ďťż
[Katowice] Remonty ulic i przebudowa dróg



Wit - Wto Lip 13, 2010 8:45 pm
Bagienna, Korfantego, Mikołowska - w tych miejscach pojawią się drogowcy
Justyna Przybytek

2010-07-09 06:46:03



Miejski Zarząd Ulic i Mostów pali się tego lata do roboty. Dopiero w zeszłym tygodniu pisaliśmy o kilku planowanych w najbliższych dniach remontach, a już wiadomo, że szykują się kolejne.

W poniedziałek ciasno będzie na ul. Bagiennej. Tego dnia MZUiM przekazuje plac budowy. Remont potrwa 20 dni. Roboty będą prowadzone z zachowaniem ruchu. Będzie tu wymieniana nawierzchnia, gdyż ta, po której jeździmy obecnie ma 15 lat. Przy okazji przebudowy wzdłuż ulicy zostanie też wymienione oświetlenie.

Również w przyszłym tygodniu drogowcy zajmą się nawierzchnią rynku. Wymieniana będzie nawierzchnia w miejscu, gdzie obecnie znajduje się parking, czyli przed Domem Prasy. Roboty potrwają dwa dni, parking zostanie zlikwidowany.

- To prace, które mają przygotować nawierzchnię
dla autobusów komunikacji publicznej, które będą tędy jeździły w czasie przebudowy dworca PKP. W miejscu parkingu powstanie tymczasowy przystanek autobusowy - wyjaśnia Piotr Handwerker, dyrektor MZUiM.

W drugiej połowie lipca czeka nas znacznie więcej zamieszania na drogach. Roboty ruszą na al. Korfantego. Nawierzchnia będzie zrywana na odcinku alei od ul. Katowickiej do Ronda. Prace, tradycyjnie z zachowaniem ruchu, potrwają tydzień.

W tym samym czasie drogowcy zajmą się przebudową sygnalizacji świetlnej i regulacją łuku skrzyżowania ul. Mikołowskiej z Kopernika. To remont prowadzony także pod kątem przebudowy dworca PKP. Ze skrzyżowania będą korzystały autobusy, które teraz, zwłaszcza te przegubowe, mają problem, aby w nie wjechać. W MZUiM jednak uspokajają, że te prace będą prowadzone w nocy, więc nie zablokują ruchu na Mikołowskiej. Podobnie zresztą pracują drogowcy na placu Wolności, gdzie remontowana jest nawierzchnia (nowa ma służyć przez dwa lata) i powstają zatoki autobusowe. Podobne prace trwają przy ul. Rzepakowej.

Kolejny plac przebudowywany w Śródmieściu to plac Miarki. Roboty ruszą tu w przyszłym tygodniu. Wy-mienione zostaną chodniki po północnej i południowej stronie placu oraz nawierzchnia między placem a ul. Kościuszki, Wita Stwosza i Kochanowskiego. Remont chodników szykuje się wzdłuż ul. Damrota, ale tylko od strony Biblioteki Śląskiej. W tej okolicy będzie się sporo działo. W środę rusza bowiem wymiana nawierzchni na ul. Przemysłowej.

Drogowcy nie odpuszczają też kierowcom w dzielnicach, choć tu remontów jest znacznie mniej niż w Śródmieściu. Rozpoczęły się już prace %07na placu Wyzwolenia w Nikiszowcu. Potrwają około 70 dni. Docelowo chodniki wokół placu mają być granitowe, a nawierzchnia jezdni z kostki granitowej.

Trwają też procedury przetargowe na kolejne remonty, które mają być prowadzone latem, termin rozpoczęcia robót zależy jednak od terminu rozstrzygnięcia przetargów. I tak w Murckach szykuje się remont ul. Solskiego, a w Giszowcu - Kosmicznej. W Ochojcu natomiast wymieniana będzie nawierzchnia ul. Radockiego na odcinku od ul. Szewskiej do kościoła, do tego przebudowane zostanie oświetlenie uliczne i kanalizacja deszczowa od ul. Szewskiej do ul. Bażantów. Do 1 września ma się zakończyć budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Boya-Żeleńskiego i Migdałowców w Kostuchnie. - Apelowali o to mieszkańcy. W okolicy ruch samochodów jest coraz większy, a przez skrzyżowanie dzieci chodzą do szkoły. Chcemy, aby przed 1 września ta droga była już dla nich bezpieczna - wyjaśnia Handwerker.

Już w przyszłym tygodniu zostanie przekazany plac budowy na ul. Krzyżowej. Przez około 40 dni drogowcy będą przebudowywali tu chodniki oraz jezdnię.

Drogowcy weszli też już na ul. Bankową. Firma Drogpol będzie tu budowała deptak dla studentów. Na razie na ulicy trwają prace rozbiórkowe.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=858




Maciek2207 - Nie Lip 18, 2010 6:42 pm
"...Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Słonecznej w Katowicach na odc. od ul. Józefowskiej do ul. Ściegiennego..."
Nareszcie...

"...
Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Kościuszki w Katowicach na odc. od ul. Armii Krajowej do granicy miasta..."

A to mnie przeraża - po co to remontować skoro będzie tam gruntowna przebudowa w ciągu DK81



Fabiano - Czw Lip 22, 2010 9:59 am
to samo przecież zrobili na ul. kolejowej. Najgorsze jest to ze remontują drogi które , nie potrzebują zmiany nawierzchni. Zamiast sie zając ulicami ktore są w stanie opłakanym



Fabiano - Pią Sie 13, 2010 6:45 pm
Po długich latach jazdy slalomem po ulicy Radockiego wzięli się za remont, wymieniają kable sieć energetyczną i kanalizacje. niestety z tego co dowiedziałem się ze droga będzie robiona tylko od Szewskiej do kościoła




Darkat - Sob Sie 14, 2010 12:06 pm
ponadto zauważyłem że chyba jest robiona Lompy na odcinku od Ligonia do Powstańców. Chodniki to kostka betonowa ale taka jaką zastosowano na Powstańców od Francuskiej w kierunku Paderewy (lubię tą kostkę ) , krawężniki granitowe.
Robią też chodnik na Granicznej (syfna kostka Bauma ), taką samą zastosowali na placu Miarki

Z ciekawostek dokończaja remont AK w Kostuchnie. Acha no i Rzepakowa która potrzebowała remontu.
Szkoda że Radockiego faktycznie nie jest remontowana od razu cała. Duża ilość podrzędnych uliczek jest wyremontowana a taka główna ulica na dużym osiedlu nie



Wit - Czw Sie 26, 2010 9:19 am
Korek na DK 86, objazd w Brynowie
Justyna Przybytek

Wczoraj 23:47:54 , Aktualizacja dzisiaj 01:01:03



Od dziś ciasno będzie na drodze krajowej 86, czyli na trasie z Tychów do Katowic. Drogowcy będą tu wymieniać nawierzchnię na jezdni w kierunku Katowic.
Roboty będą prowadzone na wysokości Murcek na kilometrowym odcinku od ul. Kołodzieja do Górniczego Stanu.

- Potrwają pięć dni. Będą prowadzone z zachowaniem ruchu, czyli jeden pas jezdni będzie cały czas przejezdny - obiecuje Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach. Wczoraj rano zakończył się remont na DK 86, ale na ulicy Roździeńskiego, bliżej centrum Katowic. Tu zrywana była nawierzchnia na 250 metrach drogi, od węzła z ul. Bagienną w stronę Sosnowca. Remont wykonano w rekordowym tempie 24 godzin.

Dłużej potrwają roboty w Brynowie. Zostanie tu dziś zamknięta ul. Ligocka, od ul. Dziewięciu z Wujka do Załęskiej. Utrudnienia są związane z planowanym remontem wiaduktu nad torami kolejowymi. Wiadukt został uszkodzony w wyniku szkód górniczych. Ligocka zamknięta ma być przez miesiąc.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html



Wit - Pon Sie 30, 2010 10:11 am
Drogowcy lubią Katowice
Justyna Przybytekk

Wczoraj 18:29:26 , Aktualizacja wczoraj 18:37:47



Utrudnienia na DK 86, Ligocka w Brynowie nieprzejezdna, a w okolicach katowickiego Rynku... dziury

Niecałe 24 godziny trwały utrudnienia w ruchu na DK 86, czyli na ulicy Roździeńskiego. Wymiana nawierzchni była tu prowadzona na 250 metrach, od węzła z ul. Bagienną w kierunku Sosnowca. Od czwartku trwają roboty też na DK 86, ale na wysokości Murcek, na kilometrowym odcinku od ul. Kołodzieja do Górniczego Stanu. Wymiana nawierzchni na jezdni w kierunku Katowic ma potrwać pięć dni.

- Jeden pas ruchu będzie cały czas przejezdny - zapowiada Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach.

Jutro trzeba się szykować na utrudnienia na ul. Oswobodzenia w Janowie. Remontowana będzie droga od ul. Leśnego Potoku do Grodowej. Już 6 września roboty ruszą na ul. Obrońców Westerplatte w Roździeniu. Od czwartku zamknięta miała być też ul. Ligocka w Brynowie. Nieprzejezdna jest na odcinku od ul. Dziewięciu z Wujka do ul. Załęskiej. Utrudnienia są związane z remontem wiaduktu nad torami kolejowymi. Wiadukt został uszkodzony w wyniku szkód górniczych. Ligocka zamknięta ma być przez miesiąc.

Roboty trwają też na ul. Lompy na odcinku od Urzędu Wojewódzkiego do ul. Powstańców. Remont nawierzchni potrwa 20 dni. - Zakończone są już prace na ul. Rzepakowej, Kłodnickiej i na ul. Kościuszki - wymienia dyrektor MZUiM. Finiszują też roboty związane z wymianą nawierzchni na ul. 1 Maja na odcinku od Bogucickiej do Staszica. Do 1 października zakończą się prace na pl. Wyzwolenia w Nikiszowcu oraz przebudowa ul. Bankowej w centrum.

Rozkopane są nadal okolice rynku. Na Pocztowej oraz Młyńskiej trwa przekładanie sieci. To prace przygotowawcze do przebudowy dworca i budowy na pl. Szewczyka galerii handlowej. Na Pocztowej roboty zleca Vattenfall. Lada dzień przesuną się na Młyńską i na 3 Maja. Na Młyńskiej pracują już gazownicy.

http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html



salutuj - Pon Sie 30, 2010 1:13 pm
ciekawe czy dla kontrastu od elegancko zrobionej Jagiellońskiej Lompy potraktują po macoszemu.



1976_darek - Czw Wrz 09, 2010 2:09 pm
Czy w jakichkolwiek planach ujęte jest jakieś nowocześniejsze rozwiązanie dla obecnego skrzyżowania DK86 z ulicą Górniczego Dorobku na Giszowcu?
I przy okazji inny kawałek DK86 - czy może planowane jest zastąpienie innym rozwiązaniem przejścia dla pieszych pomiędzy Murckami a zjazdem na Kostuchnę? Gdyby te dwa elementy przebudować byłby niezły kawałek bezkolizyjnej drogi (od granicy Będzina z Sosnowcem do tyskiego Wartogłowca; a po przebudowie DK1 i DK86 w Tychach aż do Kobióra).



SPUTNIK - Śro Wrz 29, 2010 10:07 pm
to co się dzieje od paru dni w Katowicach to jakaś masakra.

jechałem dzisiaj 45 min z paderewskiego na sokolską !



Bartek - Czw Wrz 30, 2010 5:36 am

to co się dzieje od paru dni w Katowicach to jakaś masakra.

jechałem dzisiaj 45 min z paderewskiego na sokolską !


Od poniedziałku będzie jeszcze gorzej. Cóż kłania się brak inwestycji w komunikacje miejską, a tylko w drogi...



d-8 - Czw Wrz 30, 2010 6:32 am
ale o co chodzi ?
czy wszyscy nagle sobie przypomnieli, ze posiadaja samochod ?
tunel jest otwarty a cale srodmiescie po prostu stoi, z pl. wolnosci na rondo jedzie sie jakies 20-30 minut !



heniek - Czw Wrz 30, 2010 6:51 am

ale o co chodzi ?
czy wszyscy nagle sobie przypomnieli, ze posiadaja samochod ?
tunel jest otwarty a cale srodmiescie po prostu stoi, z pl. wolnosci na rondo jedzie sie jakies 20-30 minut !

Chyba troszkę przesadzasz



Darkat - Czw Wrz 30, 2010 10:45 am

to co się dzieje od paru dni w Katowicach to jakaś masakra.

jechałem dzisiaj 45 min z paderewskiego na sokolską !


a jakimi ulicami jechałeś i czym.

ps. na szczęście w Katowicach można sensownie rozwiązać komunikację samochodową w centrum. Wrocław czy Kraków to niestety już mają przechlapane. No ale u nas to potrzeba prezydenta z wizją. Na razie Godlewski ma jakieś wizje ze swoim byłym miejscem pracy. Zobaczymy czy wyjdzie na miasto



SPUTNIK - Czw Wrz 30, 2010 11:04 am
samochodem, przebijałem się standardowo od granicznej do sokolskiej przez moniuszki i na samej warszawskiej stałem 25 min



Darkat - Czw Wrz 30, 2010 11:53 am
no to dostaniesz ochrzań ode mnie Tyle razy się mówi żeby nie robić tranzytów w centrum. Że samochód w centrum zabija to centrum. Co cie podkusiło
Z Paderewskiego można by było dwojako jechać. Na skróty Graniczną do DTŚ a potem dojechać do Sokolskiej. A najlepiej jak chcesz się dostać do pl. Wolności to zjeżdżasz na Grundmanna ( w ten sposób bezkolizyjnie omijasz rondo ) i potem albo Gliwicką albo Opolską.
Druga wersja jako cywilizowany obywatel tego miasta. Jedziesz graniczną do A4, potem DK86 i następnie zjeżdżasz na DTŚ i potem jedziesz jak w wersji pierwszej.

A dlaczego są korki to prosta odpowiedź. Niepotrzebnie się wpuszcza samochody do ścisłego centrum. Po prostu brak parkingów. W tej chwili ludzie jeżdżą po centrum żeby znaleźć parking
Podam przykład o którym właśnie pisałem na Wojewódzkim Portalu Komunikacyjnym.
Gdyby był parking podziemny pod rynkiem to. Likwidujesz parkingi na Warszawskiej, Pocztowej, Mickiewicza, Dworcowej, Młyńskiej. Zamykasz do ruchu wszystkie te ulice. Przy czym Mickiewicza pozostaje dla komunikacji miejskiej. I jest problem rozwiązany.
Na WPK jeden forumowicz pisał że on z Powstańców do Zagłębia jedzie przez 1 maja bo jak zrozumiałem na A4 i DK86 to za dużo zmienia pasów. No po prostu idioctwo. Po to męczymy się z drogami szybkiego ruchu blisko centrum żeby z nich korzystać. Dlatego u nas łatwo to można rozwiązać. Problem to ma Wrocław



Maciek B - Czw Wrz 30, 2010 12:28 pm
@Darkat
Twe generalne wnioski są słuszne, natomiast to co się działo chociażby wczoraj to jakaś anomalia była. Nie wierzę, że z tychże generalnych powodów, np korek na Chorzowskiej w stronę centrum sięgał wejścia głównego WPKiW.



wojteks86 - Czw Wrz 30, 2010 12:36 pm
jechalem wczoraj rano srednicowka, byla stluczka na wysokosci zjazdu do silesii wiec caly jeden pas byl zablokowany przez dlugi czas
w drodze powrotnej stluczka znowu w druga strone tuz przy rozjezdzie na gliwice i chorzow



Darkat - Czw Wrz 30, 2010 12:36 pm
pewnie był jakiś wypadek. No niestety trzeba przyjąć do wiadomości że jak są sytuacje awaryjne to wszystko leży. Nie wierzę że było więcej samochodów niż zwykle jest



d-8 - Czw Wrz 30, 2010 2:03 pm

ale o co chodzi ?
czy wszyscy nagle sobie przypomnieli, ze posiadaja samochod ?
tunel jest otwarty a cale srodmiescie po prostu stoi, z pl. wolnosci na rondo jedzie sie jakies 20-30 minut !

Chyba troszkę przesadzasz



salutuj - Czw Wrz 30, 2010 2:05 pm

@Darkat
Twe generalne wnioski są słuszne, natomiast to co się działo chociażby wczoraj to jakaś anomalia była. Nie wierzę, że z tychże generalnych powodów, np korek na Chorzowskiej w stronę centrum sięgał wejścia głównego WPKiW.

rok temu w okol 1 października było to samo.
to jest jakiś syndrom powakacyjny chyba.



SPUTNIK - Czw Wrz 30, 2010 4:18 pm
@darkat

mieszkam w centrum i załatwiam dziesiątki spraw w centrum.

dzisiaj od strony mysłowic korek do kato był już od orlenu



Fabiano - Czw Wrz 30, 2010 5:45 pm
moim zdaniem , wszyscy zauważyli jakie Katowice są wspaniałe , przyjazne , czyste , odrestaurowane i po prostu chce się tu mieszkać , chciał bym doczekać takiej chwili



michael_siberia - Czw Wrz 30, 2010 5:51 pm
Hehe, studenci zjechali do Katowic, a teraz na studia idzie pokolenie wychowane w kabinie samochodu osobowego

BTW dzisiaj pod AE (od jutra - UE ) ok. 15:10 korek na Bogucickiej do wjazdu na DTŚ sięgał... wejścia do budynku "A"! (w zeszłym roku był jakieś połowę mniejszy).



mark40 - Czw Wrz 30, 2010 6:27 pm
W Batorym to samo. Dziś po 15:00 ulicą Batorego odcinek 2 km jechałem prawie pół godziny. Nigdy tak nie było, dopiero po 16:00 tworzyły sie korki.



Bartek - Czw Wrz 30, 2010 6:41 pm
Jak się cieszę że pociągiem jeżdżę



adas3 - Czw Wrz 30, 2010 7:05 pm
No ja sobie wybrałem trasę samochodem (zazwyczaj jest autobus/tramwaj) Batory-DTŚ-Świętochłowice-Bytom-TG o 15. Stałem na Świętochłowicach. A potem z 20-30 minut w Centrum Bytomia (musiałem przez centrum Bytomia przejechać...). (korek na Łagiewnickiej sięgał do przejazdu nad tym potokiem). A chciałem minąć trochę korki w centrum Chorzowa - nie wyszło

Na szczęście jutro będzie powrót przez Gliwice pociągiem



mark40 - Czw Wrz 30, 2010 7:28 pm

Jak się cieszę że pociągiem jeżdżę
Z mojego domu niestety nie dojadę do pracy pociągiem, ani tramwajem. Jedynie samochód lub autobus. Można i rowerem w 15 minut ale przy takiej pogodzie...



heniek - Czw Wrz 30, 2010 8:33 pm

No ja sobie wybrałem trasę samochodem (zazwyczaj jest autobus/tramwaj) Batory-DTŚ-Świętochłowice-Bytom-TG o 15. Stałem na Świętochłowicach. A potem z 20-30 minut w Centrum Bytomia (musiałem przez centrum Bytomia przejechać...). (korek na Łagiewnickiej sięgał do przejazdu nad tym potokiem). A chciałem minąć trochę korki w centrum Chorzowa - nie wyszło

Na szczęście jutro będzie powrót przez Gliwice pociągiem


Jedziesz z Batorego to TG przez Gliwice? Przecież jest bezpośrednie połączenie przez Chorzów.


Jak się cieszę że pociągiem jeżdżę
Z mojego domu niestety nie dojadę do pracy pociągiem, ani tramwajem. Jedynie samochód lub autobus. Można i rowerem w 15 minut ale przy takiej pogodzie...



Fabiano - Czw Wrz 30, 2010 9:10 pm
tu się zaczyna kłaniać , system SKR który powinien już dawno powstać miedzy od Gliwic po Dąbrowe , sorry za OT



adas3 - Czw Wrz 30, 2010 9:27 pm

Na szczęście jutro będzie powrót przez Gliwice pociągiem
Jedziesz z Batorego to TG przez Gliwice? Przecież jest bezpośrednie połączenie przez Chorzów.




Cuma - Pią Paź 01, 2010 7:44 am

W Tarnowskich Górach z pociągów i autobusów też korzysta kilka osób zostawiających samochody (te kilka osób widziałem gdy wysiadały i szły do samochodu - pewnie jest ich więcej - ale widziałem z 5 osób takich).
To samo jest w Rudzie Śląskiej na dworcu w Chebziu. Tak liczba aut sięga nawet kilkunastu A przynajmniej tak było jeszcze parę miesięcy temu, kiedy sam tak robiłem.



wojteks86 - Pią Paź 01, 2010 8:37 am
dalej tak jest, ale miejsca jeszcze sa wiec jakby ktos chcial to moze sie przyczynic do zmniejszenia korkow w kato czy gliwicach przez parkowanie wlasnie w chebziu (albo innym blizszym dworcu) i dojechac dalej pociagiem

tylko te opoznienia, czasami wykanczaja czlowieka



Fabiano - Nie Paź 10, 2010 10:03 pm
zdjęcia z dzisiaj ulica Radockiego , Kostki Napierskiego , Spokojna, po długo oczekiwanym remoncie.
Robota obecnie przeniosła się na wysokość przestanku pod kościołem



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Sorry za jakość ale zdjęcia robione telefonem



katowiceR - Pon Paź 11, 2010 11:05 am
Kilka dni temu położono nowy asfalt na kawałku drogi pomiędzy Szopienicami a Burowcem. Chyba jednak ekipa się nieco zagalopowała i zaasfaltowali kratki ściekowe bo dziś nowa ekipa zrywa asfalt, odsłania kratki i coś tam koło nich kombinuje. Żal.pl



Fabiano - Pon Paź 11, 2010 12:29 pm
chciałem jeszcze dodać ze bardzo dobrym pomysłem było przesuniecie nieco drogi w stronę osiedla , ponieważ teraz kierowcy którzy wyjeżdżają z ul. Kostki Napierskiego widzą czy coś nadjeżdża z góry. Wcześniej polegało to raczej na wyjechaniu do połowy pasu żeby zobaczyć czy coś nie jedzie.



Bartek - Czw Paź 14, 2010 6:01 am
Zobaczcie http://vimeo.com/15780202 potem popatrzcie na rynek i pomyślicie sobie, że wszystkie skomplikowane rozjazdy na rynku mogłyby zostać wyremontowane w przeciągu max 10 dni



kiwele - Czw Paź 14, 2010 9:07 am

Zobaczcie http://vimeo.com/15780202 potem popatrzcie na rynek i pomyślicie sobie, że wszystkie skomplikowane rozjazdy na rynku mogłyby zostać wyremontowane w przeciągu max 10 dni
Fantastyczne video! Doskonale dobrana muzyka. Warto oglądnąć w skupieniu.
Swietnie zaznaczony upływ czasu zmieniającym się natężeniem światła dziennego i zwłaszcza przesuwającymi się koronkowymi cieniami.
Ludzie potrafią pracować jak mrówki i nawet symulować pozorny chaos.
Tak poważniej to zadziwia niezmiernie prosta technologia robót torowych.

Co do istoty rzeczy, to przypominam, że nieraz już się wypowiadałem, że moim zdaniem (a na pewno nie tylko moim!) absolutnie nic nie przeszkadza, by ponownie otworzyć nasz Rynek dla ruchu samochodowego może z niewielkimi ograniczeniami, tym bardziej, że nie ma już jak dawniej miotających się tłumów ludzi między Skarbkiem i Zenitem, a i Dyrekcyjna i Staromiejska (Wieczorka) straciły na znaczeniu handlowym.
W naszym przypadku nie trzeba nawet robót adaptacyjnych, wystarczyłaby odważna decyzja, skądinąd bardzo rozsądna.
Przynajmniej do czasu aż nad Rynkiem powieją całkiem nowe wiatry.
Uspokoiłoby to znacznie ruch w całym Śródmieściu, zwłaszcza teraz po niechybnej utracie przejazdu przez Plac Szewczyka.



adas3 - Czw Paź 14, 2010 11:05 am

Uspokoiłoby to znacznie ruch w całym Śródmieściu, zwłaszcza teraz po niechybnej utracie przejazdu przez Plac Szewczyka.
Pewnie by nie uspokoiło tylko zachęciło większą liczbę kierowców do wybierania tej drogi (zamiast np. Mikołowskiej czy Bocheńskiego.)



kiwele - Czw Paź 14, 2010 11:59 am

Uspokoiłoby to znacznie ruch w całym Śródmieściu, zwłaszcza teraz po niechybnej utracie przejazdu przez Plac Szewczyka.
Pewnie by nie uspokoiło tylko zachęciło większą liczbę kierowców do wybierania tej drogi (zamiast np. Mikołowskiej czy Bocheńskiego.)



Cuma - Czw Paź 14, 2010 1:23 pm

W każdym układzie liczba samochodów na drogach na bieżąco pozostanie taka sama.
Skrócenie przejazdów dzięki nowym połączeniom owocuje zmniejszeniem samochodo-kilometrów, a więc de facto zmniejszeniem obecności samochodów na drogach.

Nie bardzo. Każde zwiększenie przepustowości powoduje wzrost liczby samochodów.



bidzis004 - Czw Paź 14, 2010 1:43 pm

W każdym układzie liczba samochodów na drogach na bieżąco pozostanie taka sama.
Skrócenie przejazdów dzięki nowym połączeniom owocuje zmniejszeniem samochodo-kilometrów, a więc de facto zmniejszeniem obecności samochodów na drogach.

Nie bardzo. Każde zwiększenie przepustowości powoduje wzrost liczby samochodów.



kiwele - Czw Paź 14, 2010 2:44 pm

Nie bardzo. Każde zwiększenie przepustowości powoduje wzrost liczby samochodów.
Zle czytasz. To prawda, że zwiekszenie przepustowości zwiększa ruch w tym miejscu, ale równocześnie łagodzi resztę sieci. Tu nie o to jednak chodzi.
Skrócenie przejazdów to zmniejszenie sztucznego tłoku, równoznaczne ze zmniejszeniem zagęszczenia samochodów na drogach. Samochody mniej jeżdżą by jezdzić, by krążyć, a bardziej by dojechać, efektywnie
Skądinąd, z doświadczenia, a mam je niemałe, wiem, że najskuteczniej zagęszczenie samochodów w mieście ogranicza dobra sieć parkingów.
Duża część ruchu w śródmieściu to krążenie, poszukiwanie stacjonowania. Gdy się opuszcza miejsce parkingowe to zwykle najbliższy przejeżdżający samochód już się tam pakuje.
W centrach handlowych samochodów tysiące, a ich ruch jest nieproporcjonalnie słaby.
Jeśli przez Rynek będzie się kierować dużo samochodów, to będzie to tylko dowód jak ten węzeł, gałąz sieci jest potrzebna.
Zbyt wielkiego zagęszczenia przechodniów to obecnie raczej tam nie ma jak niegdyś.



bidzis004 - Czw Paź 14, 2010 3:57 pm

Nie bardzo. Każde zwiększenie przepustowości powoduje wzrost liczby samochodów.
Zle czytasz. To prawda, że zwiekszenie przepustowości zwiększa ruch w tym miejscu, ale równocześnie łagodzi resztę sieci. Tu nie o to jednak chodzi.
Skrócenie przejazdów to zmniejszenie sztucznego tłoku, równoznaczne ze zmniejszeniem zagęszczenia samochodów na drogach. Samochody mniej jeżdżą by jezdzić, by krążyć, a bardziej by dojechać, efektywnie
Skądinąd, z doświadczenia, a mam je niemałe, wiem, że najskuteczniej zagęszczenie samochodów w mieście ogranicza dobra sieć parkingów.
Duża część ruchu w śródmieściu to krążenie, poszukiwanie stacjonowania. Gdy się opuszcza miejsce parkingowe to zwykle najbliższy przejeżdżający samochód już się tam pakuje.
W centrach handlowych samochodów tysiące, a ich ruch jest nieproporcjonalnie słaby.
Jeśli przez Rynek będzie się kierować dużo samochodów, to będzie to tylko dowód jak ten węzeł, gałąz sieci jest potrzebna.
Zbyt wielkiego zagęszczenia przechodniów to obecnie raczej tam nie ma jak niegdyś.



Simba - Pią Paź 22, 2010 4:39 pm
Ruszyła przebudowa skrzyżowania Telewizyjnej i Bytkowskiej.

Drogowcy na kilka godzin zamkną tunel pod rondem
pj 2010-10-28, ostatnia aktualizacja 2010-10-28 23:27:07.0

Piotr Handwerker, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Katowicach zapowiada, że kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w czwartek już po godz. 22. - Rozpoczniemy prace serwisowe w tunelu. Zamontujemy także nowe kamery - mówi dyrektor.

Jak zapowiada Handwerker, prace potrwają przez kilka godzin. - Będą prowadzone w obu nitkach tunelu, które zamykane będą naprzemiennie. Sądzę, że powinno odbyć się bez większych utrudnień. Ruch rośnie około godziny czwartej rano. Do tej pory wszystko powinno być zrobione - mówi.

Dyrektor dodaje, że dzięki nowoczesnym urządzeniom tunel będzie jeszcze bezpieczniejszy. Kamery będą pokazywać obraz w wyższej niż do tej pory jakości oraz będą miały szersze pole widzenia. Będzie ich też więcej. - Chcemy zamontować urządzenia, które będą pokazywać obraz w wysokiej rozdzielczości. Oferenci pokażą nam dziś możliwości swoje sprzętu, potem zdecydujemy się na jeden z modeli - mówi inż. Andrzej Sitko, specjalista ds. technicznych tunelu w MZUiM.

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... ondem.html



plain - Śro Paź 27, 2010 8:31 am
Wiecie może ktoś o co tam chodzi z tym skrzyżowaniem telewizyjnej z bytkowska ? Bo jak narazie wygląda to na usunięcie torów tramwajowych po byłej niestety linii Siemianowice - Chorzów i zaczęło się przesuwanie krawężników ale o jakieś śmieszne odległości 20 cm ? Na dodatkowe prawo skręty to za mało, więc mogę tylko przypuszczać że będzie położona nowa nawierzchnia i na tym się zakończy przebudowa ?

I mógłby ktoś się zabrać za przemalowanie linii na Bytkowskiej w kierunku Siemianowic bo w godzinach szczytu wszyscy jadą pod prąd żeby się dostać na lewoskręt na Chorzów bo ten pas jest za krótki. Za to jadąc od strony Siemianowic dodatkowy lewy pas jest zbyt długi (kiedyś używany do skrętu na parking po lewej przed Orlenem teraz parkingu nie ma) i przydało by się to poprawić.



tricolour - Czw Paź 28, 2010 9:55 am
Na tym skrzyżowaniu rewolucji myślę nie będzie. Wybory się zbliżają to trzeba pokazać, że coś się robi. Czego by tam nie zrobili, korki i tak będą się tworzyć. Tylko obwodnica może uratować Bytków.



artursiwy91 - Nie Paź 31, 2010 8:03 pm
przebudowa skrzyżowania Korfantego z Konduktorską, niestety powstanie tu sygnalizacja świetlna.






Luki_SL - Pon Lis 01, 2010 8:55 am
^^Może lepiej, że na tym skrzyżowaniu będzie sygnalizacja świetlna - będzie bezpieczniej. Z drugiej strony wypadałoby zaprojektować jakiś dobry program dla świateł w tamtym miejscu;)



artursiwy91 - Pon Lis 01, 2010 7:40 pm
Czy ja wiem czy bezpieczniej. To nie jest duże skrzyżowanie, i na tej ulicy ruch też nie jest duży. Wiec sygnalizacja raczej nie poprawi bezpieczeństwa, a jedynie dodatkowo zakorkuje ten fragment ulicy.



Fabiano - Śro Lis 03, 2010 3:28 pm
Zdjecia z dzisiaj z remontowanej ulicy Radockiego niestety remont zakończy się na wysokości biedronki (po rozmowie z robotnikami dowiedziałem się ze dalsze prace nie są przewidziane )



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Darkat - Śro Lis 03, 2010 5:23 pm
dobrze że nie zastosowano klasycznej kostki bauma . Na tej kostce będzie można przynajmniej jeździć na rowerze. Minus to te latarnie pośrodku chodnika no i oczywiście brak w plątania w to drzew ale to już taka przypadłość polska



SPUTNIK - Śro Lis 03, 2010 5:40 pm
ta płaska kostka jest całkiem ok i nawet wzór behaton nie razi aż tak bardzo, pod warunkiem że nie leży na głównym deptaku miasta



Tequila - Śro Lis 03, 2010 8:53 pm

Zdjecia z dzisiaj z remontowanej ulicy Radockiego niestety remont zakończy się na wysokości biedronki (po rozmowie z robotnikami dowiedziałem się ze dalsze prace nie są przewidziane )

Prace na odcinku od Biedronki do ulicy Spokojnej będą prowadzone wiosną przyszłego roku. Oby z wydłużeniem Radockiego aż do Gen.Jankego.



bidzis004 - Czw Lis 04, 2010 8:49 pm
Na wymianę latarni nie starczyło? , w dodatku na środku chodnika latarnie na całej długości?
niezłe jaja u nas na głównych ulicach na osiedlu już dawno żadne betonowe nie istnieją jakieś 6 lat temu wymieniono na nowe , niema co idziecie do przodu...



Raz - Sob Lis 20, 2010 6:09 pm
bezsens zrobili na skrzyzowaniu telewizyjnej, bytkowskiej, siemianowickiej i wroblewskiego. Mianowicie usuneli sygnalizator niski dla wyjezdzajacych z ulicy telewizyjnej, przez co trzeba sie niezle wychylic zeby zobaczyc czy jest zielone czy czerwone swiatlo. A reszta ok, bynajmniej nareszcie usuneli te piekielne tory
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 15 z 15 • Wyszukano 4616 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.