekałem ostatnio i zgodziliśmy się, że niektóre rzeczy powinny być inaczej zrobione i jak najbardziej przy tym zostaję, ale muszę powiedzieć, że na dzień dzisiejszy ogólne wrażenie wizualne jest bardzo pozytywne. Z resztą zobaczcie sami























Bula - Pią Cze 08, 2007 11:35 pm
absinth zrobił fotkę z góry, to ja z dołu . Nowa ulica przy gwiazdach.



Śmiać się czy płakać??



Kolejne genialne rozwiązanie... tylko czego??



Sama ulica



Tą też chyba wydłużyli. Wydaje mi się, że nie była aż do tego miejsca zrobiona.





salutuj - Pią Cze 08, 2007 11:36 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Pią Cze 08, 2007 11:57 pm

układają kostke granitową pomiędzy ul. Szafranka a ul. Zacisze(miedzy MHK a tylnim wejsciem do symfonii). Będzie ładny szeroki chodnik, z zielenią + są kable do latarń(któych tam nigdy nie było)

Potwierdzam









Może z tego coś być



salutuj - Pią Cze 08, 2007 11:58 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Bula - Sob Cze 09, 2007 12:11 am
Jak najszybciej. Tak samo z Kolejową, ale tam chociaż są plany. Tu na razie nic



Safin - Sob Cze 09, 2007 12:35 pm
Wielkie dzieki Bula
grono fotoreporterów nam sie rozszerza! Bombowa relacja, a szczegolnie ilosc postów
=================

Katowice konsekwentnie poprawiaja sie od tej mnie potrzebnej storny.
Trzeba pogratulowac jednak tego, ze buduja sie drogi, korków prawie nie ma, coraz wiecej nowych chodników, coraz lepiej z jakoscia.

Tylko taka zagwostka; jak określilibyście nasza Katowicką demokrację? Schizofremiczną? Pomyłkową?
Cały lud Katowicki pragnie rynku. Zamiast tego dostaje remonty uliczek z dala ścisłego centrum oraz mistyczne naprawy kanalizacji, obskurne koryto Rawy-powszechnie nielubianej. A mimo to Prezydent Uszoka ma ogromne poparcie i wygrywa w cuglach. To jakis fatalizm chyba u tych negatywnie nastawionych
W kazdym razie, miasto sie (za wolno) poprawia, no i jest bardzo zabawnie!



Safin - Sob Cze 09, 2007 12:41 pm
Trzeba tam było skrzyzowanie bezkolizyjnym uczynic, wtedy gdy kopano wiadukt kolejowy nad Armii Krajowej, wystarczyłoby 200 me dalej pociagnac wykop ;/



salutuj - Sob Cze 09, 2007 1:49 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tequila - Nie Cze 10, 2007 10:07 am

Trzeba tam było skrzyzowanie bezkolizyjnym uczynic, wtedy gdy kopano wiadukt kolejowy nad Armii Krajowej, wystarczyłoby 200 me dalej pociagnac wykop ;/

I oczywiście znaleźć miejsce dla zjazdów i wyjazdów - od Ligoty masz Famur po prawej i domy mieszkalne po lewej. Od Piotrowic jedynie po prawej stronie szło coś upchnąć likwidując spożywczaka i część terenów zielonych. Po lewej już gorzej po jest ta pseudo stacja. Równie skomplikowana sprawa jest z dojazdami od Brynowa i ze strony Mikołowa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 5 z 15 • Wyszukano 3049 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.