Silnik walk(Nowy czy Stary) - ogólna dyskusja
mateusz93k - 07-05-2010
Witam,
Jest to swego rodzaju propozycja, może nie będę się zbytnio rozpisywał, tylko od razu powiem o co chodzi.
Właśnie kończę robić ekspedycje i za niedługo, max 2-3dni, będę się brał za przerabianie ataków. I tutaj, niezależnie od wyniku ankiety, przerobię typ zapisanych w bazie danych, co robię dla każdej misji, ale wpadłem dzisiaj również na pomysł, aby napisać nowy silnik walk.
Tak wiem wiem, oczywiście każdy z Was pomyśli, że długo mi to zajmie itp. itd.
Jednak ten silnik walk byłby całkowicie inny od tego, który jest na ogame, co oczywiście nie zmienia faktu, że może być dużo lepszy od obecnego. Jak co niektórzy dobrze wiedzą, obecny silnik walk, jest bardzo specyficzny(kilka mln sond potrafi przesądzić o wyniku bitwy).
Celem napisania nowego silnika byłoby oczywiście zoptymalizowanie skryptu i uniemożliwienie manipulacji bitwy takimi właśnie sposobami jak wysłanie dużej ilości sond.
Do nowego silnika walk został by oczywiście dopisany nowy symulator(postarał bym się tym razem o lepszą wizualizację).
Co prawda największym problemem wydaje się to, że silnik byłby niezgodny z silnikiem z Ogame i takie same statki mogłyby powodować inne wyniki niż na Ogame.
Co zatem jest za tym, abym napisał ten nowy silnik?
Już tłumaczę:
- opisana powyżej metoda manipulacji bitwą byłaby uniemożliwiona
- łatwe dopisanie ACS do silnika(oczywiście razem z nowym silnikiem ACS również byłoby włączone do aktualizacji)
- optymalizacja poprzez zastąpienie starego systemu nowym(wydajniejszym)
- rezygnacja z SD(Szybkich Dział), ponieważ ... (patrz kolejna pałza)
- każdy statek byłby specyficzny tzn. byłyby statki "tankery" które biorą na siebie większość obrażeń, mają dużo obrony, dużo PS(Punkty Strukturalne), idą zawsze na pierwszy ogień w bitwie, statki atakujące z małą obroną, ale dużym atakiem, które bez obstawy padają od razy, ale z obstawą mają dużą siłę rażenia itd.
Co za tym idzie, konieczne do tego byłoby wypracowanie nowej, najodpowiedniejszej strategii, co czyniło by z Gorwena oryginalną grę, wyróżniającą się od innych prywatnych serwerów Ogame, bo o to chyba chodzi. Prywatny serwer danej gry wg. mnie powinien różnić się od oryginału, może nie tylko szybkością, ale i "nowoczesnością".
Taka zmiana przyczyniła by się może do wzrostu ilości graczy, większego zainteresowania.
Kolejny wybór jaki przed Wami dziś postawię, to czy jeśli zdecydujecie się na nowy system walk, to na jakiej zasadzie ma on działać. Floty mają walczyć do zniszczenia ostatniego statku(bez remisów) czy tak jak jest do tej pory kilka rund?
Moim zdaniem lepszą formą walki byłaby walka do końca, która zawsze wyłoni wygranego i przegranego, ale wybór należy już do Was.
Na ostatek powiem, że nowy silnik walk(jeśli oczywiście się na niego zdecydujemy), wraz z nową wersją gry, będzie wgrany na obu uniwersach(Uniwersum 1 oraz Uniwersum 2), najprawdopodobniej do końca lipca, a więc czas nas goni i w związku z tym daję Wam na zagłosowanie w ankiecie, wypowiedzenie się w temacie i zadanie ewentualnych pytań czas do jutra wieczora, do godziny 20:00
Jeśli zdania będą podzielone, a ankieta nic nie wyjaśni, to decyzję podejmę osobiście.
Pozdrawiam,
mateusz93k
sabazios - 07-05-2010
Witam!
Kapitalny pomysł!!
Osobiście uważam, że ta gra im bardziej różna od ogame tym lepiej dla niej, dobrze mówisz mateusz, że potrzeba jakiegoś elementu wyróżniającego! Ja zawsze byłem za innowacjami i doskonaleniem (mój zawód w końcu)
Tak więc na system walk jestem za, ale z rundami, bo jednak opcja remisu zawsze jest lepsza niż przegrana, bo zawsze zostaje mniej do odbudowania
Pozdrawiam!
Abadab - 07-05-2010
No dobra nowy silnik i zróżnicowanie jednostek na off/def super pomysł, ale ACS... ACS przy niedziałającym depozycie sojuszniczym to porażka! Jak niby jedna osoba miała by się wybronić przy jednym ataku całego sojuszu? Może zanim zaczniesz wprowadzać nowe rzeczy napraw te co już są ale nie działają? Ulepszanie gry może zacznij do naprawy bugów, a nie od wprowadzania nowości. Jestem przekonany w 90% że zanim nowy silnik byłby w pełni sprawny, to było by z nim wiele zabawy w naprawy bugów. A tych i tak jest wiele...
P.S.
Powtarzam swoją prośbę, czy może ktoś zamieścić na forum dokładne dane na temat jaka jednostka na jaką ma Szybkie Działa i w jakiej ilości? W grze dalej to nie jest jasne!
Nashgaroth v2.0 - 07-05-2010
Hm na walce do końca można poświęcać własną flotę żeby zrobić większe ST ACS przyda sie bedzie mozna latać na mnie bądz na psk
A co do segmentacji floty (tzn czoło + z tylca dziadostwo z atakiem) to osobiscie nie wiem...(zależy czym bedzie OW, czy smieciem od ataku czy też "czołem")
Pozdrawiam Nash~~
mateusz93k - 07-05-2010
@Abadab - dla mnie ACS to łączenie flot(zarówno w powietrzu, jak i na ziemi) więc możesz być pewien, że nie wprowadzę z jednej opcji bez drugiej. Obie będą wgrane w jednym czasie Co do bugów to cały czas to robię - teraz jestem akurat przy flotach, naprawiłem(napisałem od nowa, optymalniej) już chyba 4 misje, teraz robię Ekspedycje, a że niedługo po nich jest Atak - dlatego założyłem ten temat. Po flotach kolejne rzeczy będę przerabiał, a nie mam zamiaru robić tego samego 2 razy(dlatego teraz piszę o silniku walk). Skończę misje, wezmę się zapewne za poprawę jakiejś innej rzeczy i taką taktykę mam od początku - jak widać dużo rzeczy udało mi się poprawić, a za jakiś czas będą kolejne
Abadab - 07-05-2010
@Abadab - dla mnie ACS to łączenie flot(zarówno w powietrzu, jak i na ziemi) więc możesz być pewien, że nie wprowadzę z jednej opcji bez drugiej. Obie będą wgrane w jednym czasie Co do bugów to cały czas to robię - teraz jestem akurat przy flotach, naprawiłem(napisałem od nowa, optymalniej) już chyba 4 misje, teraz robię Ekspedycje, a że niedługo po nich jest Atak - dlatego założyłem ten temat. Po flotach kolejne rzeczy będę przerabiał, a nie mam zamiaru robić tego samego 2 razy(dlatego teraz piszę o silniku walk). Skończę misje, wezmę się zapewne za poprawę jakiejś innej rzeczy i taką taktykę mam od początku - jak widać dużo rzeczy udało mi się poprawić, a za jakiś czas będą kolejne
Jeśli naprawisz depozyt... To oki, ACS możne nawet być zabawny
Bogini i Waszka przestaną w końcu zgrywać cwaniaków
A wracając do bugów, to niektóre są nawet przydatne Sam wyciągnąłem raz 1,5k GŚ puszczając tylko 10
mateusz93k - 07-05-2010
A wracając do bugów, to niektóre są nawet przydatne Sam wyciągnąłem raz 1,5k GŚ puszczając tylko 10
To chyba nie na Gorwen, a jeśli to bardzo dawno. W przeciwnym razie proszę o kontakt - przyda się wiedzieć jakim sposobem
MassQuantum - 07-05-2010
Niezły pomysł chociarz atak do końca to imimo wiekszego pz moim zdaniem lekka porażka bo w 1 ataku 1 gracz straci cały bunkier a w innym przypadku 2 floty remisu nie ma lub kolejny raz flota na flote z bunkrem i 1 strona nigdy nie wyjdzie cało - moze to i zmusi graczy do zastanowienia się lub symulacji ale bunkrownicy bedą bezkarniejsi bo tak w 3-6 atakach ( rundach walki) jak w grach tego typu (różny system- różna ilość rund) spowoduje zniechęcenie - gracz x robi bynkier przez miesiac gracz y niszczy go do 0 gracz x przestaje grać i inne przypadki tego typu a tak ma z połowe bunkru i sie cieszy ze nieliczni mu wlecą - tak samo flota gracz y leci na x z podobna flotą i remis w tym przypadku tracą flote obydwaj mozna gdybać co i jak ale do 0 - trzeba się nad tym poważnie zastanowić zeby nie zniszczyło to stylu gry
mateusz93k - 07-05-2010
Nie trzeba chyba dłużej czekać, wynik za nowym systemem to prawie 80% i myślę, że nic nie powinno się zmienić.
Co do podziału na rundy/nie na rundy, jeszcze się to okaże, ale jak będę pracował nad silnikiem, zrobię go tak, aby dla każdego uniwersum można było wybrać czy walka ma się odbywać na rundy czy nie, także na podjęcie tej decyzji jeszcze jest czas.
Na czas w którym będę pisał silnik, stworzę nowy dział, w którym będę umieszczał tematy związane z funkcjonowaniem nowego silnika, a raczej pomysły, o które będę pytał w tych tematach(czy są fajne itp.)
Smutasek - 07-05-2010
mnie ogólnie pomysł bardzo się spodobał
jestem bardzo ZA wprowadzeniem ACS jak i ZA tym by wprowadzić tą specyfikację statków
jedyne co się mnie nie spodobało to walka do końca...
sądzę że remis jednak czasem się przydaje... choć idąc drogą "To ma być oryginalny, odróżniający Gorwen, od innych serwerów silnik" brak remisu i walka flot do końca była by oryginalniejsza
Nashgaroth v2.0 - 07-05-2010
Mass chyba trochę zle zrozumiałeś idee całkowitego zniszczenia.... tutaj chodzi o to żeby nie było czegoś takiego że podczas walki jest remis, tylko 1 osoba wychodzi powiedzmy cało choćby z 1 ow czy z 1 plazmą... a bunkier i tak ma wysoki procent odbudowy... Mass chodzi o wynik walki żeby nie było REMIS.. a nie o stratę bunkra bez odbudowy.. jak się mylę to wyprowadzicie mnie z błedu
mateusz93k - 07-05-2010
^^UP Nie mylisz się
Abadab - 07-06-2010
Walka do końca raczej spowodowała by że gracze rzadziej by atakowali równych sobie, nikt nie lubi tracić 100% floty. A taka walka oscylowała by przy takich stratach, wprowadzenie walki do końca i ACSów na raz. Spowoduje tylko jedno, ataki zbiorowe na jednego... Powstały by silne sojusze, które by gnębiły resztę graczy. Dostać się do takiego było by trudno, a być farmionym przez niego niesamowicie łatwo! Bunkry straciły by sens, bo silny sojusz z możliwością ACSa rozbije wszystko. I znów słabi gracze nie mają się jak bronić! ACS jest trudnym rozwiązaniem, niby daje szanse mieszania w top 10, ale pozbawia słabszych możliwości obrony.
Mass chyba trochę zle zrozumiałeś idee całkowitego zniszczenia.... tutaj chodzi o to żeby nie było czegoś takiego że podczas walki jest remis, tylko 1 osoba wychodzi powiedzmy cało choćby z 1 ow czy z 1 plazmą... a bunkier i tak ma wysoki procent odbudowy... Mass chodzi o wynik walki żeby nie było REMIS.. a nie o stratę bunkra bez odbudowy.. jak się mylę to wyprowadzicie mnie z błedu
Bunkier może i ma spore szanse na odbudowę, ale przy atakowany kilka razy przestaje być bunkrem! Dlatego mówię wprost! Albo ACS albo walka do końca. Jedno i drugie tylko pozbawi możliwości obrony słabszych graczy, sam ACS już im odbiera dużo możliwości.
sabazios - 07-06-2010
aha, czyli reasumujuąc, walka do końca + system morali = zielony ludek (słaby gracz) dowali top1
takie jest moje zdanie...
Walka na rundy jest zdecydowanie lepsza opcją, no bo kurde, jesteś top5 czy nawet top1 i nigdy nie masz pewności czy wygrasz bitwe, nie każdy lubi ryzykować, a jak każdy wie od ryzykowanie są ekspedycje
Wybaczcie za nieskładne zdania ale dopiero co wstałem
Pozdro!
MassQuantum - 07-06-2010
ACS Musi być:p tak abym mie czuł się bezkarny:P ciekawe rozwiązanie gdy 3 słabszych leci do mnie a ja zostaje znoszczony lub się podstawiam i mam złom z 3 flot
mateusz93k - 07-06-2010
@sabazios
Ale jak ten słaby gracz może zostać top1.??
Przecież jeśli zaatakuje on gracza top1 to ten broniąc się walczy ze 100% siłą, więc na pewno nie przegra.
A poza tym jak wszyscy słabi mogli by być naraz top1?
sabazios - 07-06-2010
@sabazios
Ale jak ten słaby gracz może zostać top1.??
Przecież jeśli zaatakuje on gracza top1 to ten broniąc się walczy ze 100% siłą, więc na pewno nie przegra.
A poza tym jak wszyscy słabi mogli by być naraz top1?
Nie mówie o sytuacjy gdy slabszy atakuje, tylko gdy mocniejszy. Dajmy na to mam luzne 2000 ow, slabszy gracz ma 500 ow, w obecnej sytuacji nie zastanawialbym sie nawet czy leciec, ale... Gdy wejda w życie morale, to nie wiem jaka duza flote musialbym wyslac zeby na 100% wygrac, zakladajac najgorszy scenariusz, czyli 10% morali, to musialbym wyslac tych OW conajmniej 5000 i wtedy nie wiem czy to sie wogole kalkuluje, bo flota zajeta i wiecej paliwa spali...
Nashgaroth v2.0 - 07-06-2010
Abadab a flota się jakoś nie odbudowuje, na początku jak zacząłem grać ludzie na uni 2, ludzie mieli juz po 3-4 mln pkt, straciłe tysiące OW i pancków... jakoś nie płakałem że straciłem, taki też jest porządek bunkra, ktoś będzie chciał i tak go rozwali ....teraz jestem top2 pkt, top 1 floty... nawet ACS na uni 2 nie pomoże na ten moment miedzy graczami top 1 i top 2 a resztą jest granica 50+ mln pkt, gdzie psk ma 70 baniek a ja 62... 3 ci gracz ma samo eco... a o reszcie nie mówię bo zęby np do mnie wlecieć musiałoby całe top 50 flotę złączyć (mało realne i pewnie technicznie nie możliwe), wiec teraz sie tak zacząłem zastanawiać co da faktycznie ACS na uni 2.... skoro top 2 nie jest osiągalne dla nikogo ( chyba ze grasz 24h i farmisz 100% tego czasu chodzby dt)...
mateusz93k - 07-07-2010
Nie mówie o sytuacjy gdy slabszy atakuje, tylko gdy mocniejszy. Dajmy na to mam luzne 2000 ow, slabszy gracz ma 500 ow, w obecnej sytuacji nie zastanawialbym sie nawet czy leciec, ale... Gdy wejda w życie morale, to nie wiem jaka duza flote musialbym wyslac zeby na 100% wygrac, zakladajac najgorszy scenariusz, czyli 10% morali, to musialbym wyslac tych OW conajmniej 5000 i wtedy nie wiem czy to sie wogole kalkuluje, bo flota zajeta i wiecej paliwa spali...
Żeby mieć 10% morali musiałbyś mieć 10x więcej punktów niż obrońca.
Przyjmując, że noobprotection było by do 1000pkt, on ma właśnie tyle, to ty musisz mieć 10000pkt.
Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że przy takiej różnicy punktowej i ogólnie przy takiej ilości punktów ty będziesz miał 2k OW a on 500 OW.
Poza tym przy prędkości dajmy na to 4x, abyś ty miał 10k pkt a on 1kpkt, musiałby zacząć grę około tydzień po tobie, a w tedy nie wiem czy byś go nawet atakował bo przez ten tydzień miałbyś dużo więcej sąsiadów z którymi byś się zmagał.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl romanbijak.xlx.pl
mateusz93k - 07-05-2010
Witam,
Jest to swego rodzaju propozycja, może nie będę się zbytnio rozpisywał, tylko od razu powiem o co chodzi.
Właśnie kończę robić ekspedycje i za niedługo, max 2-3dni, będę się brał za przerabianie ataków. I tutaj, niezależnie od wyniku ankiety, przerobię typ zapisanych w bazie danych, co robię dla każdej misji, ale wpadłem dzisiaj również na pomysł, aby napisać nowy silnik walk.
Tak wiem wiem, oczywiście każdy z Was pomyśli, że długo mi to zajmie itp. itd.
Jednak ten silnik walk byłby całkowicie inny od tego, który jest na ogame, co oczywiście nie zmienia faktu, że może być dużo lepszy od obecnego. Jak co niektórzy dobrze wiedzą, obecny silnik walk, jest bardzo specyficzny(kilka mln sond potrafi przesądzić o wyniku bitwy).
Celem napisania nowego silnika byłoby oczywiście zoptymalizowanie skryptu i uniemożliwienie manipulacji bitwy takimi właśnie sposobami jak wysłanie dużej ilości sond.
Do nowego silnika walk został by oczywiście dopisany nowy symulator(postarał bym się tym razem o lepszą wizualizację).
Co prawda największym problemem wydaje się to, że silnik byłby niezgodny z silnikiem z Ogame i takie same statki mogłyby powodować inne wyniki niż na Ogame.
Co zatem jest za tym, abym napisał ten nowy silnik?
Już tłumaczę:
- opisana powyżej metoda manipulacji bitwą byłaby uniemożliwiona
- łatwe dopisanie ACS do silnika(oczywiście razem z nowym silnikiem ACS również byłoby włączone do aktualizacji)
- optymalizacja poprzez zastąpienie starego systemu nowym(wydajniejszym)
- rezygnacja z SD(Szybkich Dział), ponieważ ... (patrz kolejna pałza)
- każdy statek byłby specyficzny tzn. byłyby statki "tankery" które biorą na siebie większość obrażeń, mają dużo obrony, dużo PS(Punkty Strukturalne), idą zawsze na pierwszy ogień w bitwie, statki atakujące z małą obroną, ale dużym atakiem, które bez obstawy padają od razy, ale z obstawą mają dużą siłę rażenia itd.
Co za tym idzie, konieczne do tego byłoby wypracowanie nowej, najodpowiedniejszej strategii, co czyniło by z Gorwena oryginalną grę, wyróżniającą się od innych prywatnych serwerów Ogame, bo o to chyba chodzi. Prywatny serwer danej gry wg. mnie powinien różnić się od oryginału, może nie tylko szybkością, ale i "nowoczesnością".
Taka zmiana przyczyniła by się może do wzrostu ilości graczy, większego zainteresowania.
Kolejny wybór jaki przed Wami dziś postawię, to czy jeśli zdecydujecie się na nowy system walk, to na jakiej zasadzie ma on działać. Floty mają walczyć do zniszczenia ostatniego statku(bez remisów) czy tak jak jest do tej pory kilka rund?
Moim zdaniem lepszą formą walki byłaby walka do końca, która zawsze wyłoni wygranego i przegranego, ale wybór należy już do Was.
Na ostatek powiem, że nowy silnik walk(jeśli oczywiście się na niego zdecydujemy), wraz z nową wersją gry, będzie wgrany na obu uniwersach(Uniwersum 1 oraz Uniwersum 2), najprawdopodobniej do końca lipca, a więc czas nas goni i w związku z tym daję Wam na zagłosowanie w ankiecie, wypowiedzenie się w temacie i zadanie ewentualnych pytań czas do jutra wieczora, do godziny 20:00
Jeśli zdania będą podzielone, a ankieta nic nie wyjaśni, to decyzję podejmę osobiście.
Pozdrawiam,
mateusz93k
sabazios - 07-05-2010
Witam!
Kapitalny pomysł!!
Osobiście uważam, że ta gra im bardziej różna od ogame tym lepiej dla niej, dobrze mówisz mateusz, że potrzeba jakiegoś elementu wyróżniającego! Ja zawsze byłem za innowacjami i doskonaleniem (mój zawód w końcu)
Tak więc na system walk jestem za, ale z rundami, bo jednak opcja remisu zawsze jest lepsza niż przegrana, bo zawsze zostaje mniej do odbudowania
Pozdrawiam!
Abadab - 07-05-2010
No dobra nowy silnik i zróżnicowanie jednostek na off/def super pomysł, ale ACS... ACS przy niedziałającym depozycie sojuszniczym to porażka! Jak niby jedna osoba miała by się wybronić przy jednym ataku całego sojuszu? Może zanim zaczniesz wprowadzać nowe rzeczy napraw te co już są ale nie działają? Ulepszanie gry może zacznij do naprawy bugów, a nie od wprowadzania nowości. Jestem przekonany w 90% że zanim nowy silnik byłby w pełni sprawny, to było by z nim wiele zabawy w naprawy bugów. A tych i tak jest wiele...
P.S.
Powtarzam swoją prośbę, czy może ktoś zamieścić na forum dokładne dane na temat jaka jednostka na jaką ma Szybkie Działa i w jakiej ilości? W grze dalej to nie jest jasne!
Nashgaroth v2.0 - 07-05-2010
Hm na walce do końca można poświęcać własną flotę żeby zrobić większe ST ACS przyda sie bedzie mozna latać na mnie bądz na psk
A co do segmentacji floty (tzn czoło + z tylca dziadostwo z atakiem) to osobiscie nie wiem...(zależy czym bedzie OW, czy smieciem od ataku czy też "czołem")
Pozdrawiam Nash~~
mateusz93k - 07-05-2010
@Abadab - dla mnie ACS to łączenie flot(zarówno w powietrzu, jak i na ziemi) więc możesz być pewien, że nie wprowadzę z jednej opcji bez drugiej. Obie będą wgrane w jednym czasie Co do bugów to cały czas to robię - teraz jestem akurat przy flotach, naprawiłem(napisałem od nowa, optymalniej) już chyba 4 misje, teraz robię Ekspedycje, a że niedługo po nich jest Atak - dlatego założyłem ten temat. Po flotach kolejne rzeczy będę przerabiał, a nie mam zamiaru robić tego samego 2 razy(dlatego teraz piszę o silniku walk). Skończę misje, wezmę się zapewne za poprawę jakiejś innej rzeczy i taką taktykę mam od początku - jak widać dużo rzeczy udało mi się poprawić, a za jakiś czas będą kolejne
Abadab - 07-05-2010
@Abadab - dla mnie ACS to łączenie flot(zarówno w powietrzu, jak i na ziemi) więc możesz być pewien, że nie wprowadzę z jednej opcji bez drugiej. Obie będą wgrane w jednym czasie Co do bugów to cały czas to robię - teraz jestem akurat przy flotach, naprawiłem(napisałem od nowa, optymalniej) już chyba 4 misje, teraz robię Ekspedycje, a że niedługo po nich jest Atak - dlatego założyłem ten temat. Po flotach kolejne rzeczy będę przerabiał, a nie mam zamiaru robić tego samego 2 razy(dlatego teraz piszę o silniku walk). Skończę misje, wezmę się zapewne za poprawę jakiejś innej rzeczy i taką taktykę mam od początku - jak widać dużo rzeczy udało mi się poprawić, a za jakiś czas będą kolejne
Jeśli naprawisz depozyt... To oki, ACS możne nawet być zabawny
Bogini i Waszka przestaną w końcu zgrywać cwaniaków
A wracając do bugów, to niektóre są nawet przydatne Sam wyciągnąłem raz 1,5k GŚ puszczając tylko 10
mateusz93k - 07-05-2010
A wracając do bugów, to niektóre są nawet przydatne Sam wyciągnąłem raz 1,5k GŚ puszczając tylko 10
To chyba nie na Gorwen, a jeśli to bardzo dawno. W przeciwnym razie proszę o kontakt - przyda się wiedzieć jakim sposobem
MassQuantum - 07-05-2010
Niezły pomysł chociarz atak do końca to imimo wiekszego pz moim zdaniem lekka porażka bo w 1 ataku 1 gracz straci cały bunkier a w innym przypadku 2 floty remisu nie ma lub kolejny raz flota na flote z bunkrem i 1 strona nigdy nie wyjdzie cało - moze to i zmusi graczy do zastanowienia się lub symulacji ale bunkrownicy bedą bezkarniejsi bo tak w 3-6 atakach ( rundach walki) jak w grach tego typu (różny system- różna ilość rund) spowoduje zniechęcenie - gracz x robi bynkier przez miesiac gracz y niszczy go do 0 gracz x przestaje grać i inne przypadki tego typu a tak ma z połowe bunkru i sie cieszy ze nieliczni mu wlecą - tak samo flota gracz y leci na x z podobna flotą i remis w tym przypadku tracą flote obydwaj mozna gdybać co i jak ale do 0 - trzeba się nad tym poważnie zastanowić zeby nie zniszczyło to stylu gry
mateusz93k - 07-05-2010
Nie trzeba chyba dłużej czekać, wynik za nowym systemem to prawie 80% i myślę, że nic nie powinno się zmienić.
Co do podziału na rundy/nie na rundy, jeszcze się to okaże, ale jak będę pracował nad silnikiem, zrobię go tak, aby dla każdego uniwersum można było wybrać czy walka ma się odbywać na rundy czy nie, także na podjęcie tej decyzji jeszcze jest czas.
Na czas w którym będę pisał silnik, stworzę nowy dział, w którym będę umieszczał tematy związane z funkcjonowaniem nowego silnika, a raczej pomysły, o które będę pytał w tych tematach(czy są fajne itp.)
Smutasek - 07-05-2010
mnie ogólnie pomysł bardzo się spodobał
jestem bardzo ZA wprowadzeniem ACS jak i ZA tym by wprowadzić tą specyfikację statków
jedyne co się mnie nie spodobało to walka do końca...
sądzę że remis jednak czasem się przydaje... choć idąc drogą "To ma być oryginalny, odróżniający Gorwen, od innych serwerów silnik" brak remisu i walka flot do końca była by oryginalniejsza
Nashgaroth v2.0 - 07-05-2010
Mass chyba trochę zle zrozumiałeś idee całkowitego zniszczenia.... tutaj chodzi o to żeby nie było czegoś takiego że podczas walki jest remis, tylko 1 osoba wychodzi powiedzmy cało choćby z 1 ow czy z 1 plazmą... a bunkier i tak ma wysoki procent odbudowy... Mass chodzi o wynik walki żeby nie było REMIS.. a nie o stratę bunkra bez odbudowy.. jak się mylę to wyprowadzicie mnie z błedu
mateusz93k - 07-05-2010
^^UP Nie mylisz się
Abadab - 07-06-2010
Walka do końca raczej spowodowała by że gracze rzadziej by atakowali równych sobie, nikt nie lubi tracić 100% floty. A taka walka oscylowała by przy takich stratach, wprowadzenie walki do końca i ACSów na raz. Spowoduje tylko jedno, ataki zbiorowe na jednego... Powstały by silne sojusze, które by gnębiły resztę graczy. Dostać się do takiego było by trudno, a być farmionym przez niego niesamowicie łatwo! Bunkry straciły by sens, bo silny sojusz z możliwością ACSa rozbije wszystko. I znów słabi gracze nie mają się jak bronić! ACS jest trudnym rozwiązaniem, niby daje szanse mieszania w top 10, ale pozbawia słabszych możliwości obrony.
Mass chyba trochę zle zrozumiałeś idee całkowitego zniszczenia.... tutaj chodzi o to żeby nie było czegoś takiego że podczas walki jest remis, tylko 1 osoba wychodzi powiedzmy cało choćby z 1 ow czy z 1 plazmą... a bunkier i tak ma wysoki procent odbudowy... Mass chodzi o wynik walki żeby nie było REMIS.. a nie o stratę bunkra bez odbudowy.. jak się mylę to wyprowadzicie mnie z błedu
Bunkier może i ma spore szanse na odbudowę, ale przy atakowany kilka razy przestaje być bunkrem! Dlatego mówię wprost! Albo ACS albo walka do końca. Jedno i drugie tylko pozbawi możliwości obrony słabszych graczy, sam ACS już im odbiera dużo możliwości.
sabazios - 07-06-2010
aha, czyli reasumujuąc, walka do końca + system morali = zielony ludek (słaby gracz) dowali top1
takie jest moje zdanie...
Walka na rundy jest zdecydowanie lepsza opcją, no bo kurde, jesteś top5 czy nawet top1 i nigdy nie masz pewności czy wygrasz bitwe, nie każdy lubi ryzykować, a jak każdy wie od ryzykowanie są ekspedycje
Wybaczcie za nieskładne zdania ale dopiero co wstałem
Pozdro!
MassQuantum - 07-06-2010
ACS Musi być:p tak abym mie czuł się bezkarny:P ciekawe rozwiązanie gdy 3 słabszych leci do mnie a ja zostaje znoszczony lub się podstawiam i mam złom z 3 flot
mateusz93k - 07-06-2010
@sabazios
Ale jak ten słaby gracz może zostać top1.??
Przecież jeśli zaatakuje on gracza top1 to ten broniąc się walczy ze 100% siłą, więc na pewno nie przegra.
A poza tym jak wszyscy słabi mogli by być naraz top1?
sabazios - 07-06-2010
@sabazios
Ale jak ten słaby gracz może zostać top1.??
Przecież jeśli zaatakuje on gracza top1 to ten broniąc się walczy ze 100% siłą, więc na pewno nie przegra.
A poza tym jak wszyscy słabi mogli by być naraz top1?
Nie mówie o sytuacjy gdy slabszy atakuje, tylko gdy mocniejszy. Dajmy na to mam luzne 2000 ow, slabszy gracz ma 500 ow, w obecnej sytuacji nie zastanawialbym sie nawet czy leciec, ale... Gdy wejda w życie morale, to nie wiem jaka duza flote musialbym wyslac zeby na 100% wygrac, zakladajac najgorszy scenariusz, czyli 10% morali, to musialbym wyslac tych OW conajmniej 5000 i wtedy nie wiem czy to sie wogole kalkuluje, bo flota zajeta i wiecej paliwa spali...
Nashgaroth v2.0 - 07-06-2010
Abadab a flota się jakoś nie odbudowuje, na początku jak zacząłem grać ludzie na uni 2, ludzie mieli juz po 3-4 mln pkt, straciłe tysiące OW i pancków... jakoś nie płakałem że straciłem, taki też jest porządek bunkra, ktoś będzie chciał i tak go rozwali ....teraz jestem top2 pkt, top 1 floty... nawet ACS na uni 2 nie pomoże na ten moment miedzy graczami top 1 i top 2 a resztą jest granica 50+ mln pkt, gdzie psk ma 70 baniek a ja 62... 3 ci gracz ma samo eco... a o reszcie nie mówię bo zęby np do mnie wlecieć musiałoby całe top 50 flotę złączyć (mało realne i pewnie technicznie nie możliwe), wiec teraz sie tak zacząłem zastanawiać co da faktycznie ACS na uni 2.... skoro top 2 nie jest osiągalne dla nikogo ( chyba ze grasz 24h i farmisz 100% tego czasu chodzby dt)...
mateusz93k - 07-07-2010
Nie mówie o sytuacjy gdy slabszy atakuje, tylko gdy mocniejszy. Dajmy na to mam luzne 2000 ow, slabszy gracz ma 500 ow, w obecnej sytuacji nie zastanawialbym sie nawet czy leciec, ale... Gdy wejda w życie morale, to nie wiem jaka duza flote musialbym wyslac zeby na 100% wygrac, zakladajac najgorszy scenariusz, czyli 10% morali, to musialbym wyslac tych OW conajmniej 5000 i wtedy nie wiem czy to sie wogole kalkuluje, bo flota zajeta i wiecej paliwa spali...
Żeby mieć 10% morali musiałbyś mieć 10x więcej punktów niż obrońca.
Przyjmując, że noobprotection było by do 1000pkt, on ma właśnie tyle, to ty musisz mieć 10000pkt.
Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że przy takiej różnicy punktowej i ogólnie przy takiej ilości punktów ty będziesz miał 2k OW a on 500 OW.
Poza tym przy prędkości dajmy na to 4x, abyś ty miał 10k pkt a on 1kpkt, musiałby zacząć grę około tydzień po tobie, a w tedy nie wiem czy byś go nawet atakował bo przez ten tydzień miałbyś dużo więcej sąsiadów z którymi byś się zmagał.