[Katowice] Parkingi w centrum
Wit - Śro Mar 31, 2010 5:00 pm
Parkingowe forum
Justyna Przybytek
Wczoraj 23:45:23
Władze Katowic szykują konsultacje dla inwestorów od podziemnych parkingów. Po co? Miasto przymierza się do budowy dwóch takich obiektów.
Konsultacje, jak twierdzą w urzędzie, są po to, aby pomóc rozwiązać problem 60 tys. kierowców, którzy codziennie szukają kawałka chodnika, aby zaparkować na nim auto. W Katowicach płatnych miejsc postojowych jest ok. 2 tys., a tutejsza straż miejska znana głównie z zamiłowania do zakładania blokad (w ubiegłym roku ok. 10 tys.), więc kierowcy skazani są raczej na porażkę.
Podziemne parkingi w planie są dwa - pod ul. Dworcową i pod pl. Bolesława Chrobrego. I choć nie ma ich jeszcze kto budować, to nie przeszkadza, aby o nich rozmawiać. W tym celu firma Grontmij, której Katowice za doradzanie w temacie parkingów płacą ponad 600 tys. zł organizuje forum dla inwestorów. Zaplanowano je na 7 kwietnia, jak na razie obecność potwierdziło 10 firm.
- O tym, czy parking podziem-ny będzie spełniał wszystkie swoje zadania zależy m.in. od decyzji władz miasta podejmowanych na etapie tworzenia koncepcji i rozpisywania przetargów - mówi Marek Stajndor z firmy Grontmij. Stąd tak ważne jest, aby oczekiwania miasta i inwestorów się nie rozmijały. Prezydent Katowic - Piotr Uszok - zapyta inwestorów między innymi o to, która forma współpracy samorządu z sektorem prywatnym jest lepsza - koncesja czy partnerstwo publiczno-prawne. A także czy lepiej budować parkingi 2- czy 3-poziomowe. O wirtualnych parkingach nie tylko się radzi, ale i dzieli miejsca, które mają się na nich znajdować.
Przy ul. Dworcowej parkingu nie ma, za to firma Eurostar, która planuje wyremontować znajdujący się tu gmach starego dworca i zamienić go w centrum handlowo-usługowe, zgłosiła już miastu zapotrzebowanie na 150 miejsc, hotele Monopol i Diament chcą po 25. Ogólnodostępnych zostanie ok. 100, tyle co dziś.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=858
Bartek - Czw Kwi 08, 2010 6:56 pm
Polecam! http://www.parkingipodziemnekatowice.pl
kiwele - Czw Kwi 08, 2010 9:48 pm
Polecam! http://www.parkingipodziemnekatowice.pl
Byloby calkiem naturalne gdybysmy czesc uwagi poswiecanej dotad Ghelamco, Angelo i GTC Francuska mogli bezposrednio przeniesc
na budowe tych dwoch pierwszych anonsowanych parkingow podziemnych, parkingu Dworcowy i parkingu Chrobry.
Mysle tez, ze bedzie zupelnie uzasadnione, by wraz z parkingiem Chrobry, przewidywanym na pomieszczenie 700 samochodow, zostal
na nowo urzadzony nie tylko plac nad nim, ale rowniez Pl. Sejmu Slaskiego, zagospodarowane juz bez samochodow.
Iluminator - Nie Kwi 11, 2010 5:03 pm
http://www.parkingipodziemnekatowice.pl ... arking.pdf
Co do wizualizacji ul. Dworcowej to już obawiam się tej wiaty nad schodami, szczególnie po doświadczeniach z przejściem podziemnym obok Spodka.
Wit - Pon Kwi 12, 2010 7:54 pm
Postój tylko wirtualny
Justyna Przybytek
2010-04-10 00:20:23 , Aktualizacja 2010-04-10 19:24:07
Podziemne parkingi w Katowicach? To melodia przyszłości. Prezydent Piotr Uszok chciałby, aby inwestorzy zbudowali dwa: pod placem Chrobrego i ulicą Dworcową. Inwestorzy ostrożnie sprawdzają, czy na parkingu w Katowicach można zarobić. Na refleksję mają sporo czasu, bo budowa miałaby ruszyć dopiero w 2012 r. i potrwa co najmniej rok.
Wstępnie zainteresowanych tematem jest 11 firm. To m.in. Apcoa, Mota Engil, Eiffage Budownictwo Mitex, Koma System, Nowar, PC Parking, MBN, Coolar. Ich przedstawiciele spotkali się już z władzami Katowic.
- Zainteresowanie wyraziły praktycznie wszystkie podmioty uczestniczące w spotkaniu. Na deklaracje i zobowiązania jest jednak zbyt wcześnie - mówi Marek Stajndor z Grontmij Polska, firmy, która radzi miastu w temacie parkingów podziemnych.
Samorządowcy pytali inwestorów, która z form współpracy z miastem odpowiada im bardziej: koncesja czy partnerstwo publiczno-prywatne oraz czy wskazane lokalizacje są odpowiednie.
Wnioski ze spotkania urzędnicy opracują w ciągu najbliższych tygodni, a na ich podstawie przygotują projekt umowy, specyfikację i ogłoszą zamówienie na realizację podziemnych parkingów.
- Na razie założenia dotyczą budowy parkingów trzypoziomowych. Jednak to analizy techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia, poczynione wraz z inwestorem prywatnym, zdecydują, czy akurat ten wariant zostanie zrealizowany - zapowiada Stajndor. Inwestorzy chwalą pomysł władz Katowic, aby najpierw rozmawiać, potem ogłaszać zamówienie.
- Takie przedsięwzięcia samorządu i prywatnego inwestora dotychczas kończyły się, zanim ruszyły. Jesteśmy zainteresowani inwestycją w Katowicach. Jednak projekt wymaga dopracowania. Dla nas optymalne jest takie rozwiązanie, że miasto występuje jako gwarant inwestycji. Pieniądze będziemy mieć od naszego partnera, ale muszą być zabezpieczone przez miasto - wyjaśnia Wojciech Kostro, prezes firmy Apcoa.
Budowa parkingów pod ul. Dworcową i pl. Chrobrego, jak twierdzą w Grontmij, miałaby się rozpocząć w 2012 r. i trwać ok. 12 miesięcy. Koszt budowy jednego miejsca postojowego wynosi od 80 do 150 tys. zł, w zależności od parametrów całego obiektu.
Wirtualne parkingi można już zobaczyć na stronie www.parkingipodziemnekatowice.pl. Tam też znajdziemy ankietę, w której możemy zaproponować, ile postój na podziemnym parkingu powinien kosztować.
Oba miałyby mieć ok. tysiąca miejsc postojowych. To jednak nadal mało, bo w centrum Katowic codziennie miejsca szuka ok. 60 tysięcy kierowców.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=858
onto - Czw Kwi 29, 2010 7:49 am
Car park for cultural district
The City Hall of Katowice invites bids for a project of a car park facility planned in the future cultural district. Localized in the area of Olimpijska St, the car park will service visitors of the “Spodek” hall, the International Convention Center building and the new seat of the National Polish Radio Symphony Orchestra in Katowice. The investment’s project, planned within the framework of a new road system in the district, will have to contain a three concepts of architectural and urban planning design, a pre-feasibility study, a project documentation and a final feasibility study. The bids’ opening will take place on 8th of June, 2010. A selected contractor will have 10 months to prepare a documentation of a chosen concept and to obtain all necessary administration permits including a building permit. The project’s documentation is estimated to cost PLN 1,26 million.
It would be the following parking investment in Katowice, as the City’s authorities together with Grontmij Polska prepare an underground car parks offer for private investors in the area of Dworcowa St. and Bolesława Chrobrego Sq.
http://www.katowicethecity.com/car-park ... -district/
BART - Czw Maj 06, 2010 8:56 am
Kiedy powstaną parkingi podziemne w Katowicach?
Długie debaty i zero konkretów, tak można podsumować specjalne forum na temat parkingów podziemnych w Katowicach.
Kiedy powstaną w parkingi podziemne w Katowicach?
- Zmierzamy do kompleksowej zmiany systemu parkingowego w centrum. Te plany chcemy realizować przy współudziale partnerów prywatnych. Samo forum pozwoliło nam nie tylko przekonać się, jak duże jest zainteresowanie ze strony inwestorów, ale także zebrać kilka ważnych uwag i rekomendacji - mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic.
Te uwagi to przede wszystkim sugestie inwestorów o przekazaniu prywatnym partnerów w użytkowanie powierzchni parkingowych wokół parkingu podziemnego.
Zainteresowanie kilkuletnią rezerwacją części miejsc w parkingu pod placem Dworcowym zadeklarowali przedstawiciele firmy Eurostar Real Estate, czyli właściciela Starego Dworca Kolejowego. Jak wygląda obecnie Stary Dworzec każdy może zobaczyć. Wszystko przez to, że obydwie strony, urząd miasta i inwestor, nie potrafią dojść do porozumienia.
W forum wzięły udział prawie wszystkie firmy zajmujące się budową parkingów podziemnych w Polsce m.in. Apcoa, Mota Engil, Eiffage Budownictwo Mitex, Koma System, Nowar, PC Parking, MBN i Coolar.
- Potencjalni inwestorzy pokazali w trakcie forum szeroki wachlarz możliwości. Wśród zainteresowanych firm są specjaliści od zautomatyzowanych systemów parkingowych, płatnych stref parkowania i innowacyjnych rozwiązań - mówi Marek Stajndor z firmy Grontmij Polska, która jest konsultantem budowy parkingów w Katowicach.
Magistrat przygotowuje dokumentację do przetargu, którego efektem ma być budowa w przestrzeni centralnej elektronicznego systemu zarządzania ruchem, który m.in. umożliwi elektroniczne wskazywanie kierowcom wolnych miejsc parkingowych.
- Taki system to oczywiście perspektywa kilku najbliższych lat, ale prace prowadzimy już teraz - dodaje Uszok.
Wszystko wskazuje również na to, że budowa podziemnych parkingów pod placem Chrobrego i ulicą Dworcową również nie ruszą zbyt wcześnie.
Pewne jest tylko to, że powstanie parking podziemny pod przebudowanym dworcem kolejowym. Będzie mógł pomieścić około tysiąca samochodów. Niestety, to nie zasługa prezydenta czy urzędników tylko decyzja inwestora, który odpowiada za przebudowę dworca.
http://www.mmsilesia.pl/10265/2010/5/6/ ... anged=true
Wit - Czw Maj 06, 2010 10:02 am
Prezydent Uszok na froncie. Obiecuje Katowicom parkingi
Anna Malinowska 2010-05-05, ostatnia aktualizacja 2010-05-06 08:21:07.0
Do końca 2013 r. w Katowicach mają powstać dwa parkingi podziemne na ponad tysiąc miejsc. Jak zapowiedział w środę prezydent Piotr Uszok, to dopiero początek jego "reorganizacji polityki parkingowej w mieście".
Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa dworca PKP i budowa galerii handlowej - powstanie tu parking na tysiąc miejsc. Kolejnych 200 będzie pod przebudowanym katowickim rynkiem. Obok przyszłego Muzeum Śląskiego i Międzynarodowego Centrum Kongresowego także znajdzie się miejsce dla tysiąca aut. - To będzie jednak konstrukcja naziemna. Doszliśmy do wniosku, że bez sensu robić osobny parking dla każdej z tych instytucji. Lepiej wybudować jeden duży, z którego będą mogli korzystać także mieszkańcy. Stamtąd zostanie poprowadzona linia autobusowa do centrum, tak żeby ludzie mogli dojeżdżać do pracy - mówił Piotr Uszok w środę podczas konferencji prasowej.
Te inwestycje to jednak dalsza przyszłość. Tymczasem już do końca 2013 roku mają zostać wybudowane parkingi pod pl. Chrobrego i ul. Dworcową. W kwietniu w Katowicach zorganizowano forum dla inwestorów zainteresowanych ich budową. Przyjechali przedstawiciele kilkunastu firm i wyrazili zainteresowanie proponowanymi lokalizacjami. Inwestor ma zostać wyłoniony jeszcze w tym roku.
O deptaku na ul. Dworcowej i podziemnym parkingu mówi się od lat. Ale władze miasta i właściciel starego dworca nie potrafiły dogadać się w tej sprawie. - Nie zaczniemy prac, dopóki nie dowiemy się, kiedy miasto rozpocznie remont ulicy - mówili przedstawiciele firmy Eurostar Real Estate.
- Nie będziemy remontować ulicy, bo potem do dworca wjedzie ciężki sprzęt i wszystko zniszczy - odgryzali się urzędnicy. W środę dowiedzieliśmy się, że remont i budowa parkingu odbędą się w tym samym czasie.
Jak będzie się jeździć po mieście, gdy ul. Dworcowa i pl. Chrobrego zostaną rozkopane? - Przebudowywany będzie też rynek, więc miasto zamieni się w plac budowy. Ale jestem człowiekiem frontu, a na froncie kule lecą. Spodziewam się fali krytyki. Trzeba jednak pamiętać, że można nic nie robić i tym samym nie rozwiązywać problemu parkowania w mieście - uważa prezydent Uszok. Na osłodę dodaje, że parkować będzie można na obrzeżach miasta. Centra przesiadkowe powstaną na Zawodziu, w Brynowie i prawdopodobnie w pobliżu Kolonii Mościckiego, obok supermarketu Auchan. Stamtąd do centrum będzie można dojechać komunikacją publiczną.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... kingi.html
Silesian - Czw Maj 06, 2010 10:15 am
Heh wrzesień coraz bliżej.Wszelkie konflikty na linii inwestor-miasto znikają,sprawy formalne idą szybko jak nigdy dotąd.Cieszy ,że niebawem powstanie nowy parking przy Galerii Katowickiej.Tylko ile jest w tym zasługi Urzędników?:)
MephiR - Czw Maj 06, 2010 4:51 pm
Gdyby Uszok miał choć trochę oleju w głowie, to duże inwestycje drogowe rozpocząłby odpowiednio wcześnie, by na wybory wszystko było już gotowe. Chociaż z drugiej strony z powodu braku realnej konkurencji jest tak pewny swego, że nawet nie chce mu się specjalnie starać... Wszystko na ostatni moment i będzie gites.
maciek - Czw Maj 06, 2010 6:12 pm
^ Gdyby mu zależało. Problem w tym, że jemu zalezy na głosach ludzi a nie na Katowicach. Pewnie i jakoś na Katowicach też, ale jest tak bzeradny, tak beznadziejny, jak i jego ludzie. Efekt? Musi kłamać co 4 lata.
michael_siberia - Nie Maj 09, 2010 2:35 pm
Moje zdanie w temacie parkingów:
Mam nadzieję, że będę musiał je odszczekać za kilka lat
absinth - Nie Maj 09, 2010 3:50 pm
modlmy sie, zeby firmy prywatne uznaly, ze budowa parkingow im sie oplaca, wtedy prawdopodobienstwo powstania jest wieksze
Safin - Nie Maj 09, 2010 4:16 pm
A do kogo należy teren ze zdjęcia poniżej !! Ostatnim razem kiedy wybrałem się do Katowic samochodem ( w grudniu ) po 45 minutach krążenia wjechałem się w te okolice, strasznie się zdziwiłem widząc nagle tak dużą pusta przestrzeń w ścisłym centrum ! Tym bardziej ze uliczki pobliżu były zapchane samochodami i tylko szczęśliwy traf sprawił ze ktoś wyjeżdżał wiec wjechałem w jego miejsce .
Kolejny raz się zdziwiłem kiedy próbowałem zapłacić za miejsce parkingowe nie znalazłem w tej okolicy ani osoby która zbiera opłaty ani parkomatu, po chwili poszukiwań machnąłem ręką bo bylem już spóźniony i poszedłem na spotkanie .
Po powrocie (jakieś 2 godziny) nie miałem ani blokady ani mandatu ! Cala ta okolica wyglądała jakby się nią nikt nie interesował !!
Z tym parkingiem jest dodatkowo taka sytuacja, że przynajmniej raz ktoś obywatelskim czynem udrożnił wjazd na niego. Po kilku dniach pojawili się jednak robotnicy którzy w miejsce przesuniętych barierek wstawili metalowy szlaban, zaspawany. Tak więc parking ten można nawet uznać za nadzorowany
I powraca jak bumerang sprawa miasta: Uszok nie widzi problemu. Radni nie widzą problemu-oni parkują pod UM lub w altusie. Mieszkańcy widzą problem, ale nie mają narzędzi by go rozwiązać, bo demokracja w skali miejskiej nie funkcjonuje najlepiej.
Parking ten bedzie stał pusty kolejne 5 lat, chyba że wcześniej jakaś Gazeta zrobi larmo. W brew pozorom miasto może wywierać wpływ na wykorzystywanie własności prywatnej.
onto - Sob Lip 17, 2010 9:52 am
Taka ciekawostka .
http://www.youtube.com/watch?v=IZzbH14j ... r_embedded
Wit - Pią Sie 06, 2010 1:18 pm
Jedź, ale raczej nie parkuj
Justyna Przybytek
Dzisiaj 10:44:58 , Aktualizacja dzisiaj 12:17:38
Kilka tysięcy miejsc parkingowych ma powstać w Katowicach w ciągu najbliższych lat. Mają być i parkingi podziemne, np. pod ul. Dworcową, i naziemne, np. na Olimpijskiej
Codzienne krążenie po centrum, żeby znaleźć miejsca do zaparkowania. Jedno kółko, drugie i dalej nic… Znacie to? Znalezienie wolnego miejsca parkingowego w centrum Katowic to koszmar. Bezpłatnego - science fiction. Takie, na którym, gdy zaparkujemy, nie czeka na nas przykra niespodzianka w postaci blokady na kole, są tylko w kilku punktach ścisłego centrum. Między innymi w okolicach BWA i przed pałacem ślubów oraz w pasażu handlowym przy al. Korfantego. Choć i tu zwyciężają najszybsi, to znaczy ci, którzy do pracy do centrum przyjeżdżają najwcześniej.
W sumie miejsc parkingowych, zarządzanych przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów, jest w Katowicach ok. 2,1 tys. Za przywilej zaparkowania zapłacimy 1,5 zł za pierwszą godzinę, a wieczorem, po 18, nic. Jeśli te są zajęte, kierowcom pozostają prywatne parkingi, na których za godzinę trzeba zapłacić dwa razy tyle, a bywa, że i tak nie ma wolnych miejsc.
Na dodatek sporo miejsc jest lub będzie likwidowanych. Kilkanaście miejsc zniknie przy okazji przebudowy ul. Bankowej, a z Mielęckiego - aż 50. Obie ulice będą deptakami. Warto dodać, że gdy przebudowywany będzie dworzec PKP (początek pod koniec sierpnia) i rynek (przyszły rok) - znikną kolejne miejsca postojowe, gdyż częścią ulic zostaną poprowadzone objazdy dla autobusów komunikacji miejskiej i te nie zmieszczą się na jednokierunkowych, zastawionych autami ulicach.
Rozwiązaniem mają być parkingi podziemne. Teoretycznie. Miasto zaprosiło inwestorów do składania ofert na budowę w mieście dwóch podziemnych parkingów pod ul Dworcową (450 miejsc) i placem Chrobrego (550). Oba parkingi mają powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, to znaczy, że to inwestor-koncesjonariusz wykłada pieniądze na projekt parkingu i budowę, a potem zarządza obiektem i czerpie zyski. Po stronie miasta jest jedynie udostępnienie gruntów.
Podziemnych inwestycji ma być zresztą w przyszłości więcej. Pod przebudowanym rynkiem miejsc ma być 200, podobnie pod mającym powstać na rynku Miejskim Obiektem Wielofunkcyjnym. Tysiąc aut pomieści parking pod dworcem PKP (to jednak inwestycja PKP i firmy Neinver), tyle samo parking naziemny w okolicy ul. Olimpijskiej, który byłby zapleczem dla mających powstać na terenie po kopalni "Katowice" Międzynarodowego Centrum Kongresowego, siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Muzeum Śląskiego. Problem w tym, że kiedy będą powstawały nowe miejsca, likwidowane będą inne. I tak rachunek wyjdzie prawdopodobnie na zero.
Kiedy podziemne parkingi miałyby powstać? Zakłada się, że te pod Dworcową i pl. Chrobrego do końca 2013 r. Inne wraz z powstawaniem obiektów, pod którymi miałyby się znajdować - na przykład dworcowy to rok 2012.
Parkingowy dramat katowiczan nie martwi władz miasta. Idea jest taka, aby centrum było dla pieszych, a nie dla samochodów. Aby przekonać mieszkańców do pozostawiania swoich aut na przedmieściach i dojeżdżania do centrum komunikacją publiczną, urzędnicy chcą nam wybudować centra przesiadkowe. Miałyby powstać m.in. przy pętli tramwajowej w Zawodziu, w Brynowie i na wysokości marketu Auchan w Załężu. Najbardziej zaawansowane prace związane są z Zawodziem, bo tamtejsze centrum przesiadkowe jest już projektowane. Ma być gotowe w 2011 r. i kosztować ok. 10 mln zł. Działoby na zasadzie park and ride, to znaczy parkujemy auto na parkingu i z biletem parkingowym możemy bezpłatnie jechać do centrum tramwajem.
Te Ile zapłacimy, gdzie zaparkujemy?
Ile zapłacimy w centrum?
- W Katowicach w płatnej strefie parkowania zapłacimy: za pierwszą godzinę postoju 1,50 zł, za drugą 1,80 zł, za trzecią 2,00 zł. każda następna godzina to kolejne 1,50 zł. Zatem ośmiogodzinny postój w centrum będzie nas kosztować nas będzie niecałe 13 złotych. Płacić możemy od razu u parkingowego. Ale możemy też zabrać bilet parkingowy i w ciągu siedmiu dni zapłacić za postój w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów albo przelać pieniądze na konto MZUiM. Opłata za brak biletu to 50 zł. Parkingowi pracują
Konto osobiste online
Dokonuj wpłat,przelewów przez swoją komórkę. Poznaj Mobilny Bank!
www.mobilnybank.pl
Energia dla Twojej Firmy
Zagwarantuj swojej firmie tańszą energię. Sprawdź!
www.rwe.pl
3-letni kredyt obrotowy?
Teraz to możliwe! Tylko w Raiffeisen Bank Polska S.A.
www.raiffeisen.pl
Reklamy BusinessClick w godzinach 9-16.20. W niedziele parkujemy za darmo.
Parkingi w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku
Opłaty za te miejsca wynoszą: w dni powszednie 5 zł, w weekendy 10 zł. Płacimy przy wjeździe do parku
- od ul. Dojazdowej można wjechać na parking przy Parku Linowym oraz dalej do Planetarium oraz restauracji Bażant oraz Dworek Parkowy
- parking przy restauracji Marysin Dwór na około 40 samochodów; w tej chwili jest ogólnodostępny i bezpłatny, prawdopodobnie od przyszłego sezonu to się zmieni
- parking przy wjeździe głównym do parku na około 700 samochodów
- parking przy restauracji Róża na około 70 aut
- w okolicach hipermarketu przy ul. Katowickiej jest parking na około 300 aut
- parking za ośrodkiem harcerskim pomieści w sumie około 400 samochodów
- przy skansenie można zaparkować około 120 aut
Parking przy Wesołym Miasteczku
- zmieści się tu około 220 samochodów. Wjazd od strony ul. Złotej. W tym miesiącu zacznie się rozbudowa tego parkingu, po jej zakończeniu powinno zmieścić się tu około 500 samochodów
- obowiązuje tu nieco inny system opłat niż w WPKiW:
dni powszednie - 5 zł
weekendy - 5 zł pierwsza godzina, 2 zł każda następna
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html
rasgar - Pią Sie 06, 2010 6:51 pm
Rok cudów, precyzyjnie, jak kometa, wraca co 4 lata.
Słów mi szkoda.
kiwele - Pią Paź 29, 2010 7:18 pm
Dzisiaj nie udało mi się znalezć miejsca parkingowego w rejonie Placu Sejmu Śląskiego, pokrążyłem trochę i znalazłem wreszcie coś na Reymonta. Takich delikwentów było wielu i radzili sobie w różny sposób, najczęściej jak ja, krążąc aż do skutku, to znaczy polując w biegu na zwalniane miejsce przed sobą. Koło Sejmu kilka samochodów parkując na dziko zostawiło migoczące światła awaryjne. Jedna pani bez żenady zablokowała wejście do GCK i błyskawicznie obłożyła szyby, że jest służbowo z ING i obok nr jej komórki. W najlepszej sytuacji byli ci którzy przyjechali z szoferem, bo taki samochód może stanąć byle gdzie i potem kolejno ustępować miejsca.
Po załatwieniu mojej sprawy obszedłem GCK wokoło, bo przypomniałem sobie, że w lecie 1979 widziałem jak go zaczynali budować. W wykopie najwyrazniej widziałem wtedy budowę dwupoziomowego parkingu podziemnego, na pewno na więcej niż 100 samochodów, coś jak przy niedawnej budowie GTC na Francuskiej.
Dzisiaj znalazłem wjazd do tego parkingu od strony ul. Sienkiewicza, ale to był tylko zjazd i nic więcej. Dalej jest wielka brama garażowa zamknięta na głucho i na pewno nie otwierana na codzień.
Zapytałem się grzecznie portiera przy wejściu o podziemia GCK jako parkingu. Powiedział mi, że tam widział kiedyś tylko jakieś elementy wentylacyjne i że samochody tam nie wjeżdżają, a dolny poziom jest kompletnie pusty.
Kiedyś sądziłem, że te podziemia służą przynajmniej na parking dla pracowników GCK.
Dzisiejsze przyglądnięcie się sprawie okazało się jednak zadziwiające.
Wychodzi na to, że człowiek tak naprawdę to wielu rzeczy nie wie; co najwyżej mu się wydaje, że wie.
Czy ci którzy mogą zrobić coś w sprawie parkingów, tak naprawdę traktują to na serio?
Możliwe, że po temu musimy jeszcze przejść kilka etapów cywilizacyjnych.
Dowodów po temu znalazłoby się niemało.
rasgar - Nie Paź 31, 2010 6:49 pm
Hmmm ciekawe, faktycznie pamiętam w dzieciństwie jakiśÂ ruch "w dół", od strony Sienkiewicza.
W samym parkingu nigdy nie byłem. GCK jest zarządzany przez miasto?
Michał Gomoła - Nie Paź 31, 2010 11:06 pm
Dzisiejsze przyglądnięcie się sprawie okazało się jednak zadziwiające.
Wychodzi na to, że człowiek tak naprawdę to wielu rzeczy nie wie; co najwyżej mu się wydaje, że wie.
Czy ci którzy mogą zrobić coś w sprawie parkingów, tak naprawdę traktują to na serio?
Możliwe, że po temu musimy jeszcze przejść kilka etapów cywilizacyjnych.
Dowodów po temu znalazłoby się niemało.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl romanbijak.xlx.pl
Strona 3 z 3 • Wyszukano 528 wypowiedzi • 1, 2, 3
Wit - Śro Mar 31, 2010 5:00 pm
Parkingowe forum
Justyna Przybytek
Wczoraj 23:45:23
Władze Katowic szykują konsultacje dla inwestorów od podziemnych parkingów. Po co? Miasto przymierza się do budowy dwóch takich obiektów.
Konsultacje, jak twierdzą w urzędzie, są po to, aby pomóc rozwiązać problem 60 tys. kierowców, którzy codziennie szukają kawałka chodnika, aby zaparkować na nim auto. W Katowicach płatnych miejsc postojowych jest ok. 2 tys., a tutejsza straż miejska znana głównie z zamiłowania do zakładania blokad (w ubiegłym roku ok. 10 tys.), więc kierowcy skazani są raczej na porażkę.
Podziemne parkingi w planie są dwa - pod ul. Dworcową i pod pl. Bolesława Chrobrego. I choć nie ma ich jeszcze kto budować, to nie przeszkadza, aby o nich rozmawiać. W tym celu firma Grontmij, której Katowice za doradzanie w temacie parkingów płacą ponad 600 tys. zł organizuje forum dla inwestorów. Zaplanowano je na 7 kwietnia, jak na razie obecność potwierdziło 10 firm.
- O tym, czy parking podziem-ny będzie spełniał wszystkie swoje zadania zależy m.in. od decyzji władz miasta podejmowanych na etapie tworzenia koncepcji i rozpisywania przetargów - mówi Marek Stajndor z firmy Grontmij. Stąd tak ważne jest, aby oczekiwania miasta i inwestorów się nie rozmijały. Prezydent Katowic - Piotr Uszok - zapyta inwestorów między innymi o to, która forma współpracy samorządu z sektorem prywatnym jest lepsza - koncesja czy partnerstwo publiczno-prawne. A także czy lepiej budować parkingi 2- czy 3-poziomowe. O wirtualnych parkingach nie tylko się radzi, ale i dzieli miejsca, które mają się na nich znajdować.
Przy ul. Dworcowej parkingu nie ma, za to firma Eurostar, która planuje wyremontować znajdujący się tu gmach starego dworca i zamienić go w centrum handlowo-usługowe, zgłosiła już miastu zapotrzebowanie na 150 miejsc, hotele Monopol i Diament chcą po 25. Ogólnodostępnych zostanie ok. 100, tyle co dziś.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=858
Bartek - Czw Kwi 08, 2010 6:56 pm
Polecam! http://www.parkingipodziemnekatowice.pl
kiwele - Czw Kwi 08, 2010 9:48 pm
Polecam! http://www.parkingipodziemnekatowice.pl
Byloby calkiem naturalne gdybysmy czesc uwagi poswiecanej dotad Ghelamco, Angelo i GTC Francuska mogli bezposrednio przeniesc
na budowe tych dwoch pierwszych anonsowanych parkingow podziemnych, parkingu Dworcowy i parkingu Chrobry.
Mysle tez, ze bedzie zupelnie uzasadnione, by wraz z parkingiem Chrobry, przewidywanym na pomieszczenie 700 samochodow, zostal
na nowo urzadzony nie tylko plac nad nim, ale rowniez Pl. Sejmu Slaskiego, zagospodarowane juz bez samochodow.
Iluminator - Nie Kwi 11, 2010 5:03 pm
http://www.parkingipodziemnekatowice.pl ... arking.pdf
Co do wizualizacji ul. Dworcowej to już obawiam się tej wiaty nad schodami, szczególnie po doświadczeniach z przejściem podziemnym obok Spodka.
Wit - Pon Kwi 12, 2010 7:54 pm
Postój tylko wirtualny
Justyna Przybytek
2010-04-10 00:20:23 , Aktualizacja 2010-04-10 19:24:07
Podziemne parkingi w Katowicach? To melodia przyszłości. Prezydent Piotr Uszok chciałby, aby inwestorzy zbudowali dwa: pod placem Chrobrego i ulicą Dworcową. Inwestorzy ostrożnie sprawdzają, czy na parkingu w Katowicach można zarobić. Na refleksję mają sporo czasu, bo budowa miałaby ruszyć dopiero w 2012 r. i potrwa co najmniej rok.
Wstępnie zainteresowanych tematem jest 11 firm. To m.in. Apcoa, Mota Engil, Eiffage Budownictwo Mitex, Koma System, Nowar, PC Parking, MBN, Coolar. Ich przedstawiciele spotkali się już z władzami Katowic.
- Zainteresowanie wyraziły praktycznie wszystkie podmioty uczestniczące w spotkaniu. Na deklaracje i zobowiązania jest jednak zbyt wcześnie - mówi Marek Stajndor z Grontmij Polska, firmy, która radzi miastu w temacie parkingów podziemnych.
Samorządowcy pytali inwestorów, która z form współpracy z miastem odpowiada im bardziej: koncesja czy partnerstwo publiczno-prywatne oraz czy wskazane lokalizacje są odpowiednie.
Wnioski ze spotkania urzędnicy opracują w ciągu najbliższych tygodni, a na ich podstawie przygotują projekt umowy, specyfikację i ogłoszą zamówienie na realizację podziemnych parkingów.
- Na razie założenia dotyczą budowy parkingów trzypoziomowych. Jednak to analizy techniczne i ekonomiczne przedsięwzięcia, poczynione wraz z inwestorem prywatnym, zdecydują, czy akurat ten wariant zostanie zrealizowany - zapowiada Stajndor. Inwestorzy chwalą pomysł władz Katowic, aby najpierw rozmawiać, potem ogłaszać zamówienie.
- Takie przedsięwzięcia samorządu i prywatnego inwestora dotychczas kończyły się, zanim ruszyły. Jesteśmy zainteresowani inwestycją w Katowicach. Jednak projekt wymaga dopracowania. Dla nas optymalne jest takie rozwiązanie, że miasto występuje jako gwarant inwestycji. Pieniądze będziemy mieć od naszego partnera, ale muszą być zabezpieczone przez miasto - wyjaśnia Wojciech Kostro, prezes firmy Apcoa.
Budowa parkingów pod ul. Dworcową i pl. Chrobrego, jak twierdzą w Grontmij, miałaby się rozpocząć w 2012 r. i trwać ok. 12 miesięcy. Koszt budowy jednego miejsca postojowego wynosi od 80 do 150 tys. zł, w zależności od parametrów całego obiektu.
Wirtualne parkingi można już zobaczyć na stronie www.parkingipodziemnekatowice.pl. Tam też znajdziemy ankietę, w której możemy zaproponować, ile postój na podziemnym parkingu powinien kosztować.
Oba miałyby mieć ok. tysiąca miejsc postojowych. To jednak nadal mało, bo w centrum Katowic codziennie miejsca szuka ok. 60 tysięcy kierowców.
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... egoria=858
onto - Czw Kwi 29, 2010 7:49 am
Car park for cultural district
The City Hall of Katowice invites bids for a project of a car park facility planned in the future cultural district. Localized in the area of Olimpijska St, the car park will service visitors of the “Spodek” hall, the International Convention Center building and the new seat of the National Polish Radio Symphony Orchestra in Katowice. The investment’s project, planned within the framework of a new road system in the district, will have to contain a three concepts of architectural and urban planning design, a pre-feasibility study, a project documentation and a final feasibility study. The bids’ opening will take place on 8th of June, 2010. A selected contractor will have 10 months to prepare a documentation of a chosen concept and to obtain all necessary administration permits including a building permit. The project’s documentation is estimated to cost PLN 1,26 million.
It would be the following parking investment in Katowice, as the City’s authorities together with Grontmij Polska prepare an underground car parks offer for private investors in the area of Dworcowa St. and Bolesława Chrobrego Sq.
http://www.katowicethecity.com/car-park ... -district/
BART - Czw Maj 06, 2010 8:56 am
Kiedy powstaną parkingi podziemne w Katowicach?
Długie debaty i zero konkretów, tak można podsumować specjalne forum na temat parkingów podziemnych w Katowicach.
Kiedy powstaną w parkingi podziemne w Katowicach?
- Zmierzamy do kompleksowej zmiany systemu parkingowego w centrum. Te plany chcemy realizować przy współudziale partnerów prywatnych. Samo forum pozwoliło nam nie tylko przekonać się, jak duże jest zainteresowanie ze strony inwestorów, ale także zebrać kilka ważnych uwag i rekomendacji - mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic.
Te uwagi to przede wszystkim sugestie inwestorów o przekazaniu prywatnym partnerów w użytkowanie powierzchni parkingowych wokół parkingu podziemnego.
Zainteresowanie kilkuletnią rezerwacją części miejsc w parkingu pod placem Dworcowym zadeklarowali przedstawiciele firmy Eurostar Real Estate, czyli właściciela Starego Dworca Kolejowego. Jak wygląda obecnie Stary Dworzec każdy może zobaczyć. Wszystko przez to, że obydwie strony, urząd miasta i inwestor, nie potrafią dojść do porozumienia.
W forum wzięły udział prawie wszystkie firmy zajmujące się budową parkingów podziemnych w Polsce m.in. Apcoa, Mota Engil, Eiffage Budownictwo Mitex, Koma System, Nowar, PC Parking, MBN i Coolar.
- Potencjalni inwestorzy pokazali w trakcie forum szeroki wachlarz możliwości. Wśród zainteresowanych firm są specjaliści od zautomatyzowanych systemów parkingowych, płatnych stref parkowania i innowacyjnych rozwiązań - mówi Marek Stajndor z firmy Grontmij Polska, która jest konsultantem budowy parkingów w Katowicach.
Magistrat przygotowuje dokumentację do przetargu, którego efektem ma być budowa w przestrzeni centralnej elektronicznego systemu zarządzania ruchem, który m.in. umożliwi elektroniczne wskazywanie kierowcom wolnych miejsc parkingowych.
- Taki system to oczywiście perspektywa kilku najbliższych lat, ale prace prowadzimy już teraz - dodaje Uszok.
Wszystko wskazuje również na to, że budowa podziemnych parkingów pod placem Chrobrego i ulicą Dworcową również nie ruszą zbyt wcześnie.
Pewne jest tylko to, że powstanie parking podziemny pod przebudowanym dworcem kolejowym. Będzie mógł pomieścić około tysiąca samochodów. Niestety, to nie zasługa prezydenta czy urzędników tylko decyzja inwestora, który odpowiada za przebudowę dworca.
http://www.mmsilesia.pl/10265/2010/5/6/ ... anged=true
Wit - Czw Maj 06, 2010 10:02 am
Prezydent Uszok na froncie. Obiecuje Katowicom parkingi
Anna Malinowska 2010-05-05, ostatnia aktualizacja 2010-05-06 08:21:07.0
Do końca 2013 r. w Katowicach mają powstać dwa parkingi podziemne na ponad tysiąc miejsc. Jak zapowiedział w środę prezydent Piotr Uszok, to dopiero początek jego "reorganizacji polityki parkingowej w mieście".
Jeszcze w tym roku rozpocznie się przebudowa dworca PKP i budowa galerii handlowej - powstanie tu parking na tysiąc miejsc. Kolejnych 200 będzie pod przebudowanym katowickim rynkiem. Obok przyszłego Muzeum Śląskiego i Międzynarodowego Centrum Kongresowego także znajdzie się miejsce dla tysiąca aut. - To będzie jednak konstrukcja naziemna. Doszliśmy do wniosku, że bez sensu robić osobny parking dla każdej z tych instytucji. Lepiej wybudować jeden duży, z którego będą mogli korzystać także mieszkańcy. Stamtąd zostanie poprowadzona linia autobusowa do centrum, tak żeby ludzie mogli dojeżdżać do pracy - mówił Piotr Uszok w środę podczas konferencji prasowej.
Te inwestycje to jednak dalsza przyszłość. Tymczasem już do końca 2013 roku mają zostać wybudowane parkingi pod pl. Chrobrego i ul. Dworcową. W kwietniu w Katowicach zorganizowano forum dla inwestorów zainteresowanych ich budową. Przyjechali przedstawiciele kilkunastu firm i wyrazili zainteresowanie proponowanymi lokalizacjami. Inwestor ma zostać wyłoniony jeszcze w tym roku.
O deptaku na ul. Dworcowej i podziemnym parkingu mówi się od lat. Ale władze miasta i właściciel starego dworca nie potrafiły dogadać się w tej sprawie. - Nie zaczniemy prac, dopóki nie dowiemy się, kiedy miasto rozpocznie remont ulicy - mówili przedstawiciele firmy Eurostar Real Estate.
- Nie będziemy remontować ulicy, bo potem do dworca wjedzie ciężki sprzęt i wszystko zniszczy - odgryzali się urzędnicy. W środę dowiedzieliśmy się, że remont i budowa parkingu odbędą się w tym samym czasie.
Jak będzie się jeździć po mieście, gdy ul. Dworcowa i pl. Chrobrego zostaną rozkopane? - Przebudowywany będzie też rynek, więc miasto zamieni się w plac budowy. Ale jestem człowiekiem frontu, a na froncie kule lecą. Spodziewam się fali krytyki. Trzeba jednak pamiętać, że można nic nie robić i tym samym nie rozwiązywać problemu parkowania w mieście - uważa prezydent Uszok. Na osłodę dodaje, że parkować będzie można na obrzeżach miasta. Centra przesiadkowe powstaną na Zawodziu, w Brynowie i prawdopodobnie w pobliżu Kolonii Mościckiego, obok supermarketu Auchan. Stamtąd do centrum będzie można dojechać komunikacją publiczną.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... kingi.html
Silesian - Czw Maj 06, 2010 10:15 am
Heh wrzesień coraz bliżej.Wszelkie konflikty na linii inwestor-miasto znikają,sprawy formalne idą szybko jak nigdy dotąd.Cieszy ,że niebawem powstanie nowy parking przy Galerii Katowickiej.Tylko ile jest w tym zasługi Urzędników?:)
MephiR - Czw Maj 06, 2010 4:51 pm
Gdyby Uszok miał choć trochę oleju w głowie, to duże inwestycje drogowe rozpocząłby odpowiednio wcześnie, by na wybory wszystko było już gotowe. Chociaż z drugiej strony z powodu braku realnej konkurencji jest tak pewny swego, że nawet nie chce mu się specjalnie starać... Wszystko na ostatni moment i będzie gites.
maciek - Czw Maj 06, 2010 6:12 pm
^ Gdyby mu zależało. Problem w tym, że jemu zalezy na głosach ludzi a nie na Katowicach. Pewnie i jakoś na Katowicach też, ale jest tak bzeradny, tak beznadziejny, jak i jego ludzie. Efekt? Musi kłamać co 4 lata.
michael_siberia - Nie Maj 09, 2010 2:35 pm
Moje zdanie w temacie parkingów:
Mam nadzieję, że będę musiał je odszczekać za kilka lat
absinth - Nie Maj 09, 2010 3:50 pm
modlmy sie, zeby firmy prywatne uznaly, ze budowa parkingow im sie oplaca, wtedy prawdopodobienstwo powstania jest wieksze
Safin - Nie Maj 09, 2010 4:16 pm
A do kogo należy teren ze zdjęcia poniżej !! Ostatnim razem kiedy wybrałem się do Katowic samochodem ( w grudniu ) po 45 minutach krążenia wjechałem się w te okolice, strasznie się zdziwiłem widząc nagle tak dużą pusta przestrzeń w ścisłym centrum ! Tym bardziej ze uliczki pobliżu były zapchane samochodami i tylko szczęśliwy traf sprawił ze ktoś wyjeżdżał wiec wjechałem w jego miejsce .
Kolejny raz się zdziwiłem kiedy próbowałem zapłacić za miejsce parkingowe nie znalazłem w tej okolicy ani osoby która zbiera opłaty ani parkomatu, po chwili poszukiwań machnąłem ręką bo bylem już spóźniony i poszedłem na spotkanie .
Po powrocie (jakieś 2 godziny) nie miałem ani blokady ani mandatu ! Cala ta okolica wyglądała jakby się nią nikt nie interesował !!
Z tym parkingiem jest dodatkowo taka sytuacja, że przynajmniej raz ktoś obywatelskim czynem udrożnił wjazd na niego. Po kilku dniach pojawili się jednak robotnicy którzy w miejsce przesuniętych barierek wstawili metalowy szlaban, zaspawany. Tak więc parking ten można nawet uznać za nadzorowany
I powraca jak bumerang sprawa miasta: Uszok nie widzi problemu. Radni nie widzą problemu-oni parkują pod UM lub w altusie. Mieszkańcy widzą problem, ale nie mają narzędzi by go rozwiązać, bo demokracja w skali miejskiej nie funkcjonuje najlepiej.
Parking ten bedzie stał pusty kolejne 5 lat, chyba że wcześniej jakaś Gazeta zrobi larmo. W brew pozorom miasto może wywierać wpływ na wykorzystywanie własności prywatnej.
onto - Sob Lip 17, 2010 9:52 am
Taka ciekawostka .
http://www.youtube.com/watch?v=IZzbH14j ... r_embedded
Wit - Pią Sie 06, 2010 1:18 pm
Jedź, ale raczej nie parkuj
Justyna Przybytek
Dzisiaj 10:44:58 , Aktualizacja dzisiaj 12:17:38
Kilka tysięcy miejsc parkingowych ma powstać w Katowicach w ciągu najbliższych lat. Mają być i parkingi podziemne, np. pod ul. Dworcową, i naziemne, np. na Olimpijskiej
Codzienne krążenie po centrum, żeby znaleźć miejsca do zaparkowania. Jedno kółko, drugie i dalej nic… Znacie to? Znalezienie wolnego miejsca parkingowego w centrum Katowic to koszmar. Bezpłatnego - science fiction. Takie, na którym, gdy zaparkujemy, nie czeka na nas przykra niespodzianka w postaci blokady na kole, są tylko w kilku punktach ścisłego centrum. Między innymi w okolicach BWA i przed pałacem ślubów oraz w pasażu handlowym przy al. Korfantego. Choć i tu zwyciężają najszybsi, to znaczy ci, którzy do pracy do centrum przyjeżdżają najwcześniej.
W sumie miejsc parkingowych, zarządzanych przez Miejski Zarząd Ulic i Mostów, jest w Katowicach ok. 2,1 tys. Za przywilej zaparkowania zapłacimy 1,5 zł za pierwszą godzinę, a wieczorem, po 18, nic. Jeśli te są zajęte, kierowcom pozostają prywatne parkingi, na których za godzinę trzeba zapłacić dwa razy tyle, a bywa, że i tak nie ma wolnych miejsc.
Na dodatek sporo miejsc jest lub będzie likwidowanych. Kilkanaście miejsc zniknie przy okazji przebudowy ul. Bankowej, a z Mielęckiego - aż 50. Obie ulice będą deptakami. Warto dodać, że gdy przebudowywany będzie dworzec PKP (początek pod koniec sierpnia) i rynek (przyszły rok) - znikną kolejne miejsca postojowe, gdyż częścią ulic zostaną poprowadzone objazdy dla autobusów komunikacji miejskiej i te nie zmieszczą się na jednokierunkowych, zastawionych autami ulicach.
Rozwiązaniem mają być parkingi podziemne. Teoretycznie. Miasto zaprosiło inwestorów do składania ofert na budowę w mieście dwóch podziemnych parkingów pod ul Dworcową (450 miejsc) i placem Chrobrego (550). Oba parkingi mają powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, to znaczy, że to inwestor-koncesjonariusz wykłada pieniądze na projekt parkingu i budowę, a potem zarządza obiektem i czerpie zyski. Po stronie miasta jest jedynie udostępnienie gruntów.
Podziemnych inwestycji ma być zresztą w przyszłości więcej. Pod przebudowanym rynkiem miejsc ma być 200, podobnie pod mającym powstać na rynku Miejskim Obiektem Wielofunkcyjnym. Tysiąc aut pomieści parking pod dworcem PKP (to jednak inwestycja PKP i firmy Neinver), tyle samo parking naziemny w okolicy ul. Olimpijskiej, który byłby zapleczem dla mających powstać na terenie po kopalni "Katowice" Międzynarodowego Centrum Kongresowego, siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia oraz Muzeum Śląskiego. Problem w tym, że kiedy będą powstawały nowe miejsca, likwidowane będą inne. I tak rachunek wyjdzie prawdopodobnie na zero.
Kiedy podziemne parkingi miałyby powstać? Zakłada się, że te pod Dworcową i pl. Chrobrego do końca 2013 r. Inne wraz z powstawaniem obiektów, pod którymi miałyby się znajdować - na przykład dworcowy to rok 2012.
Parkingowy dramat katowiczan nie martwi władz miasta. Idea jest taka, aby centrum było dla pieszych, a nie dla samochodów. Aby przekonać mieszkańców do pozostawiania swoich aut na przedmieściach i dojeżdżania do centrum komunikacją publiczną, urzędnicy chcą nam wybudować centra przesiadkowe. Miałyby powstać m.in. przy pętli tramwajowej w Zawodziu, w Brynowie i na wysokości marketu Auchan w Załężu. Najbardziej zaawansowane prace związane są z Zawodziem, bo tamtejsze centrum przesiadkowe jest już projektowane. Ma być gotowe w 2011 r. i kosztować ok. 10 mln zł. Działoby na zasadzie park and ride, to znaczy parkujemy auto na parkingu i z biletem parkingowym możemy bezpłatnie jechać do centrum tramwajem.
Te Ile zapłacimy, gdzie zaparkujemy?
Ile zapłacimy w centrum?
- W Katowicach w płatnej strefie parkowania zapłacimy: za pierwszą godzinę postoju 1,50 zł, za drugą 1,80 zł, za trzecią 2,00 zł. każda następna godzina to kolejne 1,50 zł. Zatem ośmiogodzinny postój w centrum będzie nas kosztować nas będzie niecałe 13 złotych. Płacić możemy od razu u parkingowego. Ale możemy też zabrać bilet parkingowy i w ciągu siedmiu dni zapłacić za postój w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów albo przelać pieniądze na konto MZUiM. Opłata za brak biletu to 50 zł. Parkingowi pracują
Konto osobiste online
Dokonuj wpłat,przelewów przez swoją komórkę. Poznaj Mobilny Bank!
www.mobilnybank.pl
Energia dla Twojej Firmy
Zagwarantuj swojej firmie tańszą energię. Sprawdź!
www.rwe.pl
3-letni kredyt obrotowy?
Teraz to możliwe! Tylko w Raiffeisen Bank Polska S.A.
www.raiffeisen.pl
Reklamy BusinessClick w godzinach 9-16.20. W niedziele parkujemy za darmo.
Parkingi w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku
Opłaty za te miejsca wynoszą: w dni powszednie 5 zł, w weekendy 10 zł. Płacimy przy wjeździe do parku
- od ul. Dojazdowej można wjechać na parking przy Parku Linowym oraz dalej do Planetarium oraz restauracji Bażant oraz Dworek Parkowy
- parking przy restauracji Marysin Dwór na około 40 samochodów; w tej chwili jest ogólnodostępny i bezpłatny, prawdopodobnie od przyszłego sezonu to się zmieni
- parking przy wjeździe głównym do parku na około 700 samochodów
- parking przy restauracji Róża na około 70 aut
- w okolicach hipermarketu przy ul. Katowickiej jest parking na około 300 aut
- parking za ośrodkiem harcerskim pomieści w sumie około 400 samochodów
- przy skansenie można zaparkować około 120 aut
Parking przy Wesołym Miasteczku
- zmieści się tu około 220 samochodów. Wjazd od strony ul. Złotej. W tym miesiącu zacznie się rozbudowa tego parkingu, po jej zakończeniu powinno zmieścić się tu około 500 samochodów
- obowiązuje tu nieco inny system opłat niż w WPKiW:
dni powszednie - 5 zł
weekendy - 5 zł pierwsza godzina, 2 zł każda następna
http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/ ... ,id,t.html
rasgar - Pią Sie 06, 2010 6:51 pm
Rok cudów, precyzyjnie, jak kometa, wraca co 4 lata.
Słów mi szkoda.
kiwele - Pią Paź 29, 2010 7:18 pm
Dzisiaj nie udało mi się znalezć miejsca parkingowego w rejonie Placu Sejmu Śląskiego, pokrążyłem trochę i znalazłem wreszcie coś na Reymonta. Takich delikwentów było wielu i radzili sobie w różny sposób, najczęściej jak ja, krążąc aż do skutku, to znaczy polując w biegu na zwalniane miejsce przed sobą. Koło Sejmu kilka samochodów parkując na dziko zostawiło migoczące światła awaryjne. Jedna pani bez żenady zablokowała wejście do GCK i błyskawicznie obłożyła szyby, że jest służbowo z ING i obok nr jej komórki. W najlepszej sytuacji byli ci którzy przyjechali z szoferem, bo taki samochód może stanąć byle gdzie i potem kolejno ustępować miejsca.
Po załatwieniu mojej sprawy obszedłem GCK wokoło, bo przypomniałem sobie, że w lecie 1979 widziałem jak go zaczynali budować. W wykopie najwyrazniej widziałem wtedy budowę dwupoziomowego parkingu podziemnego, na pewno na więcej niż 100 samochodów, coś jak przy niedawnej budowie GTC na Francuskiej.
Dzisiaj znalazłem wjazd do tego parkingu od strony ul. Sienkiewicza, ale to był tylko zjazd i nic więcej. Dalej jest wielka brama garażowa zamknięta na głucho i na pewno nie otwierana na codzień.
Zapytałem się grzecznie portiera przy wejściu o podziemia GCK jako parkingu. Powiedział mi, że tam widział kiedyś tylko jakieś elementy wentylacyjne i że samochody tam nie wjeżdżają, a dolny poziom jest kompletnie pusty.
Kiedyś sądziłem, że te podziemia służą przynajmniej na parking dla pracowników GCK.
Dzisiejsze przyglądnięcie się sprawie okazało się jednak zadziwiające.
Wychodzi na to, że człowiek tak naprawdę to wielu rzeczy nie wie; co najwyżej mu się wydaje, że wie.
Czy ci którzy mogą zrobić coś w sprawie parkingów, tak naprawdę traktują to na serio?
Możliwe, że po temu musimy jeszcze przejść kilka etapów cywilizacyjnych.
Dowodów po temu znalazłoby się niemało.
rasgar - Nie Paź 31, 2010 6:49 pm
Hmmm ciekawe, faktycznie pamiętam w dzieciństwie jakiśÂ ruch "w dół", od strony Sienkiewicza.
W samym parkingu nigdy nie byłem. GCK jest zarządzany przez miasto?
Michał Gomoła - Nie Paź 31, 2010 11:06 pm
Dzisiejsze przyglądnięcie się sprawie okazało się jednak zadziwiające.
Wychodzi na to, że człowiek tak naprawdę to wielu rzeczy nie wie; co najwyżej mu się wydaje, że wie.
Czy ci którzy mogą zrobić coś w sprawie parkingów, tak naprawdę traktują to na serio?
Możliwe, że po temu musimy jeszcze przejść kilka etapów cywilizacyjnych.
Dowodów po temu znalazłoby się niemało.
Strona 3 z 3 • Wyszukano 528 wypowiedzi • 1, 2, 3