ďťż
[Region] Handel, obiekty, trakty i centra handlowe



d-8 - Pon Lut 20, 2006 3:13 pm
Postanowilem zalozyc nowy temat o handlu w Katowicach bo...

jesli chodzi o handel sporo w ostatnim czasie sie poprawilo, nastapilo wiele zmian i nadal w tym wzgledzie wiele sie zmienia, to tez sporo mozna w tym temacie pisac

Oprocz powstania nowego molocha SCC rozbudowuja sie dotychczasowe centra lub ulepsza sie je.

Kwitnie w najlepsze rowniez nieco anachroniczna forma handlu doskonale widoczna chocby przy ulicy Mickiewicza lub na Stawowej.

Na poczatek - co mnie cieszy - chcialem sie podzielic informacja ze w Kato powstanie kolejny sklep sieci H&M - druga placowka w naszym miescie bedzie w centrum 3 Stawy :-)
fajowo ! :-)
otwarcie 17 marca !




IggyPop - Pon Lut 20, 2006 4:02 pm
no to jest jeszcze miejsca na kilka;)
a w ktorym miejscu powstaje???

fajnie by yblo, gdyby powstal w przyszlosci jeszcze jeden w centrum, moze na rynku, tam gdzie teraz jest zenit, albo na warszawskiej!?
tutaj w duesseldorfie otworzyli 2 H&M w odleglosci nie spelna 100m...oban na 3 pietrach, a jeden z nich tylko z odzieza damska! widac odrazu kto wydaje najwiecej kasy na ciuchy...



Pieczar - Pon Lut 20, 2006 8:23 pm
Ale info, nie bylo zadnego a teraz w niewielkim odstepie dwa beda. SuPeR wiec moze chociaz w handlu nie zostaniemy w tyle za innymi



Piotreq - Pon Lut 20, 2006 8:26 pm

no to jest jeszcze miejsca na kilka;)
a w ktorym miejscu powstaje???


Powstaje na prawo od centrum obslugi klienta. Jeśli się będzie ciągnąć do końca hali to może być powierzchniowo taki sam jak ten na stawowej.




absinth - Czw Mar 02, 2006 10:47 pm
pare fotek od Dominika naszych witryn














Oskar - Czw Mar 02, 2006 11:23 pm
Same witryny prezentują się naprawdę dobrze, nie można powiedzieć by nie zachęcały do zaglądania. Niestety problem leży przed samymi witrynami i bynajmniej nie chodzi mi o postać śniegu, ale o małą architekturę. Najlepszy przykład chyba jest po lewej na zdjęciu z wystawą Ryłka. Na przykładzie New Yorkera widać jak z witrynami gryzie się kostka bauma. O śmieciach już nie wspomnę.

Inna sprawa, że większość budynków od witryn wzwyż jest zaniedbana, zniszczona, ale to już bardzo rzadko wina sklepów.

Całość wygląda dobrze i fajnie gdyby cała 3maja była w jednym ciągu tak wykończona witrynami sklepowymi. A niewiele brakuje.

Btw. świetne fotki.



d-8 - Pią Mar 03, 2006 11:15 am


Btw. świetne fotki.


Danke !



jacek_t83 - Pią Mar 03, 2006 11:55 am
Absinth co ty taki niewyrazny na tym ostatnim zdjeciu ??
Fajne foty Dominik. Moze jakies z wnetrza SCC masz ??:D
Jesli choodzi o handel w Kato to mamy duzo fajnych sklepow, gorzej z cenami, te juz nie sa takie fajne



absinth - Pią Mar 03, 2006 11:59 am

Absinth co ty taki niewyrazny na tym ostatnim zdjeciu ??
zapomnialem wziac Rutinoscorbinu



kropek - Pią Mar 03, 2006 6:54 pm
Te witryny wyglądają tak wielkomiejsko Miło popatrzeć.



GoldBoy - Wto Mar 28, 2006 8:22 pm

Nowy Deichmann w Katowicach
Nowy sklep niemieckiej sieci obuwniczej mieści się w domu handlowym Pedant. To 75. sklep Deichmanna w Polsce i 9. w regionie śląskim. Na powierzchni 1200 metrów kwadratowych zgromadzono ponad 26 000 par butów, co oznacza, że jest to największy sklep tej sieci w kraju. Również pierwszy, który niemiecki koncern zdecydował się umieścić poza centrum handlowym.
(mcl)
[hr]
http://www.biznespolska.pl/gazeta/article.php?cityid=katowice&contentid=120832



d-8 - Wto Mar 28, 2006 8:26 pm
milo mi poinformowac ze kolejny H&M powstanie w okolicy- tym razem w Plejadzie w Bytomiu , 7 kwietnia ( jak dobrze pamietam )

jak dlugo nie bylo tej sieci u nas tak teraz sporo sie wyklulo
Katowice x 2, Sosnowiec, Czeladz, Zabrze i teraz Bytom, a beda jeszcze w Gliwicach wszeeeedzieeee



Wit - Wto Mar 28, 2006 8:34 pm
i jeszcze wszędzie relkamy w mediach (TV prasa)....lansuja się przez duże L .....i b.dobrze



d-8 - Wto Mar 28, 2006 8:35 pm
fajnie z tym Deichmannem

3 Maja ma spory potencjal handlowy i w duzej mierze nie wykorzystuje go. Nawet nie przeszkadza tu brak parkingow ! ( jak by byly to tez byloby ok )
powinno jak najwiecej tak duzych sklepow powstawac na tej ulicy. Lewa strona od dworca w strone Pl. Wolnosci jest 'dziewicza' praktycznie i mozna by tu cos zadzialac.

Ja bym widzial na 3 Maja w najblizszym czasie ( moja wyobraznia ) Reserved , wiekszy znacznie House, jakies wieksze buciarnie np Athlets Foot, dobrze by bylo jak by wrocila Bata, nawet moze byc CCC - oczywiscie to mialy by byc sklepy nowe a nie zamykanie dotychczasowych i otwieranie innych w ich miejsce.



Oskar - Wto Mar 28, 2006 8:51 pm
Ciekawe w ogóle kto wpadł na nazwę firmy "The Athlete's Foot". Po angielsku w mowie potocznej słowo to oznacza grzybicę stóp.



absinth - Wto Mar 28, 2006 9:16 pm
a ja bym chcial lacoste choc pewnie na zbyt wiele bym sobie nie mogl pozwolic



d-8 - Czw Mar 30, 2006 9:49 pm
taki ciekawy artykul:
(GW)

Zakupowe szaleństwo ogarnęło Europę

Jak Europa długa i szeroka, wszędzie, jak grzyby po deszczu wyrastają nowe centra handlowe. To znak, że Europejczykom powodzi się coraz lepiej

Firma Cushman & Wakefield (C&W) szczyci się, że od przeszło 45 lat monitoruje rozwój centrów handlowych w Europie, ale takiego boomu jak obecnie na naszym kontynencie jeszcze nie było. Tylko w tym roku przybędzie tu ponad 8,3 mln m kw. nowej powierzchni w centrach handlowych. To mniej więcej tyle, ile miały wszystkie oddane w ubiegłym roku do użytku mieszkania i domy w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Trójmieście, we Wrocławiu, w Łodzi i na Śląsku! - To efekt wzrostu siły nabywczej Europejczyków, także w naszym regionie - przyznaje Piotr Kaszyński z warszawskiego oddziału C&W.

Prawdziwym Eldorado jest dla deweloperów Rosja. Trudno się jednak dziwić, bo to kraj, który do niedawna był białą plamą na handlowej mapie Europy. Na tysiąc mieszkańców tego kraju przypada 16 m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej, a dla porównania w Polsce - blisko 111 metrów.

Z raportu C&W wynika jednak, że nawet w krajach, gdzie tego typu obiektów jest najwięcej, ciągle przybywa nowych bądź rozbudowywane są stare. Np. w Wielkiej Brytanii centra handlowe rozrosną się w najbliższych dwóch latach o blisko 1,8 mln m kw. Kaszyński tłumaczy, że niektóre z nich powstają w miejscu wyburzanych, bo niespełniających wymogów handlowców i klientów.

A jak na tym tle wygląda Polska? Specjaliści już od kilku lat głoszą, że nasz kraj jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków handlowych w Europie. Przyczyniło się do tego wejście do UE oraz to, że Polacy chętnie spędzają wolny czas właśnie w centrach handlowo-rozrywkowych i lubią robić zakupy w niedzielę. Pod względem oddawanej do użytku powierzchni w centrach nowej generacji, czyli spełniających zarówno funkcje handlowe, jak i rozrywkowo-rekreacyjne, lepsze od nas są jeszcze tylko Włochy, Hiszpania i Francja.

Największym obiektem, który jest obecnie w trakcie realizacji, są Złote Tarasy w centrum Warszawy. Powierzchnia tego wielofunkcyjnego centrum, które ma być gotowe jesienią, wyniesie 225 tys. m kw. Dodajmy jednak, że "tylko" ok. 65 tys. m kw. liczyć będzie powierzchnia przeznaczona na cele handlowe i rozrywkowo-rekreacyjne.

Firma doradzająca w sprawach nieruchomości Jones Lang LaSalle mówi o planowanej budowie kolejnych 220 tys. m kw. powierzchni handlowych. Jednak równocześnie firma ta przyznaje, że część projektów pozostanie tylko na papierze, bo w stolicy nasycenie centrami handlowymi jest już tak duże (przeszło 1 mln m kw.), że deweloperzy wolą inwestować w innych aglomeracjach.

Inna firma doradcza DTZ podaje, że na Warszawę przypada aż jedna piąta z istniejących w Polsce 221 obiektów handlowych o powierzchni powyżej 10 tys. m kw. Wśród największych, które powstaną w najbliższych dwóch latach, C&W wymienia: Forum w Gliwicach, Manufakturę w Łodzi, Galerię Krakowską w Krakowie, Arkady Wrocławskie we Wrocławiu oraz Galerię Malta w Poznaniu.

Rośnie też aktywność deweloperów w mniejszych miastach. Według DTZ najwięcej powierzchni handlowych przybędzie w Białymstoku, Rzeszowie, Lublinie i Bydgoszczy.

-------------------------------------------------------------------------------------

mysle, ze to dobrze, ze w sredniej wielkosci miastach tez beda powstawac w miare dobre centra handlowe, jak np Forum w Gliwicach.

Ciesza rowniez inwestycje w tym wzgledzie w miastach na wschodzie, dotychczas raczej omijanych szerokim lukiem przez sieci.

Z tego co pamietam to w Lublinie mial powstac calkiem fajny kompleks, takiego w Kato nie ma...



d-8 - Pią Kwi 28, 2006 6:38 am
wydawac by sie moglo, ze najwieksze inwestycje ze strony gigantow handlowych juz za nami, ale deklaracje pokazuja na cos troche innego :

SIECI HANDLOWE PLANUJĄ MILIARDOWE INWESTYCJE W POLSCE

W ciągu najbliższych lat francuska grupa Auchan zainwestuje w Polsce nawet 3,5 mld zł w nowe placówki. Podobnie zrobią konkurenci.

Auchan Polska chce co roku otwierać 2 - 3 nowe hipermarkety z galeriami handlowymi. Każdy za ok. 300 - 350 mln zł.

O miejsce lidera hipermarketowego handlu, zajmowane przez brytyjską sieć Tesco, chce natomiast walczyć francuski Carrefour. Do 2010 r. grupa ma podwoić liczbę swych - 32 obecnie - hipermarketów.

Tę liczbę przebije Tesco Polska, które zapowiada 50 nowych sklepów w ciągu 12 miesięcy. Podobne tempo chce utrzymać w kolejnych latach.

Przedstawiciele grup Carrefour i Auchan zastrzegają, że ich planowane inwestycje mogą się zwiększyć, jeśli pojawi się okazja do przejęć. Niedawno takie nadzieje wzbudziła deklaracja francuskiej grupy Geant, która poinformowała o planach sprzedaży części sklepów.

Źródło: Rzeczpospolita z dn. 27.04.2006 r.



d-8 - Wto Maj 02, 2006 10:47 pm
chyba mozna powiedziec o malej zmianie w obyczajach handlowych...
tak mi sie w kazdym razie wydaje
nie wiem jak w innych sieciach, ale Geant bedzie 3 maja zamkniety. z tego co pamietam to w dlugi weekend bylo otwarte w poprzednich latach ( o ile mnie pamiec nie myli )
natomiast wczoraj 1 maja otwarte bylo.



Safin - Śro Maj 03, 2006 8:43 am
SCC jedzie na okraglo, czodziennie do 21. Ludzi jak mrówków, centrum puste.



marcinp - Śro Maj 03, 2006 4:56 pm

wydawac by sie moglo, ze najwieksze inwestycje ze strony gigantow handlowych juz za nami, ale deklaracje pokazuja na cos troche innego :

SIECI HANDLOWE PLANUJĄ MILIARDOWE INWESTYCJE W POLSCE

W ciągu najbliższych lat francuska grupa Auchan zainwestuje w Polsce nawet 3,5 mld zł w nowe placówki. Podobnie zrobią konkurenci.

Auchan Polska chce co roku otwierać 2 - 3 nowe hipermarkety z galeriami handlowymi. Każdy za ok. 300 - 350 mln zł.

O miejsce lidera hipermarketowego handlu, zajmowane przez brytyjską sieć Tesco, chce natomiast walczyć francuski Carrefour. Do 2010 r. grupa ma podwoić liczbę swych - 32 obecnie - hipermarketów.

Tę liczbę przebije Tesco Polska, które zapowiada 50 nowych sklepów w ciągu 12 miesięcy. Podobne tempo chce utrzymać w kolejnych latach.

Przedstawiciele grup Carrefour i Auchan zastrzegają, że ich planowane inwestycje mogą się zwiększyć, jeśli pojawi się okazja do przejęć. Niedawno takie nadzieje wzbudziła deklaracja francuskiej grupy Geant, która poinformowała o planach sprzedaży części sklepów.

Źródło: Rzeczpospolita z dn. 27.04.2006 r.


Jak widać ekspansja super i hipermarketów jest przerażająca, ale tak sie zastanawiam w jakim czasie zaczną te centra plajtować!?



kropek - Śro Maj 03, 2006 8:31 pm
Rawa Park, Agata, IKEA ... wszystko OPEN !!!

Takie sklepy moglyby dac sobie na wstrzymanie. Ale co z tego, jak jechalem Rozdzienskiego to parkin pełen, więc na brak klientów nie mogą narzekać. Dzień na handel idealny.



d-8 - Śro Maj 03, 2006 8:35 pm
no coz - kazdy wybiera sposob spedzania wolnego czasu wg siebie - skoro parkingi pelne byly to znaczy ze chetnych do błąkania sie w blaszakach nie brak.
z drugiej strony '3 Stawy' byly zamkniete, wiec jak sie chce to mozna.

a poza tym to mnostwo ludzi bylo na sciezkach rowerowych w lasach miedzy Muchowcem a Giszem i Murckami, czasami to tloczniej niz na A4 bylo heh

a co do ilosci budowanych marketow... to PL i tak jest w ogonie Europy jesli o takie placowki idzie. Serio. I nie chce tu roztrzasac czy to zle czy dobrze, tylko ze taki stan rzeczy jest, wiec mnie osobiscie nie dziwia te plany nowych CH.



salutuj - Śro Maj 03, 2006 9:30 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Darkat - Czw Maj 04, 2006 5:06 am
tak a ile samochodów było tam zaparkowanych Coś się nam robi ten park za mały



salutuj - Czw Maj 04, 2006 7:22 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Nie Maj 07, 2006 7:56 am
Aldi coraz bliżej

Według doniesień Lebensmittel Zeitung, Aldi planuje otworzyć swoje pierwsze sklepy w Polsce na początku przyszłego roku. Wiosną sieć ma liczyc już około 30 placówek. Pierwsza z nich pojawi się w Warszawie, a następne w Łodzi, Poznaniu i na Śląsku.

ciekawe na jaka skale Aldi do PL chce wejsc ? bo jesli tak ekspansywnie jak Lidl to chyba bedzie mocna konkurencja na rynku dyskontow.



Kris - Nie Maj 07, 2006 1:21 pm
Ciekawe jaką strategię opracuje ALDI? Lepsze tereny (np. na osiedlach) są już zajęte. Być może przejęcia innych, bo to jest nieuniknione. Kilka lat ma opóźnienia, konkurencja juz ma po kilkaset placówek. (np. Biedronka)



absinth - Nie Maj 07, 2006 1:31 pm
ja bym tam wolal Mpreis
ktora to siec do budoway swoich marketow zatrudnia najlepszych architektow a nie powiela jeden wzor jak Lidl niezaleznie czy pasuje do okolicy czy nie
oto Mpreisy:










Osek - Nie Maj 07, 2006 3:12 pm


ten budynek przypomina mi nową stację Orlenu(albo budynek obok) na Bocheńskiego po stronie targowiska.



Darkat - Nie Maj 07, 2006 5:18 pm
tak zgadza się wygląda bardzo podobnie i zresztą też tam jest chyba salon samochodowy



d-8 - Sob Maj 20, 2006 7:22 am
to jeszcze nic pewnego ale :

GĂŠant i Leader Price na sprzedaż

Kto kupi sieć? Według nieoficjalnych przecieków - Carrefour albo... Wal-Mart.

Informację, że francuska grupa Casino chce sprzedać 19 hipermarketów GĂŠant oraz 279 sklepów Leader Price, podała w piątek agencja Reuters.

- Podjęto pewne kroki, aby sprzedać udziały w Polsce. To jest wyłącznie kwestia ceny. Casino potrzebuje pieniędzy, a polski rynek nie jest zbyt atrakcyjny, ponieważ konkurencja jest ostra - powiedział jeden z rozmówców agencji. Dwa inne niezależne źródła potwierdziły plany francuskiej sieci.

Według agencji Reuters sieć chce kupić brytyjskie Tesco bądź francuski Carrefour. Agnieszka Suszko z Tesco w rozmowie z "Gazetą" zaprzeczyła jednak, jakoby jej firma miała zamiar przejąć konkurenta. Carrefour odmówił komentarza.

Według informacji "Gazety" wśród potencjalnych kandydatów oprócz Carrefoura są fundusze inwestycyjne, które miałyby kupić sklepy dla... amerykańskiego Wal-Martu.

Największa sieć handlowa na świecie - ponad 5 tys. sklepów i roczne przychody w wysokości 290 mld dol. o planowanym wejściu do Polski poinformowała w ubiegłym roku. Zgodnie z zapowiedziami pierwszym krokiem miało być przejęcie którejś z już działających na rynku firm, a później - jej rozbudowa.

Za sklepy potencjalny kupiec - niezależnie od tego, kto to będzie, zapłaci od 4,5 mld zł (tyle Casino zainwestowało w Polsce do tej pory) do 6,5 mld zł. W pakiecie razem z krajowymi marketami Francuzi sprzedaliby również 70 punktów w krajach nadbałtyckich, które podlegają polskiej filii koncernu. Zrealizowanie transakcji potrwałoby ok. dziesięciu miesięcy.

Grupa Casino to siódma co do wielkości firma handlu detalicznego w Polsce. W ubiegłym roku osiągnęła przychody w wysokości 3,6 mld zł. Poprzedni rok był dla Casino niezbyt udany - obroty firmy spadły w porównaniu z 2004 r. o kilkadziesiąt milionów. Pierwszy kwartał 2006 jest znacznie lepszy. Liczona w euro sprzedaż sieci wzrosła o niemal 10 proc. W najbliższym czasie Casino planuje otwarcie czterech nowych hipermarketów oraz kilkudziesięciu sklepów Leader Price.



Wit - Sob Maj 20, 2006 7:47 am
w sumie przydali by sie Amerykanie, bo tej francuszczyzny na rynku marketów głowa powoli boli....choć Geanta najbardziej lubię



salutuj - Sob Maj 20, 2006 7:50 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Sob Maj 20, 2006 7:54 am

Mi osobiście wal-mart kojarzy sie z dmuchanym chlebem mikroskopijnymi jajkami i wszechobecnymi napisami low-fat.

Ale szynki byly nawet ok.


a mi wal-mart kojarzy sie ze spasionymi kasjerkami-murzynkami o nieskomplikowanym wyrazie twarzy

co do francuzow i w ogole sieci w PL - to wiadomym jest nie od dzis, ze przejecia beda bo sieci u nas jest duzo za duzo i jestesmy wyjatkiem w europie jesli o to chodzi. pierwszy do przejecia poszedl 'hit' wiec teraz kolej na nastepnego



salutuj - Sob Maj 20, 2006 8:09 am
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



absinth - Pią Cze 23, 2006 3:24 pm
na Stawowej w miejscu pizzeri Giovani powstaje jakis sklep odziezowy



d-8 - Pią Cze 23, 2006 10:24 pm

na Stawowej w miejscu pizzeri Giovani powstaje jakis sklep odziezowy

moze jakis lanserski szmateks i jako bonus dobra muza z bitem w tle



d-8 - Pią Cze 23, 2006 10:37 pm
a tu cos dla 'notorycznych przeciwnikow' hipermarketow :

Lewiatan ÂŚlĹĄsk wygrywa konkurencję z hipermarketami i dyskontami
Hipermarkety i dyskonty atakujĹĄ osiedla, ale można z nimi skutecznie konkurować – i nie jest do tego niezbędne stoisko z mocnymi alkoholami, bogaty asortyment wędlin czy innych produktów Âświeżych. – Przykładem jest sklep, który prowadzę w Katowicach – mówi Irena GwóÂźdÂź, prezes Lewiatana ÂŚlĹĄsk. – Tuż obok otworzyły mi się Leader Price i Biedronka, a w listopadzie minionego roku dołĹĄczył do nich jeszcze Lidl. Dodatkowo, o jeden przystanek jazdy tramwajem znajduje się Auchan. Mimo to mój sklep prosperuje bardzo dobrze, ponieważ udało mi się dostosować do potrzeb klientów. Postawiłam na markowe wyroby – liderów swoich kategorii. Na półkach panuje wzorowy porzĹĄdek, a atmosferę zakupów zapewnia odpowiednie oÂświetlenie.
ÂŚlĹĄski Lewiatan ma już 149 sklepów, w tym 6 partnerskich. 80 proc. placówek działa w formule samoobsługi. Sieć rozwija się bardzo prężnie. Co miesiĹĄc zgłasza się kilkunastu detalistów zainteresowanych przystĹĄpieniem do niej. – W ciĹĄgu ostatnich szeÂściu miesięcy uruchomiliÂśmy 20 nowych obiektów. Nasze najmłodsze „dziecko” to 100-metrowy sklep w Jaworznie. Zamierzamy się w dalszym ciĹĄgu powiększać.

Nie stawiamy jednak na iloÂść, tylko na jakoÂść. Dlatego nie wyciĹĄgamy placówek z innych sieci – mówi Anna Kulczyk, dyrektor ÂślĹĄskiego Lewiatana. ŁĹĄczna powierzchnia handlowa sklepów skupionych w sieci wynosi 17 880 mkw. Codziennie robi w nich zakupy około 100 000 osób. WartoÂść koszyka jest zróżnicowana. Waha się od 6 do 20 złotych. Zależy najczęÂściej nie od wielkoÂści danej placówki, ale od lokalizacji oraz sposobu zarzĹĄdzania. – Głównym dostawcĹĄ produktów spożywczych do naszych sklepów jest Sygel-Jool, a chemii – hurtownia Ambra. Posiadamy także po 2-3 dostawców piwa, nabiału, wędlin itd. W sumie na szczeblu regionalnym mamy podpisanych z producentami i dystrybutorami ponad 70 umów – mówi Irena GwóÂźdÂź.

Plany sieci na ten rok obejmujĹĄ intensywne szkolenia dla właÂścicieli i kierowników placówek z zakresu organizacji sprzedaży, merchandisingu, rotacji produktów itd.



Kris - Pon Lip 17, 2006 10:06 am


Tesco kupuje Leader Price
17.07.2006 10:30

fot. Marek Kowal / Agencja SE/East News

Zarząd firmy Tesco Polska podpisał umowę przewidującą zakup sklepów Leader Price należących do grupy Casino.

Wielkość sprzedaży sieci Leader Price w 2005 wyniosła 970 milionów złotych (wyniki sprzedaży uwzględniają sklepy franszyzowe).

Transakcja ta, po uzyskaniu stosownych opinii władz, pozwoli Tesco na rozwój sieci oraz umocnienie na rozproszonym i konkurencyjnym polskim rynku.

- To dobra wiadomość dla klientów. Łatwość zakupów, niskie ceny, wysoka jakość i solidna obsługa - cechujące Tesco na całym świecie - będą dostępne dla większej liczby klientów w mniejszych miejscowościach - powiedział Kevin Grace, prezes Tesco Polska.

Dzięki inwestycjom Tesco w obniżanie cen, w portfelach klientów zostało w ciągu ubiegłego roku ponad 52 mln PLN.
- Staramy się być dobrym sąsiadem dla społeczności, w których działamy, dlatego dzisiejszy komunikat jest pozytywną informacją dla polskich klientów, dostawców i pracowników - dodaje prezes Tesco Polska.

Strategia firmy Tesco, polegająca na budowaniu sklepów różnych formatów, m.in. hipermarketów i mniejszych sklepów, daje klientom większą wygodę robienia zakupów w całym kraju. W ciągu 10 lat Tesco stworzyło w Polsce ponad 20 000 miejsc pracy i współpracuje z 1500 dostawcami.

Informacje dodatkowe:

Tesco Polska sp. z o.o. pojawiła się w Polsce w 1995 r. Obecnie posiada 107 sklepów (w tym 31 supermarketów Savia) i zatrudnia ponad 20 000 pracowników. W roku finansowym zakończonym 28 lutego 2006 r. sprzedaż firmy wyniosła 5,3 mld PLN. Firma Tesco prowadzi swe międzynarodowe działania z uwzględnieniem specyfiki lokalnych rynków. Wszystkie sklepy Tesco w Polsce są kierowane przez Polaków. Dzięki temu Tesco może lepiej rozumieć potrzeby lokalnych klientów oraz myśleć i działać z uwzględnieniem lokalnej specyfiki.

Tesco jest największym detalistą w Wielkiej Brytanii i jednym z czołowych detalistów międzynarodowych. W roku finansowym kończącym się w lutym 2006 r. obrót Grupy Tesco wyniósł 41,8 mld GBP, zaś zysk przed opodatkowaniem 2,2 mld GBP. Grupa Tesco prowadzi w Wielkiej Brytanii ponad 2670 sklepów i zatrudnia ponad 370 000 osób.

Poza Wielką Brytanią, Grupa Tesco działa w 11 krajach Europy i Azji. W Europie Tesco prowadzi 363 sklepy i zatrudnia 68 000 pracowników w Polsce, w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Irlandii oraz w Turcji. W Azji Tesco posiada 444 sklepy i zatrudnia 56 000 pracowników w Chinach, Japonii, Malezji, Korei Południowej i Tajlandii.

Działania firmy w poszczególnych krajach mają jeden wspólny cel: ?Zdobycie zaufania i lojalności klientów?.

Poprzez znaczne inwestycje w szkolenia, Tesco daje możliwości rozwoju zawodowego tysiącom pracowników w całej Polsce. Wszystkim pracownikom pomaga w rozwijaniu umiejętności i budowaniu kariery zawodowej bez względu na zajmowane stanowisko, posiadane doświadczenie, wiek czy miejsce pracy. Aby lepiej zrozumieć potrzeby swych pracowników, Tesco przeprowadza corocznie największe w kraju badanie ich opinii o firmie. W 2005 r. Tesco otrzymało Nagrodę Hermesa za odpowiedzialne, wyróżniające się podejście do pracowników oraz w 2006 r. Bursztynową Statuetkę Lidera Zarządzania Zasobami Ludzkimi.

Pierwszy sklep Leader Price otwarto w 2000 r. Obecnie na terenie całej Polski działa 220 sklepów Leader Price, włączając sklepy franszyzowe, zatrudniających 2200 osób. Leader Price jest częścią grupy Casino, która posiada w Polsce również hipermarkety Geant.

(INTERIA.PL)



nielott - Pon Lip 17, 2006 11:24 am
A Geant kupuje Metro AG czyli właściciel Media Markt i Saturna



_PM_ - Pon Lip 17, 2006 12:13 pm

A Geant kupuje Metro AG czyli właściciel Media Markt i Saturna

...czyli będziemy tam mieli REALA.....



d-8 - Wto Lip 18, 2006 2:32 am
a tu jeszcze info z GW:

Tesco przejął Leader Price, a Real przejął Geanta

Francuska sieć handlowa Casino sprzedała swoje hipermarkety Geant niemieckiemu Realowi, a sklepy Leader Price brytyjskiemu Tesco. W sumie te dwie sieci kupiły od francuskiego Casino ponad dwieście supermarketów

Francuska sieć handlowa Casino sprzedała swoje hipermarkety Geant niemieckiemu Realowi, a sklepy Leader Price brytyjskiemu Tesco. Tesco zapłaciło za supermarkety Leader Price 105 milionów euro, zaś Real przejmuje działalność hipermarketów Geant za 224 miliony euro.

Nieruchomości handlowe, w których znajdują się te obiekty Casino przejęło GE Real Estate za 555 milionów euro. - To przejęcie wzmocni międzynarodową pozycję Metro jako całości. Dzięki tej transakcji Real systematycznie realizuje swoją strategię ekspansji - powiedział prezes Metro, Hans-Joachim Koerber. Real działa w Polsce od 1997 roku. Po akwizycji będzie dysponował 49 sklepami, których sprzedaż wynosi 1,3 miliarda euro.

Casino podało, że cała transakcja zredukuje jego zadłużenie o 925 milionów euro.

Co dokładnie kupiła firma Metro AG, właściciel sieci Real?

- Należący do niemieckiej grupy Metro AG operator sieci hipermarketów Real przejmie za 224 mln euro sieć 19 istniejących i 7 planowanych w Polsce hipermarketów Geant od francuskiej grupy Casino, podało Metro Group w komunikacie w poniedziałek.

"Cena za nabycie 19 istniejących sklepów Geant i 7 kolejnych znajdujących się w budowie lub na etapie planowania, jak również zapasy i środki trwałe wynosi 224 mln euro. Real przejmuje jedynie działalność operacyjną - transakcja nie obejmuje nieruchomości" - podano w komunikacie. Do realizacji umowy niezbędna jest jeszcze zgoda rady nadzorczej Metro AG oraz regulatorów rynku. Po tej akwizycji sieć hipermarketów Real w Polsce wzrośnie do 49 z obecnych 30. W 2005 roku przychody sieci Real w Polsce wyniosły 734 mln euro, a Geant - 529 mln euro. Niemiecka firma zatrudnia 7,3 tys. osób, a francuska - 6,1 tys.

Brytyjska sieć Tesco wzbogaci się w Polsce o 200 supermarketów

Brytyjska sieć handlowa Tesco podpisała z francuską grupą Casino umowę zakupu w Polsce sieci supermarketów Leader Price za 72 mln funtów, podała spółka w komunikacie w poniedziałek.

"Umowa, wymagająca zgód regulatorów, ma wartość 72 mln funtów i pomoże Tesco rozwijać biznes na bardzo podzielonym i konkurencyjnym polskim rynku" - podano w komunikacie.

Tesco jest obecne w Polsce od 1995 roku, zatrudnia ponad 20 tys. osób i współpracuje z ponad 1,5 tys. polskich dostawców. Pod marką Tesco działa 107 sklepów.

Grupa Casino otworzyła pierwszy supermarket Leader Price w 2000 roku. Obecnie sieć obejmuje ponad 200 sklepów i zatrudnia blisko 2,2 tys. osób.



d-8 - Pon Lip 24, 2006 11:30 pm
kolejne tesco w Bytomiu!
i cos mi sie wydaje, ze chyba nie ostatnie...
tyle dobrze, ze bedzie to dosc maly sklep raczej.

Jaekel Bud buduje Tesco w Bytomiu

Chorzowska firma Jaekel Bud realizuje w systemie generalnego wykonawstwa market brytyjskiej sieci Tesco w Bytomiu (woj. śląskie). Obiekt powstaje przy ulicy Zabrzańskiej w dzielnicy Szombierki. Projekt inwestycji opracowało katowickie Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Terrabud II. Harmonogram przewiduje oddanie marketu do użytku w III kwartale bieżącego roku. Budynek będzie miał około 2000 mkw. powierzchni użytkowej.

Terrabud współpracowało już z Tesco przy budowie centrum handlowego w Tarnowskich Górach. Obecnie opracowuje dla brytyjskiego koncernu projekty budowy stacji paliw w Rudzie Śląskiej, Bytomiu i w Gliwicach. Pełni również rolę konsultanta technicznego dla inwestycji Tesco planowanych w południowo-zachodniej części Polski.

i.... w Rudzie Slaskiej ( to tez male bedzie ) :

Jaekel Bud i Mofo przygotowały budowę Tesco w Rudzie Śląskiej

Na koniec III kwartału 2006 roku zaplanowano uruchomienie marketu sieci Tesco w Rudzie Śląskiej (woj. śląskie). Inwestycję w systemie generalnego wykonawstwa prowadzi chorzowska firma Jaekel Bud. Projekt budowlany na zlecenie brytyjskiego koncernu przygotowała krakowska pracownia architektoniczna Mofo. Obiekt zlokalizowany przy zbiegu ulic Górnośląskiej i Pośpiecha będzie miał około 1000 mkw. powierzchni sprzedaży.
Tesco kupiło 1,3 ha gruntu w Rudzie Śląskiej w ubiegłym roku. Market zlokalizowany na działce w dzielnicy Bykowina będzie kolejną placówką Tesco w Rudzie Śląskiej. Brytyjska sieć wybudowała w 2002 r. centrum handlowe z hipermarketem o powierzchni około 7000 mkw. u zbiegu ulic Bukowej i 1 Maja. Deweloperem inwestycji był legnicki RS Rank Progress, a generalnym wykonawcą Intif z Katowic.



d-8 - Sob Sie 12, 2006 6:22 pm
Sieci handlowe w okresie przejęć, fuzji, konsolidacji i... bankructw!

Jako pierwsze sygnał do zmian dało Tesco, kupujĹĄc na jesieni 2005 roku 9 supermarketów Julius Meinl, zlokalizowanych w południowej Polsce. Kilka miesięcy temu gruchnęła wiadomoÂść o przejęciu przez giełdowĹĄ spółkę Eurocash prężnej sieci Delikatesy Centrum, skupiajĹĄcej ponad 200 sklepów. Największym jednak ruchem jest wycofanie się z polskiego rynku Grupy Casino. Pierwsze kłopoty Francuzów można było zauważyć już jakiÂś czas temu, gdy nerwowo zaczęli szukać nowej formuły dla sieci dyskontów Leader Price, wprowadzajĹĄc do ich oferty wiodĹĄce produkty markowe. Próbowali także zaistnieć w mniejszym formacie, otwierajĹĄc sklepy Leader Express. Wyniki były chyba mniej obiecujĹĄce niż się spodziewano, bo obie sieci przejmie Tesco.
IstniejĹĄce hipermarkety GĂŠant oraz kilka lokalizacji, w których miały powstać kolejne placówki pod tym szyldem, padły łupem niemieckiego Reala. Co ciekawe, w branży aż huczy od plotek, że kupuje on GĂŠanta tylko po to, aby z zyskiem sprzedać się Wal-Martowi, od kilku lat przyglĹĄdajĹĄcemu się Polsce.

Roczne obroty wszystkich sklepów spożywczych przekraczajĹĄ 135 mld zł

Za kilka miesięcy zadebiutuje u nas kolejny niemiecki gracz – Aldi. Do końca przyszłego roku ma działać około 30 dyskontów tej sieci. Jest mocno spóÂźniona i przynajmniej na poczĹĄtku trudno będzie jej nawiĹĄzać rywalizację z Lidlem, posiadajĹĄcym już ponad 200 placówek i pracowicie otwierajĹĄcym kolejne, czy intensywnie rozwijajĹĄcym się Kauflandem, do którego należy już ponad 80 obiektów, o powierzchni sprzedaży 1800-4800 mkw.

W przypadku Minimala, receptĹĄ na poprawienie wyników ma być przemianowanie wszystkich 26 supermarketów na Billa, co ma nastĹĄpić do końca roku. ( 'Billa juz u nas byla ale sprzedano te sklepy Auchan i teraz sa pod nazwa 'Elea" - moj dopis )
Polomarket stawia nie tylko na organiczny rozwój. Szuka również atrakcyjnych, lokalnych sieci, które mógłby przejĹĄć. JednĹĄ już znalazł – właÂśnie finalizuje fuzję z krakowskĹĄ sieciĹĄ Supermarketów ABC (17 placówek). Ruchów konsolidacyjnych nie brakuje też wÂśród sieci o regionalnym znaczeniu. Na uwagę zasługuje chociażby niedawne połĹĄczenie spółek Rast, Duet i Hermes, które utworzyły Grupę Rast, operujĹĄcĹĄ w północno-wschodniej Polsce.

Duzi wchodzĹĄ w mniejsze formaty

Kolejnym, interesujĹĄcym trendem jest wchodzenie międzynarodowych koncernów w mniejsze formaty sklepów. Już jakiÂś czas temu zaczęło to robić brytyjskie Tesco, które ma obecnie 9 sklepów o powierzchni do 1000 mkw. i kolejnych 7 dysponujĹĄcych salĹĄ sprzedaży mniejszĹĄ niż 2000 mkw. Carrefour, obawiajĹĄc się wprowadzenia ustawy o WOH, ograniczajĹĄcej możliwoÂść powstawania hipermarketów w mniejszych miejscowoÂściach, rozpoczĹĄł budowę sieci supermarketów Carrefour Express. Placówki pod tym logo majĹĄ od 1200 do 2000 mkw. i oferujĹĄ po około 5000 SKU. Niewykluczone, że na Carrefour Express zostanĹĄ przemianowane obiekty Carrefoura działajĹĄce obecnie jako Champion i Globi. Eksperymenty z mniejszymi powierzchniami prowadzi również holenderski Ahold. W porozumieniu z koncernem paliwowym Conocno, uruchomił pierwsze kompaktowe sklepy spożywcze Albert Express przy stacjach paliw JET.

RosnĹĄca konkurencja wymusi tworzenie wspólnych platform logistycznych

Ewolucji sektora detalicznego nie przyglĹĄdajĹĄ się biernie także spółdzielcy zrzeszeni w Społem, którzy intensywnie pracujĹĄ nad konsolidacjĹĄ swoich sklepów. Rolę centrali zakupowej i koordynatora zmian powierzono Krajowej Agencji Handlowej (KAH), która odpowiada także za obsługę logistycznĹĄ sieci, ustalanie wspólnej polityki cenowej oraz wdrożenie jednolitej strategii marketingowej i systemu informatycznego. Pierwszych 900 placówek zacznie funkcjonować w ramach nowego modelu biznesowego już jesieniĹĄ bieżĹĄcego roku. W 2007 roku planowane jest przyłĹĄczenie do sieci kolejnych kilkuset sklepów, a w perspektywie następnych 2-3 lat – pozostałych placówek Społem. Wreszcie wzięli się za to właÂściwi ludzie, a więc projekt ma duże szanse na realizację.

caly artykul:
http://www.wiadomoscihandlowe.com.pl/id,3491.html



absinth - Czw Wrz 21, 2006 10:21 am


Społem buduje sieć sklepów Eleganza

13 spółdzielczych domów towarowych Społem utworzyło sieć odzieżową Eleganza, która ma się stać konkurencją dla centrów handlowych. Jej atutem ma być współpraca z renomowanymi krajowymi producentami odzieży. Na razie pod szyldem Eleganza działa dziesięć sklepów. Pięć zostanie otwartych w przyszłym roku.
a.b.

moze w Kato cos powstanie
gdyby Spolem zsrobilo taka marke jak kiedys DH Centrum po przeksztalceniu w Galerie Centrum to by bylo calkiem ok



d-8 - Pon Wrz 25, 2006 4:17 am
a jak nie powstanie ?

'Galerii Centrum' jak nie bylo w Katowicach tak nie ma. i w sumie sie nie zapowiada, ze bedzie. miala byc kiedy w Rudzie Slaskiej w Plazie ale widac ze sie wycofali. z czego w sumie sie wcale nie dziwie.



absinth - Pon Wrz 25, 2006 7:57 am
w Kato Galeria Centrum byla w wersji beta tak bym ta ujal wiem bo kupowalem tam spodnie hehe



d-8 - Wto Wrz 26, 2006 11:10 pm
no byla byla
w 'supersamie' na P.Skargi
ale juz nie ma. a te ktore pozniej popowstawaly ( np w "Sarnim Stoku" w Bielsku czy tez w Wawie czy Kraku ) dosc sporo sie roznia od tej ktora byla u nas. a w sumie to oni maja nawet niezle rzeczy i robia spoko wyprzedaze... wiec szkoda ze ich u nas nie ma obecnie



absinth - Śro Paź 11, 2006 10:07 pm
The gallery of the Plejada shopping centre in Sosnowiec has been sold to a fund managed by the St. Martins Property Group. The centre was Developed by TK Development and opened in 2001. It contains 16,500 sqm of gross leasable space, and counts amongst its tenants: H&M, Smyk, Jysk, Euro RTV AGD and Carrefour.

Eurobuild Poland



Wit - Wto Lis 07, 2006 12:04 pm
Sieć sklepów Albert wycofuje się z Polski
Piotr Miączyński, Leszek Kostrzewski2006-11-06, ostatnia aktualizacja 2006-11-06 20:23

Ahold Polska, właściciel 178 supermarketów Albert i 15 hipermarketów Hypernova, sprzedaje swoje sklepy

Taką decyzję podjęła w poniedziałek centrala firmy w Amsterdamie. Ahold w informacji dla "Gazety" napisał, że firma zdecydowała wycofać się z Polski, ponieważ nie zajmuje na naszym rynku pierwszej lub drugiej pozycji, a tylko taka ją interesuje. Obecnie z przychodami za ubiegły rok w wysokości ok. 3 mld zł spółka zajmuje dziesiąte miejsce. - Ahold rozwijał się bardzo dobrze trzy lata temu. W kłopoty wpędziła go jednak kreatywna księgowość - opowiada Wojciech Drozd z firmy Candi Consulting, która doradza sieciom handlowym, jak: Auchan, Real czy Leclerc.

W latach 2001-02 nieprawidłowo księgowano pieniądze w amerykańskiej spółce grupy Ahold - Foodservice, drugim w USA dostawcy żywności dla restauracji i hoteli. Skalę nieprawidłowości oszacowano na 970 mln dol. Firma miała też długi szacowane na 12 mld euro.

Spółka za wszelką cenę zaczęła szukać oszczędności. W Polsce Ahold sprzedał Carrefourowi 13 wielkopowierzchniowych hipermarketów Hypernova. Teraz według Drozda przyszła kolej na upłynnienie reszty majątku.

Sieć chce sprzedać sklepy do końca br. Ostateczne zawarcie transakcji ma nastąpić w pierwszej połowie 2007 roku. Według rozmówców "Gazety" najbardziej prawdopodobnymi nabywcami są Carrefour oraz Tesco. Obie sieci ostatnio mocno inwestują w mniejsze sklepy.

Decyzja o wycofaniu nie oznacza natychmiastowego zamknięcia sklepów. - Będą działać pod obecnymi szyldami do momentu sfinalizowania transakcji sprzedaży - zapewnia holenderska sieć.




Kris - Czw Gru 28, 2006 10:33 pm
Sklep Zabka w Cieszynie. Ciekawie zaprojektowany wygląd sklepu nawiązujący do stylu kamienicy i całej ulicy.





jacek_t83 - Pią Gru 29, 2006 8:54 am
^^ fajne, przynajmniej całej fasady nie walneli na zielono, jak to mają w zwyczaju



absinth - Pią Sty 12, 2007 6:15 pm
Macquarie to buy 5 malls
Australian private equity group Macquarie Global Property Advisors has been chosen as the preferred buyer of 5 Polish shopping malls: Zakopianka in Kraków, Dąbrówka in Katowice, Turzyn in Szczecin, Borek in Wrocław and Arena Galeria Handlowa in Gliwice. The deal, agreed with owners Simon Ivanhoe, is worth more than EUR 230 mln. The combined area of the centres comes to 64,365 sqm, with each being anchored by a Carrefour hypermarket (not included in this acquisition). (Source: ‘Property-Week’)

z newslettera eurobuild'a



d-8 - Sob Mar 10, 2007 8:42 pm
Tesco chce mieć 250 sklepów do końca roku

12.02.2007.

Tegoroczna ekspansja w Polsce będzie kosztowała brytyjską sieć ponad 600 mln zł. W minionym roku Tesco otworzyło u nas 24 sklepy – najwięcej supermarketów o powierzchni 1000 mkw. i małych hipermarketów.

W tym roku planuje 50 nowych otwarć, również z naciskiem na te same formaty sklepów. Ekspansja będzie dotyczyć głównie miejscowości liczących co najmniej 10 000 mieszkańców.
W tym roku powstaną także pierwsze, eksperymentalne sklepy Tesco Express, o powierzchni 300-400 mkw. Dużym wyzwaniem będzie również pełna integracja przejętej sieci Leader Price. 143 placówki nie tylko zmienią logo, ale przejdą także modernizację, wydłużą godziny pracy i poszerzą asortyment.

zrodlo: wiadomosci handlowe



d-8 - Sob Mar 10, 2007 8:45 pm
Dyskonty inwestują

12.02.2007.

Biedronka, należąca do Jeronimo Martins, ma już 905 sklepów w 450 polskich miastach. Otworzyła w ubiegłym roku 100 placówek – najwięcej spośród wszystkich dyskontów działających w Polsce, zostawiając w tyle największych konkurentów: Lidla (58 nowych sklepów), Netto (22) czy Plus Discount (19). W tym roku Biedronka chce zainwestować w otwarcie kolejnych 100 dyskontów.

Jej konkurenci też zapowiadają ekspansję. Duńska sieć Netto w lutym rozpoczyna w gminie Kobierzyce budowę drugiego centrum dystrybucyjnego. Chce otworzyć około 40 nowych sklepów, głównie na południu Polski. Według wstępnych danych, w 2006 roku obroty sieci wzrosły o 15-17 proc., do 1,3 mld zł.

Konkurencję w tym segmencie zaostrzy z pewnością wejście do Polski niemieckiego Aldiego. Latem sieć ma u nas otworzyć pierwszych 20-30 sklepów. Jak ocenia ACNielsen, w Polsce w lipcu 2006 roku działało 1566 dyskontów spożywczych. Do 2010 roku ich liczba wzrośnie do 2500.

Wiadomości Handlowe Nr 2(58) Luty 2007



salutuj - Sob Mar 10, 2007 10:10 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



Tequila - Nie Mar 11, 2007 9:51 am
Zapewne cos na 3 Stawach w miesjcu likwidowanego Gemo



jacek_t83 - Pon Mar 12, 2007 12:15 pm
a w H&M nie ma juz dzialu meskiego!!! gdzie ja mam teraz ciuchy kupowac??
a i ze Slazaka zniknal Reporter



macu - Pon Mar 12, 2007 12:18 pm
A w którym nie ma? 3 Stawy, 3 maja? No i jeszcze jest Sosnowiec.



salutuj - Pon Mar 12, 2007 12:40 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



jacek_t83 - Pon Mar 12, 2007 12:50 pm

A w którym nie ma? 3 Stawy, 3 maja? No i jeszcze jest Sosnowiec.
na Stawowej
nie wiedzialem ze na 3 Stawach jest H&M. bede musial obadac, choc przyznam szczerze, ze nie chce mi sie tam jezdzic. to juz chyba wole podejsc do tej smierdzacej silesii



macu - Pon Mar 12, 2007 12:53 pm
:-) Coś mi się z tą trójką pomerdało :-)



absinth - Pon Mar 12, 2007 1:42 pm
Zenit i Skarbek by przerobili na galerie handlowe!
z jakas Zara, Esprit, H&M etc

w centrum musi byc jakis atrakcyjny dom handlowy w innym wypadku odkurzacz scc wszystko wessa



Kris - Pon Mar 12, 2007 1:49 pm
^ ale Społem tak łatwo nie chce zrezygnować. Nie wiem czy nie lepiej byłoby dla niego gdyby dzierżawił powierzchnie pod wynajem. Trochę zachowuje się jak "pies ogrodnika". Myślałem, że Skarbek będzie więcej oferował ("po zmianie"), bo o Zenicie nie ma co wspominać.



d-8 - Pon Mar 12, 2007 3:51 pm

A w którym nie ma? 3 Stawy, 3 maja? No i jeszcze jest Sosnowiec.

H&M jest tez w Plejadzie w Bytomiu i w M1 w Zabrzu ( ale w Zabrzu jest na 100% tylko dla damulek ).
no a po zlikwidowaniu dzialu meskiego na Stwawej - co uwazam za kawal glupoty i wsioctwa, zostaje w kato tylko H&M na 3 Stawach ( @ Jacek - od roku chyba tam jest ten H&M hehe )



Wit - Pon Mar 12, 2007 4:04 pm
w M1 w Czeladzi H&M miał dział męski przynajmniej w grudniu jeszcze...od tego czasu tam nie byłem, ale wkrótce się wybieram



jacek_t83 - Pon Mar 12, 2007 4:05 pm
tak, absinth, tez uwazam ze w Skarbku i Zenicie powinna powstac jakas galeria handlowa z fajnymi sklepami. miescowka jak znalazl!

@d-8: na moje szczescie rzadko bywam w takich "centrach" no ale, potrzebuje wiosenna kurtke, wiec pewno bede musial w koncu to cos odwiedzic



Taczq - Wto Mar 13, 2007 10:45 am
coś czuje że sklepy, które mają powstać w kamiennicy na Dworcowej bardzo pomogą centrum... inni zobaczą że jednak jest to opłacalne i może zrobią podobnie, miasto zamknie Dworcową i Mariacką a w większości kamiennic powstaną butiki itp. lub knajpki, restauracje...aj rozmarzyłem się ale przypomniałem sobie takiego 1 pana-Uszok się nazywa chyba?



d-8 - Wto Mar 13, 2007 1:08 pm
^^^ no pewnie te sklepy na Dworcowej moga byc dobrym znakiem - ale jak to bedzie poziom sklepow z 'monopolu' czy tez cos na wzor martwej galerii w altusie ( w co akurat watpie ale nigdy nie wiadomo... ) to moze z tego niewiele wyjsc.
ale jestem dobrej mysli i w wizjach widze tam juz 3-poziomowy sklep ZARA a na dodatek P&C



Taczq - Czw Mar 15, 2007 8:56 am
może GAP ;D



d-8 - Czw Mar 15, 2007 1:31 pm
^^^ jak najbardziej



salutuj - Czw Mar 15, 2007 2:00 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Czw Mar 22, 2007 2:11 pm
a tu taka ciekawostka o naszych wschodnich sasiadach :

Bez Tesco, GĂŠantów i Carrefourów

Na Ukrainie rynek wewnętrzny jest niemal w całości w rękach rodzimych przedsiębiorstw, które spokojnie tworzą sieci sklepów.

Zamiast Tesco, Auchan, Carrefourów czy GĂŠantów na Ukrainie, królują swojsko brzmiące nazwy sklepów: Nasz Kraj, Korona, Walentyno, Mandaryn, Balbina, Amelia, Tam Tam czy Wopak. Z zagranicznych sieci doliczyłem się jedynie trzech rosyjskich.

Handel ukraiński bardzo przypomina polski sprzed 15 lat. Wciąż wiele jest placówek, których wygląd i wystrój pamiętają czasy Związku Radzieckiego. Nie brakuje jednak nowoczesnych super- i hipermarketów, nieodbiegających standardem od najlepszych polskich sklepów.

Jeden z tego typu obiektów, zlokalizowany w Łucku, odwiedziłem z aparatem. Mowa o sklepie Tam Tam, dysponującym halą sprzedaży o powierzchni sprzedaży 4500 mkw. To jedyna tak duża placówka w 200-tysięcznym mieście (!) – typowy hipermarket drugiej generacji z niewielką galerią handlową i obszernym parkingiem. Od razu rzucają się w oczy trzy rzeczy: mnóstwo klientów, wózki bez zasobników na monety i cała masa ochroniarzy.
Po wejściu na salę sprzedaży uderzają: większe zagęszczenie regałów, węższe przejścia i o wiele bogatszy asortyment, niż w przypadku standardowego polskiego hipermarketu. Wzrok przyciąga ogromne akwarium z żywymi rybami – nie duszą się tak, jak u nas i można sobie spokojnie wybrać najdorodniejszego karpia, jesiotra czy amura.
Bogato zaopatrzone stoisko mięsne oferuje m.in. smakowite podsuszane wędliny i salami. Nie są opakowane w folię i każdy może je dotykać, sprawdzając świeżość czy zapach, ponieważ sprzedawane są w formule samoobsługi – nasz sanepid miałby co robić… To jednak odosobniony przypadek, a cały sklep lśni czystością.

Część non-foodowa jest mocno ograniczona, za to stoisko alkoholowe osiągnęło monstrualne rozmiary – ciągnie się przez cztery długie i wysokie alejki. W głównej linii kas wydzielono kilka, w których można zapłacić za alkohol. Rachunki z reguły nie przekraczają równowartości 10 dolarów. Nie zauważyłem gazetek promocyjnych – widocznie nie ma takiej potrzeby, nie brakowało za to degustacji i animacji z ładnymi hostessami…



Tomek - Czw Mar 22, 2007 2:30 pm
To ja korzystając z okazji polecam sieć polskich delikatesów "BOMI"; w Katowicach są w C.H. "Rawa" przy Ikei
Nie ma tam tłumów za to jest sporo ciekawych artykułów spożywczych (w tym Slow Food) praktycznie niedostępnych w innych marketach. Cenowo trochę drożej od zwykłych hiperów ale też bardziej eksluzywnie




d-8 - Pią Mar 23, 2007 7:30 am
a u mnie w domu ( ktos przyniosl, nie wiem kto ) znalazem zaproszenie na zakupy do 'reala' na 25. marca od godziny 21.00 do 24.00
i z tym zaproszeniem jest 11% rabacik
a kupon jest z cyklu "family & frends"

rabat w sumie zaden ale w sumie sam fakt akcji ciekawy



rasgar - Pią Mar 23, 2007 7:59 am
Jeśli chodzi o Ukraine to rzeczywiście rynek jest dość hermetyczny i specyficzny - plus dla nich. Do McDonalds'a chodzą żreć tylko turyści

Tylko nam wciska się reklamy z cyklu: "Knoppers - typowo polskie śniadanko"



jacek_t83 - Pią Mar 23, 2007 8:27 am
Na Ukrainie do McD's chodza jesc tylko turysci?? No co ty, wiesz ile fajnych panienek widzielismy z Mackiem w McD's we Lwowie albo w Kijowie



Tomek - Pią Mar 23, 2007 10:26 am

Na Ukrainie do McD's chodza jesc tylko turysci?? No co ty, wiesz ile fajnych panienek widzielismy z Mackiem w McD's we Lwowie albo w Kijowie

Pewnie "polowały" na męża z zagranicy....




Iluminator - Pią Mar 23, 2007 2:44 pm

^^^ no pewnie te sklepy na Dworcowej moga byc dobrym znakiem - ale jak to bedzie poziom sklepow z 'monopolu' czy tez cos na wzor martwej galerii w altusie ( w co akurat watpie ale nigdy nie wiadomo... ) to moze z tego niewiele wyjsc.
ale jestem dobrej mysli i w wizjach widze tam juz 3-poziomowy sklep ZARA a na dodatek P&C


Odnośnie Altusa to za jakiś czas możesz się mocno zdziwić. Na 1 piętrze robią kolejne dwa sklepy, a na parterze jest tylko wolny lokal po Kredyt Banku.



d-8 - Pon Mar 26, 2007 11:02 am
na dolinie w CH 3 Stawy nastapila zmiana nazwy marketu i przy zmianie szyldow zewnetrzynych widac bylo zarysy i zacieki po zmianie na real z geant. przez kilka dni wygladalo na to, ze tak zostanie, ale milo sie mozna bylo zaskoczyc, elewacje wyczyszczono.

a poza tym prace z kladka nad A4 ida bardzo szybko. wczoraj 'zadaszona' juz byla nitka w strone wrocka



gladiator79 - Pon Mar 26, 2007 5:28 pm
Może Real mógłbym wraz z przejęciem sieci Geant'a coś poprawić i w architekturze tych obiektów. Ten katowicki był budowany już ładnych parę lat temu i przydałby mu się mały remoncik



MephiR - Pon Mar 26, 2007 5:49 pm

Może Real mógłbym wraz z przejęciem sieci Geant'a coś poprawić i w architekturze tych obiektów. Ten katowicki był budowany już ładnych parę lat temu i przydałby mu się mały remoncik
Nie liczyłbym na to. Obiekty, które były od początku we władaniu Reala, od lat wyglądają tak samo. Jedyne co, to czasem czyści im się blachę =P.



d-8 - Pon Mar 26, 2007 7:23 pm

Nie liczyłbym na to. Obiekty, które były od początku we władaniu Reala, od lat wyglądają tak samo. Jedyne co, to czasem czyści im się blachę =P.

no coz , przynajmniej tyle. ten zabieg na slasku jest w sumie pozadany...

@ Ilu - odnosnie galerii w Altusie to chcialbym sie milo zaskoczyc, ale nawet teraz przy zapelnieniu lokalowym na dole ( choc widzialem ostatnio ze kafejke zamkneli ) to jest to nadal miejsce ktore omijam szerokim lukiem jesli o zakupy chodzi bo po prostu nie mam najzwyczajniej po co tam chodzic.



SPUTNIK - Sob Kwi 14, 2007 9:37 am
dobre info!

podobno na 3-maja w miejsce vivai czy czegośtam wprowadza się Diverse



absinth - Sob Kwi 14, 2007 9:58 am
juz o tym pisalem w watku - remont lokali uzytkowych



d-8 - Nie Kwi 15, 2007 6:52 am
Koniec GĂŠanta

10.04.2007.

Proces rebrandingu placówek zakupionych przez sieć Real od grupy Casino został zakończony zgodnie z planem. Od 23 marca 19 przejętych marketów na terenie całego kraju działa jako część sieci Real. Obecnie logo Reala widnieje już na 49 hipermarketach na terenie całego kraju. Do końca roku sieć będzie liczyła 50 placówek – jesienią ruszy obiekt w budowanej w Białymstoku Galerii Białej.

Niemiecki operator ma również w zapasie jeszcze siedem inwestycji w trakcie realizacji, przejętych od sieci GĂŠant na różnym etapie zaawansowania. Zostaną one zrealizowane w ciągu dwóch lat. Real zapowiada również w tym roku wprowadzenie do sprzedaży drugiej marki własnej - Fine Food, która w przeciwieństwie do taniej marki Tip, będzie pozycjonowana na średniej półce cenowej.

zrodlo: http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15329/298/



d-8 - Nie Kwi 15, 2007 6:56 am
IKEA wybiera Płock

10.04.2007.

Nie Łódź, lecz Płock będzie miejscem powstania ósmego sklepu sieci Ikea. Zostanie on wybudowany na należącej do płockich kupców działce na Podolszycach; wokół niej powstanie park handlowy, w którym znajdą się sklepy tychże kupców. Naprzeciwko działki, w jednym szeregu z Auchan i Obi, budować ma się ogromna galeria Wisła. Jej otwarcie planowane jest na sierpień 2008. Mniej więcej w tym samym czasie otworzy swoje podwoje Ikea.

Sklep będzie miał 28 000 mkw. powierzchni. Przed budynkiem powstanie parking na 500 samochodów. Ikea ma na razie w Polsce siedem sklepów: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Jankach pod Warszawą i w Warszawie na Targówku. W Jarostach pod Piotrkowem znajduje się jej centrum logistyczne, zaopatrujące sklepy w Europie Środkowo-Wschodniej

zrodlo:http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15332/301/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

hmmmm a to sie zaskoczylem
swego czasu ikea chciala sie budowac w Szczecinie, Bydgoszczy, Lodzi i Gliwicach. i takie mieli plany do przodu. w sumie wg mnie calkiem ok poniewaz akurat te miasta calkiem ok ekonomicznie sobie radza i dali by tam rade.
ale Plock ? czyzby promieniowanie zarobkowe z rafinerii az tak buchalo na okolice zeby oplacalo im sie tam otwierac sklep ??? serio zaskoczony jestem



Tomek - Pon Kwi 16, 2007 7:23 am

hmmmm a to sie zaskoczylem
swego czasu ikea chciala sie budowac w Szczecinie, Bydgoszczy, Lodzi i Gliwicach. i takie mieli plany do przodu. w sumie wg mnie calkiem ok poniewaz akurat te miasta calkiem ok ekonomicznie sobie radza i dali by tam rade.


Rzeczywiście dziwne; katowicka Ikea wieczorami a szczególnie w weekendy przeżywa oblężenie. Na parkingu są rejestracje z całej aglomeracji a w tę niedzielę wypatrzyłem nawet kilka z Częstochowy i Lublińca. Myślę, że Ikea w Gliwicach spokojnie dałaby radę na siebie zarobić.



macu - Pon Kwi 16, 2007 7:41 am
Okazuje się, że był to płocki prima aprilis w GW. Artykuł co prawda się już nie ostał ale są jeszcze komentarze na forum.



Tomek - Pon Kwi 16, 2007 7:44 am
Aha
Co nie zmienia faktu, że jest miejsce w naszym regionie na dwie Ikee



d-8 - Pon Kwi 16, 2007 4:36 pm

Aha
Co nie zmienia faktu, że jest miejsce w naszym regionie na dwie Ikee


zgadza sie. mysle, ze ta gliwicka dala by spokojnie rade bo teren jest zaraz przy zjezdzie z A4 i klienci z kierunku od Opola czy Rybnika mieliby dobry dojazd.

katowicki sklep ikea w weekendy ( juz od piatkowego wieczoru ) omijam z daleka ze wzgledu na doslowny najazd ludzi - jak dla mnie nie da sie normalnie w takich warukach w spokoju kupowac.
a rejestracje samochodow sa doslownie z calego regionu - zaczynajac od cieszysnkich na radomszczanskich i swietokrzyskich konczac



d-8 - Czw Kwi 26, 2007 8:06 pm
Hipermarkety szukają pracowników wśród bezdomnych

Trudności z pozyskaniem pracowników są obecnie powszechne nie tylko w branży handlowej. Ogłoszenia z ofertami pracy wiszą prawie w każdym sklepie. Sieci postanowiły więc poszukać kandydatów na pracowników w noclegowniach dla bezdomnych. Robi tak m.in. Tesco, szukając oszczędności na pensjach, a jednocześnie dając podopiecznym szansę na ułożenie sobie życia. Na początek oferują im pobory w wysokości około 800 zł netto miesięcznie. Pracodawcy twierdzą, że nie obawiają się zatrudniać bezdomnych. Zapewniają, że liczą się dla nich przede wszystkim dobra wola i chęci do pracy. (GSZ)

Wiadomości Handlowe Nr 4(60) Kwiecień 2007

ciekawe, ciekawe



salutuj - Czw Kwi 26, 2007 9:38 pm
www.pajacyk.pl - Wejdź i nakarm głodne dziecko



d-8 - Sob Kwi 28, 2007 12:24 pm
Statoil przejął stacje paliw GĂŠant

Stacje benzynowe, należące do GĂŠant Polska i zlokalizowane przy hipermarketach tej sieci sprzedanych Realowi, w takich miastach jak Warszawa, Łódź, Szczecin i Sosnowiec, zostały przejęte przez Statoil Poland. Transakcja uzyskała już akceptację Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do końca trzeciego kwartału obiekty te zostaną dostosowane do standardów segmentu ekonomicznego stacji Statoil – 1-2-3. Proces ten obejmie zmianę logo, wystroju oraz asortymentu.

zrodlo : http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15554/349/



d-8 - Sob Kwi 28, 2007 12:25 pm
Pięć centrów w nowych rękach

17 kwietnia 2007 roku została sfinalizowana transakcja sprzedaży pięciu centrów handlowych należących do Simon Ivanhoe. Simon Ivanhoe sprzedał następujące centra: CH Zakopianka w Krakowie, CH Turzyn w Szczecinie, CH Borek we Wrocławiu, CH Dąbrówka w Katowicach oraz Arenę Galerię Handlową w Gliwicach. Nowym właścicielem obiektów została firma Macquarie CountryWide Trust. Zarządzanie (property management and leasing) galerią handlową sprzedanych obiektów zostało powierzone firmie CEFIC, która funkcję zarządcy pełni od początku ich funkcjonowania.

zrodlo: http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15553/348/



SPUTNIK - Pon Maj 07, 2007 7:46 pm
a na 3GO MAJA powstał Komis Klocków Lego

szkoda że mam tyle lat ile mam



d-8 - Pon Maj 07, 2007 7:48 pm

a na 3GO MAJA powstał Komis Klocków Lego

szkoda że mam tyle lat ile mam


nigdy nie jest za pozno

a dzis na Stawowej panowie straznicy ze Strazy Miejskiej spisywali sprzedawcow perfum i innego wiejskiego inwentarza oferowanego na skladanych tajwanskich stoliczkach

poza tym Stawowa jest ciezko przejsc. pierwszy ogrodek przy 'zabie' jest dosc mocno ( chyba za bardzo ) wysuniety i do tego ci nieszczesni handlarze i robi sie maly kociolek czasami...



SPUTNIK - Pon Maj 07, 2007 8:11 pm

a dzis na Stawowej panowie straznicy ze Strazy Miejskiej spisywali sprzedawcow perfum i innego wiejskiego inwentarza oferowanego na skladanych tajwanskich stoliczkach


jesteś pewien ?

ja myślę że raczej wybierali u zaprzyjaźnionego sprzedawcy coś dla żony

( w końcu widzą się codziennie w drodze do i z pracy )



Kamyk85 - Pon Maj 07, 2007 8:11 pm
a dzis na Stawowej panowie straznicy ze Strazy Miejskiej spisywali sprzedawcow perfum i innego wiejskiego inwentarza oferowanego na skladanych tajwanskich stoliczkach



MephiR - Pon Maj 07, 2007 11:11 pm
Jest sposób - trzeba zacząć strzelać



d-8 - Nie Maj 20, 2007 11:25 am
Jeronimo Martins do góry, Grupa Metro w dół

Portugalska grupa Jeronimo Martins osiągnęła w I kwartale zysk netto w wysokości 18,3 mln euro (+ 5,5 proc.) i obroty 1,13 mld euro (+17,8 proc.). Sieci Biedronka, liczącej 934 placówki, udało się utrzymać prymat na polskim rynku. Jej sprzedaż zwiększyła się o 29,3 proc., do 494 mln euro. Z kolei niemiecka sieć Metro poniosła w I kwartale stratę netto rzędu 9 mln euro. Walnie przyczyniły się do tego wydatki związane z integracją sklepów Wal-Mart w Niemczech i GĂŠant w Polsce. Obroty Reala wyniosły 14,9 mld euro, co jest wynikiem lepszym wobec ubiegłorocznego o 12,1 proc.

źródło: http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15730/392/



Pieczar - Pon Cze 04, 2007 9:03 am
Swarovski w Silesii

www.BIZNESPOLSKA.pl

Firma, która oferuje jedną z najbardziej luksusowych marek świata, otworzyła salon w katowickim Silesia City Center. Produktów Swarovskiego do tej pory na Śląsku praktycznie nie można było kupić. Strategia firmy polega na tym, że klienci we wszystkich miejscach na świecie mają możliwość nabycia niepowtarzalnych produktów pochodzących z jej najnowszych linii. Aktualnie firma promuje linię wzorniczą na Dzień Matki. Nowo otwarty salon jest szóstym w Polsce. Historia firmy sięga 1895 roku. Wtedy Daniel Swarovski I, czeski wynalazca i wizjoner, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu. Skonstruował maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich i zrewolucjonizował świat szlifowanego kryształu. Wytwarzał je dla mody, jubilerstwa, oświetlenia, wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie przedsiębiorstwo, nadal z siedzibą w Wattens, jest kierowane przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i zasięgiem działania obejmuje cały świat, zatrudnia 20 000 pracowników, jest obecne w ponad 120 krajach. W 2006 roku zanotowało obrót w wysokości 2,37 mld euro. Firma Swarovski składa się z dwóch głównych oddziałów, z których jeden zajmuje się produkcją i sprzedażą kryształów, a drugi tworzeniem gotowych produktów.



caterina - Pon Cze 04, 2007 12:07 pm

Swarovski w Silesii

www.BIZNESPOLSKA.pl

Firma, która oferuje jedną z najbardziej luksusowych marek świata, otworzyła salon w katowickim Silesia City Center. Produktów Swarovskiego do tej pory na Śląsku praktycznie nie można było kupić. Strategia firmy polega na tym, że klienci we wszystkich miejscach na świecie mają możliwość nabycia niepowtarzalnych produktów pochodzących z jej najnowszych linii. Aktualnie firma promuje linię wzorniczą na Dzień Matki. Nowo otwarty salon jest szóstym w Polsce. Historia firmy sięga 1895 roku. Wtedy Daniel Swarovski I, czeski wynalazca i wizjoner, osiadł w wiosce Wattens, w austriackim Tyrolu. Skonstruował maszynę do szlifowania i polerowania kryształowych kamieni jubilerskich i zrewolucjonizował świat szlifowanego kryształu. Wytwarzał je dla mody, jubilerstwa, oświetlenia, wyposażenia i dekoracji wnętrz. Obecnie przedsiębiorstwo, nadal z siedzibą w Wattens, jest kierowane przez czwarte i piąte pokolenie spadkobierców założyciela i zasięgiem działania obejmuje cały świat, zatrudnia 20 000 pracowników, jest obecne w ponad 120 krajach. W 2006 roku zanotowało obrót w wysokości 2,37 mld euro. Firma Swarovski składa się z dwóch głównych oddziałów, z których jeden zajmuje się produkcją i sprzedażą kryształów, a drugi tworzeniem gotowych produktów.


Szkoda tylko ,ze w samym salonie jest tak goraco od niezliczonych zaroweczek,ze ogladanie jest uciazliwe...ale moze to sposob na odstraszenie takich window shopper jak ja ale polecam i tak wejscie i nacieszenie oka



d-8 - Wto Cze 05, 2007 12:29 pm
na Stawowej jak wiemy wypączkowaly gęsto w tym roku ogródki piwne. swietnie. cieszy to bardzo.

dodatkowo pączkują rowniez niesmiertelni handlarze badziewiem. tyle ze przed tymi ogrodkami jeszcze, ktore i tak sporo miejsca zajely ( nie mam nic przeciwko temu! absolutnie! )
natomiast wczoraj przejsc Stawowa to byl koszmar momentami w ciagu dnia. ulica sie po prostu zatykala!

gdzie jest straz miejska i dlaczego nadal tolerowany jest ten pseudohandlowy syf w samym srodku miasta !?!?!?!



Bartek - Wto Cze 05, 2007 12:55 pm
Pisałem już o tym w innym wątku nt. handlu ulicznego. Wg. mnie straż miejska leje na to jak może co zresztą sam widziałem, jak przeszedł patrol straży miejskiej po ul. Stawowej i nawet nie zwracał uwagi na tym paskudnych handlarzy.

Tak patrząc na tą sprawę to jak można wymagac od Uszoka ściągniecia pożądnego inwestora do miasta, jak on nie potrafi sobie poradzić z handlem na ul Stawowej i placu Szewczyka



d-8 - Pon Cze 25, 2007 5:23 pm
Carrefour zamiast Aholda, ale pod warunkiem

24.06.2007.

Zanosi się na pierwszą warunkową zgodę na przejęcie sieci w polskim handlu. Jak doniosła „Rzeczpospolita”, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinien do końca czerwca przystać na akwizycję holenderskich sieci Hypernova i Albert przez francuskiego Carrefoura, jednocześnie nakaże mu jednak sprzedanie części sklepów w czterech-pięciu miastach, gdzie mógłby uzyskać pozycję monopolisty na lokalnym rynku.
Największa sieć Europy kupiła polskie aktywności Aholda w grudniu ubiegłego roku. Na decyzję UOKiK-u trzeba było czekać tak długo, gdyż aż do kwietnia sprawą zajmowała się Komisja Europejska, która doszła jednak do wniosku, że transakcja będzie miała wpływ tylko na polski rynek i przekazała ją w ręce UOKiK-u.

źródło: http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/15889/479/



absinth - Czw Sie 02, 2007 3:59 pm


Guess, Chanel i Louis Vuitton otwierają sklepy w Polsce
Nad Wisłą i Odrą powieje luksusem

Jeszcze w sierpniu pojawi się pierwszy w Polsce salon marki Guess. Krajowy rynek towarów luksusowych rośnie coraz szybciej, więc niedługo na ulicach dużych miast pojawią się szyldy tuzów światowej mody

Do tej pory ubrania i akcesoria Guess by Marciano można było kupić tylko w sklepach oferujących odzież wielu projektantów. Firma uznała jednak, że nadszedł czas na samodzielną ekspansję i 29 sierpnia otworzy pierwszy salon firmowy w warszawskim centrum handlowym Galeria Mokotów. W ciągu pięciu lat planuje uruchomić ok. 20 placówek - w przyszłym roku we Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni i kolejny w Warszawie. Nadzorem marki w Polsce zajmie się firma R & D International, operator takich marek, jak Max Mara, Marella, Pennyblack oraz Marina Rinaldi.

Istniejąca od 25 lat firma Guess by Marciano zaczynała jako producent dżinsów, ale dziś uchodzi za luksusową. Ma niemal 400 punktów sprzedaży w 75 krajach, a jej obroty to ok. 1 mld dolarów rocznie.

Zachodnie firmy dostrzegają coraz większy potencjał polskiego rynku - według szacunków na towary luksusowe wydajemy od 1 do nawet 3 mld zł rocznie. Szybko też rośnie grupa osób zamożnych, do których można kierować przedmioty zbytku. Jeszcze sześć lat temu zarabiających od 10 do 50 tys. zł miesięcznie (brutto) było w Polsce niespełna 50 tysięcy - dzisiaj jest to już ok. 200 tys. osób.

Dlatego miłośnicy drogich przedmiotów nie będą się nudzić. W najbliższą sobotę w Warszawie zostanie otwarty pierwszy w Polsce salon Armani zarządzany przez firmę Paradise Group, która niedługo uruchomi też salon z ręcznie szytym obuwiem brytyjskich marek JM Weston i Church's. Firma rozwija już sieć Burberry - po sklepie w Warszawie marka pojawi się w Poznaniu, zaś z Ermenegildo Zegna we Wrocławiu. Wprowadzi też do naszego kraju odzież damską Max & Co. z grupy Max Mara. W ciągu pięciu lat ma powstać 20 sklepów tej marki.

Inne firmy też szukają nowych brandów, które mają szansę przyjąć się na szybko rosnącym polskim rynku. DCG prowadzące sieć salonów Deni Cler już we wrześniu otworzy w Warszawie pierwszy salon francuskiego Cacharel. Do tej pory sprzedawano w Polsce jedynie perfumy tej marki, teraz będzie to także odzież. W ciągu pięciu lat pojawi się 11 salonów z logo Cacharel. Diana Zaboklicka, prezes DCG, poinformowała, że jej firma prowadzi już rozmowy z właścicielami innych znanych marek.

Mocne wejście szykują Louis Vuitton i Chanel, które, jak pisaliśmy w "Rz", chcą otworzyć swoje butiki na parterze apartamentowca Złota 44 zaprojektowanego przez światowej sławy architekta Daniela Libeskienda. Prawdopodobnie będzie to jednak możliwe dopiero w 2009 r.
Piotr Mazurkiewicz

====================================

ech długo nam przyjdzie jeszcze czekac na katowicka Koenigsallee...

choc mam nadzieje ze Guess otworzy u nas swoj butik jako jeden wsrod tych 20 o ktorym byla mowa w artykule

w koncu
"When I dress,
it's never nuttin less
than Guess"

jak to Nasir Jones pieknie ujal na swojej plycie Illmatic



d-8 - Czw Sie 02, 2007 8:28 pm
jestesmy handlowym zasciankiem PL. i predko to sie nie zmieni

jakies marki sa w przekoksowanym baraku scc i to tyle... poza tym nic. smutne, ale tak jest niestety.



absinth - Wto Sie 07, 2007 10:42 am


Zagraniczni inwestorzy szturmują polski rynek nieruchomości handlowych i finalizują kolejne milionowe transakcje. Wczoraj niemiecki fundusz Oppenheim ogłosił, że zapłacił 132 mln euro za dwa hipermarkety w Gdańsku i Sosnowcu oraz kolejny w Zabrzu, który kupił wraz z przylegającą do niego galerią handlową.



d-8 - Pią Sie 17, 2007 8:40 am
Centra handlowe - wzrost podaży o ponad 100 proc.

Blisko 30 proc. nowoczesnej powierzchni centrów handlowych znajduje się w Warszawie – wynika z raportu Retail Research Forum. Na koniec drugiego kwartału 2007 r. w ośmiu głównych aglomeracjach znajdowało się 119 centrów handlowych o łącznej pow. ponad 3 mln mkw. W pierwszym półroczu oddano do użytku sześć nowych obiektów. Z raportu wynika, że w tym samym czasie zaobserwowano znaczący (o ok. 100 proc.) wzrost podaży nowoczesnych centrów handlowych w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Najwyższy wskaźnik nowoczesnej pow. handlowej na tysiąc mieszkańców zaobserwowano w Poznaniu (619) i Warszawie (594), relatywnie niski jest on zaś na Śląsku – 305.

Rusza pierwszy Focus Park

Na 5 września zaplanowano otwarcie galerii rozrywkowo-handlowej Focus Park w Rybniku – pierwszego w Polsce projektu firmy Parkridge Retail Poland. Obiekt o powierzchni 42 000 mkw. powstał w centrum miasta na terenie dawnego browaru. W kompleksie znajdzie się Multikino o powierzchni 2581 mkw. W części handlowej będzie 85 sklepów i punktów usługowych. Pierwszy Focus staruje z opóźnieniem. Pierwotnie jego otwarcie przewidziane było na koniec 2006 roku.

zrodlo: http://wiadomoscihandlowe.pl/content/view/16194/643/



Kris - Śro Sie 29, 2007 7:51 am
Reklamówki są passe
dziś

Dyktatowi wszechobecnych foliowych toreb postanowiła się przeciwstawić IKEA. W samym tylko katowickim sklepie tej sieci klienci zużywają miesięcznie średnio ok. 200 tysięcy reklamówek! Od 14 września z wszystkich sklepów IKEA w Polsce znikną reklamówki. Zastąpią je torby papierowe. Niektórzy klienci mogą przeżyć szok, bo nie będą one - tak jak plastikowe torby - rozdawane za darmo. Zapłacimy za nie od 10 do 80 groszy w zależności od wielkości. - Wszystkie pieniądze ze sprzedaży papierowych toreb przeznaczymy, zgodnie z umową z Polskimi Lasami Państwowymi, na zalesianie - przekonuje Aneta Gil z katowickiego sklepu tej sieci. - Zobowiązaliśmy się do przeznaczenia na ten cel pieniędzy wystarczających na zasadzenie miliona drzew. Jeśli nie sprzedamy papierowych toreb za tę kwotę, resztę dołożymy sami - dodaje Aneta Gil.

Płacą w Irlandii i Wielkiej Brytanii

Dość odważny ruch IKEA jest odzwierciedleniem ogólnoświatowego trendu odchodzenia od materiałów wolno lub w ogóle nie ulegających biodegradacji, w tym plastikowych toreb. W zeszłym roku w brytyjskich sklepach tej sieci zaczęto sprzedawać zwykłe reklamówki za 5 pensów, a wersje biodegradowalne za 10 pensów. Oszczędni Anglicy nie chcieli wydawać pieniędzy na coś, co zawsze dostawali za darmo i zaczęli nosić na zakupy własne torby. Tym sposobem zużycie jednorazowych plastikowych worków spadło tam o 95 proc! Identycznie było w Irlandii, gdzie w 2002 r. wprowadzono odgórnie, dla całego kraju, opłatę za reklamówki - 15 eurocentów (od 1 lipca tego roku Irlandczycy muszą płacić 22 eurocenty za sztukę). Takie torby są całkowicie zakazane m.in. w Bangladeszu (dowiedziono, że wyrzucane gdzie popadnie przyczyniają się do powodzi, zatykając kanały odprowadzające wodę), na Tajwanie i Zanzibarze, w Bhutanie oraz w amerykańskim San Francisco (w przypadku dużych supermarketów). Zakaz sprzedaży i rozdawania reklamówek planowany jest we Francji (w 2010 r.) oraz w mieście Oregon w USA.

Niebezpieczne dla ludzi i zwierząt

Plastikowe torby mają mnóstwo zalet - są łatwe w produkcji (produkuje się je z polietylenu, uzyskiwanego z ropy naftowej), bajecznie tanie, wytrzymałe, nieprzemakalne i mogą przybierać rozmaite kolory i wzory. Jednak dla środowiska naturalnego są nie mniej zabójcze niż odpady z elektrowni atomowej. Po pierwsze, są produkowane ze źródeł nieodnawialnych, po drugie nie ulegają rozkładowi. Poza tym ich recycling jest utrudniony, bo istnieje tyle rodzajów tworzyw sztucznych, z których są produkowane, że ich segregacja jest nieopłacalna (rynek na przetworzony plastik nie jest jeszcze rozwinięty) i niewygodna. Poza tym po prostu mogą one być niebezpieczne. Przede wszystkim dla małych dzieci, ale również dla zwierząt - udusić się nimi jest wyjątkowo łatwo. Najgorsze jest jednak to, że tak bardzo przyzwyczailiśmy się do ich obecności, że nie zastanawiamy się w ogóle, czy rzeczywiście ich potrzebujemy.

To wszystko powoduje, że np. w Stanach Zjednoczonych, według EPA, Agencji Ochrony Środowiska, w 2000 r. tylko 1 procent plastikowych toreb zostało przetworzonych.

Nie jestem plastikową torbą

Jeśli nie plastikowe reklamówki to co? Papierowe torby, chociaż przyjaźniejsze dla środowiska, też mają wady. Nie są tak wytrzymałe jak plastikowe, nie znoszą kontaktu z wilgotnymi czy mokrymi produktami i ich produkcja wiąże się ze ścinaniem drzew. Najlepszym wyjściem są torby z tkaniny lub... plastikowe, tylko wielokrotnego użytku. Minusem jest to, że musimy pamiętać, żeby zabierać je ze sobą na zakupy z domu. Wprowadzenie odpłatności za reklamówki wpłynęło jednak bardzo dobrze na pamięć Anglików, Irlandczyków czy mieszkańców San Francisco, w Polsce zapewne mogło by być podobnie...

W dodatku reklamówki są po prostu passe, więc pokazać się z taką na ulicy Paryża, Londynu czy Nowego Jorku to straszny obciach. W tym względzie moda idzie na rękę ekologii. Teraz chodzimy na zakupy z wiklinowym koszykiem, uszytą z kolorowej tkaniny siatką lub po prostu dźwigamy naręcze papierowych toreb. W Stanach Zjednoczonych i w zachodniej Europie furorę robią płócienne torby na ramię z dużym napisem "I'm Not A Plastic Bag", czyli "Nie jestem plastikową torbą", zaprojektowane przez Anyę Hindmarch. Pokazują się z nią takie gwiazdy jak Keira Knightley, Jessica Alba czy Scarlett Johannson. Upolować taką torbę nie jest łatwo. W USA już się wyprzedała i teraz modne dziewczyny muszą się na nią zapisywać na stronie internetowej projektantki.

Ciekawe liczby

500 bilionów reklamówek jest sprzedawanych rocznie na całym świecie,

1,2 biliona reklamówek jest zużywanych co roku przez 4-milionową populację Nowej Zelandii,

70 milionów reklamówek jest rozdawanych rocznie w sklepach IKEA w samych Stanach Zjednoczonych,

18 milionów torebek zużywają codziennie Polacy,

2,8 miliona plastikowych toreb mieści się do jednego tira,

ponad 1,7 miliona litrów ropy naftowej zostanie zaoszczędzonych rocznie po wprowadzeniu zakazu używania jednorazowych plastikowych toreb w San Francisco,

1,8 miliony jednorazowych toreb zużywają codziennie mieszkańcy Warszawy,

1 milion reklamówek jest używanych na świecie w ciągu jednej minuty,

300 toreb rocznie używa przeciętny mieszkaniec naszego globu,

130 lat rozkłada się plastikowa torba, ale jej wpływ na środowisko może trwać nawet 1000 lat,

90 procent toreb używanych w handlu produktami spożywczymi jest wykonanych z plastiku,

20 proc. odpadów plastikowych przetwarza się w Polsce,

12 minut jest średnio używana reklamówka przed wyrzuceniem.

Czy klienci mają prawo żądać od sprzedawcy darmowych reklamówek?

– Sprzedawcy nie mają obowiązku przekazywania klientom nieodpłatnie toreb służących do transportu zakupów – twierdzą zgodnie Angelika Płóciennik-Ociepka, rzeczniczka prasowa Inspekcji Handlowej w Katowicach i Jerzy Sozański, miejski rzecznik konsumentów w Katowicach. Jedynie w przypadku towarów sprzedawanych na wagę, np. sera żółtego, owoców czy gwoździ, sprzedawca musi zapewnić odpowiednie ich opakowanie, odporne na działanie czynników zewnętrznych. Rozdawanie darmowych reklamówek jest jedynie dobrą wolą przedsiębiorcy.
Katarzyna Pachelska - Dziennik Zachodni

http://zabrze.naszemiasto.pl/wydarzenia/763633.html



caterina - Śro Sie 29, 2007 10:02 am
^^^^bardzo słusznie
i takie akcje w Ikea ,billboardy Metra i spoty w MTV 2 moga w koncu zmienic mentalnosc wygodnych zakupowiczow.Oby tylko jeszcze segregacja odpadow weszła mieszkancom Kato(i nie tylko) w krew,bo teraz to mam wrazenie,ze sa i daltonistami i analfabetami.



Safin - Śro Sie 29, 2007 7:08 pm
i oby kolejny przetarg na oczywszczanie miasta wygrał inna, duzo lepsza firma.



gilbertus86 - Śro Sie 29, 2007 7:28 pm
brawa dla ikea wreszcie ktoś kto ruszył ten temat
mam nadzieję że rozwinie się pozytywny trend i znikną te paskudne worki foliowe, szkoda że to tylko w ikea, a nie w całym kraju, choc może i to kiedyś nastąpi



rasgar - Śro Sie 29, 2007 7:55 pm
fajna akcja, ale wiadomo - skandynawowie



absinth - Pią Wrz 14, 2007 9:32 am


Niemiecki Aldi najpierw ruszy na Śląsk

Największa w Europie sieć dyskontowa w styczniu otworzy pierwszych 10 sklepów w Polsce - dowiedziała się "Rz". Branża spekuluje, że chce też przejmować konkurentów

W okolicach Katowic niemiecki gigant otworzy też swój pierwszy magazyn, dlatego na początek sieć skoncentruje się na ekspansji w południowo-zachodniej Polsce. Prawdopodobnie pierwszy sklep będzie otwarty w Brzegu. To, kiedy to się stanie, zależy też od pogody. Jeżeli zima będzie ciepła, co pozwoli nie przerywać prac budowlanych, kolejne sklepy będą się pojawiały bardzo szybko.

To nie będzie łatwa walka

Na rynku nieustannie krążą spekulacje, że Aldi szuka też kandydatów do przejęcia. Sieć na razie zaprzecza tym informacjom. - To liczący się konkurent. Nie sądzę jednak, żeby zajął się tylko rozwojem organicznym. Przejęcia są nieuniknione -mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto Polska. Ta duńska sieć ma dzisiaj ponad 120 sklepów, w przyszłości planuje otwieranie rocznie ok. 40 kolejnych.

Aldiemu na pewno nie będzie łatwo walczyć o polski rynek, bardzo konkurencyjny i rozdrobniony. Trzy wiodące sieci mają u nas jedynie 15 proc. udziału w sprzedaży - w Niemczech ponad 60 proc., a w Danii 90. Dlatego analitycy przewidują raczej wycofywanie się kolejnych firm z naszego rynku.

-Jeżeli w najbliższych latach Aldi zamierza zostać liczącym się graczem, powinien się skoncentrować na szybkiej ekspansji terytorialnej. Powodzenie w dużym stopniu zależy od wyboru lokalizacji -mówi Wojciech Zaremba z firmy Nielsen.

O planach sieci Aldi pisaliśmy już w"Rz" kilka razy. Rok temu jej przedstawiciele mówili o planowanym otwarciu 20 - 30 pierwszych sklepów w naszym kraju jeszcze latem tego roku. Terminu jednak nie udało się dotrzymać -prawdopodobnym powodem był kłopot ze znalezieniem odpowiednich lokali. Co ciekawe, w branży się mówi, że Aldi nie chce brać udziału w tych przetargach na działki czy lokale, w których startuje Lidl albo Plus. A przecież to sieci, z którymi konkuruje m.in. w Niemczech.

15. w świecie, 7. w Europie

Niemiecka sieć dyskontowa jest potężna -liczy ok. 7500 sklepów w 15 krajach świata, także w USA i Australii. W 2006 r. jej przychody netto wyniosły 50 mld dol. -47 proc. generowanych jest poza Niemcami.

Bracia Karl i Theo Albrecht, założyciele sieci, to najbogatsi Niemcy. Ich łączny majątek to ponad 37 mld dol. - obydwaj są w drugiej dziesiątce na liście najbogatszych ludzi na świecie miesięcznika "Forbes". Aldi zajmuje 15. miejsce na liście największych sieci handlowych na świecie - w Europie jest siódmy.

Co zwojuje na naszym rynku? Jak podaje firma badawcza Nielsen, w Polsce na 1 mln mieszkańców przypada tylko 38 sklepów dyskontowych, gdy tymczasem w Norwegii jest ich 253, w Austrii 134, a w Danii 128. Jednak ich znaczenie rośnie -według firmy GfK w 2006 r. dyskonty generowały 17,6 proc. sprzedaży detalicznej w Polsce, gdy rok wcześniej 11 proc. Cieszą się też coraz większą popularnością: w 2005 r. 37 proc. klientów nawet nie rozważało zakupów w dyskontach, po roku ten odsetek się zmniejszył do 30 proc.

Po Biedronce i Lidlu

Na Śląsku, gdzie Aldi chce zacząć walkę o polskie portfele, wśród sieci dyskontowych mocną pozycję zajmuje także niemiecki Lidl - ma w Polsce ponad 260 sklepów i jest wiceliderem rynku dyskontowego. Sieć nie podaje danych finansowych - szacunkowe przychody za 2006 r. wyniosły 1,5 mld zł.

Zdecydowanym liderem tego segmentu jest Biedronka - niedługo sieć będzie miała tysiąc sklepów, a jej obroty w pierwszej połowie roku wyniosły ponad 4 mld zł - 32,4 proc. więcej niż w podobnym okresie rok wcześniej. -Nasze plany przewidują dalszy stały i zdrowy rozwój. W drugiej połowie roku planujemy otworzyć 63 placówki i nadal podtrzymujemy plany otwierania 120 sklepów rocznie w latach 2008 i 2009, utrzymując prognozę 500 mln euro inwestycji w Polsce do 2009 roku - mówi Pedro Pereira da Silva, dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.
PIOTR MAZURKIEWICZ



mark40 - Pią Paź 12, 2007 11:47 am
Rozbudowa centrum handlowego M1 Czeladź

Centrum handlowe zostanie powiększone o 14 tyś m2 (co w sumie da mu 64 tyś m2 [czyli tylko o tysiac mniej niz SCC]). Przybędzie 60 nowych sklepów, wtedy galeria handlowa będzie liczyć ponad 120 sklepów nie wliczajac reala, Praktikera i MM.

------------------------
Jak da mnie super. lubię jezdzić tam na zakupy pomimo wielu bliższych centrów.



d-8 - Pią Paź 12, 2007 12:15 pm
a w którą stronę mają zamiar go rozbudowywac ? hmmm w jeden bok jest praktiker i górka a w drugą MAN...



Bartek - Pią Paź 12, 2007 12:27 pm
Zabrali część parkingu

http://czeladz.org.pl/panoramy/qtvr/QTV ... _2&scale=2



mark40 - Pią Paź 12, 2007 12:56 pm
Aha czyli po prostu będą dobudowywać drugi równoległy pasaż (tak jak to jest w Bytomiu i Zabrzu). Nie wiem czy miejsc parkingowych nie braknie. To w koncu jedno z najbardziej obleganych centrów .

edit; szczerze mówiac to rozbudowa wyglada na wiecej niz 14 tyś. Moze gazeta sie pomyliła.



macu - Pią Paź 12, 2007 1:11 pm
Rozbudowuje się także CH Agata, z boku i z tyłu trwają prace ziemne.



d-8 - Pią Paź 12, 2007 1:20 pm

Zabrali część parkingu

http://czeladz.org.pl/panoramy/qtvr/QTV ... _2&scale=2


no i wszystko jasne. bo na boki rozbudowa nijak mi nie chciala spasowac a tylem idzie droga przeciez.

szkoda ze sie te hangary rozbudowują. lepiej gdyby zaczeli myslec o budowie 3-4 kondygnacyjnych galerii w centrach miast i ladowaliby kase w takie projekty a nie w polach...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • romanbijak.xlx.pl



  • Strona 1 z 4 • Wyszukano 372 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4
    Copyright (c) 2009 | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.