segmenty rynkowe
GMC Michał Cieślak - Pon Maj 11, 2009 9:20 pm
Dzień dobry,
czy gra zakłada różne segmenty rynkowe dla produktów, tj
produkt 1jakość * jest w innym segmencie niż
produkt 1 jakość *****?
Chodzi mi o to jak będzie reagował konsument na zmianę ceny. Czy z taką samą siłą oddziałują zmiany cen konkurencji produkującej innej jakości produkt, czy też z mniejszą?
Z kolei podręcznik podaje że produkty mają inną elastyczność, zatem w domyśle byłaby taka sama dla produktu 1 słabej i dobrej jakości (w końcu ten sam produkt 1!). A to by sugerowało, że segmentów nie ma.
Proszę o wypowiedź
GMC Estymator - Wto Maj 12, 2009 8:53 pm
Dzień dobry..właściwie wieczór
Ciekawe podejście. Segmentów raczej nie ma, w naszym dotychczasowych analizach wrazliwosc konsumenta na cenę i jakość produktu biegły niezależnie ale ..podejście zawsze można a właściwie należy zmienić W sumie to z chęcią usłyszymy opinie innych zespołów.
Do widzenia...
GMC Piotr Gwardecki - Śro Maj 13, 2009 12:08 pm
Ja to widzę w ten sposób:
Segmentacji jako takiej nie ma tzn na każdy produkt niezależnie od poziomu jakości istnieje jeden rynek zbytu o określonej pojemności (wystarczy kupić sobie informacje o udziałach w rynku i zestawić ją z poziomem naszej sprzedaży)
Teraz tak popyt na nasz produkt (a raczej poziom otrzymanych zamówień) jest funkcją zależną od kilku parametrów:
F(c,j,r,d,x)
c - cena
j - jakość
r - reklama
d - dystrybucja
x - cała reszta elementów nie wymienionych wcześniej np. sezonowość czy efekty wydarzeń światowych
I teraz w zależności od tego jak ustawiono wzór poziom jakości może nie mieć wpływu na elastyczność cenową produktu
Przykładowo
F = a1*c+a2*j+a3*r+a4*d+a5*x+a0 ;
gdzie: a0,a1,a2,a3,a4,a5 - stałe
liczymy pochodną funkcji po "c" i mamy że F'(c)=a1 czyli elastyczność cenowa jest stała niezależnie od innych czynników (w tym od jakości)
ale jeśli wzór ma przykładowo postać
F = a0*c^a1*j^a2*r^a3*d^a4*x^a5
gdzie: a0,a1,a2,a3,a4,a5 - stałe
oraz "c^a1" oznacza "c" podniesione do potęgi "a1"
wtedy F'(c)=a0*j^a2*r^a3*d^a4*x^a5*a1*c^(a1-1) a więc elastyczność cenowa zależny od wszystkich wymienionych czynników (w tym od jakości)
W zasadzie to tylko symulator a nie realna gospodarka więc należny patrzeć na to przez pryzmat kilku algorytmów sterujących tym wszystkim w sposób jak najbardziej upodabniający symulator do realnego świata.
Jednocześnie nie sądzę aby ktoś to był w stanie podać nam dokładny zapis algorytmów gdyż jest to chyba największa tajemnica w tej zabawie. Wiadomo tylko, że im wyższa jakość tym więcej zamówień i odwrotnie
Pozdrawiam i czekam na opinie innych
BTW- born to win
(przepraszam za wszelkie błędy w tekście)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl romanbijak.xlx.pl
GMC Michał Cieślak - Pon Maj 11, 2009 9:20 pm
Dzień dobry,
czy gra zakłada różne segmenty rynkowe dla produktów, tj
produkt 1jakość * jest w innym segmencie niż
produkt 1 jakość *****?
Chodzi mi o to jak będzie reagował konsument na zmianę ceny. Czy z taką samą siłą oddziałują zmiany cen konkurencji produkującej innej jakości produkt, czy też z mniejszą?
Z kolei podręcznik podaje że produkty mają inną elastyczność, zatem w domyśle byłaby taka sama dla produktu 1 słabej i dobrej jakości (w końcu ten sam produkt 1!). A to by sugerowało, że segmentów nie ma.
Proszę o wypowiedź
GMC Estymator - Wto Maj 12, 2009 8:53 pm
Dzień dobry..właściwie wieczór
Ciekawe podejście. Segmentów raczej nie ma, w naszym dotychczasowych analizach wrazliwosc konsumenta na cenę i jakość produktu biegły niezależnie ale ..podejście zawsze można a właściwie należy zmienić W sumie to z chęcią usłyszymy opinie innych zespołów.
Do widzenia...
GMC Piotr Gwardecki - Śro Maj 13, 2009 12:08 pm
Ja to widzę w ten sposób:
Segmentacji jako takiej nie ma tzn na każdy produkt niezależnie od poziomu jakości istnieje jeden rynek zbytu o określonej pojemności (wystarczy kupić sobie informacje o udziałach w rynku i zestawić ją z poziomem naszej sprzedaży)
Teraz tak popyt na nasz produkt (a raczej poziom otrzymanych zamówień) jest funkcją zależną od kilku parametrów:
F(c,j,r,d,x)
c - cena
j - jakość
r - reklama
d - dystrybucja
x - cała reszta elementów nie wymienionych wcześniej np. sezonowość czy efekty wydarzeń światowych
I teraz w zależności od tego jak ustawiono wzór poziom jakości może nie mieć wpływu na elastyczność cenową produktu
Przykładowo
F = a1*c+a2*j+a3*r+a4*d+a5*x+a0 ;
gdzie: a0,a1,a2,a3,a4,a5 - stałe
liczymy pochodną funkcji po "c" i mamy że F'(c)=a1 czyli elastyczność cenowa jest stała niezależnie od innych czynników (w tym od jakości)
ale jeśli wzór ma przykładowo postać
F = a0*c^a1*j^a2*r^a3*d^a4*x^a5
gdzie: a0,a1,a2,a3,a4,a5 - stałe
oraz "c^a1" oznacza "c" podniesione do potęgi "a1"
wtedy F'(c)=a0*j^a2*r^a3*d^a4*x^a5*a1*c^(a1-1) a więc elastyczność cenowa zależny od wszystkich wymienionych czynników (w tym od jakości)
W zasadzie to tylko symulator a nie realna gospodarka więc należny patrzeć na to przez pryzmat kilku algorytmów sterujących tym wszystkim w sposób jak najbardziej upodabniający symulator do realnego świata.
Jednocześnie nie sądzę aby ktoś to był w stanie podać nam dokładny zapis algorytmów gdyż jest to chyba największa tajemnica w tej zabawie. Wiadomo tylko, że im wyższa jakość tym więcej zamówień i odwrotnie
Pozdrawiam i czekam na opinie innych
BTW- born to win
(przepraszam za wszelkie błędy w tekście)